Po jistém tápání a průzkumu slepých uliček jsem dospěl k řešení powerbanka v rámové brašničce co nabíjí foun v držáku na řídítkách. Za jízdy.
Má to ale háček, telefonu se moc nelíbí do vrdlání konektoru a časem ta usb zásuvka začne zlobit, dobíjí jen občas, nebo se odporoučí vůbec.
Když jsem tak oddělal druhý foun usoudil jsem, že nabíjet za jízdy kablíkem není moudré, ale při žravosti současných hraček, má-li navigovat, pouštět bezdrátem muziku, občas fotit a někdy i telefonovat, telefon přežije 5 - 6 hodin a je prázdný, tedy ládovat se musí.
Naštěstí je tu novější technologie, bezdrátové nabíjení. Držák s bezdrátem na řídítka neprodávají, tak jsem zkřížil normální držák a držák na okýnko v autě.
Nevýhodou je, že čelisti držáku nejistí foun tak spolehlivě jako dobré držéky na řídítka, tedy než seženu nějaké pořádné klafáky sichruji to gumičkou.
No a drncání a klepocání USB konektorku founu už neublíží.
Nebylo by lepším řešením soustředit se na to aby se kabel nevrklal? Třeba, že je ten konec zafixovaný k tomu držáku telefonu a tvoří tak s tlf jeden celek.
Nedovedu si představit kolik si sebere samo pro sebe to bezdrátové nabíjení.
Telefon na řidítkách nevozím, bezdrátové nabíjení jsem v ruce nikdy neměl, tak jen tak teoretizuji.
No, popravdě, díky tomu, že jsem "načal" to usbéčko už u druhého founu, mě už nic jiného než ten bezdrát nezbývá. Oni to opraví, ale bude to trvat tak 5 týdnů, a to se mi teď nechce.
Ale nějaké heftování je nepraktické, ono to zastrkáváš a vyndaváš z toho kabílku za den mockrát. Ted strčím do držáku a hned nabíjí, žádné další operace.
Jestli to žere o dost víc mě nebolí, večer jde i pwb do zásuvky.
Jiné řešení mám v záloze, druhej foun.
A dvojsimku, tedy oba founy mají stejné číslo, jsou identické. To se mi stalo tak, že když jsem vyvrdlal první konektor, a dal to do opravy, musel jsem koupit jinej foun, protože měsíc bejt bez něj bych nedal. A tak mám dva. :-)
Škoda, že jsem až když se mi totéž stalo podruhé přišel na důvod, proč to usb mě opouští.
"Škoda, že jsem až když se mi totéž stalo podruhé přišel na důvod, proč to usb mě opouští."
Ale zase si můžeš přisvojit hrdý titul Pionýr slepých uliček. ;)
Co tam máš za konektor C nebo ještě ten starší s tím lichoběžníkovým profilem? Ty lichoběžníky se dají postupně při opačném zasunování ošoupat a pak to nefunguje, nehledě že se to přepólovává.
C, Sony Xperia ZX2, Soňa mâ tu samou hračku, jsem přesvědčen, že za vadu konektoru může moje "nestandardní" používání, ale první reklamaci mě uznali
Konektor C se dá zasunout jakkoliv. Přepólování a otočení nehrozí a nevadí. Ten by mohl něco vydržet, pokud ho nebudeš páčit.
Co mám možnost posoudit po opravách usb konektorů na mobilech posoudit (600-1000), tak konektor applu je prostě lepší spolehlivější řešení ala jack 3,5mm.
Nevím jak Apple, ale lepší než micro USB je konektor USB C.
Popisovaný problëm byl u USB C.
Nicméně je mi šumák, jestli ten či onen jack je lepší, když ho můj foun nemâ
Jindro nevím jak to dokážeš ale ja už tak jezdím tři roky. Jednak nabíjim neusále mobil a jednak repro, ale to co se podařilo tobě tak mně se to nějak nedaří :-) USB C né a né utřepat. Asi něco dělám blbě :-)
No, myslel jsem si, jestli to nenímodelem founu a nemají tam nějakou vadu, ale madam má stejný co nejezdí a problém se nevyskytnul.
Je to možné, protože u jedné repro sady se to pokurvilo těsně po záruce. A to jsem to ani nevozil na kole.
Jj, stejný problém u Z2. Řešení, jak správně uvádí Petr, je fixace kabelu k držáku, volný konec cca 10cm se již neviklá. Nová Z3 už roky funguje bez problémů.
Třeba by šlo jeden z telefonů tak trochu dojebat a pověřit nějakého šikulu, aby ti do tlf. připájel nabíjecí připojení natvrdo, tj. vytáhl z něj dva dráty, zakončil je třeba USB zásuvkou..
To sem potom dám foto, jak to budu mít u mobilu, co mi dělá chůvičku s mikro usb. Tam je naprosto špatné to vnitřní provedení tím jazýčkem v samici a pak se samotný konektor vylamuje z plošňáku.
Všechno špatně, zvýšený nárok na držák banky a founu, ztráty z přenosu energie do founu atd atd, jsou dvě možnosti :
- levnější a to je použít kabel s úhlovým konektorem, který nevisí do prostoru a neklimbá
- trochu dražší ale při častém odpojování kabelu vhodnější - vylepšený úhlový kabel o magnet https://www.czc.cz/epico-nabijeci-magneticky...
Kapacita powerbanky je využita bezezbytku a může zůstat nadále ukryta v brašničce, dále pewerbanka může být jakékoliv velikosti bez omezení rozměry držáku na řídítkách, atd atd ....
máš link na malou pwb se zásuvkou USB - C?
Jinak jsem to vyzkousel s navigací, ze 100% klesnul na 98% a udržel to 4 hodiny (daloby to víc, Ale byl jsem doma.
Tak jediný kaz na kráse sprtřuji v tom chabém uchycení.
Dostat tu nabíjecí cívku do tohohle:
https://www.alza.cz/default.aspx
a byl bych zcela spokojenej
Chvilku jsem přemýšlel, co měl Závod míru nebo galuska společného s USB-C. Deformace... :-)
Vrať se do hrobu, stará strukturo :-)
My mladí jsme digitální :-)
Patřím také mezi"staré struktury" (i když digitální techniku používám)- zatím jsem se nesetkal s místy, kde je třeba mít zapnutou navigaci několik hodin a zároveň si u toho "vyhrávat". Pokud jedu terénem, kde je třeba sledovat navigaci, tak se na to soustředím a netřeba k tomu hudbu jako "podmaz". Zase určitě nejsi puboš co potřebuje, aby mu v uších furt něco hučelo. Já (jako stará struktura) bych spíš zapínal navigaci jen když je třeba a nějakou hudbu za jízdy oželel- a to jezdím pustinou východu častěji, než ty na západě- pak by stačilo dobíjet o přestávce na občerstvení či až večer. Tak bych to řešil- anebo dumal nad fixací kablíku(např. k držáku jako podepření)...;-)
Navigaci taky zapínám jen občas, poslední dobou mi stačívá držet se vody, ale když už je potřeba, je dobré nemít vybitý foun.
Muziku si pouštím z repráčků, také ne vždy, ale občas to pomůže překonávat nudné a dlouhé úseky. A také mi pomáhá v učení.
Důvod, proč tam nechci zastrkávat jakýkoliv konektor jsem popsal hned v úvodu tak nebudu řešit uchycení ale řeším nabíjení, a víceméně úspěšně jsem to vyřešil a o zkušenosti se poděluji.
Nemusí to vyhovovat každému a nikomu jej nevnucuji, jen ukazuji jinou cestu.
Naopak doufám, že každého potěší Michel Berger se svojí písničkou
https://youtu.be/YPQ_oJ-mpDM
"víceméně úspěšně jsem to vyřešil" mám obavy že tohle řešení je krátkodobé, místo uklepané zástčky bude rozviklaný držák díky váhové nálože co je na ní naložen, no jsem zvedav na prověření provozem ujetí stovek km.
no, je překvapivě lehký, řekl bych lehčí, než ten bez nabíjecí spirálky.
Má jen slabý stisk těch čelistí, to řeším to gumičkou, což je málo elegantní, ale účinné.
Zatím s tím mám najeto 150, už nemám co "ladit", teď jen budu čekat, co se pokazí. Mám strach, že té hračce nebude dělat dobře liják.
Mezitím sháním něco s QI nabíjením co bude mít líp pořešený to držení mobilu.
Aha, tak ono v tom držáku je jen spirálka, ale furt zůstává kablík do spirálky místo do founu, otázka času kdy se uklepe když tak blbě trčí do prostoru :(
Tak vyměním krám za 500 a ne telefon za 20ku,a navíc, tady opravdu můžu ten kablík zalýt třeba epoxidem či jinou potvorou, protože narozdíl od telefonu ho nepotřebuju vyndavat a zandavat
Muziku si pouštím z repráčků, také ne vždy, ale občas to pomůže překonávat nudné a dlouhé úseky.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
já nedám bez muziky v podstatě ani kilometr a pokud někdy zkončí radio paradise, tak se mi doslova zhroutí svět.
https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Paradise
i když je to rádio, písničku co se mi nelíbí si mohu přecvaknout bez problému na další, případně pokud mi nesedne žánrově nějaký momentálně hraný ucelený žánr, mohu v menu zvolit jiný žánr a přepnout na cca5 písniček ---pak se to automaticky zase přecvakne na live vysílání. konkrétního intenpreta, nebo skladbu podle vlastního výběru zvolit nejde---což mě naopak docela vyhovuje, že nemusím nic vymýšlet.
hodně se mi tady to rádio osvědčilo i na ruzné zahradní akce, bo to, co tam hrajou v podstatě nikoho neprudí.
dostal jsem na něj doporučení od jednoho človíčka, co jezdí hodně po světě a od té doby si už v podstatě nezapnu ani spotify a nebo řešit nějaké mp3 nahrávky na sd kartě.
samozřejmě, žere to nějaká data, takže vhodné pouze pro ty, co platí paušál, nebo hold přez wifi, ale to pujde na kole asi těžko.
na notasu to jde pustit rovnou, na mobilu je tuším nutná registrace---alespon po mě ale nikdy žádné peníze nechtěli.
co je hodně fajn, že tam nejsou žádné otravné reklamní vstupy, zkusil jsem před tím víc internetových rádií, ale vždy jsem musel zvolit žánr a nakonec mě stejně otrávili časté a dlouhé reklamní vstupy.
Mám vlastní sadu muziky nahranou v mobilu, radio neposlouchám vůbec, ale Soňa asi na to tvoje běhá, nebo jiný, taky z netu
Diky za tip, tohle myslim vyuziju taky :)
Třeba https://www.lidl-shop.cz/SILVERCREST-Qi... jsou i na czc.cz
No teď si to vezu, za 100 minut se to dobilo z 60% "na 100%, ale nenavigoval, zkusím teď nahodit navigaci, jestli to bude držet tu 100ku, to by mě strčilo.
Trochu voser z tou gumičkou co jistí ten foun, teda drží to dobře rle odpadá ten komfort.
Takže spíš než abych bastlil něco k founu budu koumrt, jak dostat indukční nabíječku do slušného držáku na řídítka
A co kdybys měl dva mobily. Jeden v brašně se z powerbanky nabíjí a druhý ti ukazuje cestu na řídítkách. Když se vybije, tak si prohodí místo s tím nabitým z brašně. Tím bys jenom získal.
