Byls o pikosekundu rychlejší. Tak to zamknu a napíšu sem ...
Já si to také musel založit, abych mohl přispět vysoce podnětnou zprávou.
Po srážce dvou cyklistů u Třeboně zemřel starší muž, elektrocyklista.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/po-srazce...
Je na tom jasně vidět, jak jsou ta elektrokola nebezpečná. :D
Na Novinkách to bylo také. A u toho samozřejmě reakce lidí,jak jsou elektrokola závratně rychlá a nebezpečná. Tady přitom zřejmě sehrál hlavní roli mužův věk. Kdyby byl mladší a v dobré kondici,tak to nemuselo takhle skončit.
Když už jsi u těch kdyby, tak kdyby neměl elektrokolo, tak by se procházel kolem toho rybníků s hůlkou. Ale protože to jezdí samo, tak se vezl. Pro geronty je príma, že to jezdí samo, ale občas to za ně i samo řídí.
To je právě představa nejen Tvoje ale i dalších,že to jezdí samo. Nejezdí. A takovému dědovi by stačilo i kdyby šel pěšky a šlápl třeba do psí hromádky,uklouzl a upadl. Může si ovšem vybrat. Buď bude jezdit na elektrokole a dostane se ven,nebo si může říci,že už je starý a od teď bude jen sedět doma v křesle,koukat do zdi a čekat,až zemře.
No ono to zase tak jednoduché není. Ten děda i na ten elektrohyb musí být v docela dobrém stavu, že ho nějak zvládne. Ten co sedí doma v křesle a čeká na smrt už na to kolo není schopen vylézt. Ten mrtvý pán v 78 letech musel být v docela v dobré kondici, že to dokázal a je škoda, že takhle dopadl. Mám doma 90-letého tatínka a velice dobře vím, co dokáže a co už dávno ne.
A v tom je právě ten problém. Že Ty víš,co on zvládne a co ne. On na to ale bude mít jiný názor než Ty. Málokdo je schopen si říci tak,odteď už jsem na tohle starý a už to nikdy dělat nebudu.
Odpusť, ale když se o něj starám, tak patrně dokážu odhadnout, co ještě zvládne a co už dávno nikoliv. Ty máš zkušenost s obsluhou a dopomocí nějakému člověku, který tu dopomoc potřebuje? Neřešim hraniční stavy, kde to nedokáže přesně určit nikdo. A u toho kola, pokud to ještě nějak dokážeš, tak už na něm nemáš stejně co pohledávat, poněvadž na tak nebezpečném zařízení ještě potřebuješ nějakou jistotu navíc, abys mohl řešit kritické stavy, které jistě nastanou.
Ale jezdí, jezdí...stačí k tomu přidat tu páčku, co je u kitu v balení a jinak se dá za 3 kila dokoupit...někteří důchodci si z toho udělali vyloženě babetu jak za mlada...
To není nic špatného. Ovšem tenhle se navíc jaksi někam zakoukal a ono ho to samo odvezlo do protisměru.
Pochybuji ale,že většinu důchodců bude zajímat nějaké čipování a odblokování. Těm jde spíše o to,aby se dostali do samoobsluhy a k lékaři. Rychlost pro ně není ten nejpodstatnější parametr. Tu si užili zamlada. Je fakt,že na českém venkově je teď k vidění spousta těch e-babet. Ti důchodci to tam mají všude relativně daleko a mnohdy jim to kupují i děti,aby je ti důchodci neustále neobtěžovali s tím,že potřebují něco přivézt,nebo někam odvézt. Ovšem takhle na přímo to ti mladí nepřiznají. Ti řeknou,že to dědečkovi koupili proto,aby se udržoval v kondici a že jim vůbec nevadí,když jim dědeček desetkrát za den volá,že něco potřebuje. Že by vždy všeho nechali a ochotně okamžitě přijeli.
Nepodceňuj naše seniory, jsou dost šikovní. Co tu u nás vidím za výrobky u generace 70++, stojí za to. Jeden dědek si tu zbastlil vyloženě raketu, elektrickou "koloběžku" se sedátkem. Lítá mu to tak 40-50, kopec nekopec, dědek na tom jezdí jen tak, v kšiltovce...
Máš pravdu, důchodci si ten elektrický vehement neupravují, stačí jim rychlost 25km/h.
Potomky ovšem nejvíce těší, že se ten jejich stařeček pohybuje a udržuje v kondici. Pokud mu to vydrží, do té doby nebude potřebovat zvýšenou péči.
Příliš všechny podezříváš z ošklivých myšlenek. Nezapomeň, že ti pečující potomci jsou děti těch dědečků a babiček. Jsou to jejich nejbližší příbuzní, jejich přímí potomci. Mají vztah ke svým rodičům. To není jen tak nějaký vztah.
Tohle je přece blbost. Pokud důchodce potřebuje něco přivézt či někam odvézt, a volá kvůli tomu děti, tak to nebývají věci, které by dokázal zvládnout na elektrokole. (Důchodce s kondicí, smyslem pro rovnováhu atd., aby zvládnul kolo, i když s přípomocí, má i řidičák a auto.)
Je vidět,že jsi nezažila dvacet SMS zpráv denně,deset emailů a pět telefonátů od takového důchodce. Ještě s tím,že pokud okamžitě nezareaguješ,tak pojme podezření,že se Ti něco muselo stát a pošle Ti domů záchranku. Člověk zažívá výslovné blaho. Neumí si nic lepšího představit. A proč to takový důchodce dělá? Protože se doma nudí a chce si popovídat. Nemá to nic společného s tím,že by něco nezvládl sám.
Tak bavíme se o div ne nemohoucím důchodci, na kterého rodina kašle a aby od něj měli pokoj, koupí mu elektrokolo, nebo o člověku, který je zdravotně v pohodě a jen se nudí a chce si povídat (a elektrokolo mu ani v tomto vůbec v ničem nepomůže)?
Důchodci,který se nemůže hýbat,zřejmě ani elektrokolo nepomůže. Tady jde o důchodce,kteří se hýbat mohou. Jen je otázka jak moc a jak dlouho. To je proměnné a může to skončit tak,jako to skončilo v uvedeném případě. Tohle riziko tady bude vždycky. A jak už tady někdo napsal,ten důchodce raději zemře při něčem,co ho baví,než kdyby musel bezmocně sedět v křesle a čekat na mladé,až přijdou.
Ano, pokud to myslíš tak, že raději zemře ještě v relativně plné síle, při něčem, co ho baví, než by se dožil stádia, kdy mu nezbyde než bezmocně sedět v křesle a čekat - takto tomu rozumím.
Zatím to spíš vyznívalo tak, že důchodce bezmocně sedí a čeká a tak mu děti koupí elektrokolo, aby od něj měly pokoj, což mi moc smysl nedávalo.
Že se do toho pletu - proč by měl sedět doma a koukat do zdi, pokud by nemohl na kolo? Sám si napsal, že by klidně mohl jít pěšky! Zbytečně to hrotíš.
Ve svém věku by mohl i při chůzi zakopnout a upadnout a nemusel by to přežít. To se nakonec může stát každému. Jen s vyšším věkem je ta pravděpodobnost větší.
Může, stejně jako může spadnout z kola/mopedu (což se dá předpokládat s vážnějšími následky). Takže by tedy měl sedět a koukat do zdi v každém případě ... ???
V tom křesle se zase může opařit horkou kávou,takže si nevybereš. Všude je nějaké riziko.
Lepší zemřít náhle při tom co máš rád a ve stoje, než v leže zahnívat v posteli po dlouhý čas...
To je podle mého názoru hluboká pravda. Ne každému je ovšem dáno takto zemřít. Já si myslím, že je to šťastlivec.
No jo, už měl dávno jezdit na něčem takovémhle
Na tom by nepřejel do protisměru?
... zajímavý názor ...
Na tom by měl daleko větší šanci nespadnout a když, tak z menší výšky.
Předpokládám, že bez helmy... Tak jako drtivá většina gerontů...
Zajímavá (a poslouchatelná) přednáška:
https://www.youtube.com/watch?v=CzLGYdRsQ8Q&...
Neni to primárně o Covidu, ale hodně okolo toho vysvětluje - jak se prováděj studie, jak můžou být zavádějící a jak třeba naprosto "zjevné a jednoznačné" souvislosti můžou být úplně mimo.
Babiš: „Dokud budu premiérem, nikdy nepřijmeme ani jednoho ilegálního migranta.“
Tak Zeman s tím před časem vyhrál ...
A technická - pokud přijmu migranta, tak přece už není "ilegální". Ten jeho slogan (převzatý od Okamury) nedává smysl. Konec-konců by se dal přeložit tak, že legální imigranty přijímat bude :-)
Kdo se chce nasrat?
https://mestemnakole.cz/2021/09/mestska-policie...
Ale, to je spíš omyl té policie, který se vyjasní. Každý má právo na omyl, kdo jsi bez viny?
Policie se dopustila omylu, pokuty jsou uděleny, zpátky je dostat nemůžeš, trest pro policii...inu, nepravděpodobné...
