https://autozine.cz/cykliste-na-silnicich...
Pod všechno, co článek zmiňuje, se klidně podepíšu. Před dvaadvaceti lety jsem se po třicetiletý pauze vrátil ke kolu a vidím, že ohleduplnost a tolerance bere zasvé. Koncem devadesátek se cyklisté dokonce zdravili.
A tak zase bych to nepřeháněl, stopka je zbytečná buzerace poměrně často i pro auta, natož na kole...
Rozhodně, ale až dojde k průseru, "vše se v jiné zvrtne zas".
Pravidla buď musí dávat smysl, nebo se musí vymáhat nesmyslnou silou, obou případech platí že důslednost je nezbytná. Jinak se nemůžeš divit, že se na ně prdí.
Píchnout stopku na křižovatku klasického typu doprostřed polí s výhledem kilometr všemi směry JE buzerace, jedno čím kdo jede.
O systému, kdy se na všechno prdí a porušuje na denní bázi do úrovně, kdy jednotlivec dodržující je naopak za exota kterej zdržuje provoz, a pak když k průseru dojde najednou očekávat a tvářit se, že pravidla se 100% dodržují a dodržovat mají, tedy o takovém systému ani nemluvím...
Popravdě, proč taková stopka vůbec existuje? Není pro provoz její význam uplně stejný jako "dej přednost v jízdě" s tím rozdílem, že se všichni musí zastavit, bez ohledu na to jestli je nebo není před čím?
Ano, stopka má svůj smysl a rozhodně je rozdíl od "dej přednost v jízdě".
Na jednom výjezdu z Brna na dálnici takováhle stopka byla. Byl (myslím, že už ho předělali) to výjezd bez nájezdového pruhu - prostě člověk vyjel rovnou na dálnici. Navíc výhled byl dost blbý - bylo tam křoví.
Netušila jsem, co je to za nájezd, stopku jsem ignorovala, že jako "co je to za hovadinu" a jela jsem dál v domnění, že jsem v nájezdovém pruhu.
Z omylu mě vyvedl osobák, který mě projel těsně před čumákem a dodnes jsem vděčná tomu kamioňákovi, co jel za ním, že sledoval provoz, viděl mě a stihnul uhnout do vedlejšího pruhu. Ta obrovská kola těsně vedle okýnka ale vidím dodnes...
Od té doby stopku nepodceňuji a můžu ti říct, že na ní zastavím i na té křižovatce mezi poli.
Promiň, ale tos prosvištěla nejen stopku, ale ani nedala přednost v jízdě.
Pokud bys dávala přednost v jízdě tak bys (nejspíš) zastavila stejně, stopka nestopka.
Jak píšu - předpokládala jsem, že vjíždím do nájezdového pruhu a tam se budu moct rozhlédnout a dát přednost projíždějícím autům. U značky "dej přednost v jízdě" můžeš zastavit až když máš rozhled do "křižovatky".
No, nájezdový pruh nebyl...
Inu, předpokládalas špatně...
Já se ale ptal, jaký je praktický rozdíl mezi "dej přednost v jízdě" a "zastav a dej přednost v jízdě".
Jediné vysvětlení které mě napadá je "dávej bacha kdo jede na hlavní" a "dávej bacha kdo jede na hlavní a tentokrát to myslíme vážně". Což mi přijde takové...zvláštní
Asi jako plná čára a dvojitá plná čára: "tady se nesmí předjíždět" a "tady se OPRAVDU nesmí předjíždět"...
Holt někde je potřeba být důraznější.
Ale i na tu dvojitou čáru mnozí kašlou...
Pouhá existence "důraznější" varianty degraduje význam té "normální".
Jestli se na ně kašle je jiný problém.
Stopka by se měla osazovat jen na nepřehledných a nebezpečných místech, kdy je třeba více času na bezpečný rozhled- o plné čáře zde: https://auto.sme.sk/c/20368426/dopravna-hadanka...
Ahoj rozdiel medzi dvoiitou a jednoduchou plnou je v tom, ze cez plnu sa da odbocit na miesto mimo cesty , cez dvojitu sa nesmie. v predbiehani rozdeiel nie je.
Někdy to ale v provozu vypadá tak, že přes jednoduchou plnou se předjíždí rychle a přes dvojitou ještě rychleji :-)
Jsem si tak úplně náhodou připomněl tady tu diskusi :-)
https://www.youtube.com/watch?v=42oQN7fy_eM
Hlavně bývá na místě,kde když cyklista zastaví,tak se mnohý z nich do kopce už nerozjede. Nevím,nakolik je kde bezpečné od stopky tlačit kolo. A s tím dáváním znamení,obávám se,že mnohý řidič nepochopí,že tím znamením jsem myslel,že třeba ze silnice sjedu na cyklostezku. Tak raději počkám,až nic nepojede a pak udělám manévr,jaký potřebuji. Přejedu třeba po přechodu na druhou stranu silnice a tam najedu na cestu,která vede mým směrem.
Tady se zdravíme stále :-)
Elektrikáři ovšem jen někteří.
Ale je pravda, že páchám zatím beztrestně. Každou cestou do práce dvě jednosměrky v protisměru, dva chodníky a průjezd zákazem průjezdu. Autem bych si něco takovýho netroufl ani náhodou, tam by mi zajížďka a nějaký to stoupání navíc nevadilo ...
Dneska mě napadlo hned u tý první jednosměrky, že si to pro změnu objedu po štěrkovce okolo vilek. A shora pak koukám, jak dole jednosměrkou projíždí auto měšťáků!
Asi předtucha ... nebo jen obyčejný štěstí :-)
V Praze by se koukali jinam, nebo jen pohrozili:)
Taky se přiznám.. některé křižovatky rekonstruované dle debilů od piráta Hřiba projíždím po chodníku... který před rekonstrukcí nebyl, tedy se zúžily pruhy.. zato po tom chodníku odnikud do nikud nikdo nechodí. Možná ho Hřib nechal postavit pro mě, aby se mi dobře odbočovalo vpravo bez čekání.
Často to je dost hrůza, co někteří předvádějí. Není jich až tak moc, ale když už, tak to stojí za to.
Třeba zrovna dnes v Rumburku na 9. května, mám rychlost asi 45 (autem) a proti mě paní na kole a bez ukázání najela do protisměru proti mě. Myslel jsem, že vyjede na protější chodník, ale to ne, ona jen najela do protisměru proti jedoucím autům a v protisměru pokračovala po silnici proti mě a dalším za mnou podél chodníku. No a úžasné bylo, že ona se nedívala na mě a protijedoucí auta, ale hlavu otočenou vlevo a dívala se hodně vlevo, takže já se na vás nedívám a tak tam nejsem. Chování jak dvouletých dětí, když si zakryjí obličej, tak nejsou vidět.