Dva mobily, dvě simky, jedna powerbanka.
...moc jednoduchý řešení-a co s indukční nabíječkou, ha? ;-))
Jiné řešení mám v záloze, druhej foun.
A dvojsimku, tedy oba founy mají stejné číslo, jsou identické. To se mi stalo tak, že když jsem vyvrdlal první konektor, a dal to do opravy, musel jsem koupit jinej foun, protože měsíc bejt bez něj bych nedal. A tak mám dva. :-)
psal jsem 29/3/2019
....dík za upozornění- četl jsem ho, ale má poznámka byla míněna jako reakce na orwella ;-)
Tak kolega Miro věštil správně, trvalo mu to 300 km a uklepal se ten konektorek taky.
Naštěstí krám zezadu na 4 pidi šroubečky, napojil jsem to "natvrdo". Teď už se neuklepe.
Nicméně dvojitou SIM jsem dnes také pořídil, a tak mám pro sichr dva identické founy, čekám odkud příjde jiná rána.
To ten tlf. nemáš ještě (od 29.3.) nabitý!? Takovej křump zahoď, šetři nervy na vnoučata!
Kolega má synka který vylamuje USB z telefonů.
Pořídil mu kabel který má dva díly - jeden se zasune do telefonu, a je to "čepička" která vyčnívá z konektoru 1-2mm.
Na tento se chytí vlastní kabel, tento má koncovku s magnety. TJ kabel nepáčí koncovku.
Při Tvém použití si nejsem jistý zda se to nebude odpojovat a připojovat...
Já už na výběr moc nemám, protože vykvedlanej USB C nabíjí jen někdy, musím ho přesně "nakvedlat" do určité polohy. Proto bezdrát je rozumné řešení, a mít bezdrátově nabíjející držák napojenej napevno nevadí. Velké USB na straně pwb problémy nemá.
Ale jako všechno to má svoje "ale".
Indukční nabíjení má asi svoje ztráty, a aby nabíjelo přijatelnou rychlostí, je potřeba tu QI nabíječku strčit do powerbanky která umí rychle nabíjet, 2A ale lepší je 3A. No a takové pwb jsou trochu dražší.
Tak jsem na naši chůvičku přidělal kabelový "cancour" USB A samec na USBmicro samec a přes USB A - A prodlužka připojil na pernamentni napajeni.
Nyní jsem kvůli mobilu na řídítka objednal OTG redukci z microUSB samce v telefonu na USB A samici spolu s kabelem USB A - A samci.
Zas tu redukci přilepím izolepou k telefonu a sbohem vylamování konektoru v mobilu a jeho výměně za 600-800,-Kč :-D
Měl si říct, než si objednal, mám jich asi 7, k ničemu, protože můj mobil přešel na USB C.
Já se zářídil jinak.
S bezdrátem je také trápení, musíš telefon plácnout přesně, jinalk nenabíjí, a porád to kontrolovat je opruz.
Takže dva mobily. Stejně 2 vozím, opatřil jsem si tzv dvoj simku, k jednomu telefonímu číslu jsou dvě simky. Tedy když vypnu jeden, druhý funguje stejně, takže stejná data, volání, aplikacw, prostě dvojče.
Protože pravidelně upgraduji telefony, mám oba téměř stejně výkonné, za půl roku taková vylepšení vylepšení nedokážou.
Takže 5 hodin na řídítkách první, pak jse do brašny a do powerbanky, 5 hodin jede druhý, pak znova změna, a dojíždím s founem tak na 50%.
Ale je to, chápu, drahé řešení. Tak pokud někdo není jako buldozer nebo já, asi stačí výkonná pwb, umožňují i rychlonabíjení, tak přes oběd tam narvat 40% jde snadno a nemusí se to nabíjet na riditkach.
Prostě posunulo se to, za těch pár let.
Tak zatím jsem na úrovni těch kabelů, uvidím ještě, kam třeba dospěju :-)
Pokud budeš potřebovat jakejkoliv kabel, písni, nekupuj....
já nic nevyhazuju
Tak kabelama už mně zásobuje někdo další. Díky za nabídku :-)
Takže znovu ke svému founu hledám hledám bezdrátový držák na mobil. Speciální cyklo pořád v čajná nemají, nevyklikal jsem si ho teda nikde, ale mají na motorky se vstupním napětím 12 nebo 24V. Problém je to jen napůl, bo se prodávají pouzdra 12,6V na 6x18650 a s nabíječkou 12,6V, a to jde samozřejmě bastlem propojit, znalí samozřejmě profesionálně :-D Osobně teda koupím 5W kolečko domácí nabíječky a dám ho vypozicované v díře kartónového pásku do vodotěsného obalového držáku. Vyjde to zatím levněji, než se rozšoupnu a utratím stokoruny na tu motorkovou variantu. Líp to bude držet a vypadat, že.
Ale současná varianta 20Ah usb powerbanky je pořád použitelná.
Tak třeba RAM něco takového vyrábí.
Viz https://www.rammount.com/shop-all/phone-mounts...
Akorát si nejsem jistý jestli se Ti za to bude chtít dát 4-5tis Kč :-)
https://photos.app.goo.gl/u4uoL26xBoZUZ9kZA
mám ho namonovanej, koupil jsem to od té uřvsné zelené mrchy asi pře půl rokem, zkusím to najít.
https://photos.app.goo.gl/YPp8fuLrsMDcBchU8
našel jsem víc fotek jak je to přichyceno.
Prostě ten bazmek se přilepí na futrál founu. Tedy mám dva futrály, jeden normální, a jeden s tím nalepeným šajzíkem, když se jede na kole.
Drží to nejlíp ze všech, aj se to skvěle vyndá a nandá, pootočením o 90, asi jako ta navigace.
Tímto je pro mě problém nabíjení founu po cestě vyřešen spolehlivě.
Toho bych se teda dost bál, svěřit uchycení telefonu jenom tomu zádovýmu návleku...
Jo, jezdíš v drtivý většině po silnicích, ale i tak bych to osobně neriskoval. A to mám mnohem levnější mobil/y :-)
To z toho telefonu nevyvlíkneš, zkoušel jsem to.
Nebezpečnější jsou ty třecí čelisti. Tedy, když do nich telefon pořádně dotáhneš, drží taky dobře, jenže to ne vždy udělám. Vyndým, vyfotím, zandám, vypadá to že drží, neutáhnu.
A pak dlažba a pro telefon se vracíš a říkáš si, jak asi dopadl....
Když párkrát sletí, dáváš si větší bacha, ale pak třeba telefonát co tě rozhodí, myslíš na něco jiného, a prásk...
Silnice neznamená, že se to občas fest neklepe, zvlášť na těch gumách nabušených na kámen, bez odpružené vidlice.
Tohle samo neupadne.
Stihnul jsem to napodzim pořádně projet.
O.K., tak snad to všechno vydrží.
Tak u té zelené mrchy jsem to znovu prolezl a mají tam akorát jeden ten motorkový držák 4x než z čajná s dopravou. Nezajímavé...
Potíž s tím bezdrátovým nabíjením je jeho účinnost. Zhruba 20% výkonu spálíš v tom indukčním nabíječi. To je při malé kapacitě baterií na kole docela škoda. No a také to jde dvakrát tak pomalu než kabelem.
Tak jsem po zkušenosti jízdy 40km v dešti a občas i slušném lijáku zjistil nemožnost použití "běžného" telefonu. Zkusil jsem neodolný mobil čerstvě zasunutý do mikroténového sáčku a už s pár napršenými kapkami při zastavení upnout do držáku se zacvaklým nabíjecím USB kabel.
Ne, opravdu to suše nejde udělat, bo klouže mokrý mobil v sáčku a mokrý mobil v držáku. Ověřil jsem si slepou cestu takové možnosti navigace.
Také jsem se s kolem v náručí skutálel ze železničního náspu při pokusu přejít koleje, bo mi uklouzly kufry treter na mokrých kamenech náspu a mobil S7 se odporoučel...
Tak jsem si koupil cihlu 375g teoreticky s výdrží 10 hodin rožnutého displeje a podle všeho i nějak odolnější na vodu a pády, ale.
Prosím Vás o doporučení nějakého držáku pro tuto pidi cihlu. Máte něco dimenzovaného k doporučení pro takový mobil 81x167x16 mm?
No, mohl jsem se nad tím zamyslet před koupí, že...
Oukitel? ;-)
Na nic podobně těžkého jsem fakt nenarazil...
No hlavně je to o centimetr větší než pouzdra na řídítka nebo na představec. Budeš muset hledat přesně podle těch rozměrů. Samotný telefon bez obalu bych na řídítka nedal. Pořád hrozí nějaký pád a jeho úraz.
Takového drobečka, akorát různé obchody různé rozměry i váha, ještě to v rukách nemám, až příští týden to prubnu na nákoláckém jarním srazu 2021. Doogee S96 PRO Dual SIM, mobil na můj způsob užívání. Tam pád, tam pád a tam taky pád... :-D
https://eshop.doogee.cz/produkt/DOOGEES96PROBK
nebo
http://doogee-shop.cz/chytre-telefony/2204...
nebo
https://www.kasa.cz/mobilni-telefon-doogee-s96...
Pokaždé jiné gramomilimetry...
Tak jsem dostal doporučení a utratil litr, tak su zvědavý jestli mám dárek pro syna nebo manželku :-D
BONE držák na kolo a běh 4,7 - 7,2", BIKE
Vida, Arnošte,
přišel si na to, na co já už před lety.
Pokud opravdu prší a nejedeš "poctivých 30" ale dál, žádné vodotěsné futrály nefungují.
Držáků je dnes už mraky, já přešel na ty se "zámkem" jako mají navigace. Nasadíš otočením.
Má to tu nevýhodu, žena zádech mobilu musíš mít přilepený ten držák. A to nechceš. Naštěstí existují plastové futrály na mobil, takže to mám přilepeno na futrálu, když provozuji mobil jinde než kolmo, futrál měním.
Proč tohle řešení?
Drží to naprosto spolehlivě ale hlavně, snadno nasadíš a vyndáš, a když mobilem i fotíš, děláš to hodně často. Jiné, třeba čelisťové držáky se šroubem, taky fixují telefon spolehlivě, ale musíš je fest dotahovat, a to někdy v rychlosti neudělám, a pak kupuji nový mobil.
Ty držáky, co spoléhají na perko, se častým nandaváním a vyndaváním rozvolní a nedrží.
Ten zámek drží, buď tam telefon je,nebo není. Nelze to udělat blbě nebo napůl,tedy ochrana proti mé vlastní zbrklosti nebo blbosti.
Dobíjení neřeším,vezu dva shodné mobily s dvojsimkou, prostě jen prohodím.
Poslední věc.
I když je ten krám vodotěsný a dá se ovládat mokrýma rukama, stále není vyhráno.
Když leje hodně, kapky bubnují do displeje a fungují jako dotykáč. Stalo se mi, že dokázali i i zavolat, i když jsem tam původně měl mapu.
Pak musí telefon z řídítek do kapsy.
Hodně kiláků v suchu, přeji.
