https://brnenska.drbna.cz/zpravy/spolecnost...
Ten ho tedy sejmul, hrůza. Proti tomuhle je pro cyklistu těžká obrana. Je to jen o štěstí, jak dopadne.
Ten odvolací soud je snad jasný. Na tom videu je to naprosto zřetelné.
Mě netankuje smažka za volantem. Ty byly, jsou a budou. Mě vytáčí práce, kterou odváděj orgáni z mejch daní...
Toto běhá po internetu - právní jistota v ČR:
Jdou po ulici dva právníci.
Najednou k jednomu přiběhne žena a říká: "Váš pes pokousal mojí dceru, jestli mi nedáte 10 tisíc, dám to k soudu".
Právník vytáhne z peněženky 10 tisíc a dá je ženě.
Druhý právník mu říká: "Co blbneš, vždyť nemáš psa!"
A první mu odpoví:
"Já vím, že nemám psa, já dokonce vím, že ta ženská nemá dceru, ale nevím, kdo to bude soudit!"
Skvělé. Moc jsem se pobavil. Je to takový ten klasický český morbidní vtip. Bohužel ten soud s tím cyklistou do toho dobře zapadá.
Taky se vám dneska tak plazí internet ?
Plazí, ale ta zima ráno byla horší. Také jsem se nějak plazil, nechtělo to jet. Jestli se mi mrazem podfoukly gumy, nebo ztuhlé svaly nechtěly pracovat, nevím. Nejelo to, jako obvykle.
A taky jsi asi třikrát během pěti minut úplně spadnul ??
Tak strašné to nebylo. Evidentně jsem lepší, než nějaký internet.
Ne, že by mne to překvapilo, natož vytočilo.
Ale je to zajímavé a nejspíš to sem patří.
Jindra napsal ve svém tématu "Francouzský tisk", cituji:
"Brtitským partnerům fakturuji odpracované hodiny a každoročně obnovujeme kontrakt na množství odpracovaných hodin."
Odpověděl jsem mu, že se mi v souvislosti s jeho fakturací dle odpracovaných hodin vybavilo, že se zde nedávno chlubil, jak pracuje průměrně tři hodiny v týdnu.
A on můj příspěvek smazal :-)
Evidentně si ho uzrazil, protože pracuje jen hodinu a půl :o)))
Tak hlavně si prosím uvědomte, že jste tady od toho, abyste jeho příspěvky žrali i s navijákem. Nesnažte se je dávat do souvislostí! Nebo vaše příspěvky postihne Jindrova neviditelná ruka trhu!
A ty myslíš, že tři hodiny týdně se nedají fakturovat?
Určitě, tři hodiny týdně se vyfakturovat dají, a tak to určitě i je, jinak by mi ten příspěvek Jindra nesmazal :-)
No a teď mi Jindra ve svém tématu smazal příspěvek, ve kterém jsem napsal, že je člověk nejvíce infekční pět dní před prvními příznaky onemocnění coronavirem, tak proč neposlat Soňu na nákup, žejo.
Smazal to i s odkazem na zajímavý článek:
https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3066734-jak...
Je to holt jeho téma, tak má právo mazat.
Inspirován svým idolem, hygienikem a plukovníkem Prymulou, zavedl ve svém tématu stanné právo, aby se infekce dále nešířila.
Tak mu to popřej, má teď tak málo zábavy.
Neser, já mu to přece přeju.
Vyslovil´s myšlénku, nejsi-li geniální.
Tohle kňourání, nehodné dospělého chlapa spíš vypadá, že bys mohl být genitální ...
Ahoj, dlouho jsi se neozval, jsem rád, že jsi v pořádku.
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/nekdo-dal...
doufám že budou bručet aspoň 20 let ve spřísněném režimu, ale napřed bych jim dal ty betony odnést na vzdálenou skládku a pak jednou týdně povinný kilometr přesunu.
Vzhledem k věku pachatelů ...
No, jsem zvědav
Myslíš že to byla nudící se zlatá mládež?
Vidím že ani korona nás nestmelila, fakt jako malé děti, stále dokola jedno a to samé.
Datum: dnes v 17:00
Autor: Bobbob
Bobe, strach obvykle nestmeluje, tak se na někoho domluvit, a dávat mu kouř, to funguje, ale strach zahání lidi do kouta a jsou schopni kdejaké sviňárny.
A není to naše národní vlastnost, je to obecné.
Když si přečteš něco o okupaci, a když jsme tady, tak třeba Francie, zjistíš, jaké hrdinství prokazovali jednia jakých podlostí jiní.
Vzácný okamžik stmelení byl v 89tém, ale také až poté, kdy už bylo skoro vyhráno.
Datum: dnes v 18:53
Autor: Jindra8526
Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.
Smazaný příspěvek je můj, napsal jsem zhruba toto: "Jindro, ty chudinko ublížená, když jsme se stmelili a souhlasili se zavedením karantény, psal jsi nám, ať vytáhneme hlavu z prdele, pamatuješ?"
https://www.nakole.cz/diskuse/28241-francouzsky...
https://ceskymrajem.cz/nezarazene/cesky-raj-se...
V Praze je bez středočechů a turistů také skvěle. Auta nejezdí, Karlův most a Nerudovka jsou prázdné. Navrhuji to zachovat tím, že středočechům zabráníme vjezd do Prahy. Například tím, že tu nebudou moci zaparkovat. Vždyť nám tu kazí ovzduší, berou životní prostor a zkracují život. :p
A dopadnete jak ti Angláni, co statečně vyhnali Pšonky a teď si drbou hlavu, kdo jim tam jako sklidí kedlubny :-))
To víš, že je to pitomost. Jak můžu někoho nakazit, když dojedu autem na parkoviště, vystoupím s rouškou a odejdu do lesa? Když se tak bojí, tak ať k tomu parkovišti nelezou. Jsou podělaní strachy a v hrůze kolem sebe kopou.
Problém je v tom, že lidi nemaj soudnost ani fantazii.
Nedokáží se rozumně rozptýlit po lese. Většinu je to táhne zas je na pár "atraktivních" a profláklých míst, kde je to pak hlava na hlavě. Jak ovečky v ohrádce...
Už jsem si taky říkal, jak Škodovka rozjede bez Poláků fabriku v Kvasinách.
Jenže v tom centru to nejsou středočeši, ale túristi.
To máš pravdu, ale na těch ulicích jsou to středočeši. Zavřeli mi rozkopanou Nádražní na Smíchově. Jezdím teď od Lihovaru do centra po nábřeží. Dříve nemyslitelné, nyní v pohodě. Těch pár aut mne zdaleka objede a nesmrdí to tam.
A když přijedu na kole, tak mne vyhodí? (ale co, v bývalém VVP Ralsko snad bude prázdno)
A ty tam chceš jezdit na kole nebo tam kolo parkovat? :-)
Napadlo mě, že nejlepší by byl nějaký rezervační systém. Každý by si musel v mapě naklikat kousky lese, kde chce trávit čas a systém by ohlídal, že nebude nikde příliš lidí najednou...
Nebo ještě lépe, všichni (kromě mě) přece mají chytrý telefon, takže by se sledovala poloha všech, co jsou v přírodě a v mapě by se ti v reálném čase mohlo barevně zobrazovat hustota zalidnění... a když je někde lidí moc, tak tě to tam prostě nepustí... nakonec by to třeba dopadlo jako ta hra, kde máš v krabičce čtverečky s čísly, jeden chybí a ty je potřebuješ srovnat... :-)
Nebo třeba by na řízení turistů v přírodě šel použít letecký dispečink? Stejně už moc letadel nelétá, tak by každý turista předem předkládal plán, žádal o povolení ke startu... a každou změnu by si pak musel nechat odsouhlasit, aby se nevědomky nedostal do přelidněné oblasti... a když by někde bylo plno, nechali by tě kroužit v okolí dokud by se cílový prostor neuvolnil... :-)
Letový plán na výlet do přirody??? Vždyť jsem ho doteď nepotřeboval ani na létání s větroněm! (tam, kde je potřeba, stejně nelezu)
Pamatuji si, že kdysi na bocwanské straně Kalahari, to takhe praktikovali. Do příslušné oblasti kvůli ochraně zvěře pustili maximálně 20 lidí a to zásadně a vždy nejméně ve dnou autech. Na jedné straně parku vyfasovala "expedice" takový asi 60 cm dlouhý zelený klacek. Ten měla při opuštění parku ve sjednanou dobu, ať už ho opouštěla jakýmkoliv gejtem, odevzdat na bráně.
Ptala jsem, co se stane, když se klacků nedopočítají. Bylo mi řečeno, že počkají ještě týden a pak nás odepíšou jako potravu pro lvy:-))
Pokud lezeš do oblasti, kde bys tohle potřeboval, tak jasně lezeš tam, kam nemáš. Je spousta koutů krásné přírody, kde tohle řešit nemusíš. Ta profláklá místa, kde se budují záchytná parkoviště je třeba navštěvovat jindy, kdy tam není nával a jinak je nechat motorizovaným uřvaným mastňákům.
