Ty krááááso. To teda nenaštve, to slušně nas***.
A to se stalo tady u nás v našich Čechách?
Není možná....
V Čechách podle všeho ne. Podle výrazu "kolo zamčete" bych to viděl na jižní Moravu, možná i přímo Brno.
"Co vás vytočilo 131" ti nestačí?
Jak tak koukám, nezamk´s kolo za zadní stavbu - přední kola se kradou míň!
ad rasl- jsem nas, teda rozčarován s tebou
ad AV- dovolil bych si na základě vlastních zkušeností oponovat. Kradou se (i) přední kola...
Podívej se, jak je kolo zabezpečené (proti krádeži). To mu tam mohlo zůstat jen přední kolo ...
Podle použité tkaničky se divím že nezmizelo celé, připomnělo mi to mé jediné svědecké vystoupení u soudu kdy se mě soudkyně veledůležitě zeptala "na dráze se krade", odvětil jsem celou větou "ano, krade" a šel jsem domů. Místo slova "naštve" je příhodnější slovo "údiv" že nezmizelo celé a dřív. Bohužel jsou mezi námi jedinci pro které je krádež normou zdravého životního stylu, neříkají ale tomu krádež ale "já to momentálně potřebuji" a mají při přistižení v očích nefalšovaný údiv nad případnou výtkou, postihem.
Už pan pos?anec Tlustý (v PČR) prohlásil, že krádež je jen a pouze způsob obživy, stejně jako chození do práce (a že ji má vyšetřovat JEN A POUZE PČR).
V Klánovicích ti odnesou kola obě, zůstane jen rám. Když máš kliku.
Tady se kradou jedině kompletní kola, kdo by se zdržoval rozebíráním. :-)
Věřím, že tohle pořádně naštve!
Volal jsi aspoň policii? Né, že bych čekal, že někoho chytnou, ale abys v tom naštvání a zkaženém dni nebyl sám... ;-)
Každopádně jestli vidím na fotce dobře, celé kolo bylo zamčené jenom za jeden drát předního kola. To není úplně taktické. To tam mohlo zůstat jen přední kolo, respektive stačily malé kleště a mohl na kole i odjet, aniž by se zdržoval se zámkem.
Bohužel tohle asi nemá řešení. Zabezpečit kolo venku tak, aby z něj nešlo nic ukrást, je v podstatě nemožné a zamykání několika masivními zámky by trvalo déle než jít pěšky. :-(
Snad jen příště pořídit na dojíždění hnusnou levnou plečku a doufat...
Totálně oškubaná kola jsou i v bohatém Německu.
"Jo jo, lidi ´sou zlí, m.dají a kradou" tvrdí známý automechanik
Přemýšlím, čím by mohlo být, že se jízdní kola kradou mnohem víc než auta?
Je krádež o tolik snazší? Je snazší prodej? Je větší poptávka? Nebo mi to jen tak připadá?
Záleží, co si pod slovem trestný představuješ?
Ze zákona by měl být potrestán i každý přestupek. Bohužel tím trestem může být třeba jen projednání nebo domluva... o praktickém nenalezení pachatele nemluvě. :-(
Krádež kola trestná je a podle hodnoty kola to je trestný čin nebo přestupek.
Jednak to je jednoduší než auto a ukrást kolo zvládne to každý tydýt, ale hlavně kola nejsou registrovaná, nemají značku, ke změně "vlastníka" není potřeba oznámení a registrace úřadem. Ukradená kola se zpravidla dál běžně užívají a když se ho někdo chce zbavit, tak ho snadno kdekoliv prodá na rozdíl od auta, kterého se jen tak nezbavíš a auta se dnes kradou vesměs na rozebrání na díly. Těch ukradených aut kterými by se zloděj jen tak na chvíli projel a zase ho někde nechal dnes už je minimum proti tomu co bývalo.
Policii jsem kontaktoval před patnácti roky hodinu po pohřešení Kinetika. Odložený je to snad dodnes. Pak jsem si pořídil za pár peněz plečku a taky mi ji ukradli. Čtyřiadvacetikvaltovýho favorita zatím mám. :-)
aby přišel nejen o kolo, ale i spoustu času?
Presne. Spousta lidi zije v bludu ze policie je tu aby jim pomohla, vubec nepostrehli realitu ktera je takova, ze fizly zajima predevsim jak nekoho zkasirovat, potom "neonacisty" - kdyz nekdo zvedne ruku tak jestli nehajluje, okrajove jeste nejakou vrazdu, a to je cely. Majetkovou trestnou cinnost maji kompletne na parku.
