https://www.denik.cz/z_domova/cykliste-snemovna...
Náhodou. Lepší samostatné téma než zasírání jiných.
Jede to jen v "Zaujalo", protože to asi zaujalo. To snad není špatně.
To určitě není, ale lze očekávat, že se k tomu naplká hodně, tak proč k tomu nemít samostatné téma.
Mám pocit, že už to bude jen nekonečný repetýrování.
Klííííd, to vyšumí jako všechno ostatní. Jen pepazdpea k tomu založí dalších XY témat a bude klid.
Klííííd, teprve to půjde do Poslanecké sněmovny. A tam zatím nelze predikovat výsledek.
"Poslanci tuto změnu nejprve ve své novele navrhovali, na popud ministerstva dopravy ji ale z novely vyřadili. Ministerstvo je totiž toho názoru, že by se toto pravidlo mělo změnit úpravou vyhlášky 294/2015 Sb., která popisuje význam jednotlivých značek, tedy i vodorovné souvislé čáry.
Jestli ale v návaznosti na případnou změnu zákona dojde i ke změně vyhlášky, není jasné. "S ohledem na negativní stanovisko policie k celé novele zákona jsme přislíbili vytvoření pracovní skupiny, která bude projednávat "cyklolegislativu" v rámci zákona o provozu na pozemních komunikacích. Pokud bude nad úpravami shoda, může být výsledkem zmiňovaná změna vyhlášky," odpověděl na dotaz Aktuálně.cz mluvčí ministerstva Tomáš Lukašík."
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto...
?? Teď mi utekla nit ? Co ještě půjde do PS ?
Že by to senát vrátil?
Šance tu je:-))
Omlouvám se, mě to pak došlo až pozdě večer, ale říkala jsem si, že to určitě někdo opraví :o)))
Proboha, přece se celou tu dobu bavíme o tom, že to právě včera tou poslaneckou sněmovnou prošlo...
Ten tvůj odkaz je z prvního března!
Poslaneckou sněmovnou to prošlo,teď je na řadě Senát. Snad si vyslechne názory těch policistů a dopravních expertů.
Co bych k tomu měla říct?
Tímto se omlouvám všem řidičům motorových vozidel, že už jim na úzké silnici do kopce a se zatáčkami, kam se potáhnu šestkou, nebudu na vhodných místech rukou dávat najevo, že o nich vím, že mohou předjet, protože proti nic nejede, já s předjetím počítám.
Zároveň se jako řidič motorového vozidla předem omlouvám cyklistům, že se jim na úzkých silnicích do kopce a v zatáčkách pověsím za zadek a budu je znervózňovat dlouhé minuty a kilometry.
Jediná šance, jak toto v takových situacích vyřešit k obapolné spokojenosti je, že cyklista na vhodném místě prostě zastaví a nechá ta auta ho minout.
Málo. To chce zastavit u kraje, padnout na kolena, posypat si prachem hlavu, lomit rukama a volat "Odpusťte mi! Pro lásku Boží, odpusťte mi!"
To by plynulosti dopravy moc neprospělo. To by se všichni zastavovali a koukali by na blázna, jako když je někde na silnici nehoda.
A ještě by v důsledku koukání třeba do sebe nabourali.
Na západ od našich hranic se mi nikdo za zadek nevěšel, motoristé se za mnou drželi v uctivé vzdálenosti, jsou natolik ohleduplní, že nechtějí ani to, abych byl nervózní.
Přesto jsem na vhodném místě zastavil..
To máš zkušenosti odkud ? Já to znám z Rakouska, Německa, Itálie nebo Francie tak, že se za mnou nevlečou, ale předjedou mě podobně jako ti naši slušní a ohleduplní. Třeba těsněji, ale bezpečně.
Víš, připadne mi to podobně jako pohádka, kterou rozprávěl jeden na BF, že do jednoho jeho oblíbeného kopce v USA s hustým provozem a plnou čárou se za ním taky klidně vlečou a nedovolí si čáru přejet. Naneštěstí napsal jméno kopce. A na trubce bylo několik videí, kde provoz byl téměř nulový a když už cyklistu dojelo auto, tak ho docela normálně předjelo, čára nečára...
Německo, Francie, Španělsko. Když to jde, předjedou mne tak, jak popisuješ, ale když to nejde, nechají si uctivý odstup.
zkus Itálii :-)
Jo, tam jsem byl na kole ve svém živlu. Všechno pěkně odsejpalo, žádný štráchy, ale naprosto s přehledem, ohleduplně a bezpečně.
Já tam jel jenom asi 120 km, co mě tam dostávalo, je ta zvuková kulisa. Říkal jsem si, to je fakt tam tolikrát víc těch hasičů, sanitek, policajtů, než všude jinde?
Můj dojem ze silnice - neustálý hluk.
Jo, zvlášť v horách na úzkých prašných prvoválečných cestách za zatáčkou houknutí, vzápětí Panda 4x4. Ale nikdy nikde žádný problém. A po městě taky slušná "itálie", přesto ale na pohodu, tím jejich způsobem.
....a já z Rumunska a Balkánu- tam jsou místní zvyklí jezdit opatrně, protože neví jestli za zatáčkou neleží/nemotá se na cestě kráva/prase/ovce/koza. ;-)
Na západ od našich hranic se to většinově nevepsalo do zákona jako fejv pro cyklisty.
Kupříkladu v Norsku, kde na kole jezdím často.
Tam sice má cyklista jako rovnoprávný účastník provozu nárok na krásný celý jízdní pruh jako auto a nikdo ho v něm nesmí omezit.
Na druhou stranu, každý, kdo brání plynulému provozu, vytváří za sebou kolonu pomalou jízdou, ať to je cyklista nebo dýchaviční náklaďák, má povinnost na nejbližším vhodném místě zastavit, zdekovat se ze silnice a nechat kolonu předjet.
To by nemělo chybu. Sedmkrát za vejšlap na Šerlich. To by se určitě líbilo. Doufám, že senátoři nedostanou nápad...
A ono to samozřejmě má svoji logiku.
Když se někde za cyklistou táhne kolona, tak ten pátý šestý v řadě už vůbec netuší, že kolona je kvůli cyklistovi. A tak třeba někomu v koloně rupnou nervy a začne předjíždět hlava nehlava. A vytvoří situaci, která je pro cyklistu a nejen pro něj mnohem nebezpečnější než malý boční odstup.
V tom Norsku, když trajekt vyplivne nejdřív cyklisty, tak ti cyklisté vědí, že nejrozumnější je se okamžitě zdekovat mimo silnici, nechat předjet auta a pak se v klidu vrátit na silnici. Je to bezpečnější.
Stejně to dělám i u nás na křižovatkách nebo železničních přejezdech. Sice mám zákonem dané právo vecpat se po pravé straně dopředu, ale stejně vím, že v zápětí mě budou všichni předjíždět, takže je vlastně bezpečnější počkat a jet v klídku.
Ty šraňky s oblibou sleduju uprostřed Týniště u nádraží mezi městem a sídlištěm. Vždycky jsou stažené hodně dlouho, takže se nashromáždí hodně aut i cyklistů. Ti se nasáčkují samozřejmě ke klanru a jak se zvedne začnou dostihy a vzápětí je peleton dojet auty v zúžení mezi baráky. Proti auta a k sídlišti daleko. jak to tam budou dělat s tím metrem a půl fakt nevím :-)
https://mapy.cz/turisticka?x=16.0785993&y...
Já zákon nečet, ale jestlipak je tam také něco o poloze cyklisty na vozovce, aby se dal vůbec předjet, jak se tu v diskuzích mnozí zmiňovali. A nebo se bude troubit? a vynucovat?
Ty fakt nemáš řidičák ? Ani jsi se o tohle coby cyklista nikdy nezajímal ?
Víš že neznalost zákona v případě maléru neomlouvá ?
V případě maléru (pro cyklistu) bude těžko někdo zjišťovat, zda znal (či neznal) ...
viz. paragrf 17 Předjíždění:
(4) Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361
Konec školení.
Nedovedu si představit, jak "řidič předjížděného vozidla" zvyšuje rychlost na kole- ty ano? :-O
Když si zvládnul přečíst a pochopit první část povinnosti, tak tu druhou snad zvládneš taky "ani jinak bránit předjíždění".
...zvládl jsem to přečíst s pochopením "na první šup" :-) ...ty snad na kole "jinak bráníš předjíždění" a vystavuješ sebe riziku? Já bych myslel, ze to platí hlavně pro motorová vozidla. Na kole se snažím jet vždy na kraji(pokud to je bezpečné a dá se) a nikoho neohrožuji- spíš mne často ohrožují předjíždějící!
Proč hlavně pro motorová ?
No právě.
Dosud stačila všeobecná pravidla o neohrožení a neomezení, plus speciální pravidla pro předjíždění. Dnes se k nim přidává ještě jedno vysoce speciální pravidlo, platné pouze pro předjíždějí, pouze motorovým vozidlem, pouze cyklisty. Odstup 1,5/1 metr. Předjedeš-li tedy cyklistu jedoucího 10km/h rychlostí 30 km/h na silnici s povolenou maximálně 50km/h musíš mít odstup 1,5 metru. Ve chvíli, kdy se před tebou na silnici vyskytne plech s třicítkou, můžeš ho předjet s odstupem 1 metr.
Dává to smysl?
A je úplně jedno, že cyklista předjetí nebrání, nezvyšuje rychlost, dekuje se ke straně a dává autu za sebou najevo, že je s předjetím srozuměn. Prostě když tam ten 1,5 metru nebude, nesmí se cyklista motorovým vozidlem předjet. A basta. Nebudeš chodit s metrem a měřit, zda je tam 148 nebo 152 cm.
Dobře. Takže když si ňákej pan bařtipán bude na okresce štrádovat desítkou u středu vozovky, tak prostě pojedu za ním tak dlouho, pokud nesjede ke krajnici, nerozšíří se cesta, či neodbočí. Hovgh. A v tom dnešním provozu uslyším troubení za sebou já. Proto o něm mluvím....
APP. Také se můžeme nadít toho, že spousta řidičů bude schválně nepředjíždět (dle vyhlášky nemusí a budou všude zástupy kolon jako v některých případech na dálnicích. A to teprv bude čoro....
