A po založení tématu, co mě tedy zaujalo:
Silničkáři objevili nábojovou převodovku
https://www.youtube.com/watch?v=UFMhUYoqFyc
Zajímavý, jestli to bude spolehlivý a výhodnější, tak se to chytne, jinak jeden z mnoha pokusů co se téměř nevidí.
Tak minimálně to bude drhnout na tom, že musíš mít spešl jejich kazetu (jestli se to tak dá nazvat v tomhel případě) a to je vždycky problém.
Řazení je bezdrátový elektrický, je potřeba spešl kazeta frézovaná z jednoho kusu, to bude drahý, hodně drahý.
Pokud tam budou nutné speciální díly, tak je to spíš jen technická zajímavost.
No jako jo, ta kazeta vyfrézovaná z jednoho kusu mě fascinuje asi nejvíc. Už jen ten koeficient využití materiálu: vezmeš ocelovej puk a 85% ho změníš v piliny...
A tys myslíš, že na silničku to je ocelové?
To je snad jedno ne? I kdyby to bylo z plutonia, koeficient využití materiálu to nezmění.
Taky si to platíš i s tím odpadem :-)
Tak ty ocelové piliny snad jdou znovu roztavit a zpracovat, jak je to s plutoniem si nejsem jistý. :-)
Plutoniové piliny s výhodou prodáš do Iránu, nebo Severní Koreje.
Zrecyklovat se dá ledacos. Jen není úplně výhodné měnit velké množstvá materiálu v odpad, například si všimni, že se na trhu nenabízí vana frézovaná z bloku, železniční dvojkolí soustružené z válce a viděls někdy jak se vyrábí karoserie auta? :-)
Proto mi přijde mít takovouhle vzdušnou klec vyrobenou na jeden zátah z bloku jako nerozum, právě prot, že se těžko budeš dostávat na nějaký soutěžeschopný ceny, čímž dlouhodobě úspěšně zabíjíš možnost se svým ne zcela zcestným nápadem uspět.
I když teda myslim, že náboj s 2-3 rychlostma na kterej se nechá cvaknout kazeta už tu historicky byl...
Pokud máš jen omezenou možnost přichytit kazetu k nábě (nemáš klasický závit nebo nějakou variantu tisícihranu pro všechny pastorky), tak ti nic moc jiného nezbývá. Z nějakého spojujícího nejtu nebo šroubu bys při prvním šlápnutí udělal vrtuli. To nejspíš bude jeden z důvodů, proč to asi nebude mít moc šancí. Dávat nejmíň bůro za kazetu, to nebude úplná masovka. Ale pro pár fajnšmekrů to třeba dělat budou. Třeba nějaké hipsterské Festce za tři sta by to určitě slušelo a nějaká ta desítka navíc rozpočet neohrozí.
GX Eagle kazeta je z kroužků pronýtovaných postupně k sobě snad víc než stovkou nýtů a nějak jim to drží.
Ale jsou ty pastorky "v luftu", nebo se opírají o ořech ? Za ořech běžně zabírají rovnou pastorky, nebo unašeč, ke kterému jsou přichycené, kolmo, napřímo.
Pokud by ale ten trychtýř zabíral jen nahoře nebo dole, musely by pastorky nějak přenést sílu mezi sebou k tomu uchycení. A to je nejspolehlivější, když je to z jednoho kusu.
Však taky ty kazety za desítku mají kvůli váze vydlabaný střed, vlastně skoro stejný trychtýř. A taky jsou kvůli tomu frézované z jednoho špalku.
To se blbě popisuje, najdi si obrázek jak vypadá kazeta a XD ořech, ten nemá místo pro zachycení pastorků po celé délce.
Mrknu. S tou jsem ještě neměl tu čest. XD ořech jsem jen letmo zahlíd na obrázku, ale neštudoval.
Jasně, já chápu že ta kazeta asi moc líp udělat nejde, když vezmu tuhle pavučinu a ještě jí poskládám z dílů, tak to nevydrží už vůbec nic.
Pak se ovšem nabízí varianta, proč nenahnat ten vnitřní mechanismus "mezi dráty"... To by chtělo vypátrat vnitřní konstrukci, aby jim to člověk mohl patřičně zkritizovat... :-)
Každopádně mi to přijde jako zajímavá konstrukce, terá má svou nekompatibilitou se zbytkem světa dost sníženou šancis e prosadit.
Konec zasírání tématu jednou věcí :-)
Je to lehčí, stojí to ranec, ale kupuje to dost lidí na to aby se jim to vyplatilo. Shimano to nedělá a dělat nechce a proto si museli vyvinout vlastní ořech pro kazety s 10z pastorkem.
Pokud je to celé z jednoho kusu, tedy i malý 11z pastorek, tak z ničeho jiného by to moc nevydrželo.
Dělají se i z titanu a možná ještě i nějakých jiných lehkých slitin.
Asi se najde někdo, kdo to udělá, ale otázka co ty vydrží, Shimano u u těch nejvyšších řad XTR/Dura Ace má nejmenší titanový tuším 17z, menší jedině ocel. Sram ty z jednoho kusu taky ocel.
To není nic nového, kazety Sram z nejvyšších řad XX1 a X01 na XD ořech pro 11r a 12r pohony tak sou dělaný, jen největší pastorek je z Al slitiny, cena je 250 až 370 €
Vypadá to hodně zajímavě. Pokud se to dostatečně rozšíří, bylo by vtipné vozit na závody Bluetooth rušičku... :-D
můžeš zkusit, já myslim že elektronický řazení vozej už dneska...
Rušička je prd. Lepší je soupeřovi před krpálem zařadit nejtěžší.
To by určitě bylo lepší, ale jestli to chápu dobře, tak ta převodovka má jen dva stupně, buď 1x nebo 0.75x, takže když mu zůstane funkční přehazka, nejspíš ho to nezastaví.
Kdyby měl ale přes Bluetooth obojí řazení, to už by na nejtěžší větší kopec nedal... :-D
Ale netuším, co za Bluetooth se tohle vůbec používá, natož jak je to zabezpečené? Tam se asi párovací kód neopisuje, ne? :-)
A to by mohla být docela sranda, než mu dojde co se děje a než to srovná, tak je z toho slušný náskok
Má to ovšem značná rizika, když mu dojde, že to nebyla porucha a kdo byl příčinou... to by byla silná motivace nenechat se dohnat... :-D
Když to řazení se dělá na dráty. Stejně tam musíš přivést napájení toho motórku. Tu sériovou komunikaci můžeš snadno vést i těmi napájecími dráty, pokud chceš ušetřit další dva dráty. Ale bez napájení to fungovat nebude. Baterii mívají umístěnou na půl cesty zvenčí na středu kola.
No u téhle převodovky zřejmě nacpali celou baterii dovnitř, nejspíš měli s přivedením drátů nějaký problém, přinejmenším kvůli vyndání zadního kola by drátky šikovné nebyly.
Když si vezmu, že bezdrátové tachometry jsou běžné už dlouho, je trend zřejmý a očekával bych i bezdrátovou přehazovačku. Tady by to dokonce přineslo i úsporu váhy, protože jeden bezdrátový ovladač může řídit obojí a nebyly by potřeba vůbec žádné dráty... :-)
Jen to musíš šifrovat, což není zase tak veliký problém a hlavně to musíš nějak kódovat, aby se to vzájemně nerušilo. No a se silnou rušičkou jim to spolehlivě zarušíš a nepřehodí si. Ideální pro únik z peletonu.
Nějakou formu kódování asi potřebuješ ala hrudní pás, ale jestli se opravdu trápili se šifrováním, to je otázka. Když produkt spěchá, často dojde na manažerské rozhodnutí bezpečnost oželet...
Přehodit celé skupince na nějaký nesmyslný převod a zmizet v dáli, by bylo dokonalé... :-D
Stačí to zarušit a nikdo si nepřehodí.
Mě hlavně zaráží, že když už máme ty chytrý hodinky co měřej tep a kyslík a všechno, tak že se nebaví ty hodinky i s tím kolem.
Dokážu si představit, že třeba elektrokolo bude přižďuchovat podle toho, jak si nastavím tepovku, abych mohl jet v sobě příjemným tempu a přitom se úplně neflákal...
Bacha na to, z kola se stane motorka v momentě, kdy tě něco překvapí :-)
No, když za náma onehdá šel debil v autě do smyku, tak by se v ten moment pár kilowat na akceleraci hodilo :-)
Nebaví? Já měl za to, že když jsou tachometry, co umí komunikovat se senzorem kadence a hrudním pásem, nebyl by to problém ani pro sportovní hodinky. Ale nevím nestudoval jsem co s čím komunikuje...
Vzhledem k tomu, jak jsou někteří cyklisté i jejich kola osenzorovaný, nabízelo by se i automatický řazení.
S tím elektrokolem to taky není špatný nápad, že by se kromě baterie hlídalo i splnění tréninkového plánu...
Já bych každopádně nic z toho na kolo nechtěl. Zlatě tachometr s kablíkem... aspoň do okamžiku než v Azubu vyndávali přední vidlici a hrozně se divili, že to kablík nedal... :-D
šikulové :-D
Káblík má výhodu, že hlídáš stav jen jedné baterky...
Tak hlavně alespoň v mém letitém Cateye tachometru ta baterie vydrží roky. Většinou jsem ji vyměnil po několika letech spíš preventivně. O tom se asi žádné bezdrátové technice nezdá.
V hrudním pásu k Sigma sporttesteru vždycky došla baterka během několika měsíců, i když jsem ho použil jednou / dvakrát týdně...
Je veliký rozdíl mezi spotřebou dráťáku, který živí v podstatě jen to zobrazování, nebo bezdrátu. Budík samotný má jen o málo větší spotřebu ("počítá" obvykle víc funkcí, přijímač), ale průšvih jsou ty vysílače v čidlech. To jsou žrouti. Pro ty nakupuju baterie po krabicích. Za sezónu měním jednou až třikrát, podle četnosti užití.