Čím lépe budeš na liják připraven, tím menší pravděpodobnost, že bude pršet. :-)
To jako na origo pružnoplastový obal nalepím nějaký zacvakávací "závit"? Něco jsem zahlídl, ale už nevím kde a natož název, taky je to cesta. Toho budu znovu řešit s přechodem na spodní řízení, kdy budu na nosnou trubku dávat nějakou mobilovou brašničku půdně myšlenou pro představce. To koupené by mělo pomoci nějak překlenout toto hledací období.
Měl by si prosím Tě název?
Něco takového?
https://www.alza.cz/sport/sp-connect-bike...
Přesně to je ono.
Jen ten držák na řídítka mám mnohem lepší,někde tam na tý alze taky je.
Kopil jsem ten plastovej futrál 2x,na jednom mám nalepenwj ten šajzík.
Najeto a tím asi 1300, telefon furt nasazuju, vysazuji, funguje to. Ten samej úchyt jsem dal i ma MTB a Zelenáče, takže nacvaknu mobil stejně všude.
Tak držák už nějaký mám koupený, jak jsem už psal, ten pouzdrový otestuju na mojí. Držák je to určitě uživatelský, ale teoreticky bych to používal do konce září nejdéle, tak nevím, jestli by to bylo výhodné. Nejdříve stejně prubnu už ten koupený. Futrály jsem ale preventivně dva objednal :-D
Bacha, jednou přilepíš a to nafurt :-)
Drží fest.
Včera jsem měl šanci otestovat "nepropustnost sestavy"
https://photos.app.goo.gl/nKHxVcNUErDmn3Gc6
Za týden vyrážím, tak jsem potřeboval zjistit jestli brašny,nebo vozïk.
Ty baterky a nabíječky jsou dost těžké, mám strach, že by to Ortlieby nemusely vydržet. S Nomádem se jede perfektně, dojezd na baterku ale klesnul ze 100 na 85, vyřešil jsem třetí baterií, dobíjet cestou ke opruz.
Jen taková drobná chyba.
V rámové brašničce vozím powerbanku pro "strýčka Příhodu".
No, a tu jsem tam nechal při té spršce
.
https://photos.app.goo.gl/nKHxVcNUErDmn3Gc6
z brašničky se stal bazén, a pwb jsem totálně zničil. Tu by zjevně stačilo mít v tom igelitovém pytlíku, tak tu příští.
Učit se z vlastních chyb je dražší než z cizích, tak proto to píšu.
V té brašničce udělej zespodu dírku hřebíkem a bude vnitřek jen "navlhlý", popřípadě ji uprav dutým nýtkem, takovým tím patchworkovým, které lisuješ poklepem nebo hulvátsky kombinačkama.
Takto ve firmě řešíme "hermetičnost" antén, která vydrží tak dva roky než "seschne" silikonový tmel na slunku. Voděodolnou power banku se "zaručenými" parametry časem koupím, bo je tam snad vyřešená voda na konektoru jako u odolnějších mobilů, zatím mám ty čínské na 18650 a hlídám jen konektory, které teda voděodolné nejsou.
Na tom Tvé videjku mně zaujalo, že v takovém jarním deštíku nejsi osamocený :-D
Ses fakt rozhodl za toho lehoučkého e-gravela pověsit vozík? Zabiješ tím hlavní důvody, proč sis tohle kolo kupoval - nízkou spotřebu energie, váhu i snadnou manipulaci :-(
Zkoušel jsem to obojí, rajtoval jsem na to dost.
Ten nosič co tam mám je blbě konstruovanej, podpírá jen půlku zad těch Ortliebů.
Tak blbě, že mi zatížená brašna brnká o dráty, a kdyby se zapletla, byl by to průšvih.
Takže jsem musel řešit nosič.
Jenže mezitím jsem táhnul toho Nomáda za MTB (někam jako náklaďák pro kytky) a zjistil, že se s tím skvěle jede, proti Croozerovi i extrawheelu nebe a dudy, jede parádně i v 50ce z kopce. Tak jsem to včera testnul, naložil ho balastem a zkoušel co dá baterka. Na rovině není rozdíl, v kopci to, že tě drží za zadek poznáš na spotřebě jistě.
K tomu kolu.
Ono se na nezatíženém jede líp, kolo nedostává tolik zahulit, a navíc, opak je pravdou, tím že zruším nosič (ještě to zvážím) mám šanci využít to specielní pružení Kingpin,které musím mít zamknuté.
Jo, ztrácím na obratnosti, ale získám jako bonus ohromný zavazadlový prostor a šanci, že nebudu tak muset každý den prát a pak se trápit se sušením fénem, povezu si dvě sady hadrů a spoustu jinejch věcí, co "nalehko" z "těžkým srdcem" vylučuji z přepravy.
Vždycky je něco za něco, zkusím to zase s vozejkem, už jsem se rozhodnul.
Včera to dopadlo líp, než jsem čekal, ale jisté je, že v horách budu počítat watty.
Takže vozejk a hromádka věcí navíc pro lepší pohodlí při jízdě někde v kopcích nebo proti větru zvládne jedna nebo dvě baterie navíc? Nabiješ je vůbec přes noc?
Celkem 3 baterie
se 2ma nabíječkama nabiju, mám ozkoušené.
Nestává se, že bych třetí vyjel do prázdna, ale i kdyby, když zaparkuješ kolem 6té, za 3 hodiny je 6A nabíječkou dobita i prázdná. Takže kdykoliv po 21 hodině strčíš do nabíječek a ráno jsou připraveny. S jednou nabíječkou bys měl problém, nařídit si budíka.
Čtvrtá baterie by byla zbytečná, v oblasti vulkánů Centrálního Massivu jsem naplánoval trasy pod 140 km, měl bych, podle toho co o tom motoru vím,jak jsem s ním celé jaro rajtoval, mít slušnou rezervu i na žravé kopce.
Ano, přesně jak píšeš, pár věcí navíc, co výrazně zlepší pohodlí, taky uvezu "kancelář", protože jsem si s tím CGG na sebe trochu upletl bič a musím řešit administrativu, a to pokud to lze rychle, nechceš zákazníky štvát.
Makám na trase, nikoliv z hlediska tradování jízdy, ale tak, abych věděl, co kde mám zkouknout a ne kolem jen profrčet.
Ten přívěs mi umožní si vést i dost vody, kuchyňku, ba i lehátko, pro případ polední siesty.
Pamatuji se dobře, co mě na Zelenáčovi trápilo při té cestě před dvěma lety, a to jsem jel na sever a hustě obydlenou oblastí.
Teď mě čeká asi 400-500 km řídce osídleným Massivem, léto a dost jižněji, budu snad připravenej. Není mi 20 a nechci se trápit, jen vidět kus země, kterou znám jen z dálnice.
ajaj... Nebude nakonec lepší jet na pohodlném fullovi, když z toho stejně děláš trucka ?
Víc prostoru znamená vždycky víc nepotřebného balastu. A kila nezřízeně letí nahoru.
Schválně si zhoupni na váze poctivě (na gramy, ne odhadem), co bys vezl na gravelu sólo a co povezeš ve finále v káře. Určitě to nebude jen o váhu druhého oblečení víc. ;-)
Jo a jak moc svědčí zadní stavbě a zejména tomu sofistikovanému pružení jednostranné rázy od kárky ?
Pokud bude mít Jindra rozdíl mezi balením "nouzovka" a "vše co chci" jako já, bude to +200%
(tj 300% minimalníno sbalení)
Člověče, ten full, není vůbec "pohodlný", jak bych si myslel. Jezdíme na tom ob den se Soňou, tady po okolí, těma lesama, přes pařezy a tak, 60-80 km (baterie, dají v tom terénu do 50ti).
Ruce mě po 60ti bolí víc, než po 150ti na kole s beranama. Když to hopsá tak zápěstí, jinak po té 50ce, vždycky brnění. Nějaké hraní s posezem nefunguje.
Tenhle gravwl je přesně ten typ kola, který mi vyhovuje. Uvidím jak dopadne ta cesta, možná si jej pořídím i bez motoru, místo Zelenáče.
Nemysli si, že jsem nad tím nepřemýšlel, a neměl ty dvě hromádky, co povezu bez vozejku a co s a nezkoušel to.
V zásadě rozhoduje notebook a dostatek vody, to s sebou chci.
Když bych jel nalehko, nevláčel bych raději s sebou vůbec motor, to kdyžtak někdy příště, až budu vědět do čeho jdu.
Počkej, ale to srovnáváš gravela na silnici s fullem na pařezech. Na pařezech budou vždycky bolet ruce. Pracují úplně jinak, než na silnici. Po silnici se musí full nést jak Cadillac, při stabilitě širších gum a odpružení i bez drže. Takže ruce na řidítkách máš jen pro formu.
A jak se to má se vztahem zadní stavby gravela a vozejku ?
To asi jo, ale brnění poracek se dostaví i na asfaltu, na beranech nikdy.
Správná otázka s tou zadní stavbou.
Přesvědčil si mě, abych kongpina nechal zablokovaného a nechal tam i ten tuhý nosič. Nepochybuji o tom, že na nějaké bočné rázy to není stavěné, tak to nechám vyztužené co to půjde.
On ten vozík jede docela hladce a závěs má vymyšlený tak, aby to do boku nepáčil - viz https://www.mikesport.cz/cs/burley-hitch-steel... kolem svislé osy se to může otáčet, ale nebudu riskovat, nic se "rozvolňovat nebude".
Ona to prdel dá jako už mockrát.
Hele, to bude v posezu, délce představce, řidítek atd. Vždyť právě na gravelu bys měl být zalehnutý víc "na rukách". Na fullu je posez variabilnější. Nemáš řidítka moc utopená, nebo moc vepředu, že jseš pak natažený a hodně se o ně opíráš ? Tohle by určitě šlo doladit.
Já ti nevím, za vším sedím jako starosta, ať Zelenáč nebo mtb. To zápěstí chápu, prostě v terénu dostanou ruce mnohem víc zahulit. Ale brnění rukou odstraní jedině berany.
Měl jsem s tím problém už u Authora, po cestě do Andorry mě brněla ruka ještě pár měsíců. Bral jsem to jako problém stárnutí, protože z mládí si nic podobného nepamatuji. Až Zelenáč a berany mě ukázal,že to jde i bez toho.
Myslím si, že problém je v šíři toho úchopu.
Ty "vlašťovky" prostě držím s víc otevřenou náručí, něčemu v tom těle to nedělá dobře. Berany držím mnohem úžeji.
Nemyslím si, že to souvisí s tím jak moc se o ruce opírám, ale s tím, v jaké poloze těch dost hodin denně jsou.
Určitě jde hodně o polohu. Mám to s berany obdobně. Na treku držím řidítka spíš za rohy. Prostě mě spíš vyhovuje když ta trubka, za kterou se držím je co nejvíc ve směru jízdy, nikoliv kolmo k ní.
Sirka riditek Jindro. Ja s tim mam taky problem diky soucasne debilni mode sirokych riditek, kdyz koupim kolo musim zkratit riditka na tu mou sirku na kterou jsem zvykly, jinak me proste brni ruce.
Šířka přišla s většími koly, kvůli ovladatelnosi v terénu. Před deseti lety jsem si řídítka rozšiřoval, když ostatní na 26" zužovali. Módou to nebude.