Tak furt ještě můžeš přesednout na kolo. Pro předjíždění kola kolem to neplatí:-))
To je přesně ta argumentace, co se používala proti přednosti chodců na přechodu. Že tam ti zmetci budou schválně chodit a plechovky nebudou moci plynule proudit. Nic z toho nenastalo.
Inu počkejme si na budoucnost. Asi nikdo z nás nemůže předvídat a být vševědoucí. (Příspěvek byla pouze odezva ne některé předešlé diskuze).
Tak pokud by si přesně tohle chtěl aplikovat na cyklisty a nové ustanovení zákona, pak by to bylo o tom, že cyklisti budou úmyslně vjíždět na úzké komunikace, kde je nelze předjet s odstupem 1,5 metru a blokovat provoz.
Aby to skvělé opatření v zákoně nakonec neskončilo tím, že na komunikace, kde nebude možné předjet cyklistu s odstupem 1,5 metru se prostě cyklistům zakáže vjezd!!!
Pravděpodobnější než obráceně a to by se teprv líbilo :-)
Pro úzké komunikace bych to viděla jako východisko.
Pochybuji, že si někdo bude přát kolony za cyklisty na silničkách, zejména těch vedoucích do kopců.
Mimo obec kde by nebyla jiná varianta je to nereálné a nesmyslné. V obci by musela být zajištěná jiná podobná trasa s předností cyklistů.
Jo, cyklisti by zase řvali, ale holt nemůžou mít všechno a plynulost dopravy, si myslím, bude mít přednost.
No, ale je to jen takový nápad, jak by to také mohlo dopadnout. Zatím se nic neděje.
Dá se říct, že skoro vše je řešitelné. ovšem tyhle parlamentní akce mi mnohdy připadají jako řešení t.zv. ode zdi ke zdi. Prostě jako vše jen pro auta a hned zase vše pro cyklisty, chodce. Jedno je pak neproniknutelný blázinec plecháčů, druhé je pak ono Svěrákovo "Šlapací království". Což o to. Pro EKO je to si dobré. Ale málokdo se pak vzdá svých ekonomických výhodiček a tedy notně utáhne opasky všude. Prostě rozum dnes vymizel, zato agrese a nesnášenlivosti máme požehnaně. A bohužel tam nahoře je toho nejvíc. (Dole i v obcích se dohodnou i opozičníci někdy dokonce i s komunisty, ale jinde...)
Dost často se mi stává že lidi jedou jaky by ty kolony schválně chtěli udělat. Jedou 30 mimo obec. A když už se konečně objeví místo na předjíždění tak zrychlí. A na další úseku kde je zákaz předjíždění opět zpomalí...
Když telefonuje nebo píše SMS nebo vyřizuje maily, tak přece nemůže jet rychle, to by nemusel stíhat sledovat i provoz na silnici a mohl by někoho ohrozit.
Žádná měřidla nebudou potřeba, žádné dohady - prostě cyklista tam neměl co dělat, takže dostane pokutičku a bude vyřešeno.
Doufám, Brahmo, že pak panu Dolínkovi zatleskáš!!!
Máš z toho radost? A jezdíš ty ještě také občas na tom kole?
Proč bych z toho měla mít radost?!? Zase vyvozuješ něco, co jsem nenapsala. Jen upozorňuji na situace, které by mohly nastat.
Na kole jezdím (naposledy v sobotu) a mohu ti garantovat, že k tomu nepotřebuji ani pana Dolínka, ani jeho cyklobus do Suchdola a ani jeho debilní přílepek v zákoně.
O panu Dolínkovi si myslím své a není rozhodně to k publikování.
Kdo nejede s náma, jede proti nám !! ;-))
No bohužel nastalo, dost často se mi stává že zastavím chodcům na přechodu a oni stojí dál a ještě se na mně divně dívají.
Často?!!? Kde to bydlíš, že tam máte takové spoluobčany, že si postávají jen tak u přechodu a nechtějí přejít :o)))
Také se s tím občas potkám, ale když začnu zpomalovat a dotyčný se k přecházení nemá, tak pokračuji dál. Není důvod zastavovat.
U nás je to skoro pravidlem na tomhle přechodu.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4574546&y=51...
Z nějakého důvodu je to místo kde si vyměňují informace důchodci a vytvářejí tak dojem, že chtějí přejít.
I u nás se mi to stalo, ani to nebyly důchodkyně. Tak jsem zakroutil hlavou a jel dál.
Na co si stěžujeme, vždyť přechod pro chodce je snad jediné místo, kde se při chvátání třeba z/do obchodu i společně zastavíme. Přechody pro chodce jsou prostě taková ta místa přirozeného setkávání, tak proč se rovnou i nesdílet, že. :-D
Ta branka tam je na hřbitov? To by dávalo smysl ...
Ta je do zámeckého parku. Kerchov je o pár set metrů jihozápadně.
O přechodech si myslím své. A sice, že ideální byl onen trojí typ - postranní čáry - tam má přednost auto a chodec dává přednost (zpozornit jako by přecházel vozovku) dále typ Zebra, kde má přednost chodec a když je červenej, tak ve všech případech a upozorňuje na nebezpečí.. A typ přechodu se prostě dá dle změn dopravní situace měnit.
Ano, v krajním případě to na úzké silnici může přesně takhle dopadnout.
Třeba tohle je prima místo. Mírný dokopec, alej, občas tam jede i autobus. Žádná výpadovka, ale zas úplně bez provozu to taky není.
https://mapy.cz/turisticka?x=16.3457563&y...
A jen v cyklisty oblíbených Orlických je takových silniček s výraznějším provozem nemálo.
Tak holt od letoška na těch úzkých okreskách budu muset častěji mávat za mnou jedoucímu řidiči, aby předjel. Snad pochopí, že můžou i těsněji než udává Zákon.
Mě totiž dost vadí, když mi něco dlouhodobě vrčí a smrdí za prdelí. Jsem raději, když odfičí do dáli a já se můžu zase bezstarostně kochat ;-)
Počkej až se vyskytne pár případů s kamerama na kole, co bude dělat aféru z metrového odstupu (oprávněná skutečná ohrožení nepočítám). Pak se umáváš a nic...
Jakýpak štráchy. Kde to nepůjde, dá se cedule cyklisto sesedni a tlač. Protože cyklista vedoucí kolo se může oprasit na šířku poštovní známky, neboť nikde není TO ČÍSLO, které by velelo jinak.
Za chvíli budeme tu dopravu hrát jako nějakou dětskou stolní hru.
Dostal jsi se červené políčko? Vrať se o pět políček zpět. Dostal jsi se na zelené políčko? Můžeš házet kostkou dvakrát. Na žlutém stojíš dvě kola a na modrém se vracíš zpátky do domečku:-))
...toho se "naděješ" tak akorát na Měsíci- tu tě spíš ofoukne každý jen aby nemusel zpomalit....
Dává. Točvolanti (ne řidiči, točvolanti), si stěžovali, že nemaj tušení, s jakým odstupem maj předjíždět cyklistu. Tak jim to tam napsali.
Protože ŘIDIČ ví, že má předjíždět bezpečně a nikoho neohrozit. Proto předjíždí stejně jako kdyby tam jel třeba ten bájnej traktor.
To byla nějaká anketa ? :-)
Všude, kde jsem viděl nějakou diskusi na téma že točvolanti předjížděj moc na těsno, tak točvolanti psali, že "nikde se nepíše, jakej má být boční odstup".
Tak teď už se to někde píše.
Jak říkám, tohle je kvůli točvolantům, stejně jako tuna dalších paragrafů. Proč je asi plná čára ve stoupání před horizontem? Protože točvolantův mozeček nechápe prosté pravidlo, že kam nevidím, tam nejedu. Proč je omezení rychlosti před křižovatkama? Protože točvolant nechápe, že aby mu mohl někdo z vedlejší dát přednost, musí k tomu mít reálnou šanci ho uvidět včas.
Prostě jsi na "točvolanty" naštvanej, no:-))
Je průser, když se potkají dva arogantní radikálové z různých skupin. Nedokáží se dohodnout, tak to odprdne většina těch normálních, co s tím vůbec nemají žádný problém.
To platí v politice, stejně jako v dopravě. I na tomhle případu to je jasně vidět. Vhrocená nenávist, urážky, na druhou stranu "rychlá" a "snadná" řešení, slepé nadšení. To všechno už tady mockrát bylo. A pokaždé to byl průšvih.
Točvolanti si stěžovali?
Takže ono to nebylo schváleno kvůli cyklistům, ale kvůli točvolantům?
No, obávám se, že právě toto "třídní" vidění světa je kamenem úrazu.
Paragraf je adresován točvolantům pro ochranu cyklistů.
Je to ve prospěch cyklistů. Ne kvůli cyklistům.
Kvůli točvolantům, kteří nechápali, co znamená § 4 zákona o provozu na pozemních komunikacích, aplikovaný na situaci, kdy předjíždíme cyklistu...
Někdo má holt život těžký. To máš samej točvolant, chrchlák, paní s květákem...:-))
Schválně, jestli uhodneš, co mají tyhle skupiny lidí společnýho...
Jaké skupiny lidí? Vždyť si žádného konkrétního neuvedl. Zatím operuješ jen se škatulkama.
Možná to nebylo schváleno kvůli řidičům ani kvůli cyklistům, ale třeba kvůli točpedálům:-))
Tak na to by stačilo doporučení, ne? Číslo by tam měli (klidně 1,5m), jen by nebylo vynucovaný "vždy a všude za každou cenu". A mohlo by být doporučený i pro předjíždění a objíždění chodců, mopedů, klidně i lyžařů ...
A podle okolností klidně i dva metry nebo víc. Jsou situace, kdy i dva metry nemusí stačit (třeba boční poryvy), přesto tahle rychlovka žehná půldruhému metru.
Ale to doporučení tam bylo už takových 30 let, 1 metr + 1 cm za každý km rychlosti. To je mnoho let uznávané doporučující stanovisko znalců a soudů. Tohle doporučení se vyučuje, resp. mělo by se vyučovat v autoškolách. No a čas od času bylo zopakované i v TV a nějakých článcích.
To že se tímhle doporučením někdo neřídí, tak téměř nevymahatelný zákon s tím naprosto nic neudělá a nijak to nezmění.
Není to tak přesně jako že by "všichni a nikdo" ale jezdí se tam našinci líp i po městě, i hodně velkém městě...