Teď už některý budíky jsou tak energeticky náročný, že už se v nich baterie nemění, ale jsou nabíjecí. Na jednu stranu plus (při běžné vyjížďce), na druhou mínus (třeba při čtyřiadvacítce). Nabíjecí mám třeba na čidlu wattmetru, ostatní čidla 2032.
To já chápu, že problém je hlavně vysílač. Nakonec u toho pulsmetru mi taky umírá primárně baterie v hrudním pásu, zatímco v hodinkách třeba i rok vydrží...
Ono teda půjde i o to, jak povedený standby režim výrobce vymyslel, protože třeba v měřiči tlaku, který se po několika vteřinách od měření automaticky vypíná, což mě hrozně štve (než nasadím na druhý ventilek, tak se s hlasitým pískaním vypne a musím ho s dalším pískáním zapínat) vydrží baterie sotva rok, přitom 99.99% času leží vypnutý v poličce. Zlatě, kdyby to mělo mechanický vypínač, takhle to furt něco žere i vypnuté a vyndávat po použití baterii by bylo na zbláznění... :-(
Každopádně jestli má baterie v tachometru problém vydržet 24 hodinovku, to je ještě horší než jsem doufal... :-D
Problém těch compů je přítomnost gps. I bez navigování, jen se záznamem už to může být problém. S přisvícením v noci to nedá. Druhý Garmin, co mám jako zobrazovač wattmetru, ten má vůbec baterku na dvě věci, doslova jen na pár hodin. Prostě to počítají na dvou, tříhodinový švih a do sprchy. S celodenníma magorama se dneska moc nepočítá. Však i nová kola podle toho vypadají
Tak dík za upozornění, že o takových hračkách nemám ani uvažovat... :-)
To záleží, co od toho chceš. Běžný comp s pár funkcema tyhle problémy nemá. Starší rox s pamětí bez gps taky měl jen větší knoflíkovou baterii a vydržela víc jak rok. S gps je to sice náročnější, ale zas to má nějaké výhody, i když nepoužívám přímo navigování. Ale oželel bych ho. Bohužel to ale cpou už skoro do všeho. Blbý je, že nejde trvale vypnout. S každým zapnutím přístroje je defaultně zapnuté a pokaždé ho musíš vypínat, když chceš šetřit baterku při delší jízdě.
Na druhou stranu byla docela prča, když jsme jednou chtěli vyrazit a já si u auta uvědomil, že jsem si zapomněl nasadit sundané čidlo rychlosti. Tak jsem se holt smířil s tím, že tachák nebude ukazovat. A pak to zděšení, že normálně makal. A dobu mi trvalo, než mi došlo, že to počítá gps. Úplně jsem zapomněl, že tam je, jak ho nepoužívám.
Když jsem před časem koukal, jaké funkce mají nejlevnější tachometry v současnosti, vytřeštil jsem oči při zjištění, že ani to, co umí historický CatEye stále nemusí být samozřejmost.
Ty základní funkce tam fungují skvěle, vytkl bych mu snad jen, že hodiny neumí 24h režim a v poledne ukazuje nula hodin... :-)
Spolehlivost demonstruje i fakt, že ten můj tachometr jako jedna z mála věcí na favoritu před 12ti lety přežil srážku s autem...
Záznam GPS trasy se docela hodí. Už asi 14 let to řeším kombinací telefonu Siemens SK65 a Bluetooth GPS modulu. Už dlouho vyhlížím náhradu a zatím mě nic nepřesvědčilo...
Na kratší výlety jsem dostal od vedoucího nepoužívaný GPS tracker. Je to malá klíčenka s nápisem Kudyšel, na které je jen LEDka, vypínač a USB konektor. Vzhledem ke staří trpí problémem s GPS rollover, ale v Linuxu to jde kompenzovat. Bohužel zaznamenávat vydrží jen cca 12 hodin, ale je citelně menší než ten mobil, do kapsy na orienťák v lese ideální.
Kupodivu ani za takovýhle tracker (jen záznam trasy, žádné vysílání ani navigace) jsem nedokázal najít současnou náhradu.
CatEye byl můj první tachec hned někdy po devadesátým. Štvalo mě na něm, že při výměně baterie se vynulovaly celkové kilometry a zas to počítalo od nuly. Nešel nastavit počáteční stav.
Já na navigaci i záznam trasy používám Garmina Dakotu. Je to vcelku primitiv, ale vede dobře a hlavně má malou spotřebu. A když nevypnu gps v compu, mám i druhý, na žiletce i třetí nechtěný záznam z budíků :-)
A co s těmi záznamy potom děláš? Já to večer odmazavám. Ten záznam v navigaci je príma pro orientaci kde jsem a odkud jsem přijel do křižovatky. Jinak to ovšem nepoužívám.
Většinou jedu po naplánované trase, tak už se k tomu nevracím, jen to syslím do adresáře. Vejdou se jich milióny.
Ale občas se někde bloudí, pak je zajímavé to otevřít. Nebo mě s odstupem času zajímá, jaký je skutečný profil, nebo v jaké teplotě jsme to tam tehdy drkotali, jak jsem ta tam tehdy hnal a tak podobně. Nevracím se k tomu nijak často, ale občas přece jenom jo.
No a samozřejmě taky to mám na to, abych se tady mohl pochlubit profilem :-)
Já to podobně jako Ronda skládám do adresáře v počítači. Názvem souboru je vždycky datum a čas začátku trasy (pojmenovává aplikace) a k tomu přidávám písmenko podle dopravního prostředku:
M = Merida Mtb
Z = aZub ibex
I = inline
K = koloběžka
Y = šrotokolo
R = run
O = orienteering
...
No a většina souborů tam bez užitku roky leží. Nejvíc jsem to využil, když jsem před lety porovnával záznamy cesty do práce na favoritu versus lehokolo a zkoumal, ve kterém úseku bylo které kolo rychlejší.
Na konci roku si můžu jednoduše spočítat kilometry pro jednotlivé dopravní prostředky. Lehokolo a MTB beru podle tachometru, ale u těch ostatních to je jediné měřidlo...
Docela to příjde vhod, když se chystám na nějaký závod, kde už jsem byl, pokud zůstala stejná trasa, že se podívám, jak rychle jsem kde jel, kde byl jaký kopec a osvěžím si paměť. Ony se po roce ty dojmy s realitou často nepotkávají... :-)
Pro hračičky ;-)
https://vtm.zive.cz/clanky/lod-ever-given-by...
Copak délkově, to si člověk dokáže představit. Ale výškově, to mě fascinuje. Naložená loď je skoro 2x vyšší než moje oblíbené kladenské věžáky.
Mně se zdá, že je nepatrně nakloněná na levobok.
A jak je teda vysoká? Chvíli jsem googlil a moc jasno nemám. Každopádně předpokládám, že to bude dost na to, aby při pádu z paluby člověku stačil už náraz na hladinu... :-)
Člověče já teď už to taky nemohu najít. Ale když se to odehrálo, tak jsem zachytil údaj 72 m od kýlu k nejvyššímu bodu.
Na wiki je depth 32.9 m, ale to nejspíš bude od dna trupu jen po palubu.
Ono je to ale celé takové zvláštní, někde se píše Evergreen, někde Ever given... jo, teď čtu, že velký nápis na bocích lodi není její jméno, ale provozovatel...
Dohledal jsem si, že to není první incident s touhle lodí a dokonce i důvod je podobný. 9. února 2019 poškodila poblíž Hamburku přívoz. Důvodem byl silný vítr.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ever_Given
Tak už zase začnou chodit balíčky z Alíka? Tam se jich musí vejít!
Furt si říkám, kde je můj řemínek k fitnes náramku za 58 centů, a von se fláká někde u Hurghády...
Dnes rano ve 4:50 primo nad Treboni vlacek sedesati druzic Starlink 21.
Parádní. Ale to brzké vstávání by mě zabilo!
Pěkný! Já všechno zaspím. :-)
Přiznáte se někdo? :-)))
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/po-bitce-na...
To už jsem byl doma a žehlil dědečkovi povlečení do postele. :p
To se ještě dnes žehlí povlečení?!?
Člověče, to jsem snad nikdy nedělala. Nějak jsem neviděla důvod.
Tatínkovi je 89 a povlečení má ještě po své mamince. Bavlněné s damaškovou vazbou. Musí se to naškrobit a vyžehlit. To žehlení zase tak velký problém není. Horší je jeho současná spotřeba prostěradel.
Potřebuju kopřivy.
Mladé, čerstvé, zdravé, obyčejské kopřivy, nepočůrané psama ani kočkama.
Denně z nedostatku jiné činnosti ujdu městem cca 10 kilometrů. Ale kopřivy nikde. Dnes jsem dokonce prosila i v záhradkářské kolonii. Bylo krásně, spousta lidí se ryla v anglickém trávníku a vytrhávala z něj plevel.
Kopřivu nemají. Kopřivy vyrubali.
Ve městě je všechno. Na autobusáku volavka, ve Stromovce kachnička mandarínská, v Šárce medvědí česnek.
Mladá kopřiva nikde.
Asi budu muset v pátek diverzantsky přes hranice:-))
Jj, najít čisté kopřivy je problém. A právě proto si je už pár let pěstuji na zahradě v květináči, po celý rok pilně ostřihávám a zamrazuji. Pár jich ještě zítra ostřihnu čerstvých.
Paradoxně ač jsou kopřivy plevelem, dalo dost práce, aby byly ochotny růst na zahradě v květníku.
Zkus se ještě zeptat u Chládka - mám dojem, že loni je nějak prodávali. Nebo jsem je viděla někde v zelenině.
Ještě jsem koukla na internet.. Prodává je svět bedýnek
https://www.svetbedynek.cz/product/mlade...
ale 59 Kč za 50g kopřiv mi přijde docela dost. To bych si radši dala do nádivky špenát...