Teď nade mnou letěl prezidentský speciál, za ním dvě stíhačky, furt ho nemohly dohnat, tak si říkám, kurva drát na co čekaj, proč toho hajzla nesejmou?
Starý pan Pechan z Vlčic, soused na Hrádečku a dobrý přítel Havla z doby kdy ještě přikuloval :-)
Dnes jsme projížděli kolem a proti nám se slušnou rychlostí hrnul velký polní nakladač a za volantem jako mladý jura starý pan Pechan, který by podle vzhledu mohl od minuty také zaskakovat za Krakonoše pokud by si chtěl odpočnout a zajít na pivo.
Jen pro zajímavost, je mu 88 a když jsem ho viděl za volantem nakladače, tak myslím, že s prací hned tak neskončí.
Našel jsem jednu fotku pana Pechana když zaskakuje za Krakonoše :-)
Jen aby ho neviděli z důchodového zabezpečení! Když může on, mohou do důchodu i ostatní v 90!
Může být i cyklo, když je to v NEcyklo?
Zaujal mě konec jedné cyklostezky, teda bylo to už dávno. Takhle vypadá teď.
Počítalo se s pokračováním a je to už deset - patnáct let. Dál není opravdu nic, ani pěšinka.
Poprvé to nebylo překvapením, protože už jsem to jel opačně. Ale jet to poprvé tímhle směrem a ještě v noci, to by bylo zajímavé.
Vpodstatě únikový pruh pro ty, co nestihnou zabrzdit a odbočit.
Dřív tam akorát bylo o dost míň toho materiálu pro bezpečné pohlcení kinetické energie :-)
To vypadá jak stezka do Pripyati :-)
Že končí v roští je maličkost, důležité je, že je nalajnovaná :-)
Na to člověk narazí leckde. Tohle jsem vyfotil loni ve Zhořelci. Silnice i s namalovaným přechodem a osazenými značkami.
U nás máme také jednu takovou cyklostezku. Původně na ní byla jen výhružná cedulka,že vede přes soukromý pozemek,pak se objevil plot. Tak se mezi plotem a svodidly objevila pěšinka. Ovšem je to pod dlouhým kopcem. Teď uvidíme,co tam vlastně bude,protože v současnosti celou tu silnici rekonstruují a je tam zákaz vjezdu.
Redaktor Radiožurnálu poděkoval odborníkovi za vysvětlení. Chvíli ticho, načež odborník poděkuje též - neví, co by měl říct.
Vy to víte?
8-D
Vida, jeden/jedna, co to neví ...
Já tedy nejen že nevim co říct, ale ani z tvého textu nevim, co měl odborník vysvětlovat, ani za co mu redaktor děkoval. Kdybys dal třeba odkaz (radiožurnál má dobrý archiv), nebo alespoň přepis, třeba by se to vyjasnilo, ale takhle? Tak dávám taky mínus!
Pokud se redaktor ptá, odborník odpoví a redaktor poděkuje za odpověď, pak je na místě říct něco ve stylu "rádo se stalo", "bylo mi potěšením"
Případně se také může poděkovat za pozvání.
...A to me zachranilo, dodal na vysvetlenou a rozplynul se na anionty a kationty.
Viděli jste brněnskej "orloj"?
A jezdeckou sochu "Jošta"?
Tak to ještě nic nebylo, protože tohle, tohle je, přátelé, budoucí brněnská kašna!
https://brnenska.drbna.cz/zpravy/spolecnost...
Ty bys chtěl raději bazén se sloupem a s andělíčkama?
Ne. Tu prosakující dlažbu. To by to brněnskejch reálií taky dobře zapadlo. Kašna jakou svět neviděl.
"Do návrhu jsem se zamilovala. Hlavně proto, že je neotřelý a nejedná se o klasickou kašnu."
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vodni-prvek...
Co dodat. Makče z Kohótovic se to líbí, tak to tak bude.
Za mě jenom tolik, že je tam příliš mnoho prostoru, kam se dá něco hodit; příliš mnoho míst, kam se dá nachc*t. A já vim kde žiju. A mezi čím...
Mě se líbí ta "rtuťová poduška" (nebo co to je ...), na tý by se dalo i pospávat, za deště i pod ní :-)
Když jsem dneska uviděl tenhle plakát nevěřil jsem svým očím!!
Kdysi dávno jsem četl teorii o nových začátcích, něco jako DADA.
Ani snad nechci vědět, co těch jejich 5P je...
Mají to napsané v programu už 100 let:
1. napřed Pokrademe
2. spousty Pozavíráme
3. některé Popravíme
4. všechny Podrobíme
5. ... Poserete se...
To se přece učilo už na prvním stupni ZDŠ.
Zjevně jsem při občance nedávala pozor :o)))
To tomu pohrobci nasadili korunu, kovanýho stalinnistu Grospiče na plakát! Kam se na něj hrabe Semelová.
Něco o rychlostních limitech :-)
https://www.youtube.com/watch?v=bglWCuCMSWc
Ve vláknu, kde se jeden opět naplno projevil, mě zaujala problematika rodného jazyka, v tomhle případě znakového.
Snad ti, Arabice, nebude vadit že to není "cyklotéma". Když máš znakovku jako rodný jazyk, tak v ní musíš i přemýšlet, že? To mě nikdy dřív nenapadlo! Já když občas přemýšlim, tak samozřejmě v češtině a je to takové povídání si bez zvuku, ale s náznaky svalové artikulace. Přemýšlíš taky "rukama"? To ti může klidně někdo z náznaků pohybů číst myšlenky :-)
A co písmo - znakovka nemá žádnou psanou formu?
Těch problémů a otazek je více. Má zena, shodou okolností tlumocnice znakového jazyka, mi řekla, že pražský "dialekt" a např ostravský je jiný. Neslyšící tezko můžou chranit své soukromí - nejde šeptat. Pro nás běžné. Mají na ty ucely svůj vlastni znakový jazyk dané komunity. Ten není zalozen na znak - slovo. Je toho mnoho. Hluboce si vážím vsech "Arabic".
A dost velký problém je když si neslyšící dítě vytvoří vlastní "řeč", které rozumní jen máma, dítěti se něco stane a máma není k sehnání. Pak je nutné sehnat třeba 8 "tlumočnic" a vychovatelek co jsou v kontaktu s těmi dětmi a útržkovitě dávat dohromady o co jde a domlouvat se a trvá hodiny než se dá dohromady jednoduchá otázka a odpověď.
Tak každé novorozeně je svým způsobem "neslyšící". Než se naučí mluvit.
Teď se docela razí teorie učit děti nejprve znakovou řeč, a tak se s ním domluvit. Naše dcerunky to zkusily u svých potomků a překvapivě to šlo. Děti se znaky - zejména některé jako míč, piškot, jíst, konec, nemám, boty apod. učily docela dobře a i když jsem k tomu byla zpočátku skeptická, po určité době jsem velmi, a to velmi ocenila, že se s dítětem dokáži domluvit rukama, když té první patlamatštině rozumí jen maminka.
Některé znaky jsem ukazovala i Arabici, ale se znakovou řečí jako takovou neměly tyhle dětské znaky moc společného.
Také jsem to zažil s dětmi. Jde to fakt pěkně, až mě to překvapilo.
A jaký je v současnosti způsob výuky neslyšících? Učí se primárně znakovat nebo primárně česky? Jaký je jejich "rodný" jazyk.
Tak rodná musí být znakovka, to je jasné. Podle čeho by se učili češtinu ... ?
Rodný jazyk je čeština. I ve znakové řeči jsou odchylky mezi jazyky.
A jak se to učí, na to se zeptej Arabice.
Zajímavé. Děkuji za vysvětlení. Já jsem si původně myslela, že znaková řeč je do značné míry nezávislá na jazyku, že nevyjadřuje slova ale jejich významy.
Taky jsem si to tak myslela. Ono to asi i do značné míry platí, jen je ta míra méně značná, než jsme myslely. :-)
Nene, ptala jsem se na to Arabice, když tak cestuje po světě, a znaková řeč není mezinárodní, tedy ve smyslu není univerzální. Není to esperanto.
V cizích jazycích jsou odchylky.
Teď jsem o tom něco četl a prý s češtinou nemá nic společného, je to úplně samostatný jazyk s vlastními pravidly. Tedy žádná znaková čeština, ale česká (vytvořená v českém prostoru) znakovka a každý národ, nebo skupina, má svou.
Ale prej je srozumitelnost odlišných navzájem větší, než třeba mezi češtinou a maďarštinou :-)
Potvrdit to ale musí Arabice ...
Mohl by ses zeptat své ženy, nakolik se liší gramatiky obou jazyků? Případně tří, znakové jsou snad dva odlišné - znakovaná čeština, ta by měla mít gramatiku jako čeština. A český znakový jazyk, ten může mít úplně jinou ...
S přemýšlením v cizím jazyce: ano, je to zvláštní, ale dokud člověk nezačne myslet v cizím jazyce, nenaučí se ho na úrovní bezprostředně komunikační. V tom neskutečně obdivuji simultánní překladatele, jak dokážou "přepnout".
