... jak se temu vehementu říká u vás?
Vzhledem k tomu, že je to od německého Schlauch, hadice, tak šlaufek je správně. :)
Konec konců máme v řemeslné češtině slovo šlaufka = hadicová vodováha.
Hovorové výrazy se pochopitelně regionálně liší (viz rozdíl okurka/okurek), pro Prahu a středočeský kraj je mnohem běžnější (alespoň v posledních padesáti letech) počeštělý "šlahounek", evokující rovněž vedlejší kořínek u rostlin, srov. podobnost s pumpičkou a šlahounkem.
Část života jsem strávil ve středočeském kraji a v Praze a šlahounek jsem v tomto kontextu nikdy neslyšel. Což neznamená, že v jiné sociální bublině to nemůže být jinak. Dřív se lišily v jazyce jednotlivé vesnice, takže není vyloučeno, že ve Slaném je to jinak než v Kolíně.
Nicméně na kombinaci "pumpička šlahounek" Google vrátí 12000 odpovědí, na "pumpička šlaufek" 269000 a konečně "pumpička šlaušek" je odpovědí pouhých 312.
Njn, za mého mládí se u nás ve "východním Přípraží" používal zrovna ten šlahounek ;-)
No vidíš a u nás v západní části Prahy tomu neřekli jinak než šlaušek :o)))
Uznávám chybu přílišného zobecnění. Přidržím-li se ověřených zdrojů (starší bratr a osobní zkušenost), můžu zodpovědně určit, že v 50., 60. a 70. letech dominoval v pražských čtvrtích Vinohrady, Žižkov, Vršovice a Strašnice "šlahounek".
Ano, krome schlaufku byl u nás v Sudetech povolen i schlahounek.????
https://www.sbazar.cz/VALAJANA/detail/148892304...
Jen jestli to nebude tím, že ti, co mají u pumpičky šloušek jezdí víc na kole, než píší o šlaušku na internetu...
Jinak teda u nás se hadici říká "šlauch" a nikoliv "šlauf". A při zdrobnění se ch změní v š, jak je v češtině celkem obvyklé (třeba mucha - muška). Takže hadice je šlauch (z německého schlauch) a hadička je šlaušek.
To těch lidí na kole co potřebují šlaušek jezdí opravdu málo.
Mucha se v Čechách neříká pokud nemluvíme o malíři, takže příklad není akceptovatelný. :)
Pumpicka nemusi byt jen na kolo. Driv nez na kolo jsem pumpicku "se slauskem" porizovala k nafukovani balonu.
U nás taky šlaufek, maximálně když chtěl být někdo "spisovnější" použil šlahounek.
Šlaufovat/šlajfovat je brzdit, tak šlaufy/šlajfy jsou brzdy. Takže šlaufek by mohla být brzda na dětském kole.
Šlajfování je brždění smykem, to ano. Ale šlaufek je prostě hadička k pumpičce, vlastně k hustilce.
Hustilka. :) Nedávno jsem to po někom požadoval a koukal na mě jak vejr.
Asi jako kdybych mu vyprávěl, že moje babička měla pořád puštěný dráťák.
Jééé, dráťák... Ten u nás hrával od časného rána.
Když se u nás ve Výběžku koncem srpna slavnostně otvíral modernizovaný železniční most přes údolí Vilémovského potoka byla okolo toho velká sláva včetně průjezdu parního vlaku a návštěvy multiministra. Bylo však obtížné k tomu získat dopředu nějaké informace. Dneska jsem narazil na komentář, který popisuje příhodu s modelem mostu,
https://decinsky.denik.cz/galerie/parni-vlak-na...
který tam nějací modeláři přivezli na ukázku:
"Celou organizaci měla na starost nějaká speciální agentura, která nejprve chtěla Petra a Diettra s modelem mostu vyhnat, ale oni se nedali a nakonec se s tím modelem potentáti fotili, jako s největší atrakcí. Chlapi se chtěli předem domluvit s organizátorem, ale ani přednosta stanice na organizátora neměl žádný kontakt. Všechno to bylo kvůli ochrance Babišova ministra a místopředsedy vlády, tajné."
Tak s takovou, jak to řídí, budou pazdráti potřebovat té ochranky čím dál víc.
Skoro jsem šel do kolen, když jsem se před chvílí dočet, jak Slováci dělají z košickýho ghetta Luník před příjezdem Svatého otce Potěmkinovu vesničku! :-)))
Třeba se stane zázrak a ten pořádek jim tam zůstane ...
Že zrovna ty si myslíš, že by na takový zázrak mohlo dojít. To dřív na žulové kostce vyrazí větvičky obsypané malými kostičkami.
No dobře, vždyť to byl jen pokus o absurdní vtip!
Nemohl by Papež občas (tak jednou do měsíce) přijet i do našich vyloučených lokalit?
Myslíš, že by se mostečtí praštili přes kapsu a zpotěmkinovali Chanov? Ani po volbách! Nejsou padlí na hlavu. :-)
Moc nepotěšilo, ale každopádně pobavilo.
V práci zvonek, jdu otevřít, venku pán huhlající něco do roušky. Tak mu říkám, že se omlouvám, že jsem nedoslýchavá... opět něco mumlá. Optám se, zda by mu nevadilo odložit tu roušku, že se budeme domlouvat určitě snáz, mumlá dál... očividně jsme oba už lehce ztráceli trpělivost. Naštěstí v té ztracené trpělivosti trochu zvýšil hlas - dost do té míry, abych pochopila, že ten jazyk, kterým hovoří do roušky, fakt není čeština... Inu, dál už jsme si to (anglicky) vysvětlili, oba se zasmáli... a zahraniční obchodní partner, co přijel na jednání s šéfem nakonec přece jen nezískal dojem, že firma zaměstnává úplné blbce.
U pokladny v obchodě:
"Teacipus?"
"Prosím?!"
"Tekacipus?"
"Nerozumím!"
"MÁTE - NAŠI - APLIKACI - LIDL - PLUS ???"
Aháááá.... v poslední době jsem byla v Lidlu dvakrát a vždy se mě hned na začátku pokladní na něco ptala. Ignorovala jsem to, jinak by vznikla podobná situace jako dnes v práci, ale ještě s frontou lidí za mnou. Tak už vím, nač se ptají. (Když vezmou pytlík s pečivem, tak tuším, že otázka zní "kolik", ale tady jsem z kontextu nedokázala vydedukovat vůbec nic.)
Zasr... roušky... :-(
Já mám od sedmdesátky “ucho”, protože jsem mnohdy nerozuměl ženským hlasům v dabovaných filmech. Ve kšeftech zatím věšinou rozumím.
Já bez roušek taky. S nimi bohužel... Mimo samoobsluhy nemá pro mě vůbec smysl chodit někam nakupovat.
Jestli by nebylo jednodušší dorozumívat se znakovou řečí :o)))
Jednodušší by bylo sundat ty hadry. :-(
To nejsou roušky, to je to plégo...jinak, hluší to maj dobrý. Horší je to pro stařenky, co slyšej dobře, ale nechápou...
Ano, to je pravda. Stařenky, u kterých okolí automaticky předpokládá, že nechápou a nedojde mu, že ony prostě jen neslyší, jsou na tom hůř...
To je fuk. Ten myšlenkovej pochod je furt stejnej:
Starej može za to, že je starej. Jeho problém, že nestíhá.
Hluchej može za to, že je hluchej, se mu přece nebudem přizpůsobovat.
Chromej može za to, že je chromej. Se holt do té šaliny nevyškrabe, jeho problém.
Cigán može za to, že je cigán, dělaj si to sami.
Chudej može za to, že je chudej, měl se holt narodit schopnější.
A to nemluvím o babách, ty si vůbec můžou za všechno samy...
Nemyslím. Tebou popisované myšlenkové pochody jsou poměrně vzácné a vypovídají jen o tom, kdo takto uvažuje.
Kdežto ten přístup, že babička je stará a tedy už jí to nemyslí, je řekla bych běžný i ve většinové populaci. To, že nereaguje "z cesty", ale na to, co slyšela, si uvědomí málokdo.
Ale to už jsme z tématu "pobavilo, potěšilo" hodně odbočili...
S odstupem se k uvedené myšlence ještě vracím vzpomínkou na historku, která ovšem opravdu pobavila i potěšila...
Má maminka je zcela mimořádně vitální, nepíšu to tu poprvé. Ale slyší ještě o kus hůř než já. Občas se stane, že mi popisuje něco, o čem vím "nabeton", že to bylo jinak a párkrát už ve mně zahlodalo podezření na počínajícího Alzheimera, ale vždy si uvědomím, že důvod bude asi jen v tom, že špatně slyšela.
Až se jednou přihodila situace, která mě opravdu vyděsila:
Přišla jsem k ní a byli u ní zrovna i bráchovi kluci - dvojčata. Babička v kuchyni, kluci na něco koukali v obýváku na televizi. Tak jsem se optala, zda jsou rodiče doma. Prý "taťka je ještě v práci, ale maminka je doma".
Přesunula jsem se do kuchyně a maminka mi začala vyprávět, že mladí jeli na oslavu narozenin kamarádům a jak je vyprovázela k autu a cosi jim sebou dávala atd. a já pomalu tuhla - tohle přece NEJDE vysvětlit tím, že něco špatně slyšela...
Opatrně jsem namítla, že kluci mi říkali, že tatínek je v práci a maminka doma... prý ne, to je úplná blbost... obě jsme se docela "rozjeté" vřítily do obýváku. "Že jste mi říkali, že je tatínek ještě v práci... atd...?".
"Ne, to jsme neříkali."
Teď začala tuhnout maminka a zvažovat, že blázen je její dcera.
No, pak odtrhl zrak od televize druhý kluk a vyžvejkl "Nojo, to jsem říkal já. Já jsem se spletl."
Včerejší počasi v monarchii, teplá fronta...Co víc jsme si mohli s čoklama přát. Reservoir Digley, West Yorkshire.
