Ahoj.
Chtěl bych se poradit s někým, kdo vlastní vozík značky Chariot. Přemýšlíme o koupi modelu COUGAR1 nebo CTX1 a zajímaly by nás postřehy někoho, kdo již vozík tohoto typu nějaký čas má.
Loni jsme měli půjčený CROOZER 737. Bylo to fajn, ale myslíme si, že odprožené modely od Chariotu budou šetrnější k páteři naší princezny...
Díky za reakci.
J.
Ahoj, my koupil letos v březnu Cougar2 a jsme naprosto nadšeni. Zatím s ním jezdíme jen na kole a jako kočárem po našich cestách necestách, takže jiné zkušenosti ještě nemáme (běžky, brusle). Odpružení je výborné, vůbec si neumím představit, že by tam nebylo. Naše princezny (10 měsíců) jej milují, většinou po chvíli usnou a zase když nespí, tak můžou v klidu a pohodě pozorovat okolí. Velmi jednoduše a rychle se skládá a připojuje za kolo, je lehoučky, prostě samé klady a pozitiva. Snad jedinou malou poznámku - všimla jsem si, že při prudších záběrech, konkrétně, když šlapal manžel do kopce ve stoje, tak to s nima cukalo. Ale nestěžovaly si :o) U kola je to asi ojedinělé, spíš to bude problém na těch běžkách, ale to zase už budou větší. Snad jsem pomohla ke kladnému rozhodnutí. M.
Kolik stoji vozik Chariot?
COUGAR1 CTS 14.990,- Kč
COUGAR2 CTS (dvousedadlový) 16.490,- Kč
CX 1 (jednosedadlový) 20.990,- Kč
CX 2 (dvousedadlový) 22.490,- Kč
k tomu je ale lze dokoupit jednotlivé sety -
cyklistický 1 499,-
kočárkový - 1 990,-
turistický - 2690,-
joggingový - 2 490,-
lyžařský 5 990,-
My jsme právě vyměnili vozík Croozer po 10ti měsících za Cougar. Croozer jsme používali na běžkách hodně a problém s cukáním tam rozhodně není pro jezdce, ale pro tažné psy. Předpokládám, že u Cougaru to bude stejné, jen bude lehčí. Naopak na běžkách je to proti kolu pro dítko velmi plynulý houpavý pohyb (při bruslení, klasika kvůli škubání skoro nejde - prostě se nejde odrazit, protože v tom momentu to zrovna škubne). Rozdíl je velký na kole, hlavně díky pružení a kvalitě sedačky.
Jen pro info, koupil jsem Cougar2, a nelituji penez, jedine co resim, je šířka lesních cest kam se vejdeme, myslim, ze neodpruzene voziky jsou fajn pouze na asfalt a to i s maximalni opatrnosti pri volbe trasy. Po delsi dobe bych litoval tech ratolesti.Skoda jen ze Cougar je tak pohodlny, ze ten nas kluk celou projizdku prospi:)
Jen pro informaci - lze snadno odpruzit i Croozer. Mrknete se na www.velofiala.cz. Ja jsem si to jejich odpruzeni koupil a po roce uzivani jsem nadsen. Ve srovnani s Chariotem je to pruzeni radove lepsi (nezavisle odpruzene kazde kolo, vyssi zdvih)
My máme CROOZER s odpruzenim DOGY (www.odpruzeni.cz) a jsme maximalne spokojeni. Kamaradi si koupili Charioty a ted placou, kdyz vidi, jak pruzi nas vozik a jak jejich. Navic obrovske plus je velky nakladni prostor u Croozera.
Ahojky, od letoška máme nový vozík - Chariot. Měli jsme na druhé dítě croozer 737, ale s tímto(Chariotem) se to nedá srovnat.Chariot je hold vyšší třída a je to znát. Pro dítě je vozík nejen lépe odpružen, ale především je ve vnitř vypolstrovaný a tudíš podstatne pohodlnější. Malému je 8 měsíců a moc se mu v něm líbí. Jezdím na kole i na in-line. Musím říct, že i mně se skvěle ovládá a manipulace s ním je snadnější a rychlejší (skládání, rozložení,...) a hlavně je chariot lehčí :-)
Ahoj všichni, dychtivě čtu vaše příspěvky, protože se právě rozhodujeme o koupi vozíku. A řešíme jeho šířku. Je Chariot Cougar 1 pro dítě dost široký a pohodlný? Předem děkuji za odpovědi :-)
Ahoj, vzhledem k tomu, že reagzješ do vlákna starého dva roky a víc, chci jen upozornit, že se v situaci kolem vozíků leccos změnilo. Odpružení už není výsada jedné značky, ale skoro pravidlo, ceny šly dolů (odpružený dvoumístný vozík koupíš nový už i pod 7 tisíc), mohutně přibylo vozíků z druhé ruky atd. Takže bych doporučoval neupnout se na jednu značku, ale prohlédnout jich víc a dobře porovnávat.
A když už jsme u toho srovnávání vnitřního: pozor na nákladní prostor vozíku. Dobře uvažte, k čemu chcete vozík používat, a nezapoměňte, že dítě obvykle potřebuje vozit nějaké ty krámy navíc! V tom se vozíky hodně liší - některé nemají nákladní prostor vůbec, jiné jsou úplné tiráky...