To je fakt hodně za plevelnou bylinu. Navíc je nepotřebuji jen do velikonoční hlavičky (tam taky samozřejmě), ale taky na vlasy. Co je ten lokdavn, narostly mi vlasy do půl zad. Takhle dlouhé vlasy jsem měla naposled v deseti letech a pletli mi z toho dva copy. A ty dlouhé vlasy potřebují péči. Každý ví, že na vlasy v lokdavnu, patří ekstrakt z kopřivy:-))
To jsou mi novinky kupovat koprivu.dneska jsem objevila trs rasicich kopriv na zahrade ve skleniku mam koriadnr a petržel a medvedi česnek zacina,tak to bude muset stacit.zitra jeste zajedu do lesa jestli tam uz taky leze cesnek
No jo, když to jinak nepůjde, koupím si ten plevel u Chládka. Ale pořád doufám, že tu bylinu plevelnou, seženu normálně:-))
Zkusila bych "tajemná" zákoutí Šárky :o)))
Tam to mám prošmjdený.
Medvědí česnek sotva vylezl, byl oholen. Kopřivy žádné, i když jsem se tam vydala pěšmo.
Kdybys měla zájem o poctivý káranský, ekologický kopřivy, dovezu ti jich na Čerňák hromadu :-)
Děkuji, ale na Čerňáku jsou mi zbytečný.
Nakonec, jako vždy, vše dobře dopadlo. Kopřivám stačily dva dny, aby vylezly. O medvědí česnek jsem měla trochu strach, když jsem v týdnu viděla, jak ho lidé doslova holí sotva vystrčil hubené lístečky.
Ale přežil to a zdá se, že mu to naopak svědčí, rozrůstá se.
Tak teď jen nějak diverzantsky dodat babičce přes hranice medvědí a kopřivové pesto. Oboje má moc ráda a obzvláště na kopřivy věří. Prý ji srovnávají stařeckou cukrovku.
Všem přeji hezké, klidné a pokud možno veselé Velikonoce:-))
tý vole.....
najít kopřivy je problém a pěstují je v květináči....
že vono je dnes 1. dubna - tedy Apríla :-)
Kopřiv skutečně po těch pár teplých dnech ještě moc není. Nějaké jsou v sídlišti pod stěnami paneláků, které rozehřívá slunce. Měří kolem 10cm. To jsou ovšem místa,kde se venčí psi. Dnes jsem podobně velké našel v průseku v lese na jižní stráni.
Jindřichu, Jindřichu, vysmívá se jen hlupák. Navíc zase nečteš pořádně a vzhledem k tomu, že ty na procházky nechodíš, tak si klidně i troufnu říct, že vůbec netušíš o čem mluvíš.
Ale že jsi to ty, tak ti podám něco nevyžádaných informací.
Prioritně jsme mluvily (já a Lanna, ale tobě je i/y stejně fuk) o kopřivách, které nejsou znečištěné exhalacemi a psími a dalšími exkrementy.
No a kdyby si vyšel na tu procházku, tak by si zjistil, že na kopřivy je ještě velmi brzo, takže do nádivky se hledají opravdu velmi obtížně.
A protože je situace s kopřivami každý rok horší a horší, je pěstování doma jediným řešením, pokud chceš mít jistotu, že do nádivky budou.
A protože jsou kopřivy ve své podstatě plevel, tak je jediným východiskem vrazit je do květináče, když je nechceš mít rozlezlé po celé zahradě.
Vzhledem k tomu, že kopřivy nejlépe rostou ve výtoku zanedbané prosakující žumpy, tak nejlepší bude do toho květináče občas močit. Jsou to to totiž typické rumištní rostliny a podle jejich výskytu se jasně identifikuje ona závadná žumpa.
Nebylo potřeba, rozrostly se i bez močení. A musím říct, že sílu teda mají. Ikdyž jsem je ostřihovala v rukavicích, cítím to na prstech ještě dneska.
Kopřivy také mohou sloužit jako hnojivo. Nasekat na kousky,dát do nádoby a zalít vodou. Nechat tak asi 14 dnů,dokud neklesnou ke dnu. Pak ten roztok naředit a použít třeba na rajčata. Je to ale docela puch. Nicméně je to přírodní,žádná chemie.
S přídavkem slepičího trusu je to (zahrádkářská) bomba !
slepičí trus je stále nedoceněný, zejména v kosmetice :-):-)
A málokdo ví, že firma Fragonard z něj vyrábí nedostižné pleťové masky a rtěnky.
Ale na to se hodí ty vzrostlejší.
Já na kytky používám Krystalon a divil by ses, jak úžasně rostou:)
Já to nejím, to ty pelergonie.
Tady je kpřivama zarostlá celá louka, teda ten další kus, co nepatří tomu "chovateli".
Kopřiva je rostlina která nakonec vítězi na louce, která se nekosí. Jak postupně léty ta nekosená tráva tlí, a vytváří takový polštář, nedokáže tam růst nic jiného, než ty kopřivy. Zato však ztepilé, klidně metr, metr dvacet vysoké se stonky průměru 8 mm. Dvakrát jsem o ně přetrhnul skvělou kosu, pak jsem si na ně vyhradil takou starou, těžkou ale bytelnou.
Kopřivu pokosíš 3x a vzdá to, pak už neobrazí a stáhne se jinam, nastupují jiné byliny, mám s tím 25 let zkušeností.
Moc nevěřím tomu, že se kopřivám bude v květníku extra dařit.
Letos je nástup jara zpožděný, o kopřivu u nás nezavadíš, i když jinak to vážně není nic vzácného, vydloubnu ti pár sazenic, čístých, eko... :-)
Tyhle jsou tak akorát na to hnojivo. Nebo na odvar na vlasy, který chce Lanna.
V květináči si kopřivy přivykly, obráží od jara do podzimu jako divé. Předevčírem jsem je ostřihla a už mají zase hlavičky. Takhle si je pěstuji víc jak 5 let.
Jo, takhle vypadaj najaře, když holky blbnou s těma nádivkama, letos nebudou...
Hele, není jich nějak málo?
To je tak na direteutický čajík pro jednu osobu a ne na nádivku :-)
Chjo, nečetl a přesto rozmrazil. Hlavně když děláš posměváčka...
Někde v začátku téhle větve píšu, že si je po celou sezónu odstřihávám a zamrazuji. Takže u nás je nádivka s kopřivami.
To zas bude blivajz, lepší je ten špenát. Stejně se to tam dává jen aby to bylo trochu zelené.
Zřejmě ti ještě nikdy nikdo neupekl s dobrou nádivku.
Špenát bych také dala jen tak aby to bylo trochu zelené, ale s kopřivami nešetřím.
Kopřivy se dávají housatům (i husám)
Přesně tak, ale také až ty vzrostlé.
Prosím tě, udělej si to jak chceš, eventuálně si to nedělej a bude vyřešeno.
Užij si svátky v klidu:-)))
Není dneska Bílá sobota? Kam já půjdu na kopřivy, když nevím, kde zasedá dvanáct měsíčků?
Ale bejvalo jich 13, není-liž pravda. Kam se ztratil MČSP ?
A měsíc bezpečnosti ?
Mají kumulované funkce, příplatky. Jak v parlamentu.
Manželka už kázala natrhat kopřivy. Teď si se synem střiháme, kdo je bude prát.
No vidíš. Stačí zavelet a je vymalováno:-))
Hlavičku už mám upečenou. Chlapům chutná, bo je prý pikantní jak nikdy dříve.
Asi nějaké hodně silné kopřivy, či co:-))
A bude nádivka nebo blivajz?!?
:o)))
No...zatím mi kopřivy slíbil jen ten hoch z Káraného. Z Popovic, té Perly Středních Čech, zatím žádné:-))))
Je ovšem docela dost dobře možné, že v Perle nedrží české zvyky, pročež tam na zahradě nepěstují kopřivy na velikonoční nádivku, zato tam mají spousty volně ložených francouzských sloupků, které nikdo k ničemu nepotřebuje:-))
nevyrazilo nic, jen sněženky, jsme tu vysoko...
To musíš hledat. Vedle v Petříkově na to "děsném kopci" rostou.
Nikoliv "děsnej" ale kopec to je, nejvyšší v okolí nikoliv něco, čeho si nevšimneš, ale tys tu na kole nebyla, je to na hranici tvých "poctivých třiceti", ale jen jedna cesta :-)
Pochybuji, že by tam něco rostlo, možná začalo rašit, jak bylo dva dny teplo, někde na slunném místě. Ale je to zbytečné se tím zabývat, protože do rána to bude pod sněhem, jak věští sedmilháři, a podle toho, jak jde teploměr dolu, mají pravdu.
Jistě, jak jsme se nakonec dobrali "jádra pudla" záleží na tom, odkud ten kopec bereš. Posledních 50 výškových metrů z Petříkova je opravdu jen muldička.
A můžeš si být jist, že já tam na kole jezdila o mnoho let dřív než ty.
Ale zastrč pindíka, zpět ke kopřivám - to, že tam kopřivy letos jsou vím na 100%. Ale jak sám přiznáváš - to není nic pro tebe, protože kolem silnice to fakt není.
jo, já vím, na "tvých poctivých třicet" si budu muset přitrénovat :-)
To nemusíš, stačí když se naučíš číst mapu a dáš si pozor, o jakém úseku trasy mluvíš :o)))
"A můžeš si být jist, že já tam na kole jezdila o mnoho let dřív než ty"
Co se tu člověk nedozví. Až dosud jsem se domníval, že jsi mladší než Jindra
Ale to přece vůbec není o věku, milý Sherlocku...
Dej tam ten špenát. Rodina ti poděkuje. Kopřivy tam dávají ženy jen z nostalgie a pro sebe. Jako potravina to v té nádivce naštěstí není moc cítit.
No ty si jak Babica - nemáte-li kopřivy, vražte tam cokoli jiného zeleného, on to stejně nikdo nepozná.
No fuj...
A hluboce se mýlíš! Kopřivy jsou pikantnější než špenát a ten rozdíl je v nádivce znát.
U koláče vážíš div ne vajíčka na setiny gramů a tady klidně zaměníš jednu ingredienci za druhou.
Špenát patří k jehněti, kopřivy do hlavičky:-))
https://mapy.cz/omezeni?x=15.5874206&y=49...