Právě nad námi letěla vzducholoď, jupí!
Paráda!
Tady je záznam letu:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d...
Zítra míří do Jablonce.
Koukal jsem na ni na radaru, když byla někde u Chomutova, pak jdu z oběda a letí nad Karlínem do Letňan. Co jsem četl, tak to lítá docela rychle, asi 100km/h.
Teď mě tak napadlo, jestli se tomu říká vzducholoď proto, že to je plněný vzduchem/plynem, nebo původně proto, že to lítalo ve vzduchu. Každopádně pěkný zážitek.
Prý je v tom nějaký nehořlavý hélium.
Právě, spíš se tak tomu říkalo, že to "plulo jako loď vzduchem".
Jojo, měla to bejt konkurence lodní dopravě, jakože rychlejší.
V praxi, aby se to udrželo ve vzduchu, se šetřilo hmotností uplně na všem, takže lidi co si mohli dovolit cenu lístku jí raději vrazili stejně do lodi, kde sice cestovali o pár dní dýl (tehdy žádná míra) ale se vším luxusem na který byli zvyklí.
Takže technicky funkční, ale v praxi neživotaschopný vzhledem k dostupné konkurenci.
Vzducholodi byly ve své době v rutinním komerčním provozu, LZ 127 Graf Zeppelin provedla 590 letů.
From the beginning Luftschiffbau Zeppelin had plans to serve South America.[156][157] There was a large community of Germans in Brazil, and existing sea connections were slow and uncomfortable.[158] Graf Zeppelin could transport passengers over long distances in the same luxury as an ocean liner, and almost as quickly as contemporary airliners.[159]
Lítalo to cca 120 km/h zatímco rychlost lodí držících modrou stuhu v době provozu byla 50 - 60 km/h.
Samozřejmě už jenom proto, že tam bylo víc personálu než pasažérů, to určitě nebylo levné, to ale ani luxusní lodní lístky.
Konec znamenala hlavně havárie Hindenburu a nedostupnost Hélia pro náhradu Vodíku na plnění. Časem samozřejmě i rozvoj letadel. Nicméně vzducholodě mají daleko menší spotřeb paliva.
Název je pochopitelně odvozen od metafory "vzdušné moře" a odtud i vzducholoď, protože brázdí toto moře. Podle plnění by se jí muselo říkat vodíkoloď nebo helioloď. Při náplni vzduchem by šla k zemi jako "olověný zeppelin".
Ofšem horký vzduch ... pravda, spotřeba by byla strašná!
Nejleší by bylo jí plnit vákuem. To by byl ten správný vztlak. :D
Plnit jí vákuem?!? Odkdy je vákuum plnidlo?!?
To je snad "fyzikální stav" prostoru, ne?!? Nebo se ve fyzice něco změnilo?!?
Jsem čekal, která slepice se první ozve a nezmýlil jsem se. :D :D :D
KO KO KO DÁK
Tak hele, to jako chceš říct, že nemám pravdu?!?
Jsou věci, které je zkrátka nutné uvádět přesně. Napsat hovadinu a když se někdo ozve, tak to nazvat kdákáním, to si jako přijdeš ftipný?!?
Nemáš koule na to jednoduše říct "jo, napsal jsem blbost", ale hned vyjet s kdákáním, na to si hrdina, viď.
Kdybych tu blbost s vákuem napsala já, tak se tady ukokrháš. Nebo možná ubučíš, protože ty si fakt vůl.
No tý voe, co se to tady děje ? To jsem zabloudil do mateřský školky na pískoviště ?
Vypadá to, že idiocie je nakažlivá ...
Dětinskost a senilita se občas obtížně rozlišují, takže v podstatě jo no...
Zřejmě Brahmovi z počítání mrtvol definitivně hráblo.
Pokusil se o vtip (předpokládám) a psychicky neunesl, žes ho nepochopila. Tak se holt projevil v celý svý nahotě ...
Zapomněl přidat smajlíka (radši několik), aby pochopila.
Hamba mu!
Kdyby ses alespoň podíval, o čem je řeč. Nejenže bys viděl smajlíka (jako vrata), ale možná by si se i zamyslel a možná by si pak pochopil, že nepochopil Brahma.
Hamba ti!
Jo, smajlíka tam má.
Ale já nijak nerozporuji pointu, chápu, co chtěl říct.
Jen mě zaujalo to slovní spojení "plnit vákuem" a na to jsem reagovala. To mi přišlo přitažené za vlasy i přes to, že to byl ftip.
Zkrátka Brahma nepochopil, na co jsem reagovala.
Ale jestli ho kdákání potěšilo, pak nechť si kdáká jak je mu libo.
Jo, výraz "plnit vákuem" je fakt na Nobelovku :-)
Pro Pavla - stydět by se měl za to trapný kdákání, když´s to nepochopil. Zřejmě to pojal jako další level ovčáčkování ...
... psychicky neunesl, žes ho nepochopila ...
Prober se Josefe!
Francesco Lana de Terzi navrhl v 17. století vakuovou vzducholoď, loďka zavěšená na čtyřech koulích z měděného plechu o průměru 7,5 metru, z nichž byl odčerpán vzduch. Bohužel tehdejší materiály reálnou konstrukci neumožňovaly, tlak vzduchu by koule zmačkal jako prázdnou pivní plechovku.
V téhle cisterně nebylo ani zdaleka vacuum... https://www.youtube.com/watch?v=c4IaqOMtSqA
Něco podobného jsem někde četl už dávno jako fyzikální pokus. Vezme se plechovka s vodou a malým otvorem, dá se na oheň, začne se v ní vařit voda, pak se (nevímjak) rychle uzavře a při ochlazení se bleskově zmačká...
Tohle je vlastně jen větší měřítko. :-)
Myslíš, že současné materiály by to umožňovaly? Tedy vyrobit kouli, která udrží svůj tvar i když bude uvnitř vákum, aniž by byla tak těžká, že ji vzniklý vztlak neunese?
Nemyslíš? No to´s mě zklamal ...
František Běhounek napsal "vědeckofantastický" román, kde vzducholoď této konstrukce měl. V románu to samozřejmě bylo možné jen díky zcela novému materiálu. Už si nepamatuju o čem to vlastně bylo a ani nevím jestli bych tu knížku doma ještě našel.
Čéče, tohle si nepamatuju! A to jsem Běhounka přečetl snad celýho :-)
Zase se mi ale vybavil J.M.Troskův materiál Holanit k výrobě ponorného člunu do hlubokomořských příkopů (stěna mohla mít jen pár milimetrů tloušťky) a asi taky Troskův (nebo něčí jiný? Codr?) nápad vakuovat duté rukojeti pracovního nářadí pro astronauty, aby bylo lehčí ...
První Běhounkův román s prvky SF bylo Tajemství polárního moře (J. Tožička 1942).
...
Běhounkův hrdina navrhne z vynalezeného kovu sestrojit vzducholoď. Loď se vznese, jakmile je z jejího dutého trupu vyčerpán vzduch, a expedice k severnímu pólu začíná.
https://www.databazeknih.cz/knihy/tajemstvi...
Nojo! Hele, nebyl to vlastně tady ten Holanit? Možná se mi během let (desítek) ti dva autoři a témata pomíchali/y ...
Ne ne, Holanit byl na batyskaf. Jako kluk jsem to dílko shltnul jedním dechem.
Materiálovým kandidátem je v současnosti grafen.
Z hlediska hustoty v uzavřeném prostoru nepochybně ano... jenže musíš počítat taky s obalem, který ho tam udrží. :-)
A zatímco balón naplněný vodíkem nebo heliem může být z tenké látky, která jen brání promýchání plynu se vzduchem venku, protože rozdíl tlaků tam je malý, tak vyrobit kouli, ve které bude vákum, aniž by její váha přebila vztlak, by bylo výzvou i dnes...
Pokud by existovala silová pole jako ve Star treku, která by v prostoru udržela rozdílný tlak vzduchu a přitom skoro nic nevážila, pak by to mohlo fungovat... jenže ve scifi si s gravitací většinou poradí přímo antigravitačním generátorem nebo tak něco... :-)
To "promÝchání plynu" chápu jako výzvu k opuštění fóra (než to rozdýchám).
Nebo je to jinak?
Tak už vám nad Prahou zas krouží, než nabere kurz na sever.
https://www.flightradar24.com/DLZNT/29313f85
Jj, když jsem ji ráno viděla na Prahou, říkala jsem si, zda také "po sedmihodinovém letu na Brusel přistane vlivem protivětru nedaleko Varšavy" :o)))
Poveze zvonky, cyklistické. Platí se tam zlotem.
Tak to vypadá, že Zepelín zůstal v Letňanech a na sever poletí až zítra.
A dokonce jsem se dočetl, že to není čistý aerostat, ale před vzletem má z hmotnosti okolo 10. tun tíhu asi 300 kg a bez tří naklápěcích vrtulí by se nevznesl.
Takže přece jen ten protivítr :o)))
A já myslel, že jsem na cyklo webu. Holt někteří mají jen jednu bublinu.
A cyklisté se nemohou bavit i o něčem jiném než jsou kola?!?
https://www.nakole.cz/diskuse/29375-pobavilo...
;-)
Normálně se témata "Pobavilo, potěšilo" dávají do "oboru" NECYKLO.
AV tohle se svým svérázným "humorem" dal to Technických rad, což je na cykloserveru opravdu matoucí, ale zas tak moc to snad nevadí, ne?
Nemíním se hádat, leč "šlaufek" patří do do techniky a mě to (omlouvám se těm, kterým to vadí) pobavilo
A je tedy možné se ve tvém tématu potěšit vzducholodí nepatřící do "technických rad"?
Nebo se tu smíme těšit pouze technickými a (kupodivu i netechnickými) lingvistickými problémy, týkajícími se jen a pouze kol?