* "...vnitřního PROSTORU...", omlouvám se...
Také jsem pro CROOZER, než pro CHariot. jezdime s nim 3 roky a jsme nadseni, vcetne dcery. odpružili jsme ho odpružením DOGY Economy. nakladni prostor uzasny, neresime zda vzit to či to, bereme proste vše. :-)
Ahoj, ještě si dovolím jednu reakci. Dneska jsem nahrál na Picasu fotky našeho CX2. Je to nesetříděné, jen tak, jak jsem to v PC našel. Fotek je dost a je tam vidět, jak to vypadá ve 2místném provedení v plné polní a tak ti to třeba pomůže v rozhodování. tady je link http://picasaweb.google.cz/home
Tak pokus číslo 2! link je tady http://picasaweb.google.com/StanLucy/Vozik# omlouvám se za chybu :-)
To je fakt. Chariot je o třídu lepší na silnici a zpracováním a ....o 3 třídy výš cenově, pokud člověk dokoupí všechny ty sety. aby to mohl vůbec zaháknout za kolo a použít to ještě jako kočárek apod.. Tak to je pak sakra zaplacená "třída". ..Raději doporučuji koupit lehce jetý Croozer a dodatečně ho odpružit. Výsledek je podobný a o polovinu levnější. Jezdím starší Croozer 535. Loni jsem ho tahal za kolem i s weber sedačkami a dvojčaty v nich. Letos jsem už Webry prodal, protože děcka jsou velká, a chystám se ho odpružit, abych mohl vyrazit i do lesa. Odpružení od Velo Fiala už mám, takže ted´mě čeká montáž, nastavení na správnou váhu a vyrážíme!:-)))...krom toho v horách sněhu, co napadl v únoru jsme ho s úspěchem použili i jako kočárek a nákupní košík, kam lehce poskládáte za děti tři plné igelitky nákupu a ještě zbyde místo na sváču - to se s Chariotem určitě nepoštěstí ;-). Takže zdravím chariot´áky ale jinak Croozer taky moc dobrý.;-)
tak to mám tedy hlavu ještě zamotanější... Že vstupuji do staré diskuse, jsem si všimla. Žádnou novější jsem nenašla... Kolem Crooseru jsem už také vychodila cestičku, ale stále se mi nedaří to rozseknout. Ten zavazadlový prostor za Crooserem je fakt úžasný, ale chybí mi tam to odpružení jak píše "k.vl." a nejsme s manželem manuálně zruční....
Vnitřní prostor pro prcka se vám zdá u Chariotu (např. Cougar) dostatečný????????
Díky a ahojky
No, já jsem naše prcky v Chariotu nevozil, i když jednou v něčem podobném (tvarově, značku si nepamatuju) seděli. Pro nás hrála v době nákupu výraznou roli cena, takže máme dvoumístný neodpružený Kranich (což je kombinace jednoduchosti a obrovského prostoru, podobá se spíš Croozeru), a jsem s ním spokojen já i děti (dneska už se dá koupit Kranich i odpružený a cenově je pořád na polovině ostatních vozíků).
Kdybych se pohyboval v cenových relacích Chariotu, asi bych si spíš vybral něco z nabídky od Burleye (pěkně pohromadě je máš třeba tady: http://www.cyklomania.cz/obchod/Pro-deti-burley... Burley má vynikající pověst a tradici, vybereš si tam z několika možností (různé poměry prostoru pro dítě a prostoru pro náklad), "kočárový set" je rovnou v základní ceně, a pro mě by hrál roli také vyšší, klenutější tvar, připomínající spíš právě Croozer nebo Kranich. Takové ty ležaté, zdánlivě aerodynamické typy (Chariot, Kozlík) nemám moc rád, protože mi připadá, že se tam děti musí cítit poměrně stísněně. Uvědom si, že budeš většinou vozit dítě ve vozíku zavřené alespoň sítí (kvůli kamínkům, které kdekoli mimo asfalt odletují od zadního kola), a v tu chvíli dítě jistě ocení, když vozík spíše připomíná obytný přívěs než kokpit pilota F1.
Pokud uvažuješ o delších cestách s jedním nebo více dětmi, uvaž také možnost dvoumístného vozíku. Váhově ani cenově se nedostaneš o moc výš než u jednomístného, lze v nich vozit stejně dobře jedno dítě jako dvě, prostoru je tam pak samozřejmě plno a v případě výletu s dalšími "dětnými" rodinami se o volné místo ve vozíku ostatní děti perou, jak mám ověřeno... :-)
Ten odkaz vyšel nějak blbě, zkusím ho sem dát ještě jednou:
http://www.cyklomania.cz/obchod/Pro-deti-burley...
Základem je zamyslet se, na co ten vozík chceš používat. (Pravda, oni tě ty možnosti vozíku budou napadat, až když ho už budeš mít, ale vždycky to potom nějak vyřešíš...).
Pokud uvažuješ, že vozík bude pouze na to, že v něm na hoďku dvě povozíš dítě a pořizovací cenu neřešíš, pak vezmi ten Chariot, v tomto směru je volba jasná. (Zároveň ale také na toto omezená).
