Konečně mám silniční kolo. Dnes jsem na něm poprvé jela do práce, nebyla jsem ani o fous rychlejší, než na treku. Především se bojím sjíždět kopce.
Krom toho, že mě bolí za krkem a probudily se všechny úžinové syndromy na pažích, mě hlavně trápí potíže s brzděním. Mám asi dost krátké prsty. Když se držím nahoře, nemám dostatečnou sílu a spíš jen tak přibržďuji (s maximálním úsilím a malou výdrží), ale ani při držení dole pohodlně nedosáhnu. Dá se s tímhle něco udělat, nějaké natočení beranů, posun něčeho, nebo třeba neexistují brzdy pro děti (ačkoli do toho bych asi stejně nešla). Dole se při sjezdu asi moc držet nebudu, bojím se a můj krk to nedává. Mám střední věk, malou postavu a krátké ruce.
Na brzdových pákách by měl být šroubek, kterým se dá nastavit, jak daleko je povolená páka od řídítek. Když se to přitáhne, tak se sice zmenší možný krok brzdy, takže je třeba brzdy lépe seřídit, ale i malá ruka pak dosáhne.
Posed na silničce je víc sportovní skloněný a aerodynamický. Svaly držící hlavu a i ruce si na to musí zvyknout. Zpočátku to trochu bolí.
Nevím co je to za silniční kolo, ale většinou to brzdí hůře než V-brzdy nebo kotoučovky.
Asi by ti to kolo měl někdo trošku lépe nastavit pro tvou postavu.
Silnička jezdí rychleji než trek, pokud se patřičně šlape a také když jsou pořádně nafouknutá kola.
Popiš nám trochu lépe to tvoje silniční kolo. Nebo pošli fotku celku z boku a přední vidlice s brzdou. Ať víme, s čím ti máme radit.
Kde, prosím tě, je onen šroubek, kterým se silniční páky přiblíží k řídítkám? Děkuji. :-)
Na nových Ultegrách už to štelování mám. Mají to už i nové 105. Starší stopětky ne. Tam jsem v jedněch měl takové originální gumové vložky, které zkracovaly krok. U nižších řad nevím.
Shimano používalo nejdřív spacery, které se dávaly do pák, potom jakésí klínky pod páky. U nových sad nevím, přešel jsem na Sram.
Kotoučové brzdy, na zastavení stačí jen poslední článek jednoho prstu a ještě jen lehkým tlakem.
A nebo u čelisťových holt nešetřit na gumkách. Pořídil jsem jakési měkčí swissstopky. Brzdí o poznání citlivěji i důrazněji. K tomu samozřejmě i pevné bowdeny a broušená lanka (aby se nemuselo za páky tolik bejčit a promačkávat "harmoniku")
Lepší gumičky dělají divy, souhlas. Já jsem do velkých čelistí namontoval brzdové pakny od V brzd a je to hned hodně lepší. Také se dá dbát na odmaštění ráfku. Zvlášť ve městě se po dešti ráfek dobře zamastí a pak to hůř brzdí.
To máš pravdu, ale na stávajícím kole se jí to bude hodně špatně měnit.
Že by jsi měla příliš velký rám? Podle toho, co píšeš, bych si to tipnul. Nech se vyfotit z boku při posedu na silničce a dej sem fotku.
S berany je to napoprvé těžké. A někdy nejen napoprvé. Žena se mi s nimi nesžila ani po roce a musel jsem to vyřešit výměnou za rovná řidítka. Ta jí vyhovují a teď už jezdí jako drak..teda dračice :-)
Můžeš si pohrát s nastavením pák na řídítkách, příp. vyměnit řídítka za jiné s menšímy oblouky.
A Shimano třeba dělalo pro silniční páky spacer, kterým se dala řídítka přiblížit k pákám.
Viz fotka.
Pokud tohle víš, tak si kup rovnou lehokolo, nebo si nech nějaké postavit.
Na ligfiets.nl v advertenties jsou často silniční lehokola, jako třeba tohle celoodpružené M5, ale samozřejmě taky to má svoje limity, relativní hmotnost oproti závodní silničce, pak taky třeba nadhazování, jízda po mokrých kolejích apod. Nicméně dá se s tím žít a jezdit na dlouhé silniční trasy, aniž by tě něco bolelo, nebo se nedalo dávkovat brzdy.
https://ligfiets.net/advertisement/18736/m5...