Také jsem tu vychytávku nepochopil. Tak jsem to raději bez reakce zavřel.
Tak se podívej jaké dnes datum a když nic, tak si ještě poposedni :o)))
mapy.cz mají nějaký ftípek každoročně
Takže jim to "funguje" naprosto skvěle :-)
Super :-)
"Potvrzuji, že chci vypnout omezení Mapy.cz, bez ověření své Covid rezistence a že tak činím na vlastní nebezpečí."
A přitom stačilo jen hodit sopla na monitor.
To je hezký, mapy zase pobavili :-)
Při "návratu" z práce jsem už skoro doma projížděl (spíš kašpárkoval poslední kopeček) okolo strojárny. Vedle je taková večerka/bufet kde se běžně slejzá, jak to říct, spodina? Dneska tam ale na lavici sedělo 5 kluků a šestej chodil kolem nich s cígem v ruce a každýmu nechal potáhnou. Pak si dal sám a zas dokola.
Chudáci, ani na vlastní cigaretu už nemaj ...
A ještě se tomu blbě tleměj ;-)
Byl jsem natankovat a u pumpy na parkoviště přijel malý bavorák a malý fordík s dost našlápnutými motory a z nich vylezlo 7 kluků ve věku tak 20 let, než jsem natankoval tak mezi nimi taky kolovala umotanina a než jsem zaplatil tak se účinek dostavil. Ale musím, říct, že dva co se pak nasoukali za volant se statečně drželi lehce stranou :-)
Taky jsem býval veselejší, když jsem o pauzách parkoval ve škodovce vedle kuřárny. Co jim to zatrhli, už to není ono.
jj, občas z toho smradu bylo k zblutí.
Jak kdybys zkoušel něco napodobit ;-))
"Jsme jedné krve" i když, co já vím jakou máš skupinu a jaké Rh
Nedávám to sem z toho důvodu, že mě to zaujala, ale proto, že mě to dost zasáhlo: starší syn Ane měl v Budějicích cyklokrám se spešlama. Už to nemá, začal studovat a dal se trochu jiným směrem. Nicméně ten krám dobře znám, několikrát jsme tam s ane byli.
V noci na dnešek je vykradli:
- silnička Specialized S - Works Tarmac etap 2021, prodejní cena 354 999,-,
- sjezdový speciál v elektrice Specialized Kenevo expert 2021, 174 999,-,
- HT rám, kterých bylo vyrobených 200 ks,
- a vybrali kasu.
Krám za mřížema, zabezpečenej, a stejně to nepomohlo. Krám je navíc v pasáži, která se na noc opět uzavírá mříží.
Jednoznačně zlodějna na zakázku, kola jsou offilo neprodejný, výrobní čísla jsou evidovaný ve všech spešl servisech po celém světě.
To je někdejší Šírer na Rudolfovský?
Ano, dnes Spectrum Bike
https://www.instagram.com/p/CNJ6JZ8hGbx/?igshid...
Tý jo, tak to je fakt pech. Doufám, že to měl aspoň pojištěný.
Tak na to bych si klidně i vsadila :o)))
Jsou obchody a objekty kde se vyplatí investovat do kvalitního zabezpečení. A takováhle prodejna tam určitě patří. Nesmí se podcenit zabezpečení proti kvalifikovaným zmetkům.
Máme tady obchod s drahejma kolama. Pár let zpátky je vykradli. Vloupali se do sousedního obchodu a probourali zeď...
Píšu, že je to nedostatečně zabezpečené, majitel prodejny silně podcenil i tuhle možnost, proti které je celkem jednoduchá a snadná a ne nijak zvlášť nákladná ochrana.
Existuje dost fundovaných odborníků na zabezpečení, co poradí a nabídnou vhodný způsob.
Ona si o to znásilnění vyxslověně říkala, furt se promenovala v minisukni :-)
Na tvém místě bych to nezlehčoval.
Ukradnou-li ti Honzu (přeplatí ho), nebudeš mít dost času ani sil, abys vyškolil jeho nástupce ...
Honzu mě neukradnou a nepřeplatí, Honza se mnou zestárnul a tak, přestože je geniální, nikde by ho za takový prachy nezaměstnali.
V téhle branži každý komu je nad 30 je stařec.
Ale o ty mladé do 30ti je fofr, a oni, ač zdaleka nedosahují takových Honzových kvalit a potřebují nabrat zkušenosti, si neváhají jít za svým.
O co míň naše školství ubralo na odborném vzdělání, o to víc přidalo na seběvědomí.
Ale stát se může cokoliv a nepoloží se to ani když mi dědci odpadneme. Věkový profil firmy je zdravý.
Tak to samozřejmě není.
Zloději (i násilníci) jsou odpovědní za to co udělají, ale když se ví, že se krade a ne málo a některé prodejny jsou pro zloděje hodně lákavé, tak prostě ten majitel prodejny by jim to měl co nejvíce ztížit a nejlépe znemožnit pořádným zabezpečením, když už se tomu vloupání nedá jinak předejít.
Což to já bych tě podpořil, bohužel, nějakej *** prohlásil, že nástražný zařízení a nášlapný miny jsou zakázaný...
Dokud se bude zákon obírat péčí o zdraví takových lidí, proč by to neměli zkoušet?
Není potřeba hned zabít, stačí odradit případně i hned chytit. Ono se to celkem rychle rozkřikne, že ta prodejna a majitel se jen tak nedá :-)
Pokud bys je jen zranil tak má oficiální průser, a pokud to neuděláš, zajímalo by mě, jak je chceš odradit.
Hradba sama o sobě nepomůže, musí být bráněná.
Není potřeba ani zranit. Píšu o technickém zabezpečení prostoru. Pokud je vybraný správný způsob a možnosti tak to i proti kvalifikovaným zlodějům bohatě postačuje.
Plán jistě oceněníhodný, ale jsem zvědav, jak velký provoz vznikne na cyklostezce běžící podél nejrušnější silnice široko daleko. Jedna věc je bezpečnostní bariéra květináčů, druhá věc že cyklista se občas potřebuje nadechnout...
https://mestemnakole.cz/2021/04/na-magistrale...
Článek je naštěstí publikovaný 1. dubna :-))
Tohle by si (zatím) nedovolilo ani současné progresivistické vedení města.
No proto. Jinak si nedovedu představit, že by tyhle "plicní lázně" hygiena povolila :o)))
Já blbec měl takovou radost :(
Pokud to je míněné jako vtip, tak krapet nepovedený a docela škoda, že to nebude.
Možná ses měl podívat na datum.
Nicméně ta poslední fotka se zelenou stezkou je z Lisabonu a co tak koukám občas na YT na videa maníka z Lisabonu, tak tam stezky na víceproudých ulicích takto oddělené citybloky skutečně mají.
Vy taky pokazíte každou srandu... :-)
Taky sem se při čtení toho článku na chvilku nechal nachytat a začal se radovat. Nejsmutnější na tom je, že v civilizovanějších zemích by to za vtip považováno nebylo.
Jen abych si upřesnil, ty "civilizovanější země" myslíš asi ty, které jsou (spolu)ovládané rudozelenými organizacemi včetně bukanýrské a tvrdě podporované "mírumilovnými a přátelskými" organizacemi jako je Extinction Rebellion? Přesně těmto se svět bez aut líbí. Prázdné ulice = zítra se bude tančit všude. Konec tohoto hitu jistě znáš.
Mě se na kole i ve městech jezdí dobře a nemám potřebu omezovat jiné nesmyslným požadavkem vlastního pruhu na nejvytíženější magistrále v republice.
Někomu se rudozelená totalita líbí a někomu ne...
Likvidovat automobilovou dopravu je blbost, to snad chápe každej s půlkou mozku.
Nicméně na druhou stranu je potřeba brát v potaz i zbytek světa, abychom neskončili jak amerika, kde je člověk bez auta prakticky mrtvej.
Praha má podle mě v tomhle směru docela neradostně nakročeno, i když poslední roky se s tím snaží bojovat. Křižovat Prahu přes centrum by mě nicméně ani nenapadlo, hlavně kvůli množství frenetické autodopravy všude, které se člověk dost dobře nevyhne (nábřeží a mosty, typicky)
Praha nutně potřebuje něco s tou hroznou automobilovou stokou vedoucí přes hlavní náměstí udělat. To není městská ulice ani třída, ale čistokrevná dálnice. Lidé se z té ulice vystěhovali. Zmenšení počtu pruhů a jejich nahrazením něčím neautomobilovým se nabízí jako přijatelné řešení. Proto jsem na ten Apríl tak skočil. Je to velice smutné, že to je jen Apríl.
Když už jsi použil termín stoka, přidržím se ho: Zmenšením kapacity stoky množství hoven nepoklesne, jen začnou přetékat do okolí :-)
V principu s tebou souhlasím, ten průjezd je tam strašnej a ano, je to spíš dálnice než městská silnice, ale tím že do ní naboucháš omezení, zůžení a příčný prahy FAKT ničemu nepomůžeš, akorát zvýšíš úroveň utrpení a frustrace všech zůčastněných. Myslim že docela pěknej příklad na to téma je uslice Radlická: od původního plánu víceproudá silnice, která měla mít kapacitu, pak jí zastropovali jejím zakončením u nádraží, v průběhu cesty se neustále ze dvou pruhů zužuje na jeden a zase zpátky, průběžný pruh je jednou levý jednou pravý a důsledek je, že místo toho aby auta projela a byla pryč, tak tam stojí a pálí dinosaury na místě.
Tohle nevyřešíš tím, že omezíš dopravu autem, tomuhle pomůžeš leda tím, že spícneš DLOUHODOBÝ a smysluplný plán, jak dát lidem lepší alternativu
H*vno v kanále nemá vlastní rozum. Narozdíl od řidičů. Některejch.
Kteří prostě pojedou jinudy. Nebo jinam. Nebo jinak.
Je to vyzkoušeno asi tisíckrát v různých městech Evropy a prokazatelně to funguje.
