Předevčírem jsem na závěr cesty zmokl,včera také. Včera od rána svítilo slunce,před polednem se zatáhlo,přišla bouřka a padaly kroupy. Pak už to počasí vypadalo nejistě,tak jsem se nechtěl někam extrémně vzdalovat. Jel jsem si objet Bolevecké rybníky a na Boleváku jsem nakonec sledoval trénink jachtařů za docela slušného větru. Párkrát se při obratu i převrhli. Pak se na obzoru objevil mrak,já vyrazil domů a cestou začalo pršet.
Jasně, s výhledem na Sperlingstein :-)
Proč na hauseboatu? Máme tu kousek za posledními paneláky města rybniční soustavu. A poslední dobou je kolem ní docela rušno. Všechny to tam táhne. Fungují tam i různé stánky s alkoholem a výdejními okénky,takže se tam všude posedává a hrají si tam děti. Jen ta řeč,kterou člověk kolem sebe slyší,obvykle není čeština,ale ruština,nebo ukrajinština.
Promiň, nešlo to lépe zavěsit. Ten hausboat byla reakce na od hladiny Labe fotografovanou krajinku.
No toto!
Ono Labe teče přes Plzeň?
Myslím, že hrad Vrabinec je v kaňonu Labe nad Ústím.
Ty promiň. Už mi došlo,kam to bylo zavěšené a že se to netýkalo mně.
Žádný problém:) bylo to jasné hned.
Máš to dobře zavěšený - já to vidim jako reakci na mojí fotku. Holt se kluci popletli :-)
No, slezl jsem si pěkně k vodě. Zajímavý, že ani nijak nesmrděla, jako vždycky, co si pamatuju. Asi je zrovna tady větší proud u břehu a vyšší jarní hladina.
Ty hrozný kopce na každou stranu Ti nezávidím, ale to Labe ano.
Hrozné jsou jen zdánlivě. To převýšení není zase tak velké, jen se nesmí brát ztečí :-)
Když já jsem takový cyklistický Holanďan. Nejraději mám krajinu okolo Lužických jezer.
Hmm, tam musí být taky krásně :-)
Pro tebe by tam bylo příliš mnoho asfaltu. :) Já jsem tam pravidelně jezdil okolo Velikonoc či Nanebevstoupení Páně (v květnu), přeci jen to mám kousek od baráku, navíc s dobrým vlakovým spojením. Ale kvůli covidu jsme tam nakonec nebyl loni vůbec a letos, kdo ví?
V příjemném prostředí bez většího provozu mám asfalt taky rád. Některé rok jsem na silnicích namotal hodně kilometrů. Když o něm vím, beru treka a jedu. Při trasách Šluknovskem a Děčínskem s německou oblastí pravidelně prostřídáváme treka s horákem abychom projeli všechny možné i nemožné cesty a je to tak zábavnější.
To by mohlo souviset ...
Hned bych jela.
Ano, po těch schodech se musí vystoupat aby bylo možné udělat tu fotku. :)
Včera jsem jen stihnul obejít rekonstruovaný most ve Vilémově. Ale i tak to bylo zajímavé.
Ještě jsem našel jedno skoro aktuální (z úterka) video na Trubce: https://www.youtube.com/watch?v=D9K4vELN38A&...
Koukal jsem v TV na krátké povídání s obrázky o tom jak to probíhá, zajímavé.
Nojo, tady to mnozí, včetně mě, hodně prožívají. Navíc se totálně rekonstruuje trať Rumburk - Velký Šenov, tak je a bude všude spousta věcí ke koukání.
Ve Šluknově hned za barákem právě dělají přikopy, dávají roury na voru, řežou stromy, dávají nový štěrk a podbíjí pražce a malý vnouček stojí celé dny u plotu fascinovaný strojema a nikdo ho nemůže pořádně dostat domů. Ještě že musí občas přivézt a odvézt materiál a jít na jídlo a domů :-))
Tomu věřím. Zvlášť když to má rovnou za plotem.
Děti mají velké stavební stroje rády. I já si přejdu ulici, abych se podíval jak pokračuje stavba čtvrti na bývalém Smíchovském nákladovém nádraží.
To já si byl zase obhlédnout naši houpací obloukovou lávku pro chodce a cyklisty. Zdá se,že by to skutečně mohli v brzké době dokončit...
U tý lávky jsi byl pěšky? :-)
Nebyl. Ta třetí fotka je fotka kola s Kamenným rybníkem,ke kterému jsem byl zády,když jsem fotil ty první dvě. To kolo stálo na té cestě,která je na těch prvních dvou fotkách vidět.
To je škoda, taková pěkná věc a ty ji vypustíš. Fotky s kolem v prvním plánu jsou nejlepší. :-)
To až tu lávku s velkou slávou otevřou.
Zase to rýpání? Dnes jsem byl na výletě v okolních lesích,vyjel jsem si také na druhý nejvyšší plzeňský vrchol,na Krkavec k televiznímu vysílači a rozhledně. Od rána dost foukal studený vítr,k večeru to ale ustalo. A celý den svítilo slunce.
No vidíš, že to jde. Docela zajímavý prostředí jsi vybral jako pozadí pro portrét kola. :-)))
Včera hezky svítilo sluníčko, akorát vítr byl chvílemi dost protivný. U rybníku skupina otužilců nedodržující protiepidemi opatření změřila, že voda má +9.8C.
Já bych to hodnotil tak, že už do vody lze namočit i obličej, ale plavat s hlavou nad hladinou je stále mnohem příjemnější.
Rybník se mi povedlo přeplavat dvakrát, ale stejně bych uvítal, kdyby konečně otevřeli bazén.
Každopádně oproti úterku docela úspěch. To jsem totiž z domu vyrážel za svítícího slunce, ale nezkontroloval jsem radar a v půlce cesty začalo pršet. Doufal jsem, že se to během chvilky přežene, ono naopak přidávalo. Když jsem dorazil na břeh rybníku, spustila se průtrž, tak jsem konstatoval, že koupání dnes nebude, otočil se a jel domů. Tak byla jen sprcha...
Kup si koupací čepici, aby ti tolik nemrzla hlava.
Mně připadá nepříjemnější namočit do studený vody obličej než vlasy, což čepice neřeší, to bys musel mít kuklu. Tedy mokré vlasy taky nejsou ideální, ale těch si všímám až po vylezení z vody... nicméně když nemrzne, není to konec světa...
Různorodé,
nechtěl jsem jet v Kostelci podél Labe na Brandýs (čekal jsem tam velký provoz) a tak přednost dostaly Neratovice. Lidí málo, a brzy bylo jasné, proč. Asfalt skončil záhy, nahradila ho vyjetá pěšina, místy dost nakloněná k vodě, střídaná kamenitými úseky, proti kterým by kostky na Paříš- Roubaix připadaly jak dálnice. Do vody se trojkolka nezvrhla, nic z ní na těch šutrech neupadlo, ale už tudy těch osm kilometrů nikdy nepojedu. Zbytek cesty příjemný
Já dnes musel po dlouhé době čekat u závor. Pak přijela parní lokomotiva s třemi vagony. Následně jsem si prohlédl druhý konec houpací lávky. Už sundavají z posledního sloupu bednění,tak už mají všechny zesílené. Pak přišel na řadu Airpark Karla Tarantíka s jeho letadly. Návrat byl zase kolem rybníků. Počasí bylo krásné a bylo teplo.
Koukám do fotomapy, má tam zajímavý kousky - Starfightery, Mirage III, Fiata 91, snad i P-40?
Kdybych měl někdy cestu na Plzeň ...
PS. u nás byla dost kosa a pěkně fičelo.
Tarantík je letecký nadšenec. Někdy před 30 lety jsme s kamarádem byli s ním a jeho modelářským kroužkem na výletě v Praze,v leteckém muzeu ve Kbelích. Když člověk slyšel to jeho zanícené vyprávění,jak poučoval ty své modeláře. A na tom výletě jsme tehdy byli také veteránem. Zájezdovým RTO. To zase měl kamarádův otec.
Už jsem se bál, že neuvidím Babetu. Naštěstí na poslední fotce byla. To jsem si oddechl.
Skvělé to bylo.
Vyfasovali jsme vnoučata a jeli jsme do Ráje. Nasbírali jsme něco achátků a něco drobných "ametisků" a pak si udělali pozdní oběd venku.
Ty ryby jsou kupované, já nikdy nelovím v Čechách. Ale děti již projevily zájem jet s námi někdy do Norska, kde skutečně pro obživu lovím. A tak jsem se zamyslela nad tím, jak před dětmi zatajím, že ulovenou rybu pro obživu musím zabít.
No asi nijak. Prostě to musí pobrat.
Já bych to považoval za klad. Prostě venkovské děti ví, že se slepice musí zabít, než jde do polévky a i jak se to dělá. Je to mnohem realističtější pohled na svět.
Ten cestovní gril vypadá zajímavě. Máš na něj nějaký odkaz?
Nemám, prostě gril Biltema. Norská přenosná varianta. Když do toho nasypeš pár lehounkých briket, zavřeš to a odneseš kilometry daleko, tak pak stačí jen sirky a rozděláš to.
Byla bys tak laskavá a mohla se podívat, není-li ten gril v nabídce Globetrotteru?
http://www.drazdany.info/globetrotter-obchod
Přeci jen Drážďany jsou blíž než Norsko ...
Už jsem ho sem dávala. Máme tento:
https://www.biltema.se/en-se/leisure/garden...