Sama jsem mateřštinou Slovák, normálně již mnoho let mluvím česky, žiji tady, považuji to základ komunikace.
Nicméně, pokud zabřednu do vzpomínek na mládí, na mámu, na tátu a své sourozence, na věci, co se odehráli tenkrát dávno v mém dětství, automaticky mi naskočí slovenština. Ty vzpomínky jsou prostě v mém mozku zapsány v mé mateřštině.
V rodině z toho bývá sranda, ale tolerují mi to. Už i vnoučci, když se mi to stane, říkají: ahá, babi vzpomíná:-))
No a hned zase gramatický slovakismus.
Věci, co se odehrály, že jo, když už píšu v češtině, ale myslím ve slovenštině:-))
To bude kontextový...
V kontextu toho o čem přemýšlíš slovenština dává smysl, tak prostě naskakuje.
Já když takhle dumám o něčem co jsem rozebíral se zahraničními známými, přemýšlím anglicky.
Původně mě to docela vyděsilo, ale prej to je celkem normální a vlastně dobře :-)
Je to tak. Když na mobilu vidím máma, ségra, brácha, zvednu ho a automaticky mluvím slovensky, aníž bych si to uvědomila. Podvědomě.
Když na mobilu vidím číslo některého kamaráda či spolupracovníka, se kterým jsem zvyklá mluvit anglicky, automaticky mluvím anglicky. Vůbec si to neuvědomuji.
(Naštěstí mi už dlouho nevolal nikdo svahilsky, i když by to bylo zajímavý, zjistit, jak dlouho ti ten jazyk zůstane pod kůží a naskočí na první signální:-))
Tím fakt někdo mluví? Já měl za to že svahilština je "ten jazyk kterýmu nikdo nerozumí" a vlastně ani neexistuje :-D
Mluví tím spousta lidí, ohromná spousta lidí. Desítky a stovky miliónů lidí. Mnohem víc lidí než co mluví česky. Kromě toho ti lidé mluví samozřejmě a spontánně svým dialektem a poměrně dobře anglicky, mnohdy lépe než kdokoliv z Čech.
Kiswahili je lingua franca východní Afriky, všech východoafrických kmenů. Tím se dorozumívají mezi sebou. Blahodárný vliv anglické koloniální politiky:-))
Psanou formu jsem nikdy nepobrala, protože jsem ji nikdy nepotřebovala. Dodnes s lidmi z té oblasti komunikuji po emailu a v angličtině. Bez problému.
jj, svého času ho používal Pražský Výběr :-)
Já jsem se trochu naučil polsky, protože moje žena nechtěla jezdit na dovolenou do zemí, kde nerozumíme jazyku domorodého obyvatelstva. A protože jsem se polsky učil tak, že jsem hlavně sjížděl na youtube polská videa o vaření (neb tam jsou samé pro cestovatele důležité pojmy aby nezemřel hlady), mám to teď spojené tak, že když vařím, tak mi ty úvahy k vaření běží v hlavě v polštině. :)
Mimochodem tohle byl můj hlavní učitel polštiny:
https://www.youtube.com/results?search_query...
Dlouho. Před lety jsem ztratil mobil. Tehdy ještě nebyly ty krámy na dvě SIM, tak jsem tahal dva mobily. Takže zbylým telefonem jsem si zavolal na ten ztracenej. Ozvalo se "Allo?" a automaticky jsem přepnul na ruštinu, kterou jsem předtím nemluvil tak 15 let.
Tohle asi taky hodím na svůj seznam příštích cílů.
https://www.dinosauria.cz/
Hmmm, to vypadá zajímavě, ale vstupné je teda pálka.
POPu se zcela evidentně snaží přitáhnout lidi různými expozicemi, když je netáhnou obchody.
My se tam byli v létě podívat na expozici Porsche https://www.pop.cz/cs/engine-classic-cars-gallery
Chceš-li ušetřit, přijď k volbám. Tam těch dinosaurů bude také pár ...
Realizovatelné asi jen pro Brňáky...
https://vtm.zive.cz/clanky/ano-tohle-vsechno-je...
Nevěděl jsem kam to přesně dát a nové téma jsem zas zakládat nechtěl...
https://www.svetandroida.cz/5-tipu-na-zbozi-z...
Ještě toho kousek... Zrovna včera jsem potkal rodinku na kole a všechny ratolesti svorně řidily jednou rukou a honily cosi na mobilech v přesne takovejdle držácích.
že se vlnily přes celou šíři stezky ani netřeba dodávat...
Ti alespoň mají šanci rozbít hubu jen sami sobě. Minulý týden jsem koukal proč to auto, které mě, stojícího na chodníku míjelo, jede tak divně a on to řidič něco mastil do mobilu.
V dobách VŠ studií přestalo jedno z mých dětí využívat sdílenou jízdou s kamarádem, protože na řidičovu větu, "tak co si pustíme na cestu za film", nemělo nervy. Usoudilo, že ten vlak je přeci jen bezpečnější.
Tam alespoň nevidí, na jaký film kouká mašinfíra.
Při srážce s čímkoliv máš ve vlaku relativně lepší šance obecně :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Ixtth4rWR20
V dnešní době už hlavně nemáš jistotu, zda strojvůdce chápe, co znamená červená, natož zda rozumí česky... ;-)
Tenhle argument je ještě naléhavější u silniční dopravy. Řidičák platný napříč Evropou může mít každý moula.
Kamiony, co u nás vyvážejí dřevo z lesa mají českou RZ málokdy.
Když už tohle porovnáváme, docela mne překvapilo, že si na ministerstvu lámou hlavy, jak podchytit práci mašinfírů, aby měli odpočinek a necourali od jednoho zaměstnavatele k druhému. Přitom u šoférů to docela solidně řeší karta do digitálního tachografu, který je v téměř každém větším autě. A v mašině nic takového nemají.
Už i náš mrňous ví, že to není žádný mašinfíra, ale strojvůdce, protože "vede stroj" :o)))
Kdybyste ho učili německy, tak by totéž věděl ve dvou jazycích.
Ultratriatlon = přeplavala La Manche, na kole dojela z Calais do Chebu a odtud doběhla do Prahy.
Abhejali Bernardová, prý 1111 km za 7 a půl dne...
Neskutečné. :-)
https://www.sport.cz/ostatni/ostatni/clanek...
http://abhejali.cz/2021/09/la-manche-triatlon...
"Vzhledem k situaci s pandemií a Brexitem byla celá výzva extrémně náročná organizačně, původní červencový termín se přesunoval kvůli zákazu vstupu z Anglie do Francie a Německa, srpnový termín zase nevyšel kvůli počasí. Lodivod ji navíc nemohl nechat ve Francii, musela se vrátit do Anglie a trajektem znovu do Francie. Trajekty v této době ale neberou pěší pasažéry, takže musela jet na kole..."
Kam ten dnešní kapitalistickej svět spěje? :-)
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/berlinane-se...
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni...
To by se u nás nestalo...nás trápí, že elektromobil je o 300 litrů dražší, než benzíňák. Že byt zdrahnul o tři míče, je každýmu putna...
S autama to mají už vyřešené. Ceny se vyrovnají, zdražení spalováků už ohlásili.
Mě fascinujou ty nářky, jak si to lidi nebudou moct dovolit.
První Felda stála v roce 1995 209 tisíc, a byl to papírák, kterej reznul už v autosaloně (pátý dveře už se snad shnilý vyráběly). Průměrná mzda byla 5x menší než dneska.
Za 5 x 209 tisíc, tj. za 1 045 000 Kč dneska můžu koupit Superb iV, a ještě mi zbyde...
Neotvírej si hubu na Feldu, oproti haldě dnešní produkce to bylo perfektně servisovatelný a fajn promyšlený auto!
Leč ano, pátý dveře hnily fest... :-(
Byl to krám zastaralej už v době vzniku, s nulovou ochranou posádky a neexistující protikorozní úpravou. Technicky horší než FIAT z poloviny osmdesátejch.
Servisovatelná byla, pravda, dobře a z dnešního pohledu velmi levně. Taky jsem ji měl.
Zvláštní, kolika lidem se stýská po verglu z tenkýho rezavýho plechu, kterej, v přepočtu na dnešní kupní sílu, za cenu přes milion!!! nabízel 4 kola, volant a přípravu na autorádio...
Obávám se, že došlo ke smísení dvou "pojmů".
Ty píšeš o "něčem, mezi Škodovkou a autem", tedy Fáčku, Fagotu, Favoritu - kolega o Filcce, Feldě, Felicii, která už je přece jen o dost funkčnější.
Vím o čem píšu. Bylo to auto za 30!!! tehdejších platů a ve srovnání s ostatní evropskou produkcí té doby to prostě byla bída.
Že to bylo výrazně lepší, než ten Witwenmacher s karburátorem, co v Bolce klepali do té toby, na věci nic nezmění...
Srovnávej srovnatelné. Tedy s auty odpovídající třídy. A že to bylo za třicet platů nebylo vinou auta nebo automobilky. Ta auta na vyšší úrovni byla tehdy za padesát a více platů.
Byla to bída i ve srovnání s tehdy výběhovým Fiatem Tipo.