Tohle je neodpružené řešení ala Taiwan:
https://ligfiets.net/advertisement/18738/te...
Ale tady už vidíš spodní řízení a aerodynamika jde trochu do kopru...
Jinak můžeš zůstat u silničky a koupit si berany s menším obloukem, taky užší...a když je budeš mít aspoň stejně nízko jako sedlo, tak by se páky měly držet jakžtakž dobře, spodní úchop ale v tu chvíli moc neuvažuj na dlouhé jízdy.
Jinak kouzlo silničního kola zažiješ taky na malým krátkým singlespeedu, pokud ten je z odlehčovaných CrMo trubek apod.
Když tohle poladíš Sturmey Archerem kickshift 2 stupňovou planetovkou v náboji, tak máš nezničitelného city racera stejně rychlého jako klasickou silničku - jen je třeba šlapat frekvenčně, a dost jezdit ze sedla.
Ale řešení to je, a u obou typů lze brzdové páky, ať už na bullhorn nebo krátkých rovných řídítkách, používat i v případě malých rukou.
Já mám z beranů stejné pocity jako ty, a mám ruce jak 12ky boty...
Paní má začátecnické problémy s úpně novou silničkou a ty jí místo toho nabízíš úplně jinou koncepci kola s hromadou jiných začátečnických problémů. Máš pocit, že to je to správné řešení?
To nejsou začátečnické problémy, to jsou klasické problémy ergonomie na silničce, na které se kašle, a vždy to tak bylo.
Jestli sis všiml, menší oblouk na beranech jako jediné správné řešení, zmiňuji pouze já.
Ale ten ji možná vyřeší pouze dávkování brzd, ale už ne ostatní co zmiňuje.
Ale to je fuk, protože stačí že jeden šlape bez nášlapů patama, a hned jsme o krůček blíže k pochopení špatného posedu, různých bolestí za jízdy, a malé efektivity výkonu...a takových věcí je hromada co by se daly zmínit.
:)
Ono záleží, jak má nastavený posed. Jako neznalá tam nechala nejspíš to, jak ho nastavil obchod. Maximálně si upravila výšku sedla. Bolest za krkem se dá odstranit změnou posedu. Otočit představec, přeházet podložky nebo dát kratší.
Druhá věc je, jestli má správnou velikost rámu a vůbec odpovídající geometrii. On třeba rozdíl mezi sportovní a endurance geometrií je obrovský.
Já bych bolest za krkem hledal v prvním přiblížení prostě v nezvyku držet hlavu dlouho v poloze, která odpovídá silničnímu posezu. Normální držení hlavy je úplně jiné. Za chvilku si ty svaly vycvičí, nebo bude muset přejít na rovná řídítka a zvednout je. Ano, ten posed by bylo vhodné skouknout, ale není to všelék. Prostě na silniční posez je třeba si zvyknout a vycvičit šíjové svalstvo. Za menší aerodynamický odpor se platí menším pohodlím.
je to tak, nemám tam nášlapy, dal mi tam nějaké provizorní hrůzaplatformy, ale já s nášlapy neumím, to si nechávám jako druhý level, až zvládnu řadit a brzdit :-)
Tak zkus místo nášlapů klipsny.. mě nášlapy nevyhovovaly kvůli problému s kotníkem, kdy si potřebuju občas haksnou trochu pohnout.. a pak se mi nelíbilo, jako cyklotůristovi, že v tretrách s kuframa se nedá pořádně chodit.
Já mám bezřemínkový klipsny. Řemínkový jsem párkrát dotáh na krev a nestačil jsem vystoupit. :-)
Já mám plastový řemínkový. Už zase s koženejma řemínkama (který se zase dělaj), protože držej tvar.. nastavený tak, abych do nich botou vlez jako do bačkůrky.. a když je třeba zvládl vystoupit.. bez ustlání si na zemi.
Tretry se dělají různé, i takové ve kterých se dá chodit hodně slušně.
Tak si tam může dát pedály SPD, Shimano má i mezi SPD pedály označené jako silniční
https://bike.shimano.com/en-EU/product...
https://bike.shimano.com/en-EU/product...
:-)
no jo....
já mám platformy, taky silniční :-)
Oni ti borci z principu potřebujou velmi lehkou botu, a velmi tvrdou podrážku, a v tom se chodí dost blbě.
Ostatní jsou už takoví kříženci, a možná je to použitelné, jak píše Ronda.