Pokud hodláš vozík užívat nějak víc, třeba i na běžné "civilní" užívání či (časově) delší výlety, kdy se jistíš oblečením pro vývoj počasí, kdy si bereš sváču, přebalování, hračky na pískoviště, in-line brusle na přezutí, kdy s vozíkem zároveň obstaráš nákupy... tak tam je ten Chariot o "nějakou tu třídu níž". Pokud se ti třeba k tomu namotají ještě další (po "svých" jedoucí) děti, tak se nároky na zavazadlový prostor a možnosti zvětšují. Jestli táhneš za sebou (nebo na bruslích před sebou) 10 nebo 13 kilo vozíku, tak to zas to zase tolik neřešíš . Pravda, pro toho, který na kole (bruslích, pěšky...) v podstatě nejezdí, tak toto může být znatelné. Na druhou stranu těžší vozík s nižším těžištěm má lepší vlastní stabilitu. Odpružení je dobré, ale nikoliv limitující, většinou jej vlastně nepotřebuješ a tam kde ano, tak sama od sebe nějak přirozeně jedeš pomaleji. Pokud poblíž tebe existuje ta možnost, tak je nejlepší si vozík nejprve půjčit (a to odpružený i neodpružený) a vyzkoušet. Větší prodejci obvykle půjčovné strhávají z ceny koupeného.
Velice přesné, souhlas a bod.
Souhlasím rovněž, až na to odpružení. To už bych dnes asi neoželel. To ploužení se pomalým chodem vpřed an horším úseku cesty, neustálé vybírání té nejvhodnější trasy s trvalým představováním si trasy v duchu, zda-li tam či onde nejsou obvykle díry a nebylo by lepší jet raději jinudy, abych z dětí nevytřás duši, to mě ještě dnes děsí. Takže:
Pokud chcete jezdit s dětmi všude tam, kde jste jezdili i bez nich s čistým svědomím, že jejich velmi křehké a vyvíjející se tělesné konstituci neublížíte, rozhodně volte vozík odpružený. Taková má zkušenost. Ono možná dětem se to v určitém věku i směru líbí - když to nadskakuje - ale ne vždy to, co se děcku líbí, je pro něj skutečně v daném věku vhodné. A od toho je tu jeho rodič, aby tohle posoudil. Já to po svých zkušenostech z loňského roku prostě posuzuji tak, že to odpružení je skutečně velice vhodné až potřebné.;-)
Ahoj, souhlas. Na rovinu, ono to dítě lítá i u odpruženého modelu, ale je to trochu jiné lítání. No a jízda pomalu dost dobře nejde, to by člověk musel jet pořád pomalu, jsme přece v Čechách. Jezdim v rozpětí 15 - 25km za hod, neřešim asfalt či přírodní cestu, trochu jinak je to v terénu, pochopitelně. Občas dostanu kopanec a to pak trochu řešim, jestli nejet pomaleji. Když byla dcera malá, tak se několikrát stalo, že vozík opravdu vyskočil, ale v pohodě. Máme za sebou i pravidelná klesání po asfaltové silnici např. Pernink - Nejdek ( pro těch míst znalé) a to v rychlostech 50km/hod + a musím říct, že naprosto bez problémů.
Ahoj, od září 07 používáme CX2 od Chariota. Už tu někde můj názor je, jen pro pořádek. Nemuseli jsme moc řešit peníze, i když neradi vyhazujeme zbytečně moc. V tomto případě nás vozík + sety a příslušenství ( vložka pro novorozence, pak další vložka už pro sedící, ...) přišel na těsně pod 35 tis. Dost peněz, ale nelitujeme. V podstatě, až na maličkosti nemáme problém, vše funguje. V provozu celoročně, extrémy jako velké teplo, silný déšť ( pláštěnku, kterou jsem kdysi koupil, jsem ani nevybalil), sníh, mráz ( i kolem -10) zvládá naprosto v pohodě. Za celou dobu (od 09/2007) skoro žádné problémy, jen drobnosti - nutnost seřízení brzd, prasklé brzd. lanko při bruslení, prask rychloupínák u předního kola ( joggingset). Vůbec ho nešetříme, spíše naopak. Kvůli prostoru jsme koupili CX2, udělali jsme jen dobře, plno hraček, knížky, pití ... no a vzadu kufr. A jak už někdo poznamenal, při společných výletech s přáteli jde druhé místo na dračku! :-) Navíc, jako bych to věděl, v červnu očekáváme dalšího potomka a tak po nezbytné době hájení, kdy mi to žena nedovolí ( v případě Adélky to bylo 2,5 měsíce) naložím další dítě a budu full! Zápory? Rozměry na šířku, problém ve dveřích, když ho máte jako kočárek. Jinak teď ani nevim. Jo, dovnitře lítá bordel, to je jasný, síťka moc nepomáhá, slída se postupně odírá a tak je blbě průhledná - ulpívají v ní kousky asfaltu. Jede se dobře, nesmí foukat - to je pak blbý, dřete jako vůl a vůbec to nejede. Bez odpružení bych vozík nekoupil - kdo tvrdí opak, jako že neni potřeba atd., ten moc neví o čem mluví. Ano, dítě odvezete, snad i dovezete, ale je to fakt jiná liga. Jinak nevim co psát dál, jsem už docela unavený. Jestli ještě nemáte řešení a něco o Chariotech by vás zajímalo, ptejte se. Přeju dobrou volbu, Standa
Ad síťka - dá se to řešit dokoupením síťky z hornbachu - protialergické. Myslím, že Fiala ji tam kupuje taky, pak ji nastříhá a prodává po kusech uprvaenou pro vozíky (i když pro croozery).