Blbě zahnutá nebo v představci blbě pootočená řídítka ;-) Taky jsem s tím na předešlém kole laboroval... Po určité době, 1-2 hodiny jízdy, a to kdekoli, mně pěkně brněly ruce. Resp. vnitřní malíkové části dlaně. Prostě na ta místa už byl vyvíjený nepřiměřený tlak, místo toho, aby byl pěkně rozložený na celou dlaň.
Nebo jsem na tom kole seděl fakt blbě a byl moc opřený do řídítek, čili celý blbý posez, že jo :-)
Sice to malinko řešily i více polstrované rukavice, ale až teprve pootočením řídítek v představci jsem dosáhl toho aby to skoro přestalo, tedy začalo to až po mnoha hodinách jízdy...
Pokud to místo zvýšeného úsilí vyřešíš nákupem další baterie, tak holt pojedeš "natěžko" s "lehkým srdcem".
Jen mne docela mrzí, kam až jsi dospěl od původního úmyslu vyrazit "nalehko", za svý, na klasické žiletce :-(
Nemusí.
Ono, vždycky to tak mám, ale teď tuplem vím, že se budu muset spolehnout sám na sebe.
Francie sice od 9.6. pouští do země cizince, a otevírá hotely a částečně rozvolňuje, přesto platí zákaz nočního vycházení a dost omezení, která se různě mění, mají i regiony.
Plné rozvolnění až 1/7, a to budu (snad) v cíli.
Takže si povezu všechno, včetně možného bydlení.
Ona i případná "záchranná mise" - Soňa s kolovozem - by nedorazila do 24 hodin, ale trvalo by to o den dýl, musí na PCR test - jen CovidPoint ti ho udělá do 90 minut za 4 tisíce.
Navíc, od Chalöns sur Saone dál vůbec netuším, kam jedu, narozdíl od ViaRhône, kde už jsem doma. Řídce osídlený Massif pod částečným lockdownem vybízí k ostražitosti, vodu i žrádlo na 48 hodin s sebou. Třeba realita bude mnohem lepší, ale budu připraven na varianta Sahara :-)
Při zákazu nočního vycházení je možné nocování na divoko ?
Když nevychází ze stanu. :)
Tohle netuším.
Podle mého, když zůstaneš na fleku, neměl by být problém, ale obecně se všichni mají zdržovat někde vevnitř.
Ono to nebude tak horké, kolega, Němec, drandil přes Francii do Španěl, měl to vymyšlené, aby to stíhal, spal před francouzskejma hranicema v Německu, s trám, že hned v 6 pčekročí čáru a bude mít 15 hodin na přejezd do San Sebastianu, jenže trouba zaspal, a přišel o 2 hodiny ráno, u Bordeaux se dostal do zácpy v 21, a na hranice ještě dvě hodiny, a i když už policejní hodina padla, dálnice prý plná. Čekal problémy u mýtních bran, ale projel bez povšimnutí, na francouzko-španělské hranici Frantíci ze země pouštěli, ale dovnitř ne. Nikdo po něm cestou tam ani zpátky nikde žádnej doklad nechtěl, byl nmasranej, že dal 150 eček ve Španělsku za rychlotest.
Pokud jde o ten noční zákaz (od 9/6 je policejní hodina 23:00), policajtů nebo úřadů se nebojím, i kdybych snad někde zůstal viset. Problém vidím spíš v tom, že bude všude zavřeno a po 23 se nemusím dostat ani do hotelu. Třeba z Bergeracu (to už je poslední noc před Bordeaux mě psali, ať jim upřesním hodinu, kdy přijedu, aby byla recepce obsazená. Vysvětlili jsme si, že fakt teď nevím přesně hodinu, a že budu rád, když trefím den, domluvili jsme se, že mám zavolat, až budu poblíž.
Vlastní nouzové bydlení i stravování si tedy zajistím, i když pevně věřím, že neupotřebím.
Mám ten lehátko-stan :-)
Na tomhle krámu se v nouzi dá jet i bez motoru celkem v pohodě, nějak to dopadne, ale raději s tím zázemím s sebou, než na superlehko napočítáno na hodinu a kilometr....
Však jo, baví mě to, i když tam jedu autem, tak proč ne na baterky. Všechno je lepší, než sedět doma. Já se zítra chystám na kontrolní výlet do Mutějovic. Sto kiláků tam, druhý den zpátky a ňák se mi do toho nechce, nemá to ten náboj jak když se člověk chystá na 14 dní. Český kemp ve Španělsku opět nebude v provozu, nechápu proč, divná doba. Asi budu muset vymyslet náhradní program, páč se záchrannou misí počítat nemůžu.
Myslím si, že vždycky se to dá nějak zařídit, aby pro tebe v nouzi někdo dojel, ale to je až "ultimátní" požadavek. Taky mám v pojištění "převoz ostatků" a moc nepočítám, že to využiju.
Do srpna daleko, třeba se to bude hodně rychle lepšit, začátkem července má být festival v Cannes, jen s testy, jinak bez omezení, uvidíme, třeba nebude tak zle.
Kempů ve Španělsku je, koukni na net, ale možná se nechá výhodně sehnat i nějaký apartmán nebo domeček. Nebo můžeš zkusit to Chorvatsko, to tvoji potřebu sedřít se ve vedru na kole v kopcích uspokojí jistě, a domluvíš se a krajané by tě v nouzi asi neponechali.
Ale doba je fakt divná, ozkoušené postupy neplatí,bude potřeba najít nové.
K zkoušení nových postupů:
Kolega vloni za "nejlepšího lockdownu" (konec dubna) na kole přejel po červené značce cca 1km na Slovensko.
Tam na něj k křoví vyskočil slovenský voják v maskáčích a pokusím se citovat přesně : "som ťa akože nevidel, otoč to lebo pojdeš na dva týždne do Gabčíkova do karantény"
Pouze z doslechu přez dvoje ústa vím, že se o týden později někdo takto do toho gabčíkova opravdu dostal.
Tak žádné hrdinství a když na to přijde, zašij se na noc kus do lesa, jako zamlada.
To víš, to jsou holt Slováci....
Spíš bych řekl, že to berou/brali zodpovědně...
Zato tady máme přece "lidská práva", takže se tu ani nesmí testovat (natož rovnou okamžitě posílat do karantény) lidi, kteří se vracejí z "červených" zemí :-(
Koupil jsem si na "přechodnou" dobu tento držák
https://www.alza.cz/bone-bike-tie-connect-kit...
Otestoval na jarním srazu a MSSL, a můžu říct, že pro 300g odolné telefony je nevhodný. Mobil z gumy nevypadne, to ne, ale při vystupování z kola jsem to z mého horního řízení dvakrát vycvakl a naštípl přídavné odolné sklo na displeji. Ten gumový držák na řídítka jsem musel utáhnout stahovací páskou a stejně se to na polňačce stočí časem dolů. Bez stáhnutí to dělá i s 6" běžným telefonem 180-200g na polňačce. Nejde prostě tu gumu přitáhnout na řídítka.
Koupené pouzdro na 8x 18650 mi spadlo na čelo s konektory a odešla elektronika, bo trčící led se zarazily dovnitř, ledabyle přibodnuté šíny se ve spoji "odpojily" a škrábly na "zatrčený" plošňáček a konec srandy. Vycvaknout led nutné už dředem.
https://www.aliexpress.com/item...
Tak jsem si koupil odolnou verzi.
https://www.alza.cz/alzapower-solarscout...
Doufám, že po pádu na solarní panýlek to bude fungovat.
Nyní už jen řeším přehrávací appku MP3 na navigačním mobilu. Bo 4 céda 100 let traminku na 3 hodiny jízdy určitě stačí.
Sám používám na střídačku tyhle dvě:
Onkyo HF Player: https://play.google.com/store/apps/details?id...
HiBy Music: https://play.google.com/store/apps/details?id...
Obě dvě jsou určeny hlavně pro hi-fi poslech, tak nevím jestli to pro použití na kole už nebude jako s kanónem na vrabce ;-)
U toho HiBy se mi líbí, že má kromě ekvalizéru i jimi vyvinutou speciální funkci MSEB, která nastavuje zvuk trochu jinak, a podle mně mnohem lépe než nějaký obyčejný ekvalizér...
Obě fungují samozřejmě zdarma. Ten Onkyo má možnost dokoupit nějaké věci navíc, ale pro normální použití nejsou vůbec potřeba.
Jo, a vypadá to, že do obou se vůbec necpe jakákoli reklama, mně se to ještě ani jednou nestalo...
Tak jsem se snažil zaplatit na amazonu objednávku a nepřesměrovalo mně to na platební bránu karty. Je to prosím Vás "normální" a mnou neznalý způsob placení nějakého placení v budoucnu nebo mi tu bránu "něco" blokuje v prohlížeči?
Budou tam mít někakou chybku, zkus to opakovat později.
Tak jsem se díval znovu na dynama, vzpomenul na Radka z 12V a jak pomáhal Báře2. Testy dynam NightRidera a Snilarda.
Do elektroniky nefušuju, ale šlo by z těch až 80V naprázdno na dynamu spínaným zdrojem dát na výstupu těch 4,1(4,2)V pro normální 18650? Bo těch mám docela plonkovních hodně. Z těch 3,7V pak na 5V alá USB už mám zbytky z powerbank a mám "USB" světla na 5V.
Teoreticky by nemusela být dimenzace na 80V, když by to furt pohánělo zadní blikačky zhruba 0,3-0,5W.
Neřešilo by ze zdvojování napětí.
Toto by prosím Vás šlo třeba použít k dynamu s můstkem na usměrnění pro dobíjení powerbank?
https://www.aliexpress.com/item/33048838899...
Prave jsem se vratil z tydenni cesty na kole, musim si tady postezovat na nove dynamo ktere jsem si nechal zaplest do kola. Znam ho jako SHUTTER PRECISION, ale prodava se pod mnoha znackama, mimochodem i v mem oblibenem obchode Alpkit, nebo ho ma i Jindra jako Biologic (myslim), s kterym se tady hadame cele dlouge roky o pouzitelnosti dynama na dobijeni telefonu a dalsich serepeticek. A tohle dynamo NEFUNGUJE!
Ja jsem cetl nejake recenze, ktere rikaly ze ma slabsi ucinnost, ale myslel jsem si, ze jestli nabiju telefon za 60 ci 80 km nema vliv, ale dopadlo to tak, ze jsem ani neposlouchal mp3, a mobil jsem daval do leteckeho modu, a stejne mi kapacita v powerbance neustale klesala. Byl jsem rad, ze jsem mel vse pred cestou nabite, predtim by mi bylo jedno, kdybych vyrazil s vybitym telefonem a fotakem, protoze prece bych si to po ceste bez problemu dobil. Ted rozhodne ne.
Ne ze by to nefungovalo vubec, ale strasne malo, 10 000 mAH powerbanku se 4 diodama indikujici nabiti jsem za cely den sotva dobil o jednu diodu. Ani samotny telefon primo zapojeny na dynamo se nechtel dobijet, jen se rozsvitil displej. Zajimavy, ze svetla svitila normalne.
Kazdopadne, pokud nekdo z vas uvazujete o dynamu, tak mohu doporucit Shimano, nejakou lepsi radu, ja cele roky vozil Shimano LX, a dobijel jsem po ceste nejen svuj, ale i koleguv telefon, pripadne pro fajnsmekry dynamo SON, ktere je o dost drazsi, ale udajne to nejlepsi. Pripadne pokud nechcete zapletat nabojove dynamo tak stranove PEDALCELL, o kterem sice nic nevim, ale byva videt na kolech dalkovych cyklistu.
