Můžu taky?
Já jen abych věděl co na tom někteří mají a o něco nepřišel :-)
No chtěl jsem to jenom srovnat, nečekal jsem, že to ještě někdo vylepší.
jsem přemýšlela, jestli nezaložit třeba Covid-84
Nepředbíhej a vydrž, tímhle tempem se k tomu dostanem do týdne, tak určitě budeš moct
Aby vám Jindra nevypálil rybník Covidem 8526
Sice už jsem Covid témata přestal číst, ale v tomhle toho moc není, tak jsem usoudit, že to přečíst zvládnu... :-)
Na novinkách jsem se dočetl, že obě dávky očkování v Česku už dostalo 100 tisíc lidí, z toho jen 8 tisíc seniorů 80+.
Očkuje se už víc než měsíc, v republice máme cca 10 miliónů lidí, takže tímhle tempem to vypadá na 50% očkovaných až za 4 roky.
Nic moc vyhlídky, zvlášť pokud někteří tvrdí, že bude potřeba přeočkovávat každý rok kvůli novým mutacím... :-(
Co bys asi tak ještě chtěl? Vakcínu od Astra/Zeneca sem dotáhli už v pátek a teprve dneska ji začali rozvážet po nemocnicích :-/ A to kdoví jestli, vzhledem k té dnešní kalamitě na silnicích ...
Ne, ono to prostě nejde vyřešit už během víkendu, aby to v pondělí ráno bylo už v těch očkovacích centrech k použití :-(
Co bych chtěl?
Chtěl bych, aby ta zkur.. Čínská chřipka zůstala v Číně... :-(
Není kam spěchat. Dokud těch vakcín bude takhle málo, tak nic neuspěcháš. Kdyby začali až ve středu, tak to vyjde nastejno.
Ono je vůbec otázka, komu tu Astru chtějí dát?
Aktuálně se v Česku mohou očkovat jen lidi nad 80 let a současně v řadě zemí kvůli neprůkazným výsledkům nechtějí AstruZ očkovat nad 60.
Být seniorem nad 80, tak bych Astru nechtěl a zařízení, kde ji mají bych se vyhnul. Ti mladší (když nemají konexe) se zase očkovat nemohou nechat vůbec.
Vzhledem k věku se mě to letos asi vůbec týkat nebude.
Ale upřímně, kdyby sis mohla vybrat a ministerstvo tvrdilo, že je to stejné, chtěla bys vakcínu Ruskou nebo Americkou? ;-)
Vzhledem k věku se tě to vlastně vůbec netýká, poněvadž nejsi vůbec ohrožený. Proto máš kapacitu a možnosti vybírat. Ten, komu jde o nynější akutní přežití vezme tu prvou vakcínu, kterou sežene a která vyhoví. A o přežití starších ročníků jasně jde, ta nakažlivější anglická mutace se už v brzku rozšíří i u nás a po celé Evropě. Nikdo to nezastaví.
Každý je ohrožený, Brahmo. Úplně každý. Jen někdo víc a někdo míň.
Totální pitomost.
Jsou lidé, kteří mají dost protilátek,aniž by se s virem potkali či byli očkováni.
Je to individuelní.
Koho mají pověsit, ten se neutopí
Jak můžou mít protilátky, když se s virem nepotkali a ani nebyli očkování?
Ty možná spíš myslíš, že někteří mají třeba dobře nastavený a silný imunitní systém.
Ach jo, kdyby sis aspoň pořádně přečetl o čem se mluví, než se začneš ohánět pitomostmi.
Já mluvím o ohrožení nákazou, ty už o reakci organizmu na nákazu.
A kdyby si dočetl do konce, pak bys zjistil že individuální rozdíly připouštím.
Mám nagooglovat co si před dvěma měsíci psala o mutování koronavirů?
Ty mě vážně neraď, co si mám nastudovat a přečíst, na to ty nemáš hlavu.
A tohle s výše diskutovaným souvisí jak?!?
Vždyť si úplně mimo.
V tuhle chvíli neumím odpovědět.
Až na mě dojde řada a budu si moct vybrat, pak zvážím podle recenzí apod.
Možná budeme mít téhle vakcíny brzy dostatek, protože jí nikdo nechce... :-)
https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek...
Vídeňská zdravotnická organizace potvrdila, že v nemocnicích v rakouské metropoli panuje značně „negativní naladění proti vakcíně AstraZeneca“. Zástupci této organizace ale nemohou pochopit nechuť vůči této látce. „Jedná se o licencovanou vakcínu s prokázanou vysokou účinností jako ostatní použité vakcíny,“ tvrdí mluvčí organizace.
...
Úplně vidím, jak u nás zakážou zveřejňovat názvy vakcíny a lahvičky radši přelepí, aby očkovaný neviděl, co na něj vyšlo... ;-)
To je regulerní konkurenční boj.
Astra nepotřebuje mrazák, je levnější, tak potřebuje chobot a klacky pod nohy.
Ony ty firmy, co chtěj8 na tomhle vydělat mezi sebou moc kamarádi nejsou, tak se budou předhánět v uplácení kapacit co pějou chválu, stejně jako vydávají studie o nebezpečnosti či neúčinnosti.
Moudré je vyčkat a pozororovat.
Ho.no o tom víš, ale hlavně když ho náležitě rozmázneš, viď.
Ty musíš mít neuvěřitelné zkušenosti do svých rodičů, když za vším vidíš jen čachry, podplácení a podvody.
nebuď drzá, ty mrcho, a neser se do mých rodičů
sama zakládáš kopíráky proslulé šmejdovským jednáním, Mořský koníku....
Konkurenční boj nevybíravými prostředky do světa velkého byznysu patří. Já se jej nezůčasnuji, to neznamená, že o něm nevím a neznám způsoby jak to funguje.
Ano, že jsi navíc sprosťák, co si nevidí do huby, to už si tady předvedl mnohokrát. Zvlášť když ti dojdou argumenty. Už je ta tvoje deska dost ohraná.
Ať chceš nebo nechceš, je to důsledek výchovy. Ano, rodiče na tebe mohou být opravdu pyšní.
O mé práci víš rovněž ho.no - jen si vždycky vytáhneš něco, co je zrovna medializované. A ani k tomu nejsi schopen dohledat si podrobnosti. Jen omíláš titulky z Blesku. Když ze sebe chceš dělat blbce, tak si ho klidně dělej. Tvůj boj.
Jo a mimochodem - píše se nezÚčastňuji...
Možná by ti občas neškodilo nějaký ten kopírák si založit. Třeba by si přitom pochytil i něco z toho pravopisu.
Zrovna od tebe bych takovou podporu laxnosti nečekal.
I když, vlastně jo. Když je naočkují o dva dny později, tak to dělá dalších skoro 200 mrtvolek, které by takhle mohly uniknout. A ty se budeš mít nad čím tetelit ;-)
To je o tom dialektickém pohledu. Z pohledu 80+ jedince, které ho to zachrání před smrtí je čím dříve, tím lépe, jasně. Z pohledu celospolečenského a epidemiologického o nic nejde. Pořádně očkovat se stejně nemůže, poněvadž není čím, tak kam spěchat? U mne zrovna převládl ten celospolečenský pohled. My "marxisté" se státním certifikátem tu dialektiku ovládáme. :D
Není čím očkovat, tak teda s tou vakcínou, kterou máme k dispozici, nemusíme nijak kvaltovat ? Brahmo, ty začínáš mít smysl pro černý humor ! To se mi líbí :-))
Ono je to jedno, protože i kdyby s očkováním začali až za měsíc, tak se nic neděje, protože těch necelých 20 tisíc nemá téměř žádný význam.
Také máš ten společenský epidemiologický pohled na věc.
A jaký jiný když jsme celospolečensky sešněrovaný a blokovaný.
No kousek výše mi tenhle pohled Ronda vyčítal.
Nevyčítal, naopak chválil, že konečně jednou nejsi katastofik :-)
Jiný pohled? No představ si, že jsi koordinátor nebo jiné kolečko toho skvěle namazaného soukolí a můžeš rozhodnout, kam těch 20 tisíc vakcín půjde...
Na poměrně vysoké úrovni můžeš rozhodnout, do kterého kraje jich kolik pošleš a kolik nepošleš v závislosti na tom, jak jsi zadobře s kterým hejtmanem... a jako že jsem neslyšel racionální zdůvodnění, proč to zatím rozdělili, jak to rozdělili, co rozhodlo, kam se pošle Moderna a podobně...
Pokud tě třeba někdo štve, můžeš rozhodnout, že jeho kraj dostane všechnu AstruZenecu, kterou nikdo nechce a dokud ji nevyočkuje, nedostane ani kapku jiné vakcíny... a pak mu pošleš další várku Astry, protože Pfizer si necháš pro ty důležitější... ;-)
Ale co když si nejseš zatím jistej? No tak to pár dnů necháš uležet na skladě, třeba tě ke správnému rozhodnutí mezitím někdo přesvědčí...
No a pokud jsi kolečko o úroveň níž, funguje to podobně, akorát půjde o obce a konkrétní nemocnice... máme sice skvělý rezervační systém, ale když to nevychází, jak by mělo, tak se rezervace prostě někomu zruší, ať si sežene jiný termín...
Však si představ, že bys chtěl, aby někdo blízký to očkování konečně dostal, co bys za to dal? Ono těžko lidem vyčítat, že mají strach... a teď si to vynásob 20ti tisíci... ;-)
Já vím, jsem hrozný pesimista, co?
Hele, motáš to dohromady.
Vakcínu od Astra Zeneca bude distribuovat Avenier, a tam se distribuce hlídá smluvními pravidly.
U ostatních vakcín si distribuci řídilo a stále řídí MZ a tam se objevovaly případy, které popisuješ.
A jak se tedy Avenier dozví, kolik kam distribuovat?
Je tu rezervační systém, se kterým by měli pracovat.
Počkej, přece v rezervačním systému máš aktuálně seniory 80+, kteří o očkování stojí. Část už má termín, pro ně by vakcína měla být připravená. Zbytek čeká na volný termín.
Jak z tohohle distribuční firma vyvodí, kam poslat dodávku a kolik krabic AstraZeneky naložit?
Tam přece pořád musí být někdo, kdo řekne, která nemocnice kolik které vakcíny kdy dostane, na základě čehož teprve ta nemocnice může vypsat termín, který si ten senior zarezervuje?
Ty bys to chtěl mít moc IT nalinkované a určené. To by v tom pak nemohli uplatňovat svůj tvůrčí přístup. :D
Jsou nasmlouvaná místa, kde se může očkovat a jedná se s praktikama.
Rezervační systém by měl každého zaregistrovaného přiřadit k nejbližšímu očkovacímu místu. To pak prováže termín + dodávku vakcíny.
