A ty jsi byl níž, ale moře a sníh jsi měl taky. Kdo ví, jak to bude s lyžemi (hlavně sjezdovými).
Dneska pro změnu krásná projížďka ve sluncem zalitém podhůří. Na zbrusu nové silnici mě překvapila spousta koňských koblih, ta novém asfltu vypadaly dost nepatřičně. Vysvětlení bylo za chvíli, někomu uteklo stádečko asi deseti koní a vyrazilo na špacír po silnici. Udělali pěknou zácpu, ale právě, když jsem dorazil tak spořádaně někam odbočovali, asi domů.
Osamělé a zpět na "skorotěžko". První osobu na kole jsem potkal až na konci Čelakovic. Za 60 km do Kerska a zpět, byli ti, kteří by se dali nazvat cyklisté, celkem tři. Pití bylo tak studené, že jsem téměř nepil. S devíti litry Svatojosefského pramene měl můj náklad 19kg.
Pamatuju děda taky podnikával výjezdy k prameni, domů to vozil po kanistrech (dvou). Tady nedaleko je taky pramen, ke terému se srocují lidé odhadmo důchodového věku s množstvím nádob rozličných druhů...
To jsou ty "přírodní" prameny fakt tak výrazně zajímavější než co teče z kohoutku?
Tos mi připomněl příhodu, kdy ke koním jezdili lidi s kanystrama pro vodu ze studny v lesním výběhu, prej je dobrá, kojenecká...
Kovář jednou při kování chtěl napit, tak jsme mu ju napustili a říkal, že z toho cítí zdechlinu. Jsme mu vysvětlili, že je z Brna a neví, jakou kvalitu dostal, pro tohle si sem jezdí s kanystrama pro děti...
Po nějaké době se studna (zděná 6 metrů hloubky a tři metry průměr) čerpala a čistila, no, nebyla na košu přicuclá kočka? Stane se, že jo, asi tam spadla okýnkem nahoře. A jak děti pěkně vyrostly. :-)
Nejsou, nebo dle mého názoru tento není. Piju kohoutkovou celý život. Ale když mě to popadne a musím se projet, tak spojím příjemné s užitečným a místo nějakého okruhu, jedu pro "bublinkovou" vodu. Trasa je téměř celá opravená, bez velkých kopců a s relativně malým provozem, což mně vše vyhovuje. I délka je přiměřená pohodové vyjížďce.
Minule jsem se tě nestihl zeptat, v tématu o jízdě v dešti.
Co si mám představit, když jsi napsal "spím po drakem"?
Byla by nějaká fotka, nebo tak něco? Děkuji :-)
Mám kromě kola ještě jednoho koníčka-stavím řiditelné draky a létám s nimi. Při rozpětí lehce přes čtyři metry jsem dříve ze dvou stavěl při dvoudeních cestách stan. Časem a leností se zjednodušil přístřešek na šikmo o trojkolku opřeného jen jednoho draka, pod kterého se tak akorát vejdu. Mezi stromy, kam obvykle zalezu, nefouká a pod sebe dávám karimatku a pod ní ještě takovou tu dečku na sklo auta s hliníkovou fólií. Zatím jsem mměl štěstí, nějaký velký noční déšť mne nepřekvapil. Bez podlážky by to nebylo nic moc.
Hezký, děkuji za odpověď :-)
Já dnes vyrazil až kolem čtvrtý, taky cca kolem 60 km.. temných a studených.
Jel jsem "přes oběd", nerad jezdím za šera.
P.S. Mezi Svémyslicemi a Zelenčí je u hřbitova překopaná silnice. Nejde to nijak po chodníku objet, od Svémyslic se musí použít dlážděná cesta hned za hřbitovem doleva, od Zelenče rovnou cyklostezka.
porucha plynovodu :) Informoval jsem se včera u místních.. když jsem si v Svémyslicích všimnul, že je to přes dálnici uzavřený.. jsem se ptal, jestli ten novej most nespad :) (jel jsem ze Záp a dál přes Dehtáry na Černej Most ... taky za tmy.)
Dneska mě nepotěšily České Dráhy. Na nádraží jsem dorazil 8 minut před odjezdem, což mi přišlo jako luxusní čas, běžně mi zbývají 3, což na koupení lístku stačí...
Tak ne, otevřené byly dvě pokladny, před každou fronta o čtyřech lidech. Pravá fronta se nepohla vůbec = pán stál netečně před okénkem a pokladní někam telefonovala. Levou frontu zablokovala až paní stojící přede mnou. Nejdřív se o něco hádali, pak se jí pokladní zeptala, zda na to spěchá... pak šla pryč někam dozadu. Vrátila se po třech minutách... v okamžiku pravidelného odjezdu mého vlaku, který vyjímečně neměl žádné zpoždění... a nerušeně pokračovali...
Tak jsem se snad poprvé v životě rozhodnul jet rychlíkem bez lístku... pokud ještě stihnu nastoupit... prodrat se davem jdoucím po schodech od vlaku byla výzva, ale zdařilo se těsně před zavřením dveří.
Během pár minut, než přišel průvodčí, jsem plán přehodnotil, vysvětlovat mu s respirátorem důvody svého rozhořčení, mi přišlo marné... tak jsem si řekl o jízdenku z nejbližší stanice na vedlejší trati, kterou jsem si pamatoval, že bývala na znamení...
Naštěstí průvodčímu dal zabrat už požadavek na jízdenku tarifu IREDO a nekladl zbytečné otázky... vůbec jsem netušil, zda v tu dobu z toho směru nějaký vlak přijíždí...
Takhle byla jízdenka o 4 Kč dražší. Platit jim manipulační přirážku +40, by mě naštvalo víc...
Docela mě překvapuje, že ještě kupuješ jízdenky u pokladny :-)
A jak jinak?
Pokud zda na kole nebo vlakem rozhoduji až ráno podle počasí a čas odjezdu příliš předem neplánuji, tak se mi jednotlivé IREDO jízdenky jeví jako nejvýhodnější. A ty pokud vím jinak koupit nejde.
Navíc je to problém jenom v jednom směru. Z domu do práce nastupuji ve stanici, kde před cca 15ti lety zrušili pokladnu (před pár lety bohužel taky zamknuli čekárnu), takže tam je to naopak starost průvodčího, aby mi stihnul jízdenku prodat. :-)
Jak jinak?!?
Přes internet přece.
Jinak už jízdenky nekupuji. V klidu si ji koupím doma a je to. Svoje výhody to má i na cestách - je mi fuk, jestli na nádraží pokladna je nebo ne.
Pokud myslíš přes e-shop českých drah, tak to předpokládám stále znamená sdělit jim osobní údaje, číslo platební karty včetně CCV, kupovat jízdenku v předstihu vázanou nejen na osobu, ale i konkrétní spoj a v případě mimořádností nelze jet jiným spojem nebo dopravcem. Nebo už je to jinak?
Hlavně je to ale výrazně dražší!
Když vezmu nereprezentativní příklad z okolí, tak cesta z Ústí nad Orlicí do stanice Tržek stojí s jednorázovou papírovou jízdenkou tarifu Iredo 42 Kč. S anonymní IREDO kartou (stála mě myslím stovku na 5 let) jen 40 Kč. Přičemž s kartou můžu použít libovolnou kombinaci vlaků a autobusů.
Oproti tomu mi IDOS ukazuje za jízdenku vlakem (R862 + OS15014) cenu 62 Kč a ještě je nutné zadat osobní údaje a ukazovat občanku!
Když to zkusím přes web ČD, tak je to také 62 Kč za nepřenosnou Flexi nebo nepřenosnou OneTicket.
Jako další možnost mi nabízí IN25 za 190Kč/3 měsíce, pak by taková jízdenka stála 47 Kč a jako bonus bych musel ČD dát kromě osobních údajů i svou fotku...
Je fakt, že rozdíl mezi tarify vychází v různých místech hodně různě, někde se při pravidelném cestování může IN25 dokonce i vyplatit, ale trasa kterou jezdím vychází velmi podobně popsanému příkladu, takže kupovat přes internet = platit výrazně víc!
Pchá! Být postarší důchodec je po stránce výkonů nezáviděníhodné, ale zase cestování, to se těm 75+ docela vyplatí. Trochu si ještě počkej, a pokud se dočkáš, budeš mít po starostech z různých cen jízdenek. Jen se stává, že jízdenka za kolo je dražší, než za geronta.
Nojo, studenti a důchodci, taky jsem nedávno vytřeštil oči, když si někdo kupoval jízdenku ve vlaku a průvodčí po něm chtěl 4 Kč... tak levně jsem snad necestoval ani jako dítě na ZŠ... :-)
Bohužel jsem někde na půl cesty, takže na tenhle Babišův dárek doplácím...
Můžeš si poslat peníze na účet na webu nebo do aplikace,takže neplatíš on-line za každou jízdenku zvlášť.
Pokud jezdíš víc, tak In-25 stojí na 3 roky 990,-Kč.
Výhodou jízdenky koupené přes net je i rezervace na kolo nebo místenka zdarma. Za každý nákup más body (1 bod za každých 10Kč) a za 200 bodů můžeš mít např. jizdenku třeba přes celou republiku.
Navíc aplikace Můj vlak je dobrá v rom, že si najdeš přesné zpoždění u konkrétního vlaku + všechny aktuání mimorádnosti na trati.
Nemusíš kupovat jen přes aplikaci ČD. Můžeš si najít spoj v jízdním řádu a u vybraného spoje koupit jízdenku.
Dražší to rozhodně není.
A nemusíš kupovat jen vázanou jízdenku. Můžeš si klidně koupit jízdenku, kterou můžeš využít na jakýkoli spoj v době 24 hodin od nákupu. Pokud by si náááhodou využil spoj "dražší" (Pendolino apod.), tak si ve vlaku doplatíš rozdíl. Stejně tak pokud by si se nechtěl tísnit ve 2. třídě a přešel by si do 1. třídy.
Je fakt, že já mám IN-25. Ale občas ji zapomenu, tak kupuju jízdenku bez ní nebo tady kolem Prahy kupuju jízdenky na spoj regionálního dopravce.
Je to naprosto v pohodě.
A jediné, co musím zadat je mobil, mejl a platební kartu.
"Dražší to rozhodně není."
Pokud vezmu ten modelový příklad Ústí nad Orlicí -> Tržek vlaky ČD, tak kolik by tě stála jízdenka? Za jakých okolností se dostaneš pod 42 Kč, na kterou u nás nepotřebuješ NIC, pouze říct na pokladně, že chceš IREDO jízdenku, nikoliv Flexi?
Jízdenku ČD kupuju akorát, když jedu mimo Pardubický+Hradecký kraj a hlavně protože jsem líný nastudovat si ostatní regionální tarifní systémy a kombinovat několik jízdenek...