Já to nepotřebuju... já si jen představil, že by to mohl být projekt za hromadu miliónů a napsat se to dá za týden... ;-)
Doprdelevleztí už nemá žádné hranice
Kde se dá tahle cedule najít?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ruslan...
přijde mi to jako bratrská pomoc v roce68
Když tak koukám na ten nápis, zní velmi výmluvně. Kdyby jím vyjadřoval Číňan svoje přátelství, mělo by snad být zdůrazněno čínsko-české přátelství, ne ?
Jestli to napsal Číňan, tak to lezení do prdele nebude. Na druhou stranu to zní skoro jako "Mám vás rád, tak musíte mít rádi mne!"
.. ale učo mu nějaký našinec doprdelevlez napovídal :( jak bývá v naší kotlině zvykem.
Na googlí překladač to fakt nevypadá :-))
Někde jsem tyhle krabice už viděl, a měly to být ty, které nám sem poslala Čína ;-)
Tak hlavně jestli to nejsou přebalené ty, které něktěří vrací jako vadné, naposledy Tyrolsko.
https://www.profil.at/wirtschaft/corona...
Mimochodem, nevíte, také jsme někdy něco vraceli, nebo vše bylo v top kvalitě?
Zas, na druhou stranu, u každýho fláku asfaltu v poli máš ceduli s hvězdama do kruhu. Prezentace je potřeba, to dělá kšeft.
Kdyby to poslali zdarma jako drobnou omluvu, tak by to mohlo být.
Tak ty mě taky serou, na druhou stranu aspoň víme kde se projeb... víc peněz než je obvyklé.
A budem je tu mít zpátky :-(
https://marekhurt1.blog.idnes.cz/blog.aspx?c...
Prymulo neser!!!! Nejpozději na konci dubna ten zasranej hadr na hubu už odkládám :-((((((( Dejchat se to přes to pořádně nedá a teď v těch vedredch už to začíná být fakt nesnesitelný... Huba se mi v tom paří apod.
https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus...
Ani když ti to nařídí prezident?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/on-line...
No teda, to už je skoro vzpoura :-))
V tomtéž odkazu:
„Zastávám názor, aby hranice byly uzavřeny rok, nikoli dva roky,“ uvedl prezident Miloš Zeman v rozhovoru pro Frekvenci 1.
Nevím, jestli se z toho Výběžek vzpamatuje. :(
To nadšení, když se otevřely kdysi hranice už vyprchalo, navíc s touhle vládní bandou není jisté kdy vzpomenou jak je snadné je pod nějakou záminkou zase zavřít.
Nejenom výběžek. Třeba celej "automotive" a to celosvětově. Dělali jsme zařízení pro korejskou firmu, do její výroby v Německu. Mělo to tam být před měsícem ale už to zůstalo u nás, celá výroba je tam teď zakonzervovaná, němci propuštěný, korejci nezvěstní ...
I když automobilky plánují pomalý náběh, stejně auta teď skoro nikdo nebude kupovat.
Nebo letecký společnosti a výrobci letadel. Měsíc, dva to vydrží. Rok, dva určitě ne.
Tak a teď aby Prymula zas přehodnocoval svůj vyslovený názor, upravoval svoji dlouhodobou strategii :-))
Já ti nevim, mě to přijde jako celkem normální vyjádření, žádnou velkou změnu nevidim. Strategie se holt musí u takovýhle věci upravovat průběžně, žádná strategická, na roky dopředu, není. Jsou jen výhledy a studie, ale to je jen teorie.
Uvidíme co ten test, už měl být hotový, to mě štve! Ale jestli dopadne jako v Rakousku (a třeba ty zdravé prodavačky v supermarketech tomu napovídají), tak to bude hodně blbý :-(
Teď jsem si dělal jen srandu, když vidím dva články nad sebou, i jak šly časově po sobě. V prvním Prymula mluví o několika měsících s rouškama, vzápětí Zeman praví, že měsíc, nebo půldruhého. Tak proto.
I když kdo ví, uvidíme :-)
Nechal bych je jen v obchodech a podobných místech, případně v centrech měst. Tam asi význam mají.
To rozhodně. Ono to tak nějak i vypadá. Na vesnicích vidíš roušky na hubách spíš už výjimečně, když se lidi někde víc nahusto potkávají. V obchodech všichni a furt. Prostě to vzalo takovej přirozenej a rozumnej směr.
Ty věříš tomu odborníkovi z Hradu? :D :D
Testy stále odkládají, měli začít minulý týden, potom tenhle a teď prý až v květnu, ale pro jistotu už neříkají který týden.
To víš připravit a udělat nějakých padesát tisíc testů to není žádná legrace, to vyžaduje přemýšlení a nějakou organizaci a to už je zřejmě na ně příliš.
Teď jsem četla, že mají začít ve středu.
No tak sláva, už si určili, že začnou ve středu, to je posun proti předchozím pondělkům. Tak snad nám brzo prozradí i kterou středu :-)
Tak zpět, je to zpráva z Blesku https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-koronavirus...
Jinde jsem zatím nic takové nenašla.
Možná bude načase zase naladit Rádio Jerevan. Tam snad budou mít nějaké serióznější a přesnější zprávy...
Tak už je to i na idnes https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/plosne...
Ode dneška se má také ve vybraných lokalitách spustit chytrá karanténa
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/chytra...
Po pravdě, přijde mi to jakési nesystematické.
Současná vláda a systematičnost je oxymoron.
Ale začali s tím až ve čtvrtek :-))
A navíc poněkud snížili počet testů a za 3 hodiny odebírání vzorků byla vyčerpaná jejich denní kapacita.
Jak je vidět, i stavění stanů pro odběry se počítá :o)))
Neměla jsem možnost vidět zprávy a teprve budu hledat nějaké info na netu.
Ráno se ale kasali, že třeba na Míráku počítají s frekvencí cca 40 odběrů za hodinu, tj. cca 400 testů denně.
Asi záleží jak kde a na jakém místě.
A třeba Olomoucko začne se vzorkama zítra a pozítří.
Ale je to fofr jeden odběr za 20 minut. Tímhle tempem to snad stihnou ještě dřív než jim lidi odjedou na dovolenou do Chorvatska.
Kde byl jeden odběr za 20 minut?!?
Já píšu cca 40 odběrů za hodinu. To je jeden odběr za cca 1,5 minuty.
Teď jsem našla krátkou informaci v on-line zpravodajství
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/v-cesku...
"Ve studii ke zjištění výskytu nákazy covid-19 v populaci se dnes nechalo otestovat 3251 lidí. V Praze to bylo 1445 lidí, Brně 1262 a v Litoměřicích 544 osob. Vyplývá to z informací na webu Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS). Lidé čekali ve frontách dlouhé hodiny, vznikaly mezi nimi i konflikty, zejména mezi seniory. Zájem organizátory studie překvapil, dnešní kapacity se vyčerpaly už krátce po otevření. Celkem je v plánu otestovat 27 000 lidí."
Ty naplněné kapacity krátce po otevření chápu tak, že přišel dostatečný počet zájemců hned po otevření, takže další už byli odmítáni.
Co vás vytočilo 128
Kromě covidu..
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.03.2020
Autor: radka
Kážeš vodu a sama víno ...
Jako bys to neznal. Hospoda... :o)))
Těch 400 dělají tak na 14 odběrních místech. Vyřízení jednoho člověka trvá 20 minut. 15 minut trvá zpracování a vyhodnocení vzorku a 5 minut je na příchod, odchod, odběr vzorku a oznámení výsledku. Takže těch 20 minut je spíš hodně ideálních, spíš bych věřil 25 minutám.
Tak to prrr - v Praze jsou za tímto účelem jen 3 odběrová místa - na Míráku, v Kateřinské (pro děti a seniory) a v Zítkových sadech. Pokud se celkem za den udělalo v Praze 1445 testů, pak připadá na jedno odběrové místo více jak 450 testů za den, což je o něco více než bylo v plánu.
Ale je fakt, že rozdíl bude v délce odběru a v délce vyhodnocení testu. To trvá podstatně déle než samotný odběr.
Aha, tak takhle ano. Takže upřesním, na jednom "místě" na jednom prostoru je různý počet odběrových míst (lidí) co provádí odběr, někde 6 a někde až 14. Jeden vzorek je 20 až 25 minut, takže počet za den záleží jen a pouze na tom kolik lidí to dělá a jak dlouho. Jeden pracovník neudělá za hodinu víc než 3, ale spíš jen 2, protože si musí taky občas udělat pauzu.
Mám dojem, že třeba v Litoměřicích nebo kde to bylo, byly na jednom place jen 4 pracovníci co brali vzorky, tak se dá snadno odhadnout kolik toho asi tak za ten den udělali.