Ad rychlost - jestli budeš jezdit s plně naloženým vozíkem (cca 45 kg) + dalším šestiletým dítětem na vlastním kole průmernou rychlost 15 - 25 km/h, smeknu před tebou, až si šlápnu na klobouk. Tu padesátku z kopce z toho vymáčknu taky, ale s takhle těžkým vozíkem (jakýmkoli) je rozumné držet se kolem 30 - 35 km/h, protože na víc nemáš na kole brzdy, ať máš kolo jakékoli.
Ad odpružení - proč myslíš, že nevím, o čem mluvím? Znám slušně obě verze, rozdíl v tom je, ale rozhodně ne takový, aby stál za vyšší hmotnost, poruchovost a cenu vozíku. S jednou výjimkou - kamenité cesty typu "suť a štěrk" si musím odpustit. Pokud se jich vzdát nechceš, chápu odpružení, jinak je to sice pěkný, ale poněkud zbytečný luxus...
Pozor, jak už jsem tu kdysi psal, jsem ale ovlivněn tím, že vozím vždycky dvě děti. Víc zatížený vozík výrazně míň skáče - mám to ověřené srovnáním. Možná naše rozdílné zkušenosti vycházejí z tohohle faktu...
Pěkný ráno, omlouvám se, jestli to vyznělo tak, že někoho urážim. Určitě jsem Tě nechtěl nařknout z toho, že nevíš o čem mluvíš. Spíš jsem to myslel tak, že ten rozdíl tam je a jestli někde šetřit, tak určitě ne na odpružení. Mám stejnou zkušenost, nejlépe je, když je vozík středně naložený, pak sedí nejlépe. S poruchovostí žádný problém nemáme, to spíš předpokládám u těch udělátek od Velo Fiala, ale nevím, nezkoušel jsem. Co jsem tam ale viděl na vlastní oči, tak zrovna, když jsem tam kupoval náš vozík, stál tam 2místný Croozer s jejich odpružením a byl hrozně široký. Mluvíš o tom, že si musíš odpustit kamenité a štěrkové cesty. Moc tomu nerozumím, to jako že jezdíš po silnici a nebo tak max po parku? O tom to přece neni, bohužel (možná bohudík) žijeme v Čechách a tak v podstatě nic jiného, než přírodní cesty, více či méně upravené, v nabídce neni. Jezdíme jak po městě, kde je pro nás kolo pohodlnější a rychlejší než auto - tady si to odpružení dokážu odpustit,tak ale hlavně mimo město - dlouhé výlety po lesních cestách nebo polkách a tady to opravdu bez odpružení není ono. Jak jsem už psal, odvezeš a dovezeš i bez odpružení, ale ... K rychlosti, nebylo to o nějakém chlubení, sám s vozíkem s jedním dítětem a v kufru neco malého k jídlu + přebalování dávám opravdu něco mezi 15 - 25 km/hod, přijde na to, jak se mi zrovna chce, jestli jedu na horském nebo krosovém kole, jak fouká a tak, však víš. Když jedeme komplet nebo se synem (v neděli 6 let), rychlost klesá a jsme někde kolem 10 km, podle toho, jak se chce jemu. :-) A tu rychlost z kopce, to jsem se opravdu nechtěl vytahovat, chtěl jsem jen doložit, že mám vyzkoušeno, že odpružený (a lépe i naložený) vozík, se i ve velkých rychlostech na špatné silnici chová dobře, neodskakuje jako přívěsný vozík za autem. O síťce jsem slyšel, zatím jsem to nezkusil. Měj se, ať vám to jezdí!
Ad cesta - napsal jsem to jinak, ale než vysvětlování, pomůže raději obrázek. Měl jsem na mysli něco jako tohle:
http://www.alpina.cz/tc.php?src=images...
hm, tak podle obrázku se ale nejedná o jízdu, ale stoupání :-) V podstatě si rozumíme a to je dobře.
ta fotka - to je přesně to, na co chceme vozík nejvíc :-) Za kolo sice také, ale hlavně rádi chodíme po horách (většinou pěšky) a po vandrech... Moc děkuji všem, kteří jste se rozepsali - bude se nám vozík kupovat líp. Ahoj Věra
... už jsem nechtěl zasahovat do této diskuse, ale nedá mi to. Nechci nijak moc radit, jen přidávám své zkušenosti.
Z pohledu vozíku bych řekl, že zrovna tenhle terén je takový napůl pro volbu mezi použitím odpruženého a neodpruženého vozíku. Jsou zde poměrně četné velké nerovnosti a ty se s odpružením překonávají hůř než s pevnou stavbou. Např. přejezd lesní cesty s velkými kořeny je asi lepší s pevným vozíkem. Pokud by byly ty nerovnosti menší, tak tam má navrch odpružení. Typickým příkladem je nahrubo dlážděná cesta z "kočičích hlav", to je terén, kde neodpružený vozík "nestíhá" a je třeba s ním takový úsek "protrpět".