Samozřejmě se nelze vyhnout nějakému očkování mimo rezervační systém. To se pak řeší individuálně.
Avenier není v distribuci očkovacích látek žádným nováčkem. Už dost dlouho distribuuje vakcíny pro povinné očkování, takže má dosah po celé republice s dodávkou max. 1 den od objednání vakcíny lékařem. Má zkušenosti se zachováním chladového řetězce a má k tomu podmínky.
Spolupracuje s očkovacími centry i na jiných očkováních.
Povinné očkování, kde nabídka přesahuje poptávku, je poněkud jiná situace...
Tak jinak... Česko tedy dostalo cca 20 tisíc vakcín AZ. Je zřejmé, že tím nelze pokrýt zaregistrované seniory ani v jednom kraji. O dodávce do jednoho dne od objednání lékařem se zjevně taky nebavíme... :-)
KDO a jak rozhodne, kolik dávek kam pojede?
Pokud jsem to pochopil správně, tak oficiálně jsou si všichni zaregistrovaní 80+ senioři rovni. Mezi nimi rozhoduje pouze závod v klikání o to, kdo si dokáže zarezervovat nějaký volný termín.
A volný termín může vypsat nemocnice teprve potom, co má jistotu, že bude mít na termín vakcínu.
Nebo už je to jinak? Na začátku tvrdili, že vakcíny mezi kraje rozdělovali podle počtu obyvatel 65+, což je už od pohledu špatně, když to jsou vakcíny určené k očkování 80+, že jo? ;-)
Tak by mě principiálně zajímalo, kdo rozhodne, jestli si třeba Praha nechá všechny vakcíny nebo každému kraji pošle 100 dávek a nechá si "jenom" zbytek? ;-)
Samozřejmě logické řešení by bylo rozdělovat veškerou příchozí vakcínu PŘESNĚ v poměru, kolik kde mají registrovaných 80+, ale tak to není, ne?
Hele, pokud tě zajímají tyhle podrobnosti, pohledej po internetu a najdi si příslušnou smlouvu se společností Avenier.
Šlo v výběrové řízení, takže smlouva bude zřejmě zveřejněna v Tender Aréně. Jen ti neřeknu, která ze zdravotních pojišťoven ji vyvěšovala.
Předpokládám, že ve veřejně přístupných dokumentech to stejně napsané nebude... a hele... a pak že to není, jak říkám... :-D
https://denikn.cz/556856/vakcina-astrazeneca...
AstraZeneca. Zatím tato očkovací látka půjde pouze do Středočeského a Královéhradeckého kraje a na Vysočinu. Ministerstvo zdravotnictví je vybralo proto, že mají nejvíce registrovaných seniorů nad osmdesát let, kteří čekají na termín.
Předpokládáš... Jako že je smlouva, která se zveřejní a vedle toho se udělá nějaké ujednání, které se nezveřejní?!?
Začínáš Jindřichovatět. To už si opravdu vymýšlíš nesmysly.
Tak podle toho článku (ze kterého bez placení vidím jen začátek) o tom, kam AstraZeneka půjde rozhodlo opět ministerstvo zdravotnictví.
Tedy opak toho, co jsi tvrdila v 19:31 - že u téhle vakcíny to ministerstvo neřídí.
Co by na tom změnila smlouva? Tam přece nebudou mít dopředu napsané kolik dávek kterému kraji?
Tak znovu - pokud to chceš vědět, dohledej si smlouvu.
Pokud hodláš vyvozovat jen ze svých domněnek a z toho, že si přečteš titulek a 5 řádek placeného článku, pak se není o čem bavit.
Vzhledem k rychlosti očkování v tomhle státě i to málo by bylo na kolik dní... Aspoň by byli o něco dříve hotoví ti rizikoví a mohlo by se začít s těmi ostatními. Takže tímhle tempem to do léta, možná ani podzimu, rozhodně nestihnou.
A pokud vím, tak hromada lidí bez zahraniční dovolené nemůže být, tak fakt netuším jak ji letos chtějí absolvovat, když nebudou očkovaní :-) Zatím to to spěje k tomu, že bez potvrzení nikam ani na krok...
20 tisíc pro půl milionu je vážně moc neřešící kapka.
...nevím, jestli se pletu já nebo ty, ale jestli jde o 20000 vakcín(tedy lahviček), tak v jedné je šest dávek= pro 120000 pro osob- a to kapka už nebude... :-)
Pokud se mluví o počtu vakcínách, pak se mluví o počtu dávek, ne o počtu lahviček.
..netrvám "na svým", ale pak tomu moc nerozumím:
Plat vakcíny a lahviček by podle šéfa resortu zdravotnictví mělo přijít asi o pětinu méně. Při používání šesti dávek místo původních pěti by se ale měl zachovat původně plánovaný počet naočkovaných.
„Teď je povinné používat šest dávek z lahvičky. A tudíž i když zůstane zachovaný počet dávek, tak počet lahviček se vlastně o 20 procent snížil.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vakcinolog...
O které vakcíně se tady teď mluv? O Pfizeru nebo o Zenece?
To počítáš blbě. Prý dorazilo 19200 dávek a jelikož jde stejně jako u ostatních o dvoudávkovou vakcínu, teoretické maximum je 9600 plně očkovaných lidí.
Na konci února, či začátkem března už budeme řešit jiné problémy než dovolenou.
Ale máš pravdu, zejména pro Čechy bude očkování nebo potvrzená prodělaná infekce asi propustkou do Evropy.
My možná, ale je tu dost lidí, kteří bez té dovolené "venku" opravdu nemohou být...
Flégr zavěštil?
Kolik desítek tisíc mrtvých budeme mít???
Pan Dufek, což je vlastně Ministerstvo zdravotnictví, věští 3000 nových denně.
To je zajímavá myšlenka. Pokud bude denně umírat víc lidí, než kolik se jich denně podaří naočkovat, to by mohlo výrazně zkrátit potřebnou dobu k proočkování (zbylé) populace, ne? ;-)
Už jen krůček k selekci na očkování perspektivních a neočkování neperspektivních... :-)
Však to už dávno probíhá: Zeman, Babiš, Blatný... a Pohlreich, aby jim měl kdo vařit... ;-)
Vím, to je ten, co si hraje na odborníka přes čísla, ale je to jen papaláš.
Pokud koncem února, tedy za 14 dní, má být 3000 mrtvých neřekl bych, že to má z chlastu, ale musel si sehnat slušný kouření, nebo si něco rovnou píchnout do žíly.
Za měsíc 100 tisíc na prkně, to ani Flégr nedával :-)
3000 nových nakažených denně. ne každý nakažený umře. Ty už všude vidíš jen ty mrtvoly. :D
to je troškař, takhle se neimunizujeme....
10 litrů a víc, to je náš cíl.
Bezpříznakových, pochopiteleně....
Nemyslím, jestli jsem to neměl napodzim...
Já jsem naprosto vzorný občan, nikam nechodím, vůbec nikam. Jediným mým prohřeškem je, že si občas zpívám, tedy je-li to zpěv.
Čekám co nastane dřív, jestli otevřou v Německu kancl a hotely,nebo u nás hospodu.
To Německo asi bude dřív, budu muset na testy, a tak je naděje, že v tý frontě bych to mohl chytit.
Ale nejspíš budu jak ta moje malá dcera, kolem ní to všichni měli, ale ona jen blbou chřipku, tak musela do práce. Prostě to nechytí i když se snaží a udělalo by jí to radost, taková ta bezpříznaková pozitivita, místo toho chřipka se všemi nechutnostmi, ale testy v cajku.
Tipla bych si, že se dřív napiješ Pod ledem. V tom Německu už asi pochopili, že kvůli faktuře ti fakt nemusí platit cesťák na tři dny (...a k tomu testy).
Zlatá korona, aspoň nám sem nejezdí Jindra8526 dělat díru do hlavy, a když bude nejhůř, uděláme mu "digitální klid"
:-))
Hlavně Němci se v zájmu vlastní bezpečnosti budou muset od nás už brzy odstříhnout. Pendleři nependleři, nebude se dát nic jiného dělat. U nás se chystá parádní další vlna a opozice se zcela zbláznila při vidině voleb. Tak hurá do toho...
Tak určitě, si na práci přizvali vzdělané Syřany, už naše lidi nepotřebujou :-)
A že nikdo z oněch našich křiklounů kvůli tomu jaksi nejde na náměstí.. Najednou není ona svoboda a demokracie v ohrožení? Když šlo o Babiše tak tam byli coby dup...
Německo protáhlo do konce února.
Co bude dál nenaznačují.
Tomu moc nevěřím. Státy závislé na turistickém ruchu jsou už dost "vyhladovělé" po loňské houby sezóně. Třeba takové Chorvatsko turistům "ofuky" dělat velmi pravděpodobně nebude.
Inu ono je to vše jen o politikaření odpovědných. I ty vakcíny. Jedny prostě maj papír a jiné ne, a pan premier i ministr hledí pouze na papír od EU, i když žádný výrobce za nic neodpovídá. Všichni jsou po..ní ze slavné EU a strejčka Sama na západě. Takže je to fuk. A průzkum jak účinnosti tak i škodlivosti jsme si dávno měli udělat sami.
A stejné je to i s oním s Covidem. Dávno měly bejt místní lockdowny jako před rokem, kdy bylo nakažených daleko méně. A při rozvolňování se dá líp vystopovat jak a čím se virus šíří.Takhle jsme jen rozšířili nákazu a dotacemi přišli o miliony. Což ovšem některým prospívá.
APP. Stále jen řešíme důsledky a neřešíme onen virus. Proti němu se má bojovat a ničit. V Číně dezinfikovali kde co a u nás? Jen to podporujeme. A tu je také poznat ona úroveň odpovědnosti a kázně národa a ta je u nás prabídná a na úrovni Taliánů, USA, či Španělska viz https://www.tkpgeo.cz/amg/koronavirus/public...
Tu je jasně vidět odpovědnost a kázeň jednotlivých národů. Prostě se ukazuje, že on bezbřehá "svoboda" a volnost kterou jsme si vymínili daleko nejlíp vyhovuje pandemii, bohužel. A proto také ony "utaženěnší " státy jako Německo, Rusko, Čína či Rakousko, kde je onen "ordnung" jak vžitý, tak i vyžadovaný jsou na tom daleko líp. A nedivme se, že nás tím pádem začnou odepisovat Nejen s cestováním, ale ve všem.
K Německu - počkej až teď nasaděj ve velkým léčbu Covidu Aspirinem! To budou ještě lepší než Turkmenistán, nebo Somálsko.
Ovšem, jen pokud jim to zlovolná WHO, ovládaná architekty NWO a světovým židobolševismem, nezatrhne ...