Nojo, vy máte IREDO, takže ještě není možné v té jejich aplikaci koupit jízdenku.
Také jsme to tak měli, tak třeba se dočkáte. Jízdenky na autobus byla ta poslední věc kvůli které jsem nosil peníze. Dodneška to ti řidiči neumí přečíst, takže teoreticky, kdybych si udělal screenshot platné jízdenky, tak na ní mohu jezdit furt. ;)
Já mám zkušenost s IREDO poněkud nehezkou. Máma a sestra jely s dětmi na výlet z obce kde máme chalupu do Trutnova. Zastávka je tam neobsazená, takže kupovaly ve vlaku a koupili i zpáteční aby to pak nemusely řešit v Trutnově. Jenže při cestě zpět zjistily, že jízdenka zpět platila jen 3 hodiny a to nestihly, takže cestu zpět platily dvakrát. A už sem různých negativních zkušeností co se zavedly tyhle regionální jízdenky slyšel více, takže jízdenku, pokud chci jet spojem ČD kupovat zásadně dopředu online na eshopu ČD nebo aplikaci Můj Vlak, což je vlastně totéž. Z mě je tenhle maglajz vzniklý různými dopravci akorát k zlosti.
Jako u všeho, je dobré si předem prostudovat podmínky... kde na to brát čas, už je otázka jiná... nastudovat všechny regionální tarifní systémy v ČR nemá normální člověk šanci.
IREDO zpáteční jízdenku nemá, jednorázová platí od okamžiku nákupu jenom ty 3 hodiny (záleží na ceně, mohou být jen 2, do vzdálené zóny možná 4 hodiny, někde na to mají tabulku), což na cestu do cílové zóny s rezervou stačí, ale nic víc!
To, co popisuješ každopádně není chyba tarifního systému, ale průvodčího, co vám jízdenku zpět prodal. Oni mohou při prodeji zvolit výchozí a cílovou zónu, ale platnost se počítá hned od okamžiku prodeje, s tím nejspíš nejde nic dělat.
Důsledkem je, že člověk stojí frontu před kasou i kvůli cestě zpátky... nebo si koupí něco jiného.
Tarif IREDO není dokonalý (moje snaha přesvědčit správce = Oredo, že by to šlo vylepšit, bohužel nepadla na úrodnou půdu), má své výhody i řadu mínusů. Mně se na tom líbí, že se cena odvíjí od cílové zóny, nikoliv od počtu ujetých kilometrů a jde libovolně kombinovat vlaky a autobusy, jen se nesmí jet přes dražší zónu.
Přecijen cestující se primárně chce dostat domů a platit víc v autobuse, který tam pojede okružní trasou, mi nikdy smysl nedávalo...
Já žasnu nad vašimi profesionálními znalostmii všech železničních tarifů a slev. Já když jedu vlakem z výletu, tak jdu do pokladny a tam si řeknu o lístek do Prahy s kolem. Jasně, že jsem ten křupan, co udržuje ČSD při životě. No někdo to být musí.
Jsou lidi, pro které je vymetání slevových akcí životní nutnost. A pak jsou lidi, pro které je to životní styl.
Nic si z toho nedělej, já taky platím za věci které chci/potřebuju a ne proto, že jsou levný...
Zkusil sis (někdy) říci o pásmovou jízdenku?
Nevěděl jsem o téhle možnosti, dokud mě ji nenabídla paní v pokladně sama.
Počet pásem do cíle zjistíš z mapky Ropidu ...
Teď po zdražení ROPIDU je ČD lístek občas levnější.. podívám se do Lítačky a do Můj vlak a podle toho kupuju :)
Ovšem musíš vědět, že když chceš jet z Prahy do místa označeného na mapce Ropidu jako pásmo č. X, že si musíš koupit jízdenku pro X+3 (pokud se nepletu). Vůbec počítání cest mezi SČ krajem a Prahou je díky pojmům jako pásmo P, B, 0 pro neznalého dost hokej. Ještě, že v aplikaci Lítačka se to nemusí řešit.
A pak jsou takové drobné finty, že pro cestu třeba směrem Kladno pokud seš vlastníkem nějaké pražské časové jízdenky koupit jízdenku až z Ruzyně, jindy ale už z Veleslavína, to podle toho kde vlak naposledy v Praze staví.
Ne, v tom to není. Jen jezdím tím vlakem málo,jen okolo Prahy a hlavně jednosměrně při návratu z výletu. Nevyplatí se mi nastudovávat taje tarifů.
Já tě opravdu, ale opravdu nenutím abys to zkoušel ...
Profesionální znalosti? Neřekl bych.
Pokud jezdíš často stejnou trasou, brzy se zamyslíš, zda neexistuje výhodnější volba než obyčejné jízdenky... a pak je to o nalezení optimálního řešení pro tvé potřeby, což díky internetu je jen o množství času, který jsi ochoten hledání věnovat.
Když chce někdo vozit kolo vlakem, taky si musí zjistit, které vlaky kolo berou, spoluzavazadlo vs úschova během přepravy, že existují vlaky s povinnou místenkou, zamyslet se, kdy se vyplatí celodenní jízdenka... něco, co spousta lidí netrápí, protože kolo vlakem nikdy nevozí...
A naopak, když se mně pokladní v marketu ptá, jestli sbírám body nebo mám jejich kartu, tak jen zavrtím hlavou, protože se tím odmítám zabývat...
Nejde rozumět všemu. :-)
Jeden by si to i nastudoval, kdyby tušil, že nějaká takováhle změna proběhla.
Každopádně je to tedy sprosté jednání od průvodčí, že to bez upozornění prodala.
Nechci se hádat, ale nemyslím, že by tohle byla změna. Podle mě tohle časové omezení jednorázové jízdenky má Iredo do začátku, když ho v Pardubickém kraji zavedli.
Tedy do cílové zóny můžeš jet libovolnou trasou (s omezením ceny zóny), ale do cíle musíš dorazit v časovém limitu.
Změna oproti podmínkám na začátku byla, že původně šlo s papírovou jízdenkou neomezeně přestupovat a papírová šla koupit i týdenní a měsíční. Pak zavedli jejich BČK kartu a možnosti papírových jízdenek drasticky osekali (pouze jeden autobus NEBO vlaky ČD).
A pak zrušili možnost doplatku za cestu přes dražší zónu. Prý to "nikdo" nevyužíval. Bohužel tím ve spoustě případů zabili možnost jet na jednu jízdenku rychlíkem do stanice za cílovou zónu a pak se osobákem kousek vrátit, což je často nejrychlejší spoj a pokud vím, ani ČD na to neumí prodat jednu jízdenku - prodají dvě jednotlivé, což vychází mnohem dráž (160 km + 4 km versus 164 km).
Nevím ale, jaké byly podmínky, když to kdysi začínalo v Královéhradeckém kraji.
Každopádně průvodčí má znát podmínky jízdenek, které prodává a při nejmenším se ujistit, zda si zákazník opravdu chce koupit jako "zpáteční" něco, co mu platí jen pár hodin...
Jako změnu sem myslel to, že ve vlaku průvodčí nacpe jízdenku nějakého pochybného Iredo s nesmyslně omezenou platností bez varování a to i v případě, že chci zpáteční a tedy že tu zpětnou nepoužiji hned. Teď zpětně si říkám, že sme na ni měli podat oficiální stížnost.
Já sem vlakem od příchodu covidu nejel a i tak sem jezdil Praha - Rtyně v Podkrkonoší nebo zpět a jízdenku si kupoval vždycky dopředu přes eshop ČD.
Tohle byla cesta Rtyně v Podkr. - Trutnov, jednou za rok jezdíme s dětma na výlet vlakem do Trutnova a takhle nás vypekli. Už si nepamatuju jak se kupovala jízdenka loni, ale takhle nás napálili poprvé. Iredo sice stojí 32 a ČD 40, ale cesta zpět se platila dvakrát.
Koukal sem na webovky Iredo a to je slušnej "blast from past" vizuální i funkční úroveň tak minimálně 20 let zpátky, nemožnost koupit jízdenku, tj. ve stanici kde je pokladna musím stát frontu na pokladně, v roce 2021 naprosto neskutečné.
Další věc co mě zaujala je, že zatímco ze Rtyně do Prahy eshop ČD nabízí tři druhy jízdenek - vázanou na konkrétní vlak za 180 - 190 Kč podle času, Flexi za 214 Kč a OneTicket za 254 Kč, tak ze Rtyně do Trutnova je jen Flexi a OneTicket za shodných 40 Kč.
Však jasné, je to o prioritách. Když pojedu závodit na opačný konec republiky, taky budu volit spoj a jízdenku na jistotu. Pokoušet IDOL, VYDIS, DUK, IDPK a podobně, aniž bych si předem zjistil jejich úskalí, bych se bál...
Na druhou stranu, pokud můžu jezdit tím stejným vlakem do práce o čtvrtinu levněji, fakt se nebudu trápit s tím, jak vypadá jejich web. Ono se ty desetikoruny za rok nasčítají... :-)
" ani ČD na to neumí prodat jednu jízdenku - prodají dvě jednotlivé, což vychází mnohem dráž"
Není pravda. U e-shopu to jde určitě. Když chci jízdenku třeba Brno - Kostěnice, tak mi to prodá i na spoj s přestupem v Pardubicách. Měli by to umět i u pokladny. U IREDO nevím, to nepoužívám.
Buďto to už vylepšili nebo si nerozumíme, ale spíš to druhé... ;-)
To, že ti už v nástupní stanici prodají i jízdenku na spoj po přestupu, nezpochybňuju, to uměli vždycky. Ale jsou to dvě nezávislé jízdenky, jejichž cena se počítá samostatně a to přestože pak zaplatíš součet a třeba to už dokážou dostat na společný papír. Rozdíl je nejenom v ceně, ale taky v právech cestujícího, když ti ten přípoj ujede a podobně.
Jednu jízdenku si podle mě můžeš koupit třeba z Brna do Vysokého Mýta nebo z Pardubic do Vysokého Mýta, přestože vždy musíš v Chocni přestoupit. Ale z Brna do Kostěnic přes Pardubice, takovou jízdenku bych rád viděl, jestli ti fakt jde naklikat???
Tak máš zřejmě pravdu a aspoň přes web ČD to opravdu zadat jde a cena odpovídá kilometrům... je fakt, že už to nějaké roky jsou, ale s požadavky na jízdenku ve stylu z Prahy do Přelouče přes Pardubice mě pokladní posílaly do háje, že se dvakrát projíždí stejný úsek, program to vydat nedovolí a musím koupit dvě jízdenky.
Pokud už to umí i na pokladně tak hurá, to se určitě bude někdy hodit...