Ale zpět k tomuto obrázku. Zde je jednoznačně nejlepším zařízením krosnička, jako ostatně v horách vůbec! Vozík v tomto terénu chápu jako náhradu na krátký vynucený úsek. Pro užívání, které popisuješ, nedoporučuji nepoužívat krosničku (ale s ní asi zkušenosti máš?)! Dítě v ní kupodivu často i spí. Její nevýhodou je neprokrvování dolních končetin dítěte při dlouhém nesení, zejména v zimě, takže jsou nutné občasné přestávky pro protažení nožiček.
Ještě poznámku, jak píšeš níže, k těm tvým větším dětem... To je přesně věk, kdy tyto děti (na společném výletě) ještě potřebují dost věcí s sebou a zas tolik toho ještě neuvezou (neunesou). Z mé zkušenosti - zavazadlový prostor vozíku v tomto případě docela dost nabývá na významu! Navěšování tašek vždycky jde, ale je to "něco za něco"... Pokud uvažuješ (jak píšeš dole) o využití vozíku při bruslení, tak např. do vozíku s velkým zavazadlovým prostorem se dají poskládat dvoje dospělé a dvoje dětské in-liny (jinak výlet na bruslích bez možnosti přezouvání čítá pro všechny dost omezení).
"Jsou zde poměrně četné velké nerovnosti a ty se s odpružením překonávají hůř než s pevnou stavbou. Např. přejezd lesní cesty s velkými kořeny je asi lepší s pevným vozíkem."
???!!!
Já tomu rozumím, mé zkušenosti to odpovídá. Jestli jsi nepřehlídl, že je řeč o použití vozíku pěšky, ne za kolem...
Hmm,
kdybych napsal slovo "přechod" místo "přejezd", tak by to bylo asi srozumitelnější i v případě, když se to čte vytrženě mimo sled vlákna.
Budu muset zapracovat na vypovídacích možnostech svých příspěvků už proto, že ty moje jsou nějak moc dlouhé. Kdyby to bylo v nějaké redakci, tak to by mě asi hnali...
Máme krátce CX2 a absolutní spokojenost. Cena už dnes není tak dramatická jako v roce 2007 (musí se hledat). Ze setu nemáme jen ski - nemám pro něj využití. Manželka běžky nerada. Pro vylepšení pružení (malej má 5 měsíců) jsem vyměnil plaště za Schwalbe BA 2.35 a paráda. Vozík se jen plavmo pohupuje i na hrbolaté cestě.
Co se týka volby, tak v první fázi výběru byl Croozer. Kolem nás ho jezdí 3 rodiny. Jenže pak jsme narazili na 2 problémy. Pružení a inline bruslení. Croozer (bez urážky) je cenový kompromis (ikdyž 100x lepší než Azub). Přesnost konstrukce není nic moc (na kole to nemá abslotuně vliv) a tak při bruslení s jogging setem stále nekam zatáčí. Testováno na 2 croozrech. Navíc je tam potřeba celkem složitě dodělat brzda. Další problém je s pružením. Protože sice funkčnost je skvělá (myslím ala velofiala), ale posune se těžiště, takže pro chůzi je lepší demontovat a pro inline je pružení nepoužitelné. Navíc tím celkem dost vzroste šířka vozíku (dvojmístného) a je problém i 90 cm dveřmi. (I bez pružení croozer for two překračuje povolenou šířku vozíku za kolo - ale to není vůbec podstatné) Po zjištění těchto (pro nás) problémů jsme se přeorientovali na Cougar 2, který nevychází až zas tak dramaticky dráže a kvalita zpracování, váha atd je úplně někde jinde. To že jsme nakonec koupili CX2 bylo jen díky dobré nabídce, jinak bych teď vozil Cougar 2. Co se týká zbylých značek na trhu, tak do Azubu bych svoje dítě neposadil ani náhodou. Nepohodlné sedačky, mizerné sety... Burley znám jen z katalogu a z výstavy a prostě mi nesedl. To je ale subjektivní.
Jestli se to může, tak zájemcům doporučím diskuzi:
http://www.bike-forum.cz/forum/croozer-chariot...
Mějte všichni fajn den!