V jedné knížce psali, že nadměrný počet vykřičníků signalizuje šílenství...
Nevěříš tomuhle blábolu, že ne? ;-)
Naopak, čím víc vykřičníků - tím víc PRAVDA :o)))
Uklidnim tě: Nevěřim. Ale jsou tací ...
Už to tu píšu po několikáté - pustit Zelenku, vybavit ho zásobou heparinu a špitály budou volný raz dva...ten už pacošům tu krev naředí...
Tak to je dost drastické řešení. Určitě by se našla elegantnější...
Jo, třeba evakuace chebskýho špitálu stylem "Přejezd Kassandra"...
Hele, už je to dávno v databázi hoaxů...
https://www.hoax.cz/hoax/nemecti-lekari...
Pche - mejnstrýmová propaganda :-)
A koukám, že to je vylepšená varianta, to mi tchýně neposlala, že:
"A všichni pochopí proč byl vydán rozkaz pohřbít mrtvé okamžitě bez pitvy a označit je jako velmi znečišťující."
Tak ji na tom webu najdi něco, co ještě nezná...
Mě se ale v poslední době nejvíc líbilo, že z jedné lahvičky očkování se nesmělo brát šest dávek, protože tam bylo jenom pět čipů. V nových dodávkách už je čipů dostatek, takže se šestá dávka normálně očkuje...
Když si představuju, jak sestra natahuje do stříkačku dávku a musí zároveň pokaždé nasát právě jeden čip... možná proto jim to očkování tak dlouho trvá? ;-)
Tolik jich vir imunisuje za 3-4 dny sám, bez očkování :-)
Vir za 3-4 dny imunizuje dvacet tisíc lidí z RIZIKOVÉ skupiny??? Pane inženýre???
potřebují imunisovat 70 procent obyvatel, říkají.
70 procent jich rizikových není.
Nerizikové imunisuje vir, rizikové by měla vakcína, jestli nějaká po tom co si ji rozebrali papaláši na ně zbyde.
Troufám si odhadnout, že vir v té imunizaci postupuje mnohem rychleji než vakcinace. Ohrožení by ve vlastním zájmu měli sedět doma na prdeli, a když tak nečiní, ať se nediví
Zajímavé, jak píšeš - "oni" potřebují.
Jako by zoufalá potřeba býti za v opozici definitivně vytěsnila z vědomí holý fakt, že se to bezprostředně týká i tebe.
Ale spíš je to obráceně, máš zoufalou potřebu vytěsnit fakt, že se to bezprostředně týká i tebe.
A tak píšeš "oni" potřebují ;-)
Já jsem imunní, covid jsme míval jako děcko každou zimu :-)
To se teprve uvidí. Neboj, ta anglická mutace prověří skoro každého.
Přežil jsem oběd v závodní jídelně British Steelu v Corby, přežiju úplně všechno anglické....
Odhodlání máš, to je dobrý začátek.
Jak se daří bratrovi?
Zachovává digitální klid, Marfa si vypíná telefon, čímž sere Soňu, tak jí nevolá.
Ale dcera je po sociálních sítích v kontaktu s Robinem, bratránkem, a ten píše že je v pohodě.
Žádné zprávy = dobré zprávy.
Robina asi budeš znát po hlasu, dabuje polovinu všech těch sračkových filmů co jdou na tv H@vna a ostatních kanálech. Je z rodiny největší vatař už od dětství.
Tak alespoň nějaké dobré zprávy. Gratuluji.
Hlasy dabérů z televizí dobře znám a rozeznávám. Já na ty srač... nekoukám, ale manželka jak je nemocná tak ano. Takže já to jen tak občas poslouchám a rozeznávám ty hlasy. Pak jí říkám, co to tam je za herce, když to je evidentně jiný film. Těch dabérů není tolik a já jsem v sobě objevil talent rozeznávání hlasů.
To má Soňa.
Ale bacha, oni jim už ty hlasy elektronicky modulují, takže když produkce šetří, dabér v témže filmu klidně dabuje dvě, tři postavy.
O tvé brutální imunitě, posílené v ložnici, jízdou na rotopedu, jsem nezapochyboval ani na vteřinu, Chucku Norrisi ;-)
Jenže ono nejde jen o imunitu, jde o spoustu věcí, o ekonomiku, cestování, možná jde i o tvoji ženu, nebo jsi zapomněl, že jsi ženatý?
Když jsi psal "oni"?
U tebe člověk nikdy neví..
Řekla bych, že s imunizací čeká na nějakou francouzskou mutaci. Ta bude jeho srdci blízká:-))
Zatím mám zabookované Velikonoce, jestli to klapne, netuším.
Jazyková škola v Montpellier pořádá najaře jen on-line kurzy, nemyslím, že se tam dostanu dřív než v září.
Prostě dobře vás vymyli, jak Prchal Burešovi voliče, a teď si vás vodí. Bohužel to odsíráme i my - normální.
Ale psali dnes na seznamu nebo v Babiszeitung, že je nás - co si myslíme, že je potřeba se na ty burerace s lockdownem už vykašlat u nás 40 procent.
Jak nás bude přes půlku, pojedete z hrušky dolů samospádem :-)
Ty sis zablokoval Velikonoce na tu francouzskou mutaci?
Ne,můj IBIS v La Villete.
Doufám že tam budou všichni známí, včetně Monsier le president du Senegal (tedy budoucí).
Strašně milej chlápek.
Když jsem tam poprvé přijel na kole, vyptával se co a jak a kudy Myslel jsem si, že jen společensky konverzuje, ale on si druhej den donesl mapu, a musel jsem mu to tam nakreslit.
Taky v hospodě La Plage se stavím na 1664ku (pivo), majitel je Srb a má mě za skoro krajana.
Už se těším jako to děcko.
Jasně, VY za to můžete, MY nic, MY sedím doma.
Ty si neskutečný alibista. Hlavně jestli máš na to papír!!!
Hele a co "vy, co si myslíte" proti té "bureraci" uděláte?!? Teda až vás bude přes půlku?!?
Chceš říct, že půjdeš demonstrovat nebo to jako vždycky budeš jistit za cimbuřím?!?
Já teda z hrušky dolů nepojedu. Já sedím pevně na smrku ztepilém:-))
Ať si Jindra třese hrušní jak chce, hlavně ať si na hlavu nesetřese shnilé padanky.
To by mohlo být nemilé:-))
To já také ne, protože nevím, kde roste hrušeň, která má tak velké hrušky, že se z nich dá jezdit dolů :o)))
Neruš, když moudře rozprávíme o budoucnosti
S Jindrou často nesouhlasím, k jeho budoucnosti mám výhrady ale té tvé se opravdu děsím. :(
Někde jsem mluvila o mé budoucnosti?!? Nebo zase narážíš na můj pobyt v radonových lázních?!?
někteří do systému platí, jiní z něj těžce dojí a využívají vše na co jim systém přisype, aniž by byly v hmotné nouzi :-)
to přestane, protože v systému prachy nebudou, bohužel ani pro ty v hmotné nouzi
A tobě na studia solil kdo Jindřichu?
Řekl bych, že studia kohokoliv jsou jedna z nejlepších a nejvýnosnějších investic státu. To nejsou prožrané peníze.
....prožrané určitě nejsou- spíš většina "vyhozena oknem". Jestliže dost studujících studuje obory kterí pak neprovozuje(viz Jindračíslo), nebo je provozuje mimo ČR, pak jsme spíš pro jiné laciní dodavatelé odborníků...:-(
myslím, že jsem studoval za "dělnické peníze" - ale možná šlo i o penize z daní mých rodičů :-)
Tak že zklapni a nikoho neosočuj že něco jen využívá, ty jsi jeden z mnoha co toho taky využil. Tomu se říká solidarita a sociální cítění které ty zcela postrádáš.
Já se domnívám, že Jindrovo studium za společné peníze byla jedna z těch velice dobře vynaložených investic tohoto státu. Jeho odborná činnost, pokud platí daně v Česku, jistě už mnohokrát toto studium zaplatila. Přínosy vzdělání jsou veliké, ale často nepřímé. Ovšem zrovna v Jindrově případě jsou naprosto přímo generující peněžní zisk.
...on snad studoval obchod se sklem?
Jo teprve pandemie a krize nám začne otvírat oči. Ale u nás se budeme stále krčit v koutku jako za starého Rakouska...
Už se na tom evidentně pracuje. Opoziční politici když vidí na dosah volby, tak se jim zatmělo před očima jako na podzim Babišovi a asi nepřijmou vyjímečný stav. Takže do další vlny covidu, tantokráte s mnohem nakažlivější mutací, půjdeme s uvolněním všeho. Máme se na co těšit. Třeba už konečně tu svou zázračnou imunitu otestuješ. :(
Ono se jedná o výjimečném stavu?!?
Já myslela, že dnes jde o prodloužení nouzového stavu!!!
Špatně jsem to pojmenoval. Ano říkají tomu nouzový stav. Mohla bys krátce nastínit, jaký je mezi tím rozdíl? Patrně tomu rozumíš, nebo se tak jen tváříš?
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDjime%C4...
Současné české zákony pojem výjimečný stav neznají. Nejpřiléhavěji mu odpovídají buď nouzový stav nebo stav ohrožení státu.
Do roku 1990 mohla vláda v tehdejším Československu vyhlásit stanné právo. Trestní řád, jehož součástí bylo, výslovně uvádělo teror jako trestný čin, při jeho zvlášť nebezpečném rozšíření bylo stanné právo možné vyhlásit. Užití bylo jednoduché: „Kdo se po vyhlášení stanného práva dopustí trestného činu, pro který bylo stanné právo vyhlášeno, bude potrestán smrtí.“ Soud ale mohl místo trestu smrti uložit sedmi- až patnáctileté vězení. Naposledy bylo v Československu stanné právo vyhlášeno na osm hodin v noci z 23. na 24. srpna 1968, novelou trestního řádu bylo v roce 1990 ze zákona vypuštěno.
Jo, jak si právníci a zákonodárci tyhle věci zařídili, takové jsou. A v té kopě zákonů a svazků už se dnes neorientuje nikdo. Jen vykukové si tam uměj najít své "kozí branky" aby je pod ochranou zákona využívali...
...teda- jestli jste "vy všichni" tak "normální" jako se presentuješ ty, pak jsem rád že patřím "k nám nenormálním", kteří ty burerace trpí a přeju ti ten sen o většině!!!! :-)
V blázinci o sobě taky všichni tvrdí, že jsou normální ;-D
jj, v blázinci jsou všichni zdraví a ve věznici všichni nevinní, stačí se jich zeptat.