Byla. Taky jsme ten jejich náskok teprv začínali dohánět. Přesto to byl už docela slušnej krok dopředu.
Nedobře se na to díváš Veverko...
Ten vergl z tenkýho rezavýho plechu co stál přes milion dovezl tvou prdel uplně stejně, jako dnešní hypermoderní SUV. Výhodou, a ano, opravdu říkám VÝHODOU bylo, že ti dal cestou vcelku sežrat tvůj jízdní styl a cestovní rychlost, jakož i rozličné řidičské chyby. Zaútočit s Feldou na 150km/h znamenalo riziko, že motor vyskočí z podkapoty a půjde ti dát pár facek.
Moderní SUV tě veze jak v obýváku i ve 250km/h, důsledek si jistě zvládneš domyslet.
veškeré ND jsou levné a jednoduché, opraví schopnější zámečník.
S hypermoderním strojem si kolikrát lámou hlavu i v autorizovaném servise.
Já stále nechápu, proč by auto mělo nabízet cokoliv víc, než čtyři kola, volant a přípravu na autorádio. Už fakt, že na tebe neprší a v zimě se nechá zatopit je podle mého vrchol luxusu.
Pokud by standardní dnešní auto byla motokára, kde bys musel nosit brejle, aby ti nízkoletící čmelák nevystřelil oko a řidič seděl vepředu jak Tom Hardy v posledním Šíleném Maxovi, byla by zběsilá a bezohledná jízda výrazně menší problém a silnice v konečném důsledku bezpečnější i pro ostatní.
Oproti tomu máme auta čím dál větší a mohutnější, aby lépe ochránila posádku před čímkoliv co by jí mohlo znepříjemnit den, hlukem počínaje, přes příčný práh či kmen stromu, konče tímtéž autem z protisměru. Výrobci se vzájemně trumfují kdo postaví lepší tank, ale že jsou mezi stále většími pancéřáky lisováni stále stejně malí pěšáci se tiše přechází...
Ano ano...z tohoto pohledu je ovšem i Felda přeplácanej luxus ve srovnání s minimalistickou elegancí výrobků VEB Sachsenring Automobilwerke...
Ani jako ironie to moc nefunguje. Nevím, jestli jsi se zmiňovanými vergly trochu víc jezdil - já jak s Trábim, tak s Fááá, i s Filckou. Trábi byl minimalistickej úlet, Fááá tak trochu komedie na čtyrech kolech, co žrala i trávu kolem silnice, Filcka není sice žádný Bentley, ale je to vděčnej a spolehlivej dělník silnice, na denní dojíždění úplně v pohodě. Na dálnici bych se s tím zbytečně necpal (i když "parkování" na D1 asi úplně v pohodě), ale laciný dovezení nějakých dvacet kiláků do práce kilem je úplně v pohodě. A o co víc jde ?
Traboš bylo auto pro pankáče. Fako byl prostě zgarb.
No, a Felcka vcelku zdařilej pokus o odstranění největších chyb Fáčka, se stříkačkou jako bonusem.
Laciný to v té době fakt nebylo...později, v novým tisíciletí, už jo.
Dvě výhody to ale mělo:
- fakt rychle to topilo
- když si člověk s něčím nevěděl rady, tak stačilo zvednout kapotu a dobrovolnej poradce se našel během pěti minut
Tehdy žádný auto nebylo laciný. I to zmíněný Tipo bylo přes Tuzex za neskutečnou raketu (75.700 TK, čili asi 380.000 Kčs při cca třítisícovém platu, takže ne 30 platů jako Fa nebo Felda, ale 120...)
Ten výpočet ti silně pokulhává, vzhledem k tomu jak se znásobila např. cena energií a bydlení, tak se ti superb smrskne tak akorát na dacii bez baterek :(
Cena aut šla dolů. Cena bydlení šla nahoru. Takže s autama všechno v pohodě, řešit je potřeba bydlení.
Ale bydlení tu evidentně nikoho netrápí. Národ trpí tím, že v Bolce už nemontujou dvojkovou Octávku sazomet s vyklepaným koncernovým omylem Pumpe - Düse...
Můžu se optat, co tě žere na spolehlivých technických řešeních? Vstřikování nafty plně mechanicky řízené tryskou je naprosto funkční technické řešení a v žádném případě ne omyl...
Jako já bych si taky rád pořídil střechu nad hlavou, ale tvoje plivání na cokoliv, co nebylo vyrobené v nejhorším včera a pokud možno v zahraničí mě trošku dráždí...
Dyť to povidám - co na tom, že je to vyklepanej sazomet, hlavně že to, mámo, tahne vocpoda!
Českej sen, fakt...
On je vůbec Konzern takovej kompatibilní s českou náturou - třeba to svatý přesvědčení, že automatická převodovka je poruchovej vergl. A ona je - teda, hlavně ten konzernovej DSG klumpr. Zajímalo by mě, kolika lidem se vylágroval automat třeba na Toyotě...
Program "Antipirát" finišuje.
Důchodci - starci a stařeny (né podle věku, ale stavem mysli) mu to hodí všichni do jednoho!
https://www.youtube.com/watch?v=4dtuQ3wQAz4
Kdybych věděl, že doslova a okamžitě splní slib daný v poslední větě, rád mu dám svůj hlas.
Že by ho dali na kandidátku i posmrtně? I když, kdyby se roztrhal jenom naoko...:-)
A pak že to nepůjde... Myslím, že nějaká chytrá elektronika protlačená obyčejnou injekční jehlou už opravdu není žádné scifi.
https://vtm.zive.cz/clanky/mikrocip-s-kridly-je...
To neni uz delší dobu. Ale musel hych prohledat ty Vesmiry, které jsem dosud nevyhodil jestli tam ten kratky článek na tohle téma neni.
Taková ultraminiaturizace udávno není problém díky českému vědci Honzovi Benešovi:
https://www.csfd.cz/film/2747-fantasticka-cesta...
Tak ona je jehla a jehla... Ještě donedávna se nějaké ty podkožní sondy apod. aplikovaly spíše takovou "koňskou" injekcí. S dost velkým průměrem.
Psi se povinně čipujou už nějakej ten rok a jak myslíte že se to dělá? Ta injekce vypadá trošku jak brčko, akorát nemá to ohýbací kolínko.
Zaujalo a naštvalo - jakou nenávistnou kampaň rozjeli Poláci kvůli dolu Turów proti nám a Bruseli.
polská státní televize uvádí, že v blízkosti polských hranic je 9 hnědouhelných povrchových dolů, 5 v Čechách a 4 v Německu.
A ty Bruseli nevaděj! Jen oni musej Turów zavřít!
https://www.tvp.info/53940028/tsue-nakazuje...
Přitom požadavek z naší strany, alespoň co vím, nebyl na uzavření, ale na funkční hydrogeologiká opatření a nerozšiřování k naší hranici.
Ty české doly, to je celé podkrušnohoří od Bíliny po Sokolov. Nejblíž tedy přes 80km k polské hranici ...
Dříve by se to řešilo kanóny. Buďme rádi za Brusel.
Už si na ně kupujeme kanóny. Taková houfnice povrchovou těžbu spolehlivě zastaví.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/obrana...
Zastaví? Já bych to označil za inovativní způsob těžky... :-)
Rusáci těžili pomocí jadernejch náloží, to byla teprv inovace...
Vzpomínám si na nějaký článek, že se zvažovalo pomocí jaderných výbuchů kopat průplavy a budovat přístavy. Výhody jsou zřejmé, zemní práce jsou velice rychlé a relativně levné, odpálit lze klidně celé pohoří...
Naštěstí se včas zjistilo, že vedlejší škody vůbec nejsou zanedbatelné a rychle se podobných pokusů zanechalo... :-)
A co teprve světelnej smog odtamtud? Celý noci si tam svítěj rajčatům ve sklenících a lidi v Uhelný se nemůžou vyspat. Ale je to celý postavený na vodě.
Trochu už to vloni shora zakryli, takže teď to vypadá jen jako rudá záře nad Kladnem. Dřív jak hořící Drážďany (táta mi o tom vyprávěl).
Hele, ale zase ve všech obcích v okolí ušetřej za veřejný osvětlení :-)
Jj, a astronomové, resp. všichni, kdo by se chtěli kouknout na hvězdnou oblohu, chrochtají blahem :-/
Astronomové jsou reliktem minulosti, přes záplavu satelitů stejně brzy žádné hvězdy neuvidí... :-/
Světlo je vidět i ze silnice Šluknov-Rumburk. Oni Poláci mají tenhle kout za něco kam rozhodně nemá smysl investovat jen to vytěžit. Viz stav peážní tratě Zittau - Hrádek. Tam je zajima jen poplatek za použití, ale údržba je unter Hund.
Jak zkombinovat Antipirát(a) s AntiSpolu?
Takhle:
Volby bejvaly vždycky festivalem nesplněných slibů. To musel brát člověk s rezervou a v duchu realisticky "škrtat" nesmysly.
Co ale z voleb udělali Zeman s Babišem, to je k zblití. Jen lhaní, pomlouvání, očerňování, podpásovky. Hnus.