Ale ono je to celkem jedno, protože odběry vzorků se dělají hodně nesystémově, tak jakou vypovídací hodnotu asi tak můžou mít, že.
Fakt je někde 14 odběrových míst?!?
Tohle testování probíhá jen v Praze, Brně, Olomouci, Uničově, Litovli a Litoměřicích. Očekávala bych, že nejvíc testovacích míst bude v Praze (tady jsou 3) a pak v Brně (tam je tuším jen jedno).
Už jsem to psal, nedorozumění v pojmech. Ty považuješ za odběrní místo to místo, kde stojí stany a dělají se odběry. A za místo to považuješ bez ohledu kolik je v tom "místě" vlastních odběrních míst - pracovníků kteří odběry dělají.
Na nějakém místě v Praze mají dva stany a v každém n je po sedmi lidech co dělali odběry, tedy 14 odběrových míst.
Teď říkali, že v Brně na jednom místě postavili v řadu stanů a nastoupilo tam přes 30 mediků co dělali odběry, takže nejen splnili, ale i překročili denní plán :-)
Je to podobné jako budovy s praktickými lékaři. Na jednom místě - středisku je třeba 5 praktických lékařů se svými obvody a také se to považuuje za 1 "středisko", ale ve skutečnosti jich je 5 a čím víc lékařů, tím víc vyřízených pacientů.
Jj, počet mediků odebírající vzorky je z mého pohledu opravdu něco jiného než odběrové místo :o)))
Ale hlavně že jsme se nakonec všeho správně dopočítali :o)))
Kolik odběrných míst vidíte na fotografii?
https://i3.cn.cz/15/1587634664_P202004230380201...
No prosím, jak rychle se učíš.
Včera si ještě netušila, která bije a dnes už děláš kvízy.
To je zase něco jako "právničtina"... :-/
Taky "odběrové místo" chápu jako ten jeden stan, maximálně několik stanů u sebe na jednom náměstí apod..
Ale je mi u **** kolik stolků/pracovišť tam pak uvnitř mají připravených k odběrům...
Když ono to pak líp vypadá, že? Pro mne jsou to ale jenom taková virtuální hausnumera :-/ Když stejně v Praze mám výběr jen ze 3 geografických míst, kam bych se případně mohl jet nechat otestovat...
Jj, je to slovíčkaření.
Běžně se odběrovým místům říká odběrové místo a neřeší se, jestli vzorky odebírá jeden doktor nebo tři.
U tohohle testování jsou "odběrové stany" :o)))
https://covid-imunita.uzis.cz/index.php?pg=kde...
S Lelkem chvilku trvalo, než jsme si to vysvětlili a někteří z toho holt mají druhé Vánoce.
No a AV z toho zase bude mít ujímání :o)))
Ten ať radši zase zaleze... Celou dobu o něm skoro nikdo neví a pak občas plácne nějakou kravinu :-/
Mně na tom sere nejvíc to, že už vymýšlejí jak by se už letos nejlíp cestovalo do ciziny na dovolené a tady budeme mít skoro stanný právo :-((( Prdlačky, do prdele pojedete!!! Akorát to sem zase pár magorů z vás přitáhne... Jestli vám to za to riziko stojí, tak si ale pak hraďte veškerý léčení a repatriační lety domů ze svýho :-( A po návratu minimálně na měsíc do karantény, voni vás takový blbý nápady přejdou :-/
Takovýhleho prezidenta mám poslouchat??? https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prase-bylo...
No a není úžasný ten náš prezident když se tak zajímá o chudáka prase a zabijačku?
Spíš mi je z těch dvou na blití, když slyším a čtu, s jakou arogancí lžou lidem do očí i v takhle stupidním případě.
Ani nevíš, jak ti (ne)rozumím, z prolhaných a arogantních lidí je mi taky na blití.
Papalášství zase vystrkuje růžky, no.
Jaképak vystrkování růžků, pro hradní bandu je to norma už několik let.
Nojo, ale ta desetilitrová pokuta snad ještě platí, ne?
To víš, že platí. Ale to není potřeba uplatňovat na silácké řeči v (virtuální) hospodě a hrdiny skryté v lesích. Jak kdyby sis nepamatoval, co se nadávalo na bolševika po hospodách, zavírali jiné.
Jsem ochoten to se zatnutými zuby akceptovat, ale jenom v MHD, obchodech a tam, kde je pohromadě víc lidí. Nevím, proč bych to měl ale mít na hubě všude :-( A k tomu ještě letos přes léto, v těch vedrech co asi zase budou... Už teď se mi v tom paří huba a mám zaděláno na pěkný opar :-( Akorát si tím vypěstuju vstupní bránu pro vstup té infekce do těla :-(
A kde jinde, kromě toho, co jsi vyjmenoval, bys roušku musel mít?!?
Hele, doma ji fakt nosit nemusíš :o)))
Tak např. na ulicích ve městech/vesnicích to pořád snad ještě vyžadují, ne?
Tak to snad patří pod "tam, co je víc lidí".
Nebo ty máš roušku na nose, i když si na ulici sám?!?
Já teda ne.
Ne, protože v takovém případě mám v kušni cigáro ;-)
Čekám ale, kdy mne "konečně" vyhmátne nějakej přemotivovanej cajt, protože se i přes svůj selský rozum chovám protizákonně :-/
A pokud vím, tak ze začátku psali v novinách jako o vyvrhelech a o buzeraci těch, co šli jenom se smetím do popelnic, bez roušky...
Navlíkni červenej svetr a pevným hlasem mu sděl, že jsi tam přijel z pověření ministerstva pomáhat s promořováním. Uvidíš, jak ho zblbneš.
Njn, ty to fakt nemáš jednoduchý :o)))
Však ty k tomu pohledu na vyvrhely taky nemáš daleko. Stačí to srovnat s tvým názorem na překročení hranic o pár příspěvků výš.
Ve středozemi je na to asi jiný pohled, než od čáry :o)
Psal jsem od dovolenkářích, kteří musí za každou cenu vždy jenom za hranice...
Takže na dovolenou do řídce obydlené krajiny lužických jezer ne, zato dovolená v Praze by byla OK.
Bože to je vůl https://www.novinky.cz/krimi/clanek/zakaznik... po tomhle zveřejnění ho musí sousedi poznat.
A to tak, že přímo do běla :-)
https://www.novinky.cz/domaci/clanek...
Proč to nenavážou napevno přímo na výkonnost ekonomiky (třeba HDP), případně s nějakým koeficientem, nebo průměrem za posledních "x" let, aby se ztlumily prudký výkyvy (na obě strany)?
Ještě by to tak někdo chtěl i u jejich platů a to by byl malér :-)
Plat politika jako funkce minimální mzdy.
Jedinej způsob, jak by si milánci mohli zvednout love by byl, přidat těm úplně vespod.
Ale to nikdy nebude, oni nám už vysvětlej, proč...
Probůch jen to ne !!! To bychom byli v "Řecku" do roka a do dne...
Ale navázat to na výkonnost ekonomiky, to by byla jiná písnička. Jen se obávám, co by se dělo ve statistickém úřadu.
Do Řecka se dostanem stejně. Státy čas od času krachujou.
Jedeme tam. Ale nemusíme zas až tak rychle !
Ať stačím utratit nasyslené, než je sežere hyperinflace jak v Zimbabwe.
Kup zlato nebo stříbro, dej ho do hrnce, přikrej poklicou, zalej voskem a zakopej pod statným dubem.
Za pár tisíciletí budou mít archeologové radost, až najdou poklad velmože z doby křemíkové...
Tak na zlato by mi místo hrnce stačila asi krabička od sirek za třicetník. Zas tolik času na utrácení nepotřebuju :-)
Ono to tak je, zvyšování důchodů je dané výší inflace za předloňský rok + nějaké procento ( asi 1/4 ale to si nepamatuju) a tím je dané pravidelné zvyšování důchodů. To je dané zákonem a to bude dodržené.
To jen vláda se dvakrát plácla přes kapsu a přidala ještě něco navrch a tohle přidání navíc prostě nebude. No neneštvalo by to? :-)
Nojo, jenže brát za měřítko jen inflaci by mohlo být pěkně divoký. Vem si, kdyby přišla velká krize, platy šly rapidně dolu, inflace jako splašená nahoru, tak by důchody rostly i při celkovým propadu. V klidných dobách, které víceméně zažíváme to tolik nevadí, ale co není, může být zítra ...
Ale určení výše důchodu je daná sice zákonem, ale jen a pouze parlamentním a ne přírodním nebo nějakým fyzikálním :-)
Nevím přesně, ale ta inflace má rok zpoždění.
V době rozhodování ještě nejsou výsledky roku k dispozici.
Heh, asi celosvětový problém číslo jedna :-(
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek...
Je vidět, že takovouhle instituci si platíme už fakt zbytečně... Na mnohem důležitější věci asi nemá koule, když má čas řešit takovéhle kokotiny :-( :-/
Teď, teď tu byl... :o)))
https://www.nakole.cz/diskuse/28459-co-vas...