Ne, kdyby si znal Soňu víš, že na to že jsem ženat zapomenout nelze :-)
Naše ekonomika šlape dobře, nevím jak to dokázali, ale TSD se prodává dobře, na další finanční rok navyšujeme budged o 5%, krácení co proběhlo v Anglii se nás netýká.
Pozítří budu videokonferencovat fakturu do Německa, my přežijeme.
Kromě toho jsem spustil svůj skleněný projekt, tak nějakou tu pětku vyděláme i na tom, u nás dobrý.
Horší to bude se spoluobčany, které plašani tvého typu připravili o živobytí.
To bude velký průser.
Soňu neznám, netuším, jakou má imunitu. O sebe jsem se nikdy nebál, o manželku jo, patří do rizikové skupiny.
"Skleněným projektem" máš evidentně na mysli propagaci českého skla, kterou obětavě děláš ve svém volném čase, a hlavně zadarmo.
Před několika lety ti málem praskla žilka, když jsem vyjádřil názor, že ohledně českého skla ti jde už od začátku jen o prachy, že sis české sklo tak trochu zprivatizoval..
Dvanáctým rokem nikoliv zadarmo, ale za vlastní peníze, provozuji stránky www.cs-sklo.cz.
Nakoupil jsem a naskanoval tuny materiálů, které na těch stránkách systematicky zveřejňuji.
Prachů do toho zahučelo hodně, a ještě více času. My, co děláme na sebe, máme všechen čas vlastní, o žádný neobíráme zaměstnavatele, protože tím jsme sami.
Když zadáš do google "československé sklo" uvidíš, co se ti objeví na prvním místě.
To je bezpochyby úspěch, za kterým je dost práce.
CGG je projekt na kterém makám pátým rokem, a ještě tak dva, tři roky budu, než to bude opravdu hodně použitelné. Protože nikdo z nás nemládne a může se stát, že přijde v budoucnosti den, kdy nebudu moc sponzorovat svůj web, hledám cestu, jak by se ufinancoval sám, a zdá se, že jsem ji nalezl.
A pokud mě to něco vydělá navíc, nebude to špatné. Není nic nemravného vlastní pílí a prací něco vydělat.
Tvoje pomluvy ovšem s realitou nemají nic společného, byl bych mizerný byznysmen, kdybych na něčem takovém založil svůj byznys plán, hodinová sazba by mi totiž vycházela hluboko pod minimální mzdou.
...to je pozoruhodné, ty "širavníkovy pomluvy"- všude se presentuješ jako(zjednodušeně řečeno)obchodník se sklem, tvé cesty, jednání i ostatní jsou o skle, které(jak píšeš)by ti nehodily ani min. mzdu. Co ti vlastně vydělává na financování života- nějaké "bokovky"v oblasti mostních konstrukcí(asi to bude supertajné), protože Soňa ani rodiče to asi nebudou :-/
???
chápu, že vše sledovat nemůžeš, tak v tom máš zmatek.
Mé služební (neříkal bych tomu obchodní) cesty se sklem vůbec nesouvisí, ale s vývojem software pro navrhování stavebních konstrukcí, v poslední době výhradně s vývojem sw pro navrhování stožárů vysokého napětí, další projekty, kde není potřeba němčina, už beží celkem dobře beze mě.
Československému sklu se věnuji jako "amatérský historik", lze-li to tak nazvat a zdá se, že za ta léta jsem se dostal na absolutní špičku, při vší skromosti, ono je to jak s tou kolovou co kdysi vyhrávali bratři Posíšilové, věnuje se tomu tak málo lidí, že není moc složité být šampion, chce jen vydržet dost dlouho a já v tom lítám patnáct let natvrdo určitě, možná dýl. Naši skvělí kunsthistorici se tak nedávnou minulostí totiž zabývají jen okrajově. Proti britským kolegům, kteří vlastně byli u počátku toho boomu "retro" skla mám zase nemalou výhodu v celkem obstojné znalosti češtiny, a také k žijícím autorům (kterých bohužel rychle ubývá) jsem měl o dost blíž. A tak jsem vlastně potkal, vyslechl a zaznamenal životní příběhy lidí, které ostatní znají maximálně z výstavních katalogů, a tím, že jsem jim byl vytrvale v patách se z nás stali přátelé.
Jako třeba s Jirkou Šuhájkem, s tím to bylo takhle:
https://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25...
Se sklem neobchoduji a nikdy jsem neobchodoval, pokud jsou občas na mých stránkách upoutávky na aukce, tak se jedná o aukce kamarádů Jirky Viehmanna a Honzi Kani, kteří si tímto přivydělávají, ale narozdíl od jiných aukčních domů, k věci přistupují zodpovědně, uvádějí správně autory, datace i sklárny, prostě se v oboru vyznají a nejsou jako ti na aukru, co něvědí kdo, kdy, ale přesně znají cenu :-)
Jsou chlapi, kteří mají nnějakou tu sběratelskou vášeň, a já kdysi sbíral sklo, ale už mě to pustilo, protože už ho nemám kam dávat, a v tom množství to nelze nijak vystavit a není to hezký. Místo toho sbírám informace. O skle
.
"Kromě toho jsem spustil svůj skleněný projekt, tak nějakou tu pětku vyděláme i na tom, u nás dobrý."
Jindra8526 - 10.02.2021
"....přijde v budoucnosti den, kdy nebudu moc sponzorovat svůj web, hledám cestu, jak by se ufinancoval sám, a zdá se, že jsem ji nalezl....."
Jindra8526 - 11.02.2021
Jeden den na skle vydělává, druhý den ho sponzoruje.
Jindrovo klasika, bez váhání napíše to, co se mu momentálně hodí do krámu..
Tys fakt nikdy nepřemýšlel, jak financovat svoje hobby? A fakt bys morálně nesnesl, kdyby to vystačilo aji na přilepšení si k běžnému živobytí?
Je to marný.
deset let do toho sypu desítku, jen na provoz, kolik stojí a stály ty staré časopisy, katalogy a knihy raději ani nepočítám, hlad jsem kvůli tomu neměl, ale možná by to bylo na velmi slušné karbonové kolo.
Ten psychopat si vzal do hlavy, že jsem kapitalista co se bezohledně žene za prachama, a není šance mu to vymluvit, ale to by mě bylo celkem fuk.
Hnusné je, že pomlouvá a šíří jedovaté sliny.
Malicherný, malý človíček, nikdy nikomu nepomohl, nic pro jiné neudělal, a tak si myslí, že všihni jsou jako on
Ta pomluva spočívá v čem?
Že jsi zprovoznil e-shop s českým sklem a pochlubil ses, že už vyděláváš?
A ještě máš tu drzost dělat mu tady reklamu, například i tím, že ho máš v profilu?
Já pouze konstatoval, že jsem si to myslel od začátku, že propagací českého skla se prioritně snažíš zvýšit cenu vlastní sbírky..
A kdo není padlý na hlavu, napadlo ho to samé. Hlavně v poslední době je vidět, že peníze jsou pro tebe natolik důležité, že jsi ochoten za ně obětovat i život.
Jiných lidí, samozřejmě.
Ten svůj si pečlivě chráníš dobrovolným lock downem, zavřený doma v ložnici..
O tomhle ale šíravník vůbec nemluví :o)))
ne, on jen plive jedovaté sliny....
A ty je snad nepliveš, ty jsi tu jediný který vříská když někdo jiný vydělává prachy. Ty jsi tu jediný který žvaní jak patí sám daně. Jsem si jist že daně platíš minimální, odepíšeš kdejakou kravinu, kola auto klidně napíšeš na firmu tak tu kurva nemachruj kolik ty platíš daní.
Re: Jindra: "Já jsem imunní, covid jsme míval jako děcko každou zimu :-)"
...jste doma jedli syrové netopýre?
kdyby enem netopýre...
já ti měl jako děcko jednou takovej hlad, že jsem sežral i rejži...
Dvakrát jsem si přešlápl, a pořád nic.
To není fér, fňuk :-(
Ne, ne. Žádné "potřebují", ale potřebujeme:-))
Už tě vir "imunisoval"?
Neměl by sis nechat změřit protilátky?
Tak hlásím dalšího seniora do statistiky. :-)
Dnes jsem odvezla maminku na druhou dávku očkování a tím tak nějak pro sebe považuju covidovou aféru za ukončenou.
Tak hlavně ještě aby patřila do těch proklamovaných 90 % účinnosti.
Jasně. Ale nic na světě nejde zaručit stopro, to už bychom se zbláznili úplně.
Nejde, ale i tak je rád když patří mězi tu většinu na kterou to dobře účinkuje a ještě bez vedlejších účinků.
Včera jsem si po delší době přečetl příbalový leták tří léků co teď musím bohužel brát a hned po přečtení jsem si nadával, proč jsem to dělal, když dosud jsem nikdy nic takového nečetl :-)
No přece abys věděl, kdyby se to projevilo, že to máš od toho léku.
Od toho je snad lékař aby to věděl a poznal až mi začne někde něco odpadávat nebo naopak přirůstat.
No tak lékař jistě ano, ale když to budeš vědět i ty a dříve, tak to bude pro tebe jistě lepší. Například, když vyhodnotíš, že se ti točí hlava asi jako vedlejší účinek léku, tak to tomu doktorovi nahlásíš. Kdybys to nevěděl, tak jen řekneš, je mi nějak blbě, potlačíš to a budeš lék konzumovat dál. Ale tohle je silně individuální a také je každý svého štěstí strůjcem.
Myslím, že určitě jednu 100% jistotu máme, jen se sem momentálně zrovna moc nehodí.
No o jednom se tvrdí, že to překonal a spousta lidí tomu věří.
Jenže to bylo přání nejvyššího a protože nejspíš nemá rád kolem sebe větší pohyb a ruch, tak mu ten jeden pro občasné pokecání zřejmě stačí. A když je velká nuda, tak se dá hrát i lízaný mariáš nebo zelená louka :-)
Křesťanský Bůh je trojjedinný, takže můžou i licitovaný mariáš.
Už si někdy viděl jak duch (takové nafouklé nic, míň něž rybí měchýř) by měl ručičky aby mohl zvolit barvu, flekovat a pak pěkně podhazovat? :-)
Také jsem si říkal, že s tím Duchem svatým můžou být potíže, ale je to Bůh, může dělat zázraky.
Nepotřebuje ručičky, stačí obyčejná telekineze... :-)
Zkus si dát telekinezí flek a tuti :-)
Už jsem viděl hodně karetních kouzelníků, ale tohle nikdo nedává :-)
Klidně bych ti to natočil, ale jednak nemám karty, druhak je neumím a tvým termitům nerozumím... ;-)
Jsi beznadějný případ. Co jsi dělal na střední škole, když jsi zanedbal mariáš?