Mnoho (možná většina) vláken postupně sklouzává od zadání do jiných oblastí. Jen málokdy to někomu vadí ...
Někteří zas nejsou uzavření jen v jediné bublině :-)
Ale neboj, vzducholoď už nabrala kurz domů k Bodensee ...
Byl jsem náhodou v Praze a když jsem ji zahlédl v Holešovicích, měl jsem velkou radost. Přes den jsem ji na Starém Městě viděl ještě párkrát.
Škoda, že neletěla přes Výběžek, mohla být fotka do série.
Ještě k té Výběžkové historii a přeletu reklamního (reklama na Třetí říši) Zeppelinu jsem našel:
https://velkysenov.estranky.cz/clanky/1938-1945...
Ale, koukám, že jsme se po ránu nacházeli ve stejné lokalitě. Jen já se tam nebyla toulat, ale byla jsem s maminkou pro zeleninu v tržnici.
Já byl v tržnici pro baklavu.
Tak to vim - k temhle uzbekum nebo co jsou zac chodim pro vetrniky a pro kremrole :o)))
"Žárovku vynalezl černoch, žádný Edison ..." prohlásil Biden v Kenoshi
To bylo ale před rokem! To už to zase koluje v řetězových mailech?
https://manipulatori.cz/velmi-zavadejici-vyrok...
Smí vůbec ještě běloch nazvat někoho černochem? ;-)
A smí černoch nazvat černocha černochem?
Pokud černoch mluví o rasismu, tak může cokoliv... třeba i rabovat... ;-)
Ne!!!
Copak jsou černí? Bych řekl, že spíš hnědí ;-)
Tak to si asi ještě neviděl černocha ze střední Afriky. Ty jsou černý jak noc. Jen dlaně mají bílé. Podle toho jsme jim říkali "bílé tlapičky" :o)))
Ale viděl ;-)
Akorát, že tahle BLM kampaň vznikla v USA, a tam těchhle opravdu uhelně černých nemají zas tolik jako těch světlejších... Se kterými je tam asi úplně největší problém. Podle mně, teda.
Jo, to je fakt, v Americe jsou vybledlí.
Velmi pěkné dámské kolo na prodej
Tady stačí jen zatočit s řidítky o 180 stupňů na stranu, kam bowdeny dovolí. Asi fotil a prodává někdo, kdo na kole nikdy nejel ...
Tak trochu jiné "Vuittonky" :-)
https://vtm.zive.cz/clanky/lesk-kuze-a-drevo...
Která z místních dam do toho půjde? ;-)
By mě zajímalo, kolik toho prodaj... Lidi co maj prachy že je můžou vyhazovat tímhle způsobem na kola obvykle moc nebejvaj...
A kdyby byli, tak si koupěj S-Workse.
V pátek jsem v Holešovicích objevil úžasné knihkupectví "2veverky" s dětskou literaturou a v něm moc pěknou knížku.
Člověk by tu neměl dělat reklamu, ale tenhle krámek mě nadchl.
https://mapy.cz/s/manafareda
Parchanti zatracený...! Já měl akorát Kuřátko v obilí a Polámal se mraveneček...!
Ruku na srdce - v době, kdy ti četli mravenečka, by tě výstavba železnice stejně nezajímala :o)))
Tvůj odkaz mi ukazuje místo, kde bývala prodejna s plaveckými potřebami?!? Ta už tam není nebo jsou ty krámky vedle sebe?!?
Nevím, plaveckých potřeb jsem si nevšiml, byl jsem v této ulici poprvé.
"Nevhodné záběry v přenosu se po sobotním semifinále boulderingu na mistrovství světa sportovních lezců ocitly v centru debaty. Mezinárodní federace IFSC se omluvila Rakušance Johanně Färberové, ve vysílání na YouTube byl k vidění detailní záběr zdola na její zadek se stopami od křídy..."
https://www.idnes.cz/sport/ostatni/nevhodne...
Asi přestávám světu okolo rozumět. Chápe někdo, v čem byl ten záběr nevhodný?
Zřejmě některý z kolegů si zapomněl umýt ruce když ji předváděl správný způsob úchopu.
Ale je to hezký otisk, zvlášť ten na pravé půlce :-)
Předpokládám, že je to otisk vlastních rukou a z diskuze pod článkem to vyznělo, že někdo, kdo viděl video soudí, že to nebylo poprvé a dělá to tak schválně...
Jinak to samozřejmě není křída, jak píšou v článku, ale sypané magnezium, u lezců celkem standardní výbava... :-)
Tak proč si utírá ruce o prdel, když jí pak ty otisky na zadku v záběrech vadí? Si nedovedu představit, co jako mají při takovým sportu snímat? Zaberou boty a bude si stěžovat, že má v záběru velký nohy. Zaberou ruce a bude jí vadit, že je má od té křídy. Zaberou obličej a bude si stěžovat, že měla rozmázlej mejkap... Bych ju poslala domů a vyloučila ze soutěže, ať si lozí doma v soukromí bez kamer, když ju to baví.
Jak si přišla na to, že ona si stěžovala?
Přesně! Mně z toho článku přišlo, že si vůbec nestěžovala ona, ale pohoršen byl zřejmě divák (feministka?). Je ale možné, že to jen pomotal pisatel článku, tak jestli třeba někdo neví víc, případně neviděl přímo ten nevhodný záběr?
Tak pokud to vadí těm diváklm, tak je řešení strašně jednoduchý, to nepřenášet. Sponzoři si najdou jinej sport, kterej jim vynese, a tihle si můžou po libosti šplhat ve svým volnu. Fakt nevidím důvod, proč by se měla nějaká televize, či kdo to přenášel, omlouvat, nedej bože ju nějak odškodňovat, za to, že měla, vlastní vinou, špinavou prdel od křídy.
Pokud něco vadí divákoj, tak na to hlavně nemá koukat... jak k tomu příjdou ostatní? ;-)
Problém je, že těch pár jedinců co se tím cítí být pohoršení bombardujou celý okolní svět a všechny média kdežto všichni ostatní co jim to nevadí slyšet nejsou. No a těm řvoucím fanatikům je dáván obrovský prostor a jen dáno za pravdu jako by to byl hlas většiny.
Přitom bulvární zprávy o tom jak kdejaká celebrita nešikovně lezla z auta a ukázala při tom co má (někdy teda hlavně co nemá) pod sukní, a samozřejmě je k tomu přiložená i příslušná fotodokumentace, nikoho netankuje :-)))
Některý lidi jsou fakt nesnášenlivý hovada :-(
A pritom by stacilo, kdyby je take nekdo jen poradne stisknul za zadek... :o)))
Zavist je hnus :o)))
Jo a v tom bude asi celý problém :-))
Bara cte jenom titulky. A tady mozna necetla ani ten.
Já to tedy chápu tak, že ten záběr byl rasistický, mělo by se používat i černé magnézium anóbrž maglajz,
jak říkají horolezci.
To by sis pěkně naběhnul! Běloch se začerněnou kůží je prý jeden z nejhorších projevů rasismu! Říkají tomu blackface...
Já bych doporučil bílé kraťásky, na nich nebude bílé magnézium vidět... ;-)
Odposlechnutá moudra:
- Feriho nahradí ve Sněmovně Olga Sommerová. No, snad nikoho nenatáčela ve sprše.
- Děti, smát se je dvacetkrát zdravější než běhání. Takže si sedněte v parku a smějte se těm, co běhaj.
- Designem se zabývají umělci, kteří by normálně byli sochařili , ale nikdo by jim nedal zakázky. Ondřej Neff
- Názory jsou jako, ehm, zadní otvory; má je každý a jen vzácně jde o něco, na co byste se podívali s radostí. Marian Kechlibar o Twitteru
- Opravdu zajímavé to tady bude, až po volbách začne Babiš řídit svou firmu jako stát.
- Pokud zjistíš, že máš volný čas, znamená to, že jsi zapomněl na nějaký úkol, který ti dala manželka.
- Ve vietnamské večerce: „Dobrý den, máte test na covid?“ „Samozřejmě, chcete pozitivní, nebo negativní?“
- Náladu ženy lze popsat rovnicí E=m.c2, kde E jsou emoce, m je hmotnost a c je cokoli.
- Tajemstvím šťastného manželství je správná chemie. Když ona bere Diazepam a on Lexaurin.
- Vědci prokázali, že křestní jméno má vliv na schopnost otěhotnět. Kupříkladu Žofie má vyšší pravděpodobnost otěhotnění než Ladislav.
- V životě muže je nejobtížnějších prvních sedmdesát let jeho dětství.
- Digitalizace je kobliha pro mladou generaci. (O programu Pirátů)
- Je zajímavý, že když ti najdou na zahradě zakopaný zlato, tak je vždycky státu. Ale když tam najdou drogy, jsou vždycky tvoje
Není to ve vtipech, takže:
K tomu designu bych měl výhrady. Myslím, že autoři věcí, které jsem fotil na své posledním courání Prahou nebyli sochaři. Design je to parádní. Do své chytrosti zahleděný Neff to asi nepochopil.
Dneska v podvečer na Chodově. Letěl nad paneláky docela nízko.
Také jsem ho viděl z Horní Krče.
Jj, někdy kolem 17:45 nad Hájema ;-)
Tak prý "přistál" v Holešovicích. Dost zprudka :-)
Miluju tyhle historický fotky se sroceným davem okolo čehokoli co se událo zajímavýho :-)
Jojo, všichni si uvědomovali, že se stávají součástí historie. A to i díky vyjímečné možnosti být fotografován!
Dneska se nasnímaj tuny gigapixelů, ale takovouhle atmosféru ty snímky maj jen zcela ojediněle.
Můj oblíbený vtip: Byl v roce 1971 na Měsíci, je z toho jedna fotka v encyklopedii, byla v roce 2020 na hajzlu je z toho série 20 fotek na instagramu.