Ale určitě jich podobných bude hodně.
Opakovaně jsem psal ".no" a vybíhaly na mě samé paskvily. Asi ho Norové nemají ...
Lanna píše "Norská přenosná varianta".
"Kanadské borůvky" také koupíš v kaufu...
A olomoucké syrečky jsme běžně kupovali v Neustadtu, jen se nevyráběly v ČR, ale někde v Bavorsku.
Tak ho napiš ještě opakovaněji:-))
https://www.biltema.no/en-no/leisure/garden...
A o Vánocích jím to tajíte jak?!?
Kádě s rybami a jejich základním opracováním jim snad uniknout nemohly!
Ja uz zabíjení kaprů na ulici neviděl řadu let. Možná v Praze, ale u nás to moc na očích nikde není.
To si každý nosí živého kapra domů?!?
My ještě před pár lety také dělali, ale už nás to nebaví opracovávat. Teď si už nosím kapra vykuchaného a rozpůleného.
Ne, nenosí. Ale živé ryby tady prodávají jen rybářské spolky a tak si zajdeš do jejich "klubovny". Někde na ulici se kapři neprodávají.
Fakt?!? Vidíš, to mě vůbec nenapadlo, že by někde byl předVánoční čas bez rybích kádí.
Jaký zabíjení? Zbavení života za dvacku a další zpoplatněné posmrtné úkony. Nechutné bezpráví! :-))
Tak samozřejmě, že to není zadarmo. To je akorát úsměv a dobrá nálada rybářů, co již kolikátý rok mají u nás v zahradnictví stánek :o)))
A života zbavují opravdu šetrně - pěkně kapra pohladí, přehodí mu přes oči hadr a pak ho mázne dřevěným topůrkem.
Byly doby, kdy Nebeská přinesla živýho a já se ujal řezničiny. Ale toho bordelu všude, tak už léta nosí domů vykuchanýho a já krájím akorát podkovy.
Také jezdíme k Chládkovi pro kapry. Oni ti rybáři dříve sídlili u Nejsvětější Trojice ve Spálence, ale teď působí u Chládka.
Ano. A mnozí zákazníci ze Spálenky za nimi chodí i k tomu Chládkovi.
Já mám k zabíjení kaprů starou a velmi osobní historku.
Kdysi opravdu dávno, zkraje 90. let, jsem s nějakým zdejším podnikatelem a jeho sličnou asistentkou jel do Prahy, potřeboval tam konzultovat nákup jakési speciální tiskárny. A cestou zpátky vymyslela ona dáma, že by chtěla abychom se zastavili u rybářů v Liběchově, že si koupí nějaké kapry. Koupila a chtěla je zabít, ne vykuchat, přeci jen před námi byla dlouhá cesta, navíc v horkém létě. A tak jsem spatřil něco, co jsem nikdy asi nechtěl vidět. Onen "odborník" vzal velký šroubovák a tou rukojetí chvíli tloukl kapra do čela až ten to nevydržel a raději zemřel. Dva zakoupení kapři pak skončili v igelitce na podlaze automobilu a vyrazili jsme směrem do Rumburka. Jenže už v České Lípě proběhlo zmrtvýchvstání a kapři se začali v tašce mrskat. A když jsme dojeli do Rumburka, asistentka vzala tašku a té, v okamžiku kdy opustila auto, ruplo dno a kapři s sebou začali mrskat na dlažbě rumburského náměstí. Dodneška to vidím, asistenka v bílých letní šatičkách stojí s protrženou igelitkou a já v podřepu okolo jejích nohou, jako gentleman (čti starý blbec) se snažím ulovit ty zpropadené kapry.
Čímž jsem udělal historicky první výlov rumburského náměstí.
Algena :-)))
https://www.youtube.com/watch?v=zLGcaz6_7lU
Nijak to netajíme u žádného masa.
Jen mám strach, že si ten rybolov trochu idealizují a zatím jim nedochází, že mezi ulovením a upečením si musíš tu rybu zabít sám.
Ale u toho vánočního prodeje kaprů mi osobně mnohem víc vadí, že ty ryby jsou již mnoho dnů před smrtí v podstatě polomrtvé. Ohavný zvyk.
Jj, tísní se v sádkách a různých převozových kontejnerech. Ale pro nás koncové zájemce lepší než kdyby je dovezli mražené.
Já už ani nevím, jak ten kapr chutná. Na Vánoce míváme již léta lososa, nikoliv velkého tlustého ze sádek, ale divokého, třeba gorbušu. K sytému bramborovému salátu ideální.
Jinak minimálně každý týden nebo dva máme rybu. Na trhu je jich dnes už spousta - candáty, siveny, lososy, nilské okouny, někdy keříčkovce, tu a tam tuňáka. Je to sice dražší než vepřový, ale zas toho nepotřebujeme sníst spousty. Stačí kousek.
jj kapr mi přijde, jako suverénně nejhorší ryba. A v trojobalu hotovej blivajs.. jinak ryby rád, nejradši syrový :)
Mě zase ten kapr chutná čím dál tím víc.
Kůži si necháváme stahovat. Já jím dušeného na másle, smaženého v trojobalu si pak nakládám na pečenáče. Ještě tu mám dvě skleničky - teď je naprosto suprový.
V trojobalu si ho dám tak jeden kousek na Vánoce, ale jinak ho docela rád. I přesto, že většinou kupujeme jiné ryby.
Dnes poprve na Medniku,300m pod vrcholem jsem byla nekolikrat,ale az na nem nikdy.take stred Cech Dabel jsem dneska zdolala.fotka mi nejde zmsnsit,tak neposkytnu dukaz :-)
Ty ses tady zatím nezprotivila, takže důkazů v tvém případě netřeba. :-))
Odpoledne jsem zajel zjistit, jak vypadá voda na Pastvinách. Plavat se v tom už dá, asi je to čistčí než v létě, ale asi se budu držet osvědčeného rybníku, tam mi voda připadá lepší...
Asi bych měl konečně odzimovat lehokolo. Z MTB mě po 60 km docela bolí zadek... :-)
První letošní stovkový výlet. Původně jsem chtěl zkouknout zdymadlo Hořín, ale nebyl jsem vpuštěn.
Tak alespoň zámek Mělník, no a když už tam jeden jede, tak si něco odveze.
Hořínské zdymadlo je ještě zavřené?!?
Myslela jsem, že už ho otevřeli. V poslední době je o něm dost slyšet.
Hlavně o tom zdvihacím mechanismu obloženém původními žulovými kameny!
Probíhal tam stavební ruch, spousta techniky a lidí, cesta uzavřená. Zkusil jsem se přiblížit po levém břehu kanálu, ale asi 200 m od zdymadla je plot (pobořený), ale na druhé straně byl muž v žluté vestě a kontroloval můj pohyb. Tak jindy.
Aha, takže zprávy jsou jen o tom mnohatunovém technologickém "skvostu", který zatím nelze spatřit.
Ono stejně ještě chvilku potrvá než se nějaký ten vysoký "parník" poplaví z Drážďan do Prahy. Ještě musí zmáknout most v Lužci :o)))
Nebyl on v posledni době zvýšený?
No právě. Původní kamenný rozebrali, kameny pečlive „zmapovali", osadili ocelový zdvihací, a na něj nalepili ty kameny.
To byl dotaz na "musí zmáknout most v Lužci", to jsem se špatně vyjádřil. O mostu na zdymadle v Hoříně vím, viděl jsem i nějaké fotky. Podle toho jak to sleduju jsou už všechny mosty s novou výškou, nebo jsou zdvihací.
Tak teď nevím. Zachytila jsem, že Lužec je poslední místo, které se musí upravit a fakt netuším, jestli to už udělali nebo ne.
V Lužci je akorát škoda toho přívozu. Ten byl super.
Ne, nebyl super. Na centrální trase, která se chlubí napojením na "Labskou", dokonce v mnoha průvodcích je Labská popisovaná z Prahy do Cuxhavenu, nebyl super. Pro spoustu natěžkystů byl problémem. Naštěstí převozník byl skvělý a pomáhal.
Tam ale byl na výběr jen ten přívoz nebo plynová lávka. A plynová lávka mi přijde pro natěžkisty mnohem horší. Sama jsem si to zkusila.
Schody jsou tak prudké, že prostě nezbývá než sundat bagáž a i samotné kolo po těch schodech vyvláčet nahoru je děs běs.
Cedulka nahoře "pozor schody" nám pak přišla jako výsměch.
Vyzkoušel jsem obojí, lávka byla fakt horší a to jsem dokázal to naložené kolo vzít a vynést nahoru. Když jsem jel poprvé "labskou" z Děčína do Kralup, tak jsem potkal na začátku úseku Nučnice - Lounky protijedoucí skupinu německých důchodců natěžko. V té době ten zmiňovaný úsek byl polní cestou, kde díry byly zaházeny stavební sutí. A oni ho zrovna projeli. A tak mi potřebovali vylíčit, že jeli Labskou se znalostí toho, co už po téhle trase projeli v Německu. Ale tady nejprve podlehli tomu, že se z Řeže jet podél vody, pak překonali tu lávku (co není Radko plynová, ale parovodní) a teď tahle rozmlácená cesta. Scheisse!
No jo, já se kdysi s takovou setkala jako s plynovodní, tak holt všem říkám plynovodní :o)))
Já jsem se také nahoru vysápala s naloženým kolem, ale tam jsem poprvé zažila pocit, že je to moje poslední vteřina. Chvíli mi trvalo než jsem se zmátořila a dolů už jsem pokorně vláčela zvlášť brašny a zvlášť kolo.