Už je to dost let, ale vzpomínám, že nejdřív jsme hrávali Doom a po upgradu počítačové učebny Duke Nukem 3D. Nosil jsem to pořád na disketách, protože počítače byly zabezpečené, každé ráno se disk zformátoval, takže tam žádná hra nezůstala... :-)
No dobře, ve škole to chápu. My jsme hrávali šachy. Ale co jste dělali třeba po večerech na chmelu, na bramborové brigádě, na školním lyžařském kursu, po nácviku na Spartakiádu a podobně?
Tak tam jsme mariáš opravdu nehráli...
No my jsme nabyli tak vyvinutí, tak jsme hráli mariáš a šachy. Proč se ti potom nelíbí zmínka o rozkošném červeném roubíčku? :D
Až tolik let mi není (byť na těch počítačích byl ještě MS DOS), na chmel ani jiné brigády se už nejezdilo, spartakiáda po revoluci taky už nebyla. Proč mě minul lyžák už si nejsem úplně jistý, ale výsledek je, že neumím ani lyžovat... což je možná větší újma... :-)
To určitě, poněvadž bez schopností lyžovat nemůžeš kloudně přispívat do Radování na sněhu XX.
Já jsem vozíval paklík mariáše na putování na kole s dětmi, dokud se mnou jezdili. Když jsme kvůli dešti či nějakému nenadálému čekání museli strávit den ve stanu, tak jsme ho celý prohráli v licitovaném mariáši.
A o paklíku karet je celá jedna pěkná písnička.
No teda... s dětma mariáš? V rodině jedině kanastu, v nouzi oko.
V buse cestou do školy sedmu a mariáš se hrál až na noční v práci.
Málo hraný mariáš je částečně vinou také toho, že se nechodí na základní vojenskou službu, zvlášť druhým rokem byly karty snad jedinou rozumnou zábavou, když se nikam jen tak snadno nesmělo.
Tuhle variantu jsem pojistil modrou knížkou a nakonec vojnu dřív zrušili než bych tam musel... :-)
To také snad bylo jediné pozitivum, že se tam člověk naučil hrát karty a spát za všech okolností :-)
Pokud se ti vojna líbila, mohl sis to zvolit jako povolání a zůstat vojákem třeba až do důchodu. Tahle možnost snad existovala v každé době...
To je vůbec zvláštní, jak rychle to zmizelo. Dříve se po hospodách všude hrával mariáš. Asi to lidé věku Jrr prostě už neumí.
Dnes už to je opravdu hodně vzácný narazit v hospodě na mariášový stůl s kibicama.
Nás doma učil hrát mariáš děda. Dbal na to, abychom na střední školy šli řádně vybaveni všemi potřebnými vědomosti :o)))
A že se mi to o přestávkách hodilo :o)))
Někde mám z našeho mariášového kroužku ještě fotky.
Ale u nás dnes většina raději čerta. I v příspěvcích. Takže se začíná vyplňovat ono staré přísloví - dělej čertu dobře, peklem se ti odmění.....
Snímky ze zemí, kde zkolabovala zdravotní péče
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/snimky-z...
Tak jsem si přečetl, jak je Maláčová přesvědčena, že za těch 370,- Kč k nemocenské na den budou lidi hlásit kontakty, popř. zůstávat doma.
No... já bych určitě - kromě přecpanejch vlaků - nikoho nehlásil a všichni, se kterými se potkávám, mají v případě pozitivity zákaz hlásit kontakt se mnou.
Jinak jsem dost disciplinovaný - roušku do vlaku a obchodu nosím.
On ten odhad, že víc než polovina všech pozitivně testovaných nedodržuje karanténu a dál chodí do práce a za zábavou mezi další lidi, je dost vážný a skoro děsivý. Žádný div, že jsme na tom tak blbě vůči jiným zemím.
nebo máme mnohem víc politiků a jejich poraděnků angažovaných v testovacím byznysu.....
Copak těch zákazů už i tak není dost? Děti nesměj sáňkovat, bo zákaz, a ty si klidně vydáš další zákaz.
Kdo si to, krucinál, už má pamatovat, všechny ty zákazy:-))
Jestli je už těch zákazů tolik, možná by bylo jednodušší zveřejňovat seznam doposud nezakázaných činností? ;-)
Ale to přece je zveřejněné. Můžeš vše co není zakázané :-)
Však já jsem Ainovi za to veřejné vyhlášení zákazu vděčná. To by měl udělat každý úředník. Nejlépe by si měl každý, kdo se stýká s klienty, rovnou napsat na dveře kanclu, že nechce nahlásit.
Považ, že jdu něco vyřizovat na úřad, pak vzápětí zjistím, že jsem pozitivní a neznalá zákazu budu meldovat kontakt hygieně.
Průšvih jako Brno. Nejméně deset let už nic na ouřadu nevyřídím:-))
fakt nechápu, co na těch úřadech furt vyřizujete...
podpory, dávky, dotace?
já byl na úřadě naposledy asi před 10 lety, pro řidičák
No to víš, to je těžké, když musíš za druhého leccos vyřídit na ouřadě:-))
Ty si na vyřizování podpor a dávek někoho platíš? To ti ty dotace tak sypou?
Tak to už ten řidičák budeš mít pomalu propadlej...
Občanka a reisepass nic?
Já si je nepamatuji a ani to nehodlám dělat. Roušku nosím a na ostatní mě případně určitě někdo upozorní :o)))
igeliťák, přes hlavu, a kolem krku pořádně zavázat, ať nikoho nenakazí.
Myslíš, že by jí ten rozkošný červený roubík slušel?
No jo, Jindříšek vám hodil kostičku, tak si ji hned s baruškou musíte ožužlat, viď...
Tak hlavně jestli se vám ulevilo.
Ale to víš, že by se mi líbilo, kdyby se vám ulevilo :o)))
Přej a bude ti přáno.
Dejte mi bianco šek na jak dlouho si řeknu, nejlíp na furt, nebo někdo umře a bude to vaše vina!
Váš Andrejko.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nouzovy-stav...
P.S. Koupím vám Sputnika, za vaše love. Co na tom, že ho nechcete, stejně jen tak nedorazí...
P.P.S. A podepíšu s rusákama smlouvu na Dukovany, kupte vnoučatům prasátka a začnite spořit!
Tak hlavně že náš debil se jel do Srbska podívat na sputnik.
Nejsú sestre, nejsú buchne, nejsú jehle.
A jestli neschválíte nouzový stav, bude to vaše vina!
-- Andrejko
Inu - je hezky vidět, jak se v téhle krizové době odhalují nátury lidí. A to nejen tu v diskuzi. Neumím si pak představit tu hrůzu, kdyby opravdu v budoucnu přišlo k oné všeobecné krizi (což je už pomalu reálné), jak byla v 30 letech či za protektorátu.
To je svoloč :-(
Onehdá se jim rotili rizioví geronti na chodbách, teď se jim tam prý válí pacoši...
A to, prosím, v prvním případě ve specializovaném špitále na covida ve stolici. A v tom druhém ve špitále, kam onehdá přivezli autobus a několik sanitek pacientů z Chebu. To si nezjistili, jestli se jim tam vejdou? Ministr neví, co se děje v jeho podřízených složkách?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pacienti...
Oni je fakt vezli z Chebu do Hradce Králové?
Jj, s tím místopisem je na štírů nejen pan premiér:-))
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/cheb-lezi...
I z Náchoda do Kyjova.
Prostě Blatný s těma šaškama má tu logistiku bezva zmáknutou :-)
Nevím proč právě pro tohle jste nebroušeni na Babiše a vládu. Tyhle věci si maj řešit nemocnice samy za podpora a pomoci obecních a městských úřadů. Stejně nejvíc másla na hlavě maj ony místní zastupitelstva, které stále jen čekají co seshora a pak to stejně kritizují. Sami nejsou schopni dělat nic. A o kontrole, jak se jim šíří nákaza v místě nemaj páru, nebo se nechtěj dohadovat s lidmi. A vesměs vinníky znají dobře. Kdyby všechno se mělo řešit jen seshora, tak by na to nestačila ani ona bejvalá komunistická totalita.
Protože to jsou lemplové, kteří něco takového kteří na poslední chvíli i když ví, jak ta situace bude kde vypadat.
Jak by tohle mohly řešit nemocnice samy, když každá patří někomu jinému. Podíval ses na mapu?
Dovolím si nesouhlasit. Takováhle epidemie je záležitost vlády. Ta má k dispozici odborníky a má přehled o celém státě i o okolí. Tedy pokud je funkční! To ta naše bohužel není :-(
Ty bys asi chtěl, pokud by vypukla válka, aby každá obec organizovala domobranu, sama pro ní nakupovala výzbroj a výstroj a určovala taktiku ...
terý odporníky máš na mysli? Prymuli se Šlégrem nebo Hamáčka s Kenem?
Teda já si skutečně nedovedu představit jak by nás naše věrchuška dirigovala kdyby vypukla doopravdická válka. Ale možná bychom vyhráli, protože nepřítel by z nich popraskal smíchy a který by neprask, toho by náš Babiš uplatil dotacemi. Obyčejný člověk by byl ještě větší chudák než dřív. Vlastně je tak celkem jedno, jestli nás vyrabuje Babiš anebo ten nepřítel.
Já furt doufám, a zatím se to tak jeví, že aspoň elektrárny a plynaři jakž takž fungujou nezávisle na nich. Těch pár solárů vem čert. Jinak bychom už svítili loučema a klepali kosu zimou.
Je možné že budeme mít elektriku ale lidi nebudou mít na ni prachy. Už teď vlivem všech jejich moudrých opatření přibývá lidí, kteří mají hlad. A tak budou stát před volbou jestli svítit anebo si koupit rohlík.
Nejdřív by dělali ramena, pak by se nemohli rozhodnout, kdo z nich podepíše kapitulaci, a v mezičase by nějaká parta někde ve sklepě výzkumáku sestrojila jadernou bombu, na což by předtím vybrala prachy na Startovači...
No, skoro se zdá, že ministr zdravotnictví provozuje jedinou v tuto chvíli fungující cestovku.
Bylo by to veselé, kdyby to nebyla taková tragédie.
No hlavně aby si to ti cestovatelé užili. Mám strach, že jim to medikamentózně pokazí. A také z těch sanitek je houby vidět. Dřív v Š-1203 byla okénka s bílými proužky a když jsi znal cestu, tak jsi to nějak mohl alespoň sledovat. Teď ty skříně ani okno nemají.