"Průvodčí zná podmínky." Samozřejmě, ale ne vždy si může na všechno vzpomenout. Takový náš "výběžkový" průvodčí ČD by měl znát minimálně tarif ČD, DUK (ústecký kraj) IDOL (liberecký kraj), VVO (drážďanský "kraj"), ROPID (středočeský kraj), protože přes všechny tyto tarifní oblasti během své služby může projíždět. (Spoj Rumburk-M.Boleslav DUK, IDOL, ROPID), spoj Rumburk-Děčín via Bad Schandau DUK, VVO)
Myslím, že musí být schopen prodat i některé jízdenky z tarifu DB, ale tím si nejsem jistý.
No vůbec netvrdím, že to mají snadné a stejně jako pokladní, jsou mezi nimi takoví, co fakt ví a ochotně poradí optimální volbu a pak tací, co jen bojují s tím, aby prodali to, o co si cestující řekne (minuty hledání jak zadat jízdenku pro kolo) a smysluplnost nebo legálnost jízdenky netuší...
Bohužel jsem se už víckrát setkal s tím, že průvodčí nesprávně tvrdil, že něco prodat nejde... letos mi to už jednou nedalo, ač se do cizích sporů zásadně nemíchám... výsledkem bylo zjištění, že máme pravdu, vydání jízdenky a omluva, že měl zastaralé informace...
Kdysi jsem byl na jednání s firmou, co vyvíjí tu POP čtečku pro průvodčí a ač šlo o úplně jiné věci, mezi řečí jsme se dostali i k té jejich čtečce a zaujal mě fakt, že už tehdy měli na některých spojích kvůli množství různých bezkontaktních karet, které průvodčí musí odbavovat, obsazeny všechny sloty pro SAM (myslím že max 6 bezpečnostních modulů). Víc už tam strčit nešlo a hrozilo, že průvodčí by musel ty čtečky u sebe nosit dvě... :-)
Jen technická - IN-kartu jsem vozila nahranou v mobilu, který přece jen zapomínám méně často než různé kartičky.
Nebeská kdysi (prej kvůli mně) opatřila vnitřní stranu dveří do bytu iniciálami K+M+B (klíče, mobil, brejle).
Dnes je K+M+B+R (klíče, mobil, brejle, respirátor)
Já ji mám už v aplikaci automaticky přiřazenou.
Já mám také IN-25, "zdarma v ceně", protože si ji prodlužuju za ty body co během roku nastřádám.
Bohužel nejspíš poslední, protože podle informací, které se ke mě prosakují, od jízdního řádu 2023 bude u nás jezdit Arriva, tam je mi IN-25 platná jak mrtvému zimník. Což mi zase až tak nevadí, jen si jízdenku místo v aplikace ČD budu kupovat v aplikaci jednotlivých dopravních řešení, tedy typicky DUK a ROPID.
Jen přijdu o zábavu, že jízdenka Rumburk-Praha (přes Bad Schandau) je levnější než Šluknov-Praha (přes Bad Schandau) i když je na delší vzdálenost.
Už i Arriva by měla mít svoji aplikaci.
To už mi však bude k ničemu když od Děčína směrem do Čech bude jiný dopravce. Pak bude lepší kombinovat DUK do Hněvic a Ropid z Hněvic do Prahy/Středočeského kraje.
IDOS umí jízdenky prodat z telefonu, "Můj vlak" umí jízdenky prodat z telefonu, "PID lítačka" umí lístek prodat z telefonu .... stěžuješ si dobře, ale u špatnýho hrobu. Stěžuj si na sebe a na to, že chodíš pozdě.
PID platí v Praze, stěhovat se tam nehodlám... :-)
Jízdenka přes IDOS je o čtvrtinu dražší, je vázaná na osobu a myslím, že i konkrétní spoj, takže příjde-li člověk na nádraží a uvidí vlak, co měl odjet před hodinou, má smůlu.
S argumentem, že za platbu přes internet si rád připlatíš a při mimořádnostech koupíš jízdenku další... lze uvažovat i o taxíku nebo soukromém tryskáči, pokud by cena nehrála roli...
Idos jízdenku , stejně jako tu z Mého vlaku, můžeš vrátit, pokud ji průvodčí nenačte - vlakovou dokonce i po skončení cesty (vyzkoušeno) a peníze dostaneš zpět. Nevím, na co si tedy furt stěžuješ... chceš využít nějaký lístek, který je sice o něco lacinější, ale prodává se jen na kasách, tak s tím musíš počítat a né držkovat, že když přijdeš pozdě, a jsi neschopný si koupit lístek online, průvodka chce přirážku.
Tak jistě, člověk má možnost volby...
Jeden kolega si pravidelně kupoval IN100, protože jezdil vlakem hodně. Prý to sice nedávalo smysl ekonomicky, ale mohl nastoupit do kteréhokoliv vlaku, aniž by musel řešit jízdenku. To pohodlí mu za to stálo.
Nedávno říkal, že už to zrušil, jak v okolí přibyli dopravci, kteří tohle neberou...
Dá se koupit i Onetiket, který platí u všech železničních dopravců na celý rok. Ale je asi o 4200 dražší. :-)
Sice nejezdím tak často vlakem, nedávno jsem jel a jízdenku kupoval těsně před cestou přes aplikaci českých drah, dražší určitě nebyla a co jsem si všiml, tak jízdenka platila po dobu 24 hodin od požadovaného spoje.
A když se jezdí častěji, tak co vím není nutné platit jízdenku kartou, ale z elektronické peněženky.
A k placení kartou, tak jsem ještě neslyšel o nějakém problému se zadáním údajů z karty při nákupu v eshopu.
"dražší určitě nebyla"
Možná je tedy potřeba ujasnit si, s čím kdo porovnáváme. Máš pravdu, že přes aplikaci ČD to nebude dražší než obyčejná jízdenka ČD koupená na kase. Tedy výchozí = nejdražší volba.
Já to ale porovnávám s nejlevnější jízdenkou, kterou si lze na nádraží nebo ve vlaku koupit, aniž bys potřeboval prokazovat totožnost nebo nárok na slevu.
Pro zajímavost odkud kam a za kolik jsi jel? Pokud to bylo v rámci Pardubického nebo Královéhradeckého kraje, fakt bych se divil, že by IREDO nebylo levnější?
Já vlakem jezdím hodně málo, opravdu párkrát do roka, tak žádnou kartu nemám.
Jel jsem v místě, naposledy z Hradce do Pardubic na pivo, jinak bych jel autem :-) a pak zpátky, tak jsem porovnal jen základní jízdné.
No a kolik jsi platil?
Podle webu ČD předpokládám, že Flexi vázaná na osobu za 44 Kč?
Přitom když příjdeš na nádraží v HK a řekneš kouzelnou formulku "Iredo Pardubice", tak v hotovosti zaplatíš 36 Kč!
https://www.oredo.cz/files//Tarifni%20mapy...
Ano, každý tarifní systém má svá specifika, takže s Iredo jízdenkou máš 2 nebo 3 hodiny (podle ceny) od nákupu, abys dorazil do cíle a jízdenka platí pro osobáky a rychlíky plus jen několik spojů IC/EC.
Jednu dobu pokladní prodávali Iredo lístek automaticky všem, kdo netrvali na tarifu ČD, pokud pro jejich spoj Iredo platilo. Pak jim to prý bylo zakázáno a musíš si o něj sám říct... stejně jako ostatní akční jízdné...
Asi to takhle je, ale jedu párkrát, tak žádnou kartu nemám. A tahle iredo karta by měla sna jít použít i přes e-shop, alespoň tam mají nějakou možnost slevy, ale nevím, nestudoval jsem to.
Teď koukám, že iredo má vlastní e-shop pro držitele karty iredo a platbu přes elektronickou peněženku. Jezdit častěji, tak bych to asi využíval.
Ale to, co píšu = 36 Kč HK-P je bez jakékoliv karty pro kohokoliv za papírovou jízdenku. Jen si o ni u pokladny musíš říct.
Iredo kartu potřebuješ teprve, když chceš přestupovat mezi vlakem ČD a autobusy nebo jinými dopravci. Plus s kartou bys to měl ještě levnější (cca 34).
S papírovou jízdenkou koupenou na nádraží lze přestupovat jenom mezi vlaky ČD. Já kartu koupil, abych mohl přestoupit na Leo express...
"Musíš si říct."
To je věc krajského úřadu pod který Iredo patří zařídit to. U nás je to přesně naopak. Pokud vlezeš do vlaku ČD, tak ti automaticky vystaví jízdenku DUK (levnější) pokud explicitně nechceš ČD (dražší).
Třeba u nás na Jižní Moravě v rámci kraje můžeš jezdit jen na integrovsný tarif. Ten samozřejmě neplatí na vlaky IC/EC. Takže když chci jet třeba z Lanžhota do Adamova, z toho Břeclav - Brno Écéčkem, musím koupit tří jízdenky nebo dražší Onetiket.
To jako že když budu v JM kraji chtít jet v rámci kraje vlakem ČD, tak si na to nemůžu koupit jízdenku ČD v eshopu ČD?
E-shop ČD prodává i jízdenky IDS-JMK. Na osobní a spěšný vlak je povinná, na integrované rychlíky si můžeš vybrat jestli tarif IDS nebo ČD.
To asi ne - tipla bych si, že si rovnou koupil zpáteční, a ta už není Flexi.
Zpáteční jízdenky jsou přece dávno zrušené, ne?
https://www.denik.cz/ekonomika/ceske-drahy...
Nebo už to ČD přestalo tisknout jako dvě samostatné jízdenky?
Zrušené rozhodně nejsou. A je tam i drobná sleva na jízdném oproti tomu, když si koupíš dvě jednosměrné jízdenky.
Nevím, jak se to tiskne v pokladně na nádraží, ale tipla bych si, že na jednu jízdenku. Využívám elektronické jízdenky nebo si je tisknu sama, když mi dorazí po nákupu na mejl.
No pokud si to tiskneš sama, pak to asi můžeš mít na společném papíru, ale pořád to budou dvě jednosměrné Flexi jízdenky, žádnou úsporu ti to nepřinese.
Vypadá to, že zpáteční slevu umí OneTicket, tak jestli kupuješ to?
Flexi jízdenky si zásadně nekupuji ani jednosměrné, a to proto, že buď ještě přesně nevím, kterým vlakem pojedu nebo chci mít platnou jízdenku i v případě, že bych z nějakého důvodu vybraný vlak nestihla a musela jet dalším.
Ano, kupuju OneTicket nebo Standard.
Jo a ty zpáteční jízdenky jsou prostě uvedené na jedné jízdence, není to o tom, že bych si dva spoje vytiskla na jeden papír.