Kudy? Praha je dlouhodobě koncipovaná tak, aby tě systém jednosměrek a umělých zneprůjezdnění neustále naháněl na tyhle "hlavní tahy".
Neslyšel jsem o žádným městě evropy, kde by se rozhodli rozbombardovat silnice a nechat to tak, s tím že to vyřeší problémy s dopravou, protože lidi začnou jezdit na oslech a dopravní zácpa se stane věcí minulosti.
Nestavěj bariéry, stavěj průjezdy...
No, a po těch změnách to holt bude vyplivovat dopravu na jiný hlavní tahy, a sice na ty samý, ze kterých ta doprava přijela. Ve výsledku tam pojede jenom ten, kdo má na místě cíl cesty, čímž z tama zmizí tranzit, tvořící nemalou část dopravy. Takhle funguje ve Vídni v Innere Stadt - z nějaké strany se dá dojet skoro kamkoliv, ale naskrz to kloudně projet nejde...
A kam se ta doprava přesune? Nebude stát v Karmelitské a na Křížovnickým náměstí, ale v Blance a na Magistrále. No, a nějaké procento z těch, co zrovna nevezou nic těžšího než tašku s laptopem, si uvědomí, že pár metrů pod tou magistrálou jezdí pod zemí velmi často celkem rychlej vlak...krom toho se dost zrychlí tramvaje na obou březích, který nebudou zdržovaný autama...
A podle pravidla, že k tomu, aby lidi jezdili MHD, musí být MHD výhodnější, lidi do té MHD přesednou.
píšeš nesmysly...
Vnější obchvat Prahy se zuřivě staví, ale ten pomůže jen s tranzitem, který do města tak jako tak zajíždět nechtěl. Od začátku se tu bavíme o provozu na magistrále, kam je právě všechno sváděno maximálním způsobem, dostatečně velké město má dost vlastního vnitřního provozu, aby to působilo problémy i bez vnějších dodávek, takže ano, jde o to přesvědčit lidi, že dopravovat se po městě autem není nejlepší nápad.
Ale dosahovat toho tím, že budu cíleně zhoršovat podmínky pro automobilovou dopravu je nerozum.
1) jde to naprosto v protisměru budované infrastruktury za posledních pár dekád a obraty o 180° jsou dobrý nápad jen zřídkakdy, notabene vyhazuju oknem vše co jsem vybudoval.
2) Jeden z důvodů proč lidi nejezdí hromadnou dopravou je právě fakt, že je HROMADNÁ - ne všichni se rádi tulí k cizím lidem.
S rozvojem elektrokol brzo odpadne zásadní problém Prahy a to je její relativní kopcovitost, takže stačí "jen" udělat město racionálně průjezdné na kole. Bude to individuální přeprava generující minimum dopravní marmelády a zase tak často aby to byl problém nám tu neprší.
Ti co budou chtít budou moct a ti co budou jezdit autem nebudou šikanovaní taky.
Věř mi, že je docela k vzteku, když někam valíš dodávkou plnou *materiálu* a v cíli zjistíš, že to budeš všechno 300m nosit v náruči, protože je tam kus ulice zapatníkovanej...
Zapatníkovanej, to ještě jde. Horší je, když není zapatníkovanej, ale zaskládanej plechovkama, co se nehnou jak je rok dlouhej...ale 300 metrů, to se Ti fakt někde stalo? Jako fakt???
Jako 300 metrů bych to nechtěl tahat ani na rudlu, natož v teplejch...
nevim, neměřil jsem to, ale připadalo mi to tehdy jako 15 kilometrů
Ubrání magistrály ze čtyř pruhů na tři pokládáš za totéž, jako zapatníkovanou ulici?
Ubrání jednoho pruhu na magistrále ve prospěch několika jedinců na kole je absolutní nesmysl. Je to natolik hloupý nápad, že nikdy nenastane (i když Werich říkal, že je to tak hloupý, že se to bude líbit). Onen pruh by byl od října do dubna prakticky prázdný a od jara do podzimu když zaprší tak taky. Hloupost tohoto nápadu je nejlépe vidět na fotce.
A poznámka k nápadu, že uvědoměle přestoupíme do MHD - umí si někdo představit, že by se cca půl milionu lidí navíc začalo ve špičce tlačit do Metra? Už teď jezdí soupravy nacpané tak, že se o kultuře cestování nedá mluvit. Dopadlo by to asi jako v Pegingu - to je druhá fotka.
Článek je pouhá aprílová fikce, naštěstí. :-))
To není ubrání ve prospěch pár kolařů. To je ubrání ve prospěch pražanů, kteří by rádi změnili dálnici zpět na rušnou ulici, která do města patří. Dálnice, která produkuje tolik splodin a hluku, že se z oblasti magistrály museli vystěhovat stálí obyvatelé, do města nepatří. To, že se tím vytvoří cyklistická magistrála je až druhotný bonus. Kdyby to jen osázeli květináči, už to by byl úžasný počin.
Táhnout dálnici středem města byl dementní bolševickej nápad a vědělo se to, a učilo se to v dobách, kdy se to projektovalo a stavělo.
Jenže soudruzi si to prosadili.
Teď, lidé se stejným bolševickým uvažováním se snaží, zase nesmyslně, vytvářet na dálnici špunt.
Abychom si rozuměli, je správné nepouštět tranzit do města, je rozumné se snažit, aby do centra vjíždělo co nejméně vozidel.
Ale je těžce nerozumné se toho snažit dosáhnout tím, že budu vytvářet špunty a kolony, které v důsledku produkují mnohem více splodin než vozidla, co plynule projíždí.
Prostě jeden z těch nápadů: "nechci aby se mi lidi shromažďovali v obchodech, tak zkrátím provozní dobu" a tak mám naprostou jistotu, že tam vznikne tlačenice....
Sny o tom, že snad tím, že oprudím motoristy a ti masově přesednou na kola, je kravina.
Prostě to staré marxistické myšlení a snaha "vychovat nového člověka"
"Je těžce nerozumné.... vytvářet špunty a kolony"
Já si myslím, že vytvářet špunty a kolony se do budoucna jeví jako neúčinnější, a zároveň i nejlevnější řešení.
Proč nepočítáš s tím, že rozumný člověk se místu, kde vznikají špunty a kolony, pokud možno vyhne?
A že raketově roste počet lidí, kteří používají on-line-navigace, které naplánují trasu dle momentální intenzity provozu a těmto místům se vyhýbají automaticky?
Nebo máš potřebu někoho obvinit z marxistického myšlení, zatímco sám už dávno jezdíš s navigací, která se špuntům automaticky vyhýbá?
Pevně doufám, že se nikdy nedostaneš k moci...
Jak jsem psal dopoledne, myšlení bolí a proto to spousta lidí nedělá :-(
Vytvářet špunty a kolony je fakt nejlepší a nejlevnější řešení? Ty musíš být myslitel! Zeptej se třeba zásobovačů nebo řemeslníků, jak levné je pro ně čekat zbytečně hodiny v zácpě. Jenže pro tebe je důležité: "čím hůř, tím líp". Lokálním řešením může být nějaká další Blanka. Ta někde uleví, ale jinde situaci zhorší... Jak psal Jindra, táhnout hlavní tepnu přes Václavák, to se soudruhům fakt nepovedlo.
Původní článek byl o "eko" koridoru Holešovice - Pankrác. A ty napíšeš takovou blbost, že po umělém vytvoření špuntů pojedou řidiči jinudy. Kudy asi? Z Pankráce do Holešovic je jediná cesta a to přes Nuselský most a kolem Wilsoňáku. Není jiná varianta (jo, zapomněl jsem, že se dá jet přes Vídeň).
Pro ty, kdo neznají situaci v Praze - po přejetí Nuselského mostu je třeba projet Legerovou (první fotka), potom kolem nádraží (druhá fotka) a přes Hlávkův most (třetí fotka) do Holešovic. Kde by se tady vzal prostor pro zabrání jednoho pruhu pro nedělní procházky rodin s dětmi?
Najde tady někdo odvahu jmenovitě napsat: "Naše rodina se těší, jak si bude dělat celoročně na dálnici před Wilsoňákem piknik"? Nenajde. Zmůžete se jen na trapné anonymní mínusy.
Tou třetí si mě dostal. Já to tam pamatuju ještě bez těch patníků...
Tak, a teď si na těch fotkách magistrály spočítej ty auta, který by se daly označit za zásobovače. Já tam vidím 1. Slovy: jedno.
Kdybys zapojil to, co ti ucpává díru do krku, přišel bys na to, že street view se nefotí ve špičce (tedy určitě ne na magistrále). Nebo snad chceš tvrdit že nevíš, kolik aut tam běžně projíždí? Nemáš auto? Nikdy jsi nebyl třeba na Jižní spojce? Ach jo...
Jižní spojka a Magistrála je snad něco jiného a na té Magistrále bude dopravní problém tak dvakrát denně, po dvě hodiny, víc nejspíš ne.
Po Práglu běžně nejezdím, zato jezdím běžně po Brně. Jeden "zásobovač" vedle druhýho. Hlavně ve špičce.
V pěší zóně má jeden zásobovací Lambo. Přemýšlím, čím zásobuje. Jestli by to třeba nemohli roznášet giboni, tak jak v Thajsku...
Když mi posledně vezli dom ledničku, borec s furgonem to dvouhodinový zpoždění omlouval tím, že zkejsnul v koloně.
Úplně to vidím. Kolona furgonů s ledničkama. Nějakej ledničkovej den, asi...
Tak zrovna Jižní Spojce neskutečně pomohlo, když se na jejím konci přemalovaly čáry a vypnul semafor - pravidelná zácpa se stala věcí minulosti a už se tomu nemusí říkat "Jižní Stojka".
Jestli v důsledku toho aut přibylo nebo ubylo netuším, ale jisté je, že auta JEDOU.
