reklama

Vybíjení paralelních baterií

Včera jsem vyzkoušel paralelní zapojení dvou 10Ah baterií.Měl jsem v plánu jinou delší cestu,nakonec jsem musel jet do práce něco opravit,tak z toho bylo jen 15km.Co mně překvapilo bylo to,že po jízdě jsem musel jednu baterii dobíjet 2 hodiny,zatím co druhou asi 20 minut.Počítal bych,že vybíjení a nabíjení bude zhruba stejné.Určují snad jednotlivé BMS,nebo kvalita článků,z které baterie se odebere více proudu?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 17.07.2019
Autor: DAVID7001

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Myslim ze ruzny vnitrni odpor nebo trochu jine napeti na zacatku (napriklad kvuli tomu, ze baterky byly nabity v ruzny cas) muze to vysvetlit.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 17.07.2019
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Jestli můžu doporučit už to nedělejte. Určitě najdete přepínač, kterým budete zapojovat jednu nebo druhou baterii. Existují i obvody, které to dělají automaticky.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 22.07.2019
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Něčemu konkrétnímu to snad vadí?Poškodí to něco?Řídící jednotce je přece jedno,jestli odebírá proud z baterie 4p10s,nebo 8p10s.Jediné,co je tam navíc,je druhá BMS.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: DAVID7001
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Paralelné zapojenie batérií je veľmi užitočné riešenie. Samozrejme je dobré vedieť, v akom stave tie batérie sú. V tomto prípade aspoň s jednou niečo nie je v poriadku.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: Lubo990
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

A jaký je důvod to nedělat? Osobně to mám propojené a nemůžu si to vynáchválit. Sníži se tím oděrová zátěž na jednu bateri, což baterii znatelně šetří. Tedy nevidím jediný důvod to nepropojovat mimo že by jedna z baterii byla poškozena. U kolegy Davida to zřejmě v pořádku není.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: Bobbob
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Ony ty baterie samozřemě stejné nejsou.Jedna,ta stará původní,neurčitého věku a stavu má články 22650 a ta se mi v kopcích vypínala.Co jsem vypátral,tak sami Číňané u ní ale uváděli nízký vybíjecí proud.Ta druhá nová je čínská z Aliexpressu,s vybíjecím proudem 20-40A,tu jsem vestavěl do původního obalu a mohu napsat,že jsem s ní zatím naprosto spokojený.Vyjedu s nábojovým 250W motorem naprosto všechno,co potřebuji vyjet.Stačí mi na to střední stupeň přípomoci a nepamatuji se,kdy jsem naposled použil přesmykač.Používám jen největší 44z tác.Po běžném 30km výletu je baterie 2A nabíječkou za 2h dobitá. Šlo mi jen o to,vyzkoušet a případně nějak využít tu starou baterii,na nějaké delší trasy.Vyrobil jsem na ní obal na nosič a vybavil ji propojovacím konektorem XT60 a nabíjecím konektorem.Teoreticky by to nemělo ničemu,kromě té baterie ublížit,nebo ano?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: DAVID7001
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Jen ze zvědavosti, podle fotografie mi přijde, že pokud máte nábojový motor, jak uvádíte, pak v předním kole. Že "vyjedete naprosto všechno" mne trochu překvapuje. Co tam máte za motor?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: Benshot
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Myslím všechny kopce,ke kterým jsem přijel a považoval jsem za reálné je vyjet.Samozřejmě nějaké úzké lesní pěšiny,plné výmolů,kořenů a kamenů vyjet nejdou.Musel bych jet rychle.Po takových tlačím kolo i z kopce.Je jasné,že nábojový motor potřebuje určitou rychlost jízdy.Vím,že všechny kopce nevyjedu a že se středovým motorem,za kterým je ještě přehazovačka,se dá vyjet mnohem více.Ale pro mé účely nábojový motor stačí.Na výletech se ho snažím využívat jen pro přípomoc do kopců a případně na nějakých dlouhých rovinách.Nejde mi o čas.Samozřejmě pokud jedu třeba do práce,tak ho mám zapnutý celou cestu,ale jinak ne.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: DAVID7001
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Tak ted je to jasne.
Baterky jsou ve velmi ruznem stavu.
RJ s nove baterky, ktera mela na zacatku 42V, odebrala 4Ah a baterka pri zateze mela rekneme 38V.
Ve stejnou dobu RJ se stare baterky odebrala jen 0.5Ah, a pri zateze baterka ma te samy 38V.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Při tom paralelním zapojení ale následně potřebovala mnohem delší nabíjení ta stará baterka.Nová byla dobitá za chvíli.To by spíše vypadalo,že ta stará baterka s BMS na nižší max.proud,pokrývá běžnou zátěž a zvýšenou zátěž do kopců pokrývá ta nová baterka.Je tedy znát,že když jsem to zkoušel na delší trase,tak se ani v dlouhých kopcích nestalo,že by nějaká červená dioda na ovladači při té zátěži zhasla.To by se při použití jedné baterky určitě stalo.Takhle pořád svítily všechny.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: DAVID7001
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