A teď si uvědomuji - je to tak i když si koupíš jízdenku v pokladně na nádraží.
Jízdenka Flexi (od slova flexibilní) se jmenuje tak jak se jmenuje právě proto, že ji lze použít na libovolný vlak.
No jo, teď na to koukám. Změnily se podmínky a ani netuším kdy.
Tak to se omlouvám za dezinformaci a děkuji, že jsem si svoje povědomosti zaktualizovala :o)))
Pořád to jde. Dnes bylo celkem teplo, sice nesvítilo sluníčko, jak slibovali, ale na ježdění dobré. Ještě mi světlo vyšlo i na celou stovku na Wilsonovu skálu na Dalešické přehradě.
Jé, Wilzonka. Kde jsou ty doby, kdy jsme jezdili na řeku na vandry a dokonce i pod skálou spali. A na Dalešické přehradě jsem byl před asi měsícem, ale na rozdíl od Tebe pouze busem. Trochu Ti závidím.
Pepíčku, na Wilsonku udělali dřevěný schody! Už se tam neleze po skalce, jsou tam fungl nové schody. Na jaře tam ještě nebyly.
... nahoru po skalce, dolů po schodech (pro sportovce s láskou) ...
Tak pamětníci trampování pod skálou v dobách před přehradou nemládnou. Přes tu skalku (cca dva metry nahoru) už se i mě lezlo blbě, žádnej pořádnej větší výstupek a jen svislá spára mezi dvouma šutrama. Teď to vyřešili schůdkama s několika stupínkama.
Jsem si myslela, že ty schodky budou na fotce trochu vidět. No, jsou vidět opravdu jen "trocbu" :-)
Už i v Praze je zima! Ráno na nule, zamrzlé louže, okna na autech celý den nerozmrzla. Musel jsem si na kolo vzít další triko a lepší rukavice. Zato ráno svítilo sluničko a tak se tam, kam svítilo jelo veseleji.
Jestli opravdu nasněží i tady, čemuž nevěřím, tak budu muset přesedlat na horáka se záběrovými pneumatikami a lepšími brzdami. Ještě tam ta zima mohla chvilku počkat, ještě není ani prosinec.
Jó taky jsem se ráno trochu divil, ale tak co už, jestli tenhle týden nebo za měsíc, vždyť je to jedno. Jen doufám, že s tím sněhem to ještě počká, jestli začne sněžit teď, bude z toho akorát břečka, která přes noc přimrzne do nesjízdnejch patvarů - zem není promrzlá...
Opravdu mluvíš o dnešní Praze?!?
Ráno v 5:30 jsem tranzitovala Prahu a námrazy jsem nepotkala ani cestou přes Vltavu, natož na kopcích po obou stranách.
Dopoledne bylo příjemně teplo a sluníčko svítilo docela dost dlouho přes poledne.
Zjevně jak kde, tady byly ještě v sedum bezpečně zmrzlý kaluže
"tady" je kde?!? Nemusíš úplně přesně, stačí jen přibližně. Jen mě zajímá, kde řádili mrazíci.
V Suchdole byla ve stínu námraza ještě v poledne, a voda v pítku rozmrzla před polednem.
Fakt?!? Tak je pravda, že je to severní svah dolů k Vltavě.
V Horní Krči, to znamená kolem Budějovické, byly zamrzlé kaluže ještě v 9 hodin. Námraza na skle auta ve stínu byla u Železničního mostu na Smíchovské straně ještě v 11 hodin.
V monarchii v noci snowfall a vichřice 80 mph. Tradičně omezená doprava (zimní gumy nepovinné), a podle zpráv na na M1aM62 dost uvízlých kamionů. Ještě že je sobota, jinak by školy zely prázdnotou.
Nezely, nedělní škola přesunula termín. :-)
Tak jsem se po dlouhé době zase vypravil na Říp. A na úpatí mě čekalo překvapení!
Přijel jsem od severu od Rovného. Na úpatí je informační cedule pro ty, kdo o Řípu nic nevědí (asi).
Byl jsem na Řípu před mnoha lety. Tenkrát jsem táhnul kolo po žluté značce přes Pražskou vyhlídku (nedělejte to, proboha!!!). Informační ceduli jsem tudíž zdaleka minul. Potom jsem byl na Řípu několikrát v noci a to cedule fakt není vidět. Až dnes jsem si toho všimnul - na Říp se nesmí na kole!
Možná to všichni dávno víte a kola zahazujete do roští hned na úpatí, ale mě to dnes zarazilo.
P.S. Nahoře byli dva plaší turisté, kteří okamžitě zmizeli, jinak jsem nepotkal ani mrtváčka. Prima den :-)
Vidiš, o kolech na Řípu se tu onehdy vedla docela rozsáhlá hádka, bohužel už si nepamatuju kde a s jakým výsledkem...
To bylo po naší letošní Dámské. Zkusím najít fotky.
Hmmm, tak zatím jsem jen zjistila, že netuším, kde mám fotky z letošní Dámské...
Tak jsem to přece jenom anšla https://www.nakole.cz/diskuse/29415-nejtvrdsi...
Akorát když koukám do mapy, tak cyklotrasa končí/začíná v Rovné na okraji té aleje a k Řípu už nevede.
My jsme to vyhodnotily tak,ze ten zakaz je mozna jen o vikendu,i kdyz nic takoveho na ceduli nebylo.podobne je to s vyjezdem na Kunetickou horu,ale tam je snad povolen vyjezd jen jednou v roce pri nejake akci a zakazy jsou prave kvuli elektrokolum a pohybu lidi v oblastech vseobecne.
Logický důsledek neustále se zvyšujícího počtu "cyklistů" co vyjedou tam kam by před krátkou dobou nevyjeli. A v kombinaci bezohledných cyklistů s pěšími na menším prostoru je výsledek předem daný.
Ano, tenhle problém nás jistě bude potkávat čím dál tím častěji. V létě jsem potkal nějaké postarší dámy na elekrokolech v Karlových Varech tady,
https://mapy.cz/s/hajevaluma
na cestičce, kde se i chodci těžko vyhýbají.
Jak chtěly řešit schody, které jsou v závěru netuším.
A tak dolu to dycky nějak dostaneš...
A ono občas stačí blbě odbočit a pak bejt paličatej (nebo furt doufat že to nejhorší už jsi překonal) a presuješ se skrz neuvěřitelný místa.
Vydrž moment, než dostříhám tu "vyjížďku" do břežanskýho údolí...
Dnes zas dobrý.. tedy vyražení až za tmy a zimy (ta je tedy furt) na víc jak 60km za drnčení dynama (chtěl jsem otestovat zatemněné světlo pro výjižďky mimo povolené území pod rouškou tmy a očekávaného lockdownu a zákazu vycházení) a světla Fenixe... Žádný lidi, žádnej vítr, malej provoz, prostě paráda. Rozmrzám.. i přes dvoje fusekle :) Rýmu snad už nedostanu, tu jsem chytil minulej tejden, trápila mě celý dva dny.
Hodnoceno zpětně, výjezd na Závist nebyl úplně nejlepší z mých nápadů poslední doby. Na stranu druhou, atmosféra podzimního spadaného listí má něco do sebe a nestrašilo tam zas tolik lidí.
Faktem ovšem zůstává, že jsem poměrně dost nosil a tlačil, místo abych jezdil, tříkolky holt mají svá omezení... :-/
https://www.youtube.com/watch?v=nhIl_wA-RdY
Kdybys to vzal na hradiště od západu od Lhoty a nahoru vyjel po standardní cestě a ne po turistické značce, tak bys to i na tříkolce vyjel s prstem v nose. Vybral jsi si blbou cestu.
Velky obdiv,ale Brahna ma pravdu od Lhoty po neznacene ceste to jde lip a na Zbraslav je dokonce cesta znacena cykl.vyjede se za byvalou malou Zoo dneska uz tam jsou jen prasatka
Ken s Burešem povídali, že přituhuje. Klidně může, jsem připraven. Stará kovaná sekera je holt stará kovaná sekera :)
Ten špalek máš na větší sekání moc nízký. Alespoň na té fotce tak vypadá.
Vydržím rubat 4 hodiny, což mi stačí a vejška je taková, aby síla seku byla maximální a neohybal se u toho
Se mi líbí, jak lufťáckej tramp radí. :-D
Až do cca 40 let jsem jezdil do horské chalupy bez elektřiny v 900m n. m. Topí se tam výhradně smrkovým dřevem, které se na podzim narubalo z uschlých stromů v okolních lesích. To dřevo se naskládalo v dvoumetrových kusech do dřevníku a celou zimu se ručně řezalo a štípalo do kamen. O řezání a štípání špalků do průměru cca. 40cm sekyrou něco vím.
Je zajímavé, že ač nevíš, přesto plivneš.
To je sice možné, ale když hodnotíš výšku špalku na fotce, kde není žádný předmět s jednoznačným rozměrem k porovnání, pak se nediv.
Pokud Michálek má výrazně větší naštípaná polínka než jsi zvyklý ty, pak se nediv, že ti jeho špalek připadá malý... ;-)
hlavně mám štípací sekeru s dlouhým topůrkem :) a špalek je ze 130 ti letý thuje :)
Příště je potřeba vyfotit sebe se sekyrou a špalky na jedné fotce, pak bude jasno. :-)
Kdybys napsal jak je špalek vysoký, bylo by to přínosnější, než napsat jak je starý. Ale třeba jsi malé pívo a stačí ti nižší špalek, než je běžné a nechceš to přiznat. :D
Nebo to štípeš šavlí a na to ti stačí nižší špalek. Nevím, šavli jsem nikdy v ruce nedržel. :D
Já nevim jak je vysokej, nikdy jsem ho neměřil :) Postavil jsem se vedle káceného stromku se sekerou vyměřil si vejšku kam chci seknout nejníž a to pak pomocí větve vynesl na kmen a ten jsem rozparceloval :) Pařez jsem před zkrácením na výslednou míru použil k rozštípání stromu na místě, kdo by se s tím tahal :)
Asi má ten špalek správnou výšku a jen na té fotce díky zkreslení vypadá nízký. Ostatně jedinný verifikátor správné výšky jsi ty a nikdo jiný. Promiň, jestli se tě to dotklo. Nechtěl jsem tě naštvat. Jen někteří chytráci se toho hned chytili.
