Jak se ukázalo, osmičková alfina je rozsahově prostě nedostatečná, takže po šetření oběživa se blíží moment, kdy upgraduju. Jak se ale ukázalo, každý jednotlivý krok je malá výzva sama pro sebe. Proto bych se rád obrátil na všechny provozovatele "rohlíků":
Jaký vozíte (ideálně na tříkolce) primární převod (placka-pastorek)?
Jaké máte zkušenosti s nákupem takhle úzkoprofilového zboží, čili kde zakoupit?
Zrovna nedávno jsem s rohlíkovou nákladní tříkolkou začal a zatím si ji nemůžu vynachválit :-).
Mám hnané kolo 20", kliky 155 mm a primární převod 52:16 (velká placka na běžném silničním dvojtalíři), pro extra stoupáky řadím na malý talíř (asi 42 zubů, z hlavy nevím). Tříkolka váží 43 kg a s nákladem do 10 kg zatím vyjela všechny existující asfaltové kopce mezi Lounama a Prahou (Peruc, Vraný, Klecany, v obou směrech) i lesní krpál ze Solopysk na Pravdu. Maximální ušlapatelná rychlost je cca 45 km/h a kdyby to nebyl python, asi by se dalo šmrdlat i rychleji. Ale protože je, tak možná příště pořídím pastorek o zub větší, aby se mi líp stoupalo s těžšími náklady.
Primární dodavatel je Pedalsport, sekundární Azub, toho třetího už na síti nevidím. Zkušenost v obou případech výborná. Jestli chceš jenom převodovku bez kola, zkus spíš ten Pedalsport. Jestli celé kolo, tak je to víceméně jedno.
Je potřeba přesně vyspecifikovat, jakou konfiguraci chceš (osa, brzda, řadicí mechanika, pastorek atd.). Kdyby ses v tom ztrácel, prostě jim napiš a poradí ti.
Všechny tyhle informace zrovna sepisuju na svoje stránky, objeví se to tam zhruba za týden.
Stránky pěkný, asi ti zneužiju kalkulačku a odpíchnu se od toho co mám teď.
Alfina šlape v pohodě, ale prostě občas bych do kopce užil něco kratšího a když na rovince končím se šlapáním někde u třicítky tak jsem mírně nešťastný. Kolo by jelo, ale já to prostě neuvečerníčkuju.
Takže se posunu mírně do pomala a zbytek nechám přečnívat do rychlosti.
A uvidím.
Neuvažoval´s o dvojpřevodníku? Měl bys 16 rychlostí, o 2 víc než u "rohlíka"?
To je pravda, skládám se na nejméně alfine8, ale trojpřevodník si, po zdejších zkušenostech, nechám. Jak dělá ten klučina ze Slovenska ty kopie mungen nebo tak nějak tříkolek, tak ten dopředu dává dvoupilu s alfine8.
Vyjadřoval s k tomu zde na stránkách Holfi, že s tím není problém
Tak uplně prapůvodně jsem si chtěl nechat Alfinu a doplnit ji dopředu o Efneo.
(což je třírychlostní planetovka do klik simulující trojtalíř, pokud jste o tom neslyšeli)
Dokonce už jsem koupil 24z pastorek a matika říká, že bych se měl dostat na rozsah dokonce o maličko větší než s rohlíkem.
Jenže jsem umřel na objednávce, kde "momentálně nebyly skladem a čekalo se na dodání nové série", pak vypuklo šílenství s náhubkama (co tady okolo má docela populární sérii topiců) a v mezičase jsem zjistil, že bych si při troše snahy mohl pořídit tuhle prakticky legendární záležitost...
Tak jsem se nakonec rozhodl zatnout zuby a vyhnout se překryvu rychlostí :-)
Efneo 500$ je docela docela dost, nyní zhruba 12500, bez dopravy a drobného příslušenství.
Jsem neřekl, že je to kdovíjak ekonomická cesta (leč furt levnější než rohlik). :-D
Nicméně já se za každou cenu chci vyhnout napínáku, co by mi visel těsně nad silnici a tahal řetěz veškerým bordelem. Takže vymejšlím psí kusy jak se držet single speed řešení.
300% se ukázalo jako nedostatečný a možnosti jsou omezené...
Ak môžem moje riešenie (na leho)je, vzadu v 28" kolese 5rychl.Sachs Pentasport. Vpredu 3-tanier(48-38-24) a ako napinák som použil zadný prehadzovač (napevno) + jedno vodiace koliesko,aby lepšie obopinalo zadnú rozetu.
Asi funkční, ale použití trojpřevodníku výhody a eleganci převodovky kompletně zabíjí.
Súhlas.
Túto prevodovku som mal doma a bola funkčná, preto som neriešil čo kúpiť.
Je to ešte všetko kov žiadne plast.kolieska.
Kompromisní cenou i rozsahem je 11r Alfine.
A aký prevodník k Alf.je vhodné potom použiť? Len pre informáciu. Ďakujem
tak já teď vozím 30 převodník na 20 pastorek.