P.S.: Ani pravidelná tříhodinová zácpa každý den nevedla k zahlcení paralelní cyklostezky
"A je to marný, je to marný, je to marný!":-)
Tak já se těším, že kdyby se to opravdu zbudovalo, tak tudy budu jezdit na kole do středu města a zpět. Je to nejrychlejší trasa skrze město, kterou objíždím podél Vltavy s obrovským rozdílem nadmořských výšek. Takže mně by to velice pomohlo a těm autům by to nic neubralo. Když projedou pomaleji okolo Muzea, tak budou méně stát v Plynárenské.
Ty by si byl fakt ochotný jet několik kilometrů v tom "ovzduší", které kolem magistrály je?!? Pravda, auta už dnes neprodukují tolik humusu jako kdysi, nicméně stále produkují.
Mě máš za blázna, že se jedu láznit do Jáchymova a pak by si byl sám ochotný jezdit na kole po magistrále?!? To si snad děláš legraci :o)))
Když vidim ten věžák tady kvůli magistrále, tak se divim, že jí nezakopete pod zem, alespoň od Hlavního nádraží po Nuselský most. 5m do hloubky, zakrýt a nahoře ozelenit pěší a cyklistické zóny.
Což to by bylo ideální řešení, ale tam už bydlí metro...
Žeby proto, že tam je už zakopaný metro? :-)
Metro je snad trochu hlouběji (I.P.Pavlova 9m), tohle by šlo zahrábnout zvrchu.
To fakt není taková sranda, nejde to jen "zahrábnout" a ono to samo drží.
V tom centru je to fakt peklo, metro, železnice, zástavba, sítě....
Jen ty tva poměrně malé tubusy metra jim daly zahulit. Viděl jsem nějaké plány jak dopravu dostat pod zem, tedy udělat něco jako vnitřní okruh pod zemí, asi by to šlo, ale je v tom strašně politiky, a cykloaktivisté budou první, co budou hulákat, jen si vzpoměňme na Blanku.....
Mimochodem, co ta "dopravní indukce" kterou údajně měla Blanka vyvolat, pamatuji se, jak se tu do mě "odborníci" obouvali, když jsem vysvětloval, že je to ryze cykloaktivistický termín a nic takové není a nenastane. Co všechno ti dobroserové dělali, aby zabránili dokončení té Blanky. Prostě jen aby ukázali, že tu cykloaktivisté jsou, a že mají nějakou "moc".
Myslím si, že lidé, co dopravě rozumí, vědí co by se mělo postavit, ale my se nějak=ého uspokkojivého řešení nedožijeme.
Teď na to nebudou prachy, a ještě v tom bude sposta politiky.
Blanka 2 to vyřeší! A když ne Blanka 2, tak Blanka 3, to je nabeton!
Hlavně je potřeba ty ulice rozšířit, pak se to tam určitě všechno vejde. Náš vzor - ten samej co zamlada:
https://goo.gl/maps/nFux2pv532wkH7Sh8
Tak to samozřejmě vím. Nemyslel jsem tunel, ale zahloubení shora zakryté a odvětrané, otevřené do každé boční ulice. Podobné řešení jsem někde zahlédl (na webu), už netuším kde. Samozřejmě staleté sítě, nikdo ani neví jaké a kde ... byl by to masakr. Jenže fakt nevidim jiné řešení. Jedna možnost je odvedení tranzitu, to už se částečně povedlo, ale zase narostla vnitřní doprava a nedá se počítat s tím, že by nějak výrazně poklesla. Ani s elektrokoly.
Víš, problém je, že pod tím je to metro.
Čili nad metrem a pod tou dálniční vozovkou, bys musel vytvořit strop, který dost unese. Tak hluboko to metro není, aby se dalo spoléhat na to, že snad vznikne nějaká přirozená klenba co to metro bude chránit. No a ten "strop" musíš nadimenzovat na docela slušné zatížení, navíc působící vibrace, a založit, o něco se na stranách (možná i uprostřed) musí opřít. Čili nějaké podzemní stěny, nebo piloty a na nich trámy, strašně moc betonu a strašně moc železa (oceli) v něm. Náklady rostou do nebes, u nás pak tuplem.
Praha je taky geologicky dost rozmanitá, takže i ti co dělají zakládáni staveb by si asi dost užili.
Mělké zahloubení je fajn technologie, když to leží na zemi, když pod tím ještě něco je, to věc dost komplikuje.
Myslím si, že ze všeho nejdřív je potřeba dokončit ten okruh, zatím je jen čtvrtka, a tranzit sice nejde přes Václavák, ale Spořilovem a Zahradním Městem, což také není nic moc.
Paraleleně by se mohl budovat ten vnitřní okruh, a ten skutečně z větší části pod zemí.
A až tohle obé bude zprovozněno, má smysl začít přemýšlet o tom, jak přiškrtit magistrálu, jestli to ještě bude potřeba a díy těm okruhům ten provoz výrazně nepoklesne bez jakýchkoliv byrokratických zákroků.
Tu "aktivistickou debilitu argumentace" tu naznačil kolega Radler "Blanka 2", "Blanka 3" co na to chceš moudrého odpovědět....
Severojižní magistrálou projíždí kolik, 100 000 aut denně?
To máme 50 000 v jednom směru. Kapacita 200 šalin typu KT8. To máme šalina nanejvýš každý 3 minuty. Což není žádnej extra provoz, to by pobral snad i ten Smetaňák. A kdyby to nestačilo, spřáhnou se dvě šaliny dohromady, no problem.
A tohle by zabralo na celé magistrále dva pruhy. Z těch asi šesti. A na zbytku by se mohly v klidu prohánět ty furgony s ledničkama. Náklady ve srovnání s nějakejma podzemníma stavbama nula nula nic.
Tohle je cesta - kapacitní, škálovatelnej způsob dopravy. Auta patřej na lont.
Víceproudej okruh už Praha dávno má. Jo, na velké části jsou úrovňový křižovatky. Jenže i když uděláte "Blankizaci" celýho toho okruhu, stejně z něho ty auta budou sjíždět do normálních ulic, s přechodama a semaforama. Tohle nejde vyhrát. Nikde na světě...
Ty si dokážeš představit, že se (ve špičce) protlačí magistrálou o cca půl milionu aut víc?
Já tedy ne
Protože zjevně nechápeš kontext, tak ti to řeknu polopatě. Ta auta už tam jsou. Psal jsem o nesmyslnosti představy, že by jejich řidiči všichni najednou uvědoměle přesedli na Metro. Tam by se počet zvýšil o toho půl milionu (není důležité o kolik přesně). MHD by zkolabovala.
Ale chápu, že řada lidí slyší na jednoduchá řešení. Přemýšlet komplexně je těžké. A kdo by nechtěl mít do měsíce vyřešeno? Přece stačí: zakázat auta = všichni radostně na kolech = vzduch jako ve Švýcarsku = šťastná koťátka.
V Legerce si batolata opravdu nikdy bábovičky dělat nebudou.
A tak nikdy neříkej nikdy.
Nicméně ano, spáchat cyklotrasu hned vedle dálnice JE blbost, tam by nikdo se zdravým rozumem stejně nejezdil.
A ano, zužování magistrály může nástat, ale až jako důsledek sníženého provozu, ne jako nástroj k jeho snížení.
Koní ubylo, protože se začalo jezdit auty, nikdo je nenechal vystřílet, aby se prodalo víc aut.
I MHD má svoje limity.
"S rozvojem elektrokol brzo odpadne zásadní problém Prahy"
Tvl, jsem si poprskala monior :-) To snad patří do vtipů, ne?
Zásadním problémem Prahy nejsou kopce, ale něco úplně jinýho...nebo spíš někdo...
Omyl, NEpražáci...
A nejhorší jsou ti z té zatáčky na Vídeň :o)))
Nejde o města bez aut i když množství aut v Praze mi nepřijde úplně v pohodě. Prostupnost Prahy pro kola je nevalná, vyhrazená infrastruktura prakticky neexistuje, vždycky je to buď mezi auta nebo mezi chodce.
Civilizovanost spatřuju hlavně v tom, jak se tam lidi za volantem chovají k lidem na kolech, stačí si někde přečíst co píší lidi odsud co měli možnost jezdit na kole v Německu nebo Rakousku. A ono se to projevuje ve všem.
Píšeš něco o totalitě a ovládání, ale oni si to tam zvolili a úroveň demokracie je tam vyšší než tady.
Prostupnost centra Prahy bude pro kohokoliv vždy problematická. Cyklista si poradí, pojede bočními ulicemi a nebude se cpát do nejhustšího provozu v republice.
Ale ty píšeš, že ses už radoval z toho, že se vyhradí pruh, kde se budou radostně procházet a skotačit maminky s dětmi. Nebudou. Žádná normální maminka nebude korzovat s dítětem mezi tisíci aut na magistrále. Maminka se bude procházet na Folimance nebo z druhé strany v Riegerových sadech. Na magistrálu si půjdou hrát jen cca čtyři hloupé superaktivistky.
Ke mě se 99,9% řidičů chová velmi ohleduplně, stejně jako já k nim. Ale nejezdím po magistrále... A všude po Evropě jsem na kole jezdil. Porovnávat můžu.
A k tomu poslednímu - leckde si lidé dobrovolně něco zvolí a s demokracií (a zdravým rozumem) to nemá nic společného. V Rakousku si dobrovolně zrušili jaderné elektrárny a každou chvíli je zachraňuje Temelín nebo balkánské uhelné elektrárny (naposledy ten prů... 8. ledna). Němci nemlich to samé. V Rusku budou mít, taky dobrovolně, telefony s povině nainstalovanými demokratickými aplikacemi. V Kimově Koreji jsou všichni dobrovolně podvyživení, etc... Všude volili demokraticky. My jsme taky 40 let volili "svobodně a demokraticky".
Končím. Začala baseballová liga a koukám na zápas Draků. Tady je to furt stejný.