Však jo, to se dalo zkousnout a do dalších voleb třeba nějak vyhodnotit.
Z toho, co se ale děje teď je člověk akorát votrávenej. Když vidím, co lidí na ty lži a pomluvy ochotně nakakuje. Že to pak tady řídí ti, co dokázali nejvíc a nejefektivněji lhát. A nic proti tomu nešlo dělat, pravdu a argumenty málokdo poslouchá, masírka vítězí. Jak za bolševika. Vlastně, vždyť tam jsou převlečení bolševici...
Babiš slibuje jediný - roztrhání svýho těla. A to určitě nesplní, tomu snad nevěříš ani ty ...
Jinak fakt jen straší, pomlouvá a lže.
Doufám že na něho nebudeme se slzou v oku vzpomínat, neb "tehdy bylo ještě dobře!"
Taky jsem se potkal s lidmi, kteří vzpomínali jak za Hitlera bylo konečně dobře.
Taky se snažím mírnit lidi prohlašující, že horší už to být nemůže, protože bohužel vždycky může... :-/
Ale jako představa je to možná ještě lepší než obyčejná defenestrace, což? ;-)
Kandidít Vojta Munzar (ODS resp. Spolu) mě obdaroval žetonem, propiskou a letáčkem. Poděkoval jsem mu (to se má) a ujistil, že budu (jako každé volby) volit KSČM. Jeho žoviální úsměv (od ucha k uchu) se scvrkl a přiznal, že jsem ho nepotěšil ...
(leč dárky zpátky nechtěl)
Jeho bejvalý neprozřevší spolustraníky?. Jako hecíř obstojíš. :-)
Zákon č. 198/1993 Sb. ze dne 9. července 1993
Zákon o protiprávnosti komunistického režimu a o odporu proti němu
$2 odst.(1)
Komunistická strana Československa byla organizací zločinnou a zavrženíhodnou obdobně jako další organizace založené na její ideologii, které ve své činnosti směřovaly k potlačování lidských práv a demokratického systému.
Sviní z farmy zvířat přežilo dost a vystrkují své drzé rypáky čím dál víc...
No toto!
https://vtm.zive.cz/clanky/ze-se-na-cykloretezu...
Hezká zajímavost, ale myslím, že jde spíš jen o ten design pro promenádní jednopřevod.
Nejsem si uplně jistej, jestli to má šanci vydržet dlouho - po vytahání řetězu nebo opotřebení pastorku to nebude sedět jako v animaci ale jako běžný řetěz mínus každý druhý zub...
Nemám nic proti modrým patníkům na mostě, ale barvit na modro i asfalt na mostě? Proboha proč?
Obvykle to bývá zároveň i nějaký zdrsňující nástřik, povrch.
To si netroufám soudit, je to tu čerstvě a modrou silnici jsem potkal úplně poprvé.
Jako už dřív jsem potkal červené úseky v prudkých zatáčkách. Jsou ještě další barvy?
Třeba zelená silnice? Žlutá? Růžová? :-)
Párkrát jsem se potkal s tím, že sdílený chodník chodci-cyklo má tu cyklopůlku vymalovanou červeně. Ale moc konzistentní s tím taky nejsou...
A ta červená co jí mám tady kousek je za mokra dobrý kluziště - vyloženě perfektní nápad...
Jednou je potřeba splnit kvótu na spotřebu modré barvy, tak se prostě bude barvit. Není čas ptát se...
To je přece silnice pro voliče ODS.
Zjevně to namrzalo málo, tak se námraze muselo trošku pomoct :o)))
Červený asfalt - nebezpečí, prudká zatáčka, úsek častých nehod.
Modrý asfalt - zvýšená možnost namrzání vozovky.
Například koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL).
V případě, že by sestavovala vládu, asi první nejviditelnější změnou by bylo přejmenování ministerstva práce a sociálních věcí.
Hmmm a pak je volte ...
No vida, nová cyklostezka nemusí stát 10-12 milionů na kilometr a nemusí být 3,5-4m široká ...
https://decinsky.denik.cz/galerie/e-sluknove...
Hezké. Škoda, že to nelze bez zaplacení shlédnout celé.
To nemaj moc vychytaný, používám blokovač reklamy a článek se normálně zobrazí. :-)
Normovaná šířka je 3m a pokud je to méně a je tam větší než zanedbatelný provoz, tak to prostě není komfortní a úplně bezpečné, už v situaci kdy jdou dva lidi vedle sebe není moc místa na bezpečný odstup pro předjíždění
Normovaná není. Tedy pro cyklostezku vedenou samostatně. Pro pruh na silnici nevim, tam to předepsané bude jednoznačně.
V TP179 (jestli si to číslo dobře pamatuju) jsou jen doporučené šířky při různých intenzitách cykloprovozu a jako minimální je na krátké přehledné úseky uváděno 80cm. Pokud se za poslední roky nic nezměnilo.
Koukám do aktuálního znění z r.2017:
"
4.9.4.3 Šířkové parametry
Šířka samostatné stezky pro cyklisty se navrhuje podle kapitoly Návrhové parametry, tj. 1,0 m pro
jeden směr jízdy. Uvažovanou světlou šířku stezky je nezbytné zvětšit o boční bezpečnostní odstupy.
V odůvodněných případech mohou být obousměrné stezky pro cyklisty jednopruhové:
při současných i výhledových nízkých intenzitách cyklistického provozu (≤ 20 cyklistů/h);
lokálně při velmi stísněných poměrech ve stávajícím stabilizovaném území;
nenahrazují jízdu ve vozovce v dané vazbě a neumožňují pohyb bruslařů.
"
Bezpečnostní odstup je 0,25m, takže normální obousměrná cyklostezka 2,25m, ale v odůvodněných případech i užší, min.1m.
Třeba u těch Rožan zdaleka nebude 20 cyklistů za hodinu (průměrně) ...
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty...
Ještě poznámka na straně 14:
"Při intenzitách nižších než 120 cyklistů/h lze v odůvodněných případech vypustit bezpečnostní prostor mezi protisměrnými pruhy."
Uvažuju stezku společnou s chodci, protože to je to co se u nás v drtivé většině případů staví a o co se jedná i v tomto případě (obrázek 16/17 u článku). Tam TP 179 uvádí.
Světlá šířka stezky ≥ 4,0 m – základní (komfortní):
- intenzita provozu přesahující 300 chodců a bruslařů za hodinu v obou směrech (dohromady);
- především významné rekreační a rekreačně-dopravní trasy.
Světlá šířka stezky ≥ 3,0 m – základní (běžná):
- intenzita provozu nemá přesáhnout cca 300 chodců a bruslařů za hodinu v obou směrech;
- šířka umožňující běžný společný pěší, cyklistický i bruslařský provoz.
Světlá šířka stezky ≥ 2,0 m – minimální (výjimečná):
- intenzita provozu nemá přesáhnout cca 120 cyklistů/h a 150 chodců/h v obou směrech;
- řešení přípustné pouze v odůvodněných případech, nenahrazuje jízdu ve vozovce v dané
vazbě a umožňuje pouze velmi omezený doplňkový pohyb bruslařů;
Světlá šířka stezky ≥ 1,0 m – nouzová (zcela výjimečná):
- v extravilánu, pokud existuje možnost vyhnutí v dohledové vzdálenosti;
- intenzita provozu nemá přesáhnout cca 20 cyklistů/h a 50 chodců/h v obou směrech;
- zcela nouzové řešení v odůvodněných případech, nenahrazuje jízdu ve vozovce v dané vazbě
a neumožňuje pohyb bruslařů.
ČSN 73 6110 pak uvádí
10.4.3.6 Stezky pro společný provoz cyklistů a chodců mají mít šířku ≥ 3,00 m (viz obrázek 68). Pokud
intenzita provozu na stezce překročí 180 chodců/h a 150 cyklistů/h, rozšíří se stezka na 4,00 m, nebo se
provoz cyklistů a chodců oddělí. Při intenzitě ≤ 50 cyklistů/h a 100 chodců/h se šířka stezky může snížit
na 2,00 m, ve stísněných poměrech na 1,75 m (viz obrázek 61). V odůvodněných případech (stezka
v území nezastavitelném) lze připustit i menší šířku, nejméně základní šířku pruhu 1,00 m při intenzitách
≤ 20 cyklistů/h a 50 chodců/h v obou směrech (viz obrázek 64), pokud je možné v dohledové vzdálenosti
vzájemné vyhnutí cyklistů a cyklistů a chodců.
Tedy méně než 3 m je sice výjimečně přípustné, ale 3m je standardní šířka.
Nevím co to tady na mě zkoušíš, vím co píšu.
Nezkoušim, jen si myslim, že mimo páteřních stezek by ostatní, typu téhle u Rožan, mohly být s klidným svědomím navrženy úsporněji a předpisům by to neodporovalo. Rožanská je evidentně rozumně vyprojektovaná.