Já dal platformy a rezignoval tak na pomoc tahem druhé nohy z důvodu nemocných kotníků.
Když jsem ještě byl Jura, vozil jsem si superlehké sandálky, pod nosičem, v takovem pytlíku na sucháčích, abych se mohl přezout, kdybych musel déle vodit.
Sandálky mají 160 g.
Když zoomneš foto, uvidíš ten pytlík pod nosičem.
https://photos.app.goo.gl/Y9PtDuJAsYTAN8o98
Pedály jsem míval silniční Ultegra.
No, a taky jsem párkrát nevycvak a šel na bok, ale to asi každej.
Rezignace na pomoc tahem druhé nohy je podmínkou, pokud se chceš naučiti správnému stylu šlapání profesionálního tvora silničářského.
Člověče, já jsem si myslel, že základem je "kruhové šlapání", jedna noha tlačí, druhá táhne, ale možná se to s léty změnilo.
Ty platformy jsou fajn. Noha neklouže, sedí, akorát na té silničce vypadají poněkud bizardně.
Ale čert vem, jak to vypadá, hlavně že to večer nebolí a můžeš dál, a zase dál a den za dnem furt dál.
Žádný tahání ani lomcování kolem, plynulý točení, noha jde s pedálem. Tomu nejlíp naučí válce. Šlápneš jinak a projedeš se po cimře...
Já tak jezdil naposledy s klipsnama, a to byl ministr zdravotnictví ještě na houbách
Jsem se ztotožnila s tímto pojetím :-)
https://www.kpo.cz/fyziologie/kulate_slapani.htm
Ano.
Bod 3) " Kdo používá systémy s kovovými kufry a větší vůlí mezi kufrem a zámkem pedálu (třeba SPD) uslyší při špatném šlapání typické cvakání v horní a dolní úvrati, vyvolané právě střídavými nárazy o plochu pedálu a o zámek" - to znám, když už jsem na kaši a potřebuju nějaký krpál na křeč vytáhnout rychle, tak se začne tohle ozývat... :-))
Nesouhlasím s pasivní prací lýtkových svalů, asi je to úspornější, ale jistý bych si tím nebyl, každopádně podle mě je to nejlepší způsob, jak si uhnat křečové žíly. Lýtko pokud aktivně pracuje, prý výrazně podporuje proudění krve, jako pumpa.
A s pohybem jako když hrábne kůň taky částečně nesouhlasím, velká část práce se vykonává i před horní úvratí a na tuhle část pohybu se tenhle popis vůbec nehodí, ten sedí zhruba od horní úvratě, ale spíš až od vodorovné polohy kliky dál.
A ani válce nejsou lékem na všechno, já i když jsem šlapal dost mizerně, neměl jsem problém se na nich udržet, to se naučí i člověk se špatným stylem.
Blbej styl šlapání na válcích pochopitelně nějak ubalancuješ, ale neefektivně.
Tomhle člověku bych to věřil. Podle něj jezdí i profíci a ti si nebudou určitě mrvit výkonnost nesmysly.
Co se týče práce lýtkových svalů, podívej se na pár videí z profipelotonu, najdeš tam spoustu špičkových profíků, co podle něj používají chodidlo, kotník i lýtkové svaly blbě, které tenhle člověk evidentně netrénoval.
Asi proto se asi dostali tak daleko ;-)
Vono je to individuální, každýmu vyhovuje něco jinýho, ale zavrhovat bych to nezavrhoval, vod toho tam to lejtko je, koneckonců když už dává za příklad koňa, tak ten kopyto taky používá aktivně při hrábnutí.
Jo a o válcích tady někdo tvrdil, že když budu šlapat blbě, tak spadnu, na to jsem reagoval, nespadnu, s blbým stylem to ustojím i bez držení.
Tak ono asi bude pro zapojení svalových skupin a zvolení stylu šlapání hrát roli i to, kde a kdy šlapeš. Určitě se to bude lišit při přeprvě a nebo ve spurtu či výstupu na prémii nebo do cíle na kopci.
Já to chápu jako styl šlapání při přepravě, tj. s minimem energie co nejdál.
No jak říkám, právě při dlouhodobé zátěži bych asi preferoval aktivní práci lýtka už jen jako prevenci proti křečovkám.
Práce, kterou lýtko odvede, dle mě nepřijde vniveč, ani to není nic navíc, zkrátí se dráha, po které se pohybuje koleno, o to méně práce odvedou velké svaly na zadní straně stehna.