Prostě dvoumetrovou lať a řezat a řezat.
Na jakou délku bys potřeboval tu tyč zkrátit?
Žádné zkracování, pro zdůraznění je potřeba alespň dvou ran a na to je dvoumetrová lať akorát.
No, v Rumburku. Tím se ledacos vysvětluje. Už se stalo pravidlem, že po návratu z cyklodovolené musíme konstatovat, že první velký problém jsme měli po vjezdu do Výběžku.
I dítě co jezdí po Praze si stěžuje, že ve Výběžku se jezdí nejhůř.
Obě moje stížnosti směřují na motoristy, ale nedělám si iluze ani o cyklistech. Drsný kraj.
V Rumburku jsem jezdila jen jedno odpoledne a uz si to nepamatuju,ale v Praze na cyklo je to fakt o zivot.to na silnici 3 tridy je kolikrat bezpecneji.nedavno rano najizdim v Modranech na cyklo vpravo,je tam retarder tak se trefuju mezi a najednou me z prava podjizdi silnicar.malem jsme padli oba.on asi necekal,ze se vratim doprava a ja ho vubec nevidela.o rychlosti a agresivite po naplavce radeji nemluvim,tam je to fakt silene
U Dobrouče vede kousek cyklostezky pár metrů vedle silnice. Na tu silnici nainstalovali přenosný semafor, na něm zrovna svítila červená a modré auto před ním poslušně stálo... a já dneska jako na dlani sledoval, jak ho druhý motorista objel a pokračoval dál ignorujíc tu červenou, zatímco stojící motorista jen naštvaně troubil...
Jojo, vyprávějte mi o přestupkách cyklistů... :-)
Co tím chtěl básník říci ? Zase to klasické "mlácení černochů" ? Vina druhé skupiny zdá se být tak menší, nicotná ? ;-))
Možná trochu, ale hlavně nejde o oddělené skupiny, jako spíše o exoty, kteří na pravidla kašlou bez ohledu na dopravní prostředek.
Pokud někdo takhle perlí za volantem, těžko očekávat, že se po přesednutí na kolo polepší... :-)
Je otázka jak dlouho tam ten semafor je daný a jak je avizovaný a jak je vidět.
Nedávno jsem jel po jedné dost frekventované silnici a hned po začátku obce byl postavený přenosný semafor bez předchozího upozornění. Přes auto co před ním stálo jsem ho neviděl, dal blinkr a začal ho objíždět a teprv po objetí auta jsem nějak periferně zahlédl semafor. Vrátil jsem se zpátky, ale nejspíš bych to bez problému projel, protože silnici se teprv chystali rozhrabat.
Jinak cyklisté tyhle semafory snad vůbec neřeší (vzácné vyjímky asi budou) a prostě jedou i přes červenou, nějak se přece vejdou :-)
Pamatuju si, jak jsem před lety na právě takovémhle semaforu vzorně čekal, na zelenou vyrazil...abych následně zjistil, že rozhrabaný úsek je docela DLOUHÝ a interval je nastavený na motoristu - v půlce jsem uskakoval mezi kupky písku před portijedoucíma autama, které teda vyrazily taky až na zelenou.
Pořád si dost obtížně představuju cyklistu řitícího se na červenou. Dyť by byl sám proti sobě. Křižovatka kde mám červenou je v tý chvíli v podstatěnadesignovaná, aby mě tam někdo sejmul z boku, když se tam nařítím...
Cyklisté na červenou při odbočování vpravo je hodně častý jev. A čas od času se najde tydýt na kole co vjíždí do křižovatky rovně když už svítí oranžová, tak jak to bohužel občas udělá nějaké auto, jen s tím rozdílem, že tydýt má jen třetinovou rychlost a kolem sebe žádné plechy.
No avizovaný je, aspoň co bylo z mé pozice vidět poměrně zvláštně. Nejdřív padesátka se zákazem předjíždění a potom značka, kterou přiznám se jsem si musel vygooglit název - návěst změny směru jízdy. Myslím, že červenou na semaforu vidět musel, ale když nad tím přemýšlím, tak on vlastně udělal přesně to, co viděl na značce - objel stojící auto zleva. :-)
Ještě by tam měla být výstražná značka "světelné signály", ale i kdyby tam nebyla, tak by to z toho značení mělo každému dojít. Prostě jízda na červenou.
Protože titulek článku, o kterém je toto vlákno, zní:
Cyklisté na silnicích beztrestně páchají přestupky, za které by řidič okamžitě dostal body.
Což je naprostý blábol, jako by snad nikdy žádný automobilista nikdy neprojel na červenou nebo nezastavil na stopce.
Zamysli se nad tím, co jsi napsal. Nikdo přece nerozporuje (ani nadpis článku), že šoféři páchají tyhle přestupky. Konstatuje se jen, že za ně dostává šofér body.
No a vypjatost titulků jsme snad zvyklí brát s určitou rezervou, ne ?
Ale článek naznačuje, že zatímco automobilista je (vždy) okamžitě potrestán, přestupky cyklistů se systematicky ignorují, což je prostě blábol.
Můžu porovnávat řidítka a volant a upřímně, nedovedu si představit, že bych si v autě troufnul na některý z nich. Na kole, samozřejmě dle okolností, rozhodně takový strach z postihu nemám, bez kolizních situací hrozí jen opravdu velmi výjimečně.
Samozřejmě píšu o "bezpečných" situacích, kdy nedochází ani náznakem k ohrožení nebo omezení jiných, pouze k přestupku.
"Konstatuje se jen, že za ně dostává šofér body."
Přesnější by bylo, že motorista by za ně teoreticky mohl dostat body. Cyklista body dostat nemůže, ale v obou případech zůstává většina přestupků nepotrestána.
Tak samozřejmě, že jen v případě, že to někdo řeší. O případu, kdy by se o body přihlásil po neodhaleném přestupku řidič sám jsem ještě neslyšel. :-)
Tak jo, zase něco na téma mlácení černochů/motoristů... :-)
Připustil bych, že znamení před zastavením cyklisté často nedávají, ale drtivá většina zastaví u kraje nebo mimo silnici, takže obvykle nikomu nepřekáží...
To motoristé nikoliv! Alespoň tenhle expert mě předjel, aby o dvěstě metrů dál zůstal stát uprostřed silnice. K čemu nějaký blinkr, že jo?
Mně to auto bylo na první pohled podezřelé, tak jsem se k němu blížil opatrně, pořád jsem čekal, že začne někam couvat...