V poho, mě se nedotko nic, vždyť jsem hned na začátku psal, že je to vyměřený tak, aby švih byl maximální a záda se neohýbala :) to řešej ostaní něco tam kde není co řešit :) Jinak největší průměr sekanýho špalku tou starou sekerou bylo něco přes metr.. Na třetí ránu puknul :)
Já dospěl k názoru, že aby se mi podařilo rozštípnout co nejvíce dubových polen hned napoprvé(kalačem), musím mít špalek co nejnižší a nejtěžší, tedy z tvrdého dřeva. Sice se k tomu musím občas ohnout, nebo jít při sekání do podřepu, občas to dělám trochu i s rozeběhem, se při tom někdy pěkně vyblbnu :-), ale furt je to míň práce, než tahat zaseknutý kalač z polena a zkoušet to znovu, si myslím.
Kalače dva nebo tři, pak to jde. Zkus s jedním štípat pařezy! ????????
na trhání pařezů na kusy jsou ocelový klíny.
Průměr metr, to musíš na tu sekeru mlátit sezhora kladivem a používat jí jako klín. Jsem zvyklý špalek na sekyře otočit a bouchnout jím na sekyru. To ovšem s takovýmhle průměrem nezvládnu a nikdy jsem nezvládl. Ve výsledku je to stejné.
Ale kdepak, najdeš si na špalku největší prasklinu a musíš se do ní trefit sekyrou, hned u okraje špalku, ona se zvětší, napodruhé už se trefuješ blíž ke středu, napotřetí už trefuješ střed a máš hotovo.
Tak já se snažím trefit přesně střed a pokud se to podaří, tak se rozumný špalek štípne poměrně malou silou a dokonce i obyčejnou sekyrou. Ale na metrové špalky tohle už nefunguje. Ovšem v mé současné kondici a věku už metrové špalky nezajímají.
Pendek, podíváš se na špalek, řekneš si sem by to šlo, pořádně se postavíš rozmáchneš a sekneš. Když si vybral dobrý místo, napraskne to. Sekeru vypáčíš a sekneš další v ose praskliny. Musíš se tedy umět trefit. :) A mít dobrou sekeru. Ostrou... ouzkou...
To je to, co píše Šíravník. Tenhle způsob neznám. Možná by mi vadilo to páčení sekyry ven, nevím.
"Trefit se" jest podmínkou zachování lidského rodu ...
No s tou sekyrou je to obtížnější.
Mlátit do hlavy sekery kladivem (barbare)!? Že ty jsi městský tvor???
Nikdo nepsal, že by to prováděl.
"... to musíš na tu sekeru mlátit sezhora kladivem a používat jí jako klín ..."
Hádej kdo to napsal (nejspíš podle zkušenosti jak to viděl či dělal sám)?
no a jinak se píše "zeshora" 8-)
Jsem to psal jako ne doporučeníhodný postup. Já to rozhodně neprovádím se sekyrama, které už nejsou vyčleněny pro použití jako klín.
Špalek s průměrem něco přes metr? Hm a kde se dá něco takovýho sehnat? A ty máš k tý sekeře i jeřáb?
Thuje, hruška a bude podobná i třešeň. Lahůdka pak bylo dolování pařezů za pomoci hupcuků.. no na ten poslední se asi vybodnu, už na něj nejsem dost mladej.
dlouhej starej hever, alébrž zvedák, povětšinou hřebenový.
Á, ten znám. Tím jsme heverovali trámy na roubence. Tím se dají tahat pařezy? To se musíš dostat pod něj a když už tam jsi, tak se to dá uříznout, ne?
pařez obkopeš, najdeš kořeny, přesekáš a pak, když je volnej, musíš tu nádheru z tý díry nějak dostat ven.. v díře s klínama blbě štípá. A protože ho neuzvedneš, vemeš svý a vypůjčený hupcuky a postupně ho z díry vyvzmáháš. Můžeš si též pomoct nějakou pákou, to ale vyžaduje pomocníky.
To mi připonmíná, jak chtěl soused vyrvat pařez traktorem. Vidět traktor v plným výkonu vzpínat se na zadních je docela zajímavá podívaná.
zvedák/kladkostroj možná , ale ne hever ))-:
https://www.brano-zz.cz/neni-hupcuk-jako-hupcuk...
Jo s hupcukem bych si to dovedl představit, jen si nějak neumím představit ten špalek s metrovým a více průměrem. Tento víkend budeme sundávat docela velkej dub, ale průměr kmenu je tak sotva půl metru. Tůje s metrovým kmenem jsem viděl možná někde v zámeckým parku.
Mimochodem máte někdo zkušenost s nějakým kvalitním kalačem za dobrou cenu, do Fiskarsu za dvojku se mi zase tak úplně nechce, i když je to sázka na kvalitu.
U sekery kvalita hraje významnou roli. Kalač je jen klín na násadě, aby se zaseknul. Hlavní práci odvede následně palička. Pokud to rovnou štípáš kalačem, tak to můžeš i sekyrou. Podle mého názoru na té kvalitě klínu už moc nezáleží.
No čekají mě právě těžký dubový špalky, takže tady se úplně neuplatní klasika, zvedat to na otočený sekeře, a než kupovat holý klín za min 300Kč tak si říkám rovnou kalač. Klasická sekera se zakousne a už jí nevytáhnu. A mlátit do tý fajnový Fiskarsky těžkým kladivem se mi taky nechce. Doposud postačila i na větší kusy, ale tohle bude jinej level.
Já ti nevím. Sekal jsem špalky velkou sekyrou i kalačem. Teď se zeslábnutím kondice věkem a s občas se obnovujícím tenisovým loktem preferuji tu sekyru a opravdu dobrou a přesnou ránu. Když se trefíš, tak to druhou či třetí ranou rozrazíš. Kalač to tolik nepotřebuje, poradí si. Ale té tvojí síly to potřebuje víc. Veliké špalky, které neuzvedneš jsou stejně na ten klín. Pak už je jedno, zda ho zatlučeš rovnou palicí, nebo nejdříve zasekneš jako kalač. Já bych v současnosti volil ten klín a palici.
Vždycky jsem si vystačil jen se sekerou, takže s klínem ani kalačem jsem nedělal, v těch klínech jsou nějaké rozdíly ? Koukal jsem, že jsou nějaké torzní, čtyřramenné atd.
Rozumím tomu správně, že kalačem do toho musím hlavně pořádně jebnout nehledě na nějakou velkou přesnost?
Kalač nevyžduje takovou přesnost. Ten klín to rozrazí. Když se lépe trefíš, tak to třeba rozrazíš první ranou. Vždy platí, že čím lepší trefa, tím to jde snadněji. Dobrá trefa je základ úspěchu. Se sekyrou se vyplatí při špatné trefě jí vytáhnout a trefit se líp, pokud to dokážeš.
Myslím, že u kalače platí to samé, co u sekery, přesnost a síla úderu musí být přiměřená velikosti (odolnosti) štípaného polena.
22 metrů vejška :) Pradědovi jsem za zasazení tohodle šmejda moc nepoděkoval.
jojo, tyhle stromy šest metrů vedle chalupy jsou prej radost, slyšel jsem :-D
Jo hlavně ty duby, sbírat kýble žaludů je fakt radost.
No a tohle je třešeň, pod tou boulí starýho roubování to má skorem 70 čísel, je to takovej ovál..
Pěkná. Jak jsi docílil, že se ti po pradědečkovi neviklá topůrko? Nebo je po pradědečkovi jen ta sekyra a topůrko je nové? Mně se moje topůrka po 20 letech seschnou a začnou se viklat. Pomůže je před sekáním namočit, případně další klínek. Jelikož je v současnosti používám tak 2x do roka, tak to namočení je jednodušší.
Topůrku je 38 let a sekera má výrazně konickou díru... takže když topůrko nasadíš a roztahneš zepředu klínem, drží na jeden a půl furtu.
To je docela výkon, takhle dlouhá výdrž topůrka. Možná bylo nasazováno už vyschlé. Já si topůrka dělal sám z jasanu a tak bylo s výhodou to opracovat dříve, než se z toho stane kámen. Takže to mohlo víc vyschnout.
Také jsem napsal "Alespoň na té fotce tak vypadá." Je to focené se zhora a výška špalku se špatně posuzuje. Přesto jsem se toho odvážil.
Do kamen horské chalupy se vejdou 50cm dlouhá polínka. Tím se šetří množství řezů, které se rámovou obloukovou pilou v jednom špatně realizují. Kdežto štípat v jednom není problém.
Dneska trochu exotika, v restauraci - na obědě.
Už brzy to bude totální exotika.
Pche, my včera stihli trojnásobnou exotiku - bazén, pinčes, putyka. Fakt je, že jsme byli pokaždé skoro sami, lidi už jsou zase vystrašení..
Hmmm, já měl na včerejší odpoledne s bývalým kolegou po mnoha měsících domluvenou lezeckou stěnu. Po obědě napsal, že mu není dobře a místo lezení půjde na test. Tak zas nic... :-(
Nejen zuřivým sportem a debatě o Covidu jest velocipedista živ. Může též vyrazit na pohodový výlet přes ves Kaunitz, která hostí 2 pivovary a jízdu poněkud zmrzlý zakončit v bistru Nádražní Klánovice, neb vlastní certifikaci nadčlověka. Co jiného dělati, když je stát v nouzi.
Prosím tě, co to s tím chlebem dělají?!? Lehce opékají v sendvičovači?!?
Jo... A posype bylinkama :-)
jo :) vždyť to na tom jednom chlebu vidíš, to není plíseň :)
Sem si myslela, že je to česnek.
To musím zkusit. Chleba jím doma skoro jenom já, takže se pořád potýkám se starším chlebem.
Sice už od dob studií jsem schopen jíst topinky na sádle každý den, nikdy mi nepřestaly chutnat, ale přeci jen by to člověk neměl přehánět.
Včera jsem vyjel až po obědě. Ráno bylo jasno ale odpoledne se zatáhlo a jak se začalo šeřit, byla trochu kosa. Provoz byl minimální a silnice suché. Dneska by to bylo horší.
Bílé svinstvo padalo včera i dnes. Ale "poctivých třicet" to dnes i včera bylo. Akorát teda musím kolo sušit přes noc u kamen, aby mu nezrezl řetěz.
Loni jsem si koupil na zimní ježdění v břečce mazací olej MOTOREX WET Protec na řetěz a od té doby to nerezaví a mažu to jen občas. Ale kolu se u kamen jistě líbí a uschnutí mu prospívá.
Že si alespoň na to zimní ježdění nepořídíš nějaký širší řidítka... Bych se bál, že s úzkýma beranama hodím tlamu.
Dyť jsem je loni sundala! Jsem se s nima celou zimu otravovala a teprve nad jarem mě napadlo vzít pilku na železo... A pak jsem tam dala berany s duálama, bo na rohy nešly přidělat brzdy a přechytávat to stálo za prd.
Tak jestli to máš vyzkoušený jako lepší variantu, nic proti.
Mě úzký berany na zimu přijdou...méně vhodné... jak říkával jistý profesor...