Nerad ti propíchávám bublinu, ale...to není vtip a už vůbec ne vtipný, to je prosté konstatování skutečnosti...
FB Skupina - Elektrokola, rad,, typy, zkušenosti, návody, výlety...
Skupinu zablokovali, vyjádření správce skupiny :-)
Počet členů skupiny se blíží k 15 tisícům a příspěvků je tolik, že už ani nestíhám sledovat, co se ve skupině děje. Když jsem se ráno probudil, tak mi Facebook oznámil, že se tady z toho stal ráj obchodu se zbraněmi a drogami. Prosím, nepoužívejte věty typu "Ty jo, to je slušný dělo", "Aby ses s tím nezabil", "Dal jsem si lajnu", "Je to moje droga" apod., nebo nás příště smažou úplně :-)
https://photos.app.goo.gl/buVu3qASNAKgebof8
Také je to doping a droga, tak se nediv :D
Bylo by dobré, kdybys i ty pochopil výhody elektromobility jako eliminace jakéhosi hendikepu, ať už skutečného, nebo jen smyšleného, dříve, než na elektrickém invalidním vozíku.
Občas je to fakt potěšení uhánět krajem, jako zamlada. Doping?
Asi ne.
Orthopedická pomůcka :-)
Ale, vžyť já to dobře vím. Manželka, pokud se vzchopí, na ničem jiném jezdit nebude. Zatím vracím do půjčovny kriplkáru, sláva.
Také jezdím na výlety s důchodci z Jižního města. 75 procent z nich jezdí na elektrokole. Pro důchodce a kriply je to požehnání, pro ostatní nezasloužený doping.
Museum skla a bižuterie, Jablonec nad Nisou
Odpoledne 7. 10 zahájíme dlouho připravovanou výstavu československého lisovaného skla z let 1948-1989 a představíme publikaci, která při této příležitosti vznikla. Srdečně zvu! A moc děkuji spoluautorům Johanu Polaneckému a Dáše Havlíčkové, Jindřichovi Paříkovi a Karlu Šípkovi za konzultace, Jiřímu Pelclovi za scénografii a Radce Folprechtové s Barborou Solperovou za grafiku a knížku!
On the afternoon of October 7, we will open the long-prepared exhibition of Czechoslovak pressed glass from 1948-1989 and present the publication that was created on this occasion. I cordially invite you! And many thanks to co-authors Johan Polanecký and Dáša Havlíčková, Jindřich Pařík and Karel Šípek for consultations, Jiří Pelcl for scenography and Radka Folprechtová with Barbora Solperová for graphics and a book !!!
A napíšeš mi pár řádků do mého milého deníčku? :-))
Pošlu ti výtisk té knížky.
Dr. Petr Nový mi slíbil 10 autorských, jen za to, že jsem si to přečetl a pár nepatrných detailů upřesnil podle svých zdrojů.
Taky jsme sladili údaje o číslech vzorů s CzechGlassGuide.cz, abychom byli jednotní.
Na vernisáži nebudu, stejně jako na vyhlášení Ceny Libenského, pošlu tam dítě, ať napíše report.
Oni to hoši takhle blbě nastrkali do toho začátku podzimu, protože před prázdninama to nešlo. V Novém Boru navíc začal IGS, a já, místo abych běhal po našem sklářském severu sázím jahody a balím kufry na Bretaň....
Ta lisovačka mě mrzí, bude to skvělá výstava i knížka.
Pro kluky našeho věku bude až neúprosně připimínat tu dobu, kdy to stálo za prd, ale protože jsme byli děcka, netušili jsme to.
Sežeru piják, jestli tam neuvid8te vázičky tak důvěrně známé ze školních chodeb, nebo popelníky z hospod, kde jsme jako náctiletí potají srkali to pivo.
Máš to kousek, tak se tam zajeď kouknout na živo.
Já mám volňásek pro dva platný do konce roku a chystám se tam nějak v listopadu nebo v prosinci.
Poslední podobná výstava byla v roce 1972 ve Zlíně.
https://photos.app.goo.gl/6SaayR2cSSpvF4jG7
A to tam, logicky, nebylo užité umění (design), 70tých a 80tých let. Protože čs lisované sklo se stalo sběratelským fenoménem, věděli autoři výstavy a publikace, že vstupují na tenký led, kde každá chybička bude okamžitě odhalena a pranýřována.
Bylo velmi poučné a zajímavé vidět v praxi dva odlišné přístupy k věci. Dr. Nový, vzděláním historik, vidí a vnímá věci v mnohem širších souvislostech, než my, amatérští sběratelé, a zase věci, pro nás naprosto zásadní, jako číslo vzoru, byly pro něj nezajímavé a nepodstatné, přesto je doplnili.
Mě zajímají osudy a příběhy lidí, co ty věci navrhovali, vzdělaný historik vidí všechno v kontextu doby, ví spoustu věcí i výrobních kapacitách, hospodářských souvislostech i uměleckých vzorech, inspiracích a paralelách.
Krotí a usměrňuje můj vpravdě národovecký "Jiráskovský" přístup "naše a proto jedinečné" poukazem na podobné věci navrhované severskými designery. Já naslouchal autorům, historik ví, že se často chvástali a lecos, co vydávají za svůj nápad bylo poučené v zahraničí.
Autoři té publikace se pokusili najít pravdivý kompromis.
Jisté je, že dobře vystavené a nasvícené lisované sklo překvapí svou krásou, tehdy, třeba za 12 Kčs
Pobavil mě transparent:
"Babiš na hrad (Mírov)"
Pobavilo...
21000, ufff ;-)
Njn, taky ses tu registroval až 4 měsíce po mně :-)
Tak jako junior nemám fakt nárok :-)
Já to chápu, že od počátku:
v diskuzi: 21001 příspěvků
datum registrace: prosinec 2005
To ty jsi koukám 4x plodnější... :-)
Aha, já myslel km.... :-)
Já jsem užvaněnej, o tom žádná...
Tak v kilometrech by to byl solidní výkon, ale vychází to cca 80 km každý den, to není zdaleka nemožné, problém je v tom, že bys musel tolik najet opravdu KAŽDÝ den od začátku roku... :-)
Proto jsem se ptal jestli "letos".
Nevím kolik toho najedou ti skuteční cyklisté, ale možná taková a vyšší čísla dávají.
Když dáš 240, máš tři dny pausu, no ne?
Nikoliv, když dáš jeden den 240 km, následující DVA dny se můžeš věnovat jiným disciplínám (plavání a běh?). Cyklus musí trvat 3 dny, protože 3x80=240. Jestli chceš 3 dny pauzu, musíš během jednoho dne odjet 320...
Pokud to ale hodláš jezdit na elektru, varianta denně 80 myslím bude pro baterii asi stravitelnější... ;-)
80 denně je na elektrickém gravelu v pohodě, pokud nemrzne, a lze to dávat na jednu baterii.
240 je naopak už na hraně i na 3 baterie, protože ty baterie, co vezeš, něco váží, a to snižuje dojezd, ale když mákneš a na rovinkách pojedeš na eco, mělo by to klapnout.
Mám na to spadeno na poslední cestě, kterou asi letos podniknu, pro změnu zase "pod proudem".
Chtěl bych přejet z Norimberka do Karlsruhe, což je něco mezi 240-250, podle zvolené trasy, nastoupá se něco mezi 1700 a 1800 metry.
Uvidím, jestli to půjde, protože ten vozejk za zadkem taky něco bere.
Předpokládám hodinu dobíjení na mekáči, čímž získám nějakých odhadem 25 km, teda jestli se na to nevykašlu a nezapíchnu ro už v Heilbronnu.
Dvoustovky a víc by umožnili rychlejší pohyb alespoň trasama, které už notoricky znám a tak trochu otravují.
Jsi v podstatě tichý muž :-)
Teď už jo... Ze začátku jsem toho tady ale naplácal opravdu dost :-)
Ono je někdy lepší mlčet...
Pošťáci se rozhodli stávkovat zpomalením práce a v praxi se to překvapivě neprojevilo :o)))
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/ceska...
Jo to mě okouzlilo hned jak jsem to viděl.
Ještě by v rámci stávky mohli přestat doručovat balíky na adresu, aby si je člověk musel jít vyzvednout na pobočku... Vlastně moment...!
Vždyť to taky není žádná stávka. Jednak se do stávky zapojila třetina zaměstnanců, ale především všechny provozy normálně fungují podle nastavených pravidel, tak se to ani nijak výrazněji projevit nemůže. Práce podle pravidel není stávka.
"Práce podle pravidel není stávka."
Naopak! V některých oborech je již historicky prověřené, že striktní dodržování všech předpisů způsobí zásadní zdržení, někde i úplný kolaps. A výhoda je v tom, že za tuhle formu stávky prostě nelze zaměstnance (legálně) trestat...
Matně si vzpomínám, že tak někde v USA opakovaně "stávkovali" letečtí dispečeři, že začali striktně dodržovat předepsanou frazeologii nebo jak se to správně nazývá... a najednou se jim na obloze hromadila letadla... až se létat prakticky nedalo.
Podobně se ví, jak by asi dopadlo dodržování všech předpisů na železnici...
Akorát u té České pošty je problém, že si svou normální činností nastavili laťku tak nízko, že teď zákazník těžko pozná rozdíl... :-)
jj, jsi mi připomněl, asi na čtyřicáté vteřině :-)
https://www.youtube.com/watch?v=42oQN7fy_eM
Dodržování nastavených pravidel a norem by snad mělo být normální a běžný stav. Pokud něco nevyhovuje je dobré to změnit. Fungování nějaké firmy nebo dokonce v dopravě, kde se hrubě porušují pravidla vede jen k průserům a reklamacím.
Pracovníci by měli být odměňovaní za dodržení pravidel a ne jejich permanentních porušování. Že se tak neděje a všeobecné porušování norem se bere jako normální stav je docela průser a pak se všichni stále jen divíme a nadáváme.