1,5m předpis na to netřeba
Pravidla plná čísel nejsou pravidla pro lidi,ale pro roboty. Člověk jen do řídícího počítače zadá budeš dodržovat takovouhle rychlost,takovouhle vzdálenost a takovýhle boční odstup. Jak se má řidič zabývat nějakou bezpečností provozu,když nad vším stojí čísla?
Pamatuješ si, kolik brigádníků se smělo vozit na korbě na pole ? Byla to i otázka v testech. :-))
....podle velikosti korby? :-))
Těsně vedle.
Například z populární vyhlášky "stovky".
Všechna ta čísla, váhy, počty, věk, praxe, byly součástí testů.
Od toho je člověk vybaven mozkem,aby přemýšlel co dělá,co je bezpečné a co ne. Jakmile všude nacpeme čísla,tak dáme lidem najevo,že nechceme,aby ten mozek využívali,aby bezpečně řešili konkrétní situaci v konkrétním místě,ale že chceme jen to,aby dodržovali ta čísla.
Vypadá to logicky správně, ale nefunguje to. Stále se najde mnoho řidičů, co tě klidně těsně oprasí. Řidičů, kteří ti na kole prostě přednost nedají. Řidičů, co ti na křižovatce klidně dají pravý hák. V Praze se snad už přestaly používat blinkry. V uzavřené osadě se místo 50km/h jezdí 60km/h. Já tedy nevím, co je v té autoškole učíte. Pravděpodobně jen točit volantem.
Jj, a stále je dost cyklistů, co jezdí na červenou, po chodnících, valí se kolem malých dětí na společné stezce na šířku poštovní známky, jezdí v chumlu vedle sebe, tlačí se zprava do skuliny mezi auta, i když tam není místo (natož 150 centimetrů)...
Prostě, kdo je pitomec v autě, bude pitomec i na kole a pěšky. Zcela jedno, čím zrovna kroutí:-))
To je to,co píši. Máme mozek,máme ho používat. Když se budeme jen řídit konkrétními čísly,tak se situace těžko zlepší. Jen si úředník odškrtne jednu položku v notesu,jako vyřešeno.
Bohužel, mnoho lidí, ač má řidičské oprávnění ho nepoužívá.
Vidíš to. A všechno to, co jsi vyjmenoval, je v zákoně velmi přesně napsané, popsané. A stejně to nic neřeší. Takže ten půldruhý metr zapadne prachem zrovna tak. Možná ještě víc.
Tak proč se potom tolik zlobíš a protestuješ? A nepiš, že z principu proti zaplevelování zákona nevymahatelnými příkazy. To proto, že jsi teď argumentoval proti z pozice řidiče, kterému to bude náramně vadit.
A zase ten třídní boj:-))
Proč by nemohl napsat svůj názor?
Jakým právem se dožaduješ: A nepiš mi, že...?
Poněvadž je to v rozporu s předchozími tvrzeními. Buď mu to škodí v předjíždění, nebo to neškodí, protože je to jedno. Ano, může mít svůj i hloupý názor, ale pak se nemůže divit, že bude za hlupáka.
Dokážeš ty uvažovat i jinak, než takhle zjednodušeně, "dvoustavově" ? V širších souvislostech ? Domejšlet důsledky ?
Hloupému vše hloupé:-))
S tebou je to marný. Nečteš, co jiní píší, jak to zdůvodňují. Jen si něco domýšlíš, podsouváš, děláš si svoje zjednodušený závěry, "třídně" bojuješ.
To fakt nemá cenu. S tímhle tvým přístupem to nikdy nepochopíš.
Přece "14 kubíků"
https://www.youtube.com/watch?v=cZrB7Y9f_Uk
Když řidič nechápe, že 0.5m není bezpečný odstup, tak jak mu to jinak než číslem sdělit? V autoškolách se to patrně neučí ani nyní. Před 40 lety se to rozhodně neučilo a na žádném školení příležitostných firemních řidičů jsem se to také nedozvěděl, ač to vždy přednášeli lidé z autoškol.
Rychlost 50 v obci a 90 !! mimo obec se také už mnoho let vyučuje v autoškolách, je to tam přesně uvedeno, a dost často se to kontroluje a hlídá radary s trestem a taky informačními radary a výsledek? Prostě je jaký je, velmi často a pro mnoho lidí jako by to nebylo nikde uvedeno.
To dělaj určitě ti cyklisti bez řidičáku...
Ne.
Ale je dost možné, že to dělají i cyklisté s řidičákem, když zrovna přeskočí ze škatulky točpedál do škatulky točvolant:-))
Tohle nové názvosloví se mi líbí, z toho by měli národní obrozenci radost!
Znamená to, že když nemám chuť být točvolant ani točpedál a sednu na svůj jednostopý motorizovaný prostředek nejmenované anglické firmy, tak se stávám točřídítkem?
Jen opatrně, abychom nenarazili na autorský zákon. Zcela určitě má Gejza Pešta práva na název "Točkolotoč". :-))
No, začala mě ta diskuse bavit:-))
Je zajímavá.
Jsou lidé, co novelu podporovali, a teď když ji mají (a projde senátem a prezidentem), tak si řeknou, vida, dobrá věc, fajn, pojďme jezdit.
A pak jsou lidé, kteří novelu chtěli, a když ji dostanou, nebudou spokojení. Kontinuálně budou dál spílat točvolantům a samotné schválení novely budou považovat za div ne výstřel z Aurory, za teď již jasně zákonem daný impulz k zahájení protitočvolantského džihádu.
Po pravdě nechápu, proč zase nejsou spokojení, nebouchají špunty od šampusu a neradují se:-))
Aktivista se děsí okamžiku, kdy by se všechny "problémy" vyřešily. Co by dělal? Ztratil by smysl života. Je třeba neustále bojovat za blaho celého vesmíru. Permanentní revoluce! Jak dopadl Ernesto Guevara když revoluce na Kubě zvítězila a zůstala jen každodenní radostná práce? Ztratil smysl života a odjel rozvracet jiné země v Jižní Americe (což se nelíbilo místním zemědělcům, chytili ho a vojáci ho zastřelili).
U nás je také třeba neustále bojovat za světlé zítřky. A je třeba se z Guevary poučit a nedovolit, aby se "problém" vůbec někdy mohl vyřešit. Správně to pochopil Čižinský na Praze 7. Už to bude skoro rok, kdy tam vyhlásil stav klimatické nouze - vyslyšel prý volání vědců a občanů (škoda, že jsem nedával pozor a neslyšel to!). Protože ultralevice vítězí v Evropě i Americe na plné čáře, máme stav nouze v Holešovicích až do konce světa.
Aktivisté se radují pouze v dobách, kdy se objevují stále nové problémy galaktických rozměrů, které je činí nešťastnými :-))
Poslední slovo svého výplodu máš špatně. Správně je šťastnými :P
Ty blbečku, ani opisovat neumíš.
"Doporučuji studenou sprchu a tření končetin a celého těla froté ručníky"
Brahmo, Brahmo, nenávist z tebe dělá nechytrého člověka. To poslední slovo je tam samozřejmě správně.
A opisovat? Od koho? Sám píšeš, že je to můj "výplod". Sám sebe popřít ve třech holých větách tě mezi myslitele moc neposouvá. Zapomenu na to. Beru to tak, že jsi byl v noci již notně znaven :-)
No bohužel mimo obec stále velká část řidičů jede zbytečně pomalu. (A naopak v obce jedou jako závod)
Půl metrů je bezpečný odstup. Chodci na cyklostezce mi kolikrát nechávájí i méně místa. :-)
Zbytečné pravidlo na prd, nevyřeší nic, jen přinese zlou krev. Jakožto řidič abych se vybavil brokovnicí na sestřelování kreténů na kole, co schválně pojedou vprostřed tak, aby je nebylo možné s bezpečným odstupem předjet, jako cyklista, abych si pořídil samopal na likvidaci nasraných řidičů, kteří se rozhodli, že tomuhle cyklistovi (zrovna mě) to dají za předchozí setkání s kriplem na kole sežrat.
Nebude to přehnaně četný, ale právě mám obavu, že u těch stávajících zmetků a provokatérů na obou stranách (kvůli kterým celý tenhle humbuk je) ještě posílí jejich akce a protiakce.
Právě proto, že ta novela nevyplynula tak nějak přirozeně z obecné potřeby, ale byla aktivisticky protlačená (doporučuju poslechnout si a posoudit "nezaujatost" argumentace autora)
Když jsem takhle jednou coural po Keni, všimnul jsem si, že jsem tam celé stovky kilometrů nenarazil na žádnou značku. Mají tam mnohem slušnější řidiče, asi teda...
Ale problémy řeší podobné, jako my v Evropě. Bavil jsem se s jedním místním bikerem (na fotce, jmenoval se Joseph). Jezdí pro jednu místní neziskovku a snaží se prosadit do zákona boční odstup lvů od cyklistů aspoň 150 metrů. Spousta lvů prý vůbec netuší, jaký je bezpečný odstup a klidně oprasí cyklistu třeba jen na 30 metrů. Řada cyklistů z toho prý měla smrt! Mě takhle jednou v noci oprasila jedna lvice dokonce asi jen na 5 metrů!!!
A to jsou lvi ještě dost slušní účastníci provozu v Keni. Nepřál bych nikomu zažít ten pocit, když mě oprasilo stádo buvolů.
To bude zase mínusů, ach jo... :-))
Jj, někdy je to fakt hrozný:-))
https://lannka.rajce.idnes.cz/Botswana,_cast_1....
Koukám, že ta žirafa byla taky dost blízko. Je hrozný, co si dnes ta zvěř dovoluje! V Tsavo East jsem si fotil takového milého krokouše. Bylo jich tam víc a všichni byli daleko v řece. Jen jsem si ale stoupnul poblíž břehu, hned byl jeden parchant kousek za mnou. Ještěže jsem si tu fotku prohlídnul až doma! Taky asi neznal bezpečnou vzdálenost.
Už raději končím, abych nebyl smáznutý za znevažování takového životně důležitého tématu...
Mají tam správnou infrastrukturu. Neutrácej peníze ukradený daňovejm poplatníkům za sociálně inženýrský projekty umožňující uřvané menšině realizovat svoje úchylný představy o silničním provozu.
