Ahoj, koupil jsem starsi Mongose horky kolo predelany na elektro. Kolo mam spis na dojizdeni po Praze, coz je jeden velkej teren :-) Bohuzel vidlice je tam nejaka starsi od firmy Mozo a neni moc citliva, navic je pruzina na me meka. Hledam nejakou citlivou pohodlnou vzduchovou vidlici, kterou si budu moct nafoukat na svoji vahu. Jde mi hlavne o to aby mela nizky moment odtrzeni z klidu a byla citliva i na mensi nerovnost. Diky starsimu ramu jsem omezeny zdvihem 100mm. Co jsem koukal na tak v obchodech uz je nabidka docela omezena na 26" kola. Nasel jsem Suntour RAIDON XC nebo od RS Recon Silver TK - Solo Air 100. Ktera z techto vidlic je podle Vas pro moje pozadavky lepsi? Idealne kdyby sla servisovat doma tzn byla jednodusi na udrzbu.Pripadne napada vas nejaka jina vzduchova vidlice? Puvodne jsem chtel model Epicon, ale uz se neprodava pro 26"
Jaký máš průměr sloupku?
Prumer sloupku klasicky 1 1/8, brzdy kotoucove 180/160 kotouce, klasicka osa a vaha 115kg
Já mám na starším rámu raidon už asi 10 let.
Jediné co mu chybí (právě oproti Epiconu) je nastavení tlumení. Na normální jízdu dopředu tlumí tak akorát, na trialovější pasáže ve skalách a v lese by se hodil útlum ještě větší, ale na dopravní kolo je to imho tak akorát. Citlivost má v dané cenové kateogorii výbornou.
Neříkám, že je to nejlepší vidlice nebo že jiná je špatná, jen konstatuji, že podle mne je raidon na zamýšlené užití úplně v pohodě.
OK diky, Raidon je u me favorit. Takze jsem rad ze ma nekdo pozitivni zkusenost.
Od května 2018 jezdím na ekole se vzduchovou vidlicí Raidon XC upravenou od Milana (tuning-test.cz) . Na kole byla od výrobce vidlice s mechanickou pružinou – v podstatě nefunkční. Po výměně za Raidon obrovská změna k lepšímu a velká spokojenost.
http://www.tuning-test.cz/index.php/xc/raidon...
Jestli chceš citlivou vidlici,tak pružinová je vždy citlivější než vzduchová a moment odtržení je také vždy nižší než u vzduchové, která má ale samozřejmě nižší hmotnost. Vždy je něco za něco ( bavíme se tady o zhruba stejné cenové kategorii - drahá vzduchová bude vždy lepší než levnější pružinová ). Vzduchové vidle si kupujou jezdci, kterým až zas tolik nezáleží na pohodlnosti,ale preferují co nejnižší hmotnost ( maratonci ). No a pro nás,kteří máme rádi pohodlí a kterým nevadí nějaké to deko navíc, je jasná volba pružina,olejový tlumič a co největší možnost regulace podle našeho stylu jízdy. Jestli to chceš dát na elektrokolo, který je už beztak težký jako kráva, tak bych jednoznačně volil nějakou lepší pružinovou vidli.
Pro běžné ježdění ( rekreační, sportovní, závodní po středně těžký terén, nikoli pro technické disciplíny) je lepší vzduchový systém. Vidlice je lehčí, nabízí větší rozsah a více možností nastavení. Dobře nastavená je pak stabilnější při brzdění i jízdě, nehoupe se tolik, nepropadá do zdvihu.
Zejména lehké a nebo naopak těžké cyklisty by měla zajímat zmínka o možnostech nastavení. Tlak vzduchu totiž lze takřka bez omezení přizpůsobit hmotnosti jezdce, zatímco pružina má své limity. U příliš lehkého jezdce (vzhledem k sériově dodané tvrdosti pružiny, nejčastěji střední) může být odpružení málo citlivé
Zdroj: https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole/vybirame...