reklama

Bafang - nastavení baterie

Dobrý den
Prosím fundované lidi o pomoc a radu.
Mám problém s dojezdem kola se středovým motorem BAFANG
Kolo: 4EVER VelvetLine
Motor: Bafang MM G33.250 43V 250W 13A
Baterie: 43,2V 14Ah
Displej: Bafang DP C07
Rok výroby: 2017

Baterie po ujetí cca 40km vykazuje postupně plné vybití, ale skutečné napětí na výstupech baterie je ještě přes 45V, tzn. že napětí baterie není ani na jmenovité hodnotě.
Našel jsem na netu podrobný manuál, kde přes heslo 0512 se dostanu do servisních parametrů. Tam jsem zjistil:
parametr b08 full capacity je nastavena hodnota 5,18Ah.
Skutečná kapacita baterie je ale 14Ah.
parametr b07 je pak uvedena zbývající energie baterie. Ta po plném nabití zobrazuje hodnotu 5,17Ah a po zátěži čím dál méně.
parametr b04 total votage - 45,3V při signalizaci totálně vybité baterie.

Moje domněnka: řídící systém baterie si myslí, že bateriové články mají 5,18Ah kapacitu a tímto se řídí. Jakmile odebere 5,18Ah zahlásí vybití a odpojí motor od baterie.


Dotaz:
Jak můžu baterii (kolu) sdělit, že má baterii 14Ah a ukazatel a stupnice má počítat s touto hodnotou?

Nikde jsem nenašel jak parametr b08 změnit

Děkuji předem za rady.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.07.2020
Autor: FrantaPepa

Re: Bafang - nastavení baterie

     

ještě další fotky

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.07.2020
Autor: FrantaPepa
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Bafang - nastavení baterie

     

Tak po 3 týdnech vám chci jen nastínit, jak jsem dopadl. Pokud by někdo řešil něco podobného.
Otevřel jsem baterii, odpojil datové vodiče z BMS baterie. Zůstali jen silové kabely plusový a minusový a světe div se, začalo to fungovat.
Nyní nevypíná řídící jednotka motor při odebrání množství energie 5,18Ah ale až při dosažení 35,5V vypíná BMS baterie ochranou podbití. Faktem je, že se asi baterie stala pro řídící jednotku hloupější, nicméně budík stavu nabití funguje korektně, takže nemusím řešit ani náhradní ukazatel odebrané energie. Dojezd kola z 35-40km se zvednul na cca 2x násobek.
Mějte se.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.07.2020
Autor: FrantaPepa
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Bafang - nastavení baterie

     

Takhle vam to ale pri nabijeni nebalancuje clanky.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.07.2020
Autor: smates
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Bafang - nastavení baterie

     

Můžete toto tvrzení nějak doložit?
Balancování článků zajišťuje BMS baterie ne? Podle mne jsem odpojil pouze informaci do řídící jednotky kola.
Pokud se nabíjí, tak BMS baterie hlídá balancování jednotlivých bateriových packů, ne?
BMS baterie je pro nabíjení a vybíjení článků funkční. BMS baterie odstaví baterii při 35,5V (2,95V na 1 pack) - mám odzkoušeno vybíjením přes žárovku. Nabíječka nabíjí na 50,4V a pak signalizuje nabití. Jak to příští týden vybiju a budu znovu nabíjet budu měřit, zda je napětí na jednotlivých segmentech po nabití baterie přibližně stejné.
Pokud by káblík byl nutný při balancování asi bych to nějak musel zbastlit přes externo a vždy při nabíjení ho tam zapojit.
Děkuji za další reakce a infa.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.07.2020
Autor: FrantaPepa
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Bafang - nastavení baterie

     

„Otevřel jsem baterii, odpojil datové vodiče z BMS baterie. Zůstali jen silové kabely plusový a minusový ….“

Z tohoto vašeho popisu to tak trochu vypadá že jste odpojil vodiče z jednotlivých paralelních skupin které jsou připojeny do BMS. Pokud by tomu tak opravdu bylo, tak by větší problém byla ztráta bezpečnostních funkcí BMS (hlídání přepětí při nabíjení a podpětí při vybíjení na jednotlivých paralelních skupinách).

Balancování je proti tomu podružná záležitost, navíc ve skutečnosti často ani k balancování zřejmě téměř nedochází.

Ale vy jste zřejmě pouze odpojil datový kabel mezi BMS a řídící jednotkou, takže BMS tedy funguje tak jak má.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.07.2020
Autor: docware
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Bafang - nastavení baterie

     

Posílám fotku.
Ty na balancování jsem nechal připojeny.
Odpojil jsem ten třížilový.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.07.2020
Autor: FrantaPepa
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Bafang - nastavení baterie

     

Jenom bych nechodil až úplně dolů na 35,5 V ale pro vaši 12 s baterku bych končil někde na 37 – 38 V. Tím ždímáním až skoro na doraz dostává hodně zabrat grafitová anoda a podepíše se to na nižší životnosti.

Máte v baterce články Samsung 35E ?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.07.2020
Autor: docware
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Bafang - nastavení baterie

     

Na 35,5V se asi nikdy nedostanu. Manželka to má na dámském elektrokole a já mám klasický horský kolo. Takže když udělám na vyjížďce 30-40km mám to na celý den a jsem mrtvej. A ona jezdí jen se mnou :-)
Zkoušel jsem to její kolo po odpojení toho káblíku abych věděl, že to fakt funguje až do minimální hodnoty.
Mám 90kg. Jel jsem na tom jejím kole stále s maximální výpomocí na stupeň 5, cca 1/2 cesty po kopcích a 1/2 po rovince, ale když po rovince tak stále na stupeň 5 a rychlost 40km/h(v servisním menu jsem si nastavil na chvíli vyšší maximálku). Ujel jsem tímto stylem do úplnéhop vypnutí baterie přesně 63km.
Moje žena je o hodně lehčí, nejezdí stále na stupeň 5. I tu rychlost jí zase snížím na těch 25km/h kvůli bezpečnosti a aby mi neujela :-)

Ty vyfocený články LG MG1 2900mAh jsem nechal vyměnit za LG MJ1 3500mAh. Takže jsem teoreticky navýšil kapacitu baterie o 20% .
Ty původní byly staré 3 roky(asi - to nikdo neví) a 3 packy měly při kapacitní zkoušce poloviční kapacitu, tak než tam dávat 12 nových stejných tak jsem to vzal z gruntu celý. Překvapilo mě to, ale u těch čínských či korejských článků nikdo neví. Kdy byly vyrobeny? Kde a jak byly skladovány? Kde a jak stála ta baterie apod..

Takže tak. Snad celá anabáze s baterií pro mne skončila a nyní si jen žena bude užívat jízdy.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 28.07.2020
Autor: FrantaPepa
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

543 cyklistů (4 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024