Tos mi připomněl příhodu z mládí. Stopoval jsem z Trutnova do HK. Mával jsem bezmyšlenkovitě prakticky na všechno a chybička se vloudila omylem jsem mávnul na sovětskou vojenskou Buchanku (taková jejich 1203). Zastavili a že prý jedou do Jaroměře. Tak jsem naskočil dozadu do bedny. Teprv tam jsem zjistil, že v té bedně není nic. Prostě nic. Nebylo si kam sednout, za co se chytnout, bez oken, ale i bez kliky na dveřích. Akorát úplná tma. Tak jsem tu cestu jen odhadoval podle zatáček, protože jsem ji důkladně znal. Jet někam po méně známé cestě, asi bych trochu znejistěl :-)
Se mi zdá, že ten Hamáček je čím dál tím víc podobnej tajemníkovi Štěpánovi.
Jak fyzicky, tak myšlením.
Silou, kázeň vynutíme silou.
Jen doufám, že až to praskne, všechny ty kšefty s Čínou, kvůli kterým potřebuje nouzový stav, že dostane víc než 3 roky, co dostal Štěpán.
Štěpán a ta suita byli proti těmto úplní břídilové.
Našel jsem téměř hodinový rozhovor s Jakešem. Je to z roku 2015, kdy mu byly 93 roky.
Předesílám, co všichni víme: bolševismus/komunismus je zločinná ideologie a její pohůnci mají na svědomí statisíce mrtvých a miliony zničených životů.
Ale jak ten člověk ve věku 93 roky je vitální a orientuje se v dění, to je záviděníhodné. Nevěřil bych, že to někdy řeknu, ale snad bych ho i snáze snesl na Hradě, než opilého mstivého Virózu.
(Pro mě bylo stejně neuvěřitelné, že někteří, jak vyplynule z jiné zdejší diskuse, by na Hradě snesli Kalouska. Vždyť je to jeden za 18 a druhý za odmocninu z 324.)
V rozhovoru je znát, že Jakeš silně věří tomu, co dělal a říkal. Té ideologii.
Jinak mu to obdivuhodně pálí, na ten věk tedy.
A je tam pár velice zajímavých vět o pozadí převratu v roce 1989.
A taky je zajímavé třeba i to, že Jakeš přiznává, že ČSSR na tom byla s průmyslem RELATIVNĚ dobře (oproti zbytku RVHP) proto, že navazovala na průmyslovou první republiku. Tady je ten člověk dost nohama na zemi. Rozhodně to není žádný prosťáček.
Zkrátka je to velice zajímavý dokument pro ty, kteří se zajímají o nedávnou historii.
https://ruclip.com/video/yZ3twTHXZXw/milo%C5%A1...
Historie z pohledu Jakeše a dalších podobných (nemám pro ně slušného označení)?
To ani náhodou. Stačilo některá ta hovada byť z povzdálí, ale osobně zažít.
A to byl jeden z těch intelektuálně slabších.
Ano, naše zpustlé a zničené hospodářství nebylo tak zpustlé a zničené,jako v ostatních socialistických zemích. Ale jen proto, že startovalo z neporovnatelně vyšších pozic. Takže ho akorát nestihli zničit až na úroveň třeba Polska nebo Rumunska. Má bejt na co hrdej.
Teď se k tomu rozhovoru nedostanu, ale asi je to ten, co jsem před časem poslouchal. Šmejd je to furt stejnej. Fakt to není žádný prosťáček. Je to jeden z těch úplně nejhorších šmejdů,co to tady kormidlovali. Má na svědomí náš úpadek i perzekuce lidí, z titulu své dlouholeté funkce. Většina lidí ho zná jen z jeho tajtrlického období v tajemnické funkci. Tam byl vcelku neškodný. Mnohem horší bylo jeho nenápadné angažmá v kontrolní a revizní komisi. Šedá eminence... Tomu by slušel doživotní Mírov.
bolševismus/komunismus je zločinná ideologie a její pohůnci mají na svědomí statisíce mrtvých a miliony zničených životů....
Já nikdy neviděl, žeby nějaká ideologie vraždila. Vždy jsou to jen lidé, kteří si ji tvoří či se na ni vymlouvají. A je chybou, že se stále řeší ideologie, ale lidé ne. A že těch co vyloženě škodili přežilo až moc. A možná bychom se divili, kde dnes skončili.
Inu, ono jsem to také tak napsal. Že ona ideologie je zločinná a že ony životy mají na onom svědomí oni pohůnci. Nikoli ona ideologie.
Inu, lépe čísti ony texty a dvakrát použít ono pod čepicí, než jednou ono pod nosem.
Inu ono tak.
;-)
Nojo, ideologie třídního boje, a asi ani ta o nadřazené rase, za nic nemůžou. Nikoho přímo ony na svědomí nemají ...
Nečekal bych, že zajdeš až tak daleko.
Hamáček: "Pokud skončí nouzový stav, otevřou se obchody"
To je slovo do pranice :-D
jj, lidi si koupěj boty. To bude průšvih...
A úplně největší průšvih by byl, kdyby to na počty nakažených nemělo významný vliv... :-)
Právě proto to nemůžou připustit a nepřipustí. Kdyby měli armádu vyslat. Ale oni to v parlamentu nějak zkoulí, nemám obavu.
"Volný a Bojko jsou zase bez roušky" :-D
Kam na ty titulky choděj...
Elegantnější řešení bylo v Mlčení jehňátek.
Já si prvně vzpomněl na Batmana... navíc když na to koukám, to by šíření koronaviru těžko bránilo...
Blatný? To je snad úplnej vůl:
Ministr zdravotnictví Jan Blatný uvedl, že neví, proč je mezi poslanci takový odpor k nouzovému stavu.
„Z mého pohledu je to jenom technická záležitost,... "
Koukal jsem na to sněmovní panoptikum v přímém přenosu.
Nouzový stav KONČÍ v neděli 14. 2. 2021.
[Prosím katastrofiky o kvalifikovaný odhad počtu mrtvých dědečků k pondělku 15. 2. :-)) ]
No docela překvapili, já čekal, že nakonec komunisty něčím uplatí... tak jsem zvědav, co se bude dít.
Očekával bych, že v neděli sice nouzový stav skončí, ale buď od pondělí rovnou začne nový nebo vymyslí jinou kličku, že bude +/- platit to stejné.
Já se v jednu chvíli bál, že to zkoní Fiala. To je pěknej sráč, místo aby řekl buď ANO, nebo NE, tak kňoural cosi ve smyslu "no tak my bychom třeba ještě na dva týdny prodloužili, pokud taky ostatní... bla bla bla". U mě není rovný ve smyslu stání si za vlastním názorem.
Doufám, že do pondělka nevymyslí státní banda zas nějakej podraz. Už jsem SMSkoval holičce a objednal se na podnělí :-) Chodím každý měsíc, chtěl jsem jít nějak po Vánocích, to zhaftli, tak už to kurňa potřebuji! A dám jí 200, my živnostníci se musíme podporovat :-) (Stojí to 120, dávám vždy 140. Účtenku samosebou nechci.) A pak půjdu do obuvi a koupím si dospělé kaňoury do Prestižáků. A pak půjdu do copy centra a zkopíruju si, co už dlouho chci. A pak půjdu do papírnictví a končně si koupím notýsek a obal, starý notýsek už jsem popsal. Papírnictví tu vede taková babka v bývalé kočárkárně paneláku - no kurva ať mi žádnej debil netvrdí, že u ní se nakazím a umřu - ale v Albertu se nenakazím!
To je šílené, co nám šílenci všechno svévolně zakázali.
Představě, že se v pondělí všechno otevře, prostě nevěřím...
Prodejny a sportoviště ano. Zda hospody to bude záležet na hejtmanovi každého kraje jak si rozhodne podle hygieny každého kraje. Každý kraj si bude určovat svůj vlastní režim.
Neboj, zítra najmou figuranty, rozloží je po chodbách na Bulovce, přizvou tisk a v tom by byl čert, aby hejtmani nevyhlásili v krajích krizi.
To je příliš brzo. Anglická mutace potřebuje alespoň 14 dnů na rozšíření. I tak to nikdo seriozně neodhadne. Ale každý soudný ti potvrdí, že to bude jízda.
Re: "Anglická mutace potřebuje alespoň 14 dnů na rozšíření."
Ne! Pan Ministr Blatný řekl, že když se nouzový stav neprodlouží, tak DO 14 DNÍ nemocnice zkolabují! Tak si prosím Tě ty Vaše katasrofické vize lépe zkoordinujte!
Či snad nevěříš svému ministru? Chceš mu oponovat?!
"Ale každý soudný ti potvrdí, že to bude jízda."
Každý! Každý to PŘECI ví! Každý to PŘECI zná! Bude jízda!
Argument jak noha.
Leda kulový.
Předpokládám, že se zarouškovaný zavřeš doma, abys taky neodjel do pekla :-)
Doporučuji ti, aby sis v pondělí a následující dny té svobody dosyta užil, třeba to bude poslední mejdan tvého života. A nemusíš hned umřít, stačí když ti to pořádně poškodí plíce. Pak už na mejdany nebudeš mít chuť a schopnosti. :(
Brahmo, Brahmo, ty už zase strachy vidíš trávu růst, viď...
Proboha vzpamatuj se a hlavně se uklidni. Pro tebe, pro mě a pro mnoho dalších se s největší pravděpodobností nezmění nic. Pojede se dál ve stávajících kolejí běžného dne. Jen Jindřich půjde do hospody, pokud mu jí teda otevřou, a Ifča bude moct večer venčit psa bez ohledu na večerku.
Se podívej a nejen ty, jak vypadá epidemiologická situace na Chebsku, Sokolovsku a Trutnovsku. Ten pokles v polovině ledna, který byl v celém Česku tam vůbec nenastal a jen tam startuje další vlna epidemie. Tentokráte ovšem podstatně nakažlivější forma. Takže když místo opatrnosti naopak uvolníme, tak vyrobíme přesně totéž, co Babiš před volbami. Prostě tu epidemii rozneseme urychleně po celém Česku. Politici jsou patrně všichni stejní. Když vidí volby, tak je přestane cokoliv jiného zajímat. Na podzim to udělal Babiš, teď opozice. Výsledek bude podobný. Jen nyní startujeme s plnými nemocnicemi a podstatně nakažlivější formou infekce.
Jako máš pocit, že v pondělí kalupem všichni z těch tří okresů pojedou do ostatních krajů a budou infikovat?!?
Ano, je tu riziko, že se začne epidemie šířit rychleji. Ale mnohem horší je, když se začne panikařit.
Osobně si myslím, že pokud něco do pondělí nevymyslí vláda, pak si to hejtmani začnou kočírovat ve svých krajích sami a opatření více méně pojedou dál. Žádný hejtman si nepřeje mít ve svém kraji přeplněné nemocnice.
Co je blbý, že nedělí končí všechny kompenzace pro podnikatele.