Tak do "zaujalo" už nelezu, mám tam přes 150 nepřečtených :-(
Než tam plácnout něco, co je o kus výše, tak se na to radši rovnou...
V takovém případě téma otevřu a zavřu a sluníčka jsou pryč :o)))
Jeden kolega takhle řešil nakupené mejly - jednou za čas udělal ctrl+A a delete s tím, že co bylo důležité, tak se dotyční ozvou.
Jo, ale moje případná blbost/neznalost předešlých věžáků zůstane ;-)
Hmmm, tak přesně 146 :-) Odchytil jsem jenom první 2 a pak se tam toho najednou nahromadily desítky... A to už odmítám najednou číst :-/
Já to řešívám tak, že čtu jen reakce na mne a pak očima přejedu jen ty krátké příspěvky. Občas něco zaujme. Dlouhé přeskáču.
Přesně, když člověk ignoruje věci, které ho nezajímají (třeba hádky některých), dá se to prolítnout docela rychle.
Je samozřejmě možné, že i leccos zajímavého tak přehlédnu, ale nejde o život...
Napadlo mě, že by bylo hezké, kdyby byly barevně odlišené témata a větve diskuze, kam už jsem něco napsal. To jsou přecijen místa, kde bych četl pozorněji...
Řěení hovadin je ve světě na prvním místě a u nás jako vždy vlezem do každé prdele. Se snad už fakt posrali.
https://www.ceska-justice.cz/2020/06/simunkova...
Děláš všechno pro to, aby ti praskla cěva. Stojí ti to za to? Až ji státní prezident v říjnu vyznamená za přínos humanitě, tak to s tebou teprve sekne. Že se na to nevy...! :-) Bojuješ s větrnými mlýny.
Tak pokud mně dosud nepraskla, tak už nikdy :-) Těch sraček se letos nahrnulo tolik že by mně měly prasknout všechny cévky :-)
... přejdi na první nový (0 nových příspěvků) ...
se.e mě to už docela dlouho!
Tohle je fakt už demence :-(((
https://www.zive.cz/clanky/pocitacovy-master...
Ale to není nic nového. To se jen zase někdo probudil.
Tenhle problém se objevil v počítačovém světě už v roce 2018, ne-li dřív.
https://www.root.cz/zpravicky/python-odstrani...
Njn, to mi tenkrát nějak uniklo...
I tak ale netuším, co je na tom závadného... Ve světě techniky, resp. neživých věcí, by se snad do toho takhle trapně zasahovat nemělo :-/ Nepředpokládám, že podřízenému zařízení bude nějak vadit, že je vlastně otrokem... Jsou to, kurva, neživý věci!!! :-(((
Tím, že tahle slova zakážeme používat, chceme abysme ve výsledku vlastně ani nevěděli co kdysi znamenala??? Mi to přijde opravdu ujetý :-(((
Pokud není slovo, tak ta věc neexistuje. Jestli ono mi to nepřipomíná román 1984.
Se zas někdo probudil po dvaceti letech v komatu...už roky se používá master x backup, případně primary x secondary, primary x backup a tak podobně...
Termín "slave" jsem v dokumentaci neviděl už hoooodně dlouho...
Jasně, já jsem s tím naposledy přišel do styku ještě s IDE disky. A to je opravdu už nějaký ten rok zpátky.
Pak ale nechápu proč se to řeší teďka, když už se to vlastně ani nepoužívá... O Linuxu a jemu podobných vím ale celkem nic, takže mi mohlo něco uniknout.
To ale není pravda. Navíc secondary ani backup vůbec nejsou synonymem pro slave.
Master x slave se (většinou) používá ve významu objektu, který řídí a který je řízený. Typicky třeba SPI komunikace, kdy master rozhoduje s kým bude komunikovat, jak rychle a jak dlouho (vysílá hodiny). Slave jenom čeká, až mu master komunikovat umožní, sám nemůže vůbec nic.
https://en.wikipedia.org/wiki/Serial_Peripheral...
Secondary bych očekával v situaci, kdy objekt plní stejnou roli jako Primary, jenom je prostě až na druhém místě.
Další sběrnice master-slave, je třeba one wire od Dallasu (oblíbený teploměr ds18b20).
https://en.wikipedia.org/wiki/1-Wire
Podobně je na tom i I2C, taky tam se označení slave používá, tahle sběrnice zvládá navíc multi-master.
https://en.wikipedia.org/wiki/I%C2%B2C
Nebo když otevřu reference manual od procesoru STM32F205, tak se to tam slovem slave jen hemží, kromě již zmíněných rozlišují mastery a slavy i při přístupu k paměťové sběrnici, timery mohou fungovat v slave režimu....
Zřejmě čtu dost odlišné dokumentace. :-)
Jakpak se na tohle zrovnoprávňování asi tváří ti, co nadšeně vyhledávají služby rázné dominy v kůži a s bičíkem. :-)
To netuším, ty někoho takového znáš? Oni se tím lidé zpravidla moc nechlubí. Já myslím, že na jejich choutky to zatím nemá příliš vliv, záleží, co bude další krok...
Každopádně bych řekl, že rázná domina je zatím v pohodě, tlouct chlapi bude v souladu s feministickými vrtochy, prosazením ženských práv a podobně, to nikdo zakazovat nebude... naopak sm dominant je jednou nohou v kriminále už roky, přecijen zmlátit ženskou a tvrdit, že sama to tak chtěla, působí jako hloupá výmluva i v případě, že by to byla pravda. :-)
Neznám. Ale co vim,s oblibou si hrají na otroka. Takže hrozí definitivní zrušení těhle hrátek. :-)
Zrušení ne, jen přejmenování. A ten otrok si to zapamatuje rychle, když ho za každou chybu seřeže rákoskou... ;-)
Komunikační sběrnice je většinou typu Master-Slave, kde ten master jí řídí a slave poslouchá. Bez mastera si slave ani neškrtne, protože nedostane povolení komunikovat. Je to zcela běžný a většinový systém komunikace na nejnižší úrovni.
No nedej boše aby k "slave" ještě vedl černý kablík...
A jaká barva by tedy byla politicky korektní? :-)
Tak mě napadá, co Apple, není to rasismus vyrábět bílé výrobky?
Chtěl jsem napsat, že asi jediná povolená barva bude šedá... jenže přes 50 odstínu šedi se vracíme zase na začátek... :-D
Naštěstí uvnitř té černé bužírky je spousta krásně barevných zkroucených žil. Já to nedokážu správně vyložit, ale jsou to jasně queer barvy uvnitř černé. Tož se snažte...
Očekávám že dojde i na + a - v rámci vyváženosti :)
Za nedlouho budeme vzpomínat, že řeč bylo možné používat i k výměně informací, nejen korektně plkat... :-(
Vždycky, když se stane nějakej podobnej průser, tak se od někud vynoří nějaký zástupný téma, typu sběrnice, aby se ten problém odvedl někam jinam.
Takže pro připomenutí - problém není pojmenovávání funkčních celků ve výpočetní technice. Problém je, že si pár policajtů utrženejch ze řetězu udělalo z ulice sklad mrtvejch negrů...
https://www.youtube.com/watch?v=knAqM2Gsfi4
Tak to vypadá, že našli pachatele, který před lety zavedl v GITu politicky nekorektní slovo MASTER...
https://www.root.cz/clanky/cechum-neni-vymena...
Tuhle histerii fakt nechápu... :-/
Vypadá to, že bude potřeba zavést seznam zakázaných slov, aby je člověk nedopatřením někde nepoužil.
Jediná snesitelná hysterie je projekt Hysterical literature od amerického fotografa Claytona Cubitta.
http://hystericalliterature.com/sessions
Otravní mravokárci se z pánbíčkářství přeorientovali na progresivní ideologie.
Z fáze "nebudeme říkat taková slova jako negr, kripl, žabožrout nebo skopčák" se to posunulo do fáze "budeme bojovat za zákaz slov, o kterých si myslíme, že by mohly někoho urážet".
Možná by tohle fofrum mohlo jít příkladem, nezdá se ti? Ohleduplnost především, i když je to skoro nemožné. :-)))
Jenže nejhorší na tom je:
1) Když se vyloučí všechna potenciálně nekorektní slova, tak tím jazyk výrazně utrpí, sníží se srozumitelnost a efektivita přenosu informací, jednoslovné výrazy se budou komplikovaně nahrazovat opisnými větami...
2) Člověk netuší, co dalšího se bude zakazovat třeba za rok. Zatímco stavby a výrobky se obecně posuzují podle norem platných v době vzniku, tihle blázni chtějí revidovat i historii a za název, který je dnes korektní tě klidně za 5 let budou kamenovat... :-)
Jo, je to typickej pokus o odvedení pozornosti od podstaty problému. Budem kriplovi říkat tělesně postiženej, aby to vypadalo, že jsme pro něj něco udělali.