V čem ti to přijde lepší?
Komfortní úchop a nebrní na tom ruce. Na berany jsem si zvykla hned po prvních sto metrech na Favoritce, koupila si silničku a nakonec dala berany i na tohoto treka. Po lese mimo cesty nejezdím. Spodní úchop používám vyjímečně na změnu polohy, ale ten horní úchop je dokonalej.
Možná je to jen moje specifikum, ale mám vyzkoušeno, že na echt kluzkém povrchu je lepší moc na řidítka nesahat a řídit přenášením těžiště, tedy pohybem těla podobně, jako když jedu na válcích. Široký řidítka jsou v tomhle směru spíš na škodu, bych řekl.
Širší řídítka jsou mnohem méně citlivější na případné chyby v pilotáži ;-)
Širší řidítka omezují možnost umožnit přednímu kolu aby si samo našlo ideální stopu na velmi kluzkém povrchu.
Jinak řečeno čím větší páka(čím širší řidítka), tím větší máš vliv na směřování předního kola, což je v tomto případě nežádoucí.
Nejspíš to ale platí jen pro jízdu po namrzlé silnici, ne pro jízdu v terénu.
Moje zkušenost je podobná, jak začnu mít pocit, že je obtížné udržet linku, vím, že musím uvolnit ramena, lokty a mít co nejlehčí ruku. A hned to problém není :-)
Balanc je o trupu a zádech, ruka musí být nezávislá. Ještě se neumím za jízdy oblíct, ale už to asi v mém věku nebudu hrotit, podle vyhlášky mám držet řidítka :-)
Souhlas, když začnu tušit kluzko pod kolem, tak se snažím jet přímo, kontinuálně a naprosto nic neměnit. Zabrání za šlapky, otočení řídítek, náklon, to vše vede ne rovnou do pekel, ale spolehlivě k zemi. Kam půjdeš z té země je až o dalším rozhodování.
Dobrý je, když ti to začne na namrzlém prokluzovat v kopci. To jedeš jak na válcích :-)
Výhoda starých pleček na zimu.. obyčejné pedály bez kufrů, klipsen.. zvykl jsem se při jakémkoli problému shodit nohy... naučil jsem se na tom jezdit na sněhu i ledu. Závratných rychlostí tedy nedosahuju, to ale není v tomto případě na škodu :)
Tak to určitě. Když jedu po ledu s nohama v klipsnách, tak mám mrazení v zátylku a říkám si, že příště už ne. Uvažoval jsem vážně o pláštích se hřeby. Ale pak jsem usoudil, že to nebudu stále přezouvat a těch pár dnů náledí v Praze přežiju v autobuse. Jsem zvědav, jak to dopadne.
jo.. taky poctivejch něco mezi 30-40, vyjel jsem až o půl pátý a teď nadávám, jakej to byl blbej nápad :) Hnusný vlezlo.
Tma mi nevadí, od toho jsou ty světla, co jsem si koupil :-)
OK, já také z práce pravidelně jezdím za světel. Ale rovnou tak dobrovolně vyjíždět, by mne nelákalo.
Neříkej tomu bílé svinstvo! :-)
Máš tam krásného sněhu víc. A pěkného bílého pudla.
U nás je silnice mokrá a okolo jen slabý mokrý poprašek.
My jsme využili zimní víkend a udělali si zabíjačku z půlky prasete :-)
Byl ovar, tlačenka, sulc, máme naloženo na uzení a asi 100 klobás :-) Už se těším na klobásu, ale ochutnám v pátek, až se vrátím ze služebky ze Srbska,
Srbsko? To máš z KH na otočku, ne? ;)
https://mapy.cz/s/nucokezufe
To jako že půlku prasete jste zabili a ta druhá půlka si zatím vesele chrochtá v chlívku a čeká, až na ni dojde řada?! :-)
Prostě pravidelná sklizeň, až praseti první půlka doroste, můžou dělat zabijačku znova... nesmíš být nenasyta a sežrat celé prase najednou, pak už nedoroste... :-)
Není špatného počasí, jen nevhodně oblečených cyklistů. Neb zítra má padati z nebe jakési svinstvo, které vyžaduje použití peleríny, zatímco dnes bylo sice zima, ale krásně, vyrazilo se na špízovací výpravu do Kounice dnes. Výlet se prodloužil kus za Český Brod a skončil v Nádražní Klánovice. Po cestě dojeta banda moderních silničářů, kteří skuhrali, že i v neoprenu je jim zima nebo mokro a divili se, že na starý plečce tak pádim a na zimu si nestěžuju.. Kožené boty, troje vlněné ponožky, podvlíkačky (kaliko) vlněné kalhoty a vlněné štrupny, bavlněné, vlněné triko, rolák a vlněné sako. Rukavice vlněné a kožené. Vlněný kulich... vše dle více jak 100 let starých vzorů evidentně funguje stále OK.
Je třeba se tomu postavit čelem: zima se v principu funkce za posledních pár milionů let nezměnila, co fungovalo 100 let zpátky, musí fungovat i dnes :-)
Prozraď (prosím) neználkovi: jakou že to máš hodnost, byv označen třemi hvězdičkami?
Děkuji
3 bílé hvězdičky jsou cugsfíra, v kombinaci s páskama jednoročního dobrovolníka a inteligentknopflem (to asi není na tom selfíčku vidět) je to jednoroční dobrovolník, titulární cugsfíra :)
Když tak čtu, co si na sebe navléknul, ty opravdu nejsi gramař :o)))
Prosím tě, jak se v tom vůbec můžeš hýbat?!?
Jednoduše, ve stejných hadrech jsem lezl po Alpách a řetězovejch turistickejch cestách (ty kupodivu byly zřízený už za války.. protože fronta). Ona ta uniforma je pohodlná, protože v podstatě má střih tehdejšího volnočasového (turistického) oděvu. Jedinej problém jsou ty dvoje rukavice a ne úplně neohybný prsty, ale na starý plečce to nevadí, žádný páčky na jemné ovládání na řidítkách nejsou. V zimě na moderním kole jezdím v podstatě v tom samém.... jen vyměním boty za moderní, cyklospodky a zimní cyklogatě, místo saka fleecovka a kulich zmijovka s přilbou. Jo a pře půlku cesty jsem vezl v brašnách 12 litrů piva na Vánoce :)
Jo a ještě západ Slunce kousek před půlkou výletu.. poslední část cesty byla již za tmy...
Dneska bylo krásně, sice mrzlo, ale na sluníčku to ani nepřišlo.
Tady nárazovej vítr 40 mph, déšt´, 4C. A v týhle psotě, kdy šišku musel při kopech tlačit do kopátka asistent, nechali hrát čtrnáctiletý kluky ragby. Jednoho pak sledovala přivolaná záchranka hodinu a půl, protože omdlel ve sprše. Naměrili mu teplotu 33C.
To je síla, co píšeš.
Tady to na slunku aji hřálo.
Výživné,
s maximálním využitím cyklostezek, sice jen "kousek", ale vrstva sněhu se zvýšila natolik, že se dalo jet dost ztuha. Kde byl sníh "panenský", to ještě šlo, ale i jen dvoje stopy, kterým se nedalo vyhnout, jízdu ztěžovaly. Pokud to neroztaje, budu muset obout vzadu drapák. Sice se připravím o radost ze smyků, ale zas nebudu muset tolik do kopečka tlačit :-) .
tady to co ráno nasněžilo začalo s odpolednem odtávat. Sešlapaný natávající sníh je na tlačení dvou dvacítkových kol fakt zážiteček, i s drapákem na zadku.
Jsem skoro rád, že jsem někde urval drát od tachometru, koukat dneska na tu hlemýždí rychlost by mě asi přivedlo do blázince...
Tak, už se mi to povedlo překonvertovat :-)
https://www.youtube.com/watch?v=80xCTw4Z55g
Ze zvědavosti, proč máš vždycky titulky v angličtině?
Koukal jsi jestli podle statistik na to kouká někdo, kdo tu angličtinu ocení?
Podle všeho na to nekouká prakticky nikdo, kdo by ocenil češtinu...
Mýlíš se, do popisu Českých trailů patří čeština
Trail? Vždyť to byla projíždka po širokých, cestičkách Krčského lesa mezi maminkami s kočárky a následně po jedné z nejhlavnějších pražských cykolotras A22 k Vltavě.
Protože mě zmátl název serveru a vlákna.
Říkal jsem si, jestli třeba někdo nezměníte názor.
Zdá se že jsem se zmýlil. No nic, omlouvám se tedy za offtopic, už vás tady teda nebudu obtěžovat.
Můžete se vrátit zpátky k hádkám o virech a vakcínách.. :-)
Reaguješ jaksi neadekvátně. Připomínka byla ny angličtinu, ne na výlet.
Pekne,rada se podivam na znama mista z pohledu slapajiciho.takhle pod snehem to v krcskem lese vypada uplne jinak.
:-D
Se nerozčiluj, naopak je fajn vidět, že existuje i něco jiného než Covid... :-)
A otázka byla míněna naprosto vážně, protože dilema jazyku jsem u videa kdysi taky řešil. Jeden triatlon tam mám s českým titulkem, jeden s anglickým, takže podnět proč to nebo ono může přijít vhod... pokud se ještě nekdy odhodlám nějaké video stříhat... :-)
A dyť já se nerozčiluju, podle metrik je většina diváctva v USA, v závěsu (nevim proč) Argentina. Česká obec nestojí YT ani za zmínku.
Vyhledávací hesla jdou taky z angličtiny.
Moje odpověď byla tedy zcela vážně míněná taky.
Jako až udělám video jak se servisuje středový složení s hromadou vyprávění, můžu bádat nad multijazykovými titulky k mluvenýmu slovu. Zatim mi ty tři věty za tu práci fakt nestojej :-)
Domníváš se, že "většina diváctva" po shlédnutí vyrazí do krčského lesa?
Já o tom pochybuji ...
Buď v klidu, nečekám je tam o nic víc než tebe.
To má být "jaké to dneska bylo", ne reklama na cestovku...
A ze zvědavosti většina tvých diváků zkoukne celé video nebo spíš po pár vteřinách odcházejí jinam?
A jaká klíčová slova u tebe vlastně hledají?
Já si vždycky říkal, že na takhle dlouhý nesestříhaný záznam jízdy na kole nikdo nevydrží koukat, ale třeba se pletu?
Nesestříhaný jsem naposled publikoval záznam cyklistické části Miladatlonu, ale dost pochybuji, že by to někdo dokoukal celé bez přeskakování... tedy možná kromě ředitele závodu, kterého zajímalo, jak jsem se na jejich trase trápil... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Oas0lY8KLcc
A tak pochopitelně s časem nepřibývají, spíš naopak.
