reklama

Nové kolo

Zdravím,
prosím o pár rad na téma nové kole. Procházím diskuze, recenze, obchody a taky jsem si půjčil několik různých kol od známých.
Rád bych si pořídil MTB XC kolo na takové vyjížďky po lesních cestách, pěšinách přes krpály a doliny. Občas jezdím i nějaké sjezdíky, ale na to asi zůstane staré kolo.
Trochu mne překvapila kombinace komponentů u dražších kol. Deore/ Alivio/ Acera. Čekal bych celou sadu SLX.
Mám několik doporučení, ale některé jsou kontraproduktivní.
1) Jít do vidle s větším zdvihem 120mm? U 29" to dost omezuje počet kol v eshopech.
2) 3x9 mi vyhovuje, ale prodejci mi tvrdil že můžu mít problém za pár roků s náhradními díly. Je to možné?
(Budu si muset znovu půjčit kola a podívat se jaké tam má kdo převody a vybrat co mi sedí.)
3) Jaké tlumiče? Zatím jsem to moc nestudoval.
4) Zámek tlumiče? Co jsem zkoušel tak mi to přišlo lepší mít páčku na řidítkách. Rychlejší reakce a když už člověk zaspí a skáče po šutrech tak není moc prostor pouštět řidítka hledat páčku na tlumiči.
5) Středy. Doporučují mi všichni ložiska a pevné osy. Je to takový rozdíl? Klasické misky a kuličky mi vyhovují. Jen občas vyčistit promazat a žádný problém.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 17.04.2020
Autor: NejedeMiTo

Re: Nové kolo

     

2) 3x9 už dneska pořídíš jen na nějakých nejlacinějších "obchoďákách". Všechno to tlačí na jednoplacku a 11 nebo 12 převodů vzadu. Něco málo se najde ještě s 2x10, ale je to bída.

3)4) Rozumím dobře, že chceš fulla ?
Tlumič má i vidlice, ale obecně se za tlumič označuje pružící a tlumící jednotka zadního kola.
Zamykání zadku z řidítek je skvělá věc. Já kvůli tomu měnil tlumič, abych to měl. Ale je to záležitost jen několika málo tlumičů, obvykle na dost drahých kolech. Výběr moc není (na dokoupení snad jen Monarch XX)
U předku na vidlici je to fuk, podle vkusu. Mám 130 mm zdvih a vidli vůbec nezamykám. Když se šlape frekvenčně a kulatě, tak to ani moc neprohupuje, váha jde spíš na předek. Problém možná mají ti, co lámou silou nízkou frekvenci, klovou jak pojančená slepice a cloumají kolem ze strany na stranu. Jenže ty zamykání nezachrání, stejně je to jejich počínání děsně neefektivní.

5) Náby s průmyslama jsou lepší na údržbu. Snadno se dostaneš do ořechu, vyčistíš, mázneš, složíš. Shimano s milionem kuliček a štelováním konusů je děsná pruda.
Pevnou osu nemám, ale jenom proto, že držím při životě kola s rychloupínáky. Jinak bych už pevné osy měl. Je to masivnější, stabilnější, i vůči brzdám.

No a ty mixy u konfekce ? Snaha ušetřit. Tam, kde je ucelená řada, zvlášť Deore a výš, už je krapet jiná cenovka.

Hoď sem odkaz na nějaké kolo, jaké si tak zhruba představuješ, ať se hovoří o něčem konkrétnějším. takhle je to jen takové všeobecné vaření z vody...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 17.04.2020
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Nové kolo

     

Mám Meridu takže jsem se kouknul co mají slušně vybavené:
https://www.merida-bikes.com/cs-cz/bike/529/one...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.04.2020
Autor: NejedeMiTo
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nové kolo

     

Tohle je spíš taková XC pelášivka, než nějaký off-road. Ale netuším, jak to budeš chtít využívat. Každému sedí něco jiného.
V popisu kupa marketingových slintů a třeba o převodech nic konkrétnějšího. A blbý je, že fůru dílů tam mají pod svým označením, z kterého není poznat prakticky vůbec nic. Popis kola je teda dost bídnej.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.04.2020
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nové kolo

     

Tohle kolo bude spíše na XC. Jak jsem psal dříve starý kolo asi zůstane na občasné blbnutí na sjezdech a možná konečně začnu jezdit do práce na kole. O to starý se nebudu bát že ho někdo ukradne.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.04.2020
Autor: NejedeMiTo
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nové kolo

     

U 29kol jsou vidlice vesměs se zdvihem 110, zdvih 120 a víc je už v podstatě u enduro kol a to už není to co chceš.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 17.04.2020
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Nové kolo

     

Díky tuhle informaci jsem potřeboval.
(Kolem mne všichni tvrdí že 100mm je málo.)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.04.2020
Autor: NejedeMiTo
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nové kolo

     

Na pelášení po nanáročném terénu (nebo když se to opravdu dobře umí) používají 80-100 mm. Jenže tam bych spíš uvažoval o lehoučkém HT, než o fullu. Zbytečné prohupování, zbytečný servis navíc, vysoká cena vysoká váha.
Osobně teda, když full, tak do pořádného terénu (tam je doma) a tomu odpovídající robustnost a zdvihy.
Na pelášení pevnou zadní stavbu a za ty prachy lehké dobré nekroutivé kolo.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.04.2020
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nové kolo

     

Nesmíš věřit všemu, co se tady napíše. Enduro se zdvihem 120mm je spíš vtip.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.04.2020
Autor: 51326
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nové kolo

     

Zkus ještě jednou přečíst co jsem psal. "120 a víc je už v podstatě". Co na tom není pravda?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.04.2020
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nové kolo

     

Jaký je prosím rozdíl v ceně Full/ Hardtrail?
Při stejné výbavě to znamená totožné pláště, převody, brzdy atd.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.04.2020
Autor: NejedeMiTo
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nové kolo

     

Dost zásadní rozdíl. Rám sám o sobě je na fullu o dost dražší (víc dílů, ložiska atd), no a pak slušnější tlumič asi osmička k tomu.
Pláště volíš podle použití. Od těžkých drapáků přes lehoučké závodní slupičky (hop nebo trop) po hladké.
Převody si taky individuálně konfiguruješ podle výkonnosti a použití. Pláště i převody jsou spotřebák, mění se pořád, průběžně.
No a brzdy taky podle užití. Na pelášivce asi budou stačit lehčí, pro nějaké divoké sjezdy třeba i čtyřpístky. Obecně, obvykle čím lepší, tím citlivější ovládání, lepší účinnost. Při volšových rukách pak může bejt problém. Mám na předku čtyřpísty a je to pohádka, jemňoučké dávkování. Jsou ale jedinci, co i se slabšíma brzdama dokáží nenadále a zbytečně jít přes řidítka :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.04.2020
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

477 cyklistů (8 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024