reklama

Úprava odpružené vidlice

Mám vidlici RST 90mm uzamykatelná - nevím přesné typové označení, chtěl bych na ní snížit tvrdost odpružení, je tam sice nastavovací kolečko ale nezdá se mi že by v tom byl nějaký podstatný rozdíl když se to pokouším nastavit. Dají se tam např. vyměnit pružiny nebo tak podobně? Zvládne výměnu "běžný člověk" nebo je třeba odborný servis? Předem dík za odpovědi

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Pawllik)

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Dají se vyměnit pružiny.Jsou značeny barevně,a musíš vědět jak jsou dlouhé.Tenhle měsíc jsem je taky měnil.Výměnu by jsi měl zvládnout sám.Já to zvládnul,ale nemám to zamykání.Tady máš nějaké pružiny od RST http://www.author.cz/cs/bike-prislusenstvi...

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (hnuso :-))
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Nebo tak ;-) Než jsem dopsal svůj předchozí příspěvek, tak jsi mne předběhl...;-)

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Tak promiň :-))))

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (hnuso :-))
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Pružiny se vyměnit dají. Většina výrobců dělá 3 různé tvrdosti. Nejsem si ale jistý, jestli se sem na RST dovážejí. Výměna by měla být v pohodě, předpokládám, že Ti prodejce určitě dal k novému kolu i návod k obsluze a údržbě vidlice ;-) Aspoň se to takto obyčejně dělá...

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Díky za rady musím to nějak pořešit páč se to s tím vůbec nedá, když se do toho opřu tak to sice jde ale ale žádná sláva to není v sedě se to ani nehne jako kdybych měl pevnou vidli hold jsem na to asi moc lehkej nějakých 70Kg :)

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Pawllik)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

To je docela divné. Standardně se osazují "střední" pružiny a ty jsou právě vhodné na Tvoji hmotnost.

Jak ji máš dlouho ? A stříkneš jí občas silikonem gufera ? To také hodně udělá.

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Teď to bude rok no a abych pravdu řekl tak jsem na ni za celou tu dobu ani nesáh tak asi nejprve vyzkouším ten silikon...i když zdála se mi tvrdší hned při první vyjížďce...

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Pawllik)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

To jsi docela odvážný, celý rok se na ní nepodívat ;-)

Tak zkus nejdřív ten silikon a uvidíš. A to, že nová vidle ze začátku "moc nechodí" je docela častá věc, ale časem by se měla rozhýbat.

Také je možné, že prodejce zapomněl dát dovnitř vazelinu, to jsem už také slyšel...

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Já mám ten samý problém něco přes 70Kg vidlice RST bez uzamykání a taky moc nepruží. Kolo mám nové, zatím najeto tak 150 Km, takže doufám, že se to ještě rozchodí. Jinak mi také přijde že nastavení pružení nemá moc vliv. Navíc, jak se to vůbec správně nastavuje? Dělám správně, když jsem obě nastavovací \"kolečka\" na obou stranách vidlice nastavil o dvě otáčky od krajní polohy? Jde mi o to, jak zaručit aby bylo pružení na obou stranách vidlice stejné, nejde to nijak změřit, nebo zkontrolovat..

[ Zpět ]
Datum: 06.06.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (PavelH)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

No, mě se rozchodila až když jsem ji rozebral, vyčistil, vyměnil vazelínu a odstranil jakési plastové odškrabky. Vůbec nevím kde se tam vzaly a radši po tom ani nepátrám :-) Teď chodí možná až moc ( šedé pružiny, zelený elastomer, 75 Kg váhy jezdce). Prostě RST je asi (v této třídě) ekonomická varianta vykoupená nízkou kvalitou. Ale peníze na stromě nerostou, tak přeju hodně štěstí s nápravou vidle.

[ Zpět ]
Datum: 28.06.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (ToG)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Na předchozím kole jsem měl taky vidlici RST a protože pružiny měla moc tvrdé, nechal jsem si navinout pružiny nové. Dráty měli stejného, trochu většího a trochu menšího průměru. Překvapilo mě, že po navinutí, zakalení a popuštění byly pružiny se stejného drátu stejně tvrdé, jako originální. Dal jsem tam tedy ty s menším průměrem drátu a byly akorát.

Bohužel už nemám možnost nechat pružiny navinout, ale snad Ti to k něčemu bylo.

[ Zpět ]
Datum: 29.06.2007
Autor: Bin-Laďin
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Abych nemusel zakládat novou diskuzi jakou vazelínu mám doplnit do vidlice.