Ale ne, počkal až ho začnu objíždět a když jsem byl vedle něj, šlápnul na plyn a bez blinkrů nebo pohybu hlavy se rozjel vpřed... furt koukal doprava na svítící mobil. Kdybych byl jen trošku rychlejší, kdo ví... :-/
https://ulozto.cz/file/hmJtcjwfohJV/20210619...
Člověk se na silnici potká s ledasčím, tenhle zřejmě neviděl a neslyšel a řešil něco podstatně důležitejšího než nějakého cyklistu
Co vedlo k sepsání toho článku? Odkud se jeho pisatel dověděl, že se dějí věci, které jsou v tom článku popsány?
Zkusil ses někdy dívat kolem sebe co dělají ostatní na silnicích?
Jasně, že zkusil. Ale ještě jsem nezaznamenal cyklistu páchajícího dopravní přestupek.
Aha, takže nedíval.
Kdybych se nedíval, byl v tuto chvíli možná někde jinde.
Tak dobře já ti to upřesním, sice ses asi díval, ale nechtěl si vidět ty zhovadilosti a zvěrstva co dělají jiní.
Tam, kde jezdím, se v mé přítomnosti nic závadného neděje.
Co ti na to říct, prostě tomu nevěřím, jen to nechceš vidět nebo a to je mnohem horší, tak neznáš pravidla provozu a pak ti ta zvěrstva připadají jako normální stav.
Co je v silničním provozu zvěrstvo? Kdybych neznal jeho pravidla, byl bych v tuto chvíli možná někde jinde.
Jak je to u vás s výskytem moskytů? Jsi proti nim očkován?
A pak mu ho balil a usek.
....asi na tom "svém"úseku je jediný cyklista....
Chceš říct, že jsi nikdy neviděl jet cyklistu po chodníku?!? Nebo přes přechod?!? Nebo na červenou?!?
Nebo v protisměru jednosměrkou?!?
Nebo tyhle přestupky považuješ za normální?!?
Co sám dělám přece není přestupek :-)
Tak on ten původní článek tak nějak naznačuje, že jisté věci normální jsou, ač nejsou technicky vzato legální...
Ponaučení si z toho vezmětě jaký kdo chcete .-)
Jet cyklistu po chodníku jsem někdy viděl. Ale ujel jen několik metrů, aby se dostal k stojanům na kola, které byly na tom chodníku umístěny. Vypadal klidně. Jízda po chodníku pro něj asi byla bezpečnější, než v hustém provozu. Z toho ostatního se mi nic nevybavuje.
Nedávno jsem viděl vlašťovku. Že by jaro?
Tak buď bydlíš na samotě a do měst nezajíždíš nebo na ostrově Utopia nebo zkrátka vidíš jen to, co vidět chceš.
Fakt nevěřím, že by cyklisté kolem tebe neděly ty nejběžnější "přestupky" které jsem napsala.
Mělo být "...že by se kolem tebe neděly..."
Asi vymřeli chrousti, už léta jsem žádnýho neviděl.
Zrovna loni byl chroustí rok. Alespoň u nás na zahradě...
A každou chvilku nějakou chroustí larvu či kuklu vykopnu ze země.
Asi málo ryješ :o)))
Tak tenhle názor s tebou sdílí i mnoho řidičů, zvláště pak řídících některé značky aut.
Něco na tom bude. Když nikde žádné kvílení brzd nebo kol, praskání deformujících se plechů, válení se po zemi, křik, nářek raněných, zastavení vozidla.
Nevšiml sis zdroj? Zdroj: http://www.cyclelaw.co.uk/cycling-offences...
Zdroj článku? To asi těžko, když je o cyklistice v Česku a českých pravidlech.
Pod tím českým článkem je poctivě uvedený právě tenhle zdroj.
A četl si ten článek?
Možná nějaká inspirace, ale určitě ne nějaký přepis.
...tak ti nevím Kadle....pročetl jsem ho poctivě celý 3x a nikde jsem nenašel jedinou zmínku o českých cyklistech či ČR. :-/ Můžeš potvrdit mou slepotu a citovat úsek kde se mluví o něčem českém? I obrázky jsou převzaty....
Přepis to opravdu není, jen nevhodné "vypíchnutí" nešvarů a prohřešků některých cyklistů. Nejde v žádném případě vztahovat na převažující většinu- tak jako nešvary a porušování předpisů u řidičů!
Ale to co je tam napsané je velmi častý jev a nešvar většiny cyklistů.
Stačí se dívat a chtít vidět to neustálé porušování pravidel a páchání závažných přestupků.
Problém je, že pokud někdo nezná pravidla tak je ani nemůže dodržovat a těch je bohužel hodně a pak je ještě víc těch co je nechtějí dodržovat.
Vidíš neustálé porušování pravidel a páchání závažných přestupků? Mohl bys uvést aspoň jeden z nich? Abychom my ostatní si vzali ponaučení a vystříhali se jich.
Například všichni cyklisti při odbočování vzorně ukazují... (já teda z auta spíš registruju, že se přede mnou začne cyklista divně potácet, neurčitě kličkovat, tak ho opatrně předjedu a v zrcátku vidím, že vzápětí bez ukázání odbočí doleva - místo aby se ohlédnul, ukázal a normálně přede mnou odbočil - než by mávnul ploutví, tak radši tyhle manévry)
Ovšem formulaci všichni cyklisté vzorně... můžeme přenést na cokoliv, protože skoro každý přestupek jsem za život už alespoň u jednoho motoristy viděl...
Navíc to, co popisuješ působí dojmem, že o autu za sebou věděl a s odbočením vyčkával na okamžik, když už za ním nic nepojede a nebude vadit, že se bojí pustit řidítka a ukázat... což je sice zbytečně komplikované, ale když vezmu, jak nerad ukazuji na koloběžce, protože při řízení jednou rukou je hrozně nestabilní, umím si představit, že to může někomu činit potíže na kole... ale ano, na povinost ukázat před změnou směru jízdy to nemá vliv...
Řeč snad jde o tom, že kolega nevídá přestupky, ne o prožitcích cyklistů. Jestli se někdo nedokáže udržet na kole s jednou rukou na moment nadzvednutou, měl by zvážit, jestli vůbec lézt na kole do provozu. A byl to jen příklad jednání. Neukazování při odbočování je vidět i při jiných manévrech úplně běžně, ještě hůř i bez ohlédnutí.
Jen na okraj, malá koloběžka bez jakéhokoliv závleku je tuze nestabilní stroj. Jednou rukou se řídit dá, pustit úplně řídítka se nedají. Velká turistická koloběžka se chová už jako kolo.