Protože to dá míň úsilí, než opravit ulicu tak, aby se na ní mohl pohodlně pohybovat na vozejku.
A ve školách budem (teda, ne my, USAci) učit děcka, že správný slovo je afroameričan, teda vlastně Afroameričan, bo nejsme rasisti.
A pak školám ořežem rozpočet, bo krize. Teda, ne všem školám, rozumí se. Hlavně těm co do nich choděj negři. Negr je stejně nevzdělatelnej, že jo...
"Vaše heslo musí být dlouhé alespoň 8 znaků, obsahovat alespoň jedno velké písmeno, jedno malé písmeno, jednu číslici a nesmí obsahovat mezeru."
Ještě občas požadují i nějaký "znak". Humus, mám hesla už v alespoň v pěti variantách a když na mě někdy po delší době vybafne přihlašovací stránka, trefim to správné většinou až jako poslední :o(
Tak třeba Jrr12345 a podobně tomu vyhoví a vyhoví většině požadavků na heslo, takže se může stát běžným universálním heslem. Já mám hesla 3. Jedno je pin ke kartě, jedno je podobné universální heslo a jedno je dlouhé a složité pro přístupy do mailů, bankovnictví a podobných důležitých věcí. No a pak tu kupu různých starých hesel rozesetých po světě, které už nepřestavím a nezměním a stále mne otravují. Ale na ty mám sešitek, protože o nic moc důležitého nejde.
Tak já mám jedno univerzální heslo pro e-shopy a najednou Decathlon držkuje, že jim moje heslo není dost dobré a že navíc nesmím použít mezeru...
Náš IT doporučuje nějaký heslový trezor. Vstup na jediné heslo a v něm jsou pak všechna ostatní hesla.
Tak hlavně ten heslový trezor nesmí mít zadní vrátka, v takovém případě bys totiž všechna hesla naservíroval autorovi na stříbrném podnose... ;-)
Z mého pohledu jsou hesla do padesáti eshopů úplně k ničemu. Člověk tam objedná jednu blbost a navždy už tam straší doručovací údaje (někde jde objednávka bez registrace, většinou není na výběr), protože zrušit účet je pracné (často skoro nemožné). No a když tam někdo heslo uhodne, tak může co? Zjistit, co jsem si objednal a kam. To fakt není konec světa...
Něco úplně jiného je e-mail nebo banka...
Strašnej vos*r, ty hesla. Jak v roce 1990. Pokrok: 0.
Hlavně ty debilní, naprosto zbytečný, periodický změny hesel. Podle mojí soukromé ankety se lidi dělí do dvou skupin: rotátoři a inkrementátoři.
Zhruba 90 % lidí jsou inkrementátoři.
Takže - anketa :-)
Inkrementátoři pod příspěvkem +
Rotátoři pod příspěvkem -
To jako myslíš + rovno palec nahoru a - rovno palec dolů? Nebo jak?
S heslama mě teď "vytáčí", nebo spíš jen otravuje prohlížeč Chrome. Furt abych odklikával "zavřít" ...
Pche, standardní požadavek na uživatele u nás v práci ;-)
My s kolegou jako ajťáci máme ještě extra dvě, která to mají rozšířené na "minimálně 17 znaků" :-) A hezky pravidelně měnit po 3 měsících, a ta mrcha serverová si navíc pamatuje asi 3 nebo 4 zpětně :-)
Ani mi nemluv - kvůli jedné aplikaci musím mít také extra heslo dlouhé "minimálně 17 znaků". Měnit se musí také každé 3 měsíce a navíc si to pamatuje 10 opakování zpětně.
V práci jsem tomu ty čtyři dny věnovala. V jednom dnu to nebral, ale druhej den už to chápal jako další heslo... čtvrtý den tam šlo zadat to původní. Protože jsem se přihlašovala jednou ráno, tak se to dalo jednou za kvartál vydržet.
Tyhle dementy asi nikdy nepochopím https://www.novinky.cz/krimi/clanek/na-moravce...
Také nechápu, jak někdo může podstupovat takové riziko. Není jediný, kdo se vydal o víkendu na řeku a semlelo ho to. Tohle je ale mega magor.
Já to tak trochu chápu, ne každý je schopen být plně při smyslech 24 hodin denně, bohužel, bych mohl vyprávět,nechtěl bych být v kůži toho "dementa" :-(
Víme houby jak vypadal tok v místě vyplutí a jak moc se změnila situace přes soutokem a kolikrát už to tam sjížděl a za jakých podmínek.
Lelku, ty si fakt myslíš, že když je řeka označená za rozvodněnou, tak je vhodné ji sjíždět?!?
Navíc vzít ještě do raftu děti...
To já nevim, ale nejspíš nikdo z nás neví jaké měl znalosti a zkušenosti ve sjíždění dravých řek on a jeho děti. Ani nevíme jak to rozvodnění vypadalo.
Že vzal tu malou holku už asi bylo riziko, které se bohužel naplnilo, ale 15 leté děti už běžně s doprovodem jezdí divokou vodu.
Jestli neměl znalosti a zkušenosti s takovou vodou, tak je debil a do konce života má o čem přemýšlet.
Chceš říct, že rozvodněná řeka je to samé jako divoká voda?!? To snad ani nemůžeš myslet vážně!
Divoké vody jsou toky, které jsou dneska už dobře popsané. Každý ví, co ho tam může čekat a jede tam s řádným vybavením.
U rozvodněné řeky vůbec netušíš, jak se ta voda chová a co tě může potkat. Kde jsou jaké naplavené kmeny, jaké se vytvořily proudy apod.
Ty opravdu schvaluješ, že se najdou jedinci, kteří se vydají rozvodněnou řeku sjet?!?
Ve valné většině čtu ráda tvoje názory, protože jsou střízlivé a mají hlavu a patu.
Tady s tebou ale nesouhlasím a dost se divím, že počínání těch lidí schvaluješ.
Že tys to nedočetla do konce? Přečti si znovu poslední větu :-)
Ta poslední věta tam byla od začátku nebo si příspěvek editoval?!?
Co jsem zaslechnul, tak ta řeka byla v té době na jedničce, takže nic dramatického, jen o něco zvednutá hladina.
Když po Berounce (volej) jedou vodáci s dětmi, mají tyto plovací vesty.
Náhoda je blbec ...
Neměla-li helmu, mohla se praštit do hlavy a utopit se.
Když vidím kolik vody teče v Dyji a Moravě, tak bych tam nelezl. A to jsou obě na jedničce, Morava by se zítra mohla dostat na dvojku až doteče voda z Jeseníků.
Co dokáže voda z Jeseníků jsem viděl kdysi po povodni na potoku, kde je za normálních okolností vody max. po kolena. Zkroucený železniční koleje, v Hanušovicích urvanej kus kopce, tunový šutry rozházený po louce jak pingpongový míčky.
Pokud si rovnou nehodí mašli. Zabít z nedbalosti vlastní dítě, to jen tak nepřebolí.
To je ta dnešní "porcelánová" doba. Dřív Bůh dal, Bůh vzal a vyrobili osmé...
Jasně, mámo, umejem ty děti, nebo si pořídíme nový? Takhle nějak? :-)
Já tomu moc nerozumím, ale mám pocit, že s raftem se za obvyklého toku po většině řek prakticky jet nedá... že jim to zjevně nedopadlo podle představ, o tom žádná...
Ty řeky u nás jsou rozvodněné už nějaký den, moc dobře kretén věděl do čeho jde.
To nejspíš věděl a jsou lidé co za takovou a ještě divočejší vodou jezdí přes půl světa a těší se až se někde pořádně rozjede.
Podstatné jsou znalosti, zkušenosti a dodržení všech pravidel pro takovou jízdu.
Ano to máš pravdu. Potrestán je taky dost, je těžké pro otce se smířit se ztrátou potomka. Já bych to asi nedal.
Můžeš mi říct, jaká platí pravidla pro rozvodněnou řeku?!?
Z mého pohledu jediné - nelézt tam.
Já samozřejmě předpokládám, že to byl aktivní sportovec a raftař. Pokud nebyl tak nemá smysl o tom dál cokoliv psát. A pravidla? Nejspíš velice podobná jako pro obdobné sporty s pohybem volnou přírodou, kde se často hledají vlastní cesty. Porušení těch pravidel bývá často bolestivé a bohužel občas i tragické, ale to k tomu nejspíš patří, že se čas od času někdo z cesty nevrátí.
Tak zrovna u aktivního sportovce a raftaře bych takovou nezodpovědnost neočekávala.
Ovšem ta pravidla pro sjíždění rozvodněné řeky by mě zajímala.
Osobně si myslím, že nic takového neexistuje.
Zradu bych viděl v samotném raftu, druh plavidla, na kterém se sjíždí dravé řeky v Himálaji, Alpách, tak proč ne Morávka..