Na Ukrajině to funguje stejně - značky žádný, přesto nikdo nejezdí rychle a nehody se nestávají:
https://www.youtube.com/watch?v=lfvvSPJa9C0
Tak hlavně jestli jsi dodržel odstup ;-)
Hanáčtí staříci musí dodržovat odstup,jinak by je mohl trefit šlak.
Jen nepovídej. Kouknul jsem do EXIFu a je to focený pětatřicítkou. Musel jsi být pěkně blízko :-))
...a celá pravá strana "zívá prázdnem"...:-(
Co šlak. Dneska některou pohladíš jen očima a už seš u soudu a nevíš, zda zejtra nebudeš bezdomovec. Inu Nová doba, Nové zákony, Nejspravedlivější soudy....
Dnes jsou "svaté a nedotknutelné" úplně jiné věci než v minulosti.
Hrůza. A navíc ty dívky jedou vedle sebe a v protisměru:-))
Proč si myslíš, že v protisměru :-)
Protože na Hané:-))
Ta fotka není z Hané, jen popisek :-)
Takhle ty pracuješ se zdroji, oblafne tě každý. Bude ta corona mutovat nebo ne? Co ty vakcíny? Ty pokrejou všechny mutacCo si vygooglila dnes?
Mohla by si dát i video nějakého odborníka, s tím, že bych si to měl pustit :-)
Nežere, nerozumí vtipu:-))))
Ta fotka není z Hané, jen popisek :-)
Takhle ty pracuješ se zdroji, oblafne tě každý. Bude ta corona mutovat nebo ne? Co ty vakcíny? Ty pokrejou všechny mutacCo si vygooglila dnes?
Mohla by si dát i video nějakého odborníka, s tím, že bych si to měl pustit :-)
No, jo, no. Klasickej Jindřich:-))
Než aby si v klidu prošel celé vlákno, zasmál se a zjistil, že všichni vědí od samého začátku, že se jedná o vtípek, tak okamžitě vystartuje a začne útočit.
A hnedle dvakrát. Aby nebylo pochyb:-))
Ty už jiný nebudeš. Jak zajíc u bubnu:-))
Tvůj zdroj píše "musí", jiný zdroj (níže) píše:
Nově by tam, KDE JE TO MOŽNÉ, musel řidič auta míjet cyklistu ve vzdálenosti 1,5 metru. V oblastech s omezenou rychlostí jízdy na 30 kilometrů v hodině by stačila metrová vzdálenost.
Uvidíme, co na to senátoři a co nakonec vydají ve sbírce zákonů
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov...
https://mestemnakole.cz/2021/04/kindl-jak...
Díky. Oceňuji že nejde o hloupý a prvoplánový odsudek točvolantů.
Co se vyhýbání týče, nikdy jsem si nemyslela nic jiného, než že ve vypjatých situacích to bude cyklista, kdo uhne autu. V nouzi nejvyšší dokonce zastaví.
To je v pořádku.
Jen mě trochu mrzí, že musím zastavovat i v případě, kdy je vedle metr místa a rychlost míjení je dostatečně nízká, takže jako cyklista to vyhodnotím v pořádku a mávnu na autaře, jeď přede mne. Ovšem z hlediska zákona to v pořádku nebude a jak on, tak já se budeme trápit celé minuty a kilometry, jen kvůli tomu, že nevíme, zda je tam 147 nebo 152 centimetrů.
A doufám, že se mi navrhovatel novely ozve a vysvětlí mi, jak řešit situaci, kdy cyklista se s autařem domluví, že předjíždění je v pořádku, ale zákon to vyhodnotí jinak. Budou tam třeba chybět 4 centimetry. Tedy zákonu budou chybět. Cyklistovi ani autaři chybět nebudou.
To je běžná situace v dopravě v Praze. Jedu, vidím, že někdo potřebuje odbočit doleva. Kouknu za sebe do zrcátka, zpomalím, bliknu na něj, jeď a nestůj, vejdeme se všichni.
Z hlediska zákona přestupek. Dokonce vědomý. Z hlediska plynulosti provozu....?
To je nesmysl a byl by vůl pokud by na to reagoval.
Je to podobné jako se dohodnou dva řidiči, že ten co má přednost tak pouští toho co podle pravidel musí dát přednost. Děje se tak dnes a denně tisíckrát a v obci zvlášť.
Nesmí tím samozřejmě dojít k ohrožení třetího.
Přesně tak.
Děje se to dnes a denně. Kdyby se to nedělo, tak se nikdo nikam nedostane.
V podstatě ve vypjatých situacích si pravidla tvoříme sami, a zákony na to jen se zpožděním reagují.
V každém případě jsem zvědavý co a jak se bude dít od července, kdy by to mělo nabýt účinnosti.
A hlavně co předvedou sdělovací prostředky.
...jak se budou dokazovat ty "chybějící centimetry? :-/
Respekive, jak jsme se teď dozvěděli, pro každý konkrétní případ jinak. Záleží na stavu krajnice, na tom, kolik cm řídítek může cyklista vysunout mimo vozovku, na šířce předjíždějícího auta, na šířce jeho zrcátka a o kolik ho může vysunout mimo vozovku.
V praxi tedy nijak. Nebudeš přeci chodit s metrem kolem dokola, zasuneš se na stranu a necháš se předjet nebo, když to jinak nepůjde, tak na vhodném místě zastavíš.
Ostatně, to scvrknutí se cyklisty na 30 centimetrů vysunutím řídítek mimo vozovku (vpravo má čistou nulu, aby vlevo měl 1 m) je čiré zoufalství.
Ale autor zákona s tím prostě počítá, přímo to zde píše:
" Díky tomu je možné dodržet bezpečný odstup dokonce na nejužších vozovkách o šířce 3,5 m, pokud je zde omezená rychlost do 30 km/h: 2,2 m pro motorové vozidlo (levé zrcátko může být mimo vozovku) + 1 m bezpečný odstup + 0,3 m cyklista (pravé řídítko může být mimo vozovku). Na vozovkách o šířce 4 m je možné dodržet i odstup 1,5 m."
Pisatel toho v uvozovkách, jako obvykle, zapomněl na tříkolkáře. Ti jezdí také na kole a řidítka mají ve většině případů uvnitř rozchodu kol a tak se jim pravé řidítko obtížně vysunuje mimo vozovku :-) . Proto Ti dávám s tím čirým zoufalstvím za pravdu, jen, je to navíc prostě nesmysl. Mám po mnohých opravách rozchod 90cm a ubrat nelze. Scvrknutí na 30cm = převržení se do příkopu :-( .
Tak to máš smůlu. S 90 centimetry jsi na 3,5 metrové silničce předpisově nedpředjetelnej. Musíš zastavit a doufat, že když bude řidič slušnej a vysune se zrcátkem mimo vozovku, tak tě mine na 40 centimetrů. Když slušnej nebude, mine tě třeba na 20 cm:-))
Fakt divnej argument s tím třiceticentimetrovým cyklistou.
Tříkolka je stabilní a nerovnosti nebo silný boční poryv tě nečekaně neposune o půl metru do vozovky, takže není žádný problém aby tě bez problému předjel s odstupem i pod metr. To určitě sám víš, takže asi není problém se porovnat i na úzké silnici.
Samozřejmě, že to jde. Stejně jako to šlo dosud. Ale podle novely to nebude předpisové. Podle novely a zdejšího komentáře k zákonu budou dvě řešení.
-autař pojede za cyklistou tak dlouho, než nevznikne situace, kdy lze dodržet bezpečný odstup.
- cyklista zastaví, protože pro stojícího cyklistu uvedený limit neplatí.
O tom, že v podobných situacích tě autař může v rychlosti 10, 20 či 30 km/h líznout na půl metru, nikde ani slovo.
A on snad někdo někde jezdí předpisově? Takového člověka bych chtěl vidět, ale myslím, že se spíš potkám s ufounem než s takovým řidičem.
Předpisová jízda je nereálná. Je proveditelná, ale je utrpením a hodně vyčerpávající, takže jí nikdo nejede.
Tak jako předjížděli lidi dosud, tak budou předjíždět dál. Na široké silnici s malým provozem pojedou auta většinou s větším odstupem, ale v hustém provozu a na užší vozovce se celkem nic nezmění.
No právě. To je ta otázka zákonných předpisů. Dnes, když na úzké silničce předjede auto rychlostí 30 km/h kolaře na půl metru, je to bezpečné a předpisové.
Po platnosti novely to bude sice taky bezpečné, ale nepředpisové.
A to jsme ještě vůbec neprobírali druhou část cyklonovely, kde se cyklista sám rozhodne, zda je pro něj bezpečné jet po pro něj vytvořené a jemu vyhrazené infrastruktuře, nebo zda se sám rozhodne, že ji bude ignorovat:-))
Ta možnost výběru zda silnice nebo cyklo snad nebyla schválená. Zrovna tak nebyl schválená návrh povoleného přejíždění plné čáry při předjíždění. Běžně se děje a je to v pořádku, ale bude to povolené.
Po pravdě nevím, nechce se mi to hledat. Ale autor návrhu nám to třeba osvětlí.
Chybička dosti zásadní se mi vloudila do poslední věty : NEBUDE povoleno.
Já jezdím předpisově.
Tedy snažím se o to.
Vycvičili mě Frantíci. To co může Frantík, Germán nesmí. Takže když se měří a celá kolona jede na 50ce 60, zastaví mě. To že nejsem Getmán zjistí, až když stojím. Prostě máme bílé SPZ jako oni. A pak platím.
Většinou nejnižší možnou sazbu, nejsem ten Germán, ale platím. A to člověk nechce.
A tak když je tam 50, nastavím tempomat na 53, ono to pak jede asi 49, a ti za mnou ať si to třeba šlehnou. Nemají tu blbou bílou značku, tak nejsou ohrožení :-)
Kde se to nesmí nepředjíždím a protože vím, jaký to je, objedu cyklouna velkým obloukem. A když vidím, že to nejde, tak se mu nepověsím za zadek, abych ho nervoval.
Tedy pokud to není prototyp vysírače, co jede prostředkem silnice tam kde nemusí, aby ukázal, že on je "taky doprava".