Ber to tak, že každé zboží, má svého kupce...
Já to dal :-)
I když mám takovej pocit, že ne poprvý, ty šotolinový cesty a třímetrový propasti bahna už jsem myslim někde viděl...
A ne že bych ti chtěl vnucovat cokoliv, ale nějaký řidítka nebo přední kolo nebo cokoliv v záběru by tomu asi pomohlo, divák by získal nějakou "kotvu" a nevznášel se jen tak prostorem.
A to rachtání je taky ďábelský... :-)
Jo, myslím, že jsem ten odkaz už někam dával. Každopádně obdivuju trpělivost, já si sice některé části prohlížel víckrát, ale ty nudné pasáže přehrávám zrychleně. :-)
Tak ono do obrazu trošku leze přední blatník. Jestli to je plus si nejsem jistý. Pokud bych kamerku víc sklonil, bylo by z blatníku víc vidět, jak kvedlám řidítky.
Teď je ta kamerka přichycená zpředu k rámové trubce MTB, což oproti klasickému umístění na řidítka je rozhodně stabilnější. A z hlediska záznamu případné nehody na silnici mi to připadá jako ideální záběr, navíc je tam kamerka i trochu chráněná blatníkem a řidítky.
Na Ibexu mám kamerku mezi pedály a byť se pedál mihne jen okrajem záběru, přišlo mi to spíš rušivé, než že by to něčemu pomáhalo...
Je ale možné, že by šel vymyslet pro diváka atraktivnější záběr. Záběry různých MTB sjezdů bývají dost často točené kamerou na hrudníku jezdce, nejlépe v kombinaci s gimbalem. Pak vidíš řidítka, ruce a vzájemný pohyb, navíc tělo jezdce otřesy i trochu utlumí. To vypadá dobře, já takový držák ani nemám, ale bude to z principu dost nepohodlné a pro závod v podstatě nepoužitelné.
Záběr z brýlí nebo z přilby myslím příliš výhrou nebude. Přibyl by rušivý pohyb, když se rozhlížím, řidítka MTB by v záběru stejně nebyla a celý záběr by byl z větší výšky, takže by to vypadalo, že jedu pomalu. :-)
Něco jiného je lehokolo, tam záběr z brýlí možná rychlost ještě zdůrazní... https://www.youtube.com/watch?v=_FORN5OJ0Yo
Asi by šlo přidělat kamerku u MTB na sedlovou trubku nebo pod spodní rámovou trubku, možná by takový záběr byl zajímavý, byla by tam vidět velká část kola, jenže zase by to zakrývalo důležité věci přede mnou a brzo by se ten záběr omrzel. Takže tam jedině vozit těch kamer víc, potom by to fungovalo i jako materiál na prostřih... ovšem u MTB je taky důležité o tu kamerku nepřijít...
Každopádně byla by zajímavá výzva zdokumentovat Miladatlon celý od startu do cíle. Ale fakt nevím, jak bych točil plavání a paddleboard? :-)
chlapci z GMBN vozej GoPro na hruďáku bez gimballu a výsledky nejsou špatný, ono ruku na srdce ty gopra už maj stabilizaci dost ďábelskou samy o sobě. Myslím že od osmičky vejš už gimbaly nedávaj moc smysl, ale zas TAK detailně to nastudovaný nemám.
Já vozím kameru na čele. Vzhledem k její vodotěsnosti bys s tím myslim v pohodě dal i plavání a cokoliv, jen bys asi umřel na baterce, je to tak na hodinku kontinuálního záběru a šmytec, musíš měnit...
Já na kole vozím Mobius Maxi, s novou baterkou, když je teplo a má dobrý den dá někdy i dvě hodiny, ale jen při FHD 30fps. Jak zapnu 60 fps, tak jen něco přes hodinu. Největší slabina = není vodotěsná.
S vodotěsnou kamerou na čele sice plavat můžeš, ale nemyslím, že by si to divák užíval, když bude většinu času ponořená pod vodou. Možná přidělat ji na nějakou tyčku jako periskop? ;-)
Zatím jsem žádné GoPro doma neměl, takže kvalitu moc nemůžu soudit, natožpak u těch nejvyšších.
jo, na nožičce na vršku helmy je prej taky populární místo, má v podstatě dvě nevýhody:
1) velká šance že kameru zrušíš při nějakým karambolu
2) vypadáš jak teletabís :-)
Stačí zkouknout recenze na YT jich je tuna. Sice na ně všichni nadávaj, jak jsou pomalý a dotykový displeje neragujou jak maj, ale ploště se všichni shodujou, že když je přesvědčíš aby dělaly co maj, je to prostě nedostižná špica.
Ta poslední vlajková loď (Hero 10) prej dostala novej pajšl a vyřešili tím tu pomalost a spol, ale to mám jen z doslechu - není rozpočet :-)
Já bych pro změnu ocenil záznamy z navigace, nebo trasu na mapě.
Díky.
Určitě by to byla možnost, jak to video zpestřit. Už jen kdyby se aspoň na začátku ukázala mapka, odkud kam pojede, měl by člověk lepší představu. Já upřímně akorát tuším, že je to někde u Prahy / v Praze. Je otázka, zda divák z USA vůbec tuší, kde hledat Českou republiku? :-)
Asi jako divák z České republiky tuší kde hledat Wyoming. :)
Mapu jsem se pokoušel vkládat do jednoho staršího a krom toho že to byl strašnej přípravnej oser, nejsem si jistej, jestli i místa znalý by se v tom vyznal.
Došel jsem k názoru, že to ničemu nepomáhá...
Neber to ve zlém, ale když tam vkládáš popisy, tak nemůže být problém vložit tam PrtSc záznamu z navigace, nebo na mapy.cz naklikat několik bodů z trasy.
I když se dívám na jízdu známými místy, tak to není příliš ilustrativní a moc se nechytám, a pohled na tvé kmitající nohy je dost fádní.
Možná má na mysli interaktivní mapu v rohu obrazovky, kde se bude pohybovat šipečka podle aktuální polohy?
Obrázek z mapy.cz by vložit předpokládám zvládnul, otázkou ovšem je, jak pořešit autorská práva k té mapě? Na youtube sice bývá problém hlavně s hudbou, ale principiálně je mapa stejný problém. To už by asi bylo průchodnější použít openstreetmap nebo tak něco...
Ne, žádná interaktivní poloha v rohu - to by samozřejmě bylo to nejlepší.
Jen "statická" mapka kudy pojede, seznam průjezdních bodů, či záznam projeté trasy z navigace.
Jak jsem už psal, zkoušel jsem a neshledal jsem přínosným.
https://www.youtube.com/watch?v=iO5V2BLfiow
Zkroucená žížala s posouvajícím se puntíkem v rohu mi přijde vyloženě nesmyslná.
Za kmitající nohy se omlouvám, je to můj jediný zdroj pohonu.
Možná by mi přišel lepší statický obrázek, kde bude celá trasa najednou v menším zoomu. Sice bych neviděl kudy přesně jsi jel, ale byla by vyšší šance pro nepražáka pochytit, ve které části Prahy se vlastně pohybuješ. :-)
Mně se to prohlédnutí mapy líbilo. Možná bych to tam dal až na konci, aby se to dalo snadno vynechat a prohlédl si to jen ten, koho to zajímá. Jelikož tu zobrazovanou oblast dobře znám, tak jsem si to rád prohlédl. No možná by to sneslo menší zoom na té mapě.
Včera na Brdech spousta sněhu. Všechny kempy s boudičkou byly obsazeny trampy, kteří využívali možnosti přespat na sněhu. Hodně brdských silniček bylo protaženo pluhem a na tom namrzlém zbytku klouzal i vibram jako divý. Hodně jsem záviděl pánovi na horáku jeho hřeby. Ten jel v pohodě. Jen to dělalo randál jak elektrika.
Kde "na Brdech"?
Pro mě vždy Brdy začínaly u Hořovic/Komárova/Zaječova/Strašic a končily cca u Březnice.
Podle geografů začínají už u Prahy a končí někde u Hvožďan či Blatné ...
Škoda, že mě na moji otázku nemůžeš odpovědět ...
Kolo mi dneska zakázala rodina, tak jsem alespoň dala prvních zimních 6,5 km pěšky.
Dodatečně jsem byla ráda, že jsem kolo nechala doma, protože to docela klouzalo.
Sněhuláků jsem potkala spoustu, ale tenhle byl největší.
Ahoj všem, jezdím, jak je to jen trochu možné, včera se mi podařilo 50 km.
Také bych ráda do konce roku ještě dala 50 km, abych měla o kousíček víc než loni, ale těžko říct, jestli se mi to podaří.
Ono se řekne "padesát je prd", ale nejen kolem živ je člověk...
50 do konce roku dáš, furt je to něco těsně přes 2km na den :-)
Jo, to je, ale nemám prostor jezdit každý den a když je hnusně, tak také nejezdím. Navíc teď jsem na HO a máme nařízenou dostupnost od 7 do 18h. To se dost blbě vyráží na kolo...
No a o víkendu většinou babičkuji. Holt nejen kolem živ je člověk.
Hele nebudu ti kecat do života ani se nimrat v podivných "pracovních hodinách", ale 50 je do konce roku odjezditelný jak prd. Já když se rozhodnu, že se jdu projet, tak se prakticky nedostanu pod 30 už jen proto, že se chci dostat z míst přes který denně courám (15 tam, 15 zpátky).
I když se budeš loudat 15km/h tak je to o strávení těsně přes tři hodiny na kole DO KONCE ROKU.
TO DÁŠ! :-)
Dostupnost? Si vezmeš sebou mobil, ne?
Já naopak byl s homeoffice loni celkem spokojený, protože jsem něco dělal do oběda, pak vypadnul na pár hodin ven a pokračoval v práci do večera. Díky tomu se mi loni podařilo i v prosinci opakovaně vykoupat v rybníku...
Teď i kdybych z práce vypadnul hned ve dvě, než se dostanu domu a vyrazil bych na kolo, už je prakticky tma. :-(
Mobil mám sebou furt, ale není to jen o telefonické konzultaci. Většinou je nutné něco obratem vypracovat.
Teď holt máme pracovně nejvytíženější období roku - zpracováváme realizace úhrad se všemi poskytovateli zdravotní péče (+ lékárnami) na rok 2022.
Asi je to o tom, co si člověk nechá líbit, případně kolik chce zaměstnavateli obětovat, ale rozhodně nelze zaměstnanci legálně nařídit sedět každý den 11 hodin u počítače.
Já bych preferoval domluvu po dobrým, že prostě pár hodin budu pryč a vyřeším to, až se vrátím... ale dá se taky počítač vypnout a říct, že prostě zrovna nešel internet... ;-)
Je to jinak - buď můžeme chodit do práce na klasiku nebo být na HO, ale pak jsou dané podmínky, protože je všem jasné, že kromě práce každý doma "šuká po světnici" a udělá si spoustu jiných věcí.