Vzdyt tohle je hnusna levna plecka na dojizdeni. Nevim jak v Cechach, ale na zapade ve mestech se proste tahle kola kradou, skoro bych rekl ze si je lidi berou kdyz je potrebuji. A i kdyz si pripoutas obe kola a ram, tak ti seberou treba jen sedlo.
Nechci nějak prudit, ale mě vůbec překvapuje, že si někdo takového kola vůbec všiml a že mu stálo za to. U nás ve sběrném dvoře stojí takových kol několik. Myslím, že by stačilo zajet do nějakého podobného sběrného dvora a odmontovat si tam kolo jiné, a je po problému....;-)
Ale já si myslím, že tady vůbec nejde o to kolo. Představ si, že dojedeš před půlnocí z odpolední šichty, máš to ještě deset kilců domů na kole a to kolo prostě není, případně je bez zadního kola nepojízdné. Někdo tě sprostě okradl, ne jenom o kolo, ale o dvě hodiny času, způsobil ti nepohodlí a starosti, jak se druhý den zas dopravit na ten autobusák...
Jednoduché řešení. Kup si skládačku s futrálem a ber si kolo jako spoluzavazadlo s sebou do práce. A pokud budeš mít elektroskladačku, myslím, že se ani na těch 10 km moc neopotíš.
Spoléhat se v dnešní době, že někde na půl dne uvážu kolo a nic se mi s ním nestane, je dost naivní....sorry. To je často problém i s autem....škoda, že se auto nedá taky složit. Takový systém " Křeček v noční košili" To by se ušetřilo za parkování a garážování...;-)
Skládačka je fajn, ale ty běžné s 20" koly jsou i složené docela velký krám a ty fakt skladné jako Brompton nebo Tern BYB stojí docela dost a pokud někdo dělá ve fabrice kde má na věci akorát skříňku jako na plovárně to stejně problém neřeší.
Celý život jezdím do firmy, firem na kole. Solidní zaměstnavatel ti vždy umožní zaparkovat kolo na krytem a hlídaném parkovišti. Kupříkladu u nového zaměstnavatele jsem se sám podílel na budování krytých míst pro kola, tím, že jsem akci inicioval, urgoval, nastínil představu, jak by to mělo vypadat a projednal s vedením firmy - vzbudil zájem a chuť prosadit to, realizovat. Dnes jsou vybudována dvě nová krytá stání se stojany a monitorovacimi kamerami a další se staví pro mopedy a elektroskutry, elektrokolobrndy. A že by skládačka složená, byla tak velká??? Záleží, jak která ale pod stůl či do kouta v kanclu se vejde všude a pokud to není žádoucí či estetické, tak prostě skříň na šatnu a zamknout do ní, to by jistě nikoho neurazilo. Samozřejmě, jak píší výše, záleží na společné domluvě a chutí i vůli dodavatele.
Tak možnost to samozřejmě je, akorátže za skládací kolo si v leckerém linkovém autobuse připlatí, protože do rozměrů příručního zavazadla se určitě nevejde.
Navíc ty skládačky bývají spíše ve smyslu, že je lze složit, nikoliv, že bys to chtěl skládat a rozkládat dvakrát denně. Zamknout kolo do stojanu bývá jednodušší a rychlejší...
Jedno období jsem kombinoval skládací kolobrndu Oxelo a vlak. To bylo fajn, ale do autobusu jsem ji bral jen vyjímečně, naštěstí to autobusák nikdy neřešil, ale mohl by... :-/
Já jsem jeden čas používal skládačku Tern hodně, bylo pro mě jednodušší jet 500 m na skládačce než to jít pěšky. Složenou jsem ji přepravoval v obalu. V autobuse jsem platil tak ve 1/3 případů, ve vlaku tuším nikdy. Nebyl problém ji skládat, rozkládat 2x denně.
Ti nevím, když někdy poslouchám ty rozhořčené řeči na způsobené škody zpožděním vlaku o půl hodiny, vlaku v ceně jízdenky, za kterou by nepořídil ani špice do toho ukradenýho zadního kola, tak mi to přijde jako divné oceňování ztraceného času.
A nejspíš jezdí na to nádraží na takové plečce, aby případné škody byly minimální, ne, že by byl tak chudej, že by na lepší neměl. A vláčet s sebou každý den skládačku v autobuse tam a zpátky... no to promiň, to už by asi spíš jezdil vozem, a měl by recht.
Jemu nešlo zcela evidentně o kolo, ale šlo mu konkrétně o zadní kolo. A to se vyplatí...
Takto může zamknout kolo jen amatér nebo ten, co si o krádež koleduje- za jednu jedinou špici a ne přes ráfek!!! Pro znesnadnění je lepší uzamknout pře zadní kolo a stavbu rámu ke stojanu- druhým zámkem(pokud se vzdaluješ nadýl- přední kolo k rámu. Pak je jakáž takáž jistota, že tam kolo najdeš...