Nejsem si jistý, jak se závlek počítá, jako úplně kolmá řidítka tam nejsou, ale abych mohl jedno řidítko na chvilku pustit, musím jet rovně, neodrážet se, být ve stabilní pozici a dost se soustředit...
Jízdu bez držení bych si neuměl vůbec představit... ovšem možné to zřejmě je, jedna holka to na mé koloběžce zkoušela... ovšem ona není normální (nadporučík u paragánů)... :-)
Prý když se to chce pustit, tak se to dá podržet stehny. Opřeš se o řídítka. Ale na tohle už asi nemám správný věk. Mně stačilo, když jsem ve Stromovce vezl rodině v jedné ruce hranolky a musel řídit jen jednou a také se odrážet nohou. Zkoušel jsem také couvat a po nějaké době nacvičování jsem dokázal i chvilku udržet rovnováhu.
Mám 20x20 a řídítka během běhokolování pevně držím. Být to jinak, tak se okamžitě válím. Doprava neukazuju a doleva raději zastavím a převedu.
Mám Yedoo Friday s 16" koly. Ukázat na odbočení bez problému umím. Co mi nejde je ukazovat a řídit jednou rukou a současně do křižovatky brzdit. To je už říkání si o pád.
12"+12" a problém naprosto identický. Plachtit se jednoruč dá, projíždět zatáčku už je ekvilibristika, brzdit téměř promyšlená sebevražda.
Netřeba vypisovat, stačí si vzít zákon a jet postupně celý zákon a snad není jediné ustanovení, které by mohl cyklista porušit, že by ho neporušovali.
Ukazování, stopka, nedání přednosti, jízda na červenou, v protisměru, jízda vlevo, jízda po chodníku, pěší zónou, atd, atd.
To není pravda! :-)
Tak třeba:
(2) Řidič nesmí
i) řídit vozidlo, na němž jsou nečistoty, námraza nebo sníh, které zabraňují výhledu z místa řidiče vpřed, vzad a do stran,
(2) Provozovatel vozidla je povinen zajistit, aby barevné provedení a označení vozidla nebylo zaměnitelné se zvláštním barevným provedením vozidel Vojenské policie podle zvláštního právního předpisu, policie, celní správy, obecní policie, Vězeňské služby a vozidel jednotek požární ochrany...
(8) Při použití sněhových řetězů na vozidle smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km/h.
(1) Řidič nesmí
b) obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu,
... "které by mohl cyklista porušit,"... :-)
A ten poslední odstavec se na cyklistu také vztahuje, ani on nesmí ostatní obtěžovat, hlukem, rozstřikováním kaluží, bláta, apod.
Není toho až tak moc co se cyklisty netýká :-)
No mně na tom přišlo vtipné hlavně to ponechání motoru stojícího vozidla v chodu.
Každopádně, totéž můžeme prohlásit o motoristech. Nakonec i na chodce by se toho dost našlo. :-)
Cyklista může jezdit kdekoliv s pneumatikami opatřenými hroty. Také může mít vpředu oslňující světlo. Výška vzorku pneumatik letních izimních se na něj nevztahuje.
No a v Praze může jezdit v jednosměrkách v protisměru, může jezdit na červenou, může jezdit rychleji než je povolená maximální rychlost a může jezdit opilý. Tedy, jen pokud se nic nestane.
Na to oslňující světlo jsi přišel jak ?
Vyhl.č.341/2002 Příl.13 odst.2a) Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení: světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak,aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit,
Takové světlo mám a mám ho nastavené správně, abych viděl díry v silnici. Přesto díky symetrické parabole nasvěcuji dopravní značky.
Není nic proti ničemu, aby rozptýlené okrajové světlo dopadalo nahoru na značky. Tak jsou konstruované i světlomety aut. Rozptýlené světlo správně seřízeného světlometu neoslňuje.
Pokud nemáš horní část paraboly omezenou, tak prostě oslňuješ. V dopravě nemá symetrická parabola co dělat. V zákoně je to pozůstatek světel se žárovkou krmených dynamem, které prostě neměli svítivý výkon. Ale ta doba je dávno pryč.
Svítíš-li maximálně 20 m před kolo, tak určitě neoslňuješ.
Osa světla tam směřuje. Ale když pustím stroboskop, Tak na mne blikají všechny značky. Jinak jsem se před to světlo raději nikdy nepostavil.
Strobo tě oslní i při výrazně nižší intenzitě světla. Ale z úplně jiného důvodu, že se oko bude marně snažit přizpůsobovat změnám jasu.
V Německu je blikání cyklistům zakázáno.
Docela bych uvítala, kdyby to zakázali i u nás. Cyklisté by si měli vyzkoušet, jak to působí na protijedoucí řidiče, než si něco takového osadí na řídítka.
Oni cyklisté by vůbec měli projít nějakým testem, jak v určitých chvílích vypadají z pohledu řidičů. Třeba v podvečerním šeru, kdy si každý myslí, že zapnout blikačku je ještě blbost. Nebo v noci že jsou vidět pod městským osvětlením.
Jo a také jak jsou vidět v černém oblečení... Ninji na silnici opravdu "miluji".
Mám vepředu starou půlwattovou smartku a přes den blikám, jakmile se šeří a vidím začínající "blikání" značek, tak nacvaknu mód nepřetržitě a zapínám hlavní světlo. To blikání váže pozornost, sporný přínos stroboskopu Němci tak vyřešili zákazem.
Vzadu mám jedno světlo nepřetržitě a ostatní blikají, takový kolotočářský přístup :-D Večer a v noci mně víc objíždí než přes den. Ten metr a půl jsem zaznamenal tak v polovině počtu předjíždění.
K Radce. A vice versa. Řidiči by si měli vyzkoušet jaké to jet v provozu na kole. Moje každodenní dojíždění do práce mě přesvědčuje, že to neví.
Jj, přesně tak.
Jezdím autem dost často a je poznat, kdo z cyklistů také řídí auto a kdo nemá ani páru o dopravních předpisech.
Strobo bych zakázala. Jednak to je nepříjemné a navíc mi to evokuje, že si něco vynucuješ. Máš se starat, abys byl vidět, po tmě světlo, přes den výrazné oblečení.
Cyklistické bludičky jsou ve dne vidět tak na padesát metrů maximálně, a to jen ty silné a musíš se na ně dívat. Neonová bunda je vidět na půl kilometru s přehledem.