Já to znám jenom z fotek nebo z filmů, ale: rafty v Himalájích nebo v Alpách jsou poměrně široké gumové čluny, které mají určitou stabilitu. Tady u nás na Sázavě se jezdí také na raftech, ale to jsou takové jen o něco širší kánoe, sice rovněž nafukovací, ale stabilitu ve velké vodě to nemá žádnou.
Ten otec je prostě blbec!
Já se ho teda nechci zastávat, protože nevím (stejně jako vy ostatní) na čem jeli, do jakých podmínek jeli a jaké měli zkušenosti. Proto bych si ho ani netroufnul odsuzovat.
Ale když už se teda odsuzuje a rozdávají se tituly, kolik denně blbců a debilů žene nezodpovědně své děti do naprosto nevyzpytatelné záhuby tím, že je posadí do auta a vyrazí s nimi (mnohdy s minimem zkušeností a zjevnou neschopností kloudně řídit auto) do rozbouřeného provozu. Aniž bych chtěl umenšovat tuhle tragedii, ale z jednoho mrtvého děcka na raftu se dělá aféra a z nešťastného fotra málem vrah - a o mrtvých děckách na silnici se nejvejš zkonstatuje, že je to smutné, protože se to už holt bere jako taková samozřejmost, na kterou jsme si zvykli. Přitom ty počty jsou dost nepoměrné...
Řekl bych , že je trochu rozdíl posadit dítě do auta, protože ho prostě potřebuju někam zrovna odvézt a posadit ho do lodě na rozvodněnou řeku, protože si chci šlehnout trochu adrenalinu. Takže srovnání trochu nepoměrné.
Kdyby šli do hyper super, tak by s ejim to nestalo. Máš recht.
No v tomhle případě by asi udělali líp , kdyby šli do hyper nebo super. Nebo si ten adrenalin mohli užít trochu jinak a nedělat takovou blbost. PS: nejsem žádný antivodák, najezdil jsem toho na vodě docela dost a to i s dětma a celkem běžně i na WW2.
Myslíš, že kolo (zhusta po silnici mezi autama) je výrazně bezpečnější, než ten raft ?
Já vím, to co děláme my je přece z principu bezpečné. Nebezpečné je to, co dělají jiní a my ne :-)
To by chtělo vyhledat nějakou statistiku. Ale né absolutní počty, ale vztaženou na počet provozovatelů, nebo čas činností strávený ...
Za sebe si jen tak tipnout vůbec netroufnu (na rozdíl od automobilismu).
Jako že s větším počtem bezpečných raftů bychom už tenhle průšvih vzali na milost ? :-) (jen odvozený ftípek)
Ne kolo mezi autama není výrazně bezpečnější, proto bych taky nikdy nejel s dítětem na sedačce v provozu. A k čemu se vlastně snažíme dopracovat, že vzít dítě na rozvodněnou řeku je O.K. ?
Že z některých nebezpečnějších činností děláme málem úkladnou vraždu a jiné bereme jen jako rutinní součást života.
Nikoho nesoudim, ten chlap sám sobě jednou hloupostí zničil život, ani netvrdim, že jsem nikdy žádnou kravinu, které jsem mohl hořce litovat neudělal.
Bral jsem to obecně podle hlasů nejen zdejšího fóra.
Jo, riziko smrti při dopravní nehodě je ve srovnání s rizikem utonutí zhruba trojnásobný.
Zásadní rozdíl je ale v tom, že to auto prostě nějak používat čas od času musím. Když je ale velká voda, můžu se rozhodnout jestli jsem trotl a budu na tom jezdit na lodi s dětma nebo ne.
Kdyby každej používal auto jenom tehdy, když ho používat MUSÍ, tak to na našich cestách vypadá dost jakože jinak.
Přesto, z nějakýho důvodu, když se stane průser typu tupej kamioňák vyhladil rodinu se dvouma děckama v autě, tak nikde nečtu "co sakra na tu cestu lezli, měli sedět doma"...
A proč by někdo takovou blbost psal? Tupoun je kamioňák, ne ta rodina.
Velmi správně, v takové situaci by nikdo takovou blbost nenapsal.
Zato kdyby tupej kamioňák vyhladil rodinku na bicyklech, tak tu blbost napíše pomalu každej druhej...
Nejednou se taková rodinka vyhladí sama třeba cestou na chatu nebo k moři. To je myslím trefnější přirovnání, než cizí zavinění.
Fajn, ale cesta na chatu nebo k moři autem sama o sobě není nezodpovědnej hazard.
Jízda na raftu, cyklistika na silnici nebo lezení po skalách taky ne. Přesto se všude dějí úrazy. Svět prostě není bezpečné místo pro život.
Už jenom to, že posádku raftu tvoří jeden dospělec a dvě děti je kravina, protože prostě ten raft neukočíruje ani na klidnější vodě než byla tahle.
Jednomu "dítěti" bylo patnáct.
To je jednoduché, když nějakou činnost dělá většina, je to v pořádku, to je normální, ale běda, když nějak vybočuješ! :-)
Přestože všichni ví, že s alkoholem se ani na kole jezdit nesmí, překvapivě velkému množství lidí příjde normální jet z hospody na kole. A to i v případě, že nešlo zdaleka o jedno pivo. Z pohledu zákona druh vozidla nehraje roli, ale ta většina to bere jen jako něco, co by se asi jakože nemělo...
Když do tebe ale někde v horách uhodí blesk, budeš nezodpovědný idiot... lhostejno jaká byla předpověď počasí, jak nízká byla pravděpodobnost nebo že daná situace prostě už neměla bezpečné řešení...
O.K. tak dítěti bylo patnáct, to nemění nic na tom, že posádku raftu obvykle tvoří min. 4 pádlující.
Nikdy jsem na tom neseděl, tohle neumím posoudit.
Kdyby tam byl k těm třem alespoň ještě jeden dospělej, bylo by to asi o něčem jiným. Pak je taky otázka jestli to byl vůbec raft, nebo nějaká Pálava.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/vsetinska...
Tak utopených je přecijen víc, tady byli dva dospělí na kanoii, díky čemuž se neutopilo žádné dítě...
Určitě se jezdí autem jen v případě nutnosti ? Nikdy se nejede za zábavou ?
Taky mi připadá, že stane-li se nějaká nehoda při sportu nebo minoritní aktivitě, je dotyčný automaticky kamenován, že měl sedět doma a najde se stádo takových, co by ho nechalo zaplatit výjezd, léčení a pro jistotu by ho ještě zavřeli až by zčernal...
Zatímco když někoho zabije motorista za volantem, bere se to jako normál. Prostě jezdit autem je v pořádku, oběti mají smůlu, to pomalu nestojí ani za zmínku. Přitom mrtvých na silnici je násobně víc, ale v televizi budou měsíc rozebírat toho, kdo se utopí nebo spadne ze skály...
Ale zase, kdybys porovnal mrtvý (to my tady rádi, že ...) k počtu najetých osobokilometrů (u vodáků), nebo osobohodin (třeba u horolezců), možná by to vyšlo naopak.
Tím nechci protěžovat motorismus, ale jen porovnávat porovnatelné :o)
Kdybys totéž udělal u kosmonautů, tak zjistíš, že lítat do kosmu je vlastně docela bezpečné.
No když spočteš počet zabitých kosmonautů na celkový počet kosmonautů, tak ten poměr už nebude tak skvělý.
A právě proto je potřeba porovnávat porovnatelné. Samozřejmě si vždycky můžeš zvolit kritéria, aby ti to vyšlo, jak chceš. Někdy je to ale až příliš nápadné :o)
A právě proto, že je potřeba porovnávat porovnatelné, tak nehodu na raftu za povodňové situace nelze porovnávat s běžnou autonehodou.
To by se ta autonehoda musela stát za přibližně stejných podmínek, tzn. někdo by se třeba rozhodl přejet autem most přes rozvodněnou řeku a strhlo by ho to apod.
Porovnej to k těm, co zahynuli při adrenalinu za volantem. To už srovnání snese.
A proč to vlastně porovnáváme ?
Protože se neměří stejným metrem.
Zcela správně. Zahynout na silnici je normální a nikoho to moc nevzrušuje. Pro novináře je to nezajímavé. Za rok 2019 zahynulo v Česku na silnicích 547 lidí. Při 53 týdnech za rok to vychází na cca. 10 mrtvol týdně. No uznejte, že proti jednomu utopenci je tohle nudná rutina.
Zahynout na silnici není normální, ale bohužel relativně časté, ale když už tedy mícháš hrušky s jabkama, mám-li vzít nějaký ekvivalent z autoprovozu k někomu, kdo vezme dítě na rozvodněnou řeku, vychází mi cvok co jezdí 150 po městě s dvojkou v žíle. Jinak toho chlapa nekamenuju, udělal blbost a bude s tím muset žít, takže je mi ho ve finále spíš líto.