Z vlastní zkušenosti vím, že není nad to, mít pořádně vypracovaná lýtka, mít v nich velkou výkonovou rezervu, však je to rozhodující článek přenosu váhy celého těla na pedál a pokud tam není něco v pořádku, trpí tím celé tělo, od kotníků až po páteř.
Dělají se i SPD boty s hodně tvrdou karbonovou podrážkou pro výkonnostní jízdu, sice to kvůli neohebné podrážce na chození není úplně top, ale podstatný je, že podrážka přečnívá nad kufr a tedy se nechodí po kufru jako u silničních, ale po podrážce, což je dost zásadní rozdíl.
rozumím, ale SPD pedály jsou jiné než silniční.
Jak už sem dal odkazy výš, sou i silniční SPD pedály. Prostě pokud někomu nevyhovují silniční tretry, protože v tom občas potřebuje popojít, tak si na silničku může dát SPD pedály co nebudou vypadat nepatřičně a jezdit v SPD botách, ve kterých se chodí daleko líp a nemusí hned dávat platformy nebo klipsny.
A co takhle nechat na jednotlivejch lidech, ať si obujou a na kolo nasaděj to, co vyhovuje právě jim, a ne třeba tobě? Zejména, když jim to neplatíš :)
Však jo, jen sem reagoval na nepravdu, že v botech s kuframa se blbě chodí. Sou různý nášlapný systémy a mraky různých bot.
Mě se blbě chodilo ve všem, co mi předložili a mělo kufry.. musím si tam totiž narvat ještě i ortopedickou vložku, abych nedostával křeče do chodidel. Zdá se, že výrobci cykloobuvi s kriplama na nohy nepočítaj.
SPD pedály jsou SPD pedály, i když je nazveš třeba rukavicema.
Pochopitelně, když to někomu vyhovuje, ať si je klidně nasadí na silničku, kvůli těm botám, které ovšem taky nikdy nebudou silniční tretry.
Obul jsem platformy ovšem nikoliv kvůli botám, ale proto, že musíš vyročit kotník abys vycvaknul, jak u spd tak u silničních pedálů.
Proti opravdovým silničářům to totiž musím dělat mnohem častěji, příkladem buď průjezd městečky.
Na to, opřít se rukou o kapotu nějakého autavede fakt už nemám asi věk, ani chuť e dohadovat s majitelem plechovky.
Takže platformy plus tretry k nim navržené, mám
https://photos.app.goo.gl/JKE95da5Sw4H2cSBA
můj problém řeší uspokojivě. Ony mají podrážku udělanou tak, aby ty piny do ní dobře zapadly.
No, a sá se v tom velmi dobře chodit
S klipsnama jsem prožil mládí, bylo by to řešenínpro kruhové šlapání, ale pak už jsou pro mě jen nevýhody.
Neznám ty dnešní, ale my mívali na podrážce přibitý a přilepený takový kousrk železa, říkalo se tomu kufr. S tím taky nešlo chodit a vyrvat nohu ven v případě potřeby bylo náročnější než na silničních nebo spd pedálech dneška.
Oser s řemínky.
Přijíždíš do města, povoluješ, abys mohl nohu rychle vyndat, pak zase utahuješ, a furt dokola.
Ale na silničku určitě korektnější řešení, které předejde tomu bolestivému vytáčení kot
Tak ten škopek to fakt řeší líp, jak uspokojivě, máš recht :-))
Ten kufr jsem tam nevozil ani v mládí. Také jsem ovšem nikdy neměl ty správné tretry. V současnosti klasické Prestige s vroubkovanou podrážkou krásně zapadnou do plechu šlapky a klipsna to podrží. Také jezdím městem a na každé křižovatce bez problému vystupuji a nastupuji. Když letím přes řídítka, tak si nohy v horní úvrati vždy samy bez pokynu vystoupí a kolo dál už letí samo, kdežto já jdu k zemi do kotoulu.
Máš klipsny s řemínkama?
Prestige jsou výborné, jsem v nich roky z těch plastových klipsnách jezdila. Až mi dojdou bílé botky, pořídím si zas prestige, pokud je ještě udou dělat.
Pokud důchodci nezpycnou, tak asi jo.
Důchodci a Ukrajinci vědí, že je to dobrá bota.
Aby nevěděli, taky musí dělat a chodit, ne?
Používám řemínky, ale normálně dotahuji jen tolik, abych se do klipsny za jízdy nohou dostal a také se dostal ven.