Jak píše lelek, pokud bude osa světelného kuželu nejdál 20 m před kolem, tak i při symetrické parabole půjde do úrovní očí protijedoucích jen zbytkové rozptýlené světlo. Ledky svítí sice intenzivně, ale v poměrně úzkém kuželu, bodově.
No já bych řekl, že mu jde o to, že vůbec nemáš definovaný ten kužel, pouze místo, kde nejdále má vozovku protínat osa.
Dejme tomu, že máš přední světlo 75 cm nad vozovkou, abys splnil předpis, musíš osu sklonit alespoň o 2.15 stupně. Pokud máš světlo s 10ti stupňovou optikou, pořád půjde spousta světla i vzhůru.
Přitom narozdíl od odrazky nemáš u předního světla určenou ani výšku nad vozovkou. Pokud si světla namontuješ na vidlici předního kola nebo použiješ jiné udělátko, aby bylo světlo těsně nad zemí, pak můžeš svítit prakticky vodorovně a přesto splníš požadavky...
Já si ale myslím, že je to tak dobře. Cyklisté mají být dobře vidět. U nových aut mě v noci často oslňují i jejich potkávačky...
To je právě ten veliký omyl některých. Oslním-li, nejsem dobře vidět. Protože oslněný se samozřejmě snaží dívat stranou. Neví pak, co se v tom směru aktuálně děje.
Jeden čas takhle s dálkovými jezdili ve dne motorkáři. Bylo skoro nemožné jim to vysvětlit. Jediná možná léčba spočívala v oslnění na oplátku. Mám dojem, že už skoro všichni pochopili. V současnosti je to k vidění už jen docela vzácně, možná jen omylem, nedopatřením.
Stačí si stoupnout kus (deset, dvacet metrů) před kolo a podívat se, jestli vidíš část kola nebo třeba, že ti svítí vzadu červené světlo, nebo třeba keř, o kterej máš to kolo opřený. Pak zcela jistě neoslňuješ. Oslnění znamená, že vidíš velký kulový, nic krom toho světla. To je případ spousty aut - schválně, stoupni si ve tně deset metrů před auto s rozsvícenejma potkávačkama... Hodně řidičů si myslí, že když máš na kole silnější bílé světlo, automaticky oslňuješ, v devadesáti procentech to není pravda, 3W takovou sílu nemají a většina světel na kolo ani ty 3W nemá. To bys musel mít laserové světlo a prásknout mu to přímo do očí.
Zkus to znovu a teď opravdu pořádně a taky se zamysli nad tím co tam je napsané. Ber to jako malý testík z pravidel. Pokud je znáš , tak bys na to měl hned a snadno přijít.
Obrázky jsou jen nějaké ilustrační nic neříkající. Podstatný je text.
Když na to ani teď nepřijdeš, pak to to prozradím.
...dal jsem na tvou radu a tak jako předtím nevidím jedinou zmínku o českých či ČR. Dalo by se to vydedukovat z "bodů za přestupky u řidičů", i když nevím jestli je nemají i v UK. Jinak souhlasím se vším. Když si nahradím slovo cyklista slovem řidič, bude to podobné. Jde mi jen o to, že článek vypichuje prohřešky cyklistů a porovnává neporovnatelné, Hmotnost cyklisty i s kolem je zhruba desetinová, rychlost neporovnatelná zrovna jako šířka. Proto je jízda jakéhokoliv auta nebezpečnější a jeho přestupky v provozu přísněji stíhány- auto je vlastně "legální zbraň" bez zbroj. průkazu. Souhlas s tím, že i cyklista jako účastník sil. provozu na komunikaci by měl mít aspoň základní znalosti předpisů a dodržovat je stejně jako řidiči.Že na kole jede i babička, která o tom nemá ani páru je smutné, ale když se podobně chová na silnici mladší člověk a navíc s řidičákem je hrozné- jak se asi chová za volantem.Více k tomu není důvod polemizovat- víme jaká je situace, my se snažíme jezdit bezpečně a zbytek není "v naší moci"....
Ty tam vážně nevidíš jízdu pod vlivem alkoholu a nulovou toleranci? Je tomu věnovaný jeden celý odstavec.
To je tak , že se pití alkoholu na kole bere jako běžný jev.
A odbočování vpravo je v Británii asi normální :-)
...nevím jak je to "s pitím alkoholu cyklistů" v ČR(žiji pár let na Slovensku), ale tu je povoleno jedno 10°-vé pivo a to jen v obci. Dáš si jednu desítku na konci města, za ním tě vyhmátne policie, dá ti fouknout a vyfásneš 50-100€ pokutu (podle ohodnocení a nálady policajta). Jak se to bere (podle tebe)v ČR není tak pravda- jezdím k rodině na j.Moravu a tam podobně čeká policie na cyklisty vyjíždějící od vin. sklípků v sezóně....
No to je vážně magořina, pivo v obci ano, ale mimo obec ne. To by mě zajímalo v čem je to pivo v obci s výrazně větším provozem bezpečnější než mimo obec.
Ale houby čeká, jezdím dost, ale ještě jsem za celé ty roky neviděl, že by policie kontrolovala alkohol u cyklistů ani když je vidí odjíždět od hospody. Možná někde jednou ročně nějakou malou kontrolu udělají ale to spíš jen u těch co se už sotva drží na nohou, ale určitě ne jindy.
Byl oblíbený trik, že policajti dávali dýchnout těm co jeli z Kopce do kopce do Brtníků. Leckdo si dal po průjezdu Kyjovského údolí v Kopci pivo, je to tak lákavé, furt je člověk mezi skalami a najednou hospoda. A v Brtníkách ho chytli.
Já jsem radši jel do Kopce z kopce, od kaple na Mikulášovicemi než z Kopce do kopce Mlynářskou na Šternberk a tam jsem byl rád, že dýchám sám :-)
Já jezdím raději z Kopce do kopce směrem na Mikulášovice horní nádraží, ale skoro pravidelně se na těch lukách strefím do blbé odbočky.
(Mimochodem, Mapy.CZ a nejen ty uvádějí nesprávně Horní Mikulášovice, nic takového neexistuje, protože jsou jen Mikulášovice Horní. Jméno je totiž odvozené od Mikulášovice-Horní nádraží. Podobná chyba je ve Varnsdorfu, tam se železniční stanice jmenuje Varnsdorf - Staré nádraží, ale správně to má být Nádraží Starý Varnsdorf. Už jen proto, že ze dvou nádražích ve Varnsdorfu je tohle mladší.)
No jo, jenže když jedeš do Kopce, teda spíš tlačíš do kopce z Kyjováku, tam je tam ta hospoda hned jak vylezeš z lesa. Copak můžeš odolat?!?