Když jsem o tom mluvil s projektanty, tak to připouštěli, ale chtěli se jistit, že jejich rozhodnutí nikdo nenapadne a taky že stavební firmy nemají vhodné úzké finišéry atd. Výsledkem je tady u nás třeba Ploučnická za bratru 130milionů 12km po stávajících cestách.
Přitom vedle v Německu vidim spoustu užších, levnějších (třeba bez obrubníků, nebo neasfaltových) stezek. A pochybuju, že předpisy maj výrazně jiný, než my.
Pobavilo mě:
"Světlá šířka stezky ≥ 2,0 m – minimální (výjimečná):
- intenzita provozu nemá přesáhnout cca 120 cyklistů/h a 150 chodců/h v obou směrech;
- řešení přípustné pouze v odůvodněných případech, nenahrazuje jízdu ve vozovce v dané
vazbě a umožňuje pouze velmi omezený doplňkový pohyb bruslařů;"
Žiju na venkově, po městech moc nejezdím a pokud někde jedu po cyklostezce, tak spíš v polích. Při představě 120 cyklistů a 150 chodců za hodinu bych tam asi ani nevjela. Co 30 vteřin cykloun, = cca 140m jízdy při rychlosti 16km/h , a co 25 vteřin pěšák, = cca 100m jízdy, to při blbém rozložená může znamenat. že fakt nakonec pojedeš jen 8km/h a každejch 30m se budeš vyhýbat buď cyklounovi nebo pěšákovi. A to, že takový "slabý" provoz považují tvůrci normy za vyjímečný mi přijde úsměvné, ti lidi žijou v nějaké bublině (nebo jsou z Kodaně) a nejspíš moc po venkově na kole nejezdí. Metr a půl asfaltu po venkově bohatě stačí a toho jednoho dva za vyjížďku nějak objedeš. Pokud dělají normy takto, tak pak se nelze divit, že nemáme cyklostezky, a když nějakou postaví, stojí to majlant. Ale nejspíš to dělají takové proto, aby po těch stezkách mohli jezdit autam.
Ještě aby na šluknovském konci se nějak povedlo pokračovat. Teď to člověka vyplivne na rušnou silnici. Oproti stavu do loňska je to zlepšení o 300 metrů, hlavní část cyklostezky Rožany-Šluknov už existuje roky, ale pokrok to je.
„Teď je důležité, aby pan prezident měl dostatek sil pro další práci. Není potřeba ho vystavovat.”
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/nemocny...
Ovčáčka zdradilo vlastní podvědomí. Vystavovat, to je přesně to, co s tím - ehm - člověkem prováděj...21. století a hlava státu se u nás "vystavuje", jak kdysi Brežněv...
Navic verejne priznal, ze je Zeman nemocny!
Taky je možný, že "jenom spinká"...
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
Asi něco náhlýho, včera byl ještě zdravej jak řípa...teď se dozvídáme, že už je 14 dní nalomenej...by mě zajímalo, co mu dneska do Lán vezou za urnu...
Protože jsou ale vejce snadno přístupná predátorům, vyvinuly si čejky (stejně jako blízce příbuzní kulíci) zajímavý způsob, jak nepřítele od hnízda odlákat. Jakmile se nablízku objeví predátor, začne čejka pobíhat se svěšenými křídly, každou chvilku jimi zatřepetá ve zdánlivě marné snaze odlétnout a vůbec všelijak předstírá, že má zlomené křídlo a bude snadným úlovkem. Sotva se ale ptačímu rodiči podaří odlákat šelmu dost daleko od ukrytého hnízda, jakoby zázrakem se „uzdraví“ a rychle odlétne.
Co jim zbývalo, když se definitivně ukázalo, že ho prostě nedokážou nabalzamovat tak, aby ho mohli ukázali a navíc se někteří začali zajímat o to, kdy zažádal o volební průkaz.
Už by měl jít od válu. Jen zbytečně zabírá místo pro někoho, kdo by byl schopen úřad vykonávat se vším všudy. A navíc bychom se za něj nemuseli stydět.
Ten pojede od válu na lafetě, dřív ne, bohužel.
Jen aby nám nezatajili, kdyby náhodou...
Třeba už teď jezdí místo něj na vozíku nějaký Macháně...
I kdyby to tak bylo, tak žádný problém nevidím a možná by to bylo i ku prospěchu.
Tak pokud by to tak bylo, pak já tedy problém vidím.
Naopak, tohle je pro Česko lepší než kdyby byl zdravý a ve formě jako třeba před půl rokem, přinejmenším to horší nebude.
Chceš říct, že tobě by fakt vyhovovalo, kdyby nás oblbovali nějakým Macháně, místo aby byl Zeman zbaven úřadu?!?
Je fakt, že tohle je to nejblbější období, na to, že Zeman není schopen vykonávat úřad, ale ani tady mi nepřijde lepší, aby to za něj udělal nějaký Macháně.
Přece jenom naše zákony na tyhle situace pamatují.
Jednak na zbavení úřadu rozhodně není a pak v parlamentu není dost hlasů na zbavení.
Rozhodně je lepší když Zeman nebude mít dost sil a výdrže na jednání, vyjednávání a nátlaky a třeba i vyhrohožování a vydírání, takže je slušná šance, že po druhém kole jednání rozhodně tak aby byla vláda v klidu sestavená a schválená.
Mám obavu, že pověří sestavením pana Koblihu a nastane patová situace. Bez nové vlády můžeme být klidně i půl roku.
Jako by to tady už nebylo...
To se jistě stát může, pravděpodobnost je dost velká, ale jeho špatný zdravotní stav dává šanci, že nebude mít chut ani náladu čelit tlaku stran co jsou schopny sestavit funkční vládu.
Pokud by to dlouho šponoval, tak je dost pravděpodobné, že by zasedly obě komory a rokovali o něm a to už by nemuselo pro něho dopadnout dobře. Toho si je určitě dost vědom.
Myslím, že je mu to fuk. Ten si s námi bude až do úplnýho konce vytírat zádel.
Ostatně uvidíme - ačkoli má Zeman zrušený veškerý program, pana Koblihu dneska v Lánech přijme.
Už tohle mi přijde dost přes čáru.
Kdyby si byl vědom..., pak tohle neudělá.
Před jednáním s možnými budoucími premiéry a pověřováním by měl nejdřív přijmout demisi premiéra současného nebo se mýlím?
Takže přes čáru by mi to nepřišlo.
To ano, ale je otázka, zda tuto schůzku takhle pojímají i oba pánové.
Odpoledne uvidíme. Ale je fakt, že to asi budu spíš sledovat Velkou Pardubickou :o)))
Macháně pojede na lafetě. Nějak se ho zbavit musí.
Čistě filosofická otázka:
Kdo by měl být ten někdo schopný úřad vykonávat?
Já souhlasím že současný stav je tragédie násobená ostudou, ale jaké jsou alternativy?
Máme přímou volbu prezidenta.
Takže záleží na voličích:-((
Tak byly by volby a někteří zájemci již svoji potenciální kandidaturu na prezidenta vyjádřili.
Nicméně s tím "kdo" bych počkala až nastane čas a uvidíme, kdo se skutečně o post prezidenta bude ucházet.
Nicméně myslím, že i kačer Donald by byl lepší než to, co máme teď.
jj, podlézt tuhle laťku nedokáže ani lívanec.
na mě s touhle otázkou zaútočil kolega a nakonec jsme dospěli ke shodě, že !naprosto náhodný člověk z ulice" by byl vlastně nejlepší.
Stran působené ostudy by se to zhoršit mohlo jen velmi těžko, takže pravděpoodbně by jsme na tom vydělali a naprosto náhodný živočich by měl nejmenší šanci být už ode dne jedna navázán na jakékoliv "zákulisní divadlo"...
Ocenil bych někoho, kdo nelije a má alespoň nějaký vystupování. Takže alternativ nemnoho, vybíráme z malého procenta populace. Ale najdou se, najdou.
A osobně bych na tom postu rád viděl babu. Ne teda Alču kadeřnicu, ale v Brně by se našlo...kdyby se chtělo...
Alču ne!
A pokud máte v Brně nějakou jinou, tak ji přesvědčte ať kandiduje.
Čím víc kandidátů, tím větší výběr vybrat v přímé volbě největšího idiota.
Boha jeho, ženskou ne. To by se tam hned nacpala Bobo.
Je ale fakt, že z takového postu ji ještě nevykopli :o)))
Na prezidentskou funkci snad ne...
Tam snad byli jenom chlapi, ne?!?
Ledaže by byla někde v nějakých prvních návrzích. Ale hledat se mi to nechce.
Kandidovala. V roce 2008 za KSČM (2,39%) a zkusila to i v roce 2013, ale nezískala podpisy.
Díky :o)))
Takže jistá šance, že to zkusí do třetice, tady je...
Kdejaká bába vod škopku by byla lepší.
Na tyhle úvahy je rok čas.
To si právě nejsem až tak jistej...
Není dostatečný důvod si myslet, že to tak nebude.
Myslíš? Mně už připadá tak akorát v duchu "koho teď asi vláda pověří sestavením prezidenta"...
Myslím, že tak do týdne bude celkem jasno.
Do týdne bude jasno, jestli pan prezident přežije ještě celý rok? Jedině že by...