....škoda že se také tak slušně a "předpisově"(jak se na inteligentního člověka patří) nechováš vždy ve zdejší diskusi... :-((
"Lepší je drzé čelo než poplužní dvůr"
8-)
...a nejlepší slušná než vulgární drzost. :-)
jde o to, s kým jednáš...
staré české příslový říká:
bav se s volem bez klacku
Zatím jsem žádný problém neměl. Koukám do zrcátka skoro víc, než dopředu a tak o tom, kdo mě bude předjíždět, vím dlouho dopředu. Navíc využívám trasy, (např. na Kolín nebo na Benešov), kde je široká krajnice a většinu doby jedu důsledně "za čarou". Jen, kde jsou u křižovatek odbočující pruhy, se krajnice zúží natolik, že se za čáru nevejdu a levým kolem zasahuju dle potřeby do silnice. Za sebe tu novelu budu řešit tím, že šoférovi ukážu, ať jede, že o něm vím, a s jeho předjetím počítám. Jen záleží na tom, zda to bude stačit nejen jemu, ale hlavně policii, aby byl provoz plynulý.
To ukázání praktikuju už řadu let na uzké vozovce když je auto za mnou nebo mě dojíždí a je jasné, že váhá s předjížděním. Ukázání bezvadně funguje. Hned po mávnutí ať jede se ještě víc uklidím ke kraji nebo když to jde tak i vyjedu mimo cestu třeba i do trávy a pak se zase vrátím. Blbý je pokud na takový pokyn řidič včas nereaguje a hned nevystřelí, to dostane vynadáno, ale to není až tak časté, většina řidičů jsou schopní a šikovní.
Taky to často praktikuji a funguje to. Mnohdy mi ten, co mě takto předjede, poděkuje blikačkama:-))
kup si ten radar, v kombinaci se zrcátkem to nemá chybu
pípne ti, ty zkontroluješ co je za tebou, a nemůže se stát, že se náhodou nepodíváš, protože pípne.....
další věc, které to dělá, že to buďc nebliká vůbec, nebo bliká jako bežná blikačka do té doby, než zaznamená přibližující se auto zezadu
pak se tp nepravidelně rozbliká, prostě začne se chovat velmi nápadně a to upozorní toho řidiče za tebou, který jednotvárné poblikávání může přehlédnout. Všimnul jsem si, že už s tím jezdí dost lidí, tady v okolí, a právě v tom autě poznám, že má ten radar, protože se ta blikačka jak se k němu přibližuješ najednou zblázní.
Tohle je fakt dobře domyšlená hračka na silnici.
Bezpečný odstup je stanoven například v Německu, Francii, Španělsku, Portugalsku a Belgii. I v těchto státech existují úzké silnice a žádný černý scénář se nekonal.
Tam, kde se mohou vyhnout dva automobily, je dost místa na předjetí cyklisty s bezpečným odstupem. Podle platné normy je minimální šířka vozovky s nízkou intenzitou provozu 5,5 m, běžně však 6,5 m a více.
Naopak tam, kde se dva automobily vyhnout nemůžou, nelze ani cyklistu bezpečně předjet. Zcela výjimečně lze navrhnout i obousměrnou vozovku o šířce 3,5 m. Všechna vozidla musejí jet za sebou, dokud nedojedou k výhybně. Výhybny musejí být každých 80 až 100 m.
Stačí se konkrétně podívat na každou úzkou cestu. Obvykle je na ní velmi slabý provoz. Občas se stane, že se tam potkají dvě auta. A jak to řeší? Jedno z nich musí zastavit a druhé se mu vyhne či ho objede. Přinejhorším jedno z aut musí couvnout, dokud nedorazí k širšímu místu. U cyklistů je to jednodušší, protože couvání opravdu nutné není. Existují tři možnosti:
1. Motorista zpomalí a s cyklistou dojedou k širšímu místu. Například k výhybně, vjezdu či křižovatce. Zpravidla se jedná pouze o desítky metrů.
2. Motorista zpomalí a cyklista uhne na samý okraj vozovky. Je na cyklistovi, aby vyhodnotil, jestli se na krajnici před ním nenachází žádná nebezpečná překážka a může uhnout co nejvíce na stranu. Přitom zpravidla přestane šlapat, čímž narovná svoji dráhu a také zpomalí. Díky tomu je možné dodržet bezpečný odstup dokonce na nejužších vozovkách o šířce 3,5 m, pokud je zde omezená rychlost do 30 km/h: 2,2 m pro motorové vozidlo (levé zrcátko může být mimo vozovku) + 1 m bezpečný odstup + 0,3 m cyklista (pravé řídítko může být mimo vozovku). Na vozovkách o šířce 4 m je možné dodržet i odstup 1,5 m.
3. Motorista zpomalí a cyklista zastaví. Motorista ho následně objede. Na objíždění se na rozdíl od předjíždění odstup 1,5 m, resp. 1 m nevztahuje.
Je hezké mávat normama a třema scénářema, jenže život je mnohem pestřejší.
https://mapy.cz/turisticka?x=16.3476447&y...
Jedna z mnoha cest, po které jezdí jednak rakreační cyklisti, druhak mimo občasného auta i menší lokální autobusy. Ta cesta je do mírného kopce a nemá par set metrů, ale čtyři kilometry. Žádné výhybny.
Slušný cyklista předjetí umožní, ale zhola nic ho k tomu nenutí. A sporťák s okem na stopkách bude ze zastavování zvlášť nadšenej, když by se okolo něj auto v pohodě protáhlo, ale nesmí...
Takovejch cest ti vyjmenuju tucet na počkání, zbytek dohledám.
Viz pokračování níže.
Takže stejně jako dosud. Díky za odpověď.
Motoristé mohou namítat, že takový způsob předjetí, resp. objetí vyžaduje spolupráci obou zúčastněných. To je pravda. Cyklista umožní své předjetí, resp. objetí z těchto důvodů:
a) Je v zájmu cyklisty, aby k předjetí, resp. objetí došlo bezpečně. Ani pro cyklistu není příjemné, jede-li za ním motorové vozidlo příliš dlouho.
b) Cyklista má povinnost neomezovat plynulost provozu a nebránit předjíždění [§ 17 odst. 4 a § 18 odst. 1 písm. b) zákona o silničním provozu].
c) Každý je povinen chovat se ohleduplně [§ 4 písm. a) zákona o silničním provozu].
Podstata dodržování bezpečného odstupu spočívá v tom, že na běžné venkovské silnici není možné cyklistu předjet v okamžiku, kdy v protisměru zrovna jede jiné vozidlo, anebo v zatáčce či před horizontem, za které není vidět. Právě v takových situacích dochází k nehodám nejčastěji.
Návrh jasně stanoví, že cyklistu nelze bezohledně předjíždět (nebo spíše přejíždět) kdykoli, kdekoli a jakkoli. Bohužel ne každý se s tím ztotožňuje, a právě proto je třeba tuto změnu přijmout.
Případné zpomalení motoristy v řádu vteřin či desítek vteřin nemá zásadní negativní dopad na celkovou plynulost provozu. Je to malá daň za to, že nedojde k ohrožení života a zdraví.
Člověče, ty si tím zákonem kroutíš, jak Zeman ústavou ;-)
To myslíš vážně, argumentovat v téhle souvislosti §17 odst.4 ? To se snad týká už předjížděného vozidla.
A §18 nejspíš odst.2 písm.b) je o bezdůvodně pomalé jízdě a pomalém předjíždění. Pochybuju, že by se cyklista cítil bezdůvodně pomalý, když šlape dle svých možností.
Promiň, ale od právníka bych čekal kvalitnější argumentaci, než tohle zkoušení, jestli to někdo spolkne ;-)
Na takové klikatící se venkovské silnici pojede motorista devadesátkou,vjede do zatáčky,najednou uvidí v protisměru auto a před sebou cyklistu,jedoucího 10km/h. Bude muset prudce zpomalit. Když se mu tohle stane několikrát,tak asi uvidí rudě.
Ale tak to je snad úplně normální situace. Na to musí být šofér připravený, ne?
On na to připravený je. Ovšem ne na to,že bude muset všude zpomalit,jet 50m 10km rychlostí za ním,pak s odstupem 1,5m ho předjet,zrychlit na 90 a v další zatáčce to stejné.
Když se po okresce courají chodci a proti je provoz, tak se jede třeba přískokem. Není to příjemné, taky radši jedu plynule, ale co se dá dělat? Po městě ve špičce taky skáčeš po pár metrech a přijde ti to normální.
Jenže tady bude těch 150cm. Za normálních okolností by si řidič řekl,že to před protijedoucím autem,které vidí,nebo které by mu mohlo případně vyjet ze zatáčky,nebo za horizontem stihne,takhle to vyhodnotí jako nebezpečné místo,protože by se celým svým autem nacházel v protisměru,tak bude brzdit.
...pěkná teorie- tak se zachováš ty a pár jiných- ostatní to "vyhodnotí" podle svého auta... :-(
Prostě chci říct,že přibude váhajících řidičů,kteří budou prudce brzdit a v hlavě probírat pro a proti. A s těmito řidiči se budou všichni ti ostatní řidiči setkávat.
Jo, to bude, hlavně ze začátku často. Později, až to zapadá prachem, tak už jen občas. Jako s těma, co po nařízení padesátky v obci jezdili cca 43.
Pojedeš s autem,před Tebou auto,před ním cyklista. Auto před Tebou dá směrovku vlevo,začne vybočovat,pak ovšem jeho řidič vyhodnotí,že by cyklistu neminul v předepsané vzdálenosti 150cm,nýbrž jen 147,3cm,tak vší silou dupne na brzdu a bude se vracet zpět. Na Tobě bude nastalou situaci bezpečně vyřešit.
Proč by měl prudce dupat na brzdu? A prudce na ni může dupnout i z mnoha jiných důvodů. Nejedeš snad za ním bezmyšlenkovitě a bez přehledu o situaci natěsno. To by pak bylo jak na těch YouTube videích z ruských silnic. To se člověk nestačí divit, co někteří dokáží :-)
Tohle bude důvod,který k těm stávajícím přibude navíc. A z Tvého pohledu to bude vypadat,že on cyklistu bezpečně předjede a bude pokračovat dál. Do hlavy mu neuvidíš.
Nevím jak ty, ale já udchylku +- 1 palec nerozeznám (+- 25 cm už ano)
Jenže po silnicích nejezdíš jen Ty. Přibudou váhající střelci,kteří se napřed rozhodnou,že ano,potom že ne.
Ale to se přece děje stále a už tak dlouho co se potkávají a dojíždí auta na silnici.