Ten PEDALCELL je úplně stejný princip jako
http://www.velogical-engineering.com/velo-on...
Velogical je mnohem mensi a slabsi, je urcene ciste na osvetleni, nic vic.
Na svícení mám takovou hračku, teda někde v krabici, indukční věcička, vyrábí to proud jak kolem toho jede ten ocelovej ráfek, prodože je to čistá indukce, nebrzdí to ani malinko, ale stejně mizerně to svítí.
A když zastavíš, jsi neviditelnej, a kamion tě sejme jako prd, tak se to někde povaluje. To bude asi problémek všech těch dynam používaných na svícení, a musí to řešit nějaká baterie v tom světle, aby když zastavíš si alespoň chvilku ještě svítil.
Velogical neni nic s indukci, je to klasicke stranove dynamo pohanene mechanicky o rafek kola jako dynama co zname ze sociku, akorat je to maly a lehky prcek urceny ke sviceni, nic vic se od toho neda ocekavat.
https://www.reelight.com/products/nova...
Myslíš toto? Tak to zrovna pro ocelové ráfky není :-D Jen pro duralové. Ale teda podle pohledu, abys jich měl namontovaných 10 pro nějaký výkon.
jsem to ale popleta, to víš "ocelář" vidím železo všude :-)
Ano, dík za připomenutí, mám konkrétně tohle:
https://www.reelight.com/collections/battery...
Teda někde v krabici.
Kromě toho, že to teda svítilo jenom když se jede to mělo i takovou mušku, že aby to fungovalo, musí to být v nějakém dost přesném odstupu od toho ráfku. A nastavit to pro mě byl nekonečný voser, protože to světlo není nijak moc intenzivní takže za dne poznat jestli svítí nebo ne bylo obtížné.
A pak, malinko do toho drkneš, opřeš někde kolo, a zase nic.
Ale je možné, že jsou lidé, kteří si s tím hravě poradí, mě to teda nekonečně prudilo, tak jsem to sundal a už nenamontoval. Jestli to někdo upotřeí, dám mu to,
Ten PEDALCELL prodavaji za 375€, to zrovna láce není.SON pak vychází levněji i s výpletem.
Ale tohle má nespornou výhodu a bude to mnohem levnější když bys to chtěl střídat na různých kolech.
Jo, mám Biologic, ale nepoužívám to už vůbec, před tím jen na svícení. Do Pepíka jsem taky dal nábové dynamo, zase jen za tím účelem svícení.
Při dnešním stavu rychlonabíjení, kdy z 0 na 100 nabiješ mobil za 20 minut nemá cenu problém dobíjení vůbec řešit, pokud nejedeš úplně někam mimo civilizaci.
Samozrejme, to je debata kde bychom se tocili dokola jako v minulosti, je to zkratka informace pro lidi co preferuji byt sobestacni i bez zasuvky. Pro mne osobne to bylo obrovske rozcarovani jak enormni rozdily v prakticky jednoduche vecicce muzou byt. Zalezi na kazdem co si z toho vezme.
Kazdopadne, ja budu menit kola z 26 palcu na 27.5, protoze na 26 uz vyrobci uplne hodili bobek, a to SON dynamo bude jasna volba.
Taky se přidám kuriositou. Má to 6v, 3W a vynalezli to prohnaní Žaponci pro silniční pláště v krajinách, kde neprší a není tedy ani bláto. Nebo mají nějaký fetiš zadělaného cyklisty. Chytá se to totiž na zadní stavbu, pod sedlo a nejde použít s blatníkem :)
Nemůžu to dohledat, nevím jak položit dotaz, ale včera jsem něco takového viděl přidělaného zespodu místo středového cyklostojánku. Teda blata požehnaně. Takže i blatníky můžou být :-D
Tohle dolů nejde, protože, pokud to tam přiděláš jediným způsobem, kterým to tam padne, tak se ti ovládací páčka dostane mezi rám a převodník.. možná nějaká varianta pro masochisty :)
A jak to bylo velký, jestli to nebyl pohon.
Pokud si to představím pod blátem, tak to může být snad i ono.
A toto je motor? Mrknu na to.
https://www.aliexpress.com/i/32947374417.html
https://www.aliexpress.com/item...
https://www.gboost.bike/
Za zhruba 3100 bez cel a kdečeho plášťové dynamo :-D Ale k nám to neprodají...
Tak bez cla 3500 bylo by to tu. Abych řekl pravdu, tak mně to docela zaujalo, dalo by se tím dobíjet baterka 48V.
Ale to tření gum bude asi dost náročné na ztráty.
jestli paj nebude jednoduší a lehčí zapřáhnout ten vozejk s centrálou :-):-)
Hm, k tomu se určitě časem taky dopracuju, abych to pak odsoudil jako slepou kolej. Ale důležité je dopředu znát viníka, protože tys mně to tu přede všema doporučil :-D
Jindra, ač mu to mnozí doporučovali, nikdy neuskutečnil dobíjení toho elektrokola za jízdy z nastartované cetrály v přívěsném vozíku. Tímto krokem bys to dotáhl k dokonalosti.
Ta centrála nebo jiný zdroj by musela mít na výstupu 2kW stabilně, tzn. na zhruba 2/3 nominálu. To je zatím ještě dlouho mimo rozpočet i mimo požadodovanou dobu jízdy zvládnutelnou bez chodu pohonu pro hmotnost jízdní soupravy. V tomto se mu nedivím. V této váhové kategorii taková dokonalost stojí i vesmírné peníze :-D
Lokomotivy to běžně zvládají.
Perpetum mobile ještě nikdo nevymyslel.
To máš pravdu, ale tohle není Perpetum mobile. To je jen spalovacím motorem poháněný generátor. Napětím z generátoru poháněný elktromotor a ten pohání soupravu kola, jezdce a vozíku. Diesel-elektrické lokomotivy tohle běžně dělají.
Zadej si do vyhledávače trolejbus s centrálou ve strašicích a podívej se,kam až jsou lidé schopni to dotáhnout. Starou vojenskou centrálu za trolejbus a už se jede.
Sovětští vědci byli už velmi blízko, jenže jim pak Gorbačov zrušil SSSR a financování z odtud ...
To mě připomíná ten starej, jak sovětští vědci učili krávu nežrat, a když už to skoro uměla, tak jim chcípla :-)
Perpetum mobile není problém. V nulové grafitaci ve vakuu udělíš třeba kulatému talíři rotaci kolem osy procházející středem a za milion let bude znovu nalezený rotující.
Běžné chápání perpetuma mabila je ale zcestné, bo se předpokládá zdroj energie z ničeho. Takové počítání kryptoměn. Hodnota z ničeho za nic, hlavně že za to koupíš drogy, zbraně a dnes i sovětské nerostné zdroje. Toto je reálné perpetum mobile. Z ničeho nic něco.
A pak že nic z toho to , no toho, nic neupleteš :-D
Tam byl jiný problém.
Ta potvora potřebovala stát na rovině, jak se naklonila, chcípala, takže vláčet to za sebou na nadskakujícím vozíku prostě nešlo, ale ne že bych to nevyzkoušel.
Další slabé místo bylo, že neměla dost výkonu aby nabíjela 3 baterie najednou, asi jen o malinko, ale nešlo s tím nic dělat.
Ono za těch deset let jsme se s tím dobíjením nikam moc dál neposunuli, prostě chce to ty 2 až 3 hodiny u toho čumákovat.
Co se velmi významně změnilo je váha baterií, tenkrát měla jedna LiFePo4 6,5 kg, dneska ta moje od Bosche o stejné kapacitě váží 2,75 kg. Tedy když si vezmu dvě baterie navíc, jsem na nějakých 200 km dojezdu v běžné krajině, a nepotřebuji nikde cestou nabíjet. Tedy pokud za sebe nezapřáhnu nějaký těžký trajler.
A něco podobného bych doporučoval i s tím dobíjením. Docela dobře rozumím tomu, že někdo prostě potřebuje být energeticky nezávislý, i pár dní. Na to jsou pak přenosné výkonné baterie, které třeba váží kilo, kilo a půl, ale podle mého v nich bude víc kapacity, než takový cyklista jakýmkoliv udělátkem za 14 dní nageneruje.
Ono tu fyziku asi moc neoblafneme, když to má skoro žádný jízdní odpor, jako ten BioLogic, generuje to málo, když to má malinký odpor jako SON, generuje to malinko víc, ale nijak moc významně brzdí. Tahle brzda na gumě asi bude dávat ještě víc, ale o to víc zase bude klást odpor. Když vezeš v báglu cihlu, nebo velkou powerbanku, taky to něco stojí, zase táhneš váhu navíc.
Je to dilema :-)
Ovšem centrála, ta patří do musea.
Tohle co popisuješ jsou extrémy se kterými se běžný člověk setká párkrát za život,pokud vůbec. To je podobné jako s těmi elektroauty. Každý se rozčiluje,že to nemá dojezd 500km,ale v reálu s tím jezdí 5km do práce,3km do obchodu a 20km na chatu. Na ty extrémy bude vždycky potřeba nějaká individuální úprava. Běžnému výrobci se nevyplatí něco takového sériově vyrábět.
Já ti nevím, podle toho jak elektrikáři řeší furt dobíjení, dobíjecí stanice a takové tajtrlíkoviny se mi zdá, že kapacita baterie prostě našim elektrokolařům nedostačuje.
Ona jim v tom terénu ta baterka dá tak 60, ale oni chtějí 80. Tak mudrují kde nabít, přičemž je jasné, že si musí vozit nabíječku s sebou, protože šance, že by zrovna někde nabíjecí stanice měla jejich potřebné parametry nabíjení a konektor je mizivá. No a ta nabíječka váží kilo, a ještě u toho abys to nabyl do plnejch musíš sedět 3 hodiny. Podle mého je lepší si vzít další 2,5 kilovou baterii do brašny, a je pokoj.
Takhle jezdíme se Soňou na těch MTB. Jak postupně baterie stárne, taky už nedává těch 60, ale třeba jen 55, a když se někde dostaneš do složitějšího terénu, cucá to baterku fest. Tak každá máme náhradní, žádné dobíjené neřešíme, přehodíme a frčíme dál.
Úpravy také jsou všeljaké i od výrobců, viděl jsem dvoubateriové stroje, kdy jedna baterka je v rámu a druhá na nosiči, nebo zezhora a zespoda rámu, ale furt to nějak nechápu proč tohle. Vždyť vycvaknout a nacvaknout baterku je otázka vteřin, a jak říkáš, ne vždycky potřebuji dojet 140 km, ale stačí mi těch 30, a tak proč mít dvojbateriový stroj.
Oo jsou asi dva druhy uživatelů e-kola, ti, kteří to mají spíše jako dopravní prostředek, a pak ti, co na tom dovádí v přírodě pro radost z jízdy. Zatím nikoho dalšího kdo by na elektrokole jezdil dodaleka jsem nepotkal (tedy virtualně) ale asi taky nějací budou, ale nepřevažují.