V podstatě jo, ale hlavně jestli je nebo není schopný vést další jednání a s jakou razancí.
Jen aby ta jednání nevedl jak v Cimrmanově Záskoku, "vlastní rukou"...
Asi tak nějak :-))
https://www.youtube.com/watch?v=m5vjZcrERJE&...
A hele, kdo by ve skutečnosti chtěl dodanit prázdné byty - Okamurovec Foldyna :-)
PS. vím, v řetězových mailech, které jediné poskytují "pravdu" je to jinak ...
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region...
To je snad jasný, ne? SPD to chce zdanit, ale ti druzí, ti tam nastěhujou MUSLIMY!!! Sdílejte, než to smažou!!!
Za ty roky bych řekl, že je mnohokrát ověřeno, že před volbami může strana slíbit naprosto cokoliv a pak udělat opak. Tím spíš bych nebral vážně výkřiky, co po volbách udělá jejich konkurent...
Vlastně jsem z těch debat nabyl jedinou jistotu: Babišovi nejvíc na světě vadí piráti! :-)
No ano, Piráti jsou ta strašná ultralevice.
Ale kdo se bojí levičáků, měl by spíš volit naši stalinskou KSČ(M). Bo nikdo v historii nepovraždil tolik levičáků, jako soudruh Stalin...
Jinak SPD je, snad ještě s Trikolórou, jediná formace, která má realistický plán jak snížit ceny bytů v ČR - czexit. Po něm by letěly ceny dolů jedna radost. Zvlášť v přepočtu na eura, tam by to byl vyloženě volný pád...
Dědova mísa, vzor 2021. Dědeček a babička, ubírají autíčka...
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region...
Nizozemsko bude největší výrobce kol.
https://zdopravy.cz/v-nizozemsku-vznika...
Tak se mi to nezdálo, fakt je letos nějak chladno. Fíky nic moc a s olivama to prej taky může dopadnout všelijak:
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/snesou...
Tak prý podraží teplo, bo podražil plyn:
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/energie-teplo...
Škoda, že nikde v okolí Brna není žádnej velkej zdroj odpadního tepla, typu jaderná elektrárna...to by se potom dal odtama postavit třeba horkovod...
Pokud se nepletu, tak se počítalo s využitím odpadního tepla z Dukovan, ale v době levné energie se od úmyslu upustilo.
Dnes si nedovedu představit ty problémy s výkupem pozemků.
Možná nebudeš muset, bude možnost pozorovat to naživo. :-)
No nevím, my na Jižňáku jsme na teplovodu snad z Mělníka, a že by to "teplo" od nich bylo nějak extra levné, to bych zrovna netvrdil...
Teda, ono asi levné celkem bude, ale náklady na provoz té "přenosové soustavy" si zaberou tu podstatnější část z celé ceny...
A nojo, zase píšu něco jinýho než jsem původně chtěl... :-/
...a že by ten "odpad" od nich byl byl nějak extra levný...
Tedy, tohle všechno platilo doteď. Jak budou vypadat ceny teď nově po tom zdražování plynu, uhlí, elektriky atd., tak na to jsem fakt zvědavý :-/
Levná štěpka z Kanady cenu tepla udrží ...
Copak že podraží, ale že máme na začátku zimy prázdné zásobníky plynu, může být celkem zásadní problém.
Prý se uzavíraly jen krátkodobé kontrakty, protože to bylo cenově výhodnější.
Hlavně že jsou to všechno študovaný lidi.
A my se teď můžeme modlit, aby byla mírná zima, jinak nám prý hrozí dokonce i výpadky v dodávkách el.energie.
Jsme na tom asi jako neschopní sedláci před sto lety, když se jich zima zeptala, co dělali v létě.
Rusák. Gazprom dodává ze zásobníků v EU, ale novej plyn sem nepumpuje. Evidentně chcou, aby byla Evropa na zimu bez zásob. Pak si budou diktovat podmínky.
Co čekat od kágébácké sebranky z Kremlu. Chce to, brát plyn odjinud. Poláci maj recht. Oni sice nemaj recht vždycky, ale tentokrát se trefili, maj svoje zkušenosti...
A nebereme náhodou plyn od Němců - Rusy tak trestáme je za Krym a Vrbětice.
No, a tady je vidět, že místo Sjévernovo patóka 2 Evropa potřebuje tankery na zkapalněnej plyn a střední Evropa speciálně terminály někde na Jadranu a od nich spolehlivě dimenzovaný plynovody sem. Napojený i na transportní soustavu Ukrajiny.
A rusák bude mít s vydíráním smolíka. Jeho jedinou šancí bude pokoušet se u rudýho Číňana cenově podstřelit dodávky z Turkmenistánu...
Tak tipujte - podepsal to Vondráčkovi Mynář, nebo Zemanová?
https://domacinoviny.cz/tipnete-si-sami-podpisy...
PS. jak vypadá podpis starce v posledním tažení bohužel vím :-(
Zeman nám podle podpisu nabral životní energii a omládnul...no, tak o 20 roků, minimálně...
Tohle je fakt na tepláky...doufám, že Vondráček už někde podává vysvětlení do protokolu...
Ten podpis nese jasný stopy rukopisu Járy da Cimrmana.
Jaky Jara Cimrman?!? To je jasny Machane!!!
Nepotěšilo!
Čtyřnohý autonomní robot vybavený puškou s účinným dostřelem 1200 metrů a termokamerou.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/roboti...
Nepřestává mě překvapovat, jak si lidstvo systematicky připravuje vlastní záhubu. Pokud už nás nezničí atomové zbraně nebo ekologická katastrofa, je prozíravé připravit si hračky, které po aktualizaci firmware vyrazí lovit zbývající lidi do lesů... :-)
Tak vypusit se to dá, dobrá zábava pro hackery ;-)
Taky mě to trochu děsí, to už je skoro takovej jednodušší terminátor.
Terminátora by zastavila trocha bahna jak u Sudoměře...
V originále ale píšou, že robot nebude schopný střílet autonomně. Lidský operátor ale přes jeho čidla najde cile a pomocí jeho zbraně bude moct střílet. Přímo uvádějí: operátor musí dát souhlas ke střelbě. A pokud jde o použití zbraně, je SPUR plně ovládán operátorem a nemá žádné autonomní schopnosti.
No, stále asi lepší, než živý vlčák s náloží v batůžku, odpálený na dálku ...
"Lidský operátor ale přes jeho čidla najde cile a pomocí jeho zbraně bude moct střílet."
"operátor musí dát souhlas ke střelbě"
To jsou podle mého výkladu dost rozdílná tvrzení. Ono teda ne že by to znamenalo mnoho, amíci maj se svýma lítacíma dronama dost mizernou historii na téma postřílených lidí už teď...
https://videacesky.cz/video/nalety-dronu
A to si vem, že amíci nejsou jediní ... oni maj tu nevýhodu, že si do všeho nechávaj koukat.
Ty drony taky ovládaj operátoři, nefunguje to samo bez kontroly. Já myslim a doufám, že autonomie v oblasti zabíjení nikdy neprojde. I když by možná mohla být míň omylná, než ti "lidi" :-(
Manželku včera v TV zaujalo něco v pořadu o Maltézském náměstí, tak jsme se tam šli dnes podívat. Byli jsme "trochu" rozčarovaní - turistická sezóna je opět v plném proudu, turisté mají k dispozici elektrokoloběžky viz. obr. 1., v Mostecké ulici nebylo k hnutí (obr.2), při čemž ještě v květnu jste mohli po Karlově mostě volně procházet a "kochat se" (obr.3).
BTW - jak reaguje policie a naše legislativa na podobná vozítka?
Zajímavé. Tak už se to asi zase rozjíždí.
2.září jsme byli v Praze v muzeu a spojili jsme to s pocouráním po místech, kde běžně není k hnutí (Karlův most, staromák, okolí Hradu), využili jsme výjimečné možnosti projít se bez davů. Krásné počasí, odpoledne a podvečer, všude lidí tak akorát do mariáše, před orlojem tak do padesátky, na mostě zhruba jak na tvojí třetí fotce. A Zámecké schody jsme měli bez nejmenší nadsázky jen a pouze sami pro sebe.
Ta tříkolka na ulici už je docela slušnej úlet. Zkouší, co ještě projde. Chvíli to bude procházet, něco narejžujou a až úřadu dojde trpělivost, odtáhnou zas někam jinam a budou to zkoušt zase.
"jak reaguje policie a naše legislativa na podobná vozítka?"
Jak vidno, NIJAK...
Evidentně se čeká až na nějaký obrprůšvih a pak se to možná začne řešit.
I když by to neměl být problém, každé takové vozítko má (nebo by mělo mít) v papírech, že už není jízdní kolo - viz. ta srážka v Č.B.. I když novinářští odborníci to podávali tak, jako by největší problém byl, že poražená cyklistka jela po chodníku.
Tak nevím Kadle, :-D
U článku
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/komentar...
mě zaujal komentář, který na mě vyskočil jako první
"To bych mu nepřál...Celou svoji kariéru "prezidentování" se choval nedůstojně a nyní - důstojný konec? To by si tím celé pokazil"
;-D
Určitě by si zkazil státní funus. Takhle se může těšit na lafetu, jestli si to ještě uvědomuje.