Tak když nerozepínáš, není co řešit. Mi vyhovují plasťáky, drží polohu a přitom lehce můžeš vystoupit.
Ale, jak už jsem psala, u bot s hrubší podrážkou už tak dobře nesednou, musí se víc napružit a nahoře odstávají od boty. Ale pořád to jde a v těchto trekových botách jezdím brzo zjara a na podzim, kdy už je potřeba mít nohy víc v teple. Taky pomalu dosluhují, však už je mám víc jak deset let a něco najezdily i nachodily.
A na velký boty to není, se pedál nedostane pod bříško palce. Na zimu klipsny oddělávám a jezdím bez nich, v těchto kanadách mám centimetrový filc zespodu a dost místa na prsty i v teplých ponožkách, je v tom teplo a dá se v tom jet i v mínus deseti, bez klipsen.
Zamlada nyl něžně k dostání jen keden txp silničních treter, takové lehké slupičky s úplně hladkou podrážkou.
Právě, protože s tím kufrem to šlo blbě vytrhnout, jsem to sundal, a po dvou tisících ty botky normálně přeříznul o šlapku, slepil jsrm to izolepou.
Když letíš tak tě to asi vytrhne ze všeho.
Já mám na mysli ten pomalej pád na bok.
Jedeš, najednou musíš stát, třeba uto před tebou nečekaně zastaví, a ty nestačíš vycvaknout, jen siůžeš vybrat, na který bok si lehneš.
Víš, že není šance, prostě spadneš, smutné chvilky. Mě se to stalo v kopci, hned dvakrát po sobě. V tom zámku bylo nějaké svinstvo, škubal jsem nohou jak při padoucnici, a nepustilo mě to. Dostával jsem se z toho blbě i v leže.
A pak nasednu, jedu, a po 50ti metrech úplně to samé. To už jsem byl zralej na Chocholouška.
No, ale přežil jsem, vyčistil, namazal, a šlo to dál.
Když přede mnou zastaví auto, tak zastavím také a stojím na kole. Až když to trvá déle, nebo je hned jasné, že to bude trvat déle, tak vytáhnu nohu z klipsny a stoupnu si na ní. S Favoritem to neustojím moc dlouho, na horáku to jde snadněji. Na galusce už je vhodné pracovat s předním kolem a popojíždět šikmo doprava a doleva, ale to neumím. Také se na to musí najít kopeček, aby to couvalo samo, když nemáš furtošlap.
Když letíš přes řídítka s klipsnami, tak to kolo táhneš v kruhu za sebou. Když dostaneš kolo nad sebe, tak jsi patami dopředu a nohy si samy z klipsen vystoupí. Kolo letí dál samo. Nic se netrhá. Ten řemínek je v současnosti silonový a já ho mám sešitý, takže dobře drží. Smyčka této síly, materiálu a šití se používá v horolezectví na postupové jištění.
Když to koupíš, tak je ten řemínek snýtovaný. To by se asi dalo přetrhnout.
Ty píšeš, jak kdybys letěl přes řidítka dvakrát do týdne. Mi to jednou stačilo, už je to víc jak deset let, od té doby jezdím ukázněně abych přes řidítka nelítala.
Letěl jse několikrát a ten zážitek he hodně silný. :)
Správně !!! Kdo nepadá, jezdí pod své možnosti ...
Jo, to je nezapomenutelný zážitek, už proto, že ty šrouby v klíční kosti mám furt, už 42 let. :-)
Jinak stát jsem na kole nikdy moc neuměl, s brašnama jsem to ani nezkoušel.
Každý správný cyklista má sešroubovanou klíční kost. To je neklamný znak, že jsi skutečný cyklista. :)
Brašny na balanc kola nemají vliv. Musíš udržovat těžnici ve stopě kola, takže odchylky těžnice jsou max 4cm u horáka s tlustými gumami, 1.5cm u turistické silničky s 3.5cm širokým pláštěm a 12mm na 24mm široké galusce. Při takhle malých odchylkách se vychýlená váha brašny neprojeví. Nehledě k tomu, že i kdybys měl naloženo v brašnách 20kg, tak je to nic, proti tvé váze.
Záleží na tom, kolik potřebuješ tou nohou pohnout, ale do klasických silničářských pedálů se dělaly dvě varianty kufrů. Festovější závodnické, a pak volnější, které umožňovaly volný pohyb trochu do stran bez vypnutí tretry. Možná by Ti to stačilo. S těma se ale nedá chodit vůbec. Nevím, zda to platí i pro SPD pedály, u kterých je kufr natolik v botě schovaný, že při chůzi tolik nepřekáží.