Já si myslím, že se akorát přenese víc zodpovědnosti na občany. Když se nechceš nakazit, prostě nebudeš zbytečně vylejzat z domu, na nákupy a podobně choď s kvalitním respirátorem. Pak se pro tebe nic nezmění. To, že se rozjedou vleky, tě přece neohrožuje?
Ano, pravděpodobně se víc lidí nakazí a víc jich umře. Každý svého štěstí strůjcem...
Tak samozřejmě, každý se může nějak zařídit. Nakonec každý je strůjcem toho svého štěstí. Jen ta čtverylka vypukne trochu dříve a stihne se do jejího vrcholu naočkovat méně lidí. Kdyby se to zpomalilo, tak by třeba ještě nějaké vakcíny dorazily.
Pro mne je tohle jasné memento do podzimních voleb. Strany, které za vidinou volebního vítězství v klidu vědomě ohrozí životy lidí, já volit nebudu. Babišovi za tohle v prosinci myli hlavu a teď udělají úplně totéž.
Jakože budeš volit pana Koblihu?!?
Njn, na vládě sice pohořel, ale jak je vidět na tobě, volební preference mu to nakonec zvedne.
A co teprve až nás všechny zachrání...
Chce se mi blejt, velebnosti.
Přečti si co píšu:
"Strany, které za vidinou volebního vítězství v klidu vědomě ohrozí životy lidí, já volit nebudu. Babišovi za tohle v prosinci myli hlavu a teď udělají úplně totéž."
Tím chci říci, že Babiš to udělal na podzim. Z toho bys možná i ty mohla dokázat odvodit, že ani Babiše nebudu ze stejného důvodu volit.
A jestli se ti chce blejt, tak to zkus na záchodě, ať si nepoprasíš koberec.
Ten závěr holt působí, že se teď pana Koblihy zastáváš.
No nic, už je mi to jasné. Rovněž ti nezbývá než zdrhat do Francie :o)))
Není jen Francie, veškeré Evropské státy zvládají tutéž infekci neskonale lépe. Jsme mistři v celém civilizovaném světě a platíme za to největším počtem mrtvol na 100 000 obyvatel. Kupodivu to nikomu moc nevadí. Jsem si myslel, že to je problém Babiše a jeho blbých voličů. No a ono se ukazuje, že ostatní parlamentní strany jsou na tom podobně. Jediná Sociální Demokracie díky tomu, že je ve vládě si teď myje ruce a na podzim měl k uvolnění Hamáček velké výhrady.
Takže jestli se socani dají ještě do holportu se Zelenými, tak podle mého dnešního kritéria jsou kandidáti mého hlasu. Nikdo jiný moc nezbývá.
Pan Kolář na Idnes to pěkně shrnul:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nouzovy-stav...
V týhle zemi se nezmění nic. I když začnou umírat mladí a nejmladší. Prostě morálka a myšlení lidí se tak rychle nezmění. Trvá to generace. A u nás pro ten rozlet po 89 ještě déle...
APP. I některé vaše příspěvky z jiných sekcí o chování našich lidí to dokazují.
Strany mají především reprezentovat názory svých voličů. Chce většina rozvolnit bez ohledu na důsledky? Tipoval bych, že ano... ;-)
Babiš si za tu situaci může sám! Měsíce mezi řádky říkal opozici, že ho její návrhy nezajímají, protože ho komunisti podrží, takže to bude řídit po svém a nebude se nikomu zpovídat...
A když to přestalo komunisty bavit, tak čeká, že ti kteří jeho způsob boje soustavně kritizovali, zvednou ruku, aby v tom mohl pokračovat stejným způsobem?
Já zoufalou politiku pana Babiše nehájím. Ta hromada mrtvol, kterou máme v civilizovaném světě na 100 000 obyvatel nejvyšší, jde zatím za ním. Jen ostatní strany mu teď při vidině voleb začaly sekundovat.
Politici mají vládnout a řídit zemi ku jejímu zdaru. Politici nejsou hlásnou troubou přání svých voličů. To bychom pak nepotřebovali vládu, ale stačil by schopný ústav na výzkum veřejného mínění. To je přesně to, co dělají populisté typu Babiše, Trumpa, Jonsona.
Jenže včera nešlo o rozvolnění, ale o zrušení nouzového stavu. Že za celý rok vláda nedokázala se postarat o to, aby se dala potřebná opatření přijímat i bez toho, abychom měli doživotní nouzový stav, fakt není vina opozičních stran.
Krom komunistů přece byli všichni proti i při předchozích hlasováních o prodloužení. To si byl Babiš s těmi komunisty tak jist, že ho podrží, že nehnul ani prstem pro změnu?
(Ve spoustě evropských států nouzový stav nebyl buď vůbec nebo pár týdnů zjara, kdy bylo třeba rychle reagovat a taky připravit podmínky pro to, aby ho mohli zrušit.)
Cituji ten výše citovaný komentář z IDnes:
" Byly tu snahy vlády posílit pravomoci ministra zdravotnictví, aby se nemusel tak často vyhlašovat nouzový stav a šlo to i bez něj. Jeho klíčové pasáže soud loni na jaře zrušil s tím, že by měl ministr neadekvátně mnoho pravomocí. Opozice tomu tleskala, protože se Babišův kabinet musel uchýlit zpět k dalšímu a dalšímu prodlužování nouzového stavu, který mu musela odsouhlasit Poslanecká sněmovna. Někdy s tím souhlasili i ostatní, většinou se ale představitelé hnutí ANO a sociální demokracie museli spolehnout na pomoc komunistů."
Tak nemít nouzový stav, který dává neúnosné pravomoci vládě tím způsobem, že ty neúnosné pravomoci bude mít její jediné ministerstvo - to fakt není řešení.
"Jeho klíčové pasáže soud zrušil..."
Tím je dáno vše.
Holt Babiš nejednal, neposlouchal, nechtěl nic slyšet. Spoléhal na to, že estébák se s estébákem vždy nějak domluví, vyhandluje, vykupčí, naslibuje...
Ale tentokrát houby. Dostal košem.
A neboj, ono to nějak dopadne, třeba se věci vyvinou tak, že konečně začnou platit opatření, která mají smysl a jasný cíl.
Všichni víme, že nouzový stav sám o sobě, bez cílených, konkrétně odůvodněných a skutečně funkčních opatření nic nevyřešil.
Být opatrný ale neznamená sedět doma zamčený pod pohrůžkou pokuty.
Konečně máme možnost rozhodovat sami o sobě a lidé se toho bojí. Je to jen na nás, jestli se budeme chovat zodpovědně. Mě tedy nemusí nikdo vodit vodit za ručičku. Dosavadní opatření nefungují, o tom jsme se přesvědčili, nic nového naše slavná vláda nevymyslela, tak k čemu je nouzový stav. Proč mají být zavřené obchody, služby apod., když mnohem více lidí se potkává v prodejnách potravin a v dopravě.
Konečně zvítězil zdravý rozum a bude jen na nás, jak s touto situaci naložíme.
Teď je akorát potřeba, aby si to lidi uvědomili...
Ale jak už jsme tu mohli číst, tak mám spíš obavu z toho, že se čím dál víc začne objevovat "vy za to můžete", protože "my sedíme doma"...
No, zatím si nebudeme kazit tu naději, že už konečně bude líp :o)))
Taky mě překvapuje, že tolik lidí chce, aby opatření bylo nařízeno, jinak se necítí v bezpečí...
Třeba ty povinné respirátory. Zatímco u roušek hráli na to, že rouškou chráníš ostatní, tak u respirátoru by mělo platit, že nositel respirátoru FFP2 a vyšší je před nákazou dostatečně chráněn bez ohledu na to, co mají a nemají ostatní. Proč ho tedy komukoliv nařizovat? Kdo ho chce nosit, dávno ho nosit může.
Podobně ty obchody. Pokud se bojím, že se nakazím, tak tam (zbytečně) nepůjdu. Kvůli tomu je nemusí zavírat všem ostatním, zkracovat a omezovat otvírací dobu... to mi přece vůbec nepomůže!
O nočním vycházení nemluvě, to je pitomost na ntou.
Kdyby se lidé chovali rozumně a zodpovědně, tak by stačilo jim to občas připomenout a žádná povinná opatření by nebylo třeba vyhlašovat. Každý po roce už přece ví, jak se má chovat. Kupodivu to vůbec nefunguje a máme tu už 3 vlny infekce a sbírá se další, ještě vyšší. Asi to bude v těch lidech, poněvadž to nefunguje vůbec nikde.
Jenže lidé se chovají tak proto, protože už mají všeho plnou prdel a za těmi zákazy a nařízeními nevidí výsledky. Právě naopak je občas vidět že vládní garnitura si myslí, že pro ně tyto zákazy neplatí.
Chovají se tak po celém světě, nejen u nás. Kdyby se tak nechovali, tak by se ta infekce nešířila.
Jenže po celém světě není nouzový stav. Jak jsem již dříve psal, je třeba se s tím naučit žít. Hraní na schovávanou a brzdění ekonomiky je cesta do pekel.
Babiš kdysi sliboval, že bude řídit stát jako firmu, ale asi nemyslel tu svoji, ale ty ostatní, kterým pomohl ke krachu.
Tak já jsem třeba pro podstatně tvrdší opatření a pro jejich zatraceně důsledné vymáhání. Pokud mají smysl.
Zákaz nočního vycházení smysl NEMÁ.
Zavření železářství smysl NEMÁ.
A zavření obchodů s potravinama o několik hodin dřív je vyloženě škodlivý, bo se tam zvedá koncentrace lidí.
Co je nejhorší, nikdo se vůbec nezalamoval vyhodnocením toho, která opatření mají smysl a která ne. Tupě se zavírá všechno všem. V důsledku čehož mají všichni všeho plný zuby.
Na noční zákaz vycházení dlabu od začátku. Nebudu lítat s jazykem na vestě jenom kvůli tomu, že nějakej magor vyhlásil heydrichiádu...
Tak nějak všeobecně se všichni tváří jakože netuší, kde se v této době šíří virus nejvíce.
Nikdo nemá odvahu ani naznačit, že by museli lidi přestat chodit do práce, aby se to konečně zastavilo..
To by ale, na rozdíl od zavřených škol, k tomu ekonomickýmu krachu vedlo.
To není tak jisté. Pokud bys na 14 dní zavřel všechno kromě opravdu kritické infrastruktury, to znamená, že všichni kdo nemůžou na home office by dostali dovolenou, možná by to ani nebylo tak drahé, jako když několik měsíců, sice výroba jede, ale služby jsou zakázané.
No dobře - a patnáctý den by bylo co? Virus zmizí?
Tak v ideálním (a nereálném) případě, pokud by se nikdo z lidí po dobu 14ti dnů k NIKOMU jinému nepřibližoval, tak po 14ti dnech bude část lidí v nemocnici a zbytek zdravý a nenakažlivý.