U mě alkohol kontrolovali.
Po srážce s autem...
Že by kontrolovali cyklisty preventivně, to jsem taky neviděl, ale slyšel jsem, že na někoho si počkali po udání...
...to na Slovensku se tak úspěšně překračuje "plán pokut". V nedaleké malé roztahané vsi(3km), jejíž převážná většina je mimo hl. silnici, má jedinou hospodu u kostela 100m od hlavní. Místní strejci večer skočí na pivko- většinou na kole. Když se vrací domů po svých a nevrávoraje, ohrozujíc max. sebe na koncové cestě bez provozu, policie čeká za kostelem a úspěšně kasíruje. Je pravda, že jedou na kole pod vlivem alkoholu- to že na koncové cestě bez provozu není polehčující okolnost. Stejně si počínala policie před pandemií u vinných sklípků počas burčákové sezóny na j.Moravě (Petrov, Kozojídky) :-)
Tak nějakou pochybnou logiku to může mít v povolených ryschlostech na komunikaci. V obci při 50km/hod se kličkujícímu cyklistovi daleko jednodušeji věnuješ, než když trénuješ přesun oblíbeným kilem mimo obec. V padesáti máš rozhodně víc času na rozmyšlenou.
...s povolenou jednou desítkou nevrávorá asi nikdo. Je to v obci proto, "aby se vlk nažral a koza zůstala celá"- cyklistům tak částečně vyhověli, aby si v letních horkách mohli dát buď nízkostupňové pivo nebo max. jednu desítku- ale v krvi ho mohou mít jen v obci....
Toho odkazu na zahraniční zdroj na stránce dole jsem si nevšiml. Měl jsem co dělat, abych ten článek dočetl až do konce.
Nějak mi nedochází smysl toho článku. Ona v UK propukla nějaká epidemie (nebo snad pandemie?) cyklistických přestupků a směřuje do kontinentální Evropy? Nebo že by měli někde okurkovou sezónu a neměli o čem psát?
Potřeba „prodat“ (zobrazit) čtenáři reklamu. Autozine.cz nerozklikávám, většina článků má nulovou hodnotu – pro mne i tento. Tím netvrdím, že jiní z jejich článků nemohu být na větvi a řešit a řešit. Každý jsme jiný a to je dobře.
Pokutu za jízdu na červenou na kole jsem dostal, ale bylo to ještě před bodovým systémem. Mám se kvůli tomu čílit, že si autor článku vymýšlí. NE – prostě to nečtu.
Když jsem se vracel ze srazu, také jsem spáchal "strašný" přestupek. U semaforu před zůžením opravované silnice do jednoho pruhu, jsem popuštěl dopředu řidiče, aby se nemuseli za mnou "plazit" do kopce, a pak ještě na zelenou jel také. Ten úsek byl tak dlouhý, že bych neměl šanci to stihnout, i kdybych vyrazil první a všechna ta auta brzdil za sebou. Protijedoucí řidič se mohl uplácat do hlavy, jak mi naznačoval, co jsem, když jedu proti, když on už měl "zelenou". Interval většinou s něčím takovým nepočítá, je nastavený na rychlost aut.
Já- pokud se dá- jedu i po opravovaném úseku(o víkendu na něm většinou není ani noha)
Äno, to praktikuju vždy, když to jde.
To ale není přestupek. To je jen nedorozumění. I v běžné křižovatce se může někdo zdržet z mnoha různých důvodů a opouštět ji na červenou.
To plácání do hlavy sis špatně vyložil. To mělo znamenat" já debil jsem bezmyšlenkovitě vjel na zelenou, aniž bych se přesvědčil, že proti mě nejede třeba tank." Dnes to bývá k vidění zřídka, ale co by asi ukazoval na koňský povoz, kterému by se neměl jak vyhnout?
To se takhle jednou vracíme s Ivou přes Vysočinu na kolech z cyklodovolené. Jedeme natěžko, takže spíše pomalu. Před jednou vesničkou semafor, kvůli zúžené a opravované silnici. Silnice normálně dost úzká a klikatá, nebylo vidět kam se jede. Tak způsobně čekáme před semaforem, až nám naskočí zelená. V tom přijelo proti nám jedno auto. Zastavilo u nás a otevřelo se okénko. Chlápek se smál na plnou hubu, že tohle vidí poprvé, aby cyklisté čekali na červenou před semaforem :-) Opětovali jsme úsměv a na zelenou pokračovali v našem směru.
Beztrestně? Jak to? Pokud vím, tak za vjetí před auto, které má zrovna přednost nebo zelenou, dostává cyklista automaticky trest smrti, ne?
Ano, motorista může přijít o body a cyklista ne. To je asi tak jediný rozdíl. Pokutu můžou dostat oba, záleží jenom na tom, jestli je někdo přistihne. Nemá cenu rozebírat, která skupina prasí víc.
Zkrátka jenom další článek na téma "párkrát jsem viděl prasit cyklistu, tak to zevšeobecním na všechny a nenápadně při tom naznačím, že my motoristi přece neprasíme nikdy".
Nevím, na co si autor článku vlastně stěžuje? Formálně platí pravidla pro všechny prakticky stejně, cyklistu sice netrápí trestné body, ale pokutu muže dostat pořádnou.
Ano, cyklisti páchají přestupky, ovšem zdaleka né všichni ve stejné intenzitě a u motoristů to rozhodně není o tolik lepší, jak se snaží naznačovat.
Na blinkr zapomíná spousta motoristů. Na jedné křižovatce už prostě dávám přednost všem protijedoucím, většina jede po hlavní doleva bez blikání, kdybych spoléhal, že pojedou rovně, dopadl bych špatně...
Stopka je často jen buzerace. Když přijedu ke křižovatce krokem, na obě strany vidím a pořádně se rozhlédnu, tak (ne)zastavení je jen formalita.
Tak třeba používání blinkrů v Praze je už skoro výjimka. Prostě to není dostatečně IN. Pokud už někdo zabliká, tak současně s točením volantem, takže je to pro orientaci k ničemu.
Blinkry snad dávají k novejm autům jen jako nadstandard za příplatek. Vidět auto blikat někde na okresce je docela vzácnost.
Divný, pár už jsem jich viděl, dokonce stála a blikala všemi blinkry.
Všechny blinkry to je jiná!
