A hledat jsi zkoušel? Co třeba "stavitel kol" na googlu?
Každý servis kol ne?. Co stavíte? Vyplatí se to?
Já pořád přemýšlím k návratu na kolo s V brzdami.
To by snad měl nick NebrzdiMiTo.
Taky bych se k nim vrátil, bohužel u mně to možné není :-)
Drahá ? Když nechceš utrácet za dražší destičky, tak koupíš docela funkční Force za 150 pár...a za co chceš ještě utrácet ?
Občas nějaký kotouč, výměna kapaliny, některé série brzd byly vadná, takže nové za 800 Kč.
Špalky jsem kupoval občas za dvě stovky, sem tam lanko za 10 Kč.
Špatná série brzd ? Co to znamená ?
Ekvivalent projetého kotouče je projetý ráfek. Kotouč je na jednu matici, nebo šest šroubů. Ráfek se musí přeplést.
Lanko za deset..., no, budiž, ale to bych použil tak leda na oko na zajíce. Přece jenom na něm závisí moje zdraví, jestli vždy spolehlivě zastavím. K lacinému, nebroušenému lanku si ale občas přičti i prodrbaný bowden. To se bohatě srovná s tou kapkou kapaliny.
A upřímně, fakt tě nějaká dvacka rozdílu (víc určitě ne) dokáže ovlivnit v rozhodování ? To jseš na tom tak špatně ?
mám mechanický kotoučky, jezdím vejlety, silnice, stezky, max polní cesty šotolina. Údržba spočívá v občasném pootočením šroubem, nebo výměně destiček v ceně zhruba špalků...
Vstáváš ráno o hodinu dřív, takže máš (jako soudruh J.V.Stalin) 25. hodinový den?
Kde na všechny ty aktivity bereš čas?
Nechodim do hospody, nečumim na telku. Teď jsem se třeba vrátil z krátký vyjížďky, jen 40 km
Objednej si destičky z aliexpresu a vyjdou tě ještě levnejc než špalky :-)
Já je první bral pro jistotu jen na zadní kolo, teď už je mám i na předním a v pohodě. Force to beztak taky vozí z PRC
Asi se taky dá, ale nedá se moc spolehnout na vlastnosti. Může to slabějc brzdit, nebo naopak blokovat, vydírat kotouč, nebo rychle se obrušovat. Moje zkušenost, že o padesátku dražší organikové Alligatory mají proti Force "nekonečnou" životnost a dobrý brzdný vlastnosti. Jsou věci, na kterých se nevyplatí šetřit pár korun, protože na nich ve výsldku prodělávám.
Tak možná jsem chytl dobrého výrobce, výdrž stejná jako od force, leda kolem 80,- místo cca 150,-
Kdybych měl simanacky brzdy, bral bych si origo za pade u ženy v práci. Ale nemám, takže smůla :-D
Je radost postavit si kolo sám. Pokud se na to necítíš, tak v Brandýse nad Labem Bareš, tam by Ti udělali i rám, pokud bys chtěl nějaké speciální rozměry. Jinak, jak píše NejedeMiTo-každá solidní prodejna kol má i servis, kde Ti kolo postaví.
Tak tak, radost a dobrodružství. Dá se začít s nějakým starým rámem, třeba z Favorita. Já u něj už zůstal. Zato k té renovaci jsem přidal i lakýřinu.
Takže už ti jen schází, se odvážit na stavbu vlastního rámu? Vřele doporučuji, to je pak opravdu radost z vlastního kola. Někdy i zklamání, ale důležité je přiznat chybu a vzít si z toho ponaučení.
Máš pravdu Dokonce bych už věděl i nějaké požadavky na tan rám. Ale pro mne to už asi není dostatečně perspektivní. Zatím zůstanu u toho Favotrita. Teď mu lakuji novou vidlici místo té zlomené a v zimě dostane úplně nový a lepší lak. Teď vymýšlím barvu.
Kdybych chtěl nové kolo, tak si koupím grawel bika s úchyty pro zadní nosič a kotoučovými brzdami a prostorem pro blatníky.
...věc může skrývat mnoho nástrah a úskalí protože zdánlivě na první pohled kompatibilní díly nemusí vždy pasovat tak jak mají. Zde mám na mysl třeba kombinaci náboje na rychloupínákz a patky ramu v tloustce mensi nez 6mm, nebo snahu kombinovat nekompatibilní stoupaní zavitů u různých dílu. Integrace modernejšího systému řazení či kvalitní integrace nosiče se starším rámem si také může vyžadovat nové návařky – ok pokud se jedná o ocel ale trochu problematické pokud’ se jedná o Al slitiny. Rád poradim více ale chtělo by to celou vec videt. Kde se projekt nachází?