Já s tebou tak moc souhlasím a přesto je obecná situace TAK moc jiná...
A tak se všichni divíme a nadáváme.
Ale to já s tebou naprosto souhlasím, bylo by to krásné, kdyby to tak bylo... ale praxe je jiná...
No, právě v tom je ta absurdita, že dodržování všech pravidel a nařízení, lze některé podniky naprosto vyřadit z provozu.
Proč?
Protože ti "právní kutilové" vrší nařízení a předpisy jeden na druhý, aniž by vzali v úvahu důležité detaily a specifika jednotlivých zařízení. A tak stačí se snažit dodržet všechno - a stojí to.
Paradoxem je, že v případě úrazu už orgány neřeší, že bez nedodržení toho či onoho by ro nejelo, ale hezky a s chutí flastrují.
Souhlasím s tím, že nedodržování norem a pravidel je zásadní průser ale stejným, ne-li větším průserem je generování nových předpisů a pravidel, aniž by se provedla důkladná revize platných. Mnohdy předpisy zabíhají až příliš do detailu, a to je asi taky na škodu.
Ale to olatí pro celý náš právní systém.
ale nejsme v tom sami, někde jsem četl, že v Anglii platí už pár století zákon (či královský příkaz), že všichni musí na Velikonoce do kostela.
Nedodržuje se, ale nikdo ho nezrušil .
Hele to bude asi všude...
Kdysi jsem někde četl, že tuším v Texasu(?) se nesmí sušit na jedný šňůře dámský a pánský prádlo zároveň.
Jako popravdě by mě zajímala situace, která vedla k sepsání takovýho zákona
to by si zasloužilo "research" :-)
nějaký rozumný důvod to přeci muselo mít, no né?
:-)
"Ten nejméně vhodný čas si vybrali běženci, když se vydali přes slovensko-českou hranici zrovna v době, kdy na české straně bylo cvičení simulující zhoršení situace na hranicích právě ve vztahu k nelegální migraci."
...
"Jen o chvíli později migranti skončili v rukou policistů a místo nácviku s figuranty začalo řešení skutečného případu záchytu běženců."
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/migranti-se...
Norové pobavili s pseudoremarkem pohádky https://www.novinky.cz/kultura/clanek/norove-si... podle ukázky děsběs, naše Popelka vyhrává i mimo naše území po mnoho let a u všech generací díky svému laskavému provedení, i zima není tak studeně nevlídná, je tam humor, krása,zlo neděsí ale je po zásluze potrestáno atd, to norské je jak od režiséra pána prstenů.
Ukázku jsem neviděl, ale beru to tak, že severská literatura / divadlo je drsnější, nejspíš i v pohádkách se to nehemží spíše hloupými zapornými postavami, ale opravdovým zlem. Že by se mi to líbilo to rozhodně ne.
Teď jsem náhodou viděl díl nejakého seriálu Princezny, jde po večerníčku. Byl jsem z toho dost překvapený. S našimi dětmi jsme skončili někde u Pohádek o mašinkách. Takovéhle drsňárny jsem neznal. Ale to dítě, se kterým jsem se na to díval to tak nevnímalo.
Tak to by si se mel podivat na detmi (alespon temi nasimi) oblibeny serial Jak vycvicit draky nebo ted je v kinech film Tlapkova patrola. Musim se priznat, ze to je velmi akcni film. Az jsem chvilemi ani nedychala a jen jsem zirala, jak to dopadne :o)))
Princezny jsou v pohode. Pak je u nas take oblibeny serila Sofie prvni, Esa z pralesa, pak nejake ZOO nepovedenych zviratek (takovy ostrov doktora Moreaua), pak Ronja, dcera loupeznika (podle te se zacalo lezt po stromech) nebo Lvi kral - na toho si nasi klucici i s oblibou hraji a ja vlastne take, protoze delam medveda, co spi v jeskyni :o)))
Nicmene nase mrnata rada koukaji i na standardni vecernicky.
Vždy mě napadá, že zla se dá servírovat dostatečně v libovolnou dobu, ale erotika jde až po 22. hodině.
Taky jsem nikdy nepochopil, proč je náznak sexu o tolik škodlivější než násilí v libovolné formě?
A to si myslím, že kam se hrabe Evropa na puritánské USA, kde ženské ňadro v záběru je neskutečný problém, zatímco hektolitry krve nikomu nevadí... :-)
Kečupu, kolego, kečupu. Bodaj by vadilo, když se tím podporuje potravinářskej průmysl. Musíš uvažovat pokrokovo. :-))
Důsledek staleté církevní výchovy.
Dárek pro ty, kteří prý už nic nepotřebují :-)
https://www.naau.cz/vychytavky/10014977-100-nic...
Když NIC nepotřebují, proč jim ho chceš cpát? :-)
A nojo, trochu jsem ten popis zmastil :-)
Oni to už asi všichni vědí, ale všimnul jsem si, že spadnoul facebook... :-)
Sorry, something went wrong.
We're working on it and we'll get it fixed as soon as we can.
Ja teda nevim jaky vsichni, ale ja to nevim a nevsimla jsem si.
Ale mozna to bude i tim, ze na xichtoknize nejsem... :o)))
Nefungovala komunikační síť, kterou celosvětově používají 3 miliardy lidí. To je součet populace Evropy, Afriky a celého amerického kontinentu...
Já bych výměnu příležitostných fotek a komentářů pod nimi komunikací nenazýval. Je to občas príma, ale je to jen zábava.
Facebook znamená i Facebook Messenger a hlavně WhatsApp. Znám dost lidí, co tohle používaj na telefonu místo volání, včetně skoro všech členů rodiny od cca 50 let dolů. Je rok 2021...
Na tomto příkladu je krásně vidět, jak se máme dobře když náš big problem vidíme v dočasné nefunkčnosti obyčejných hraček :-) Bez WhatsApp už se nedokážete domluvit?
To se mi to kecá, když na asociálních sítích nemám závislost, já vím... :-))
Jistěže to jde bez WhatsApp. Bez elektriky taky chvilu vydržím. Dokonce aj bez vody, když tuhle rupnul vodovod. Ale nepříjemné to je, a je to nepříjemné celosvětově. Docela to ukazuje, kam se vyvíjeme, jako lidstvo. Těžko si představit, že by na celé Zemi vypadly telefony. WhatsApp klidně...
Já tedy Vačap používám i k domlouvání v práci, místo mailu nebo sms. A taky ho mám místo telefonu, když jsem pod wifi. Bez něj bych se obešel, ale proč ho nevyužívat. Za hračku ho nepovažuju, nebo za nějakou závislost. Prostě běžný nástroj, který používám tak, jako dřív třeba telefonní budku.
WhatsApp sice patří Facebooku, ale za typickou sociální síť jako je Facebook bych to nepovažoval, prostě aplikace a komunikační síť pro posílání rychlých zpráv, na něco je prostě zbytečné psát dopis (email) a SMS jsou zbytečně omezené a drahé, první aplikací tohoto typu, která se u nás masově rozšířila bylo ICQ již před 25 lety, tedy to ale mělo logicky těžiště na PC.
Pokud to někdo používá přednostně tak je to logicky komplikace, pokud nemá záložní možnost komunikace a není se schopen domluvit, tak je to vůl.
Právě proto, že je rok 2021, tak to používají i věkové kategorie 50+. Dnes díky šíření TV po internetu mají datové přenosy i staříci a stařenky a WhatsApp běžně používají. Navíc - proč platit hovory a SMS, když tady jsou "zadarmo" a šifrovaně?!
Pohybuji se m.j. i v bublině 80+, byli jsme na zájezdu v místě kde byl špatný signál a měl bys vidět jak všichni pobíhali po venku a sdělovali si místa, kde se jim komunikace podařila.
Věřím, ale u těch nad 80 už to bude fakt bublina - kdo se toho věku a) dožije a za b) ještě jezdí po zájezdech, nebude úplně typický vzorek populace...
Bublinou jsme to nenazval asi úplně správně, nicméně si je třeba uvědomit, že i ti osmdesátníci byli v pracovním procesu ještě před 15 lety a to již byly PC, internet atd., tedy s tím mají zkušenosti, které si odnáší do důchodu.
On ten čas běží rychleji, než si uvědomujeme.
Měl jsem na mysli, že jsou to lidé na svůj věk fyzicky i duševně nadprůměrní...krom toho, 15 zpátky chytrofony dnešního typu ještě neexistovaly...ale musím říct, že je radost pohledět na aktivního seniora, kterej má chuť ty technologie ovládat a používat ke svému prospěchu...
Přesně tak, oba rodiče 70 let mají mobil s Androidem a používají whatsApp, Hangouts, gmail, mapy.cz atd. Samozřejmě dostali to a byli zaučeni od potomstva, ale jakž takž to ovládat zvládají. Ten čas letí a současní sedmdesátníci běžně používali počítače v práci, navíc oba mí rodiče k počítačům měli celkem blízko.
No, někdosi furt myslí, že ti nad šedesát poslouchají dechovku. :-)
měl jsem v rodině člena, co poslouchal dechovku a měl na to reprobedny, který pravděpodobně za podzimního večera zcizil kolotočářům...
Takže jo, kategorie 60+ schopná/ochotná aktivně používat moderní technologie sice není nepředstavitelná, ale taky rozhodně není standard.
No, protože jsem 60,plus také, ale zároveň jsem byl u toho IT (tenkrát se tomu tak neříkalo) od samotných prvpočátků, my to byli, co jim ty programy, co oni považují za samozřejmé, napsali. Tedy ne ausgerechet já, ale moje generace.
A poslouchali jsme AC/DC :-)
Tady už není "generační bariera" jako spíš "intelektuální".
Blb je blbem i v atomovém věku
Dneska spousta firem a organizací má Facebook jako hlavní komunikační platformu, nemám potřebu se tam prezentovat, ale kvůli přístupu k informacím sem si tam pod přezdívkou účet založil abych se k těmto informacím dostal. A i v případě organizací co mají vlastní web je praktičtější vidět vše na jednom místě, než oblézat x webů.