Motoristi totiž věří, že jde o kouzelný signál s předností před všemi předpisy a umožňuje jim zaparkovat KDEKOLIV. :-)
Není pravda, žádné signály nejsou třeba. Tady okolo se parkuje po chodnících, trávnících, čekám i na balkony. Švestičky to úspěšně ignorují při každém průjezdu
Parkování na chodníku považují motoristé za ohleduplnost, protože na silnici zbyde víc místa. Co na tom, že se kolem nich nedá projít? ;-)
Všechny blinkry použiješ, když je plné parkoviště a potřebuješ si nutně nakoupit, pak nevadí, že zablokuješ někomu výjezd nebo třeba cyklostezku...
Tak v Praze se na vyhrazeném pruhu pro cyklisty zastaví zcela běžně a bez blikaček a to i v případě, že je volné místo v parkovacím pruhu. Stačilo by tam jen zajet. Nějací cyklisté, co to je?
S tím souvisí ta spousta kol v poslední době i úvahy o tom,že kola zdraží a bude na ně pořadník,protože je nestíhají vyrábět. Jde o to,že lidé zjistili,že na kole se dostanou snadněji a rychleji tam,kam potřebují a nemají problém s parkováním. Než se autem dostanu na místo,kam potřebuji,musím třeba projet spoustu jednosměrek a pak ještě hledat místo k zaparkování. Na kole to vezmu přímo,nejkratší cestou.
jj, nemusí se navíc starat o to, kde kolo odložili a zbytečně se pro ukradené vracet...
Myslíš tím,že když cestou na poštu ji obkroužím jednosměrkami a najedu o 5km více,než kdybych jel rovnou,tak mi kolo neukradnou? Jakmile zmizí možnost si na kole zkrátit cestu,tak zmizí i polovina kol. Úvaha,že chci ze silnice odbočit doleva na cyklostezku a nesmím to přes plnou čáru udělat a musím se tedy jet otočit na 5km vzdálenou křižovatku a pak se 5km vrátit zpět k té cyklostezce,tak to tam raději vůbec nepojedu.
Vůbec ne. Jen beru jako další přednost i to, že kolo odložím a víc se nemusím starat. Domů jedu busem nebo taxálem.
Já doufám, že se přece jednou musí trh kradenými koly nasytit aspoň tolik, že se přestanou krást ta bez motoru.
Nenasytí, je nejspíš bezedný.
Pořád je dost vysoká poptávka a scháňka po dobrých, ale levných kolech.
Příliš mnoho okradených shání nějakou levnou starší náhradu :-)
Jo, hodně lidí má víc než dvě kola, pro rekreační a sportovní účely a pak jeden "šrot" na běžné ježdění do práce, do školy, po úřadech a do hospod, které s lehkým srdcem nechají třeba celý den někde povalovat. A tahle budou potřeba pořád, mají vysokou úmrtnost.
Vždyť se těch kol ale každý rok vyrobí a prodá hromada nových. Někde se přeci musí ta stará hromadit...
I kdyby dejme tomu každý chtěl vlastnit dvě kola (a spousta lidí o kolo z principu nestojí nebo ho nemá kam dát), čekal bych, že se jednou musí ten trh saturovat, protože přece nebudu kupovat +/- stejné kradené kolo, jako už doma mám?
Výlov Amsterdamských kanálů...
Přes plnou je možno odbočit vlevo bez problému a porušení předpisů... :-)
Vysvětli to tomu řidiči auta za mnou. Podle jeho navigace je tam pouze rovná silnice,odbočka žádná,tak si klidně přečte sms zprávy,nebo přeladí televizi. Když to udělám,mrtvý budu já...
Pokud se nemýlím, tak při odbočení mimo vozovku musíš dát přednost vozidlům v obou směrech.
Nebo je to špatný výklad?
Špatný. :-)
Zkus si představit, jak jedeš autem po silnici a před odbočením zastavíš a budeš dávat přednost autům za tebou. To by asi nefungovalo, což?
Že to tak někteří cyklisté řeší je pravda, ale nic je k tomu nenutí.
Něco je k tomu přece jen nutí. Nejsou si jisti,jestli řidič za nimi pochopí ten manévr. Když na silnici rukou ukážu doleva a budu si chtít podle předpisu najet na kole co nejdál vlevo ve svém směru jízdy,nemohu si být jistý,že řidič za mnou ten signál viděl a správně pochopil,že chci odbočit doleva na lesní cestu. Tak je pro mně bezpečnější vypočítat si to tak,aby mně to auto napřed předjelo a já odbočil až potom.
Jistý si bohužel nemůžeš být ničím, ideální je kontrolovat si chování aut za sebou v zrcátku, ano, zážitků, kdy jsem usilovně ukazoval doleva, přesto mě několik aut ještě zleva předjelo, mám dost.
Odbočení vlevo funguje tím lépe, čím rychleji cyklista jede a lépe jet v předstihu už v pruhu jako auto, nikoliv za krajnicí úplně vpravo. Já se snažím ukazovat v dostatečném předstihu po celou dobu než odbočím.
Určitě je tvoje řešení možné, ale jsou místa, kde kdybych zastavil u kraje a čekal až nic nepojede, tak tam čekám do dnes. Ono kolikrát dočkat se mezery v proudu protijedoucích trvá...
V zrcátku jistě,pokud ho na kole máš. Ukážeš,začneš najíždět a budeš sledovat řidiče za Tebou,jestli reaguje a zpomaluje. Ovšem bez zrcátka jet s hlavou otočenou téměř o 180 stupňů dozadu a sledovat toho řidiče a přitom se ještě soustředit na ten prováděný manévr,to nejde. Člověk se prostě časem naučí,že jsou určitá místa a určité časy,kdy je bezpečnější vyjet vpravo na chodník a pak silnici přejet kolmo.Zvláště na těch víceproudových silnicích. Jiné řešení není. Není rozdíl mezi tím,jestli zemřu z vlastní viny,nebo jestli to bude vinou řidiče za mnou. Mrtvý budu stejně. Zrovna tak ukazovat řidiči za mnou,že se chystám objet překážku,propadlé víko od kanálu. Dvakrát ukážu,že objíždím víka a potřetí ukážu,že chci odbočit vlevo na polní cestu. Řidič,který by mně zezadu z dálky sledoval,by si myslel,že zase jen objíždím víko a pokud by měl dost místa,v klidu by mně začal předjíždět.
Každý den, pokud jedu do práce na kole, řeším odbočení vlevo v občas rušném provozu, navíc protijedoucí auta vyjíždějí ze zatáčky mezi domy, tak jsou vidět na poslední chvíli. Pak naštěstí to mohu řešit jako "tah koněm", odbočím do klidné ulice vpravo, tam se otočím a křižovatku přejíždím kolmo, pak vidím dobře na obě strany. Je to sice vopruz, ale lepší než být rozmydlen náklaďákem s kamením, kterých jezdí z blízkého lomu bezpočet a řidiči těm tahačům dost šlapou na krk.