Jenže ty to bereš optikou, že pro většinu je rutina jezdit autem, takže se nikdo nepohoršuje nad tím, když denně vozíš děti 20 km po dálnici, jednou týdně vidíš nehodu a řekněme jednou za 5 let se nějaké nehody účastníš... když některá nehoda místo odřenými plechy skončí mrtvými (třeba protože jsi ve stresu něco přehlédl), nikdo ti to nevyčítá, škodu zaplatí pojišťovna a nebude-li alkohol, hrozí ti maximálně podmínka...
Vedle toho hypotetický scénář (netuším, jak moc se podobá skutečnosti), řekněme že pravidelně s děckama jezdíš na vodu, mají adekvátní vybavení, vědí jak se chovat, zhodnotíš riziko jako přijatelné, protože už zvládli náročnější situace... no a třeba to už předtím několikrát dopadlo dobře, všichni si to užili... jen tentokrát se někde stala chyba... :-(
Nepřipadá mi úplně fér tohle soudit, zvlášť bez znalostí podrobností. Co je to přiměřené riziko? Jedno procento? Jedno promile?
Je blázen ten, kdo skáče s padákem, když existuje reálná možnost, že se neotevře?
Je blázen ten, kdo letí na dovolenou letadlem, když tam nemá ani ten padák? ;-)
Na Sázavě se na "gumě" jezdí pěkně v úseku Týnec -Pikovice. To co myslíš je spíš asi ale Pálava nebo nafukovací kajak. Na rafty bývá na Sázavě málo vody a moc šutrů mezi kterýma se člověk musí proplétat.
Jak která. Třeba Sázava měla v sobotu normální stav, tak akorát, aby i rafty mohly plout a nedrhly o dno. Ty rafty zvládnou hodně prudké řeky. Horská řeka v Rakousku a naše rozvodněná je skoro totéž.
Jak už bylo řečeno rozvodněná a divoká řeka je dost zásadní rozdíl.
První stupeň není rozvodněná řeka. To je víc vody v korytě.
...a možná taky nějakej ten bordel v korytě,víry, válce,rychlejší tok, podemletej břeh, prostě nestandardní situace.
Ne. Stav bdělosti se tomu říká. O podemletejch březích a bordelu v řece nic nepíšou, to tam může být po každé bouřce.
To jsou asi oni:
https://g.denik.cz/57/ef/facebook-com2020_denik...
Jasně, jen víc vody v korytě...
Souhlas, tak tedy podobná rychlost a tah proudu.
Před pár lety se pár našich sportovců, asi i dost zkušenejch, rozhodlo pro "Grand Canyon rafting" na rozvodněný Ploučnici. Toho, co nebyl k raftu přivázanej, našli až po dvou dnech ...
Je to tak - rozvodněná je něco jinýho, než divoká :o(
Njn, připraveni na to byli ale celkem rozumně.
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/utonula...
Jenom je asi fakt, že na takovouhle vodu by se asi lézt opravdu nemělo :-/
Taky si myslím. Když jsem viděl, kolik v řece plave klád a ostatního bodelu...
Re: miro5: "Tyhle dementy asi nikdy nepochopím". Nesuď příliš rychle, abys nebyl souzen. Co přesně víš o pozadí případu?
Já sjel za mlada, jako asi každý, nějakou tu Ohři, Starou a Novou Řeku, a také Rožmberk za silného větru, kdy jsem se bál zaplavení kanoe vlnami a převrhnutí. Řekl bych, že na lodi vcelku standardně umím.
Řadu let jsme každé prázdniny jezdili na jednodenní výlet s (tehdy) školákem na nafukovací Pálavě ze Sušice do Horaždic, to byl takový prázdninový rituál s opékáním buřtů cestou. Otava tam měla vždy vody sotva po kolena, na řadě míst se pádly naráželo na dno.
Jedenkrát jsme jeli o víkendu, kdy v předcházejícím týdnu dva dni pršelo. Žádné záplavy, žádné dlouhodobé deště, ani vypouštění vody do Křemelné pro vodáky, prostě nothing, normálka, jen před pár dny dva dni deště. V nějakém zamotaném proutí u Rabí jsem vypadl z kanoe. Syn naštěstí zůstal v lodi a chytil se břehu o kus níže. Ale mě proud natlačil pod převislý břeh, měl jsem tam vody asi po prsa. Voda mě tlačila pod břeh a pod hladinu tak nepochopitelnou silou, že jsem vůbec nemohl ven a na malou chvilku už jsem skoro myslel, že se tam utopím. A to byla jenom ta neviňoučká plytká Otava.
Takže vím, že voda dokáže neskutečné věci.
Takže co - jsem také hloupý, když jsem vlezl v sobotu v Sušici na loď, když ve středu pršelo?
Pokud byl vyhlášen nějaký povodňový stupeň...
Odpověz si sám, ty vysoký skušený vodák dospělák nějak tělesně vybaven a měls problém v určitém časovém úseku s chvilkovou myšlenkou "utopím se?" a má sebou dítě školou povinné ve vývoji důvěřující otci že vše vyřeší, převrhnout se oba, kde je ta ochrana v rozhodující chvíli - dál ani nechci domyslet, a to bez vyhlášeného pov.stupně, v tom vidím demenci dospěláka, on ať si nakládá se svým životem jak chce ale zatáhne do toho dva potomky, jak jim chtěl být současně oporou v nesnázích, svou demencí zmařil život osmileté dívenky.
Když vezmeš osmileté dítě s sebou na volnou řeku i za normálního stavu vody tak také riskuješ. Loď se ti v peřeji zadrhne o kámen, zalije se vodou a zvrhne. No a pak jste oba taženi někam proudem. Jen za normálního stavu v Čechách, pokud tam není nějaká zrada, tak se proud uklidní a zmenší a dá se vylézt. Je to všechno jen o míře rizika, ale bez rizika to není.
Řeč není o normální vodě, ale o rozvodněné řece na které už byl vyhlášen povodňový stupeň.
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/voda-vyliti...
;-)
Klidná hladina rozlitého potoka v polích. To je asi něco jiného, něž prudký tok rozvodněné řeky ...
Ale jinak super!
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
A já snad píšu o něčem jiném?
Ano Brahmo, píšeš o něčem jiném. Pokud napíšeš
"Když vezmeš osmileté dítě s sebou na volnou řeku i za normálního stavu vody tak také riskuješ..."
pak zcela evidentně nemluvíš o rozvodněné řece. A o té byla řeč.
Zkus si všimnout toho "i". Píšu, že "I za normálního stavu riskuješ". Tím dávám najevo, že neriskuješ jen za povodně, ale že prostě ježdění na lodičkách po otevřené řece je prostě riskantní vždy a každý se s tím musí nějak vyrovnat.
Nechápu, proč ti musím na každý druhý svůj výrok poskytovat větný a věcný rozbor toho výroku. Někde máš chybu. Buď jsi blbá, nebo to chápat prostě jen nechceš a jen otravuješ.
Hmmm, osobni invektivy. Dosly argumenty, vid.
Jen si posluz. Hlavne kdyz se ti ulevi.
Osobní invektivy? Jen píšu, že pro tebe stále dokola musím vysvětlovat své výroky. Nikdo jiný s tím problém nemá. Jsi specielní. Tak se dohaduji, proč tomu tak je.
...speciElní... to jsi to tedy vylepšil! :-)
Nic ve zlým, ale nikdo jiný si třeba nechce přidělávat problémy. Taky jedna možnost, n'est-ce pas?
Ty vysvetlovat me?
Tady jsem snad ja tobe vysvetlovala, proc si myslim, ze nemluvis o tomtez, tedy o jizde na rozvodnene rece.
A opravdu o tom nemluvis. Ty srovnavas rizika s normalni vodou a o to neslo.
A stále se točí a stále se toči ...
Koukám, že se tu k tomu rozjela docela slušná diskuze a názory jsou pro i proti.
Nerozporuji, že jsou mezi námi vyznavači různých adrenalinových sportů, kdy občas riskují i víc než je zdrávo. Budiž, nechť si každý sportuje jak chce - je to jeho odpovědnost a jeho riziko.
Co se týká řek, sjíždí se ledascos. Znám také hodně lidí, co milují jarní vody - ostatně některé úseky se jindy než na jaře ani jet nedají.
Ale fakt, vám, co se zastáváte sjížděčů povodňových řek, přijde normální, že při vyhlášení některého z povodňových stupňů, kdy se od 1. stupně hlídá jak voda stoupá, mobilizují se záchranné složky, ohrožené oblasti se připravují na možnou záplavu a hlavně je doporučeno držet se od řeky dál, si někdo vytáhne loď a jde sjíždět rozvodněnou řeku, u které nikdo nedokáže odhadnout, jak se tahle voda chová, kde jsou jaké spodní proudy, kde jsou nánosy překážek apod.?!?
Nasázejte mi mínusů kolik chcete, ale mě tohle normální nepřijde. Je to nejen hazardování s vlastním životem, ale v případě nehody dotyčný zaměstná záchranné složky, které jsou v dané chvíli mnohdy potřeba úplně jinde.