Ten kdo má problém s předjetím pomalého auta, tak nejspíš bude mít problém i při předjíždění kola.
Kdo má správný odhad a zkušenosti tak zvládne předjet bezpečně kohokoliv.
Tohle ale zvýší jejich počet. A ani tomu cyklistovi to nebude příjemné. Je jasné,že se to časem nějak ustálí,ale ten začátek.
Teoreticky určitě- prakticky u tohoto neměřitelného, nedokázatelného a tudíž nepostihnutelného nařízení se bude jezdit dál jako doposud. Celé teoretizování a vymýšlení jakýchkoliv situací je jen v teoretické rovině. na praxi to velký vliv mít nebude....
Podle mně se nějací ti váhající řidiči objeví. Počítám,že pokud se ta věc schválí,tak to bude mít mediální reklamu.
njn, s tímhle novým nařízením to předjíždění bude v mnoha případech opravdu o dost delší než při menší vzdálenosti. Takže holt třeba nebude možné.
Zaujala mne na paralelní diskusi (BF) prezentovaná fotka odkudsi z ciziny. Demonstrovala se tam vzdálenost auta a kola. Na silnici nakreslené lajny, odměrený metr a půl. Postavili tam policejní auto a policistu na kole, středem kola na tu půldruhametrovou kótu. Takže vlastně loktem nebo řídítky cca 110-120cm od boku auta.
Autor iniciativy se tak rád odvolává na to, že mají metr a půl leckde v cizině - ale jestli zase nejsme jako obvykle papežštější než papež s tím naším celkovým odstupem "obrysů".
Neboj,
bude to furt stejný, policajti budou kontrolovat, jestli máš v lese roušku, a na takovýhle blbosti nebudou mít čas :-)
Na to je připravený každý- jenže v reálu se většina zachová jinak a proto návrh na tento zbytečný a nepostihnutelný zákon aby se "vlk nažral a koza zůstala celá". Pokud se nedodržuje stávající nařízení- nebude se dodržovat ani nové. Jde vždy o kontakt dvou, většinou beze svědků, určený odstup neměřitelný a teda nedokázatelný... Bohužel, naučené se "odmentoruje" u zkoušek a v praxi je to jinak. :-((
Tak zrovna tohle je situace, na kterou nové ustanovení nemá vůbec žádný vliv, ne?
Ty v autě vjíždíš do zatáčky devadesátkou, aniž bys tam viděl? Co když na tý venkonský silnici bude stát srna, bejk, nebo ležet spadlej strom?
Ještě tam také může přistát létající talíř. Pokud je ta silnice v dobrém stavu a vejdou se tam vedle sebe dvě auta tak proč ne.
Tohle ale doufám neučíš.
Správný řidič má přece klobouk hluboko do čela,na tachometru 45km/h,protože Trabanta má v záběhu a za zadním sklem pokyvuje hlavou psík.
Furt lepší než votroub, co letí, nečumí a sejme mě zezadu z motorky když zastavím na konci kolony před křižovatkou.
Pane doktore,Vy jste se zase kochal?
Vzhledem k zásadě „v pochybnostech ve prospěch obviněného“ se nehraje na přesné centimetry nebo decimetry, ale postihují se pouze jednoznačně excesivní případy velmi nebezpečného předjíždění.
Tak ty se klidně můžou postihovat i podle dosavadního zákona. Proč tedy stanovovat nějakou matoucí, nebo strašící, přesnou cifru?
Rozhovor v DVTV od 49:15
https://video.aktualne.cz/dvtv/zive-boj-o...
Dneska jsem trochu pojezdil autem a zjistil, že ani na sedmimetrový hlavní silnici, když pojedou auta v protisměru (klidně řídce, s odstupem do 100m), tak cyklistu legálně nepředjedu.
Zítra si na kolo vemu metr a budu "testovat" :-)
Já už teď neříkám ani tak, ani tak, ale na moje slova dojde.......
...tak 100m jsem nepotřeboval ani se starou škodovkou na bezpečné předjetí jednoho cyklistu- je to otázka max. dvou sekund i když vjedeš do protisměru...
Zkus si někdy zapnout třeba kameru na mobilu a pak si to v klidu změřit na stopkách. Zdání klame. A čím víc musíš do protisměru, tím víc se ta doba natahuje. A rychlý ostrý návrat do pruhu při akceleraci je sakra ošidný manévr...
100m odstupu mezi protijedoucími vozidly. Ty ale nestojej.
....teoretizovat můžeme kolik chceme- praxe je však jiná a tu si vyhodnotí každý podle dané situace, možností, svých schopností a výkonu vozidla....
Jaký teoretizování? Psal jsem jen vlastní zkušenost.
....to je "podle tebe" a ostatní budou mít jinou zkušenost a jinak se zachovají. Většina příspěvků tu uvedených je teoretická- v praxi to bude jinak a co se nedá dokázat se bude dodržovat tak, jak doteď. Jinak bere a chápe "bezpečnou vzdálenost/bezpečné předjetí" řidič tunového BMW a jinak to pocítí nechráněný cyklista
Úplně ti nerozumim, psal jsem, že jako řidič jsem měl problém s předjetím cyklisty, pokud bych měl dodržet minimálně 1,5m odstup.
Nehledě na to, že většina teoretiků, kteří tvrdí, že to snadno jde, počítá s kvalitní vozovkou od krajnice ke krajnici... a ne s tankodromem, kdy cyklista, nechtěje rozštípat sebe ani kolo musí sám ject ca 0,5 až 1 metr od kraje, aby se vyhnul tamo se necházejícím dírám.
Na druhou stranu - na té kvalitní silnici od krajnice ke krajnici se dá poměrně bezpečně líznout cyklista i relativně těsně.
Právě na tom tankodromu je odstup důležitý, protože nikdy nevím, kdy cyklista zakličkuje či zavrávorá.
Kdyby jel alespoň tak,jak Ty píšeš. On tam ale mezi těmi dírami musí kličkovat,takže předjíždějící řidič neví,jak daleko od kraje cyklista v daný okamžik vlastně bude.
...a proto řidič musí předjíždět s dostatečným bočním odstupem...
No právě. S dostatečným ano,ale přesně 1,5m těžko.
No, když cyklista kličkuje mezi dírama, tak už to ale není předjíždění, ale vyhýbání překážce a pak nemusí mít auto odstup 1,5m! :-)
Dvěma proti sobě jedoucím autům - i kdyby obě jela jen šedesátkou - to od vzdálenosti 100 metrů do srážky trvá tři sekundy. Moc velká rezerva tam není.
Při devadesátce už jen dvě sekundy.
Jasně. Pokud se náhle nevyřítil někdo 150 kou. A kdo bude na vině, když nemáš jak mu tu rychlost dokázat?
Tím se netrap, to už nebude tvůj problém, vyřeší to za tebe Coroner a soudní znalci. :-)
https://autozine.cz/komentar-povinna-vzdalenost...
No, dneska mě málem zabil jeden takovej mladej, a ještě byl drzej...
Vůbec nešlo o odstup.
Světly řízená křižovatka, červená
Odbočuji vlevo, v protisměru stojící vozidlo má taky levý blinkr, předpokládám, že odbočuje vlevo (z jeho pohledu) také, a že se uprostřed křižovatky mineme v těch obloucích.
Nastavím "turbo" abych vystřelil.
To mě zachránilo.
Blikla zelená, vyrážím, auto v protisměru rovněž, ovšem neodbočuje doleva ale jede rovně přímo na mě. Ještě, že jsem byl rychlej a minul mě o fous. A výkřiky a gesta, jakej jako jsem čůrák, že mu nedám přednost.
Jsem zvědavej, kdy mu došlo, a jestli vůbec, že měl ten levej blinkr.
No, a ten člověk mě vůbec nechtěl oprasit, jen asi na ten blinkr zapomenul.
Takovouhle chybu žádný zákon neošetří, a já mám zase ponaučení, že nemám věřit tomu co ukazuje, ale mám si počkat, jestli to co ukazuje se taky chystá udělat.
Tohle je ošetřený. Nedal jsi přednost. Byl bys jasným viníkem nehody.
já???
zřejmě jsem špatně popsal situaci.
Jak je tohle ošetřený?
Oba odbočujeme vlevo, signalizujeme, že odbočujeme vlevo, ale on, pokračuje rovně, v rozporu s tím co signalizuje a já bych byl viníkem nehody????
To nechápu
Já měl štěstí na protijedoucí auta odbočující vlevo,jak je dnes v módě,bez ukazování. Já také odbočoval vlevo a odmítal jsem ho pustit napravo od sebe,protože nikam neukazoval.Takže jsem mu stále dával přednost a pouštěl ho rovně,ať se v tom autě rozčiloval,jak chtěl. Takže jsme si při tom odbočení dvakrát zkřížili dráhy.
Tyhle zapomenuté směrovky bývají problém zejména u motorek. Tam se směrovka po projetí křižovatky sama nevypne,vždycky ji musí vypnout řidič. Když na to zapomene,může to pro něj mít hrozné následky. Jiný řidič,když tu motorku před křižovatkou vidí,tak myslí,že odbočuje a neví,že motorkář jen zapomněl tu směrovku za minulou křižovatkou vypnout. Ten motorkář se musí naučit čas od času na ty směrovky,nebo na kontrolku kouknout,protože jinak mu jde o život. Já na výcvikové motorky kvůli tomu doplňoval k přerušovači sirénu,aby to blikání bylo hlasitě slyšet a aby se ten adept naučil ty směrovky vypínat.
U nových motorek se blinkr vypne sám (ne u všech). Stejně jako v autě jen na jiném principu. Když zmáčknu blinkr krátce, blikne třikrát a vypne. Když zmáčknu dlouze, bliká (třeba na světlech) celou dobu kdy stojím a po odbočení a ujetí cca 60 metrů vypne. Doufám, že to bude standardní výbava, protože tady má ta elektronika na motorce význam.
Jenže,bohužel,člověk většinou potkává ty staré motorkáře. Teď na jaře vyjeli,ještě to nemají pořádně v ruce a riziko,že zapomněli vypnout směrovku je velké. Větší,než u aut. Řidič auta ji spíše při odbočení nepoužije vůbec,než že by ji zapomněl vypnout.