[ Zpět ]
Datum: 04.06.2006
Autor: Biker65
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

... nemusíš zakládat, co je již založeno ...

[ Zpět ]
Datum: 06.06.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (...)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Nejlepší je vyfasovaná v práci ... B-)

[ Zpět ]
Datum: 02.04.2007
Autor: AV
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Ahoj,prosím vás nemáte někdo návod na údržbu vidlice RST Gila plus,nebo kde bych sehnal tento návod?
Díky

[ Zpět ]
Datum: 02.04.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (manas ([email protected]))
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

koukni na ivelo.cz Nevím zda to tam mají, ale Marzocchhi tam rozebírali ;)

[ Zpět ]
Datum: 29.06.2007
Autor: Hrabosh
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Já mám vidli RST Omega SL model 2005 a komplet jsem ji předělal.Má teď pozitivní i negativní vzduchovou komoru,olejové uzamikání z řidítek a chystám i páčkou z řidítek ovládaný zdvih.Momentální vozím 135mm,původní vidlice měla jen asi 90mm.Vzduch mám v pravé noze olej v levé.Teď jsem sní maximálně spokojený,slouží takhle víc jak rok a ještě nezklamala.V

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (Víťa)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

http://www.ivelo.cz/domaci-servis-vidlic/rst

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Jílke
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Návod je to dobrej,měli by tyhle obrázkové návody dávat ke každé nové vidlli.Já jsem teď spokojenej se svojí přestavbou.V..a

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Co a na co jsi přestavoval (není-li to tajné)?
;-)

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: AV
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

přečti si to o kousek víš,Víťa jsem já.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

nevím ... Teď už jó.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: AV
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Takze pokus o predelani Trabantu na Mercedes? Zvlast pri te uprave na zdvih 135 mm (!!!) bych mel skoro strach, ze bude brzo po ni- sam jsem kdysi pred lety vozil jakousi Omegu od RST a i pri zdvihu 80 mm a me nizke vaze chytla brzo pekny vakl. Pri takovym vysunuti, jako bude mit se 135 mm by mi asi brzo sla do kytek.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: vasek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Samozřejmě je to zdvih v klidu,po nasednutí se krapet zanoří.Žádnou výraznou vůly nepozoruju a to i přes to že mám kotoučovky.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

No, jsi docela odvážný... Ještě k tomu s RST... Co tomu říká rám kola ? Tomu se to také asi nebude moc líbit...

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Právě že s menším zdvihem bylo kolo neobratné a teď je naprosto v pohodě.V testu Vela vyšla právě Omega jako nejpevnější na průhyb takže tady taky problém není a rám je taky dostatečně masívní,je to MXM Pro RS.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Nevim, mozna ses jenom spletl. S nizsim zdvihem vpredu je kolo naopak mnohem obratnejsi, protoze se zvetsi hlavovy uhel a zkrati stopa. Cim vyssi zdvih, tim se stopa prodluzuje, poklada se hlavovy uhel, kolo se chova mnohem klidneji a oproti predchozimu stavu neobratne a neochotne zataci v technickych pasazich.
Ram se klidne muze zdat dostatecne masivni, ale pokud neni na tenhle zdvih vyrobeny, muze ti prasknout. Pokud se tak stane v zaruce a ty tenhle fakt- zvyseni zdvihu vidlice- pred prodejcem nezamlcis, prijdes tim o zaruku na ram.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: vasek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Zkoušel jsem zdvih 80,100mm a to kolo prostě nejelo,při zatáčení jsem je musel přemlouvat,teď není problém úpravou komor dosáhnout jakýkoliv zdvih.Rám přežil Beskydy,Jeseníky a zatím vpohodě.Těch 130mm je jen trochu obtížných ve větším stoupání.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Jsou veci, ktery jsou proste logicky a dany. Ze nepoznas rozdily v chovani kola pri ruznym nastaveni je sice hodne zvlastni, ale je to tvoje vlastni kolo, tak je jenom fajn, ze se ti na nem jezdi dobre, at uz jsou tvoje pocity jakykoli.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: vasek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Každý má jiné skušenosti.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Zvýšením vidlice se nemůže zvýšit obratnost kola, to je prostě nesmysl.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Tak teda dej rozumný vysvětlení proč to kolo jede daleko lehčeji než s menším zdvihem,nechám se poučit a v praxi vyzkouším.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Netuším co znamená tvůj popis že kolo jede lehčeji.