Ona je ale otázka,jak můžeš mít radost z jízdy,když celou cestu používáš ten motor. Těžko bych mohl být nějak hrdý na to,že jsem ujel 80km,když bych celou cestu používal motor. Použiji ho ve městě,abych rychle zmizel z přechodů a křižovatek a v terénu do kopců,které bych měl problém vyjet. Pokud bych ho potřeboval celou cestu,tak bych uvažoval o motorce. A s tím nabíjením. Pro rychlejší nabíjení jedině výkonnější nabíječku. Místo 2A 4A. S tím,že si ji člověk,když chce cestou nabíjet,musí vzít s sebou.
To by ses divil, jakou můžeš mít radost :-)
Ty nejnovější středové motorky fungují docela nenápadně, skoro to nepoznáš.
Když chceš dojet daleko, těžko to můžeš nechat zapnuté pořád na nějakou silnější přípomoc, spíš jedeš TOUR nebo ECO, a když jedeš přes 25 km/h, stejně ti to nepomáhá vůbec.
Ale šetří tě to, ani ne tak v těch kopcích, to je takový předsudek, že kopce jsou to nejhorší, ale právě při těch rozjezdech, zrychlování a potom naprosto neoddiskutovatelný pomocník je motorek v protivětru. Vypínáním motoru ušetříš prd, lepší je tam dát režim ECO, ten vlastně veze tu zátěž navíc, co elektrokolo obnáší a motor máš k dispozici když prostě potřebuješ trochu helfnout.
A tak si prostě jedeš, silný jako zamlada, 160 kiláků žádný problém, kdepak, že z toho nemůžeš mít radost :-)
A když máš "našetříno" zjistíš ve 150, že máš k dispozici ještě jednu celou plnou baterii, a do cíle jen 30, tak to tam voroštuješ na Turbo a letíš kopec nekopec, vítr nevítr, jako když ti fouká mistrál do zad.
Motorka je úplně něco jiného.
Pokud jde o nabíječku, nejsilnější co je k dispozici na toho Bosche je 6A, a stejně nabíjí 2 hodiny, to nelze zatím prostě okecat, ale houby zle.
No, a když pak zesedneš z elektriky na silničku, jediné co ti chvilku vadí je skutečnost, že máš pocit že se ploužíš jako šnek. Vůbec nejde o to, že bys snad víc šlapal nebo se do toho opíral, ale na to jedno šlápnutí prostě to kolo jede pomaleji. Ale po pár kilácích si zvykneš a když nefouká proti, jsi na silničce na rovinkách rychlejší díky tomu omezovači přípomoci do 25 km/h.
Před pár dny jsem se díval na poslední závod dvojic horských kol EPIC, byl to slušný mazec. Mimochodem na 2. místě skončil ve dvojici náš Martin Stošek.
Proč to ale zmiňuju, vítězná dvojice jela asi 70 km v průměru asi 26 a za nimi v těsném kontaktu jel maník na elektrokole a celý závod je natáčel.
Bohužel nezmínili na jakém kole to jel a jestli někde nevyměnil kolo s plnou baterií, ale samozřejmě k tomu vezl celý natáčecí a vysílací aparát i s dalším výkonným zdrojem. Ve sjezdech a hodně technických pasážích mu ujížděli, na rovině je dobře držel a ve stoupáních dobře dotahoval a někde bylo vidět, že musí i brzdit aby jim nevjel na záda nebo vedle nich a nepřekážel. Seriové to elektro určitě nebylo :-)
To to musel mít očipovaný aby odpálil ten limit 25 km/h, a možná i nějaký výkonější motor.
Když jedu na elektrice, běžně mě bezmotoráči ujíždí, pokud tedy není drsný kopec, ale stalo se mi, že mě předjíždějí i v kopci.
Když je někdo namakanej a jede rychleji než 25 km/h, nemám šanci.
Jakmile ten motor odpojí, z výhody se stává nevýhoda, máš jen težký kolo co ti nepomáhá. Vloni jsem podél Rýna a Rhóny na Zelenáči jel rychleji než před tím s elektrikou, protože jsem měl "vítr, co byl kamarád".
V tomhle představuje rozdíl ten systém ovládání motoru. Na tohle téma už tu nějaké diskuse byly. Jestli je lepší nějaká chytrá elektronika,nebo PAS senzor. Teď,když mám oboje a mohu to porovnat,tak vidím,že ta chytrá elektronika sleduje sílu a frekvenci šlapání toho cyklisty a podle toho dávkuje výkon podle navoleného stupně ECO,TOUR...,naproti tomu PAS senzor pouze zaregistruje šlapání spustí motor a zvyšuje otáčky až do 25km/h. Takže se klidně snaží jet rychleji,než ten cyklista aktuálně šlape. To je určitě vhodné pro babičku,která jezdí na kole nakoupit,že nemusí tolik šlapat a veze ji ten motor. Pro nějakého dálkového cyklistu bude vhodnější ta chytrá elektronika,která přidává nějaká procenta výkonu k jeho šlapání.
Já to Jindro dělám opačně. Jezdím na cesťáku s jediným převodem a když sednu na krosku nebo silničku s možností změny převodu dokonce i za jízdy, připadám si, jako kdybych ten motor měl :)
Jindro, vážne sa pýtam, už "6-7 bateriek" vozíš so sebou (na sebe) opäť?
Ďakujem.
Já mám do Babety také vestavěné dvě velké baterky. Jedna je 18Ah a druhá 100Ah. Alespoň tak to tam Číňané píší. Kdyby to byla pravda,tak by to na několik stovek km muselo stačit.
ty levné čínské sady jsou většinou poskládány z článku o kapacite 2500ma, případně něco přez 2500ma.
ty sady jsou poskládány 4P, tedy 4x 2500ma je pak výsledná reálná kapacita těch baterek.
zatím moje zkušenost, 10Ah 4P sady vždy odpovídali realitě.
U víceamperových 4p sad už je to loterie, zkusil jsem koupit 12Ah 4p baterku a reálná kapacita byla 6Ah
Od jiného prodejce už 12Ah sada měla skutečně 12Ah.
bohužel nefunguje že u nějakého prodejce máš jistotu serioznosti, Jednou dobrý, podruhý taky, potřetí šunt. Je to hold čína, takže hold loterie.
Já to tam hlavně dal,protože v obalu bylo místa dost a když jsou obě paralelně zapojené,tak je to pro ně menší zátěž. Samozřejmě tomu údaji s tou kapacitou nevěřím. I dobíjení po jízdě trvá u té "slabší" kratší dobu. I když to může mít na svědomí ta balanční elektronika.
Ne, jezdím se 3 bateriema, tedy jedna zrovna maká, dvě jsou v brašně.
Naposledy jsem na elektrice jel vloni v listopadu, nemusel jsem cestou dobíjet ani jednou nikde.
Pokud není nikde nějaký velký kopec, počítám celkem bezpečně dojezd na baterii 80 km, když hodně šetřím, ujedu i stovku.
https://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na...
Před tím jsem táhnul těžký vozík, a to byly dojezdy podstatně horší, nabíjel jsem, ale stejně nakonec jsem to nevyužil, ale sichr je sichr.
Všechny ty významnější cesty jsem nastrkal sem:
https://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na...
Hledání, tápání, zkoušení - to si myslím už mám za sebou, ten elektrický gravel je na cestování do daleka ideální. Ideální by byyl i bezmotorový gravel, ale na pár cest co mě ještě možná čeká by to byla moc velká investice, tedy zatím to tak vidím.
Tak jsem si zvážil svou baterku. 7200g zhruba. 3 baterky bych asi nevezl :-D
Jo, s tím jsem před těmi deseti lety začínal.
A vezl jsem tři na vozejku a centrálu k tomu :-)
teka v tom je tohle:
https://ekolo.cz/baterie-bosch-powertube-500wh
(koukám, že jsem se nechal mystifikovat, 2,7 kg má ta baterka do horáků, tahle váží 2.9 kg.
Tedy 6 kg navíc jen v bateriích, pak ještě 2x nabíječku
https://www.zbozi.cz/vyrobek/bosch-fast-charger...
tahle váží s těma kabelama kilo, prostě celá ta elektrohabaďura váží 8 kilo, to vezu navíc proti Zelenáčovi. Pak to kolo váží taky místo 8kg, 18kg, a to je někde znát.
Když si vyjedu na elektrice "nalehko" bez náhradních baterek, nabíječek a tak, ujedu 120 km bez problému, jenže to prostě do daleka nejde.
Kdysi tu někdo volal po 120W nabíječce a je k mání za litr. Takže volejme po 200W a třeba taky bude :-D
https://www.alza.cz/alzapower-m400-multicharge...
Říkal mi známý, velmi přesvědčivě, že kdo tomu trochu rozumí, moc dobře ví, že čím rychleji baterii nabíjíš, tím kratší je její životnost.
Je to tak, nebo už to soudruzi z NDR nějak vyřešili???
...je to "něco za něco"- rychle nabiješ, ale za nižší životnost(např. v dnešních mobilech při jednoduše "nevyměnitelných" bateriích vyšší náklady-nová baterka, výměna v servise ap.)....
Zatím vždy, nová baterie v mobilu měla nesrovnatelně horší vlastnosti, než původní, takže jsem místo výměny v servise rovnou koupil nový (po pěti letech provozu) :-(
Tak to pozoruju hlavně v souvislosti s aktualizacemi, které díky většímu vytěžování CPU způsobují horší výdrž mobilu pro zvýšenou vlastní režii. Nové aku nemusí být nutně na vině.
Uvidím, jak dlouho vydrží na jednu baterku ten nový. Dle toho co píšeš, kdyby to bylo aktualizacemi, by měl vydržet zhruba stejně, jako starý, to by mě soudruzi z NDR trošku vytočili :-)
Soudruzi tam dají kurvítka, která těsně po vypršení záruky způsobí zdechnutí přístroje.
Ale neříkají tomu "kurvítko" ale "řízená životnost přístroje".
JJ, součástka citlivá na opotřebení zahřátím to spolehlivě jistí...
Hele, tento jev byl spolehlivě pozorovatelný i v době mobilů Siemens, tj 2003(?) a tam bych to neviděl na aktualizace. Origo baterka vydržela dobře použitelná 3 roky, náhradní (byť Siemens) byla po roku v loji.
Kriterium bylo nabíjení 1-2x týdně (před a po víkendu)
Jak to nevydrželo 5 pracovních dnů nebo víked byla baterka na vyhození.
Tak čím větěí kapacita, tak díky poměru nabíjecího proudu tzv. "C" je nabíjecí proud víc v "normě". Ale výrobci mobilů dávají třeba dvě paralelní aku, aby to rychlonabíjení ustáli, ale shodně uvádí horší výdrž, což s ohledem na rychlou tvorbu odpadu nově vyrobenými novými typy ěudličů skla z jejich pohledu nevadí.
Děkuju za vysvětlení, takže si zapíšu za uši, že pokud je to možné, i nadále je lepší se extrémům vyhnout.
Na jednu stranu mě to štve, když mi mobil normálně funguje, ale musím kupovat nový, kvůli baterce.
Na druhou stranu, koupil jsem ho za stejný peníze jako ten starý.
Ale co se týče parametrů, je úplně jinde, včetně toho rychlého nabíjení.
Před pěti lety bych dal za takový minimálně 4x víc.
Ale stejně nechápu, jak dlouho to s rychlou tvorbou odpadu může fungovat, přijde mi to dost padlý na hlavu..
