reklama

Negativní vzduchová komora u tlumiče

Dokázal by někdo vysvětlit význam negativní komory u vzduchového tlumiče a ve kterých případech se její vliv využije? Význam tlumení odskoku (rebound) chápu pro zpomalení návratu do výchozího stavu, ale smysl negativní komory a její vliv na jízdní vlastnosti mi není jasný.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 09.11.2020
Autor: ondrap

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Zjednodušeně - zvyšuje citlivost vidlice. Takový jakoby "posilovač", usnadní a zrychlí nástup propružení.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: ronda
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Něco podobného jsem četl, ale není ve výsledku totéž, když se v pozitivní komoře sníží tlak, což také usnadní stlačení? Údajně někteří výrobci negativní komoru přestávají používat (rockshock).

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: ondrap
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Není to totéž. Snížením tlaku se zvýší sag, hloubka propružení, mění se vlastnosti vidle.
Samozřejmě, že pro toho, kdo má vidli jen na to, aby se to nějak houpalo je to fuk. Při správném nastavení vidle a využití vlastností to nějaký smysl má.
Může být, že změnou konstrukce a materiálů výrobci dosáhli vyšších citlivostí vidlí i bez zbytečné komplikovanosti negativkou. Že se to technicky přežilo.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Přechod u Rockshox z Dualair (positivní a negativní)na Soloair je spíše z důvodu snadnějšího nastavení vidlice. U Dualair jsou možnosti nastavení širší.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: Andy5
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

vzhledem k tomu, že nárůst tlaku se změnou objemu není lineární, asi ta negativní komora nějaký smysl má.
Tipnul jsem si, jak asi, jen si udělej odečet grafů
jo a ten graf má X ovou osu vlastnĚ opačně, nárůst tlaku jde se stlačením, Takže "0" je nula možného zdvihu, na konci je ten zdvih možný plný.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 10.11.2020
Autor: cibi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Vypadá to, že bude lepší pružina, že se chová předvídatelně a snad i citlivěji reaguje, díky absenci tření pístu. Nevýhoda pružiny ve vyšší hmotnosti na ebajku až tolik nevadí.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.11.2020
Autor: ondrap
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Pouze z toho co sleduji mladší kolegy- postupně přešli na s vzduchovoé vidlíce všichni...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.11.2020
Autor: cibi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Já mám na mysli zadní pružinu. U přední vidlice je trend asi jednoznačně vzduch, ačkoli důvod k tomu nevím, princip a klady/zápory jsou snad v obou případech stejné.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.11.2020
Autor: ondrap
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

Vyladit pružinovku je o dost větší a nákladnější alchymie, než u vzduchovky,kde si pohraješ s objemem komory a s tlakem.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.11.2020
Autor: ronda
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

     

No, uvidíme. Síla pružiny by měla hmotnostně odpovídat mojí potřebě, tak kromě nastavení odskoku (rebound), by nemělo být další třeba.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.11.2020
Autor: ondrap
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

686 cyklistů (12 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024