To je docela zajimava vec, ze naopak ta starsi potrebovala delsi nabijeni.
Pradvepodobne nejde o to, ze ze starsi baterky slo odebrat vice energie nez s novejsi.
Mozno te 2 hodiny slo balancovani...

Pokud chcete to proskoumat vic, zkuste jet na te sestave dal, asi do 1 carky z 5 (ne do plneho vybijeni, tam jiz bude pracovat jen jedna baterka a to ovlivni vysledek testu) a pak zmerit (napeti vs cas) obou baterek v dobu nabijeni.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Přemýšlel jsem už před časem,pokud jde o to paralelní zapojení,o nějaké druhé menší,lehčí baterii,která by měla sloužit jen na případné prodloužení dojezdu,nebo na nějaké kratší cesty,někam do práce,nebo do obchodu,jestli by nešla využít baterie do takového toho plastového dvoukolečkového nesmyslu.Jsou to baterie 2p,takže nějakou BMS by to mít mělo,když má dvě řady,má ale jen jeden konektor xt 60,kterým se nabíjí i vybíjí.Uvádí tam proud 10A.Pro 250W motor by to mohlo i stačit.Není mi ale jasné,jestli by se při paralelním zapojení nabíjela,nebo vybíjela. Zřejmě má to prkno ještě nějakou další elektroniku v sobě,když jsou v něm ty baterky dvě a která ovládá nabíjení a vybíjení.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: DAVID7001
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

"nějakou BMS by to mít mělo, když má dvě řady"
Domníval jsem se doteď, že BMS je třeba hlavně při sériovém zapojení, takže je BMS potřeba i v případě více samostatných článků spojených v jedné řadě za sebou.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: ondrap
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Ak je to 36V a 2p tak článkov je tam 2x10ks. Pokiaľ sú zapojené jeden alebo viac článkov za sebou - sériovo - vyžaduje si to BMS. Paralelné spojenie viacerých článkov určuje len kapacitu a zaťažiteľnosť. Ak to má len jeden vývod tak sa to nabíja alebo vybíja podľa toho, čo k tomu pripojíte - záťaž alebo nabíjačku.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: Lubo990
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Takže by i takováhle baterie připadala případně v úvahu?Tady jde právě o to,co se k tomu připojí.Ale to paralelní zapojení s jinou baterií?Kdyby zrovna nebyla žádná zátěž,tak by se ta baterie nabíjela z té druhé?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: DAVID7001
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Koupil jsem si na ali druhou nabíječku 42V/2A (10USD) a nabíjím si v práci přes zásuvkový wattmetr. Maximální odběr nabíječky je kolem 53W a postupně sleze na 48W - no prostě čína. Zajímavé ale je, že někdy spadne odběr na 20 - 25W a tak to dobíjí třeba další hodinu - indikace na zdroji se nemění, tam se tváří, jako že plně dobíjí. Celková dodaná energie se den ode dne ale příliš neliší.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: Petrus
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Já jsem právě nabíjel obě dvě baterie stejnou nabíječkou.Proto mně překvapila ta značně rozdílná doba.Zřejmě tedy budou ty dvě paralelní baterie fungovat tak,že nejprve se jedna rychle vybije na úroveň té druhé,pak se vybíjejí obě stejně.Ten rozdíl v době dobíjení pak bude představovat to mnohem delší balancování článků u té staré baterie.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: DAVID7001
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Vybíjení paralelních baterií

     

Koukám že pořád ještě používáte baterku z totálně noname článků, která je už zjevně odepsaná :

https://www.nakole.cz/diskuse/25678-zase...

Je docela pikantní že ji srovnáváte s novou noname aliexpress baterkou a přemýšlíte proč nejsou stejné, i když víte že ta stará je už skoro po smrti. Být váma, tak bych se té staré baterky velmi rychle zbavil, než se díky ní objevíte v TV NOVA nebo PRIMA v kategorii požár domácnosti.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.07.2019
Autor: docware
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

637 cyklistů (12 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024