Ahoj, naprosto s tebou souhlasím. Croozer je prostě kočárek, je to moc velký kompromis a v případě instalace odpružení do 2místné verze, je to spíš na řidičák na náklaďák. Jak jsem již psal, viděl jsem ho při koupi našeho CX2 u Fialy a byl to opravdu náklaďák. Navíc nepoužitelný na bruslení. Moje zkušenost je taková, že v podstatě neexistuje alternativa k CX a to za předpokladu, že chceš opravdu jezdit, neřešit příliš terén, počasí atd. Minimální servis, dobrá hmotnost, snadnost výměny setů, stabilita při bruslení a také celková robustnost z něj dělají opravdu univerzální stroj na téměř cokoliv. Trochu limitující je pochopitelně šířka i u CX2, klasické dveře bez sundání kola se projít nedají a dokonce o kousek přesahuje na šířku předpisy a tak by teoreticky neměl být používán na silnici. A pochopitelně otravuje i pozornost lidí, protože se každou chvilku někdo ptá jak to všechno maká, jestli je to bezpečný, kolik to stálo... pořád dokola. Až jsem uvažoval nad tím, že nakopčim nějaký leták a budu ho rozdávat. :-) Jestli máš chuť, mrkni se sem http://picasaweb.google.com/StanLucy/Vozik# Jsou zde nesetříděné fotky našeho CX2, jak šel čas a co jsem v rychlosti našel včera v PC. Rád si tu v budoucnu přečtu o vašich zkušenostech z provozu. Fajn den, ať vám to frčí. Standa
Stane, své názory vyhraňuješ poměrně ostře, proto doufám, že sneseš, když to projednou udělám taky ;-)))
Souhlasím s Motyllem, že přesnost zpracování kočárového setu (aby to nezatáčelo při bruslení) je častou slabinou mnoha vozíků, a rád slyším, že CX tuhle vadu nemá. Má jinou, a to pro mě naprosto zásadní: mizerně malý prostor na náklad (ostatně děti v něm taky moc místa nemají, ani ne tak na šířku, jako spíše před a nad sebou). Tahle vada z něj činí pro mě nepoužitelnou věc - spíš sportovní náčiní na odpolední vyjížďku, než dobravní prostředek k pohodlnému cestování s dětmi. To je důvod, proč kdybych do toho ty peníze (podle mě dost přemrštěné) chtěl vrazit, budu volit nejspíš burley - prověřenější značku s lepším tvarem a prostorem.
Ale z toho všeho plyne zase jedno a to samé: jde daleko méně o rozdíly v kvalitě, jako spíše o způsob použití - každý by prostě měl volit vozík podle toho, co od něj potřebuje. Proto také opakovaně přispívám do debat o vozících, i když píšu pořád to samé dokola. Vozíky se lavinovitě šíří (což je fajn) a tato dle mého podstatná skutečnost trochu zaniká v nesmyslných debatách o značkách nebo odpružení...
A jnak koukám, že s tím pěkným dnem máš pravdu. Slunce svítí, jdu vzbudit dítě a zapřáhnout vozík... ;-)))
Ahoj, naprosto s tebou souhlasim!!! Opravdu jde hlavně o to, jak budeš vozík používat. Jasný je, že vozík na sportovnější ježdění, a to CX je, bude míň vhodný na velké transporty. To je jako bys chtěl jet na dovolenou autem Porsche 911, nacpat všechno co potřebuješ ty a celá rodina. To pochopitelně neuděláš, sáhneš po nějakém Vanu nebo kombi. Stejný je to tady, určitě jsou vozíky, kde je víc místa na hlavu a nohy, ale ty zase nevyhovují jinak. Opravdu jsem řešil problém s tím, že dcera, když ležela ve vložce pro novorozence, byla docela vysoko u slídy. Nicméně stačilo trochu povolit tuto vložku a bylo vše ok. Ale musím říct, že kufr u CX2 je ok, narvem tam co potřebujem, viz foto, když prostor nestačí, brusle..., dáme tašky na kola a je to v poho. Ještě ke stabilitě, zkusil jsem si zabruslit s Croozrem a ještě s něčím , ani nevím co to bylo, a CX nebo lépe CX2 (je širší) je opravdu nejstabilnější. Prostě se počítá s tím, že budeš bruslit a pořádně se do toho opřeš. Nic se nekroutí a když jseš mizernej bruslař jako já ( neumim zabrzdit na bruslích) , nemusíš míst strach, že nezastavíš, když vezmeš pořádně za brzdu. Jasný je, že všechno má své limity a protože nejsem žádnej chrt, tak jsem brzdu už utrhnul. Ale viděl jsem to i u jiného kluka, co jezdil s CX1, a to byl atlet. Ale jinak souhlas, vybírejme podle toho, k čemu budeme tu věc používat. To platí ale o všem. A ještě k ostré formulaci. Jen mi dej! Jasně a stručně, k věci, jinak to nemá přece cenu. :-) Jdu lepit, zatím ahoj
:-))) Souhlas.
K té stabilitě: bruslit neumím a my náš vozík používáme skutečně jen jako cyklo (i když madlo na něm vozíme taky, hodilo se nám už víckrát při přenášení obtížných míst, jako jsou padlé kmeny v lese :-)).
Ale koukal jsi na Kozlíka? Ten mi (jen od pohledu) přijde ještě sportovnější a ještě stabilnější, tak by mě zajímalo, jestli jsi ho netestoval a jestli to platí i v reálu, nebo se to jen zdá.
Jinak se mi ovšem nelíbí, protože ten už nemá vůbec žádnej kufr, jen takovou dámskou kabelku... :-)))
hm, tak Kozlík to nebyl, právě jsem si ho někde prohlédl. Je to opravdu jen na dítě, žádný kufr, fakt kabelka. :-(((
Ahoj, díky díky ! Rád si prohlédnu tvoje! Měj se fajn.