No, a to je přesně moment, kdy mne taková firma přestane zajímat :-/ Aby se člověk dostával k informacích od nich, někam se registroval a ještě k tomu jim sděloval svoje nacionále, tak to teda NE!!!
Pokud to neumějí dát na normální web, tak ať si trhnou :-(
Taky s tím mám dost problém, že nejen komerční firmy dávají klíčové informace pouze na "svůj" facebook a na oficiálních stránkách je velký prd, v lepším případě odkaz na ten facebook.
A další hrůza jsou potom cloudové dokumenty od Googlu, například jejich pseudo Excel použitý pro tabulku o třech sloupcích a pěti řádcích, která by v HTML zabrala sto bytů, zatímco takhle po několika přesměrováních a nadávkách, že nemám podporovaný prohlížeč, čekám na načtení klidně minutu, v horším to skončí chybou, že dokument byl odstraněn, nemám práva, změnilo se API...
Dokonalá je samozřejmě kombinace, oblíbená například pro uložení výsledků závodu. Dohledat s odstupem loňské natož předloňské výsledky je prakticky nemožné. Pokud se mi na facebooku podaří dostránkovat až k příspěvku s odkazem, většinou už nefunguje... ale proč dělat věci jednoduše? :-)
Ty si asi kapku natvrdlej, mám na FB účet pod přezdívkou a extra založeným freemailovým mailem, takže nic jim nesděluji.
Pro různé lokální podniky typu hospůdka, kavárna je správa vlastního webu opruz, taky tam fungují různé komunity. Nejsem z toho nadšen, ale beru to jako fakt a jedna registrace navíc mi za to stojí, Konečně i pro diskusi zde bylo nutné se registrovat.
Proč natvrdlej? Já jsem tak nějak zvyklý udávat svoje pravé jméno a tak. Takže si ale pak hoooodně rozmýšlím komu a proč vlastně po mně takové údaje někdo chce... Z toho mi vychází, že takováhle data o mně (kdy o tom vím a je to s mým souhlasem) mají vlastně jenom e-shopy, kde nakupuju. Ono by to bez toho asi moc nešlo :-)
Ostatní mají prostě smůlu... Ona už vůbec nějaká povinná registrace jenom k tomu účelu, abych se dostal k informacím o tom za co mi takový provozovatel potom laskavě dovolí utratit moje peníze, mi přijde fakt na hlavu, sorry :-/
Zkoušel jsi někdy nedat e-shopu adresu svého bydliště nebo telefon s tím, že když si předem zaplacené zboží vyzvedneš přes zásilkovnu/uloženku a podobně, tak to nepotřebují?
Bývá to dost boj. Pokud takovou objednávku vůbec dokážu naklikat, často klade odpor i živý obchodník, že to bez vyplnění všech kolonek nemůže odeslat... často ale narazím už během objednávky. Doby, kdy stačilo do zbytečných kolonek napsat mezeru, aby byl script spokojený, už jsou pryč. Kolonka telefon už mi text "Siemens SK65" ani "5110" taky často nebere, leckde dokonce nestačí ani devět nul a dožadují se platného telefonního čísla...
Nezkoušel :-) Vždycky při vyplňování objednávek tam byla "povinná pole", bez kterých nešlo pokračovat dál... Dokonce dneska už to na mnoha e-shopech kontroluje správnost adresy + číslo popisné/orientační. A dává z nich rovnou na výběr, tak jak tam postupně píšeš tu ulici. Takže tam blbosti fakt nenaklafeš...
No, zrovna nedávno jsem něco bral z Německa, poctivě vyplním požadované údaje, zaplatím a čekám až to ke mně dorazí. Sleduju tracking, dokonce vidím, že už by měli být za chvíli u mne, a.... nic. Po nějaké době v trackingu nová informace, že nesprávná/neúplná adresa :-O Ehm, tak jim teda píšu co to jako má být a oni, že tam nebylo uvedeno telefonní číslo... No samozřejmě nebylo, když nebylo povinné, tak jsem jim ho samozřejmě neuvedl :-) Takže doplněno a další den jsem to měl už konečně doma...
Já to dělám běžně, do adresy uvádím adresu zásilkovny, jméno můžeš uvést jakékoliv a žádný problém. Telefon se musí uvést, neměli by jak dát vědět o dodání zásilky a kód k jeho vyzvednutí.
Od té doby co jsem tragicky pohořel u Zásilkovny když jsem posílal balíček sám sobě jsem ještě nenašel chuť je využívat. Nejen že tuhle operaci neumí, ale navíc na to neupozorní a když balíček po mnoha urgencích a z jejich strany vynucené změny místa dodání konečně dorazí nejsou schopni alespoň napsat Sorry vole.
Ještě jsem nenarazil na službu, kde bych pro vyzvednutí potřeboval něco, co by nebylo uvedené v potvrzovacím e-mailu nebo se k tomu nešlo jednoduše doklikat.
Jediný rozdíl je v tom, že při doručování domů mi může kurýr zavolat, což bylo málokdy přínosem (SMS budeme doručovat mezi 8-18h, následně hovor, že stojí před domem a já jsem v práci...).
A třeba LITEX z Litomyšle, když jsem ani nevytvářel účet, jen naklikal jednorázově objednávku a NESOUHLASIL se zasíláním obchodních sdělení, mi začal po pár dnech posílat přes SMS reklamy na slevy, ze SPAMlistu mě smazali až po důrazné žádosti...
Zatímco na mailu se jednoduše nastaví filtr, s těmi SMS na starém telefonu nic nezmůžu.
Řeklo by se chybička se vloudila, o dva roky později jsem tam objednával něco znovu, pečlivě jsem kontroloval, že s žádným SPAMem nesouhlasím, člověk by si řekl, přece dávno platí GDPR... a celé se to opakovalo, opět začali posílat nevyžádané SMS a bylo nutné se doprošovat vymazání telefonu ze spamovací databáze.
A to Litex je vyjímečný v tom, že SMSspamuje pod vlastním jménem. Ostatní e-shopy prostě celou databázi prodají a pak se člověk může akorát vztekat, kde ten zasr... prodavač hrnců vzal můj telefon a jaktože zná jméno a ví, kde bydlím? :-(
Musíš uvést i e-mail. Bez něj zásilku neodešleš.
Jen doufám, že si neděláš iluze, že má facebook k dispozici jen ty údaje, které jsi mu vyplnil?
Pokud nemáš zvlášť počítač pro práci a zvlášť pro zábavu (kdo to dokáže striktně oddělit?), stejně si tvoje identity mohou spojit. Stačí otevřít odkaz z pracovního mailu a oni si to přes cookies nebo IP adresu dají dohromady.
Celý internet je zaplevelený lajkovacími tlačítky a je naivní věřit, že nepřihlášené nesledují... :-)
Ano. Facebook má složku na každého. I na toho, kdo se tam v životě nepřihlásil...výjimkou jsou obyvatelé lidové Číny. Na ně má složku někdo jinej...
Dobrý vědět, až někdy pojedu z Venuše a budu spěchat, ale jak to souvisí s pádem AtlasuHub?
Četl si co psal Radler?!?
Svojí nepřítomností na xichtoknize jsem zkrátka nad rámec toho jeho součtu a ženy jsou přeci z Venuše.
.. a spadl opět, už by ho měli nechat ležet a nezvedat :-)
Potěšil mě včera (a trochu nalil optimismu do žil) proslov prorektora ČVUT v Betlémské kapli. Je sice Starý, ale duchem Mladý, tak to pojal humorně (to si za našich dob nedovedu představit). Studium přirovnal ke zdolávání vysoké hory ... vypíchnu jen to že těm, co jsou teď na jejím vrcholku kladl na srdce aby nezpychli a nepohrdali ostatními. Ale taky, když mají shora dobrý přehled, aby poznali co je skutečnost a pravda a pomáhali bojovat proti lžím a dezinformacím.
Já jen doufám, že jim nadšení a elán vydrží co nejdýl, aby z nich po třiceti - čtyřiceti letech nebyli zahořklí vzteklí a nesnášenliví dědci a báby, jako se to stalo spoustě z nás.
Před tím jsem byl totiž na srazu party kamarádů ze studií a bylo to myslím naposledy. Poslouchat celý večer, jak je všechno špatně, řízený kdovíodkud úmyslně k úpadku, jak je každej druhej debil a zfetovaný hovado, to fakt už nemusim. Zvlášť když tyhle pindy vedou v podstatě profesně úspěšní a majetkově ještě úspěšnější lidé.
Pravda, frustraci z osobního života zahánějí dávkou alkoholu - že já prej bez něj musim mít život hrozně smutnej ...
Chudáci :-(
Všechno je špatně, za Klauza (komančů, Hitlera,... - nehodící se škrtněte) bylo líp.
Strašnej syndrom. Postihuje to mužskou populaci 50-60, někdy i mladší. Prášky na to nejsou. Bohužel tahle skupina tvoří většinu vládnoucí vrstvy.
To je takovej paradox - nejvíc na situaci v zemi nadává ta skupina obyvatel, která tu zemi v největší míře ovládá...
Na tomhle je zajímavé to,že všichni vždycky vědí,co by měli udělat a změnit ti druzí. Každý umí radit druhým. Jak řídit stát,jak podnikat atd. Nikomu se ale nechce ty svoje rady realizovat. Jen ať to pěkně udělají ti druzí.
teď nevím ve které Pračetovic knížce si stěžoval arcikancléř, že by dokázal vést úžasnou univerzitu, nebýt těch zatracených studentů...
Ne že bych se chtěl zastávat (současných) politických elit, ale ono i když jsi na tom postu a víš co by bylo třeba udělat a snažíš se o to, přimět k tomu i "ty dole" nebývá vždy uplně jednoduché.
https://photos.app.goo.gl/DwJo2kP1rFtRy3Lw7
Nestane se každý den, abych pochválil architekty. Tenhle hotel nad oceánem se ovšem povedl.
