Ahoj, dostal jsem za ukol dat da kondice jedno kolo se spalkovymi brzdami. Zadni brzda pri brzdeni dost prokluzovala (jako kdyz se do kotoucovych brzd dostane mastnota). Zjistil jsem, ze jeden spalek uz to ma za sebou a tak jsem oba spalky vymenil. Jenze brzdici ucinek neni o moc lepsi, to treni je tam (mezi spalky a rafkem) spatne. Napada vas, cim by to mohlo byt? Ja rafkove brzdy uz tak 10 let nejezdim, tak do toho tolik nevidim. Napadlo me rafky odmastit pripravkem na kotouce, ale to taky moc nepomohlo. Diky
Co malý přítlak špalků na ráfek ? "Gumové" páky, místo bowdenu harmonika, zatuhlé nebo roztřepené lanko, zatuhlé čepy. Pak člověk sice bejčí, ale sílu to sežere a na samotné tření nic moc nezbyde...
No ma tam ten bovden vedeny ramem ruznyma smyckama. Je mozne, ze se to lanko nekde zasekava, pritoze je pravda, ze packa nejde pri stlaceni uplne zlehka.
Podobně se chovají běžné silniční čelisti v kombinaci s pákama, určenýma na véčka. Jsou jinak přepákovaný a je třeba značné síly, aby to trochu brzdilo.
Tohle je seriovka, tak to nejspis spatnou kombinaci pak a celisti nebude.
Odmastit ráfky a šmirglpapírem obrousit ty gumové pakny.
Ojeté pakny srovnat nožem do roviny.
Nastavit pakny tak, aby dosedaly celou plochou.
Staré, zatvrdlé pakny vyměnit za nové, kvalitní.
Samozřejmě vyměnit staré bowdeny a lanka.
Lanka před zatažením do bovdenu potáhnout vazelínou.
Zauvažovat, zda brzdové páky a čelisti z umělé hmoty s kovovým jádrem jsou tím nejlepším, co jeožné pořídit.
Brahmo, přesné a výstižné!
Jedině ještě upravit délky bowdenů, někdy zkrácení odstrané zbytečné zvlnění- tj mezi návarky bude 1 oblouk ne 3...
Lanka ničím nemazat, akorát to rychlejc nachytá špínu.
Taky to může být způsobeno i probržděným ráfkem. Protože špalky tlačí na ráfek v kruhu, vydřou v něm prohlubeň. A i sebelépe srovnaná plocha špalku se nedotýká na celé své ploše. A projevuje se to dosti podobně jako by byl ráfek zamaštěn.
Tak to jde zjistit jednoduše nějaká prohlubeň, posunuju pravitko po ráfku a vidím, jestli někde neprosvítá.
Jinak, moja se taky nemohla dobrzdit a křen v obchodě tvrdil, že bowdeny a lanka jsou více než OK. Bowdeny byly před kontrolou "prolité" WD-40. Dobře, nechal jsem je teda ostentativně vyměnit a moja si pak i bez promazání zmenšila přítlak :-D
plastový páčky, nebo někde zlomený bowden. s odmaštováním a jinou alchymií bych čas neztrácel. na jedné levné koloběžce jsem měl tělo brzdové páčky z tvrzeného plastu, bylo i trochu vidět jak se nepatrně ohýbá když chci brzdit--nejde to doštelovat, musel jsem koupit jiné brzdy--páčky . ono se to nezdá, ale je to opravdu zásadní problém--zvlášt právě na zadní brzdu --dlouhé lanko, bowdwen a nedej buh pobitej zlomenej.