Dneska rosničky hlásaly příjemné počasí jako včera, tak jsem se vydala vyzkoušet nové cesty ze Strančic přes pramen Botiče do Prahy. Původně jsem chtěla dojet až na Výtoň k ústí Botiče, ale fučel docela ledový vítr a teploty měly k 10° dost daleko. Takže jsem to nakonec namířila na metro Háje a jela jsem se domů rozehřát.
To se zase rosničky jednou pěkně sekly... Ochlazení přišlo poněkud rychleji než předpovídaly.
Ze Strančic moc příjemná cesta přes Kašovice a Předboř. Pramen Botiče kolmo také výborně dostupný. Z Čenětic už to v podstatě byla klasika.
No a celou cestu byly parádní výhledy na Prahu a dneska byl navíc vidět i Říp a České středohoří.
Výhledově to zařadím do nějakého výletu.
U nás bylo také dnes chladněji. Sice většinu dne svítilo slunce,ale foukal studený vítr. Včera jsem byl na projížďce v kraťasech a lehké bundě,dnes jsem měl dlouhé kalhoty a teplou bundu a stejně tam,kde to foukalo,byla zima. Projížďka lesem a mezi poli,se zastávkou v Globusu,celkem 22km.
Taky jsem nedavno objevila tyhle pekne cesty,akorat jsem nejak minula pramen.od lonska se v lese dost kaci
Dnes 50 km na starý plečce, poté rozebrání středu a sakrování.. mističky jsou po 100 letech ojetý... tak výměna.
PS ten věčnej a studenej vítr mě pěkně s**ří.. kde je hýml teplý jaro, když je to globální voteplování?
To musí být strašná otrava, každých 100 let měnit misky. Zas ale máš jistotu, (ne že bych Ti nepřál dlouhověkost), že to u tohoto kola už nikdy dělat nebudeš :-). Jel jsi zřejmě jinudy, případně v jinou dobu, protože jsme se nepotkali a já jsem ten vítr tak hrozný neviděl, ani nebylo potřeba vytahovat větrovku. Mám asi pod kůží tlustší "svetr" ze špeku. Na trase ze Mstětic do Čelakovic dodělali ten kopec, tak se dalo užít si jízdu po dokonalé a auty opuštěné silnici. Za pár dnů tam namalují čáry a už to mezi auty nebude taková paráda.
Tamtudy jsem jezdil docela rád,ale hodně tam vrostl provoz. Tak jezdím cyklostezkou z lázní Toušeň, nebo přes Zápy.
Ode dneška opět o něco bezpečněji :) Taková blbost a jak potěší - sehnal jsem sdostatek origo žlutých odrazek na kovová šlapátka na všechny svý veterány :)
Přišlo by mi logičtější umístit odrazko co nejvíc ke kraji, aby bylo lépe vidět... ;-)
Tam ho ukopneš nebo urazíš ihned, když se ti sveze noha. Vyzkoušeno .. a pak taky obšvihnuto z origo pedálů, na kterých byly odrazky, nebo jejich zbytky. Na některých se dávala jedna doprostřed.. na to tady nemám díru, vrtat se mi nechtělo a ta po šroubu je OK :)
Dnes jsem byl na výletě v autoškole,byla mi tam panem majitelem předvedena jeho nová hračka,kterou už pár dní vlastní. Elektrokolo Specialized Levo 29. Tak jsem si ihned vzpomněl na Jindru. Ptal jsem se na cenu,tu mi pan podnikatel neprozradil. Jak jsem se na internetu díval,cena je někde mezi 125-135000Kč. Ještě prý se to bude ladit,prý mu to přezují na užší pneu,že ty široké jak u motorky už ve svém věku nechce. Také prý bude výměna řídítek za užší s rohy. Až prý to bude hotové,tak mi ho půjčí.Teď ho nechtěl vyndavat ven. Tak uvidím...
A kde s tím hodlá jezdit? Pro prostředí do kterého je tohle kolo určeno jsou užší pláště i užší řidítka nesmysl.
No přece po cyklostezce a parkovat před zahrádkou s pivem.
Specialized Levo vychází ze Stumpjumperu FSR. Je to "lehké" kolo na traily. Jeden Stumpjumper mám doma a tak můžu posoudit. Osobně mi přijde výměna plášťů a hlavně řídítek naprosto OK. Levo má vepředu plášť 2.6" a řídítka 800 mm. Já mám na Stumpjumperu pláště 2.25" a řídítka 680 mm. Na točivé traily se 800 mm řídítka moc nehodí, to nevozím ani na sjezďáku. Kolo vypadá jako upravované, protože originál Levo má (alespoň vizuálně) jinou vidli. Z fotky není poznat, co to je zač.
A odhad ceny nesedí - kolo (je to model 2020) je o dost dražší...
V 71 letech a se sešroubovanou páteří už se po lese prohánět nechce. Jen lesní cesty a cyklostezky s těmi zastávkami na pivo. Cenu,jak jsem napsal,prozradit nechtěl,třeba se jí ještě dozvím. Ta řídítka jsou skutečně hodně široká a ty široké pneumatiky se hodí do terénu,na cesty jsou moc. Uvidím,až mi ho příště předvede a půjčí. Jak jsem v rychlosti prolistoval návod,tak je to 36V,prodává se to s dvěma velikostmi baterek a baterka je zastavěná do rámu. Zespodu zasunutá. Převody jsou 1x11.
Se sešroubovanou páteří na kolo?!?
Tak to by si měl opravdu cesty pečlivě vybírat.
Sešroubované je pevnější :-)
U páteře je to právě naopak. Sešroubováním ztrácí pružnost, takže se začne sypat na jiném místě.
Prostě ty ostatní plotýnky jsou pak volnější.
Kamarádka už má takhle sešroubovaná 3 místa.
Tak v tomhle věku a s touhle diagnózou, kdybych na to měl, si koupím kolo sice s motorem, ale i s variátorem, řemenem a odrpuženým sedlem... tedy něco trošku víc městského.
To je rozumné. Ty pláště a řídítka by mu na tohle ježdění nebyly k ničemu. A pokud jde o cenu, není to žádné tajemství. Sériové, neupravené kolo stojí 194 000. A je to ročník 2021, ne 2020 jak jsem psal o kousek výše. Bude spokojený :-)
Ráno to bylo o omrzlý uši a prsty! Už aby se zase globálně oteplilo ...
Mělo mě varovat, že jsem slyšel, jak někdo škrábe skla na autě :-)
Přesedl´s na lehokolo, že ti vadí přízemní mráz?
8-)
V Praze bylo +5 stupňů. Bylo to na čepici pod přilbu, ale už bylo hůře.
Ráno sice přízemní mrazíky a jinovatka, ale jinak už tady máme jaro :-)
V neděli jsem předplaval loď! :-D
Byl to nějaký vojenský křižník, měl asi půl metru, byl na dálkové ovládání a mám pocit, že majitel to po půl minutě, kdy jela ta loď vedle mě, vzdal, protože si nebyl jistý dosahem ovládání... ;-)
Jen jestli tě (majitel) nepovažoval za Moby Dicka?
třeba si loď jen přivolal, aby naložil harpuny :)
Možná se jen bál zamrznutí lodi uprostřed ledové kry.
No jako říkal jsem si, co by asi dělali, když by došli baterie nebo tak něco? Jestli by si pro loďku doplavali sami nebo přemlouvali někoho z koupajících se... případně, zda by třeba jeden model zvládnul dotlačit druhou loď ke břehu?
Žádná námořní katastrofa se ovšem nekonala, tak jsem jel domů... :-)
Nevím, já se s těmi modeláři, co seděli na břehu nebavil, každý máme nějaký koníček, ale ten okamžik, kdy plavala loďka vedle mě, mi to přišlo docela vtipné a aspoň jsem měl motivaci zrychlit.
Ony po rybníku drandily dvě loďky, té druhé se dokonce stále dokola točil radar a houkala, ale předpokládal jsem, že hlavně děl byly jen makety... to by silnější motivace, pokud by byl model vyzbrojený... :-)
Kamarád je lodní modelář a děla má plně funkční. Střely vybuchují cca dva tři metry od lodi pod hladinou a dělají efektní kouli vzduchových bublin prý více než půlmetrovou :-)
Tak to musí být paráda, to by naše mrňata určitě bavilo.
Zatím pouštíme jen jednu loďku (u nás střední velikost), ale prý se letos zprovozní i ostatní z naší flotily
https://vrstevnice.rajce.idnes.cz/20200913...
Loď co máme my má nějakou dojezdovou "ochranu".
pokud dochází baterka, loď sama zpomalí a mělo by to stačit na dojezd ke břehu. Přece jenom vysílačka má jen určitý dosah.
Jinak je ale "kapitán" smířen s tím, že v případě uvíznutí pro loďku poplave.
Tak to je rozumné, když to se to nevypne při vybití najednou, ale zpomaluje.
Ovšem při neodhadnutí dosahu vysílačky to asi bude horší, loď někde zastaví a nechá se unášet setrvačností/větrem/proudem. Nebo je tak chytrá, že se umí i vrátit?
Když je loď z dosahu, tak je prostě z dosahu.
Přitom by vlastně stačilo, kdyby loď při ztrátě signálu automaticky pustila na chvíli zpětný chod a velmi pravděpodobně by se ocitla opět v dosahu. Nebo by mohla nějak už v předstihu signalizovat, že má mizerný signál, abys dál už nejezdila...
