Já osobně Schwalbe nikdy více. Sice jsou odolný, ale těžký jako prase a na vlhku nebo vodě vůbec nedrží a kloužou.
Ono asi jak které. Na treku jsem vozil Marathony, na ně nedám dopustit. Držely i na mokré, krátce střižené trávě v desítce stoupání a i za deště na silnici (třeba z Glocknerský) úplně na jistotu. Teď tam mám srovnatelné Contíky a už se těším, až je trochu sjedu, abych se vrátil k Marathonům. Pohodlnější, bezpečnější.
Na horácovi jsem taky zvyklej na Schwalbe NN.
Contíky úmyslně mám jen na žiletce, z všeobecného doporučení na BF a jsem s nima spokojený, jinak bych taky asi experimentoval s Schw..
Jsem Růžence pořídila silniční Schwalbe Lugano K-Guard 23 mm za pár korun a najelo to 10000 bez defektu. A to s tím občas jedu i po šotolině nebo po lesní cestě.
Na Arabovi mám Schwalbe CX Comp s nepropichem K-Guard a taky to už najelo přes 8000 a jeden defekt letos v zimě.
Nejsou nejlehčí, ale poměr cena/výdrž to vyrovná.
Za mě dobrý. Klouzání jsem nezaznamenala.
Originál by měl mít vevnitř v plášti winkod podle ktereho by mělo jít určit je li to original.
Ale mám taky doma Schwalbe Marathon Winter Plus s ochranou K-guard, který s touto ochranou nemají ani v katalogu. Zřejmě byl pro jiný trh.
A osobně mám zkušenost s klouzajícíma gumama spíš u značky MAXXIS.
Navíc od doby co jezdím na Schwalbe Energizer plus tour (green guard). Ještě jsem nepichl (4roky). A ty pláště mají najeto hodně přes 20000km. Z původního 2mm hlubokého dezénu zbývá 1mm. Jezdím silnice,makadam, šotolinu, bláto, polní i lesní cesty.
A taky jsou na Schwalbe poslední dobou stížnosti. Že od doby co používají recyklovanou gumu, není to co to bývalo kdysy. Prý jsou lepší gumy Continental. Já jsem se Schw. zatím maximálně spokojen. Ještě nemám žádnou negativní zkušenost.
Když přešli z modré na biopropagandisticky zelenou recyklovanou ochrannou vložku, tak to byl průšvih. Houby to vydrželo. Ale v dalším roce se už chlubili jen nějakým malým procentem recyklátu. Ty současné už jsou zase v pohodě.
Není-li nějaký v katalogu, je potřeba hledat ve starších ročnících. Teď má třeba Kupkolo v akci nějaké NobbyNic, které najdeš až v katalogu z roku 2017.
Já jsem kopil tento měsíc tyhle
https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Na rafek to skoro nešlo navléci a taky jsem dvakrát cvakl duši. Na druhém rávku už jsem sice necvakl ale mořil jsem se stím dobře. Navíc i po srovnání a natlačení na 5bar se plašť zkroutí a vyboulí tak že to s kolem hází jako by mělo osmici. Ten druhý je v pořádku.
Na předešlých jsem najel 8000km, už byly skoro hladké a možná by ještě něco vydržely. Defektu i přes modrou ochranu pár bylo. Většinou trn nebo drátek. Příště koupím tyto
https://www.hupnakolo.cz/schwalbe-land-cruiser...
Kdysi jsem je běžně používal a že bych měl více defektu se říci nedá, spíše méně.
Ty nové mně připadají jak nějaké šunty za 650Kč.
Ty druhý jsou za ty prachy špica a ještě jsou lehčí. Bych neváhala.
Cvaknutí není chyba pláště, ale nedostatečné huštění a chyba v technice jízdy.
Marathon Plus je nejodolnější co Schwalbe dělá, Land Cruiser je prostě levný plášť
Resit "techniku jizdy" u invalidniho voziku... :-))
Bobbe, musis prekazky skakat bunny hopem !
Tak minimálně zpomalit, nicméně jak píše níže ono to cvaknutí vlastně nebylo cvaknutí.
Duši jsem cvaknul při nasazování pláště, za jízdy nikdy. Hustím vždy na plno, podhuštěné nemám nikdy.
Cvaknutí je když prorazíš duši ráfkem o překážku při jízdě. Skřípnutí duše mezi plášť a ráfek a následné zničení při huštění je poněkud něco jiného, to je rukama a případně tím, že určitá kombinaci plášť ráfek je na to náchylnější.
Plášť nebylo možno na ráfek dostat proto došlo ke scvaknutí duše montpákou. Cvaknutí duše není jen o ráfek ale i o jiné předměty :-) Každý tomu možná říká jinak :-) Bohužel jeden plašť nejde usadit aniž by po nafoukání byl na rávku rovný.
Hází to a to značně. Plašť je pokroucený po celém obvodě, prostě šmejd, druhý je v pořádku.