Nemohu souhlasit s tím, že "Croozer je prostě kočárek" .Zatím i zde na foru se hodně názorů přiklání k tomu, že je tomu právě naopak a Chariot je méně stabilní než Croozer při svém vlečení za kolem. To tzv. "ohromné" zvětšení rozchodu kol po namontování odpružení od Fialy jsem si měl letos možnost vyzkoušet osobně právě po namontování tohoto odpružení na svůj vozík pro dvě děti. Jedná se zde o zvětšení cca. o 10 - 15 cm podle pana Fialy a já mohu řícï, že naopak toto zvětšení rozchodu kol přispělo ještě více ke klidnější jízdě vozíku v terénu. Částečně se zvětšila i světlá výška vozíku (což se v terénu dost hodí), KTEROU LZE NAVÍC REGULOVAT POČTEM POUŽITÝCH OK NA GUMOVÝCH LANECH. Navíc, pokud použije člověk silné gumové lano (8 mm průměru) a použije vhodný počet ok na tomto laně, který může libovolně kdykoli a kdekoli změnit ( navíc na každém kole zvlášt´- podle jeho zatížení v závislosti na váze dítěte), docílí tím klidně znovu až "tvrdého" odpružení. Může tak vozík klidně použít i s předním kolem opět jako kočárek bez toho, že by musel toto odpružení zase sundavat, jak radí návod a výrobce. Na bikeforu jsem navíc nalezl možnost namontovat opět i brzdyspolu za použití odpružení Velofiala ( což Velofiala nezmiňuje ve svém návodu k odpružení):
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/2285...
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/2285...
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/2285...
http://www.bike-forum.cz/forum/29-croozer/0...
Vylepšil jsem ho ještě tak, že jsem použil sadu 3 podložek mezi pohyblivé rameno a plastový nástavec brzdy, čímž jsem docílil ideální polohy brzdy vůči ozubenému kolu žlábků k zavedení brzdy a zabrždění celého přívěsu. Vozík uveze dvě děti ( 2 x 11,5 kg) a plný kufr "krámů" pro děti na ven včetně případného zpět. nákupu cestou. Abych zabránil tření, sjiždění a třepení se lana v "ocích" odpružení, olepil jsem celá oka filcem, kerý zabraňuje posuvu gumicuku uvnitř oka - věřím, že tímto krokem docílím maximální životnosti gumových lan. Mohu tak po drobných vylepšeních tohoto odpružení mluvit jen v superlativech. Vezmu-li navíc dnešní cenu 9990,- Kč za NOVÝ "Kïd for 2" a k tomu 3000 Kč ,- za odpružení od Velofiala dostanu se na 13 000 ,- Kč. včetně všech setů + "maxikufr", čemuž nemůže originální Chariot se všemi příplatkovými sety a s orig.odpružením cenově vůbec konkurovat.
Zde je již Croozer "Kid for2" za 8990 Kč ,- takže jsme na 12 000 Kč ,- za komplet nový vozík i s odpružením.;-)
ježíši, ?!?!?!ještě ten odkaz :-) :
http://jizdni-kola.online-sport.cz/voziky-za...
Tak třeba já s plným vědomím tvrdím, že po mnoha a kilometrech s neodpruženým vozíkem po cestách i necestách v rychlostech velkých i malých, při výletech krátkých i vícedenních putováních, za kolem, s bruslemi, smaratonkanmi, s pohorkami, s lyžemi (tam to opravdu nehraje roli) opravdu vím o čem hovořím při tvrzení, že odpružení není nikterak limitující a jeho význam je přeceňován.
Tak tochu bych to přirovnal k diskusi o tom, že je nezbytné (v Čechách) jezdit v klimatizovaném autě.
Když se píše rychle..
krom těch pár překlepů, mělo tam být:
"...neodpružení není limitující"
Ahoj, tak asi máš pravdu, neodpružení není limitující,to je pravda. Ale použil si krásnej příklad. Auto bez klimatizace tě z Prahy řěkněme na Šumavu taky odveze, ale určitě bude cesta příjemnější, když tu klimatizaci mít bude. Když pojedeš z Prahy do, nevim, třeba Berouna, tak to asi přežiješ líp, i když jí mít nebudeš, ale ještě lépe s ní. Chci tím jen říct, že naprosto platí názor kvl a nás ostatních, co říkáme, že je důležité vybírat podle toho, co s tím vozíkem chci dělat. Jestli budu jezdit jen po městě pro nákupy a dítě do školky a nebo jestli budu jezdit i mimo v přírodě a trochu delší štreky. Já v podstatě, když vyjedu a mám dost času, pod 30 km nejdu, navíc většinou mimo silnici po opravdu špatných cestách a tak to odpružení opravdu využiju. Párkrát za léto se utrhneme a pak to dělá i 60 - 80 km a to je pak to odpružení potřeba. Je to vlastně půl nebo skoro denní výlet a pohodlí pro posádku je důležité.
Hovoříme opravdu o jízdě mimo asfalt?
Já, který se považuju za obstojného šlapala, jezdím maratónské závody „na krev“ někde přes průměrnou dvacítku. Profíci to dělají tak kolem pětadvaceti a pouze tam, kde terén v podstatě není (např. Novaauthorcup) přelezou třicítku, kterou ty zvládáš ještě s vozíkem za sebou! (a předpokládám, že s rozesmátým a šťastným dítětem v něm…)
Gratuluji k tomu výkonu!