Má to svoji logiku a je na každém, co si zvolí.
Já to mám tak půl na půl - některé dny doma, některé v práci. Podle potřeby. A když jsem na HO a potřebuji někam vypadnout dýl jak na hoďku (doktor apod.) tak se to, samozřejmě, domluvit dá. S tím problém není.
Se šéfem máme dobré vztahy a domluvit se dá leccos. Dalo by se domluvit i to kolo, ale je to zbytečné a zbytečné jsou i výmluvy o vypadlém internetu apod. Stačí, že mi signál kolísá sám o sobě.
Zkrátka ve všední den kolo nepřipadá v úvahu a o víkendu a o Vánocích se teprve uvidí, jak budu babičkovat.
Klasika:
Kdo chce, hledá jak, kdo nechce, hledá proč...
Mnohokrát osobně ověřeno. ;-)
Jestli si to kolo neprosadíš, tak ... (Homolka).
50 se ti určitě podaří. Mně 800 do 7 000 už ne.
hele i to by mohlo bejt čistě teoreticky proveditelný, 35km denně do konce roku není nereálný číslo...
Ale to už bude problém spíš časovej, nějaký dvě hodinky každej den už člověk jen tak neurve...
Bylo by lepší 8 x 100. Denně jsem ráda i za 2 km se psem, pokud to neklouže. Je prosinec, mělo by se spíš lyžovat.
Ani to není nereálný, ale 100 "na posezení" už nedá každej. To ale fakt záleží, jak máš časový možnosti...
No... v sobotu jsem si ho do čerstvě nasněžených ulic neprosadila :o)))
Ale ani jsem o to moc neusilovala :o)))
Dneska bylo nadherne a kolo mne lakalo.jenze jen cesta s odpadky do kontejneru byla dost naroxna na rozbredlem snehu a nejspis bych nedojela ani na konec ulice.nakonec jsem sla pesky.potkala jsem 3 cyklisty,ale ani jsem jim nezavidela.10km skoro porad po slunicku.po navratu jsem upekla troje cukrovi
Jj, mimo hlavní silnice to pěkně klouzalo.
Ale dnes odpoledne už je sucho a teplo. Zase budu moci po dvou dnech autobusování vytáhnout kolo. Už se těším. :)
Krátké,
jen necelých 10km do Decathlonu a zpět, koupit silnější (2,2-2,5") šestadvacítkové duše "od Ježíška", pro dalšího cyklistu v rodině. Ty běžné mu už dvě "odešly" po tom, co na zimu obul širší pneu s výraznějším vzorkem.
Odpoledních "poctivých třicet" mezi pečením cukroví :-)
Tys to stihla do Anglie a zpátky? No toto! :-)))))
Něco přes 40 a byl to blbej nápad, vrátil jsem se pokrytej ledem. Za úspěch považuju to, že jsem vyhrál nad věčně zadělanejma brejlema a krajinou se řítil bez jakékoli kolize. Horká sprcha po návratu to jistila. Na obrázku Malvíny v šedi.. zrovna bylo tak nejlepší počasí.
bledá závist nad výletem během týdne :-)
I dnes to šlo, dokonce historicky. Původně jsem plánoval Ski, ale oblilo.. Návrat za tmy 45 km, na některé úseky by byly vhodné brusle.. ale falcové pláště Rubena zvládnou vše :) Závěr Nádražní Klánovice, 13 Mazut (polívka tad)
Včera jsem byl plavat a asi mi cesta na kole po zasněžené silnici přišla málo akční, protože jsem si vzal do hlavy, že bych se chtěl naučit stojku na dně bazénu. :-)
Tedy né, že by to mělo praktické využití, ale oproti opravdové stojce na suchu, jsem myslel, že ta podvodní by neměla být těžká... no a musím konstatovat, že je to těžší než to vypadá (tedy pro mě, dětem jde vše snadno), z mnoha pokusů jen asi dva trvaly déle než 5 sekund, jinak převládal spíš podvodní kotrmelec... :-)
Na ježdění to včera nebylo, ale vyfotit jsem to musela. Doufám, že to brzo ze silnice zmizí.
Kdyby měl jeden jistotu, že se tam nepotká s autem, tak na tříkolku by to šlo :-)
Ale jako motat se po těhle silnicích se mi nelíbí ani za krásného letního dne, natož na týhle klouzačce...
Dneska už úplně čistá silnice a jen vlhká. Na stromech sníh ještě pořád trochu drží, hezký pohled a parádních "poctivých třicet". A zrovna v místech na fotkách mě předjížděl rychlej silničář a o kousek dál jel jeden v protisměru. Jsme si užívali sobotního odpoledne :-)
Tohle na starokole s přehledem :) jen tam nesměj být schované ledové plotny v zatáčkách :)
Jet s po tom dalo bez problému, ale nedalo se uhnout ke kraji do toho marastu. Jsem to vzala jen kousek kvůli fotkám v době,kdy tam nic nejezdí. Za 3 km tam a 3 zpátky jen čtyři auta, ale i to bylo nepříjemné.
Právě, na sněhu je v podstatě nejhorší to, jak zužuje průjezdný profil (ideálně za pomoci na kámen zmrzlých hrud)
Tak hlavně, i když jsou tam 4 koleje a ty jedeš v té krajní vpravo, tak to auto, co tě předjíždí nenajede do těch dvou v protisměru, ale bere to pravým kolem v tom pásu sajrajtu a všechno ti to nakydá do bot, na převodníky a do řetězu.V lepším případě jede v tom prostředním pásu, v tom horším hned v tom vedle tebe.
Na Jihozápad od Brna v neděli azůro. Pohodových 4O do oběda
odpoledne 32km směrem na Vysočinu
Hezké výkony. Co napadl sních, tak jsem na kole nejel dál než do města nebo do bazénu, asi stárnu, nějak se mi na ty klouzavé silnice už nechce.
K rybníku jsem vyrazil pěšky přes les. Počasí hezké, ale plavat už by tam nešlo... :-)
No, je to čím dál horší, dřív jsem dokázala jezdit po lesních cestách i se sněhem, teď už se držím na silnicích, tam to přece jen líp odvaluje :-)
Nahoru do kopce jsem to pomalu z osmdesáti procent vyjela, na kraji jsou tam odházené posypové kamínky, tak se to chytalo a pořád šlapeš. Je to ale náročné na balanc a zádové svaly, a jak ztuhne rameno, stejně musím spočnout, tak fotím nebo jdu kus pěšky. Na rovině a s kopce jsem se prošla. Tam to mělo snahu se rozbíhat a brzdit na tom či nějaký větší pohyb, by bylo o hubu, tolik těch kamínků tam zas nebylo.
V Praze už je sucho a +5°C. Dnes zase po dvou dnech v autobusu na kole. To se to jezdí v suchu a teple. Dokonce jsem si ani nevzal mikinu, stačilo mi jen druhé triko pod bundu. :)
Se podívej na poslední fotky Arabice z Radování na sněhu, žabaři :D
To téma neotvírám už ze zásady kvůli názvu, protože sníh, led a zimu nesnáším...
Myslel jsem, že jsem v tom sám. A ejhle, nejsem. :)
Letos asi posledních 60km pro vodu. Poprvé jsem nepotkal žádného cyklistu. Za Přerovem nad Labem, klesla viditelnost na cca 300m. Pro jistotu jsem nandal blikačky. I když se nevyskytl žádný problém s trojkolkou, ani s přílišnou zimou, nebylo to ono, prostě to nejelo.
Měl si ject dnes, odtáto, bezvětří. Od Labe tedy mlha a brzo tma, ale to je v prosinci normální :)
Jel jsem včera proto, že jsem byl od synka informován o mém dnešním "dědečkování".
Dnes to tedy bylo úplný jaro, tedy až na tu tmu :) Takový zima by mi vyhovovala.. sníh ať si nechaj na horách :)
Tady dnes počasí jako Na samotě u lesa. Dohlednost odhadem 500 m, i poštovní holubi choděj pěšky. :-(
Na kolo to dneska nebylo, ale pěšky se dalo bez problémů. Tak jsem se s naší Emou byla podívat na betlém v kostele Panny Marie Královny andělů poblíž Lorety.
- tenhle betlém se neokouká a ovečky za "korunku" pěkně zabékaly
- u vchodu do kostela mě zaujal automat na svěcenou vodu - jo, pokrok nezastavíš...
- a cestou domů jsme ještě objevily "zemi Mimoňů"
by mě zajímalo, jestli to fakt má nějakou vysvěcenou nádrž, kterou místní světitel musí doplňovat, nebo jestli to je prostě napíchlý na vodovod.
Eventuálně ten vodovod může týct přes nějakej svatej kříž, v Constantinovi to fungovalo :-)
To by mě zajímalo rovněž.
Bylo tam ale dost lidí - betlém v tomhle kostele je dost vyhledávaný, takže jsem neměla možnost to blížeji prostudovat nebo vyzkoušet.
Každopádně kamenné misky na svěcenou vodu byly prázdné.
V tomhle velmi starém kostele bych ale zrovna na tomhle místě vodovodní trubky ve zdi neočekávala. U přístroje je pouze patrné napojení na elektriku - kabel z dolního rohu je vidět; vede kamsi k zásuvce.
Já to dneska na kole dal, docela to šlo, zasoleno, vítr mě nesmetal. 2 hodinky to šlo vydržet.
Večer jsem se vypravil do bazénu zaplavat si, tipoval jsem, že by tam nemuselo být moc lidí...
Bazén poloprázdný, vybral jsem si prázdnou dráhu, šteloval si plavecké brýle a najednou se člověk ve vedlejší dráze ptá:
"Můžu se vás na něco zeptat?"
"Hmmm..."
"Mluvíte česky?"
"Jo."
"A myslíte si, že jste dobrý křesťan?"
??? "Asi moc ne..." ???
"A co by vám pomohlo být lepším křesťanem?"
... po chvíli přemýšlení jsem mu řekl, ať se nezlobí, že jsem přišel plavat... ale že o tom budu přemýšlet... :-)
Následující půl hodinu jsem si říkal, že ta otázka je vlastně předpojatá! Proč si myslí, že někdo chce být dobrý křesťan? A proč vlastně křesťan? Vždyť je tolik jiných náboženství... bohužel jako obvykle mě všechny potenciálně vtipné odpovědi napadly až v době, kdy už je nebylo komu sdělit... takže náboženství s cedníkem na hlavě jsem si vygoogli, že se jmenuje pastafariánství, tak snad si to budu do příště pamatovat... :-)