Neřeš pitomosti, víš kolik tepla a svinstva vyvine takový javelin, když bouchne?
Nebo když si arabáci zapálí ropná pole?
Kolik mobilů v odpadu to představuje?
Když se kácí les,jde ekologie stranou....
Nejezdíš Skodou 105,i když sis spoustu běcí na ní uměl opravit sám. U moderního auta si sám nevyměníš ani žárovku, a u mobilu baterii.
I úplně první smartfoun, HTC Desire, co se tu začal prodávat, dodnes považuju za zázrak.
Přijde mi škoda, že mi leží v šuplíku jen proto, že nemá baterii.
I úplně první hloupý mobil od Motoroly, který fungoval i na čtyři tužkový, máme uskladněný na památku.
Vnímám to asi v tom smyslu, že se to všechno sčítá, javeliny, ropná pole, powerbanky, mobily atd. atd., nehledám výmluvy, dokážu si připustit, že v tom bordelu jedu taky, podle mě svět funguje na nějakých principech, který prostě neokecáš.
Do některých modelů HTC Desire se pořád ještě dá sehnat alternativa ;-)
https://www.avacom.cz/baterie-do-mobilu/htc
Dík, ale už jsem to vzdal, nějakou jsem tenkrát koupil, když odešel originál, ale stála za prd.
Nebo jak píše Arnošt s tou aktualizací, ale fungovalo to tak i u tlačítkových telefonů a je to tak i u aut, originál baterka vždycky vydržela mnohem víc.
Jo,taky mám schován svůj první mobil Nokia, to byl takový kufřík. Necestoval jsem s ním, byl zastrčený v zásuvce doma. Drát k nám natáhli až 3 roky poté. Byl to Eurotel,platilo se 8 kč za vysílanou nebo přijímanou minutu plus běžný telefonní tarif, místní,městský, mezinárodní....
Mám ho schovaný jako kuriozitu, technickou památku.
Ono se všechno sčítá a zas odečítá, tak to v přírodě chodí. Chce jen přemýšlet, jestli hromaděním zrníček prachu opravdu dokážeš vytvořit Saharu, nebo jsou jiné, zásadnější vlivy. A nikdo jistě nepochybuje, že i Sahara je zrnky prachu tvořená.
Zrovna teď jsem dokoukal jakési video o tom fóru v Davosu, kde ti mocní světa debatili o tom, jak je to s klimatem děsivé, a že je potřeba měřit uhlíkovou stopu každého jedince,a pak zase nasedli do svých soukromých tryskáčů a odletěli
Ale oteplení planety nezpůsobí pár boháčů se svými tryskáči, ale miliony lidí, kteří každoročně létají na dovolenou a za zábavou. Boháči obecně nikdy v dějinách nebyli mravní a hodní příkladu.
A hořící ropná pole, výbuchy metrákových granátů, vypálené vesnice, a všechny tyhle kratochvíle jsou prd? Tankety brázdící oceány, teď budou vozit zkapalněný plyn, víš kolik je to letadýlek s lufťákama?
Nebo taková sopka když řachne, to je panečku tryskáčů.
Ono je to všechno hodně nafouknutá bublina, aby se prostě vydělávalo na green dealu..
Používat dneska smartfoun bez aktuálních bezpečnostních záplat, tomu říkám adrenalin…
Mě se zdá, že se systém upgraduje každý týden,nebo je to možné,že dochází k tomu zrychlování času v mé hlavě....
ale spíš ne, Android 12, poslední verze 8.6.2022
Co myslíš tím?
"I úplně první smartfoun, HTC Desire, co se tu začal prodávat"
Byl to asi tvůj první smartphone, ale rozhodně to nebyl první Android, to byl T-Mobile G1, a už vůbec to nebyl první smartphone, dávno před Androidem tu byly smartphony na platformách PalmOS, Symbian, Windows Mobile a pochopitelně iPhone.
Nevím přesně, co jsem tím myslel :-)
Asi tedy bez klávesnice, s Androidem a velkým, dotykovým displejem?
Pamatuju si, že když si ho švagr přivezl z USA, nic takhle vyspělého, podobného dnešním smartfounům, tu nebylo.
Tady se dostal do prodeje asi až po roce..
Telefon "morálně" zastará dřive než to postřehneš na baterii....
V těhle "nepropustných" baterii nevyměníš ani nevím, jestli existuje nějaká služba či servis,co by to dělal, asi by to bylo moc drahé.
Oni vždy a novým modelem něco, co safra žere proud přidají, a k tomu malinko zvětší kapacitu baterie, a zase nula od nuly pojde.
Moderní smartfouny jsou jednodenní, počítá se s tím, že večer to narveš do nabíječky. Životnost baterkyneřeší,smartfoum máš po záruce zahodit a koupit nový. Toť marketingová strategie
Loni jsem měnil takovou kapotovanou baterku v mobilu a skoro 700Kč, takže nyní asi bude líp...
700 by byla skvělá cena....
Já stále používám starou Nokii 200 na dvě SIM karty i když teď tam mám už jen jednu. Druhou jsem měl,když ještě žila matka,tak měla volání do stejné sítě zdarma,tak jsem musel mít stejnou SIMku jako ona. Na tom telefonu jsem měnil kryt se sklem,protože mi prasklo a baterku už párkrát. Ale stále funguje a plní co potřebuji. Dokonce mám teď ještě i na tom skle nalepenou tu originál fólii. To,co potřebuji ten telefon plní i fotky fotím s ním. O novém telefonu zatím ani neuvažuji.
Tuhle?
https://mobilni-telefony.heureka.cz/nokia-asha...
Přesně tuhle. Jak jsem napsal,vyměnil jsem jen vnější obal se sklem a několikrát baterku,tu většinou za pár korun z Aliexpressu. Stále funguje a moje skromné požadavky plní. SIM kartu tam mám jen jednu.
Tohle už šetři, ro krásná věc
Ty dnešní baterky jsou mnohem odolnější než kdysi, ale i tak jim to samozřejmě vadí... Jak moc Ti ale asi nikdo neřekne. Možná hodně, ale taky možná už to není nijak moc na závadu, abys to během morální životnosti toho mobilu nějak extra pocítil.
Každopádně Tě nikdo ale nenutí to nabíjet na krev. Když použiješ normální, z dnešního pohledu "pomalou", nabíječku, tak to samozřejmě také nabiješ ;-) Sice o dost pomaleji, ale fungovat to samozřejmě bude.
Asi tak nějak. Rychlou nabíječku použiju fakt jen když budu mít málo času, se jim na to můžu vykašlat, abych si dobrovolně snižoval životnost baterie a pak jim platil za novou.
Doma si můžeš vybrat. Na cestě tě dvě hodiny dobíjení na záchodě u pumpy brzy přestnou bavit.
Pokud jedeš autem, nabiješ v autě- pokud na kole, je jen na tobě, jak jsi "připravený"! Já smartfon zapnul jen při průjezdu většími městy(kterým se snažím vyhnout) kvůli navigaci a pak až večer do půl hodiny(počasí na pár dní dopředu, občas SMS rodině) a baterie 4500mAh vydržela 2-3týdny. Ostatní spotřebu baterií pokryla powerbanka 8000mAh a druhá baterka ke kameře...
Ty seš můj člověk, smartfoun 5000mAh mi taky těch 14 dní vydržel bez nabíjení.
Chápu, že je někdo zvyklý věčně viset na netu, taky na něm trávím víc času, než bych měl, ale výhradně jen doma, u kompu.
Práce s internetem na mobilu mi přijde tak nepohodlná, že na cestě používám jen to nejdůležitější - počasí, večer poslat domů polohu noclehu, jednou za pár dní fotku do Messengeru a šlus.
Celkem snesitelný mi přijde tablet, ale ten na kole tahat nebudu, ten vozíme, když cestujeme autem.
když voni ty zahraniční internety neumí česky akdyž to není česky, tak je to nepohodlné :-)
Měl jsem na mysli ovládání telefonu pomocí dotykového dispeje, s velkým monitorem, myší a klávesnicí, se to vůbec nedá srovnávat, nebaví mě to.
No, nedá.
Myš a klávesnici sice k mobilu taky lze připojit, ale vidíš prd. Proto s sebou vláčím toho Surface Go a myš. Je dobré, že se mrcha dá dobít tou rychlonabíječkou přes USB C.
Když blbli s těma covodíma testama, byla to prakticky nutnost.
Ono vůbec není ale jisté,že ten jeho strojek bude to rychlonabíjení podporovat...
Nejde totiž jen o tu nabíječku.
A pokud bude rychlonabíjení podporovat, tak to té baterce neublíží. Jinou než rychlonabíječku k těm founům ani nedávají.
Pokud ovšem rychlonabíjení podporovat nebude, může to odvařit.
Takhle jsem si zrušil bezdrátová sluchátka.
No spíš mám opačný problém, jinou, než rychlonabíječku jsem k němu nedostal, takže musím přibalit ještě jednu, pomalou.
Abych mohl nabíjet i pomalu.
Ale ještě jsem ho ani nenastartoval, třeba se dá rychlost nastavit v menu, co já vím..
Mám REALME8 s rychlonabíječkou v dodávce a v menu jsem nikde nenašel regulaci nabíjení- proto používám na nabíjení "pomalou" s 1A/5V a nabíjím od 15-20% do 80-85% i doma jednou/3,4dny(to by mělo baterii dle odborníka svědčit).
Tak, tak, budu to dělat stejně. Rychlonabíječku použiju, jen když budu mít naspěch.
Realme má něco, co se jmenuje "optimalizované noční nabíjení" což je právě pomalé nabíjení a pokud nabíjíš v pravidelnou dobu, nastaví to sám....
Vždyť to píšu, že jiné nedávají.
Vozit kvůli tomu "pomalou" nabíječku je zbytečné. Na tom mobilu se vysere něco jiného dřív,než ta baterie, mají to tak vymyšlené.
Ale kvůli dalším zařízením jí potřebuji také, některé hračky mají ochranu.
Dobrý jen ten 4boj co sem dával link Arnošt, ten mám. Má jak rychlé nabíjení, tak normální - a nabíjíš 4 hracky najednou.
Reagoval jsem na toto:
"Ono vůbec není ale jisté,že ten jeho strojek bude to rychlonabíjení podporovat...
Nejde totiž jen o tu nabíječku."
No, o to jde.
Pokud ten strojek dodáva origoš rychlonabíječku, je nesmysl mu do toho kecat a snažit se prodloužit theoretickou životnost natetie tím, že ho budeš nabíjet pomalu něčím jiným.
Zajímavý názor.
Pomalé nabíjení prodlužuje životnost natetie
Pomalé nabíjení prodlužuje životnost natetie
Pomalé nabíjení prodlužuje životnost natetie
Pomalé nabíjení prodlužuje životnost natetie
je to marný, snažím se ti vysvětlit, že to, že to vydrží baterie ti život smartfounu neprodlouží, protože se na něm vysere něco jiného.
Správně nadimenzovaná mašinka je udělaná tak, aby všechny součástky měly zhruba stejnou životnost.
No, hraj si dál.
Tak mi vysvětli, proč můj pět let starý telefon funguje zcela bez problémů až na to, že má v háji baterii.
Třeba syn používá smarfouna velmi intenzivně, hraje na něm hry a kdo ví, co ještě, a musel si nechat měnit baterii už po roce.