K nedávné diskusi o předjíždění cyklistů. Když se chce, tak posuzovat a pokutovat dopravní přestupek na základě záznamu z kamery cyklisty lze
https://fb.watch/4CKNWVjJuy/
Převzato ze stránky 1,5m
https://www.facebook.com/jedenapulmetru/
Odkaz na FB je něco podobného, jako odkaz na placené stránky, nebo do své mailové schránky ;-)
No to úplně ne, video je veřejné, takže se to ukáže komukoliv přihlášenému a registrace je zdarma, ale teď koukám, že bez přihlášení to neukáže nic. Tak snad Twitter
https://twitter.com/QldPolice/status...
Bohužel spousta info se šíří výhradně nebo přednostně přes FB a proto tam mám po přezdívkou dummy účet.
Já se tam už registroval postupně třikrát (právě kvůli takovému nahlížení), pokaždé mi to po čase smázli, asi jako prázdný nefunkční účet. Tím pro mě FB přestal existovat.
Jde o to video ?
Neměl ho tam samozřejmě předjíždět. Ale na druhou stranu, vypadala by ta situace tak dramaticky, kdyby se drželi normálně v pravé půlce pruhu ? Proč při výjezdu jedou u levé krajnice jsem teda vůbec nepobral.
Je to Austrálie, čili obraz si v hlavě stranově přetoč. Jinak při průjezdu kruháčem se obecně doporučuje zabrat pruh aby nikoho ani nenapadlo předjíždět.
No vidíš to. Zmátlo mě to, že do kruháče najížděli u pravé lajny, až mi uniklo, že vlastně točí protisměr.
No, kdyby se při vjezdu drželi na své straně, předjet by je mohla tak akorát motorka. Takhle si o nějakého spěchálka koledovali. Nebo myslíš, že je "řezání" kruháku vnitřkem rozumné ?
Je to blbě vidět, ale mě přijde že je to nějaká varianta turba, tedy vnější lajna je pro odbočení prvním výjezdem, vnitřní pro další, každopádně to auto jelo moc blízko a předjíždělo zleva (tj. jako by předjíždělo u nás zprava) přes šrafy.
Pruhy ale byly jasně daný. Správně najížděli pravým, ale nesprávně u pravé lajny.
Možná cyklista mohl jet o pár decimetrů víc vlevo, je otázka jestli by to řidiče odradilo nebo by se tam nacpal o to těsněji. Podstatné je, že to tamní policie vyhodnotila tak, jak to vyhodnotila. Je tam přímo uvedeno, že cyklisté signalizovali a počínali si správně a že řidič dostal pokutu 400 AUD za nedodržení odstupu a 186 AUD za předjíždění zleva. Je uvedeno místo, takže ta křižovatka se dá dohledat, cyklisti přijížděli z pravého horního rohu.
To máš jedno:-))
U těch dvou nových kruháčů u Hostivic, v podstatě v polích, to cyklisté berou v protisměru. Prostě potřebují odbočit doleva, ale museli by kvůli tomu obkroužit třičtvrtě kruháče. Tak to naperou vlevo, do protisměru.
Doporučuji jim v této situaci vypnout kamerku na přilbě. Protože kromě nedostatečného bočního odstupu protijedoucích aut, by také mohli nahrát svůj docela protipředpisovej kiks:-))))
Oni jsou ty kruháče zatím velmi málo vytížené.
Ale až se tam dostaví celá ta průmyslová zóna, bude tam docela frmol. To se tam pak díky kamionům v protisměru už nikdo moc prohánět nebude.
A že tam teď rostou haly jak houby po dešti...
Jj, stavěj tam teď jako o život. Pro šestkové cyklisty je to nemilé. Zjevně bude záhy kruháč v protisměru nejen na pokutu ale i o život.
Takhle jsem jednou na vlastní oči viděl jednoho strejdu na kole (žádnej sporťák) jet protisměrem po tomhle kruháku, tak jak jsem naznačil, alorát jako od "cíle" ke "startu". https://mapy.cz/s/jerehejeja
Ve všední den dopoledne. Provoz byl klidnější, ale stejně to tam hučí. Potkává se tam hned několik dálkových jedniček a kruhák je dvouproudový. Jel pěkně u středu.
Jj, cyklisté umí spousty cirkusových kouzel. Mnohdy ani netuší, že kdyby byli řidiči motorových vozidel, tak by to bylo o papíry.
Ale v podstatě se ničemu nedivím. Jen čekám, že stejně jako u jednosměrek, bude v budoucnu umožněno cyklistům nainstalovanou značkou projíždět kruháč v protisměru. Vše k tomu směřuje.
To doporučuje kdo?
A není kruhák jako kruhák. Jsou kruháky, kde když tohle cyklista udělá, tak si právě koleduje o hodně velké oprasení nebo o přes hubu že neumí jezdit rozumně vpravo aby zbnytečně nebrzdil provoz.
Pokud je kruháč tak širokej, že se vedle cyklisty vejde i auto, tak je tam pro cyklistu jediný bezpečný místo - u středu kruháča!
Jinak s Tebou nějakej klárkson odbočí doprava...
Podívej se na to pořádně. Do pruhu se s ním auto nevejde ani náhodou. Takže kdyby jeli správně vnější stopu, tak se jim dovnitř nenacpal, neměl by kam.
Mluvím obecně, ne o tomhle případu z tramtárie...krom toho, to že někde není místo ještě neznamená, že se k cyklistovi do pruhu nějakej umělec nezkusí přišmajchlovat...
Ale jak vidíš, zcela obecně, řezat to vnitřkem naprosto nic neřeší.
Jak, neřeší? Benzomozek sice oprasil, ale nesrazil. A o to tady jde - nedat tupounovi šanci odbočit se mnou na kapotě...
Tak proč potom teda to video tak řešej na sítích ?!? :-))
Protože nejsou tak zocelení, jako my...
To by šlo vyřešit i tak, že zůstaneš doma za pecí, alternativně si na cesty do zaměstnání pořídíš sklápečku z Kopřivnice...
Ó nikoliv. Řídím se teorií pana Darwina, že vyhrávaj ti přizpůsobiví. Takže se přizpůsobuju reáliím, ve kterých žiju a v hojné míře využívám základní přednosti svého vozidla, a sice agility.
Naopak tou ilustrovanou knížkou, kterou jsme probírali někdy v minulým století v autoškole, se nechávám inspirovat jen volně...
V té ilustrované knížce se píše, že když jedeš doleva, máš si najet do levé části svého pruhu. Na kruháču je to před každým výjezdem, kterým nechceš vyjet ven... ;-)
Jenže když se nacpeš moc na střed, tak tě nějakej génius jako tady v tom videu vezme z druhý strany, tedy u nás zprava, a pokud on pojede dál po kruháči a ty budeš sjíždět, tak máš podobný problém.
Včera sem si při najíždění na kruháč nenajel na střed pruhu a už sem ho tam měl. Udělal sem to jenom proto, že sem sjížděl hned prvním výjezdem. Kdybych tohle udělal a chtěl jet rovně a to auto odbočovat, tak by to nemuselo dopadnout hezky
https://youtu.be/AnRsKxXtuwo
Odkaz se nevložil jako odkaz
http://youtu.be/AnRsKxXtuwo
Vždyť to bylo naprosto v pohodě a je to běžný způsob jízdy kruhákem. Auto tě bezpečně a plynule předjelo. A s autem tam najel takhle proto, že věděl, že nebude hned vyjíždět a u dalšího výjezdu už bude hodně bezpečně před tebou.
Bylo to v celkem nízké rychlosti, ale byl fakt dost blízko, úplně příjemné to nebylo, tohle by prostě neměli dělat.
Podle záběru zase tak blízko nebyl, to je spíš jen pocitovka a příjemné to někomu být opravdu nemusí. Znám dva lidi co na silnici na kole vůbec nevjedou, autem dojedou někam kde už nic nejezdí a tam se projíždí na kole.
Není někde uvedené, že v křižovatce se nesmí předjíždět? Co jsou výjezdy z malého kruháče po cca 10 metrech (někdy i méně) od jednoho ohbí k dalšímu?
Jsou dané podmínky, kdy se v křižovatce smí předjíždět.
A na rozlehlejším dvouproudém kruháči se předjíždí docela běžně.
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí
1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,
2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,
3. na hlavní pozemní komunikaci,
4. na křižovatce s řízeným provozem.
Tak píšou, akorát teda jsou z toho výjimky. Ale taky píšou (bez výjimek), že "při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti."
A když někoho předjel, tak ten oný jede za ním.
Já tomu teda baro2 nerozumím, ale já si myslím, že když někoho předjíždím, tak nemůže být za mnou.
Jinak ale souhlasím s tím, že nikdo nemá nikoho ohrožovat, a to nejen z hlediska čistě vypipetovaného lidského fakana, ale také vzhledem k paragrafu 4, písmene a) Silničního zákona:-))
Kruhový objezd je jedna křižovatka, není to soustava křižovatek.
To snad ne, možná někdy (podle čeho se to odliší?). V mém bývalém bydlišti je kruháč kolem dost velkého parku...
https://mapy.cz/s/gefasenuje
Buď to je jedna velká křižovatka a nebo zafungovala lidová tvořivost nějakého úředníka a prošlo to, ale podle dopravních značek to je jedna křižovatka.
Netuším jaký to má status a co je v dokumentaci a schvále pro dopravní značení.
Už za mého dětství tam byla značka pro kruhový objezd. Dvě auta se tam normálně předjíždí, jsou tam zastávky MHD a jsou tam i přechody pro chodce z vnějšku dovnitř do parku.
Je to takový divný hybrid. Označení křižovatky s kruhovým objezdem je pro tohle dost zvláštní, ale asi to ničemu neodporuje.
Nejspíš by tam měl být jen přikázaný směr jízdy jednosměrnou ulicí.
Jen pro opravu a upřesnění toho předchozího co jsem napsal, tak nejspíš to je jedna složená křižovatka.
Odjakživa, co pamatuju, to funguje jako kruhový objezd. Před "výjezdama" z kruháče bývaly značky "hlavní", od doby, kdy definovali, že na kruháči mají přednost vozidla jedoucí po kruháči, už tam, myslím, nejsou, ale nejsem si tím jista, jela jsem tam za posledních deset let dvakrát a tohoto jsem si nevšímala. Na "vjezdech" byl a je všude "kruhový objezd" a "dej přednost v jízdě".
