Někdy těsně po revoluci se v kolokrámu v Praze na Karlově náměstí konečně objevila kola. Do té doby to byla těžká podpultovka a já jsem se najednou, v době rané dospělosti, stal majitelem světle hnědého turistického kola Eska, s vlaštovkovými řídítky, jednotalířem a asi pětikolečkem. Bylo to úplně…
Těsně po revoluci, v rané dospělosti? Teda představoval jsem si Tě jako jiný ročník...
Svoje první dospělácké kolo jsem dostal ještě jako děcko o pár let dřív, dovezené jako onu podpultovku z Prahy. Asi dost podobné, ale jen s tříkolečkem a byla to červená Liberta. Z ní se nedochovalo nic, ani blatníky.
Otázkou je, kterou revoluci má Brahma na mysli....
mno, někdy bych řek, že tu 1848 :)
Kecáš, na kamenym kole jako Flinstoun nejezdíš :)
V roce 2000 jsme si také nenechali ujít zatmění. My byli přímo v centru - u Ulmu.
To já si za ním zajel až za Szeged někam k Makó :-)
Tiež som bol na RO-HU hranici na ceste domov z RO na SK.
A když skončilo to přírodní divadlo tak jsme pokračovali na Šíravu a tam jsme povalováním strávili dva dny než jsme se v poklidu vrátili domů.
Nový lak vypadá moc hezky. Referuj, jak to bude držet, třeba se dám zviklat pro nastříkání Růženky. Ale jenom, když ti to vydrží aspoň pět let :-)
Pět let je daleko. Za tu dobu na tom bude mít puchejře, ale pššt. Má to teď hezký :-)
Proč by to nevydrželo, mně na něčem takovém modrý komaxit drží - už je to dvacet let, bez vad na kráse.
Až na tu horní trubku.
Hned po renovaci, jak se to stává, spadlo opřené kolo přímo na hranu obrubníku.
Tak jsem od té doby jezdil s promáčklou trubkou a zkrouceným rámem.
Když už jsem na něm skoro nejezdil, tak po patnácti letech trubka praskla, od té doby je vše zas konečně rovné. Vyspravenou trubku jsem ale natřel tím, co bylo, tak je tmavší. Pořád lepší, než kdyby zbyla jen hnědá nebo zelená.
Uvidím. Růženku nikdy jako původního veterána dělat nebudu. Na druhou stranu se mi tak, jak je, docela líbí a nikdo ju neukradne. Kolem mufen jí lak drží pěkně, kde je obouchlej, tak vidím lesklou ocel, molem středu i uvnitř středu vše OK. Jedině na hlavové trubce je to trochu horší, ale tam je zas silnější trubka. Občas to přetřu mastným hadrem, přes zimu je uvnitř v domě. Zatím nechávám tak, ale sleduji vás, kteří to máte opískované a lakované komaxitem. Já už do té lakovny jednou málem jela, už to bylo naložené na nosiči, ale nechala jsem to nakonec tak. Má to svoje kouzlo :-)
Tu původní vypalovanou "metalízu" na to už nikdo nedá :-(
Ale Růženka by pak byla jako nová :)
Když mě se ty ral barvy nelíbí. To má úplně jinýho neducha. Ta metalíza ve staročervené případně klasická hvězdná modř prostě vypadaj nádherně, s tím se ral odstíny vůbec nemůžou poměřovat.
Já už spíš přemýšlím nad technologií, jak to prostě znovu udělat klasicky. Nechat opískovat, a pak se s tím drbat, základ, šprickyt, broušení, znova překytovat a přebrousit a na to lak s metalízou, nálepky a finále bezbarvým... Ale té práce..., se kouknu na ten stávající z té nevyšisované strany, kde je čitelná i nálepka, a říkám si, že je to furt ještě dobrý :-))
Určitě by ti to někdo udělal i s těmi nálepkami. Viděl jsem to. Jen si to nechá zaplatit.
Já nevidím problém v tom to udělat, akorát mám představu, co to obnáší. Najímat si na to někoho nevidím žádný důvod, nepatřím k těm, co za každou cenu cítí potřebu dávat někomu práci, si myslím, že každej má svý práce dost.
No hned napoprvé se ti to nemusí úplně podařit. Můj sprejový lak byl krásný až ten třetí. Jen nic nevydržel. Jestli jsi to nedělala, tak bych to nechal nastříkat lakýrovi, pokud se na tom nechceš vyučit. Což je také zábava. Já do toho investoval i asi dvouměsíční rehabilitaci zad, po broušení vidlice na verpánku ve sklepě. Nezvedl jsem se z něho.
Báro, jen upozonuju- stejnou metalízu Ti neudělají. Modrá favorití metazalíza odolala chlapovi co míchal barvy snad 30 let - šla dolů, dhuhý pokud byl "skener" v autoservisu (z jiného rámu) kde +- trefili odstín, ale ta "metalízovist" byla hodně jiná. V obou případech byl lak lepší než z fabriky- bez stékanců atd.
Na spreje zapomeň, zůstávají měkké a snadno sedřetelné/ poškrábatelné. Pokud to má vydržet, tak jedině dvousložku s dosušením (vytvrzením) v peci. Případně komaxit, ale ten asi nebývá jako metalíza a jeho odolnost proti korozi je slabší.
favorití metalízu umí udělat pan Štěrba. Restauroval např Periče pana Veselého.
To je dobrej tip, píšu si. Ten tam dá i ty nálepky, to by mohla jednou Růženka k Pemdixovi dostat aji novej lak :-)
Určitě, u Štěrby dělají i renovace starých kol a docela se tím chlubí.
Mohli by to umět i tady https://www.cyklobares.cz/cenik-uprav-oprav-a...
Když jsem to pročítal, tak jsem se zasnil, co všechno za úchyty apod. bych si nechal navařit na kolo :-D Raději jsem nepočítal :-D
Barešovi lakují a dobře (něco mi už nalakovali :) ) ale přímo favorití metalízu ve standardní nabídce nemaj.. asi by bylo vhodný se nejdřív zeptat,než tam dovláčet rovnou celý kolo :)
Jo, Bareš má nejraději jednu RALL barvu. Zato ti na rámu zaletuje zadní koncovky a naletuje kdejakou úchytku lanovodu, košíku, patky překazovačky a podobně. Udělá ti z toho príma kolo,ale na veterána to asi není.