Hotel Sainte-Barbre McGalery Le Conquet.
I statici se na těch konzolách určitě vyřádili.
Čisté, v celku i v detailech a interiéru, dotažené do důsledku.
(snad malá výtka, u nás na Ještědu šli ještě dál pan Karel Wünsch navrhnul i talíře, sklenky a ostatní vybavení restaurace, včetně ubrusů a povlečení)
Ten hotel se poved, to je bez debat. Snad se poved i geologickej průzkum, jak jsem viděl předešlý fotky pobřeží, je podobný pobřeží východoanglickýmu - těžká eroze.
Jo, přesně, Bretagne, fakt jak přírodou, tak i domky, připomíná Británii, Frantíci říkají Grand Bretagne, tedy Velká Bretaň.
Obcházím ten barák kolem, a stále chválím.
Ono je to rozumné užití železobetonu i ocelových konstrukcí. Vše, co vystavené povětrnosti pozink, čisté, dokonalé detaily, nikde žádné kapsy, kde se usadí špína a začne to reznout, prostě dobře udělanej barák, a navíc hezkej.
Učebnice pro architekty.
Tak věřím, že nepodcenili ani založení.
Bretaň je fakt jiná, než zbytek Francie. a taky je dost velká, asi jako Čechy, to není "region" v našem chápání regionu.
Tohle je z pobřeží u Scarborough, ale když tam ten bunkr nebo hláska vydržel už od války...
Byl jsem celý napnutý,co je to za barák když ho tak chválíš. A on je to kupodivu docela hezký barák. Mám sice dojem, že ho chválíš pro jiné vlastnosti než já, ale ve výsledku se shodneme. Takže OK, pěkný :)
Přemýšleli jste někdy, co by měl řidič udělat, pokud na semaforu trvale svítí žlutá?
Být to železniční návěstidlo, je to jasné, na příštím očekávat červenou, ale u přenosného semaforu na silnici?
Zkrátka už z dálky jsem viděl svítit žlutou, přijel jsem blíž, pořád svítila žlutá, zastavil jsem pořád svítila... a jelikož jsem usoudil, že to před červenou stihnu, tak jsem jel...
Z druhé strany fronta aut před červenou. Že by se jim zaseknul software?
Na kameře to vypadá, jakože žlutá bliká, zřejmě se potkalo PWM se snímací frekvencí kamerky, ale okem to vypadalo, že normálně svítí...
https://ulozto.cz/file/fjDyfJWC1uRd/20211005...
"Přemýšleli jste někdy, co by měl řidič udělat, pokud na semaforu trvale svítí žlutá?"
-- předpokládat, že světelné signalizační zařízení má poruchu a chovat se podle toho
Při červené delší než 3 minuty předpokládám taky, že je to v poruche. (Výjimky jsou: navázání na železniční přejezd, regulace vjezdu tunel/město, ... )
Chronický stěžovatelé taky volají dopravní policii ať jsou tam informování. ;)
Takže co? ;-)
Myslím, že poruchu semaforu český silniční zákon vůbec neuvažuje!
Pokud vím, nikde není řešen ani stav, když jsou semafory úplně zhasnuté. Což není nikterak výjimečná situace. Ale v zákoně je pouze:
Svítí-li žluté světlo přerušovaně, nejde o křižovatku s provozem řízeným světelnými signály.
Kdo spoléhá na to, že zhasnutý semafor je ekvivalentní s blikající žlutou a tudíž platí přednost podle značek, může být teoreticky nemile překvapen, když semafor z jeho strany bude mít rozbitou červenou žárovku...
Co by ... pojedu jako by tam semafor nebyl, ale opatrně a budu sledovat okolí. Vždyť ´s to tak taky vyřešil, ne?
Vyřešil, protože varianta stát před semaforem a čekat, až ho někdo opraví, se mi nechtělo. :-)
Já myslím, že situaci "semafory jsou zhasnuté" zákon řešit nemusí, protože to je jako když nejsou. Přerušovanou žlutou řešit musí, protože to něco návěští a musí se říct co.
Běžné semafory jsou nastavené tak, že když mají poruchu a nějaké světlo se zasekne, tak tuším že po 2 minutách to skočí do nouzového režimu a rozbliká se oranžová.
U těhle přenosných to nejspíš nebude.
Běžně se užívají dvoubarevná světla, tří je veliká vzácnost a nejsem si jistý jestli jsme se s tím vůbec kdy potkal.
Docela by mě zajímalo co je vedlo k tomu tam dát tříbarevné světlo, zvlášť když na oranžovou se u nás běžně jezdí.
Dvoubarevná světla?
Pominu-li pro chodce, tak semafor bez oranžové/žluté jsem v ČR snad nikdy neviděl.
Kudy to jezdíš? :-)
Ne na křižovatkách, tam je žlutá nutností, ale na střídavém provozu na úsecích silnic všude. Tříbarevný semafor se tam nepoužívá, zbytečně a nesmyslně by se tím prodlužovala doba kdy nikdo nejede a na obou stranách vozidla stojí.
Ti dva co dali plus, tak by mě fakt zajímalo, kde tříbarevná světla na střídavém provozu (mimo křižovatky) se používají.
Netvrdím, že to nikde není, ale je to nesmysl je používat a zbytečně to komplikuje řízení provozu.
Tak zrovna u nás je na rozkopaným mostku přenosný tříbrevný semafor. Stejně tak byl v Radosticích, na Kratochvílce, když tam kopali kanály... Jsem teda zas neviděla jen dvoubarevnej, abych byla upřímná. Ale zas, my jsme ta bohatá Jižní Morava, si tři světla můžem dovolit.
Zrovna si taky drbu hlavu jestli jsem někdy viděl dvoubarevnej autosemafor... Napadají mě leda takový mrňavý potvory u vjezdu do podzemních garáží, ale jestli jsem je někdy viděl vůbec zapnutý, natož aby něco ukazovaly...
Všechny přenosný semafory míněný pro auta a kyvadlový provoz na rozkopaném úseku co jsem kdy viděl byly klasicky tříbarevný.
Vzhledem k tomu, že v cyklu stejně musí být fáze, kdy je červená z obou stran, aby mohla odjet auta z meziprostoru mezi semafory, fakt si nedovedu představit, jak by oranžová barva na semaforu mohla "zbytečně a nesmyslně prodlužovat dobu kdy nikdo nejede a vozidla na obou stranách stojí"...
Když vezmu jak se u nás ve velkém jezdí na žlutou, tak to v takovém delším úseku střídavého provozu s většími frontami bude asi docela slušný mazec. I takhle dost řidičů vjíždí do takového úseku na červenou, dva až tři úplně běžně a to je na červenou. Na žlutou to budou desítky aut a tím pádem na druhé straně budou auta stát na zelenou a čekat až se uvolní vozovka od těch co jeli na žlutou.
Neukázněnost řidičů nevyřešíš vynecháním oranžové barvy na semaforu.
To tam rovnou nedávej ani červenou, pak jí alespoň nikdo nebude projíždět...
Experimentálně jsem zjistil, že vjíždět do křižovatky na kole na žlutou je zcela o nervy. Průjezd křižovatkou dokončuji až v době, kdy se na žlutou rozjíždí protistrana. Zkrátka pokud na semaforu zahlédnu žlutou, tak se mi vyplatí zastavit.
To rozhodně. Vyklizovací doba je nastavená na rychlost auta, ne kola...
Principielně máš se žlutou/oražovou/autožlutou pravdu, oželet ji lze.
Nicméně za poslední měsíc jsem na silnicích těhle přenosných semaforů potkal docela dost a všechny byly stejné (3 světla). To video je myslím začátek Skuteč nebo Předhradí, někde mezi nimi.
Škoda, že jsem čerstvě promazal videa, jinak bych ti semaforů našel víc. Podobný určitě byl nad Brandýsem nad Orlicí - Dobrá voda nebo někde poblíž, ale už je možná pryč.
Při předchozím výletu za koupacími lomy jsem určitě další semafor viděl v Prosetíně, tam bylo zajímavé, že nereguloval dva směry, ale křižovatku, do které šlo přijet z minimálně 3 stran, každá měla svůj semafor s neskutečně dlouhou čekací dobou...
Nevíš o nějakém dvousvětlovém semaforu v okresu OU, že bych se na něj jel podívat?
Kdybych věděl, jaká jsou ty, které potkávám já, vzácnost, tak ti je archivoval... :-)
Tak jsem prozajímavost natočil semafor na cyklostezce Kerhatice-Bezpráví a po červené svítila kombinace červená+žlutá přesně 1 sekundu než se rozsvítila zelená.
https://ulozto.cz/file/Sg6P8aUNjLBw/20211011...
Jako obvykle světlo na videu bliká, protože PWM, což lidské oko nevidí.
Pro srovnání na křižovatce v Ústí nad Orlicí tahle kombinace červená+žlutá svítila 2 sekundy a tam světla takhle pitomě v záznamu neblikají.
Jak dlouho svítí žlutá před červenou jsem nezjišťoval, protože jsem byl rád, že můžu jet bez zastavování, třeba příště.
Tak jsem to hledal a to, co na silnicích potkávám je zřejmě LZA 500 a kupodivu se nezdá, že by ta firma jiné než 3 světlové nabízela.
http://prechodneznaceni.cz/produkt/mobilni...
Já jsem to asi předtím nenapsal úplně přesně. Třísvětelné semafory samozřejmě také vídám, ale ne s funkčním žlutým světlem, které je buď zaslepené nebo nějak vyřazené z činnosti, takže svítí jen červená - zelená. Skutečně jsem ještě neviděl, že by mezi zeleným a červeným světlem svítilo žluté třeba 2 minuty. Někde to asi být může, ale skutečně mi uniká smysl a myslím, že to nadělá hodně problémů, protože dlouhodobě svítící žluté světlo si skutečně může hodně lidí vysvětlit jako poruchu na zařízení a normálně pojede dál.