Ale možná to zbytečně komplikuju. Jak před časem pravila u rybníku jedna radikální matka - co já bych ho od té vody pořád odháněla. Když tam spadne, bude si to pamatovat! ;-)
To by ta loď musela mít nějaký "chytrý" modul, který by jí řídil pokud by neměla signál. A to ta naše nemá.
Z dosahu asi nevyjedeš, bývá větší, než je viditelnost modelu. Ztrátu signálu asi řešej u nějakých fakt velkých modelů a u těch už neni problém dát navigační systém, že se při ztrátě signálu vrátí zpět na start sám, jako to maj větší drony.
Tím zpětným chodem bys nic nevyřešil - loď sama neudrží přímý směr.
To má fakt tak velký dosah?
Já hádal jen desítky metrů?
Viditelnost půlmetrové loďky bude na klidné hladině minimálně 150 metrů, spíš mnohem víc, ale je fakt, že nedává smysl jezdit tak daleko a tu loď jenom tušit... :-)
Na vodě a zemi tak 300-500m. Ve vzduchu i přes kilometr.
Já už u vrtulníčku nepoznám jak je orientovaný na takových 70m.
Ale kdysi se mi taky s lodí stalo, že při slabých baterkách jsem vyjel z dosahu, stačilo zvednout vysílač nad hlavu s anténou svisle (kolmo k modelu) a chytlo se to. Anténa nevyzařuje do všech směrů stejně (nejvíc kolmo ke své ose), určitě to platí i pro dnešní pidianténky u gigahertzových souprav.
Kolega létá s vrtulníčkem a používá na to ovládání nejmenší parabolu co máme. A na kilometr to zvládne na 5GHz i to video z kamerky.
Parabolu má ale asi na příjem signálu z modelu, ne? Já znám u řízení jen 2,4GHz a antény jako tyčinky.
Anténa je nejlepší a nejspolehlivější zesilovač. Ty tyčinky jsou pro srandu, bo se sejde víc ovladačů na místě a navzájem se ruší. Proto parabola na 2,4 i na 5GHz.
Co vím, tak rušily se dřív frekvence 27,120 i 43 MHz s prutovými anténami a musely se hlídat odstupy kanálů. Navíc je mohlo zarušit kde co - viděl jsem třeba totálku nádherný makety Z-50 když si očumující policajti ve stodvacítce zapnuli vysílačku.
Dnešní Gigahertzový s kódovaným přenosem se neruší. To máš jak DO k autu. Navíc se model při zapnutí páruje s vysílačem (používá to nějaký plovoucí protokoly). Neni problém provozovat desítky modelů naráz.
Kdysi to bylo s RC modely dobrodružnější. Model sestřelený policejním radarem jsem viděl také. Také situace, že se modeláři sice dohodli, kdo na kterém kanálu bude, ale potom se ukázalo, že některým vysílačka zahlcuje i pár sousedních kanálů. Nebo když modelář zapnul přijímač v modelu a kormidla se začala epilepticky cukat, i když široko daleko jiný modelář nebyl.
Mám CB vysílačku, 5,5m anténa a po mém souběžném vysílání přestal jeden soused lítat kolem našeho baráku ve vzdálenosti asi tak 800m. Koupil pak ovládání na 40MHz a nyní opakuje 27MHz na ovládání 2.4GHz. Modeláři se nyní stěhují do polí v okolí.
Koukám, že bych v okolí "mého" letiště měl začít hledat CéBéčkářské antény (a případně je nějak zlikvidovat).
:-)
Jen pokud máš ovládání na 27MHz.
Takový vykopávky snad už nikdo neprovozuje ...
Ale už se mi párkrát stalo, že mě "něco" prostě sestřelilo. Vrtulník moc neplachtí :-(
No neruší... Asi to přímo nekecá do ovládání těch druhých jako kdysi, ale zase když bude pásmo opravdu plné a zarušené, tak by se mohlo i stát, že ten kódovaný přenos už nebude spolehlivý nebo se ztratí úplně spojení. Teoreticky, samozřejmě. Jak je tohle, a jestli vůbec, řešeno ale samozřejmě netuším :-)
To je trochu podobné panelákům, kde každému v bytě na plný koule vyzařuje wi-fi a pak se všichni diví proč jim na pár metrů od antén jede přenos dat ve zlomcích udávané maximální rychlosti...
Alespoň co vím z vlastní zkušenosti, neni problém vidět třeba 10-15 modelů v provozu najednou. Nejen, že každý výrobce soupravy používá odlišný protokol přenosu, ale i každá jednotlivá souprava od stejného výrobce má svůj náhodný kód. Někteří výrobci dneska pro vyšší bezpečnost používají snad víc pásem najednou, takže když jedno vypadne, nic se neděje.
A "chytré" přijímače se daj naprogramovat co maj dělat při ztrátě signálu (třeba stáhnout motor a v kruzích klouzat), některé modely jdou i přes půl mega cenově ...
To má tu anténu na vysílači? Nebo na hlavě? Neumim si to představit :-(
To máš jak s wifinama v paneláku. Jakmile všichni vysílají, slavný internet, že, tak wifiny rozlišovat "své" připojené zařízení nestíhají.
Kolega má takový pultík na válení těsta na popruhách, "oblečené" na sobě na břuchu a na hraně má krabičku jen s anténkou od Mikrotiku disk 21dBi. Je to směrové tak akorát. Namontované to má na výkyvném držáku nahoru dolů.
Těžkej frajer :-D
Tak to je fakt frajer. Takovýho jsem ještě nepotkal :-)
Asi bude záviset i na tom, jakou máš vysílačku. Vím, že nám se nejednou povedlo z dosahu vyjet.
Jak u lodě, tak i u auta.
Výkony jsou omezené Všeobecným oprávněním, rádiové části se liší hlavně filtrama, odstupem šumu od signálu.
Modelářský vysílačky jsou všechny skoro stejný (výkonově).
Koukám na ty fotky, má to prutovou anténu a vysílač vypadá malinký - jestli to neni nějaký "hračkovitý", co většinou vypadaj jako od videohry ...
Taťka jich má několik a po pravdě - já se v tom nevyznám a ani se v tom vyznat nechci.
Jen vím, že se prostě stalo a loď nebo i auto vyjeli ze signálu a muselo se pro to.
Tohle potkat ve vodě asi taky nebude na první pohled nic moc příjemnýho :-)
https://www.banggood.com/Flytec-V002-2_4G-RC...
Super!
Mám chuť si to objednat... :-D
:-)
Z českýho skladu bys to měl doma už do 4 dnů ;-)
Včera foukal studený vítr,tak jsem alespoň přezul zadní kolo z hladkého silničního pláště 1.75 na drapák 1.95. Do toho pláště jsem ještě přidal pásku proti defektu,což je,jak jsem zjistil,docela věda. Ta páska se stále stáčí a nechce držet na místě. Je na to nějaký osvědčený postup? Já nakonec trochu přifoukl duši,aby držela tvar a navlékl ji do pláště. Pak jsem pod ní tu pásku urovnal a tak jsem to obul na kolo. Dnes bylo nádherně,tak jsem to byl v tričku a kraťasech vyzkoušet. Cestou jsem párkrát stavěl,abych si to přezuté kolo prohlédl. Jednou u mně dokonce zastavil jiný cyklista,jestli nepotřebuji pomoc. Zdá se,že to o trochu širší kolo je lepší. Vyzkoušel jsem to na různých druzích povrchu a jsem spokojený. Také jsem se samozřejmě kochal přírodou. Celkem asi 25km.
Dnes vzhledem k nepříznivé předpovědi ohledně větru a deště byla jen okružní projížďka v lese za městem,aby se dalo v případě deště vrátit domů,což se nakonec i stalo. I tak to bylo 20km. Ta ovce,co se Brahmovi na Velikonoce nelíbila,že to není beránek,má dvě jehňata.
Vítr byl dnešního dne cestou za vínem zvláště vrtošivý. Nakonec bodnul i Starosta.
Dnes foukalo, tak jsem odpoledne chytře usoudil, že je čas na jarní údržbu a výlet bude v podvečer, protože dle předpovědi vítr ustane. No vítr asi předpověď nečet, a místo zeslabení zesílil. Když jsem z kopce proti němu usilovně šlapal a dosáhl závratné rychlosti 15Km/h, silně jsem zatoužil po elektrokole, jako má Jindra. Přijel jsem dom a začlo krápat. Tohle jaro je nějak cyklisticky nepříznivý.
Okolo kopce Čeřínek (761 m n. m.) a stejnojmenného přírodního parku. Téměř celou dobu foukal vítr. Několik stoupání mělo okolo 10 %. Jedno bylo dlouhé 1 km. Najelo se 64,46 km, nastoupalo 783 m (1215 m / 100 km).
Do Mirošova se jelo alejí se 158 ks dřevin.
Převažovala mezi nimi bříza bělokorá a dub letní. Z dalších stromů tam roste lípa velkolistá, jírovec maďal a topol bílý.
V Jedlové u kaple uprostřed vsi se nachází botanická zahrada.
Tráva na pastvinách mezi Jedlovem a Boršovem není ještě dost vzrostlá a zelená. Byl proto projeven zájem o společenskou konverzaci.
V Boršově slouží velká požární nádrž také jako koupaliště. Voda do ní přitéká z jedné studny. Je proto čistá a také pitná. Lidé se v ní koupou velmi rádi. Ve vsi je požadován dohled na venčení psů.