Těch variant silničních kufrů je víc s různými úhly volnosti od O.
A SPD boty jsou různé, od tvrdých sportovních po měkké turistické, kde je kufr hodně zapuštěný v podrážce. Mám stařičké Taho na treka a ty jsou jak bačkůrka, podrážku mají měkkou, ohebnou, chodit se v nich dá úplně v pohodě. Přitom používám sportovní pedál Sh 520 a nijak do chodidla netlačí ani v horách při štrekách 100+
No někdy tak, že haksnu vyndám i z klipsny a šlapu z druhý strany.. stačí 10 minut, a dá se pokračovat. Někdy to zlobí furt, a jindy 14 dní klid.
Jsem na tom podobně. Taky někdy musím vycvaknout a jet chvilku na jednu nohu. Někdy kousek, jindy dát i pauzu. Zatím jsem nedokázal zjistit, co tu dobu "nápravy" určuje.
Klidně i teplota a vlhkost vzduchu.
Mám plastové klipsny bez řemínků na všech kolech a jezdí se mi v tom velmi dobře.
Nejlepší jsou kožené pracovní botky, které jsem kdysi zakoupila v Canisu, padnou do toho jak ulité, mají celkem tuhou podrážku a ani se nehnou, dobře se šlape.
Pohorky s hrubším vzorkem jsou do toho některé moc velké a nedá se nakopnout pedál až pod bříško palce. Dobře do toho pasují Prestige.
Prestige jsou vynikající, škoda, že jsem jich v práci nenafasoval víc. Akorát že jsou docela úzký a musím nějakou dobu trpět. Jejich tvrdá podrážka je k nezaplacení pro každýho s extrémně silnýma nohama (udělá na hladině třeba trojitou žabičku).
Prestige se dělají v různých šířkách.
https://www.boty-prestige.eu/informace/spravna...
To jistě, ale do našeho fabrickýho skladu zásobovač nakupoval jeden druh, takže výběr jen podle velikosti.
Tak si je místo trpění kup v tom eshopu sám a za své.
...to ti pak fixují jen polohu palce nad pedálem, ale nemožeš si pomoct ve stoupání i "tahem" druhé nohy nahoru...
Tohle mám na městském kole na kterém jezdím v civilu, je to lepší než nic, ale na sportovním kole mám nášlapy, rychle sem si na ně zvykl a sou vážně super. Z klipsen s řemínkem se bojím, že bych nemusel vystoupit, to mám akorát na rotopedu.
Přidej a kadenci, uber na síle, jinsk boky brzo rozpůlíš :-)
Síla u mě nehrozí, víš, že zuby na převodníkách mám "jako nový" aji po patnácti tisících. Ty botky mají najeto tak patnáct tisíc a určitě ještě dalších deset vydrží, dyť mají jen lehce zašpiněnou podrážku od hliníkovýho pedálu. Jak kdybys nevěděl, že hliník černí... Akorát mi onehdá fest zmokly a trvalo týden, než ta kůže pomalu vyschla.
Ale já si koupila botky rovnou troje, za sedm pětek, no nekup to. Na nejbližších několik let mám vystaráno. A při příležitosti sušení těch prvních jsem si lehce rozšlápla druhej pár, takže bude připraven jak pro královnu :-)
Mně se pedál do Prestige po dvou až třech letech vždy zanoří úplně a podrážka se rozpůlí. Tak si koupím nové.
Jo, prestige mi vydržely tak patnáct tisíc.
Poměr cena/výkon mají skvělý.
Tyhle kožené bílé botky už vydržely stejně tolik a podrážka pořád drží bez známek opotřebení (prasklinek). Taková příležitost se už nebude opakovat...
Cool, znáš nějaké další bazary lehokol a velomobilů? (na ebayi toho moc není) Našel jsem ještě https://www.recyclebent.com/en/post/index
To bylo pokoukání, díky :)
Jsk daleko si jela.
O jaké silniční kolo šlo?
Já když poprvé sednul na kolo s úzkými plášti, měl jsem pocit vratkosti.
A pal jsem so zvyknul
Naprosto logicky. Musel jsi držet těžnici ve stopě 2 cm široké, kdežto na horáku je to 3x až 4x širší. Stání na horáku je jednoduché, stání na galusce je už vyšší dívčí.
