Ahoj, vsiml jsem si ze kdyz je nabojove dynamo vypnute, resp. prepinac na prednim svetle, ma dynamo mensi odpor. Jak vnitrne probiha zapojeni dynama? Pocitam ze se nic mechanicky pres vodice v dynamu nemuze prepnout. Zvazuju jine svetlo se senzorem, a zajimalo by me jestli ve dne svetlo kdyz nebude svitit budu odpor dynama mensi i v modu senzoru? nevim jestli musi byt nejak napajen? Diky za vysvetleni.
Senzor má při vypnutí tak malou spotřebu, aby dynamo běželo skoro jako naprázdno, takže napětí na něm vyleze klidně až na 60 V. Jedině tak bude mít nejmenší mechanický odpor.
Pokud by senzor tohle napětí nevydržel a snižoval by ho schválně nějakou vlastní spotřebou, pak by to bylo špatně, ale tak to doufám není.
S LED světlem bych to neřešil a svítil i ve dne - ne jak se žárovkami (halogeny), co vydržely tak 10 hodin.
Odpor nábojového dynama je při jízdě pro mě naprosto neregistrovatelný.
Nábojové dynamo má na pevné ose nasunutou cívku s pólovými nástavci a na pohyblivém plášti řadu permanentních magnetů. Až na výjimky (slyšel jsem o jedné, kde se magnety od cívky daly nějakou páčkou mechanicky oddálit) tam uvnitř není žádný přepínač, magnety se kolem cívky točí pořád stejně. Po připojení spotřebiče vytváří generovaný proud v cívce magnetické pole, o které se ty magnety brzdí (klasická akce a reakce). Bez spotřebiče tam proud není, takže zbývají jenom drobné ztráty vířivými proudy v pólových nástavcích.