Za Boršovem v osadě Melouniště jsou již nachystáni na filipojakubskou noc.
V Milíčové bylo dosaženo nejvyššího bodu trasy (okolo 700 m n. m.) a nejsevernějšího okraje přírodního parku Čeřínek. Pak se jelo několik kilometrů s kopce přes Nový Rychnov a Rohoznou, kde na návsi mezi kaplí sv. Václava z roku 1881 a silnicí stála pod stromem se zelenobílým jehličím tabule s popisem parku, na jehož území se nachází pět přírodních památek, na pěti místech památné stromy, a po jehož jižním okraji se právě jelo.
Na trase bylo několik zákazů vjezdu, a proto i několik objížděk a neplánovaných změn trasy. Jedna z nich vedla z Batelova do Třeště přes kopec se stoupáním dlouhým 1 km, sklonem 10 % a k tomu ještě proti větru.
Jsem zvědav, jak nám zítra dámy poreferují o dnešní (Valpuržině) noci ...
8-)
Ale ale, ty jsi nějaký zvědavý.
To by si nejprve musel vlastnit pořádné košťátko a musel by si se na něm umět přibližovat.
Chybí ti tam brzdy a odrazka. To nejdeš dobrým příkladem... ;-)
Brzdí se smykem, chlapečku... :o)))
Namontoval bych na to klason z tohoto letadla Junkers Ju 87, síc ze svého dosluhujícího ECA, držák noh z handbiku a létal bych ulicema jak spiderman na vláknech :-D
Tak přece jenom, jaké to bylo v poslední době:
Nedávno mě poslali na služební cestu. Celých deset dní pryč, to už nepamatuju - no od dob pionýrského tábora asi nikdy.
Nejenom bez kola, prakticky úplně bez pohybu.
Po návratu (610 km autem) jsem doma jenom vyhodil zavazadla a pokračoval do práce vyhodit kolegu a hlavně celý nadržený vyzvednout kolo, abych se na něm mohl teprve řádně vrátit domů. Pochopitelně jsem dojel ve dvě ráno, stovka nestačila.
Ale ten pocit další den... asi jako kdybych jel nejmíň 24 hodinovku. Sice do práce jsem vstávat nemusel, ale cesta na PCR test byla jako obvyklá pracovní a stejně jsem si ještě něco přidal.
A tak jsem se hecnul, že za každý den bez hnutí si dám cestou z práce o 50 silničních km navíc. Co přetáhnu, to se ale navíc nepočítá.
Moc přemáhání to zrovna nestálo a zjišťuju, že až bude splněno, nebude asi lehké přestat.
Proti jedné sice ne nejkratší, ale nejrychlejší cestě, co měla 30 km, se najednou objevuje nekonečně možností, kudy to vzít a kde jsem léta nebyl. Málokdy zůstane jen u těch 80 km a v pátek už vůbec. Dnes to bylo zas přes stovku a konečně i kopce, ale ten pocit v nohách proti dni nula je už nesrovnatelný a stojí za to.
Jenom jednu chybu to má - doma to znamená teď nic jiného než najíst se a spát :-)
Probůh, proč si jel autem?!? Vždyť si mohl nechat jet kolegu a sám to vzít kolmo! Možná bys tam byl dřív než on :o)))
Každopádně vítej zpátky :o)))
Klidných prvomájových 55 kilometrů (a 710 m up), včetně tradičního polibku pod třešní:-))
To je fotogenický strom, projížděla jsem tamtudy před týdnem.
Kousek pod tou Pekařovou bránou jsme se zastavili na tatranku a vodu. Asi 15 minut. A pozorovali jsme projíždějící cyklisty. Bylo to v tu chvíli asi 5:1 - pět elektrokolařů, jeden bezmotoráč.
Cca 50 procent žen na ekolech má na svoji výšku příliš velké kolo. Asi nevhodný dárek.
Přibližně 80 procent žen na ekolech má proklatě nízko sedlo. A to tak, že fakt hodně. To nemívají ani děti.
Nožkama šmrdlají, to jo, ale výkon bude mizivý. A pozorovat v kopci výkon a kadenci jezdce na klasickém kole a na elektrokole...to je nebe a dudy. Člověk si to vychutná ve chvílích, kdy v té koloně jedou tři elektrokolaři a dva bezmotoráči.
Něco podobného mě napadlo když se byl lehce projít po hradeckém úseku cyklo - 2 Labská.
Ani ne tak výška sedla, ale počty elektro. Český ráj je alespoň krapet hrbolatý s pár náročnějšími výjezdy, ale tady ta Labská je totál rovina a elektrik už dobrá polovina. A co je už úplně mimo, tak jsou ty 3 palcové hodně hrubé pláště na té perfektně vyasfaltované Labské.
Ty elektrokola musí být úžasný miliardový byznys.
Také jsem se toho všiml. Rodinka s dětmi na kolech,jedno elektrokolo. Na mně to působí dojmem,že to jedno velké elektrokolo mají proto,že když nejsou na rodinném výletě s manželkou a dětmi,tak ho používá pro své vyjížďky manžel.
Včera jsem předjel dva cyklisty, docela mi to udělalo radost. :-)
Po tři čtvrtě roce jsem oprášil (doslova - vrstva prachu) koloběžku (malou skládací Oxelo 9), že se zkusím kousek projet jestli ještě vůbec jezdí.
Předcevzetí, že pojedu zlehka, vzalo za své, když jsem zhodnotil, že ti cyklisti na dohled jedou nějak pomalu... jenže koloběžku s tvrdými koly nejde přeslechnout a tak zrychlili...
Trvalo to několik minut, zapotil jsem se a jak koukám do logu GPS, dostal jsem se až ke 20 km/h, ale nakonec jsem je předjel!
Pak se ještě pár minut drželi za mnou a naštěstí pokračovali jinudy, bylo jasné, že už musím zpomalit... :-)
20km/h s tvrdými koly na malé koloběžce a běžném asfaltu, to jsi opravdu hodně dobrý. Já mám 18km/h ve chvíli odrazu a ihned to klesá. Rychleji se odrazit neumím. Moje koloběžka je městská, ale neskládací. Má 16" kola.
Těch 20 km/h tam bylo jen chvíli podle GPS schované v baťohu, takže bych to bral s rezervou.
Nicméně průměr vyšel přes 16 km/h, přestože zbytek cesty jsem se flákal, takže věřím, že přes 18 km/h jsem při předjíždění cyklistů měl. Ona ta tvrdá kolečka po pěkném asfaltu na cyklostezce jedou dobře... daní za to je drnčení všude jinde a naprostá nepoužitelnost na dlažebkách a podobně. :-)
Vzhledem k tomu, jak mě dneska bolí nohy, zdá se, že tělo již koloběžce odvyklo... :-)
Uvěřil jsem předpovědi dnešního deště, a vyjel na projížďku už včera. A jak tak koukám z okna, neudělal jsem to špatně. U pramene při rozjezdu odešlo lanko přehazovačky, ale mám delší, dal se udělat uzlík, a protože zpátky je to většinou do kopce, spravené to bylo lepší, než muset zvolit jeden převod pro celý návrat. Nakonec celkem pohodových "kousek" přes šedesát, (i s opravou a nabráním osmi litrů vody), za čtyři hodiny. Tempo opravy úseku mezi Mstěticemi a čelakovicemi je slušné, zbývá dofrézovak kousek u Mstětic a pak položit afalt. Narozdíl od minule, se to dalo projet bez problémů. Příští víkend už to bude možná hotové.
Taky jsem původně chtěla jet až v neděli, ale předpověď mě přesvědčila na sobotu.
Jela jsem přes rozkvetlo Vysočinu se zpívajícími skřivany a všemožným dalším ptactvem, s vlaštovkama a čápama podívat se na most Vysočinu.
Dál pak přes Vídeň k přehradě. Domů jsem to vzala přes Rudu.
Velké Meziříčí, dálniční most Vysočina.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_Vyso%C4%8Dina
Tak ten vypadá výrazně jinak. Je ocelový, ve spodní části zavěšená lávka pro pěší. Nikdy jsem nenašel odvahu tudy jít.
Dneska to bylo jen plánovací. Když kvůli omezením nebude jarní nakolácký sraz, uděláme si první letošní víkendovku natěžko. Sice jen " okolo komína", ale i tak už se nemůžeme dočkat :-)
Vyjel jsem v sobotu konečně zase natěžko do Koněprus na čarodějnice. Konečně jednou ne jen kolem komína. Bylo krásně, teplo konečně zase v kraťasech. V sobotu zase zpět. Sice až do Třebáně je to lautr rovina, ale na konci je slušný kopec. Na horáku s trojbrašnou jsem měl tam i zpět průměr těsně pod 20km/h. Bez motoru to obyčejný cyklista na horáku a s nákladem asi rychleji nedá. Ty rychlejší průměry jsou pro babetisty.
A kdo tě honil, cos mu provedl?
Tam jsme jeli ve dvou ...
Zpět to bylo víc z kopce.
No o mnoho rychleji bych to 40 km nedokázal.
No přece ty čarodějnice, že rušil jejich rojení :o)))
Konečně je tu jaro. Včera jsem spravil přesmykač na Favoritu. Ve sklepě to fungovalo dobře, ale na silnici to nechtělo pořádně řadit. Takže jsem dnes konečně opravdu vyjel na Favoritu. To je po dlouhé zimě úžasný zážitek, jak to kolo letí. Paráda... Jen to brzdí, no jako čelisťové brzdy s dlouhými rameny. S tím se nedá nic dělat. Proti hydraulickým kotoučovkám je to hrozný rozdíl.
