Už je to asi 100x řešené téma, ale pro jistotu se stejně zeptám.
Tatka má ekolo s bafang 500. Jel jsem na tom a zaujalo mě, ze to reálně má rychlostní limit až 30kmh. Ale co mě vcelku zklamalo je cukava jízda - ten zátah motoru úplně plynuly neni.
Vychvalování v tomto ohledu je vcelku Bosch. Ten vím ze se dá nějak precipovat přídavnou elektronikou.
Nicméně zajímalo by mě - když si ten bBosch koupím tak taky bude mít limit těch 30kmh, nebo tam bude tvrdá stopka u 25kmh?
A co motory Yamaha, ty se daji taky precipovat?
Ano a ještě jedna věc, nevýhoda precipovani toho Bosche je ze to zneaktivni rychlostní údaje - což se mi nelíbí.
Mě stačí aby to ekolo jelo 30kmh jako to umí ten Bafang. Ale 25kmh to už je málo.
Zákon hovoří jasně. Elektrokolo smí mít max. rychlost 25km/h. Přečipování je v rozporu se zákonem a nelegální. Takové elektrokolo je pak považováno za elektromotocykl a nemá na silnici, natož cyklostezce co dělat. Bohužel vymahatelnost zákona se rovná nule. Neboť Policie nemá dostatek lidí a i možností jak takovou přestavbu odhalit. Snad jedině radar.
Pokud se budeme bavit o rychlosti 30km/h,tak je i možné,že by některé elektrokolo bez úprav touhle rychlostí jelo. V tom nastavení elektroniky bude nějaká tolerance,pak převody a pak rozdílný obvod kol,pro který se bude ten motorový pohon používat. Ovšem nějakou toleranci bude mít i ten rychloměr,kterým zjistím,že mi to na motor jede 30km/h.
Já tedy nevím, nejsem příznivcem e-kol, ale e-kolo smí jet rychlostí vyšší. Jen přípomoc motoru vypne při 25 km/h. Takže pro vyšší rychlost se musí víc a usilovněji šlapat a už "za své".
Ano je to tak. Ale už několikrát se mi přihodilo na cyklostezce. Že šlapu za své 35km/h a jsem předjet elektrokolem jenž jede rychlostí téměř dvojnásobnou.
Znáte nějakého hobby cyklistu, který s naloženýma brašnama ušlape za své 50 km/h ? Já
ne.
yamaha určitě, bez vlivu na údaje, vyp/zap omezení jedním stiskem na ovladači...
V EU kupovaná kola musí mít již zabudovaný limit max. 25 km/h. V podstatě na všechny motory je možno koupit krabičky na přečipování.I na Bosch 4 generace je (Speed box, Peartune,...), podobně i na yamahu a nyní i na nejnovější Shimano EP-8. Po připojení umožní vyšší max. rychlost, přitom ale měří i nadále správně rychlost a jiné parametry (dražší i přes bluetooth)a dá se snadno deaktivovat na řidítkách (např. tlačítko Walk, +-, nebo přes aplikaci mobilním telefonem).Ceny jsou cca 2000-6000 Kč dle typu motoru a úrovně ovládání.
Krabičky na "přečipování" nejsou potřeba, stačí jednoduše otočit senzor otáček kol vůči otáčení šlapacích klik a je vyřešeno bez zásahu do motoru. Jinak motor TSDZ2 umožňuje nastavení pohodlně přes displej, tj. se zachováním správné funkce tachometru.
mám Bafang 750w a odblokování omezení rychlosti si člověk udělá sám dle návodu. přípomoc je pak do 40 km /hodinu ale skoro nikdy to nevyužiju. nevím co na tom chceš čipovat.Bosche a Yamahy mají přímomoc nastavenou tak že čím víc šlapeš tím víc ti kolo pomáhá. u Bafangu tě kolo vystřelí při zabrání do pedálů ať je síla jakákoliv tu si nastavuješ ty.
Přestavby Bafang (BBSxx) jsou specifické-otevřené pro uživatele pro osobní nastavení dle vlastních požadavků. Bohužel i Bafang přechází u nejnovějších produktů na uzavřený systém s CAN BUS (M500,M600, a nyní i M620-dříve jen UART).