Jasně, odborník zamkne kolo docela jinak :o)))
....zase nedělej "z komára vola"- ty snad zamykáš kolo ke stojanu jen za špici? To už ho můžeš nechat rovnou s jen narafičeným, ale odemknutým zámkem. Běžně zamykám za zadní kolo a rám silnějším lankovým zámkem ke stojanu- na cestách "na těžko" za hranice vůbec- a zmizelo mi za 40 let jen jedno horské u obchodu po hodince(v začátcích boomu kdy se kradli). Je jasné, že uzamknutí krádeži nezabrání, ale aspoň ji znesnadní. Nikdy mne ani ve snu nenapadlo uzamknout kolo ke stojanu za jedinou špici- stačí sekunda se štípačkami a kolo je fuč.....
Ja uz ty lankove zamky nepouzivam vubec po tom jak se to krade na parkovisti u nas v praci - od te doby co sem zacli prichazet rumuni ve velkem mnozstvi.
Pouzivam ABUS retez, a mam dojem ze to asi nebude tak snadne k prestipnuti jako to lanko.
Výhoda je, že při parkování stále na stejném místě můžeš mít třeba desetikilovej řetěz a nechávat ho tam.
Amatér nebo ne, vyřešíš jen jednu situaci z mnoha. Pořád lze z kola očesat všechny ostatní věci a pokud to nebude zámek cenou i hmotností srovnatelný s tím kolem, tak ho přecvakne kleštěma.
A pokud nic neukradne, může kolo poškodit/zničit. Mě před mnoha lety někdo skácel označník zastávky na kolo, které k němu bylo zamčené... dva dny po sobě... pak byla odšroubovaná páčka přehazky a rozštelované brzdy... další den zmizely ventilky (včetně matek) a já pochopil, že jsem bezmocný a tady už kolo nechávat nemůžu. Lidi jsou zlý, bohužel. :-(
Hm... u nádraží si jeden zamykal kolo třema zámkama.. čímž přilákal pozornost místních recesistů, kteří mu jich tam přidali zhruba dalších 6, kde co našli. Také nebyl spokojen, přestože kolo našel na místě celé.
To věřím. Přišel jsem o několik "pleček". Až pak jsem zamykal klasické kolo udělaným, asi dvoumetrovým lankem, které jsem provlékl vším "odmontovatelným", i pedály, a zamkl k něčemu pevnému. Proti "profíkům" by to určitě nestačilo, ale takoví ti: "tohle bych si potřeboval půjčit", ho nechali na pokoji. Dneska trojkolku nezamykám nikde, a sázím na její "ošklivost" a s tím spojenou neprodejnost. Zatím to vychází...
...to se ti oplatilo třeba pětkrát za den? jak dlouho´s kolo zamykal? ;-)
Vyplatilo. V té době sehnat malý favoriťácký rám, nebylo snadné. V krámě byly vyjímečně i ty 56" a já měřím jen 168cm, proto jsem byl rád za ten jetý malý a nechtěl o něj přijít. Provléct konce oběma koly, pak jeden skrz rám a nakonec pedály, mohlo za spěchu trvat dvacet vteřin. I kdybych se flákal, netrvalo by to víc než minutu. A pětkrát za vyjížďku asi moc často neopouští kolo mimo dohled nikdo. Patnáct let už jezdím jen trojkolku.
Tak nechávat to úplně odemčené je dost riziko, příležitost dělá zloděje, že si to parta pubošů nebo nějakej vágus půjčí ze srandy nebo aby dojel kam potřebuje a tam to pohodil je nezanedbatelná u jakkoliv ošklivého kola.
Na svezení se krade cokoliv, někdy v roce 1993 takhle mladému kolegovi ukradli stařičký Fiat 500; o dva dny později byl nalezen odemčený na druhém konci města.
U mojí městské plečky by mě teda víc naštvalo přední, protože nábojové dynamo, i když kodně staré, je pořád dražší než zbytek kola.
Ale jednou jsem přišel pro kolo do úschovny na nádraží a sedlo pryč. Válelo se na zemi, no sláva. Někdo ho vysunul i se sedlovkou jenom proto, aby si sundal originál držák staré blikačky Cateye.
Zvláštní, jak mu to šlo snadno, ptotože byl to ale tyjátr, když jsem pak obcházel kola, jestli ho (nebo takový) někde neuvidím.
Nový stál přes stovku a po letech stejně praskl. Teď už je tam kus plechu a hlavně žádný rychloupínák. A taky už nikdy žádná úschovna.
Jo, zážitky :-)