Pravidelně cestou z práce odbočuju z E13 (ještě ve městě) doleva. Těch pár minut, než v protisměru bude ďoura na projetí taky raději strávim na chodníku vpravo (tah koněm přes chodník), než bych čekal na středový lajně. Je to tam zrovna dost úzký a odpolední provoz hustý.
Nebudu to hledat v Zákoně - to je klasický problém hledání viníka v situaci kdy jede traktor - vyhodí blinkr vlevo s úmyslem vjet na pole, a někdo ho začne předjíždět...
Na kole bych počkal.
Čím neobvyklejší to je manévr,tím dříve a důrazněji je ho potřeba signalizovat. Když pojedu s traktorem doleva na pole,tak s dostatečným předstihem zapnu směrovku a ihned se začnu tlačit na prostředek,aby řidič za mnou pochopil,že to myslím vážně. Ovšem u ukázání rukou nemám nikdy jistotu,že se ten řidič za mnou nedíval zrovna v tom okamžiku ukázání jinam. Takže na kole si to mohu dovolit jen tehdy,když to auto za mnou je ještě dostatečně daleko a jeho řidič vidí i to moje najíždění na střed.
I na motorce, kde mám dobré a výrazné blinkry nemám problém v určitých naročnějších situacích pro výraznější upozornění těch za mnou i ukázat rukou. Vždycky je to podle momentální situace. A i když se na kole převážně chovám jak s autem nebo motorkou, v extra velkém blázinci vzácně řeším odbočení doleva mimo křižovatku "koněm".
Například u těch motorek zkušený řidič ví,že se na to,že motorka,kterou vidí,má zapnutou směrovku,nemůže spolehnout. Zvláště zjara,když motorkáři vytáhnou své stroje ze zimního stání,tak ty směrovky zapomínají vypínat. Když vidím motorku,snažím se před příslušnou křižovatkou,když to jde, zpomalit a počkat,jestli to ten motorkář s tou směrovkou myslí opravdu vážně,nebo jestli ji jen zapomněl na předchozí křižovatce vypnout.
Vždycky když chci odbočit v provozu vlevo (nebo najet do levého pruhu), tak současně s ukazováním se ohlížím (o 90 stupňů hlavu ještě dokážu otočit), jestli mě ten za mnou vidí a reaguje, pak teprve najíždím ke středu.
Jak tak občas vídám, dost "starších kolistů" mávne a jede ... to bych si ani v plechovce netroufl!
Jistě se ale snažíš ten manévr na prázdné okresce provést pokud možno tak,aby Tě to auto napřed předjelo a abys nenutil jeho řidiče zpomalit z rychlosti 90 na 20. Ve městě,nebo v hustém provozu je to něco jiného.
Na prázdné okresce to moc neřešim. Psal jsem o "provozu", míněno "větším než malém" :-)
Běžně to na kole nedělám, ale jsou situace a místa, kde to rozhodně dělám pro svoji bezpečnost.
Tah koněm je sice pomalejší, ale pro cyklistu o dost bezpečnější.
Dobře, může nastat situace, kde to dává smysl, zvlášť třeba v kombinaci, že to tam neznám a nejsem si jistý, kam přesně si najet, je určitě jednodušší uklidit se k pravému okraji, promyslet situaci a pak silnici nerušeně přejet, proč ne...
Já každopádně reagoval na názor, že při odbočení pryč ze silnice je povinné dávat přednost všem a to určitě není.
Tu přednost jsem nekomentoval, to si vysvětlil. Mě spíš šlo o bezpečný způsob odbočení vlevo když není odbočovací pruh.
Myslím, že nejhorší jsou ti, co si na cyklisty jen hrajou. Jede si 30 bez šlapání, smrdí na cyklostezce, ukázat že odbočuje na křižovatce neumí... a dokonce mu nepřišlo divné, že celou dobu jel po cyklostezce, kde mají motorová vozidla vjezd zakázána, aby pod Lanšperkem odbočil na silnici, kam je pro změnu značkou zakázán vjezd cyklistům.
https://ulozto.cz/file/GyeQsrdoKm0f/20210612...
Byl z tebe nějakej nervózní :-)
No jo, rybáři, to je kapitola sama pro sebe. Jak vezmou do ruky prut, tak se jim asi zatmí a vidí jen nějaký trofejní úlovek :-)
Mnozí často nedodržují pravidla ani když jedou autem, natož na mopedu.
Když se jede kolem řek a rybníků, tak můžeš vidět na břehu zaparkovaných desítky aut zákaz nezákaz.
Ono kdyby jen parkovali zákaz nezákaz. Já před časem jel okolo Labe a tam stanovali rybáři (oni mohou u řeky postavit stan a já ne?) a motali se okolo jídla, pruty opuštěné na opačné straně cesty. Prý mají na prutu nějaký pípák, aby věděli, že něco zabralo, ale prý se od něj nesmí takhle vzdalovat.
Což mi ještě připomnělo starší zážitek, jak rybář seděl v autě s výhledem na pruty a na velkém tabletu, takže jsem to viděl i já, sjížděl nějaké porno.
Ses raděj vydal stíhat babetistu? Máš recht, byla nějaká pokřivená :-D
Pokřivená? :-)
Já jsem spořádaně s vyčkával, až budou podmínky pro bezpečné předjetí cyklistky... a kochal jsem se jen mimochodem.
To, že tuhle cyklistku potkám o hodinu později a bude škemrat o lepení, jsem v tu dobu vůbec netušil! Ještě nabízela, že mi to zaplatí (jednu záplatu?)... tak jen doufám, že jsem to zalepil dobře, dojela domů a neproklíná mě teď někde v půli cesty... :-)
No, má celou dobu nějak divně vyhnutou levou ruku v lokti...
Udělal's dobrý skutek, že's jí to zalepil :-)
Nojo, máš pravdu! :-)
Tak vyprávěla něco o tom, že na kole běžně nejezdí, maximálně 3krát za rok, jinak že to kolo 10 let někde stálo a prý ji vůbec nenapadlo, že by se na kole mohlo něco pokazit.
Takže za daných okolností mi přišlo, že dojela docela daleko...
V článku chybí úplně ten hlavní přestupek a to je ignorování přednosti zprava. (Je fakt že ho většinou nedodržují ani řidiči a jezdí podle místních zvyklostí.)
Celý článek je blbost. České dopravní značení neodpovídá realitě. (Bohužel si státní úřednicí dělají co chtějí.) Proto ho většina lidi ignoruje a jezdí intuitivně.