Tak, pokladní v obchodě čeká rekvalifikace:
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/tesco...
Ona už i ta samoobslužná pokladna z nich udělala fosilii. V Albertě za rohem už člověk narazí akorát na doplňovače zboží z Moldávie a sekuriťáka, co na téhle pozici klepe poslední roky do důchodu...
U nás to ještě pár let zabere, bo technologie je dražší než mzda pokladní. Ale to nepotrvá věčně...
Těší se, jak zákazníci zareagují - já vždycky chodim raději k živým pokladním, než k mrtvým ...
Já ne. Mám rád svoje tempo a živý pokladní jsou cvičený na rychlost načítání položek. Nestíhám tu hromadu zpracovávat...
Když si s ní budeš povídat, zpomalí :-)
Mám na to takovej systém - zpomalovač pokladní. Naházím víc druhů pečiva do jednoho sáčku. Než si to přebere, naberu dech...
Já se snažím chodit do samoobslužných pokladen, kde si tempo určuji sám.
Ten mobilní scanner rovnou při nákupu je asi príma, ale ten je zase v tak velkých obchodech, že do nich dobrovolně raději nelezu.
On hlavně ten scanner je v těch samejch obchodech, co samoobslužný pokladny. Takže za mě Billa špatný (bo v té naší není samoobslužná pokladna a pracujou tam divnolidi) a Lidl velký špatný, bo má fakt rychlý lidi za kasou.
Bohužel, tyhle dva obchody mám zrovna skoro nejblíž...úplně nejblíž mám Albert, tam jsou všechny kasy samooblužný, ale to je fakt prodejna budoucnosti (osm regálů s bagetama, hotovkama a salátama, ale základní věci aby člověk pohledal)...
V našem Globusu mají vozejky náčinek, do kterýho strčíš takovej jakoby mobil, co si ho můžeš vyfasovat v recepci. To je to, o čem je řeč? Já to ale nepoužívám, co kdyby v tom byl zvědavej čip. :-)
Jo. To je právě henten scanner. Dokonce si ho můžeš sám vyrobit - do chytrofonu si nainstaluješ program, kterej funguje stejně...
Ještě to tak, já to neumím ani se samoobslužnejma pokladnama, dycky na něčem ztroskotám. To je tak, když máš IQ starý Tatramatky.:-)
V Tescu a Globusu mají perfektní systémy - máš v ruce terminál, okamžitě vidíš kolik zboží stojí a vidíš výslednou sumu. Projedeš k pokladně, zaplatíš bez kontaktu s obsluhou a další manipulace se zbožím. Radost nakupovat.
Billa a Albert pouze nahrazují strojkem pokladní, musíš zboží snímat a přendávat z košíku na odkladní plochu a zpět. I tak úspora času. Jen to přiblblé potvrzování, že ti je 18 let. :-(
Scaner maji i v Kaufu. Zkusila jsem jednou a nenadchlo me to. Clovek se musi hlidat, aby naskenoval vsechno, trosku jsem bojovala s poctem kusu a jak odmazat, co nechci a s kusovym ovocem/zeleninou. A kdyz jsem to pak vysypala do te jejich kasy, musela stejne prijit obsluha a provest kontrolu. Zatim zustanu u klasiky.
Kaufland mám "z ruky" tak nevím, ale Tesco a Globus je bez další manipulace. Občas se stane, že máš jít k namátkové kontrole, ale to je jejich problém, já pouze čekám až to skončí.
ženě s právě líbí ta operativa - manipulace se zbožím a cenou, odmazání zboží, které neodebereš.
Nepřihodí ti tam občas kolemjdoucí něco navíc? Třeba omylem :-)
Zajímavá varianta, nicméně "kolemjdoucí" mají spíše zájem o nechráněné peněženky. :-(
Náhodou dobrá hračka pro děti. Když už musím s mrňaty do obchodu, volím takový, kde tuto atrakci mají. Strčím jim to do ruky a ony skenují i to, co v koši vůbec nemáme. Pak se trumfujou, kdo naskenoval vyšší cenu:-))
Správně, nakupování má být zábava, já o tuhle možnost bohužel přicházím, vnuci již odrostli a do vozíku se nevejdou a pravnouček je teprve 8-mi měsíční. :-)
Gratuluji k pravnoučkovi.
Všimli jste si, kde zaručeně nepotkáte jinak všudypřítomné hodiny?
Já ano. Já už léta hodinky nenosím a vím, že všude jsou, ale v supermarketu absentují:-))
Dneska jsem byl v bance, kde jsem musel proti předpokladu chvíli čekat a i tam jsem marně hledal něco jako ukazatel času.
Dneska bylo pod mrakem, aspoň tady.
To nám docela hezky svítilo a když jsem šel pěšky domů, tak bylo i dost teplo.
Tak už i v bance odstranili hodiny?
Tak to je teprve hodně špatné:-))
Asi musí šetřit aby měl ředitel na gáži
Nač by v bance byly hodiny, když čas jsou peníze?
Sice jejich peníze, ale můj čas a ten jim nehodlám dát lacino.
Ostatně měnila jsem zubaře. A s tím bylo spojeno, že půjdu k nim i na dentální hygienu. Vstupní dentální hygiena má trvat hodinu. Platí se předem. Zaplatila jsem hodinu, obdržela 35 minut i s přednáškou, zda si správně čistím zuby a správně používám mezizubní kartáčky.
Smůla. Celou dobu s otevřenou hubou jsem viděla na velké hodiny v ordinaci.
Asi jim navrhnu, ať ty hodiny v ordinaci zruší. Zbytečně to pacienta nutí ptát se, kde a jak uplynulo těch 25 minut, které zaplatil ale nevyčerpal:-))
Jestli čas počítají a účtují jako všichni jiní, tak každá započatá půlhodina se počítá jako celá, takže 35 minut je celá hodina, tak to mají správně
"Všudypřítomné hodiny"?
Kde prosím tě? Já si ještě pamatuju dobu, kdy byly všudypřítomné hodiny. "Pod hodinami" bylo i dost časté místo srazů. Ani jedny z těch hodin, co jsem pod ně kdysi chodívala, už neexistují a náhrada za ně není. Pokud teda nepočítám ten náš brněnský orloj, ze kterého se odečítají hodiny jen z odstupu z jednoho konkrétního místa (z toho, ze kterého je vidět na věž sv. Jakuba).
Tak nevím, jak u vás, ale tady u nás jsou ve veřejném prostoru hodiny všudypřítomné.
Vlastně jsem si toho všimla kvůli covidovým restrikcím, kdy jsem začala hodně chodit po městě pěšky (a vyhýbat se přeplněné veřejné dopravě)
Když jdeš městem pěšky, potkáš hodiny na každém kilometru. Až mě to začalo rozčilovat a jala jsem se chodit rychleji a dosahovat vyšších průměrných rychlostí.
Teď už na to kašlu, zvykla jsem si. Poslouchám spíše můj levý kyčel:-))
Když jsme se s Nebeskou sestěhovávali, přivezla dvoje historické hodiny. Bohužel ani jedny už nebyly schopný vyrábět čas.
Ještě jsem to nezkoušela, ale to si můžeš vzít i víc skenerů?!? V Kaufu je to vázaný na kaufáckou kartu a po pravdě mě ani nenapadlo, že bych si vzala víc skenerů.
Hele a co s těmi přístroji pak uděláš u pokladny?!? Neříkej, že zaplatíš, co ti dva nákupčí naskenují :o)))
Skenerů si můžeš vzít kolik chceš.
U pokladny stejně zaplatíš jen to, co jsi nakoupila.
To jako že si u kasy načteš pak svůj nákup ručně nebo skener pozná, co v košíku máš a co ne?!?
Skener jsem zkusila zatím jen jednou a nějak mě nenapadlo skenovat si něco, co v košíku nemám. Takže netuším, jaké možnosti skener skýtá.
Ne. U kasy, ať už obsluhované nebo samoobslužní, vyndáš zboží z košíku a ono ti to sečte sumu.
Ty samoobslužné nemám moc ráda, protože prudí, když do nákupu přidám třeba láhev vína a zdržují tím, že chtějí potvrdit, že je mi nejméně 18 let.
Což živá prodavačka zkušeně zhodnotí jediným pohledem a ani nechce vidět občanku:-))
Z toho jsem srna. No, budu to muset vyzkoušet.
Tak ti, Kadle, nevím. Bude to někdo chtít kupovat?
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/vitkovice...
Pokud by byl k dispozici, funkční, otestovaný a schválený, tak bude zájemců spousta. Toho bych se nebál.
A kdyby se to nakonec berealizovalo, alespoň se na tom vyškolí noví odborníci v oboru a ti se určitě v budoucnu hodit budou.
Naposled, když se tu něco vymejšlelo, byl z toho takovej malej slovenskej Černobyl...bysem byl opatrnej...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Havárie_elektrárny_Jaslovské_Bohunice_A1