Tak aby žluté svítilo minuty, je nepochybně blbost, respektive porucha, obvyklé bude pár vteřin.
Jestli lze LZA 500 nastavit, aby žlutou úplně vynechal nevím, tady v menu nastavují jen dobu červené a zelené, ale určitě to nemusí být všechno, co to umí... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=58XiqXo0VNY
Jak dlouho svítila žlutá v tvém případě, nevíš, ale nejméně 20 s a to je úsek pár metrů. U takového půlkilometrového omezení by ta žlutá musela svítit dobré 1,5 minuty a možná 2. V těhle případech žluté světlo ztrácí smysl a případné nějaké vteřinové probliknutí mezi zeleným a červeným je jen pro upozornění a zdůraznění změny světla a význam žluté - opuštění prostoru nahrazuje červená jako důrazný zákaz jízdy.
Když vezmu český silniční zákon, tak žlutá by měla umožnit vjet do křižovatky POUZE těm, kteří by před semaforem již nestihli bezpečně zastavit.
Pokud jsi od semaforu dál než je zábrzdná vzdálenost, měl bys vždy zastavit. To, že se žlutá bere jako pokračování zelené, legální není a snad i někde už rozdávali pokuty za projetí žluté, když bylo z videa zřejmé, že řidič měl dost času zastavit a místo toho přidal plyn...
Z tohohle pohledu nedává žlutá delší než 5 sekund smysl. To, jak dlouho po rozsvícení červené na jedné straně, dostane zelenou druhá strana, je stejně nezávislý parametr.
Smysl dávat žlutou před zelenou moc nevidím, stejně se všichni začnou rozjíždět hned, jak se jim to podaří... :-)
Když se před křižovatkou začnu na kole rozjíždět už na žlutou, tak obvykle ještě stačím vidět tu zelenou. Ovšem na mých křižovatkách nesvítí úvodní žlutá před zelenou 5 sekund.
Prosímtě, ty žiješ v dojmu, že žlutá svítí po celou dobu kdy se má "vyklízet prostor mezi semafory"?
Na křižovatce to tak je, ale té řeč nešla.
Tady se jedná o střídavý provoz na polouzavřeném dlouhém úseku vozovky a tam jsem to žluté světlo neviděl nikdy používat, pouze někde na vteřinu problikne jako upozornění na změnu a pak již svítí červená pro vyklizení prostoru a následně jízdu těch v protisměru. O tom byla řeč od začátku a co bylo ve videu.
řekl bych že to je pointa toho světla obecně. Semafory co vídám já mají v cyklu uplně běžně několik vteřin kdy je červená ze všech stran, což vidím jako tu "vyklízecí fázi".
Nejsem odborník na štelování semaforů, ale to co říkáš se mi nezdá reálné...
Neděláš ty si zbytečné starosti?!?
To fakt potřebuješ na každou situaci mít poučku/předpis?!? Copak ti nestačí použít normální selský rozum?!? Teda jestli na něj také nepotřebuješ mít předpis... :o)))
Kam se hrabe kouzelný prsten, aneb jak se po nehodě z elektro-koloběžky stal moped... :-)
>>
Policisté měli původně nahlášenou nehodu koloběžky s jízdním kolem.
„Na místě policisté zjistili, že se nejedná o koloběžku, nýbrž o dvoukolový moped. Vozidlo bylo označené štítkem L1e-B, což dle nařízení evropského parlamentu a rady č.168/2013 označuje podkategorii lehkých dvoukolových motorových vozidel, má 1200 W motor a může jet rychlostí až 45 km/h,“ vysvětlila policejní mluvčí.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy...
>>
Chlapec i seniorka jsou podezřelí z několika přestupků najednou. Chlapec řídil moped bez řidičského oprávnění, neměl na hlavě ochrannou přilbu, jel po chodníku, na mopedu nebylo sjednané pojištění a vezl spolujezdce, který také neměl přilbu.
Žena se bude zpovídat ze spáchání přestupku jízdy pod vlivem alkoholu a jízdy po chodníku.
Jo, už mockrát jsem si říkal, kdy tohle asi začnou honit ? Co chvíli je vidím takhle jezdit. Bylo by mi to putna, ale tak jako obvykle, když něco (zdánlivě) nemá pravidla, "přitvrzují", jak na chodníku, tak na silnici. Normálně si vykoledují sankce.
Jen to s nimi odskáčí i ti občejní koloběžkaři, kteří jezdí slušně a za své. Už nyní pociťuji nevraživost chodců, kteří mne vykazují na Vyšehradě z chodníku na strašnou žlutou dlažbu, kterou má malá koloběžka nezvládá. Přitom se na tom chodníku snažím být opatrný a objíždět chodce zdaleka a krokem. V Praze se jasně vzmáhá nevraživost chodců vůči koloběžkám.
No, nevraživost!? S koloběžkou je pro většinu populace spojeno dítě do 10-ti let, samozřejmě jedoucí po chodníku, to všichni logicky tolerují.
Když na koloběžce jede dospělý jedinec, a po úzkém chodníku od Písecké brány kolem Jedličkova ústavu, tak určitě není uvítán jásotem davů a obdivnými pohledy.
Osobně jsem tuto situaci zažil (netuším, zda jsi to byl ty), jen jsem jí komentoval - k doprovodu - slovy: "Proboha, co ten starej *ůl tady předvádí, a procpává se mezi chodci a kočárky?!"
Konflikt s "koloběžkářem" jsem samozřejmě nevyvolával, s jistými lidmi nebývá rozumná domluva.
Teď to řeší protože došlo k nehodě. Z tooho vůbec nevyplývá, že by se to začalo honit.
A pak co ty "elektrokoloběžky" bez sedátka, ty pod tuklasifikaci L1e atd. vůbec nespadají, podobně jednokolky.
Však jsem taky napsal jen úvahu, ne konstatování.
Nepřijde mi nic kouzelného na tom, že ačkoliv tohle spousta prodejců prodává jako elektro koloběžku, tak se zcela objektivně jedná o moped.
Taky si zrovna drbu hlavu jak by tohle monstrum mohlo spadnout do kategorie "koloběžka"...
Jako jedna věc jsou pohybovátka, který tak trochu šlapou na čáru legality, ale tohle už je suverénní irskej tanec daleko za ní...
Smutnější je, že si to odskáče baba co jela na kole, neb nadejchala, a smradovi co jí sundal je 13, takže je pod ochrannou státu a může všecko...
Ta dotyčná nejen nadýchala, ale jela po chodníku, takže má problém. Ten kluk má těch přestupků mnohem víc, jenže je trestně neodpovědný, ale řešit to budou stejně úřady s ním a s rodiči.
V tomhle případě by mě docela zajímalo jak to bude s náhradou škody a léčení. To bude asi docela oříšek, pokud nad tím pojišťovna nemávne rukou.
Trošku to vypadá, jakoby Pat a Mat budovali rozvodnou síť... :-)
Přišlo mi to trochu nedodělané, ale třeba se k tomu po víkendu ještě vrátí... :-)
Dvoumístné e-kolo, dnes v Bordeaux
Tak normální kolo musí dnes uvézt přesmetráka, lidi jsou dnes tlustí, ne jak dřív, kdy norma počítala s 80kg na dospělého chlapa. Proč by to nemělo uvézt dvě padesáti, šedesátikilový holky? A pokud to má odpojení asistence při pětadvaceti, tak je to jedno, jestli je nahoře dvojsic nebo se ten druhej veze na nosiču ... Nepřijde mi to konstrukčně nějak předimenzovaný, i Babetta byla mohutnější.
Kdo kdy zkusil na babetě šlapat ví, že babeta nebyla kolo.
Jsem Babettu měla a i na ní k benínce šlapala,když mi došel benzín. Právě proto se mi to na fotce zdá býti spíše kolem, byť s pomocným motorem.
Odjel jsem na Babetě, ze Sobotky až do Prahy.
Se zadřeným motororem.
Potvrzuji, kolo to fakt není
Vypadá to, že je použit motor BionX, který díky většímu průměru má téměř dvojnásobný točivý moment při 250W nominál. Takže žádný problém.
je tu rovina, asi to může fungovat.
A to je dobrá veločechie.... :)
My tu máme dvoumístný půjčovací e-koloběžky. Teda, aspoň děcka na tom jezdijou ve dvou. Perspektivní způsob městské mobility, řekl bych...
https://hobby.instory.cz/ostatni/5836-kava-z...
Dobrou chuť !
Co jen jsme se jí za rajchu napili! Kam se hrabala cikorka.:-)))
... a vzpomeneš někdy na buchty z kaštanů? ´depa to dnešní ženský nezvládaj´!
Japa by né, máma je dělala a když se zadařilo, tak do těsta přidávala Kunerol a místo moučkovým cukrem je sypala sádrou.
Z kaštanů peču jen cukroví, místo buchet dělám na podzim řepánky.
Tady http://www.alchymista.cz/ ji mají běžně v nabídce.
Tak bohemia energi po zahájení šetření ERÚ pro používání nekalých obchodníh praktik "sami od sebe" ukončují činnost na energetickém trhu.
Alespoň něco potěší :-D
To jakoze uz nebude reklama s Liskou?!?
To je skoda... :o(((
Měsíc! 1:1 :-)))
Byly super
Ale jak se u nás objevili dealeři Bohemia Energy s pohádkou že na rozdíl od ČEZu dodávají "českou" energii, hnal jsem je ...
Dobře jim tak. Naštěstí jsem od nich díky smlouvám na určito loni vykmit, ale to, jak mi díky zpackanýmu převodu k nim vyhrožovali šestitisícovejma pokutama, nemá obdoby. Ksindl, nic jinýho.