20 let stará pračka nám vydržela 20 let. 5 let stará, už jenom těch 5 let. Mám pocit, že ta co máme teď, odejde po záruce.
"Řízení životnosti" se vylepšuje.
Na životnost baterie má vliv spousta věcí, a rychlost nabíjení asi nebude ta nejpodstatnější.
Někteří elektrokolaři by o tom, jak chránit baterii a udržet ji co nejdéle co mejkapacitnější, by mohli napsat celé knihy.
No, a záleží taky na baterii samotné a kdo jí vyrobil. Předpokládám, že v mobilu by měla vydržet celou záruku, no a 3 roky starý mobil patří do musea, nebo na řídítka jako zrcátko :-)
To co píšeš je pravda pro hodně intenzivní využívání toho smartfouna. Pokud to tlačíš nadoraz, tak potřebuješ pořád ten nejnovější operační systém s těmi nejnovějšími vychytávkami, aby ti nové či nově upgradované programy stále chodily. Pokud ovšem na tom mobilu provozuješ pár stále stejných programů a nechceš po něm moc nových věcí, tak ti morálně vydrží mnohem déle a přestane ti vyhovovat pokles kapacity baterie.
V mobilu jsou platební karty. V mobilu jsou doklady (zatím Tečka, příští rok tam budem mít všechny). V mobilu je přístup do banky. V mobilu je přístup k mailu. V mobilu je elektronická identita.
Jestli nic z toho nepoužíváš, ani Ti na telefon nechodí žádné ověřovací SMSky, pak máš pravdu. Opravdu nepotřebuješ aktuální softwarové záplaty.
Jo, a taky je tam klíč od auta a od domu. A jestli není, tak brzo bude…
Máš naprosto pravdu, ale dá se žít i bez toho.
Nemusíš tam mít platební karty. Nemusíš tam mít doklady a svou identitu. Nemusíš tím otevírat všechny dveře. Máš tam pár svých programů, které jsou už leta hodně podobné a pak ten mobil morálně tak rychle nestárne. Já to nechci hodnotit, jen píšu, že nejsme všichni stejní.
Ono se to upgraduje samo a dost zhusta asi jsou to ty bezpečnostní patche, protože žádnou změnu chování či vzhledu nepoznáš.
Ono koupíš novej mobil, a první co udělá po nastartování bude aktualizovat systém, tedy android. Co dělá jabko nevím.
To samé, a dělá to i automaticky, i když to "automaticky" nemáš zatržené...
A dělá to po spoustu, spoustu let…můj 4s dostal poslední update 8 let po uvedení na trh…
Každé baterii "ubližuje" rychlonabíjení zkrácením její životnosti(jen je "ošetřeno" její nadměrné zahřátí). Proč myslíš, že se ještě nedá nabíjet na plnou kapacitu z nuly do pár minut? Nabíječkou to rozhodně není....;-)
Ale dá...
za 50 minut mám nabito....
Jo zahřeje se to fest. Proč myslíš, že nové mobily prostě neumožňují vyjmout snadno baterii a strčit tam jinou? Protože je to zbytečné. Není to potřeba, dřív než baterie ti odejde jiné kurvítko.
50 není pár. Teď se objevil telefon, co se dobije za 14 minut.
https://mobilmania.zive.cz/clanky/nabito-za-14...
Proti hodinám, co se to nabíjelo dřív,je to fajn, nestačíš dojíst desert natož si dát kafe po jídle, a máš nabito zařízení, co fotí filmuje, naviguje, připojí tě na net a ještě se z toho dá telefonovat - to je už dost dobrý.
Fajn je, že to umí i powerbanky.
Tak podle tohoto
https://mobilmania.zive.cz/clanky/jednotna...
se od roku 2025 potkáme s rychlonabíjením u všeho, ale zase se nechal akorát zmatek pěti "standartů" nabíjení. To je na palicu, vlk se nažere a kozu mu zaplatíme...
Konektor C je šikovnej prosazuje se i nez "pachatelů dobra".
Vypadá to, že je to trochu útok na Apple....
...Applu stačí přidat k balení jednoduchou redukci C/Apple a je po ptákách...
A nebylo by jednodušší používat rovnou USB-C?
Tomu se Jablečňáci asi budu bránit....
Asi to vochčijou tou redukcí, nebo bezdrátem...
Co si budeme nalhávat, kdyby nebyl apl drahý na licence, tak je možná na všem ten její konektor lajting nebo jak se to píše, bo usb jako takové je kritické pro ten "inteligentní" jazýček, co se tak rád láme s opravou nad 650Kč, že.
No, hlavně si člověk k originálnímu káblíku musí koupit ještě jeden, sice neoriginální, zato pogumovanej nebo zdrsněnej, aby se ten telefon dal nejen připojit, ale i odpojit…
Pro znalé slepá cestička vývoje, ale přesto jsem si porovnal tyto tabulky
https://pedalcell.com/pages/data
https://www.igaro.com/d2
Kdy na výkon 5W musíš s kolem 20" jet s pedelcem 13,26 a se SON 15.86Km/hod. Teoreticky to pak mění ty počty na získaných 3500 - 5000 mAh denně. Na běžné ježdění je asi son pro odpor lepší, ale pokud bych to chtěl na štreky, což mi vrtá hlavou, by ten pedelec rozhodně vyhrál.
A su zvědavý jak Rob14 maže Polskem, co to jeho skládací solární nabíjení, bo podle několika fotek soupravy to na bagáži nemá.
Jen tak mně napadlo. Šlo by namagnetovat magnety v sonu třeba nějak víc? Jako že by to mělo větší výkon?
Tedy bez rozbití, že...
Pedalcell :-)
Pedelec je název pro e-kolo..
Problémy, které diskvalifikují nábové dynamo bych shrnul následovně:
1) malý proud
2) telefon musíš mít při nabíjení vypnutý, ne jenom displej, to souvisí s třetím problémem
3) nejedeš konstantní rychlostí, rozjíždíš brzdíš,jedeš pomalu, tedy vyrábíš/nevyrábíš, vždycky kdž se začne telefon nabíjet, displej se rosvítí, u toho mého. A tak se furt rozsvěcí a zhasíná, a nabiju prd.
Lze to zjevně cpát do pwb, a z té pak foun nabít, ale jsou tam jistě velké ztráty. V době rychlobabíječek a kapacitních pwb se ki to jeví jako drahá hračka.
Teď jsou slušné dny, soustavu Ecoflow River Mini se skládacím panelem Ecoflow 110W, nabiju z 8procen na 100 za 3 hodiny a mám k dispozici 200 Wh. Ale váží to dohromady 8 kilo. Vyhodou je že máš 230 V a nabiješ i notebook. Další výhoda je že se to fakt ze sítě nabije superrychle.
Hloupá je ta váha panelu, 100 W s konektory MC4 by mělo jít sehnat do 3 kil, a ne 5.
ad 3) Ono se to taky asi nebude moc líbit baterce v telefonu ;-) Neustálé střídání nabíjení/ne-nabíjení by taky v některých případech mohlo být považováno za nabíjecí cykly, a ty jsou, jak známo, u některých vychcaných výrobců (převážně těch ultradrahých krámů) dost často omezeny nějakým počítadlem uvnitř...
Nabíjel bych tím "powerbanky" co mám z alíka. Odpisačky, ale na světla by to snad stačit mělo. Mám takový malý sen. Že bych měl k tomu elektroniku rovnou na výstupu s 4,2V a tlačil bych to rovnou na aku s hodně 18650, ze kterého bych teprve bral těch 5V úesbéčkových. Mám takovou neumělo představu, že s požadavkem 4,2V budu úspěšněji nabíjet při menších rychlostech.
Jenom mně na tom vadí, že se dopředu nedá zjistit kmitočet sínusovky těch alternátorků, jako graf v závislosti na otáčkách. Znovu mně to "nakoplo" jak jsem viděl světýlka na 2032 a bylo mně jasné, že toto by bylo vhodnější ve spojení s vhodným kondíkem.
Tak už máme nabíječku schopnou nabíjet 2 kusy rychlenabíjitelných powerbank. Ano, 2x65W je tady v jednom kusu
https://it.aliexpress.com/item/1005002491578359...
tak ti nevím, ale mám za že, že už si to dva roky vozím :-)
kouknu
Já mám obdobně vypadající z Alzy, akorát není přímo do zásuvky, ale má kabilek což mi přijde praktičtější, lépe se s ni někde vejdu.
Takže EU rozhodla o standartizaci nabijeni na USB-C a tady je celkem vyčerpávající článek. Takže powerbanka se může nabíjet 66W, ale taky jen 10W pro nekompatibilitu, natož džungle našich šudličů po kapsách.
https://mobilmania.zive.cz/clanky/proc-rychla...
Doporučuji zakoupit za cca 100Kč GM měřič napětí a proudu:
https://www.gme.cz/v/1504565/usb-v-a-merici...
Tím si snadno ověříte, jaký proud vám která nabíječka dává. Tedy pokud se vám jej podaří vsunout mezi standardní USB konektor a konektor USB C.
Mám už slušnou sbírku USB kabelů, které mají displej a ukazují alespoň dodávaný výkon ;-) Ty lepší z nich, a taky u žravějších krámů, to ukazuje i případně aktivovaný Power Delivery.
Jinak na pořádnou analýzu nabíječek a kabelů jsem si nedávno pořídil tohle https://www.aliexpress.com/item... . Případné novinky v nabíjecích protokolech apod. je to možné naučit prostým update firmware.
Tady na ukázku jak se mi hlásí 100W nabíječka, resp. co všechno umí s jedním z mých 100W kabelů.
"Tedy pokud se vám jej podaří vsunout mezi standardní USB konektor a konektor USB C."
Že ty máš provizi z prodeje toho GM měřáku, přiznej se!
Docela naprd, když dnešní rychlo-nabíjecí protokoly jedou už i na 20V a 5A ;-) Některé potvory (Realme, Oppo a ještě něco dalšího) si řeknou dokonce i o 7A...
Nojo, já s tím nabíjím telefon a powerbanku. Ostatně ten měřák mi tak dlouho padal, až už dopadal.
Tak ono se i dnešní mobily/powerbanky/notebooky dají nabíjet ledasčím. Akorát když se "nedomluví" s nabíječkou/kabelem na nějakém tom "rychlonabíjení", tak to použije maximálně 5V/2,4A a prostě si počkáš...
Jen jsem tím chtěl naznačit, že napájet něco z USB dneska neznamená jenom 5V...
Nevím jak kdo dneska používá na přenos dat i kabel, ale tady je navíc trochu problém v tom, že ty standardní rychlonabíjecí umí maximálně USB2.0, čili 480Mbit/s. Jo, existují i rychlejší, ale ty pak stojí v řádu vyšších stovek Kč, klidně i 600... Pak musí člověk řešit i to, že třeba s sebou musí tahat ty kabely dva :-) Nebo si holt připlatit za jeden pořádný, který umí pořádně oboje...
Nějak se mi doma objevil jeden, co umí 10Gbit/s a dokonce 5A (resp 100W celkově), stál nějak do 300,- Kč. A kupodivu funguje podle udávaných parametrů ;-)
Dneska za něj už chtějí 379,-, to už bych za to fakt nedal :-/
https://www.alza.cz/vention-usb-c-3-1-gen2-100w...