Pokud na stejné vidlici a stejném kole se bude zvyšovat zdvih a tím snižovat hlavový úhel, tak kolo bude s narůstajícím zdvihem vždy mít tendenci lépe držet stopu a hůře zatáčet.
Tohle prostě obecně platí a žádné vyjímky tu nejsou.

Tím neříkám, že pro dané kolo nemůže sedět více položený hlavový úhel, to klidně může, nezkoušel jsem tvoje kolo.
Ale rozhodně nebude lépe zatáčet.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Jízdní vlastnosti

     

Tak mě napadá,když tvrdí, že zvýšil zdvih a kolo je obratnější...
...jestli chlapec tu vidli nenasadil obráceně :-)

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Nevim co v tom testu testovali ani jak. Ale v každém případě jakákoliv vidlice s průměrem nohou jako má ta RST je naprosto nevhodných na takový zdvih.
K tomu na takový zdvih nejsou dost dlouhá pouzdra.

U některých vidlic se dá úpravou dosáhnout vynikajících výsledků, ale některé věci musí mít před úpravou v pořádku a to konstrukce vidlice (ta je neupravitelná, pokud to má být úprava za rozumné peníze a nemá se vyměnit v podstatě celá vidlice) a tlumení v takovém stavu, aby se dalo případně upravit na funční bez kompletní výměny vnitřností vidlice.
A tyhle zcela základní požadavky ta RST nesplňuje a upravovat ji nemá smysl.

Na úpravy jsou vhodné vidlice jako např. Epicon, který je za velmi levný peníze a přitom konstrukčně je na tom srovnatelně jako vidlice za x krát více peněz (tzn. 32mm vidlice s dobře fungujícím tlumením).

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Jde o to jaká metoda měření byla použita. Mně u Blacka čumí z pouzder vnitřní nohy 125 mm. Přitom deklarovaný zdvih je 100 mm. Aby to nebylo tak jednoduché, tak když na to dřepnu nohy se zanoří o 30 mm což je sag. Tudíž skutečný efektivní zdvih je pouhých 70 mm a žádných 125 mm jak si myslí každý amatér když na tu vidli kouká.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Ty vozíš 30mm sagu na Blacku? To ti při tom nechodí pořád na doraz? Black není moc progresivní a 30% sagu je u 100 vidlice už opravdu hodně.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

No neměřil jsem to, to je odhad. Možná je to 20 mm. Chtěl jsem jen uvést příklad že to co je vidět na první pohled zvenku, nemá se skutečným zdvihem vůbec nic společného. Znám "odborníka" co vzal šupleru a na vidli s 80 mm zdvihem naměřil 120 mm a vydával to za zdvih :-)))

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Já psal že těch 135mm je v klidovém stavu,zanoření je podle toho na jaký tlak je nafoukaná negativní komora.Vidle pracuje celou možnou délkou takže obepnutí vnitřních nohou dosedne na gufera.U původní verze s pružinou a elastomerem se ani tak hluboko nedostala.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

To je naprosto šílený! Pokud to vůbec existuje, tak bych to fakt chtěl vidět na vlastní oči :-))))))))

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

A navíc se její hmotnost úpravou dostala na 1890g což je o 250g míň,váženo i se sloupkem.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

To by opravdu chtělo fotodokumentaci. Tomuhle se opravdu těžko věří. Nedokážu si vůbec představit (nebo raději ani nechci) jízdu na něčem takovém.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Petrun
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Úprava odpružené vidlice

     

Tomu věřím,jen co budu mít foťák tak budou i fotky ale pokud někomu říká něco Bike servis Kamil Jarmara Znojmo může se zeptat že nekecám.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Zvětšení zdvihu odpružené vidlice

     

Cože.Rozumím dobře? Původní zdvih90mm zvednutý na 135mm ??? Pokud tam zůstaly původní šavle,tak to teda klobouk dolů že to ještě drží...Nebo je v tom nějaký jiný fígl?
Jinak ale na podobné úpravy bacha. Nejmenší možné vysunutí kluzáků vidlice NELZE PŘEKRAČOVAT.Pokud ano, nedivte se , až to uletí...