Jo, když si na to člověk sedne a protočí kliky, ví,o čem to je :-)
Jako záložní řešení můžeš sebou vozit kotvu, a v případě nouze ji vyhodit (nezapomenout na lano)
To je věc techniky jízdy, s tím musíš počítat, jak to brzdí. Dřív na tom aji závodili a neposrali se.
Tak pro nouzové brždění je nejlepší podrážky narazit na pneu. Sice se pobrousí třeba na patu, ale dá se tak zvládnout i sešup. Vlastní zkušenost :-D
brždění na "ševce", známé všem jezdcům na vysokém kole :) Protože ne něm brzda slouží v případě obratného jezdce k elegantnímu sestoupení předem, v případě jezdce neobratného k jeho katapultáži vpřed a provední cviku "pád hlavoun" :)
Když u mne nouzové brzdění znamená brzdění na co nejkratší vzdálenosti a ne jen prosté ubrzdění. Když ti v 50 nedá auto z vedlejší přednost, tak se to docela hodí. No a ty čelisťové brzdy prostě mají malou účinnost.
Problém vede k několika řešením.
1. Chodit pěšky.
2. Zakázat auta z vedlejších silnic.
3. Koupit si pořádné brzdy nebo celé kolo.
4. Akceptovat status quo a nestěžovat si.
5. Přestěhovat se pod kopec.
Volil bych mezi 3 a 4 :-))
Add 4. bude nejjednodušší řešení. Jiné brzdy na Favorita nepřiděláš, nebo přiděláš a zničíš ho.
Já si nestěžoval, jen jsem to konstatoval jako vlastnost Favorita. Vysvětlením co míním nouzovým brzděním jsem reagoval na nápady s brzděním na pekaře.
Na favorita pro trénování se podařilo sehnat tříčtvrteční vidlici (kolo s třiadvacítkovým pláštěm se do ní vešlo "naknop") a po osazení "pikolo" brzdy jsem byl s brzdným účinkem spokojený. Najezdil jistě 100 000 kilometrů a i při mé hmotnosti okolo osmdesáti kilogramů vydržel.
Taky jsem to tak na jednom starém Favoritu vyřešil. A po revoluci jsem si konečně pořídil F1 a pár let ji provozoval. Ty dlouhé brzdy na obyčejném Favoritu byly velmi nepříjemné a bezpečné zastavení nezaručovaly.
Dokud jsem nedal do kupy lehokolo s V-brzdami, tak jsem netušil, jak můj Favorit blbě brzdí. A taky jsem s ním ve zdraví sjel leccos. Co se týče přidělání jiných brzd, tak moje leho má zadek z Favorita a na něm přidělané V-brzdy, takže to jde, ale buďto člověk používá Favorita z nostalgie v originálním stavu, nebo si rovnou koupí něco lepšího.
Tak zpět, tam, co mám V-brzdy, na Favoritovi být nemůžou, dostaly by se do kolize s klikami.
Abych mohl na Favoritu jezdit a nemusel se bát ztráty (dražšího Pellse), vyměnil jsem originální přední vidlici za vidlici z Olpranu s V-brzdami.
I přes moji větší váhu funguje k mé plné spokojenosti
Jak bylo dnes hnusně, tak podvečer nádhernej, stezky prázdný a úžasný západ slunce. Rychlostní rekord se rozhodně nekonal, protože jsem se kochal. Naštěstí jsem se nevymajznul :)
Docela to šlo,až chvílemi na ten vítr. Tam,kde nefoukal,bylo i příjemně teplo. Dnes má být ten vítr ještě silnější. Píší místy,tak uvidíme...
A mohli bychom "babetu" vidět taky někdy zespodu? ;-)
Nejsem si jist,jestli se teď smí na druhou polokouli,někam do Afriky. Očkovaný nejsem a covid pas nemám.
Nemusíš nikam tak daleko. Stačí udělat salto, přistát i s kolem na zádech a nechat se u toho vyfotit :)
Tak zrovna na vyfocené cyklostezce by to nepředstavovalo zvláštní umění. Tam jsou místa,kterými nejde skoro ani projet. Člověk i při té šířce stezky má problém vybrat stopu,kde je nejméně kamenů a děr. Už jsem se tam setkal i s cyklistou,který se mně ptal,kam ta stezka vede a jestli takhle vypadá celá. Pak řekl,že raději pojede jinudy.
http://youtu.be/L6GeRgJnQEk?t=268
Dost dobrý. :-)
Tady je vidět, že hezká holka nepotřebuje u kola stojánek, protože se vždycky najde někdo, kdo ji kolo podrží... nebo zvedne ze dna bazénu... :-)
Jen si nejsem jistý, zda lepící páska okolo hlavového složení něco vyřešila? Vždyť stejně musela mít rám plný vody, takže se rozborce a vysušení těžko vyhne?
Na to má asi lidi :-) Každopádně i další vide z jejího kanálu stojí za to.
Je to se mnou špatné. Teprve po několika hodinách mi konečně došlo, proč jsi odkaz dal do téhle větve diskuze... :-)
To by dost obohatilo už celkem jednotvárnej seriál "Zátiší s babetou". :-)
Dnes jsem kvůli tomu větru dlouho váhal se někam vydat. Tam,kde nefoukalo,bylo ale krásně teplo. Jinak v lese spousta popadaných větví,někde i strom. S nasazením života jsem vyfotil na můstku fotku z příkopu,aby to bylo zespodu. Kromě toho větru to byl příjemný výlet.
Tady není motorkářské fórum, sis to spletl :D
Sory jako :-D Toto má sice motorek, ale čtyricítkou s tím určitě jen na motor nejezdí :-D Pokud si tedy pořádně nepřišlápne a fotky má pěkné :-D
O kvalitě fotek nic nepíšu, jen jsou poměrně monotématické. Ale není sám, kdo fotí hlavně svůj stroj. Také co fotit jiného, když jedeš sám a ta fotka s popředím vypadá zajímavěji. Já jen rýpu a DAVID to ví.
Náhodou,takových 250W výkonu,to se umí pěkně rozjet! Ovšem od minulého týdne,kdy jsem přezul zadní kolo na širší drapák,tak to má v rychlosti 25km/h zvuk,jako znám z traktoru. A bohužel,jezdím sám,takže mně nikdo nevyfotí. Jakožto bývalý zemědělec jsem i rád že se mnou nikdo není,protože by možná koukal divně,čím se to vlastně v té přírodě zaobírám. Jak třeba sbírám kobylince pod rajčata,nebo kopřivy a pampelišky,případně třeba na mýtinách,kde lesáci pálili klestí a větve, popel ze dřeva na hnojení. Posledně jsem si z lesa přivezl dokonce muškáty,které měl někdo přes zimu někde v chodbě a teď je z truhlíků vysypal na kraj lesa. Snažím se nějaké zachránit. Takže takovými věcmi se zabýváme my agronomové. Mně vůbec nejde o to s pohledem upřeným dopředu ujet v nejkratší době nejdelší vzdálenost. Já se zabývám přírodou a Brahma do mně pořád rýpe.
Vyfoť někdo to hovno pro Brahmu
Nějakou fotografii se zmíněným materiálem tu mám...
Dokud tam má pedály a nechlubí se (aspoň co vím), že by vypínal omezovač a podobně, tak to jízdní kolo je a může sem dávat fotky stejně jako kdokoliv jiný.
Období, abych fotil své kolo na tisíci místech, už mám sice 20 let za sebou, ale celkem pro to mám pochopení.
Kdybych jezdil na výlety s hezkou holkou, tak fotím ji, takhle nefotím nic... maximálně rybník... :-D
To mělo být popíchnutí a ne pokus o zákaz přispívání. Napsal jsem to hloupě, promiň.
Já vím,že jen rýpeš. Dnes po dopsání minulého příspěvku jsem se byl po dlouhém váhání nad počasím zase sám projet,aby mně nikdo nemohl vyfotit. Mám alespoň fotku té houpací lávky,která má být podle Plzeňského deníku v červnu konečně otevřená. Silnice už je tam otevřená ve všech čtyřech pruzích. Tak uvidíme. Na fotce je i Třemošenský rybník,který je hned za městem,před tou lávkou. A nechybí ani fotka kola z lesa. Musím napsat,že jsem docela obdivoval ty frajery v tričku a kraťasech,které jsem potkával. Ten vítr byl hodně studený,já měl svetr a bundu.
Nechci rejpat, ale podle délky toho stínu to byl na druhé fotce spíše autoportrét:-))
Stínu sloupu elektrického vedení?
Co z jeho délky vyvozuješ, že to fotil v pozdním odpoledni směrem na východ?
Že stín elektrického sloupu dosahuje až k baterce elektrického stroje:-))
Za trest budeš muset aspoň 50 krát vyfotit své kolo a vystavit to na nějaké motorkářské fórum... ;-)
Na tohle https://www.motoe.cz/e-babeta/ teď běží reklama v televizi a hlavní tahák je "nepotřebujete řidičák ani SPZ".
A levnější je to než e-kolo.
Až to bude jezdit po cyklostezkách, pak teprve se můžeš začít rozčilovat. Nebo popichovat.
Budu si muset asi na internetu objednat samolepky BABETA a přilepit je na tu baterku. To by mělo uspokojit i Brahmu.