Klasický kruháč.
I když, kecám. Když jsem tam bydlela (před třiceti lety naposled), tak nájezd ze Skácelovy shora a nájezd z Husitské dole byly jako hlavní, tj. auta na kruháči musela dát přednost. Jak je to teď,fakt nevím, ale značky kruhového objezdu na vjezdech jsou.
Podle mapy to je označené jako křižovatka - kruhák s vyznačenou předností v jízdě.
Je to kruháč, vždycky se tam jezdilo kolem dokola. Akorát to teda má svoje specifika. Jsou tam zastávky MHD, parkovací stání, a svýho času ještě byla cesta přímo přes kruháč, kadyma jezdily nastřídačku trajfy...
Na druhou stranu, máme tu i něco, co vypadá jako kruháč, ale není to kruháč. A tam se fakt občas bourá:
https://en.mapy.cz/s/kerusuvuda
Trajfy, co to je? Když píšeš do celostátního fóra, tak, prosím, opusť svůj (brněnský, či jaký) dialekt.
Pardon, trolejbusy, jsem chtěl říct.
V Praze se tomu tuším říká elektrobus s dynamickým dobíjením, nebo tak nějak...
Pak natahali dráty kolem dokola náměstí, a teď trolejbus zastaví na zastávce "Slovanské náměstí", aby za chvilku dorazil do zastávky - "Slovanské náměstí". Děsná sranda, pro ty, kdo tam jedou poprvé...
Jo aha. To mne nenapadlo, že vedle šaliny máte ještě trajfy. Takže něco jako pražský Kulaťák. Dva pruhy dokola a napříč tříramená křižovatka tramvají s předností v jízdě. No tam je bouračka (možná i víc) každý den.
Jo, Kulaťák je dobrý přirovnání...Slovaňák je teda víc na pohodu, žádný hrůzy se tam nedějou...
Mimochodem - ulice v Brně jsou pojmenovávaný tématicky. Třeba kolem toho Slovaňáku jsou ulice pojmenovaný po různejch slovanskejch zemích. Ta nejmenší a nejkratší se jmenuje - Ruská :-)
mrkni se někdy třeba na Zahradní město :-)
A tam jsem bydlela. S oknama do dvora s gymnáziem :-)
Přímo naproti na Sv.Čecha bydlí(bydleli) bratři Pospíšilové.
Zajímavá situace. Pro toho kdo to nezná, tak to je krapet víc náročné na pozornost a sledování značek a provozu.
JJ, z Chavatské přímo na Srbskou jezdily celý moje mládí a ještě dlouho potom, co jsem se odstěhovala, trajfy napříč parkem. To jsem raděj ani nepsala, vždycky to byl kruhový objezd :-)
S tím, že mě budou brát zprava, vyloženě počítám. Znám svý spoluobčany. U svojeho výjezdu si počkám, až se divočáci přeženou, a pak v klidu vyjedu.
Nehodlám umřít za pravdu, nejsu Hus...
To máš pravdu. Jen se to nepoužívá.
Kolikrát, nejen tady, sleduju s otevřenou hubou tu kreativnost vůči silničním pravidlům. A neméně se divím, když obvykle právě ti samí lidé hodně hlasitě projevují nejméně tolerance ke kreativnosti jiných tamtéž...
Já bych strašně rád jezdil tupě podle pravidel. Ale tohle mi, bohužel, zdejší infrastruktura neumožňuje.
Tak jsem kreativní. A pozoruju, že nejsem sám. Zejména baby na kole jsou velkou inspirací - na co všechno ty přijdou, to nevymyslíš...
To není o tupém jezdění podle pravidel. Taky si to co chvíli nějak zjednodušuju a nemám to jiným za zlé.
Mě ale baví to zdůvodňování takových konání a skálopevná přesvěčení o správnosti. A hned vzápětí úplné nepochopení pro totéž u druhých, podobně kreativních. Ale to není jen tady, to se potkává všude.
https://www.root.cz/zpravicky/openttd-je-ve...
Mám obavy, že dneska nic užitečného neudělám... :-D
Zadarmo... K tomu abych to hrál přeci nepotřebuju to monstrum Steam... Teda, pokud už ho nemám a nemám tam i jiné hry ;-)
Na Steam úplně prdím, stáhnul jsem si verzi pro Ubuntu přímo z Webu https://www.openttd.org/downloads/openttd... a po chvíli laborování cože mám naklikat, aby mi šla i hudba a zvuk až proháním po obrazovce vlaky, vzpomínám na dětství s verzí pro Dos a zjišťuju, že to přecijen trošku vylepšili... :-)
Jo, já to vždycky sosal právě z jejich ofiko stránek. Tak mne nejdřív zarazilo, že by to najednou potřebovalo ten Steam.
Jinak na tyhle piplačky už tak nějak nemám nervy :-) Dřív jsem pár strategií hrál, dneska už to nevyhledávám...
Už mám aktualizováno :) Původní TTD jsem hrál už na 386. V minulém zaměstnání jsem tím pár lidí nakazil.
Já vzpomínám, že jsme kdysi hráli multiplayer přes sériový kabel a hezké je, že většina věcí, co mě tehdy štvala, třeba semafory u vlaků je v téhle verzi o strašně moc dál. Ta stará DOS verze myslím neuměla ani jednosměrné samafory, tady je hromada typů, přičemž ty nejchytřejší cestové semafory jsem pochopil až z manuálu...
Teda já z manuálu konečně pochopil spoustu věcí, co mi jako dítku s minimální znalostí angličtiny tehdy unikali. Třeba jsem nevěděl, proč mi občas někde nedovolili postavit stanici. Teď už to vím - Local authority vadí nejenom, když jim ve městě bouráš domy a silnici, ale i když se v okolí kvůli terénním úpravám kácí stromy, přičemž nějaké body lze zase získat sázením nových stromů... :-)
Výzdoba jednoho domku kolem kterého občas jedu
to na Kladně by mu ty semišky dlouho nevydrželi....
Jindřichu, shoda podmětu s přísudkem, zde navíc v příčestí minulém
On by kdosi čórnul i ty džíny ...
máš recht, zčobolil jsem si mateřštinu ....
vím to jak to má bejt, ale seru na to, a to mám psát tu knihu.... :-)
To zvládneš, každý dobrý spisovatel si najme korektora :-)
Co nezvládne spell checker, dá Soňa....
ale bude mít kecům, jak je možný, že jsem odmaturoval....
Kolem toho jsme jeli při narozeninové. Kbely?!?
Nestíhala jsem zastavit na fotku. Ale jako ftip dobrý :o)))
Jo, Kbely, Sovenická, na Panoramě to ještě není.
https://mapy.cz/s/bugeladavu
Moc díky, já už bych asi nedala dohromady, kudy nás to tam drak vedl.
Pro Ifču:
https://www.nakole.cz/diskuse/29196-covid...
Jardu zajímala definice slova "zbytečně", v reakci na můj příspěvek, který měl přímou souvislost s Covidem.
Omlouvám se, ale nenapadlo mne, že máš v úmyslu diskutovat pouze o významu slova "zbytečně".
Bez souvislosti s Covidem.
Vycházel jsem z toho, že význam tohoto slova je všeobecně známý a lze jej snadno pochopit.
Ale no tak... nešlo o význam slova "zbytečně", ale o význam pojmu "zbytečné úmrtí".
Tvůj příspěvek měl přímou souvislost s Covidem, jistě. A já měla doplňující otázku, jak je to s jinými úmrtími než covidovými. Která jsou zbytečná a která ne. Což jsem se nedověděla, ale ne že by mi to nějak extra vadilo. To, že se o jiných než covidových bavit nechceš, respektuji - jen nevím, proč tedy pořád dokola reaguješ opakováním toho, co už bylo jednou řečeno. Jiné nemoci a úmrtí nepovažuješ za zajímavé, OK. Tak to s tím snad můžeme uzavřít, ne?
Já mám obavy, že význam slova "zbytečné" je víceméně stejný, ať už se jedná o úmrtí, nebo cokoli jiného. Nebo ty si myslíš, že pokud je použito ve spojení se slovem úmrtí, jeho význam se nějak výrazně změní?
Já původně chtěla vědět, co myslíš ty. Je úmrtí na infarkt zbytečné nebo ne? Totéž na rakovinu atd.
Jestli pro tebe necovidová úmrtí nejsou dostatečně zajímavá, v pohodě. Nechceš na tuto otázku odpovídat, nenutím tě.
Na tu otázku existují prakticky jen tři odpovědi, všechny velmi krátké. Ano - ne - nezajímá mě to. Proč to pořád obkecáváš něčím jiným?
zbytečná bývá debata s magorem :-)
Mám obavy, že to nejsem já, kdo něco okecává.
Tvoje otázka měla znít: Kolik procent necovidových úmrtí bylo(je) zbytečných?
Řeč totiž šla o tom, že u nás zhruba 50% lidí umřelo na Covid zbytečně.
Ne o tom, zda jsou Covidová úmrtí zbytečná.
Takže já osobně si myslím, že zbytečná úmrtí jsou ta, ke kterým došlo zbytečně :-)
A to řekl kdo, že zbytečně? Jak na to kdo přišel, že to bylo zbytečné?
Když tohle někdo řekne o dopravních nehod, tak je to jasné i nejspíš bude mít pravdu i když řekne mnohem vyšší procento, ale určitě tohle neplatí pro nemoci.
Se omlouvám, ale budu reagovat pouze na Ifču.
Jak chceš a jak psala Ifča, nemusíš odpovídat a nic vysvětlovat. Jen jsem chtěl vědět jak a kde si na to přišel.
Zbytečná smrt u jakékoliv nemoci je jen pokud se dotyčný odmítá léčit nebo jinak závažně porušuje léčení. Jinak snad v žádném jiném případě.
Nemoc je nemoc a od nepaměti se na nemoci celkem běžně umírá a je to přirozený stav.