Alfine 11 má rozsah 409 %, převodové poměry jsou od 0,527 do 2,153. Jaký převodník a pastorek zvolit je věc individuální volby podle kondice a jezděného terénu, taky závisí na velikosti kol.
Kdysi tu miro z azubu kvůli dojíždění na Slovensko Z UB s nákladním vozíkem asi na triku volil kolečko 22 pro roviny a 23 pro cesty přes kopce na Slovensko, převodník nepamatuju, ale mělo by to jít dohledat. Chválil si jednoduchou a rychlou výměnu kolečka.
https://www.nakole.cz/diskuse/12311-co-je...
A číst dolů pár příspěvků navíc.
https://mozimy.rajce.idnes.cz/Moje_stroje...
Ve srovnání s tímto to tak rozmarně nevypadá
https://www.azub.cz/razeni-v-klikach-c4221/
Pokud si k ceně Efneo v dolarech připočteš dph, clo dovoz, tak se dostaneš na dost podobnou sumu, IMO je v obou případech je to cena za třírychlostní nebo dvourychlostní převodovku dost přepálená.
Zdar od kopie ze Slovenska:) Můj řetěz tluče na dveře, že bude brzo výměna a nějak se mi nakupily koruny a mám roupy. Když bych měnil řetěz, tak komplet obměna: Chci asi ALFINE 11 a vpředu nechat 2tác 30/52. Máte s tím zkušenosti? Klasický napínak asi tak velký skok nepobere, tak by zůstala přehazka. Na počty převodů nemám buňky-bude dostačující pro tříkolku ta 2placka? Primárně mi jde o nejlehčí převod. Teď mám kazetu 42/11-dokáže tohle alfine 11? Mám nábu 142mm-máte s tím zkušenosti když alfine má 135? Když udělám distanční vložky pro šíři a průměr z 12 na 10mm-nebude mít vliv na funkci řazení? Chtěl bych tu elektrickou variantu-máte zkušenosti? To má vlastní nabíjecí baterii? Díky za moudra.
To jako Alfine11 s integrovaným motorem? Nebo motor extra? Pokud dáš alfine11 dozadu tak pak středový motor nebo něco jako cyclone v lince řeťazu. Na tu elektrifikaci bych navštívil asi odpovídající vlákna, jsou tam dostatečně odborná doporučení.
elektro = DI 2
proto se ptá na baterii
S šířkou náby ti neporadím - nulová zkušenost.
Nicméně:
Alfine 11 má rozsah tuším 409%, což je maličko víc než zmíněná kazeta, nicméně zkoukni si jak je to odstupňovaný (strejda google poradí), neb skoky rozhodně nejsou rovnoměrný, kdesi jsem četl zmínku že nejlehčí převod je nejlehčí "docela o dost".
Samozřejmě záleží, jak kopcovitou krajinu hodláš jezdit, ale těch 400% by už mohlo celkem stačit (300% alfiny 8 jsem jezdil rok a je to málo).
v první chvíli se mi 500% rohlíka zdálo skoro až moc, ale člověk se to naučí využívat :-D
Vlez si na NightRiderovy stránky a chvilku krm tu kalkulačku převodů, s dvouplackou by ti mohla stačit i ta A-8 (levnější, ušetříš si potíže s těsněním oleje a co si pamatuju internetový fóra, snad i spolehlivější).
Napínák se dá vždycky vyřešit
Ještě jsem zapomněl napsat, že mám SPD. Bez nášlapů by stoupavost i rychlost byla podstatně menší.
Jojo, ty jsou v plánu už dlouho, ale první jsem se rozhodl vylepšit převodovku. Přecejen používám (téměř výhradně) k dojíždění do práce a nechce se mi k celému tomu cirkusu ještě přidávat "akci přezůvky"
Nemám tříkolku, ale když to není podmínkou (jenom ideálem), moje převody jsou:
Na univerzálním Azubu Six 45-16, na rychlejším Oceláči 45-15. U obou je hnané 26" kolo.
Rozdíl v rychlosti je ve skutečnosti větší, protože na Oceláči řadím obvykle o stupeň těžší převod (po rovině 11-12 proti 10-11 na Azubu).
Kupované jsou oba u Azubu.
Moje troska do mlyna...
Delaji se uz tri verze ovladani. Osobne z mechanickych jsem se na doporuceni priklonil k variante "s destickou", ktera v pripade nejake zavady umoznuje jednoduse desticku sundat a zaradit jako nouzovku rychlost 10tkou klicem. Myslim, ze je zde jednodussi i udrzba lanek. Tim ale nechci verzi s lanky primo do prevodovky nejak hanit. Kamaradi ji jezdi v nekolika kusech na dalkovych trasach a nemeli s ni problemy.
Tak vybírání systému řazení zas tak náročné není:
-Nehodlám umřít na vybité baterce, takže elektronické řazení padá.
-Přímé řazení není možné v kombinaci s kotoučovou brzdou.
-Vylučovací metodou vyšel externí box :-)