Pokud za normální vezmeme to, jak se chová většina, pak to normální není. :-)
Předpokládám, že to není zakázané a dokonce bych tipoval, že některé potoky mohou mít teprve za prvního stupně dostatek vody, aby tam někdo loď dovezl.
Povodňové stupně a rizika pro přilehlé zastavěné území nemusí korespondovat s rizikem na lodi. Velkou škodu může nadělat i stojící voda.
Já jel párkrát v životě jen na kanoii a o divoké vodě jsem slyšel jen vyprávět, takže objektivní riziko neposoudím. Jako dobrý nápad by mi to nepřišlo, já bych to určitě nezkoušel... ale podle mě tohle patří ke svobodě -> člověk může dělat i nerozumné věci... a pak si za to nese důsledky!
Zkoušela jsem najít nějaká pravidla chování při vyhlášení povodňových stupňů - objevila jsem ale jen obdobná pravidla jako toto
https://g.denik.cz/1/e5/povodne_navod_hasici.pdf
Nějaký vyslovený zákaz jsem nikde nenašla, ale máš tam "zbytečně neriskovat" apod.
No já si právě myslím, že povodňové stupně mají význam hlavně pro záchranné složky a potom pro média, protože to zní akčně. Pro civilisty z toho přímo nic moc nevyplývá.
Zbytečně neriskovat platí tak nějak univerzálně a každý si pod tím může představovat něco jiného. Řada lidí by tam zařadila třeba cyklistu na silnici, že jo... :-)
Tak to ne - povodňově stupně a vše kolem nich, tj. kdo vyhlašuje, co se má dělat apod. máš dané zákonem - 254/2001 Sb.
A rozhodně to není jen pro záchranné složky, je to i o o tom, co mají dělat obyvatelé zasažených oblastí.
Hoď si "povodně" či "povodňové stupně" do gůglu a strýček ti vyhodí dost odkazů.
No a teď máš na mysli něco konkrétního? Vyplývá pro tebe coby občana z povodňového stupně nějaká povinnost nebo zákaz?
Jen jsem to prolétl očima, ale pokud nepatříš ke státnímu aparátu (povodňové plány), nemáš vodní dílo nebo v blízkosti řeky nestavíš, tak běžných lidí se může dotknout akorát to, že v souvislosti s povodní jim mohou vstupovat na pozemek a kvůli odvracení škod budou muset i ledacos strpět, což bude dovoditelné i z jiných předpisů... když hoří, tak hasiči taky mohou na cizí pozemky, do objektů a třeba i způsobit škodu...
Takže co konkrétně se podle tebe vyhlášením povodňového stupně pro běžné lidi mění?
Třeba tady
https://www.edpp.cz/aktualita/jak-se-chovat-pri...
nebo tady https://g.denik.cz/1/e5/povodne_navod_hasici.pdf
Obce z povodňových oblastí mají většinou nějaké obecné pokyny na svých portálech - třeba tady
https://m.veseli-nad-moravou.cz/informace-pro...
Jinak ano, "neriskovat" vychází už z občanského zákona a v různých podobách se to najde i v mnoha jiných legislativních předpisech.
Jsou silničáři jezdící ve městě po chodníku (i dost rychle) silničáři nebo chodníkáři?
Nemůžu říct, že by vytočilo, ale asi se to hodí nejvíc sem. Ještě bych se vrátila k tomuhle Brahmovu příspěvku ke křižovatce na Prašném mostě:
https://www.nakole.cz/diskuse/28755-cyklonovela...
Re: Cyklonovela 2
Znáte jí jen ze Streetview a z auta, jak ckp13 dokázal. Takže jste na tom s Bárou zcela nastejno. Křižovatku jste neprojeli, ale podjeli. To je analogické jako přelézt plot a podlézt plot. Sokolové si to dokonce zakazují.
Datum: dnes v 09:50
Autor: Brahma
-----------------------
Brahmo, ty nesneseš protiargument. To pak začneš nesmyslně mlátit kolem sebe. Prostě ti někdo kopnul do báboviček.
Bydlím poblíž Vojenské nemocnice, takže jak jistě chápeš, pokud jedu do centra, jedu vždycky přes Prašňák. Jezdím přes něj denně (skoro) - tramvají, autem, na kole, na koloběžce, pěšky, po silnici, podchodem, po chodníku, parkem... A znám tu křižovatku od malička.
Jo, z hecu jsem napsala, že jsem ji jednou podjela, podchodem - ano, zajímalo mě, jak ten nový podchod vlastně vypadá. A myslím, že na tom není nic špatného.
Stejně tak ckp13 - ten sice bydlí o dvě oudolí dál, ale jeho cesta do práce takřka denně vede přes Prašňák.
To, že ty si myslíš, že je ta křižovatka zcela bezpečná a jezdíš přes ni neznamená, že na to má někdo jiný odlišný názor. O tom ostatně je diskuze. Stejně tak jako někdo může mít odlišný názor na to, jakým způsobem přes tu křižovatku pojede.
A stejně tak je zcela nesmyslné, aby si zrovna ty rozhodoval o tom, kdo danou křižovatku zná či nikoli. Asi se shodneme, že jediný, kdo tu o ní žvanil aniž by jí kdy viděl byla bara...
Takže, milý Brahmo, buď tak laskav a jdi s těmi svými invektivami do brusele.
:D :D :D
"Přelez, přeskoč, ale nepodlez!"
Já teda just podlezu:-))
Tedy normálně podjedu, když tam je podjezd.
Ptal ses, co máš udělat, abys podpořil schválení "cyklonovely". Je to jednoduché, nenavážej se do cyklistů, co taky jezdí autem.
Protože ty taky jezdíš autem:-)))))
Já se navážím do cyklistů? Já se navážím do pána, který veškerá užitečná pražská cykloopatření smetl do koše, poněvadž ho zdržují v autě a na kole je nepoužívá, poněvadž jezdí jen po vedlejších cestách. Snažil jsem se mu vysvětlit, že jiní jezdí i po těch hlavních ulicích a že se jim to hodí. Ale moc jsem neuspěl. No a Radka se připojila z principu oponovat za každou cenu.
Nic o tom, že by ho to zdržovalo v autě nepsal. Uváděl příklad cykloopatření, který on sám považuje pro cyklisty za nebezpečný.
Jeho názor. Přeci jen kvůli tomu, že jezdí na kole jako ty, nemusí mít stejný názor jako ty. A už vůbec kvůli tomu nemusí jezdit na kole tudy, kudy mu to ty nebo Bára přikážete:-))
A já jsem ho peskoval za jeho názor? Jen jsem poukazoval, že zatracuje něco, o čem neví k čemu to slouží.
Jj, peskoval:-))
A to přitom chceš "cyklonovelu" jen pro cyklisty.
Ne z principu, ale protoze jsi ho zacal urazet aniz bys vedel o koho vlastne jde. Kopal si kolem sebe jen proto, ze nekdo mel jiny nazor.
Ano, znam ho a vim, ze techniku jizdy ve meste i v terenu umi a zvlada bravurne.
Tvuj usudek o nem byl zcela evidentne jen plivnutou jedovatou slinou.
Tu sis neodpustil plivnout ani vuci me.
Na blby a podvodníky si plivnu rád.
Myslel jsem, že ta stupidní diskuse skončila uzavřením předchozího tématu. Ale pokud jsem osloven a znovu bezdůvodně urážen, tak odpovím. Doufám, že naposledy.
1. pražská cykloopatření mě nezdržují při jízdě autem.
2. na kole nejezdím jen po vedlejších cestách. Nelze-li jinak, jedu, samozřejmě, i po hlavní.
Je velké frajerství napadnout kohokoliv z bezpečí své klávesnice. Z očí do očí bys to už nedokázal.
Jinak připomenu: to předchozí téma nebylo o jakékoliv křižovatce. Nebylo to ani křižácké tažení proti řidičům. Šlo o to, že nám někdo opět bere kus svobody. Šlo o to vyjádřit svobodně svůj názor - mě to vadí, tobě ne. To je celé.
To musíš být v poslední době docela dost popliván:-)) Původně jsem si říkala, že ta novela, kdyby byla pojata šířeji i na jiné "ohrožené druhy", by mohla být schválená. Nic proti ničemu.
Ale po tom, cos tady předvedl, říkám ne! Dovedu si představit zaníceného cyklistu, co hodiny a dny řeší se svým sousedem, co jezdí autem, zda oblouk byl 150 centimetrů nebo jen 147. A to klidně v obytné zóně při dvaceti v hodině.
Smutné.
Naštvalo mně, že se již nepodívám na Smetanovu vyhlídku u Třebsína.
Viz https://www.idnes.cz/praha/zpravy/smetanova...
Ajaj, koukam, ze jsem navstevu tohoto mista odkladala az se tam nepodivam...