Lepší by bylo e-Babeta. Ať je to hned jasný :o)))
když brašny, tak pořádný :)
Že jsem na lehokole do kopce hrozně pomalej, už beru jako fakt. Nicméně dneska se na silnici vyskytoval tak abnormání počet cyklistů, že jsem si i do toho kopce připadal jak formule jedna. Tolik kol jsem tu během pěti minut nikdy nepředjel, akorát to elektro vpředu jsem před vrcholem kopce udolat nedokázal... :-)
https://ulozto.cz/file/Zc3qNKRhMgmm/20210508...
Pro zajímavost jsem z videa zkoušel počítat kadenci a v místě, kde mi přišlo, že šlapu nejrychleji jsem se dopočítal ke 100 ot/min.
Když se flákám po rovině, je to samozřejmě mnohem méně...
Dnes to byl 30km výlet lesem a okreskami. Lesy byly plné lidí. Projížděl jsem i kolem Air parku,tam jsem vyfotil sochu tovarišče Stalina,která stávala na počest vítězství v Plzni,v ulici,kterou přijeli Američané a která se na jejich počest jmenovala Stalinova. Moc dobře ale vidět není. Na zpáteční cestě kolem rybníků jsem si myslel,že jsem musel přejet hranice,protože ti,co tam chlastali a opékali buřty,mluvili všichni ukrajinsky. Nakonec jsem ale domů trefil.
Nesmočil ses, byť jen po kolena?
Dnes to jenom hezky vypadalo. Na slunci bylo teplo,ale v lese,kde bylo vlhko po včerejším večerním dešti,byla docela zima. Já měl celou cestu na sobě teplákovou bundu. K rybníkům jsem přijel až někdy po šesté a nikoho ve vodě jsem si ani nevšiml. Jen ty skupinky kolem ohnišť na břehu,ženy,muži,děti,všichni mluvili ukrajinsky.
Já se svejma "holkama" první letošní víked natěžko a příjemných 75km. Vlakem do Kyjí a kolmo na Okoř , kolem Zákolanského potoka k Vltavě a pak podél Vltavy. Aktuálně kempujeme u Vltavy před Mělníkem. Celý den bylo nádherně, spousta otevřených stánků a hodně cyklistů.
Jo, také jsem tento víkend plánovala vyjet na Okoř.
Ale očkování holt dostalo přednost.
Jen teda s tou teplotou bych se s tebou asi neshodla. Včera bylo sice slunečno, ale jinak pěkně mrazivo.
Ještě se zeptám - kudy zhruba jste to z Kyjí vzali na Okoř?!? Středem Prahy nebo spíš severem?!?
No v podstate jsme dojeli k Rokytce a podel potoka do Troje, pak Suchdol, Unetice a k Okori. Je to na Prahu moc pekna trasa. Navigoval jsem pres mapy.cz pro horske kolo.
Jo, tohle je taková klasika :o))) Je nutné se řídit podle toho, kde lze překročit Vltavu. Přívozy sice jezdí, ale bývají vytížené.
Škoda, že je zavřeno - v Uněticích je skvělá koláčovna U Lasíků a pak, samozřejmě, pivovar.
Dnes bude nádherně, tak přeji šťastnou cestu :o)))
Kolem koláčovny jsme jeli a reklamní cedule lákala. Jenže jsme byli zrovna po obědě. A v tašce byl makovník z domova. Tak příště :-). No a máme zabaleno a frčíme k Lysé za rybáři a pak do Kerska na kančí pečínku :-)
Tu koláčovnu fakt doporučuji.
Mají i polévku.
Dneska zas příjemných 75km, jen trochu víc po silnici. Dopoledne káva se zákuskem v Mělníku na zámku, plážový oběd na Lhotě u jezera a pak mezi lány zeleniny kolmo do Poříčan na vlak. Na hájenku si zajedeme příště. Jen jsme všichni připálení od slunka. Zapomněli jsme přibalit opalovací krém :-)
Dnes jsem si dopřál dobrodružný průzkum horního toku Kocáby.
https://mapy.cz/s/bohaguhuna
Obtížnější úsek...
Jo Kocába :-) Když se řekne údolím Kocáby, tak se mi hned vybaví moje jízda na lehokole, první usednutí na leho a po pár metrech výjezd na celkem frekventovanou silnici, všechna auta stála :-) a pak blátem mimo silnici. A pro dokreslení atmosféry uvádím, že to bylo v prosinci na Mikuláše :-))
Co na to lesní?
Rychlé,
poprve letos v kraťasech, tričko s krátkým a příhodný vítr. V Kersku u pramene nával (u hospody) voda nabraná "na střídačku" jen do pěti nádob šest litrů. Prvně těch 61 a půl pod tři hodiny a tím průměr malinko přes dvacet. Bylo to jen na polotěžko, ale i tak spokojenost. Na závěr, (už skoro doma), na "testovací" radar 36km/hod. Doufám, že nějaký sraz brzy vyjde.
Dnes za prvního pořádného sluníčka objevování s přáteli nejbližších záhumenků. U Břežan jsem objevil kopeček Kamínek s úžasným kruhovým rozhledem po celém Česku. Byly vidět Krkonoše, Bezděz Rálsko v zákrytu, Ještěd, Milešovka a hřeben Krušných hor. To je asi nejlepší pražský rozhled.
To je tam, co je ta dřevěná kukaň?!?
Nechci tě zklamat, ale obdobných výhledů na tyhle kopečky najdeš v Praze víc :o)))
Spíš je loterie narazit na to správné počasí.
Jo jo, ten s tou kukaní. Byl jsem i na Točné, ale už je to tam zarostlé stromy. Takže tenhle hrbek mne potěšil.
Jj, vyhlídky rychle mizí. Buď rostou stromy nebo domy...
Neprozřetelně jsem vyrazil s bývalým spolužákem na inline brusle, netuše, že hodlá najet skoro 40 km, což je víc než jsem za letošek měl na bruslích dohromady... zítra mě bude všechno bolet... :-)
Jako bonus mám inline opálení. Oproti cyklo verzi opálení rukou končí chráničem zápěstí a na nohou je úzký proužek mezi chráničem kolen a kratasy... :-)
Tak to si mě zklamal. Ve zprávách říkali, že spousta lidí vyrazilo k vodě na koupel, tak jsem očekávala nějakou šipku!
A ty brusle...
Šipka nebyla, ale k rybníku jsem si zajel ještě odpoledne/podvečer na lehokole.
Voda už je docela ohřátá a po překonání fóbie namočit si hlavu, jsem zjistil, že už se v tom dá docela normálně plavat... tak jsem zvědav, jak dlouho se budu odnaučovat paní radovou... :-)
Dnes konečně pěkně a hned delší výlet Polabím - něco přes 75 km. Otevřená okýnka a všude hrozny lidí. Prevoschodítělstvo se evidentně se svými žvásty a plány na rozvolňování může bodnout. Lidi na ně serou a zařídili se po svym.
Manětínskem po cestách a necestách. Vůbec nechápu, jak se nám stalo, že jsme tuto oblast tak dlouho nenavštívili. Nádherné lesy, baroko a tu a tam překvapivě příjemně nepohodlné cyklostezky. Nebe jak vymetené, až na ty chemtrails:-))
57 km, 945 m up.
Prostě výlet jak dělaný k oslavě zasloužilých matek:-))
Také jsme byly loni při Dámské velmi příjemně překvapené Manětínským polesím.
Jo a před brodem mi bylo vysvětleno, že před brodem se kalhoty nestahují a buď se jedou v botách, nebo se masňácky objíždění.
Objet jsem odmítla, ale boty jsem si zula. A evidentně jsem udělala dobře:-))
Tak jsem dneska použil kolo jako tahač pro loď. Nahoru na kole a po vodě zpátky. Krásné počasí, nikde nikdo, ale přesto otevřené okýnko.
Kdysi jsem měl takový plán, že si pořídím nafukovací člun, dám ho do vozíku za kolo, dojedu do Spreewaldu a tam budu kombinovat jízdu po kanálech s cyklistikou. Ale pak mi to přišlo jako blbost. Jak je vidět, někomu to jako blbost nepřipadá.
Takže za mě palec nahoru.
Tohle je bikerafting dotažený do konce:-))
https://www.bikepacking.cz/tohle-je-bikerafting...
Žlutou smradlavou krajinou do kounického pirovaru. Věž v Tuklatech ze 14. století. Prý z této věže Prokop Veliký sledoval ohně bitvy u Lipan. Pověst praví, že nedaleko odtud byl dostižen a přinucen k pokleku a poslední modlitbě. Odtud Tukleky, následně dnešní Tuklaty. Tak praví leták na dveřích věže.
Včera večer jsem cestou z návštěvy lepil prázdné zadní kolo,dnes ráno jsem zjistil,že kolo je prázdné zase. Takže odpoledne jsem ho znovu zalepil,ucházelo to u té včerejší záplaty,tak jsem jí vyměnil. Začalo se zatahovat,tak jsem to jel jen za město vyzkoušet. Objel jsem si pár rybníků s koupajícími se lidmi,také se tam vyskytovaly skupiny dětí s nějakými vedoucími kroužků. Viděl jsem i první skupinu odvážlivců,která překonala zábranu a přešla tu naši houpající se lávku. Pak začalo foukat a pršet,tak jsem se vrátil. Doufám,že kolo zase zítra nenajdu prázdné...