Přesně. Jediný divný pocit na prvních metrech byl, že je to "sakra uzoučké" :-) Ale než jsem dojela od baráku ke křižovatce, už mi to nevadilo. A od té doby si jízdu akorát užívám :-)
Jo, ještě jsem si poprvní vyjížďce doštelovala výšku sedla.
na silničce jsem jel jednou a nijak mě nenadchla. Ty máš tak dobrou práci, že tam chceš být dříve? Já cestu na kole do práce a z práce beru jako výlet. Výlet který teda přeruším na 8 hodin prací ale pak se zase mohu bavit jízdou na kole. A když se něčím bavím tak nějak nechci, aby to skončilo moc brzo. Jezdit na kole za cenu, že mě bolí prdel, záda, krk, ruce by se mi moc nechtělo. Naštěstí kolo není kůň, aby se na něm muselo sedět obkročmo. A proto mám lehokolo na kterém se bavím, kochám, a jízda na něm mě těší. Když jedu z kopce tak je to odměna ne děs. A když dojedu domů tak jsem spokojený a zrelaxovaný. A bez bolestí krku, rukou, prdelí a kdoví čeho ještě. Jasně svaly si musely zvyknout na pravidelnou každodenní aktivitu.
Když jsem po zimě, kdy jsem jezdil na horáku znovu osedlal Favorita s rovnými řídítky, tak mne také bolely svaly v týlu za krkem. Je to prostě zase nezvyk. A to jedu vlastně jako ty s horním úchopem řídítek.
dekuji vsem, omlouvám se za "nereakci", byla jsem na dovolené. Na kole jsem pak jela do práce i podruhé (2x18 km) a je to poznání lepší, možná si zvyknu i tak. Ačkoli jsem teda stále nezrychlila :-) Kolo vyfotím a foto vložím, teď jsem ale doma sama, takže se mnou to asi nebude. Hlavně se bojím jet rychle z kopce, jestli znáte sjezd klecany - klecánky, tak to jsem jela na treku >40 km/h, teď tak max 25 - bojím se, co to udělá v zatáčkách, abych si neustlala. A ten pocit, mít hlavu dole, fuj. Tohle se snad podá. Brzí mi to teda stále neefektivně. To kolo léta stálo, možná že ty špalky mohou být ztvrdlé? Nedělají se třeba širší, že by brzdily větší plochou? Pak má problém s huštěním, koupila jsem si ruční pumpičku s manometrem a při maximálním úsilí udělám tak 3,2 bary. Na tom teda teď jezdím a jde to. Je to šmejd, nebo cestovní pumpa nemá šanci? Šlapací pumpa mi přijde zítra.
K těm brzdám... co tam máš? Já si před časem pořídil silničku od Meridy na Shimanu 105. Jenže brzdy nebyly ze sady, nýbrž nějaké MeridaPro a brzdily příšerně. Pár pokusy jsem přišel na to, že měly příliš tuhou pružinu. Tak jsem se nas... a koupil originály Sh105. Brždění se zlepšilo o 200 procent. A to i s původními špalíky.
Ono to nemusí být ve špalcích.
Opravdu staré typy měly delší čelisti brzd, menší páka pro tah lanka, a tím potřeba mnohem víc síly.
Špalky jsem měl nejlepší možné co poradil Ronda.
Na tom namrzlém ráfku to nebrzdilo a navíc jsem je za 25 km úplně ohobloval až na kov.
https://photos.app.goo.gl/HtL1NruVGSB8xSqs6
Tsk jsem měl s tím kopcem doletoška trochi nevyřízený účet.
Na Zelenáčovi s Ultegrou ovšem úplně jiný kafe.
A taky nepršelo....
https://photos.app.goo.gl/LdoZGBs9gUJ61srv8
Každý sjezd je potřeba si najet.Každý den přidej jeden km/h, až do té doby, než vyletíš ze zatáčky. Správná rychlost je ta z předešlého dne (nebo týdne, podle vážnosti zranění)
:-)
To platí jen pro levotočivé zatáčky.
U pravotočivých se čeká na protijedoucí kamion, což do této strategie vnáší jistý prvek nahodilosti.