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Zvětšení zdvihu odpružené vidlice

     

Vnitřní kluzná pouzdra jsou dostatečně dlouhá a i při těch 135mm je vnitřní nohy přečnívají o 12mm.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Zvětšení zdvihu odpružené vidlice

     

Jestli jsou pouzdra dost dlouhá, tak aspoň tohle je ok a nebude to vyloženě nebezpečné. Tuhost téhle vidlice na tom zdvihu bude ale stejně katastrofální, s kotoučema bych na tom tedy fakt jezdit nechtěl (s kotoučema to bylo velmi špatné i na originálním zdvihu, kde jsem měl možnost vidlici vyzkoušet - ono s kotoučem je velká bída jakákoliv vidlice s tímhle průměrem nohou).

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Zvětšení zdvihu odpružené vidlice

     

Délka pouzder je nějakých 120mm,dosahují do půlky vnějších nohou.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Zvětšení zdvihu odpružené vidlice

     

NO,skoro do půlky,je tam rozdíl asi2cm

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Zvětšení zdvihu odpružené vidlice2

     

Hm.12mm... Jasně...Pohoda...Akorát,že by to mělo být takových aspon 40...

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Zvětšení zdvihu odpružené vidlice

     

Pak ještě zbývá otázka, jestli je i korunka dimenzovaná na takto zvýšené namáhání v krutu...

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Zvětšení zdvihu odpružené vidlice

     

Ta vidlice se kroutí pod kočouvkou i na originálním zdvihu.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Zvětšení zdvihu odpružené vidlice

     

Na druhou stranu abychom ji nekřivdili, tak se pod kotoučovkou kroutí i spousta dražších vidlic s malým průměrem nohou, třeba Skareb (ten je ale aspoň velmi lehký).

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: Mlok
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Zvětšení zdvihu odpružené vidlice

     

Rozhodně se chová daleko líp než SR Suntour XCP jen pro kotoučese stejným zdvihem bez uprav která se viditelně kroutí.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

pouzdra

     

Uf.pardon.Ted mne to teprve trklo. Takže pokud jsou kluzáky rozumně zasunuté, to by se dalo. Ale co je to potom za vidlu, že má tak dlouhý šavle? Většinou to bývá v klidovým stavu zasunuto o cca 60-80mm podle druhu vidlice. Takže zvětšení zdvihu o dalších pár cm by znamenalo vyvrácení pouzder.
V každém případě se takovéhle zvětšování zdvihu z pevnostních důvodů nedoporučuje. Každý další cm navíc zvyšuje namáhání korunky a sloupku.
I když, pokud někdo upraví Dirtovou vidli a pak s ní jezdí jen tak na pohodu...Vydržet to může.Pokud se ale něco stane,nesmíme se divit ničemu

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: pouzdra

     

Délka vnitřních nohou je 280mm takže větší částí jsou zasunutý ve vnějších nohách.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re:pouzdra

     

Pár fotek úprav u Suntour XCP 75.
http://leteckaposta.cz/957533355

[ Zpět ]
Datum: 10.02.2009
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re:pouzdra

     

je možný poslat ty fotky + případný popis na mail? Na letecke poště už nejsou. Dik

[ Zpět ]
Datum: 15.06.2009
Autor: JM
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re:pouzdra

     

Zadej si do prohlížeče "Úpravy Suntour XCP 75"

[ Zpět ]
Datum: 15.06.2009
Autor: pavka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re:pouzdra

     

ja vím, to umím :-) a vždy mi z těch smysluplnějších odkazů vyšel Milan Slanec. Mě Zajímaly ty konkrétní fotky

[ Zpět ]
Datum: 16.06.2009
Autor: JM
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re:pouzdra

     

http://uloz.to/1640522/XCP%2075%20DJ-detail...

[ Zpět ]
Datum: 28.06.2009
Autor: kyl
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re:pouzdra

     

Diky

[ Zpět ]
Datum: 28.06.2009
Autor: JM
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

změkčení odpružené vidlice

     

Pokud je vidlice až příliš tvrdá,a má pružiny v obou nohách, Klidně se může jedna pružina vyndat úplně. Přesně takhle jsem to udělal u RST Gila Plus
Jinak do vidlice se dá většinouu strčit i jakákoliv jiná pružina,která se tam vejde.Pozor ale o co se ve vidlici opírá. JD

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: změkčení odpružené vidlice

     

Mám také dost tvrdou vidli (SYNC), ale to mně nenapadlo vyndat jednu pružinu.Mám ale strach že se to pak bude křížit,nebo dělat jiné nepřístojnosti.Poraďte,díky.

[ Zpět ]
Datum: 25.12.2007
Autor: rambousek
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

260 cyklistů (6 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024