Popsal si ji dobře, ale pokud jsme oba měli plné světlo, tak ty si jemu křížil dráhu a nedal mu přednost - tedy přestupek. On dával znamení vlevo, měl tedy jet vlevo, ale nejel a tebe ohrozil - tedy přestupek. Oba zřejmě stejně závažný přestupek.
Zákon na tohle pamatuje, že jsi oprávněný odbočit vlevo až když je naprosto jasné, že jiného neohrozíš (nezkřížíš dráhu) a směr odbočení protijedoucího vozidla jer už jasný. Nestačí, že dává znamení. Mohl zapomenout z předchozího odbočení nebo si nechtěně drcnout do páčky blinkru.
To by se asi řešilo případ od případu,podle konkrétní situace,konkrétních jízdních drah,případně výpovědí svědků,nebo záznamu z kamery. Na to žádná univerzální šablona není.
Samozřejmě, že každá situace je krapet jiná, ale tak jak bylo popsáno by to obecně tak bylo.
Počkej, jaký přestupek?
Vozidla při odbočování vlevo se míjí jak naznačeno černými oblouky. Nikdo nikomu cestu nekříží.
Žádný přestupek, ani hovno, slavný soude....
On ovšem pokračoval ve směru červené šipky, čímž se mě pokusil zabít - tedy nikoliv přestupek ale pokus o zabití :-)
takhle to vidím já.
Přečti si celé, co píše Lelek. Vysvětluje to dost jasně a jasně říká, co je posuzováno jako prioritní a co jako podružné.
Jsou na vozovce vyznačené jízdné pruhy pro odbočení vlevo? Pokud ne a z pruhu ve kterém to protijedoucí auto stálo může jet rovně nebo vlevo, tak se dopustil přestupku, že dával znamení vlevo, ale jel rovně. Ovšem ty si mu zkřížil jízdní dráhu. Řidič při odbočování vlevo je povinen dát přednost všem a to fakt neokecáš :-)
Díky za poučení, ale je to nesmysl
Takže ať bliká nebo nebliká, mám stát a dát mu přednbst, dokud neudělá nějakou akci.
Křižovatka se tím stává neprůjezdná.
Ve stejné pozici je totiž ten protijezdec, obě vozidla jsou na tom stejně.
Sice ukazuji doleva (a na kole ne trvale) ale mohu jet rovně. On mi musí tedy dát přednost, protože sice ukazuji, ale kdyby jel, a já jel rovně, dopustil by se přestupku.
Takže stojí a čeká, kam já vlastně pojedu, jestli opravdu doleva, nebo rovně, protože to by mi musel dát přednost. A stejně tak já, stojím a čekám, protože nevím, jestli náhodou nepojede rovně.
Křižovatka pro odbočení vlevo, oboustranně se stává neprůjezdnou v okamžiku, kdy opravdu oba doleva chtějí jet.
Pěknej nesmysl.
Jindřichu, zbytečně teoretizuješ. Kdys naposledy viděl auto blikat jedním blinkrem? Maximálně výstražky, když mobiluje na krajnici.
Aby bylo úplně jasno.
Jsme na křižovatce, odbočovací pruhy nejsou vyznačeny. Obě auta signalisují, že budou odbočovat vlevo blinkry.
Podle tvého tvrzení, a je možné, že i předpisy jsou tak pitomé, že "blinkr není důležitej" a červené auto musí dát přednost modrému, kdyby náhodou, navzodry blinkru, chtělo jet rovně.
To samé ovšem platí pro modré auto.
Tedy obě auta si dávají přednost a obě stojí.
Když vyjedou a jedno náhodou zkříží cestu druhému, obě se dopustí přestupku.
Dokonalost sama, slavný soude :-)
Z cyklistického hlediska, ses zachoval jako trouba, pokud jsi spoléhal na to, že řidič protijedoucího vozidla NEudělá chybu.
Vyrazil jsi jak splašenej na Turbo, v podstatě přímo proti němu.
Tohle bych si nedovolil ani za volantem.
Ale hovno, zachoval jsem se naprosto normílně, ten člověk jasně blikal že jede doleva, stejně tak bys jel i autem, kdyby ten blb neměl zapomenutý blinkr, normálně bychom se minuli, jako asi tisíckrát před tím.
Jenomže on byl blb.
Pokud neplatí, že ten kdo signalisuje že odbočuje, klidně může jet rovně a ty mu musíš dát přednost, jsou veškěré dopravní předpisy k ničemu, a auta nemusí mít blinkry vůbec.
No, pokud se takhle chováš naprosto normálně, pak si na silnici poněkud nebezpečný.
Spoléhat jen na blikr protijedoucího auta a vjet do křižovatky, za to by tě i vyhodili od zkoušek z autoškoly.
Ne vjet do křižovatky.
Ta auta stála na světlech. Na červenou.
Otázka do autoškoly:
viz obrázek výše. Které auto má přednost. Modré,nebo červené?
Nás učili, že obě jedou současně a míjí se oblouky.
Tak si nech kecy, a pokud jedno z těch aut má přednost, které.
Pokud jedno z těch aut,navzdory ukazateli bude pokračovat rovně, když obě pojedou současně, a srazí se, kdo je viník nehody?
Pokud mají obě počítat s tím, že to druhé blinkrem jen mate a má mu dát přednost, musí stát obě, a stojí tam dodnes, jestli nezemřeli.
Ty autoškolo :-)
Nepouštěj se do debat, u kterých je potřeba myslet, už jsem ti to psal. Nevím, jestli je to tím prodělaným covidem, nebo si na tom byla tak mizerně už dřív, a nevšimnul jsem si toho, ale víc štěkáš, než přemýšlíš
Hned na začátku jsem ti chtěla napsat to, co ti psal Lelek, ale bylo mi jasné, že by si hned spustil svůj slepičí rituál. Nic jiného neumíš.
Teorie je jedna věc a ano, takto se to v autoškolách učí.
Ovšem realita bývá mnohdy trošku jiná a pak je na každém z nás, do jaké míry je obezřetný. Nás také v autoškole učili, že se má v ostrém provozu předvídat a "myslet" i za ty druhé.
Zkrátka když si na silnici, je potřeba používat mozek, ne jen strohá pravidla, ty autoškolo.
A přestaň štěkat jen proto, že jsem pod příspěvkem podepsaná já.
Doporučuji, abys příště odbočovací manévr provedl tak, jak ho praktikují zkušení řidiči - rozjedou se zvolna, bez zbytečného spěchu, a odbočení vlevo provedou naprosto bezpečně, tedy až v okamžiku, kdy je úmysl protijedoucího auta dostatečně zřetelný.
Musíš se ještě hodně učit, hodně učit.
Jo, není -li vyznačený jízdní pruh nebo přikázaný směr jízdy nebo svítící vyklízecí šipka vlevo, tak vždy platí, že odbočující vlevo dává přednost všem.
Když jsou protijedoucí vozidla již najetá do křižovatky, blikají vlevo a hodně zpomalí, tak je celkem jasné, že oba opravdu pojedou vlevo a můžou oba jet.
Zrovna tak stojí za to sledovat natočení předních kol a z toho se dá hodně vyčíst kam vozidlo bude směřovat.
Řidič zvlášť při průjezdu křižovatkou rovně nebo dokonce vlevo musí opravdu pozorně sledovat počínání všech a nespoléhat se na to, že bliká, ukazuje rukou nebo že ti z vedlejší silnice svítí zelená.
Pokud by z jízdního pruhu určeného pouze pro jízdu vlevo jel rovně, tak je to závažný tebe ohrožující jednání, jinak ne.
Když odbočuješ vlevo, dáváš přednost protijedoucím vozidlům jedoucím rovně.
Jak blikaj, je úplně jedno.
On sice páchá přestupek tím, že bliká někam, kam nejede, ale TY JSI NEDAL PŘEDNOST.
Takový tu máme zákony...
Já mám po cestě do práce tohle:
https://en.mapy.cz/s/kuvohofaho
Odbočuju doleva. V protisměru najížděj auta z parkoviště od Billy, přičemž na výjezdu z parkálu odbočujou doleva. Takže na té světelné křižovatce typicky bliká doleva každý druhý auto, přičemž jede z 90 procent někam jinam...
Ty jsi blbej nebo navedenej? :-)
Jak můžeš vědět, že jede rovně, když bliká doleva.
Že máme spoustu pitomých zákonů a předpisů vím, ale že by byl někdo takovej idiot, tomu nevěřím.
Sorry, ale jako idiot jsi se na té křižovatce zachoval ty. Vjet tam, aniž by si měl jistotu, že skutečně protijedoucí auto odbočuje, to je školácká chybka.
Na Bouchalův pomník si přispěl, tak by si si měl vzít i ponaučení z jeho nehody. On také spoléhal...
Já jsem hlavně živej a zatím bez nehod. Protože se řídím tím, kam kdo jede, ne kam kdo bliká...
No, já fakt nemohl vědět, že to vypálí rovně, zatím se mi to nestalo. Aby auto stáli na červenou, blikalo, že odbočuje, ale neodbočovalo.
Tedy, že to řídí idiot.
Stává se, Frantíkům zejména, že za jízdy nechá levý blinkr blikat i několik kiláků. To už umím. Na křižovatce, zvláště pak řízené světly, to bylo poprvé.
Budu i s tímto počítat, neboť chlap, narozdíl od kluka nedělá stejné chyby, ale stále nové.
"Budu i s tímto počítat, neboť chlap, narozdíl od kluka nedělá stejné chyby, ale stále nové."
-- Správný přístup. V situacích tohoto typu se sluší poděkovat andělu strážnému za včasný zásah a situaci uložit na seznam známých rizik...
Bohužel se to občas stává, není to až tak vyjimečné a bývají z toho také dost ošklivé nehody.
Už jsem to párkrát zažil a tak jsem opatrný na odbočování nebo najetí z vedlejší na hlavní.
Dost blbé situace jsou na křižovatkách, kde hlavní silnice odbočuje a vozidlo jede z hlavní rovně na vedlejší, tak samozřejmě neukazováním signalizuje, že chce jet rovně. Bohužel velmi mnoho řidičů co jedou po takové hlavní tak neukazují, že odbočují.
Na čekání na skutečnou reakci řidiče mě vycvičila moje zde již několikrát zmiňovaná křižovatka ve Šluknově.
Přijíždí-li auto ve směru šipky po Rumburské a nebliká, může to znamenat, že pokračuje dál po hlavní (T.G.M) nebo že míří do Zahradní ulice.