...s pravotočivými je většina praváků v pohodě(točí se a "klopí"líp než levé se srázem/škarpou vpravo)..:-)
Myslím, že je to spíš naopak. Většina nastupuje i sestupuje na kolo z levé strany a vlevo je také jistější zatáčení, jelikož v případě sesmyknutí v levotočivé zatáčce je levá noha jaksi pohotovější poskytnout oporu, resp. šikovnější pro vyrovnání smyku.
Pravdu máš, že přirozená křivost existuje a nejsme zcela symetričtí, levá strana bývá kratší/menší. Ale nevím, jestli to tak mají i leváci (jsem pravák). Většina koní je "levotočivých".
Ano, kratší levé nohy měli i slušovičtí koně. Proto pak byli v zatáčkách rychlejší a v Liverpoolu v podstatě bez konkurence
Dráhové rovinné dostihy se jezdí všude a vždy doleva, opačně než se točí hodiny?
Kdo pochopí vtip, ten se zasměje, kdo ne ..... :-)
Ale pro tebe vysvětlení. Dostihy na dráze mohou být pravotočivé i levotočivé.
a jak je to u drahove cyklistiky? taky se jezdi obousmerne?
ja to videl naposledy nekde v bedne pred 40ti lety
Dráhaři taky jezdí jen vlevo.
Většině lidem se asi líp točí vlevo, mě osobně určitě.
Plochá dráha, běžci na staďáku i Sáblíková, všichni levé. Akorát všechny čtyřiadvácy se točí doprava :-)
U těch čtyřiadvacítek to bude nejspíš dané křižovatkami, protože vpravo se líp a hlavně bezpečněji odbočuje.
Teď's to celý zkazil, chtělo to ještě chvíli. :-)
Spousta aktivit se dělá jen jednostranně, tak ten vtip byl hodně nepodložený. Třeba v atletice, na ploché dráze, dráhoví cyklisté, rychlobruskaři jezdí jen proti směru hodinových ručiček. Tak proč by zrovna koně měli běhat jinak?
Ti to Milda napsal, jsou tak vyšlechtění, aby měli jednu nohu kratší
Já chápu, proto jsem se ptal, zda má smysl šlechtit koně také pro pravotočivé ovály.
Třeba shotrtrack rychobruslaři mají ohnuté nože doleva, aby se jim lépe ta zatáčka točila.
Koně obecně jezdíme tak, aby se jejich přirozená křivost srovnala, síla vyvinutá motorem v zádi směřovala nejefektivněji rovno dopředu a kůň byl na obě strany stejně ohebný. Pak se opotřebovává nejmíň a dlouho vydrží.
Většina dostihových koní zchromne na levou přední, ta je cvalem vlevo víc namáhaná, jak pravá.
Nicméně si myslím, že původně byly dráhy levotočivé. Hlavní tribuna stála u cílového sloupku, tj. asi ve dvou třetinách roviny a koně k ní dobíhali pro diváky zleva.
Při stavbě nových tribun se nová postavila v první třetině roviny (tam nic nestálo a bylo tam místo), cílový sloupek se přesunul k nové tribuně a tudíž se k němu dobíhá pro diváky zprava a koně běhají na pravou ruku.
Ach jo
https://www.youtube.com/watch?v=4twXud3RLRk
Většina drah je levotočivých (protisměru hod. ručiček), ale je i hodně pravotočivých.
V Chuchli se dřív běhalo doleva, ted se, myslím, běhá na pravou ruku.
Dtto v Pardubicích, dřív se běhalo po obvodu (proutí, roviny, cílová zatáčka) na levou ruku, teď na pravou.
To asi jo, ale mlází je slabší soupeř než kamion.
Známou trasu lze také zpestřit olejovou skrvnou, nebo trochou písku na vozovce, takže představa,že cestu znám a mám "nacvičenou" je zkratkou do špitálu.
:-)
Já sem tohle jel zatím jen několikrát nahoru, ale jak se dívám na segment na Stravě, tak nejlepší tam dolů mají průměr přes 60 km/h a v nejrychlejším místě skoro 70 km/h.
Já měl ambici jen vyjet, vrátit se, a přežít to.
Koukal jsem na záznam 59 jsrm jrl dolu na jednom míste jako nejvetsí rychlost...
https://www.relive.cc/view/v1vjpBooZJ6
prumer 10.4, i s tím fofrem dolu, to ty pausy na foceni....
Kdyz jsem sjizdel z tech hirnich serpentyn predjel me jeden z tech opravdovych cyklistu, dostal me hned v druhe zatacce a zmizel
na ro uz musis neco umet, a nejen bejt zabejcilej