Když by se po dobu 14 dnů nenakazil opravdu NIKDO, tak epidemie prakticky skončila.
Reálnější je, že kdyby lidi 14 dnů nechodili do práce, nestýkali se s nikým dalším a ti s příznaky zůstali doma až do vyléčení, tak by počet nakažených klesnul třeba 10x, možná 50x. Nějací nakažení by zůstali, ale trvalo by měsíce než by se to znovu rozšířilo na současnou úroveň...
Určitě by to bylo drahé, otázkou je, co je menší zlo...
Tak stačí se podívat na Izrael. Okamžikem skončení lockdownu čísla znovu zběsile vystřelila nahoru a to třikrát za sebou.
Takže ano, bylo by to drahé a bylo by to třeba často opakovat.
Plus je velmi nejisté, zda by na důsledky takového uzavření nedojelo víc lidí než by bylo těch zachráněných od covidu.
Jo, Izrael to zhruba tak zkoušel, úspěchem bych to nenazýval, takže je spíš otázka, co a proč funguje hůře a co je nakonec dražší...
Každopádně celé je to reakce na úvahu o tom, že by nešlo zakázat lidem chodit do práce. Krátkodobě šlo, ale výsledek je hodně nejistý... když by lidi místo do práce vyrazili do hospody (podobně jako děcka ze školy do obchoďáků), tak by se vše mohlo i zhoršit...
Uvažuješ správně, ale běžně se to dělá tak, že se ten kritický počet dnů (řekněme u Covida 14dnů) v izolaci dodržuje od posledního případu v dané izolované skupině. Celkově to pak trvá dýl.
Tak v tom ideálním (hypotetickém) případu máš izolované jedince, pak by 14 dnů stačilo.
Realita je složitější, pak by dávalo smysl, přesně jak píšeš, pustit izolovanou skupinu ven 14 dnů od posledního případu.
Jenže jak víme, takhle to u nás nefungovalo ani v době, kdy ještě trasovat šlo.
Hygiena, pokud vůbec, tak karanténu nařídila celé domácnosti na 10 dnů od pozitivního testu. Slýchal jsem i historky, že jeden byl doma v karanténě a partnerka normálně chodila do práce... k tomu úvahy, že kontakty pod 15 minut se netrasují, kontakty s rouškou se netrasují, od začátku neskutečné obstrukce s tím, aby vůbec dovolili člověku nechat se otestovat... a teď se diví, že už jim nikdo nic nehlásí... :-)
Všechno zavřít kromě opravdu kritické infrastruktury nelze. Potíž je s tou opravdu kritickou infrastrukturou. Jsou odvětví která musí fungovat a která nelze zavřít. Zdravotnictví, elektrárny a plynárny zvláště teď v zimě. Nemůžeš zavřít porodnici aby rodičky rodily doma, musely by bez pomoci porodních asistentek, v mnoha případech by to špatně dopadlo. Lidi musí jíst, tak nelze zavřít prodej potravin, odpady se musí odvážet, popeláři musí pracovat, pozastavit jejich činnost by bylo kontraproduktivní.
Všichni ti lidé z opravdu kritické infrastruktury jsou přenašeči covidu.
Smiřme se s tím, že ten covid máme všichni jen s různými příznaky. Bojovat proti covidu takovým způsobem je skutečně bláhové. Opozici to už docvaklo, veřejnost má toho dost, jen někteří top politici nestihli dokončit své špinavé kšeftíky a tak vyjí jak zmlácená psiska. Ještě někteří hejtmani prudí, ale ti jsou malí páni.
Tak je dobře že ten celý blázinec bude jenom do neděle, už tu chvíli vydržíme, stejně na to každý až na těch pár vyznavačů slintáků kašle.
Ještě budou nějakou chvíli povinné roušky až nám dojde, že roušky nás neochrání, respirátor ani plynové masky nebo takzvané atombordely rovněž ne. Zarouškovaného občana je mi líto, zarouškovaný politik před kamerou je zobrazením politikovy stupidity.
jen někteří na to umřou.
Ve věku 50 .. 60 let umře 5 lidí z 1000 nakažených.
Ve věku nad 75 let už umře 116 lidí z 1000 nakažených.
S vyšším věkem pravděpodobnost úmrtí dál roste.
Pokud se s tím smíříme, tak OK.
To víš. Samozřejmě, ve věku nad 75 let zemře víc lidí a častěji. S vyšším věkem pravděpodobnost úmrtí dál roste. Mne dokáží pobavit ty tvoje nevyvratitelné pravdy:)
Jestli se s tím smíříme anebo nesmíříme, to je věcí každého z nás. Já jsem se s tím dávno smířil, ale ty patrně ještě ne.
Naši maximální životnost příroda naprogramovala špičkově tak do 110 let. Rekord pokud vím je v ČR 109. Nad sto už je kmetský věk ale ty se toho dožiješ sotva, musel by jsi mít jinak nastavenu psychiku, nebýt ze všeho tak vyděšený, jinak exneš hodně brzy.
Víš Brahmo, nejen covid, ten lze přežít, ale samotný život je smrtelná choroba, kterou nepřežijeme vůbec nikdo z nás všech. Můžeš se s tím smířit ale nemusíš, vůbec ti to nepomůže jestli jsi se s tím smířil anebo ne. Špatná zpráva, že ano?
A do které pak věkové kategorie patříš, že jsi s tím tak dobře smířen? Nebo ty jsi už tu infekci přečkal?
Mě se "líbí" zarouškovaní sportovci. A bez diváků, akorát aby mohly televize bohatnout a lidi dřepět doma u bedny. To opravdu nemá se sportem nic splečného a generace těch, kteří jsou dnes zrovna v tom správném (sportovně výkonnostním) věku, upřímně lituji. Mnozí tomu obětovali dětství, teď z toho maj akorát buzeraci pro ostudu. Jejich vnukové se budou dívat na bábu/dědka v roušce na stupních vítězů... Mě osobně je z toho blivno a jsem ráda, že mě se to netýká.
No tak až budou mít ti sportovci vnuky, snad budou počítačové programy snadněji dostupnější než jsou dnes a tak si ty roušky lehce vyretušují, aby nevypadali před svými vnuky jako nefalšovaní pitomci.
Horší na tom budou ti, kteří klekávali na hřišti před černochem. Pravda, černocha lze vyretušovat taky, ale to pak bude děda klečet jenom tak a vnuk nemusí chápat všechno. Dojde potom k mylným závěrům. "Dědo, ty jsi tenkrát hodně zlobil, když jsi musel na hřišti klečet?" Ale kdepak milý vnoučku. Naopak. Byl jsem politicky korektní a proto jsem na hřišti klečel. Zda to vnuk pochopí anebo nepochopí není jisté.
Pravda Báro, počítače dokáží hodně a to taky fotomontáž. Černocha lze vymazat a vyměnit například za opici. Snadněji se vnukovi zdůvodňuje klečení před opicí. Lze vnoučkovi napovídat třeba, zachraňovali jsme africké pralesy a symbolem pralesa je opice. To snad ekologicky vychovávané vnouče bude chápat. Jak to bude doopravdy, tak na to si budeme muset počkat, až ten sportovec nějaká vnoučata mít bude.
Vím, že je to ode mě hnusný, ale to se prostě nedá:
https://www.nakole.cz/diskuse/28242-jake-to...
8-D
Ono to moc zastavit nejde. Když to zastavíš v Česku, tak to sem znovu přijde z ciziny. Ale dá se to zpomalit a doufat, že do nového vrcholu přijde tolik vakcín, že ty nejkritičtější stihneš naočkovat. Pak sice bude epidemie, ale nebude se na ní tolik umírat.
Jo a také nám soudruzi z opozice definitivně zavřeli hranice. Se státem, který v době nastupující vlny epidemie uvolňuje pohyb obyvatelstva, aby to ta epidemie měla snazší, nebude chtít mít nikdo nic společného.
Kdyby ty vakcíny měly reálný význam, dávno by už tady byly. Jejich účinnost je víc než sporná, nežádoucí účinky jsou předpokladatelné, proto velkou důvěru laické ani nepominutelné části lékařské veřejnosti nemají.
Na vakcíny nespoléhej, tím ti ovšem nechci říkat aby jsi se nedával očkovat. Co se mne osobně týče, tak já očkovaný nejsem ani se očkovat dávat nemíním. Já vyčkám výsledků pokusů na pokusných králících, jinak zvaných lidí, kteří na to skočili a dali se očkovat. Jak s tím byli anebo nebyli spokojeni, jestli jim to pomohlo či nepomohlo si jistě nenechají pro sebe a pokud oni nebudou schopni napsat na vakcíny recenzi, zastoupí je jejich pozůstalí.
Hm, tak proč je po těch vakcínách takový hlad a proč se tolik dbá na nějaké předbíhání, když to nikdo nechce? Proč tolik závidíme Izraeli, že už má tolik lidí naočkovaných?
Někde je v tvém tvrzení chyba. Nejspíš ta, že je to jen tvoje tvrzení.
Zjevně nevíš na jakém principu funguje reklama:)
Tobě podobní lidé jsou vítanou kořistí nejrůznějších obchodníků se slevami, tarify plynu a elekriky, hřejivými dekami, krásnými hrnci a vůbec vším možným včetně nefungujících průpisovek anebo holicích strojků, které brzy vyhodíš anebo pak kupuješ speciální žiletky pravidelně za přemrštěnou cenu, protože normální žiletka tam nepasuje:))
Re: "I tak to nikdo seriozně neodhadne. Ale každý soudný ti potvrdí, že to bude jízda."
"NIKDO to seriozně neodhadne."
Ale "KAŽDÝ potvrdí, že bude jízda."
No tvl. Si to po sobě přečti. Pak zkus pochopit, co za nelogické bláboly hlásáš. A pak se plácni přes pusu :-)
Tak zejména vydechni a otevři si okno. Pokud ani to ten alkohol neodvane, tak počkej do rána No a jinak počkej ty 3 týdny a pak se vyjádři. Nebudeš pak vypadat jako blbec.
Těší mě, žes to zavěsil pod příspěvek, který přesně tenhle komentář potřebuje! :-)))
Víš dobře, proč to tak je. Není, proč bys měl na tuhle technikálii upozorňovat.
"Stát měl nabídky na bezbolestné testy pro školáky už na podzim. Řeší to až nyní."
Zmrdi.
Já si až do teď myslel, že nemám nechat zlobu cloumat svým majestátem, a že třeba takové házení politiků z oken je lehce za hranou.
Jestli se ale dětem (včetně mého prvňáčka) rvaly špejle do hlavy jen kvůli nějakému línému praseti na ouřadě, tak... Raději nebudu psát dále.