Pokud bliká ve směru jízdy vpravo, míří na vedlejší (T.G.M) nebo do Zahradní ulice.
Ono sice podle dodatkové tabulky s tvarem křižovatky je to jasně určené, ale ve skutečnosti to často probíhá tak jak je výše naznačeno, blinkr doleva se moc nepoužívá.
O pár metrů dál je další křižovatka, tam se zase nepoužívá pravý blinkr, ale tam je to takové jednoznačnější, rovně jezdí jen Technické služby.
Souhlas. mě se též stalo, že po zelené odbočuju vpravo a přede mnou to řízne protijedoucí odbočující vlevo. Prostě se někdo cpe za každou cenu...
jj, to je přesně to, co jsem psal někde nahoře. Nejezdit bezhlavě, ale furt sledovat co ti ostatní provádí a být připravený reagovat na jejich chyby. Udivil mě kolega, profík, že tohle bagatelizuje. Přitom jen díky tomu mám namotaný zhruba dvě mega i bez nezaviněného karambolu, kromě toho nabrání zezadu, ale to jsem ani nejel, neměl to tedy jak ovlivnit.
Kolega měl možná na mysli, že Jindra málem vyhrál bouchalův pohár..
Jenže plýtváš časem, když píšeš SMS a do Nakole až když nejedeš ...
Nojo. To je sice hezké, ale jsou i případy, že nezvládneš. Já předjížděl stojící náklaďák s přívěsem, přede mnou dlouho nic a tu se vyřítil maník z podjezdu pod dálnicí a byl v mžiku proti. Mě to odneslo světlo za nedobrždění. A kámoš policajt mi důvěrně poradil - nic s tím neděle. On byl správně na silnici a ty mu musíš dát přednost. Asi jsem měl hypnoticky zjistit, že tam někdo vyletí.....
Nepředjížděl,objížděl.
Jo. Souhlas. Ale důsledek je stejný.
Dneska jsem jela autem kolem Belvederu a tam jsou nově udělané cyklopruhy https://mapy.cz/s/durujozuha
Přijdou mi ale poněkud úzké, protože při míjení cyklisty prostě nezbývá než zvětšit rádius objíždění, pokud nechci ho ohrozit. A sebe vystavit riziku, že ho sejmu.
A když jsem tak jednoho cyklistu bezpečně míjela (s přesahem do protisměru), tak jsem si říkala, jestli u cyklopruhu stačí míjet cyklistu v rozsahu cyklopruhu nebo musím také navíc dodržet těch 1,5 metru odstupu?!?
Míjet především bezpečně. A co se týká novely, tak i budel-li takhle schválená, pouze bezpečně, bez limitu, protože se nejedná o předjíždění.
Záleží jak to je vyznačené. Pokud jako samostatný jízdní pruh vyhrazený pro cyklisty, tak jde o souběžnou jízdu v pruzích a ne předjíždění, takže je jen na tobě jakou zvolíš bezpečnou vzdálenost od něho.
Pokud to je jen pruh s piktogramy, tak ho předjíždíš a dodržuješ "schválená" bezpečný boční odstup.
Je to jen ten pruh s přerušovanou čárou a piktogramy. Už takhle je to na šířku té ulice předimenzované, širší cyklopruh by se tam nevešel.
Nicméně tady budou všichni motoristé cyklisty doslova milovat. V turistické sezóně tu prudí túristi v pomalých vyhlídkových autech či vláčku a teď ještě tohle.
No nic, díky.
Už aby se Dolínek s Březinou vzali za ruce a šli...
Na sloupu tam žádná značka není ? Modrý obdélník s vyznačením vyhrazeného pruhu ?
Houby modrej, bílej, viz lelek níže :-/
Pokud tam není tahle dopravní značka
https://mapy.cz/s/golucoreho
tak to není samostatný a vyhrazení jízdní pruh, takže jde o předjíždění a je nutné dodržet pravidla o přejíždění včetně dávání znamení o změně směru jízdy.
Ne, tohle tam není. Je tam tenhle obyč pruh s piktogramy https://www.google.cz/maps/@50.0942002,14...!3m6!1e1!3m4!1sJ8O-mhKzwsk4X9yuLjfsrA!2e0!7i16384!8i8192
Na street view je první verze, kdy to bylo jen nahoru. Teď už je to v obou směrech.
Jo, to je tak, když neumím kopírovat odkaz z google maps. Tak jinak https://goo.gl/maps/5U6Au2X4hompvLzg9
Takže jen grafické upozornění na častější jízdu cyklistů. Jde o předjíždění.
Takže odstup 1,5 metru, tzn. vzít to takřka zahradou Belvederu...
No nic... Pořád je naděje, že to shodí ze stolu.
Ten cyklopruh končí už kus před Bílkovou vilou, protože se tam nevejde. A normální cyklista tam nikdy nepojede, protože není blbej. Kdo potřebuje na Letnou, jede Chotkovými sady přes lávku a dál. Kdo potřebuje na Klárov (taky jsem tak několikrát jel) vezme to opět Chotkovými sady a potom Pod Bruskou. Je tam pár schodů a kdo neumí, musí z kola dolů. Ale pořád lepší, než se cpát do provozu.
Když jedeš od shora, tak stezka pokračuje do sadů pod Belvederem. Takže k Bílkovce by čistě teoreticky žádný cyklisty jet neměl, ale zákaz kol tam také není. Jen zákaz chodců.
Když ale jedeš nahoru od Bílkovky, tak je pruh od kolejí až nahoru na Brusnici.
Aha. Bral jsem to podle mapy a tam vidím cyklopruh až k odbočce k Písecké bráně? Už to bude skoro rok, co jsem tudy jel naposledy... :-)
Jak se ta silnice (před)loni opravovala, tak tam vyrobili pruhy po obou stranách.
Akorát teda směrem dolů vedle něj udělali krásný dlážděný pangejt. Musím říct, že tam bych si teda ustlat nechtěla.
Když jsem dneska jela na Hlavák, uvědomila jsem si, že jsem to minule fotila
https://vrstevnice.rajce.idnes.cz/20210410...
Jo a od Belvederu vede cyklotrasa i rovně, takže ty piktogramy jsou až k Bílkově vile.
Pro řidiče chuťovka. Zvlášť u toho přechodu z asfaltu na dlažbu a při mokru... Kdo to nezná, snad si tam může ustlat.
Od doby, co na Evropské namalovali takzvané ochranné cyklopruhy šířky 1,25 m, tam žádní cyklisté nejezdí.
https://mestemnakole.cz/2020/06/jak-vypadaji...
Novinka. Cyklopruhy v délce 1,5 km, to se cyklisté projedou ...
Dále jedou po chodníku?
Ne, dále jedou normálně jako vždy.
Nicméně nevím, zda na tyto ochranné cyklopruhy, legislativou nazvané prostě pruhy pro cyklisty, platí ten boční odstup 1,5 metrů. Z logiky věci plyne, že nikoliv, protože při jízdě v pruzích v obci nejde o předjíždění.
Co píše Lelek v odpovědi na můj stejný dotaz, tak tady jde o vyhrazený pruh a souběžnou jízdu. Takže žádné předjíždění s odstupem 1,5 m.
No, to právě nejde. Jde o (ochranný) pruh pro cyklisty.
https://www.cistoustopou.cz/kolo/clanek...
Ještě by tam měli namalovat ony ochranné pruhy pro ono předjíždění - oněch 1,5m a bylo by po diskuzích s dodržováním.....
A různobarevně, ať se na těch silnicích nenudíme :-))
Koukám, že co nestihne zprasit Dolínek, to hravě dorazíš ty :o)))
Vy dva byste teda byli dvojka :o)))
Taky jsem si myslela, že by tam inu měli namalovat ony cyklopruhy s tamtím 1,5 metrovým rozestupem pro oněch 1,5 metrů předjíždění.
Pořád se ptám sama sebe, zda opravdu mluvím s člověkem nebo jen, inu, ano, se strojem, kterému někdo špatně naprogramoval software?
Když jsem si přečetl první část tvého příspěvku, napadlo mě, jestli nejseš náhodou zpitomělá :-)
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto...
Moc se směju! Kámoška ze Švýcarska mě napsala, že nově mohou odbočovat na křižovatce na kole doprava na červenou. Také 2 pruhy ze 4 na důležitém mostě vyhradily pro kola...
Ale určitě to tak není všude, jen tam kde to snadno jde, neblokuje se provoz a je to bezpečné.
Nemůžeš srovnávat placatý Švýcarsko s hornatou Čé eR!
Tak Švýcarsko rozhodně není placatý.
Zrovna jsem si říkal, kdežeto jsou ty Alpy...
Je placatý. Úplně placatý. Placatej Curych. Placatej Bern.
Protože se tam jezdí na kole a na kole se dá jezdit jenom tam, kde je to placatý. To ví v Čé eR každej...
V tom případě je placatá i Praha. Jen teda nevím, proč vždycky směrem k Vltavě jedu s kopce :o)))
Praha je kopcovitá. Nejkopcovitější město na celým širým světě. Kam se hrabe Lausanne...
Pokud tvrdíš že "na kole se dá jezdit jenom tam, kde je to placatý" a v Praze se na kole jezdit dá, pak je prostě placatá.
Nakloněmá rovina je přeci taky placatá, jenže s kopce ...
...
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/povinny...
Neměnný stav a názor od samého začátku co se podobný nápad zrodil.
No asi to dopadne, jak se to tu už psalo. Prostě zákazy vjezdu...
APP. Koukněte na
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/povinny...
O něčem podobném už se tu psalo také žeano....
Policajti jsou celkem realisti.
A žádné zákazy vjezdu mi z článku, ani z agentury APP netrčí :-)
No - myslím že naši zákonodárcové taky. A tak bych se ani nedivil, kdyby nechali počmárat silnice, a předpisy rozšířili o další předpisy a nařízení, jak jsou ostatně zvyklí vždy a u všeho. Takže osobně bych se připravil na další "metr zákonů".....
Čéče, nějak postrádám smysl tvého sdělení :-(
Jednou je málo, dvakrát lepší
https://www.nakole.cz/diskuse/29256-nova...
Zkus ještě jednou, třeba to pomůže a dovíme se i něco jiného :-)
... ještě ho naváděj! Bu-bu-bu!