U nás to taky vypadá, že ukázka krásného jara skončila. Ale výlet jsem stihnul :)
Dnes jsem se šel podívat a zadní kolo je zase měkké. Tak jsem došel koupit novou duši. Na té,co tam je,je díra zboku těsně u té podélné čáry působí to dojmem,jako kdyby se ta duše podél té čáry trhala. Je to nějaká duše z Číny,nebo Thaiwanu,ale to jsou dnes všechny. Na té nové je také napsaný jen dovozce. Jen mně štve,že budu muset to zadní kolo vymontovávat z rámu.
Syn měl pořád defekty na duši, pneu hrabáky. A v tom jednom výčnělku byl trn z růže, ale který vylezl dovnitř jen při tlaku v pneu. Prstem jen takovy hrbolek na přejetí. Nepodařilo se nám ho celý dostat ven, různě jsem se to snažil protlačit z obou stran a ve výsledku je v jednom tom zuby, asi "napořád", zhruba 2-3mm zbytek trnu, který se vždy na konci ulomil při tažení a tlačení apod. Padla dobře hodina s brýlama a lupou.
Já už tuhle duši jednou lepil,bylo to u té samé čáry,jen na opačném půlkruhu. Předevčírem jsem to lepil v tom horku na cestě a lepidlo mi usychalo,než jsem vybalil záplatu. Včera,když to bylo zase prázdné,tak šla ta záplata snadno odloupnout. Ale okolí té díry působí dojmem,jakoby se ta duše podél té čáry trhala. Také jsem to kolo před týdnem přezul z šířky 1.75 na 1.95,takže je tam ta duše více roztažená,než byla dříve. Teoreticky by jí to nemělo vadit,ale kdo ví...
Prostě ta vulkanizace té duše je špatná. V tom spoji to špatně drží a když se to víc roztáhlo, tak to utíká. Výměna je zcela na místě. Také jsem měl jednou takového šmejda s řídkou stěnou. Stále ucházela.
Koupil jsem v Cyklo ATOM jedinou 24 duši,které tam měli. Na té krabičce se vysloveně píše 24x1,75 ještě jsem jim říkal,že to potřebuji dát do 1,95 a bylo mi řečeno,abych se nebál,že ta duše se roztáhne. No a toho roztažení se právě trochu bojím. Abych to zítra nepřezouval znovu...
Po delším úsilí a několikerém zouvání a obouvání,kdy jsem stále zjišťoval,že nemám kulaté kolo,ale ovál,protože na jednom místě ten plášť pořád nechtěl vyskočit na ráfek,tak se mi to podařilo. Chtěl jsem to jet vyzkoušet,ale zase začalo pršet. Tak uvidím zítra. A aby toho nebylo málo,tak se mi také po dvou měsících zastavily hodiny poháněné Li-ion články přes měnič napětí ze 4,2V na 1,5V. Takže vyměnit baterku,tu starou nabít. Osvědčuje se mi na ta různá nízká napětí nabíječka vyrobená z trafa od holícího strojku s měničem napětí s displayem. Člověk potom nepotřebuje multimetr,aby nastavil výstupní napětí,ale nastaví to jednoduše podle údaje na tom display. Takový měnič přijde v Číně asi na 25Kč.
Nezdají se ti ty fotky neúplný? :-)
Taky ti u toho scházejí úhledné válečky Semtexu ?
na lepení na cestě si pořiď samolepící záplaty, třeba Parktooly jsou dobrý.
Spíš se to nauč pořádně lepit. Také nesmíš mít to loňské lepidlo už v té tubě napůl vyschlé. No a při lepení okolo té vulkanizační čáry je třeba v místě lepení tu čáru odbrousit.
Kup si švalbinu, s těma mám dobré zkušenosti.
Dneska, po třech letech, jsem konečně urval prvního stováka. Rovina, otevřená krajina, protivnej vítr, průměr pohybu 23,3km/h.
Dnešní vyjížďka byla ve znamení elektřiny! Těch 12 km stoupání ve třiceti stupních na Sněžník jsem si připadal úplně jako elektrocyklista.
Jako elektrocyklista s úplně vybitou baterkou. Možná i trochu "nafouknutou" :-(
Cestou mě předjeli tři e-biky. Rychlostí tak trojnásobnou. Když jsem to teď hodil do kalkulátoru, tak jestli dávám 160W, tak oni museli mít výkon 400-500W. Ten přebytek výkonu byl vidět nejvíc na stoupání v "podkově" po kamenité cestě. Cyklista si tam musí vybírat přesně stopu, jinak ho šutry zastavují, motorkáři to valili rovně za pomalého přišlapávání. A zajímavý - nezdravěj (že by se styděli?).
No a nahoře jsem si při focení vzal za vzor našeho e-babetistu! Na fotkách tedy chybí to podstatné (baterie a motor), ale snad mi je nesmáznou :-)
Moc pěkné.
Ale dávej si na to pozor!
Ty e-biky tě předjelY.
Fakt nechápu, proč si čeština zarputile drží pravidlo, které nikdo nedodržuje, protože nedává žádný smysl:-))
Ajó. Kdybych měl, sypal bych si popel ...
Byly vidět Drážďany? V neděli z Prahy byly vidět Krkonoše, Ještěd, Bezděz, Milešovka a hřeben Krušných hor.
Při dostatečný fatě morgáně je vidět i Zwinger.
Ty jsou vidět skoro vždy, vzdušnou čarou nějakých 40km. Včera už nebylo tak pěkně vidět, přesto byl dobře vyrýsovanej i drážďanskej vysílač.
Včera jsem to okoukl všechno pořádně, od Lugsteinu u Cínovce po Valtenberg za Výběžkem, opravoval jsem opět ceduli s panoramatem, minulá oprava už byla vyšisovaná.
Krkonoše se sněhem jsem si taky prohlížel v neděli dalekohledem ze Středohoří :-)
Máš do něj daleko, zátiší babetistova mají nesrovnatelně větší vypovídací hodnotu.
Dnešní větrná předpověď se zde splnila a byla to docela výzva.
Než dřít hodinu proti větru, který mívá cestou z práce denně svoje maximum, využil jsem ho dnes jinak:
Nechal jsem se odfouknout z Olomouce přes Uničov až do Úsova, pak na Mohelnici a směrem na Prostějov už výhradně přes kopce a lesy, kde nefoukalo. Než jsem dojel, vítr se výrazně ztišil i na té zdejší placce.
Mají v těch končinách ale krásně spravené silnice, co jsem tam dlouho nebyl. Až se kotouče při sjezdech zabarvily. Naopak zpátky v kopcích našeho okresu je to pořád stejné a brzdí se z jiného důvodu. Nechat to někde rozjet přes dvacítku, tak budou z Oceláče jednostopé sáňky.
Takže dnešní cesta z práce - celkem 5 hodin a 110 km.
Zdá se, že už zase začínáš být ve formě :o)))
No, musím se pochlubit, nejenom Klaus je ješitnej:
v pátek odpoledne jsem vyjel do jižních Čech, silničku s sebou, a za čtyři dny = sobota až úterý jsem dal 843 kiláků. Chtěl jsem si prostě testnout, jestli v mým věku 62 roků už patřím do starýho železa nebo ne. Denně jsem si dal cíl nad 200 a podařilo se, i když vítr v pondělí i v úterý byl dosti citelnej.
Takže závěr: číslo 5 ještě žije a do šrotu se zatím nechysá.
Nemusel bych to sem psát, nemusel, ale jak říkám - jsem prostě ješitnej :-)
Vladimíre, dědku, jseš dobrej!!
:))
Koukám, že si za ty 4 dny stihnul objet všechna oblíbená místa :o)))
I když se silničkou si na Metel asi nejel :o)))
Moc pěkný výkon, ale rejpnu si - kde si bydlel?!? :o)))
Láďo, jsi pro mnohé živoucí nadějí, že to třeba ještě nějakou řádku let půjde i bez elektriky.
Díky Ti za to!
Sundavací. Sádra dole, RTG toho železářství, vypsaný FT poukaz na rehabilitace a za tři neděle další kontrola.
A taky druhá dávka Astry. Tak jsem na sebe zvědavej zítra:).
No fuj, proč sis to takhle hnusně rozlámal? Tak na to teď dávej bez té ochranné sádry opravdu pozor. Refraktura a reoperace je svinstvo. Vím moc dobře, co říkám :(
To kdybych věděl, tak jsem ... 6/4 dopoledne šel jinudy:). Jo, že je to bez tý kozačky svinsky citlivý na jakýkoliv dotyk, to už mi došlo. A místo kotníku mám zatím stehenní kost...:).
Nejen citlivé na dotyk, ale se to i snadno znovu rozbije. Takže ještě chvilku opatrně.
V roce '06 jsem slajdoval na náledí a dali mi jich tam šest a ještě nějakou plechovou destičku. Dodnes je nosím, prej kvůli věku a zdravotnímu stavu mi nedoporučovali je vyndat. Žároviště to vyřeší. :-)
Břídile! Já mám v hubě platinu a blízcí se těší, až natáhnu brka a kdo se k tomu popelu po kremaci dostane první.
Nevyřeší, tohle se musí z toho popela tahat. Do urny se to nedává a ani nevejde.
Slušný...
Hlavně se nenech s RHB odbýt a pěkně rozhýbávej.
Tak hlavně zpočátku měj rozum a rozhýbávej to jen podle pokynů chirurgů. Ze začátku se to dá také rozhýbat i v těch šroubech.
jj, stačí příliš neutahovat matičky.