Jenom škoda, že tě repre trenéři neobjevili dřív, než sis pořídil ty děti. Takhle se už asi těžko uvolníš například na Londýnskou olympiádu a zase tam pro Čechy nic necinkne :-(
Ahoj, tak škoda, že si zvolil ten pohrdavej tón! Sám víš, že tak jak to popisuješ, to opravdu možné neni. To bych asi už musel vážně reprezentovat! :-) Ty rychlosti platí pochopitelně mimo terén. Nepíšu sem proto, abych se vytahoval, to fakt ne. Snažím se jen zkušenosti, které jsem jízdou s vozíkem načerpal, poslat zase dál a případně se poučit od jiných. Jízda s vozíkem v terénu přece neni vůbec o rychlosti, to ví snad každý, kdo s vozíkem jezdí. A údaje o rychlostech se vztahují jen a jen k debatě o nutnosti nebo nenutnosti odpružení, o výhodách toho nebo onoho řešení, uvedené km, ať už rychlost či vzdálenost neslouží k žádnému vytahování a za uvedenýma číslama si stojim. To jen pro informaci. :-)
Nebo mám snad pochybovat o tvé průměrné rychlosti? Udáváš 20 a tak to beru, nemyslim, že právě tuhle debatu navštěvují lidé, ktřeí mají podobný vytahování za potřebí. :-)
Ještě drobnost, ty si asi špatně pochopil co myslím tím, že pod 30 nejdu. Aha :-) To byla zrovna řeš o pohodlí a tou 30kou jsem myslel nikoliv rychlost, ale vzdálenost, kterou normálně dávám. Záleží pochopitelně na počasí, na tom, jak se mi chce, jak spí dcera a tak dále. Když byla mladší, bylo to lepší, déle spala. A většinou mimo relativně dobré cesty a proto jsem jasně pro odpružení.
Podrobnostma jsem docela šetřil asi i pro to, že bude málo kdo věřit a budu čelit podobným útokům, jako od tebe. :-) Ale v poho. Jezdím s vozíkem opravdu hodně, hlavně v okolí měst Nejdek - Pernink - Abertamy - Boží Dar - Horní Blatná - Nové Hamry - Jelení - Přebuz - Rudné - Vysoká Pec. Na druhou stranu Nová Role - Chodov - Loket - K. Vary. Jezdím celoročně, moc neřeším počasí, jezdím i ve velkém mrazu a tak mám zkušeností asi docela dost. Zažil jsem opakovaně i mráz -10 a větší, přimrzlé brzdy a pod. Brodil jsem se vodou, kdy jsem nevěděl, jestli naberu a nebo ne. Jezdím v těch místech často, ale pokaždé je jinak vysoká voda a je to docela sranda. V místě bez lidí, bez signálu ( auta se nedovoláš), k nejbližším domům pro případnou pomoc něco kolem 20ti minut jízdy. Namočíím Adélu nebo ne? :-) Hlavně prosím nikdo uvedené neberte za vytahování, to opravdu není cíl mého snažení. Jen tím chci říct, že si vozík opravdu užívám a hodně jsem s ním zažil. A proto se o zkušenosti dělim, myslím, že můžou někomu, kdo vozík řeší, pomoct.
Omlouvám se překlepy, spěchám a navíc jsem docela naštvanej - na sebe. Nelíbí se mi, že bych se měl někde snažít o nějaké chlubení. Ale hlavně se mi nelíbí, že se nechám vyprovokovat k obhajobě, k vysvětlování. To opravdu nemám za potřebí. :-) Jdu se najíst a jdeme s dětma ven. Zatím ahoj
Tak to ti závidím, mám to tam u vás rád, ale na kole jsem tam bohužel byl jen jednou na týden... Hele, a brodíš i s vozíkem? Mě to moc baví, ale děti to nemají jednoznačný: jedno povzbuzuje, druhý se bojí... :-)
ahoj, jo, je to tady fajn, výhoda proti velkému městu je, že jsem prakticky ihned v lese, když chci. :-) A velký rozdíl proti jiným horám je v tom, že tu je dost málo lidí. Prostě, když si chceš vyčistit hlavu, jedeš hodiny sám a nebo potkáš pár stejných týpků. Proti např. Krkonoším je to blaho, tam pořád hlava nahoře a koukat jestli někoho nesestřelíš či někdo tebe. Určitě mi rozumíš. :-)
Občas se snad brodíme všichni, co jezdíme na kole, párkrát jsem si i lehnul! Ale s vozíkem naštěstí ještě ne, všechno v poho. Já ohlasy dcery moc neznám, protože byla ještě malá a proto buď spala a nebo nic neříkala. :-) Ale při kontrole po projetí, jestli neplave, bylo vždy vše ok. Teda, když nepočítám boty durch. :-) No uvidíme letos, jak všechno půjde. Syn měl v něděli 6, dcera má v červnu 2 a na konci června čekáme další miminko, léto ještě absolvuju s jedním, od září budu, jako ty, tahat pravidelně 2. Když jsem občas vezl ještě dítě nějakých kamarádů, žádný velký rozdíl jsem neviděl, pochopitelně pár kilo navíc ale jinak v poho. Jsem ale docela napnutej, kolik toho vůbec letos najedu - hlavně z org. důvodů - 3 děti už nejsou jen tak. Hlídání máme na prd, nejhorší co je možný - mladá sportující a ještě hodně vytížená babička. No jsem zvědavej jako to půjde. :-))))
Je pak na zodpovědnosti každého rodiče jak se ke svému potomkovi chová...
BTW já si auto bez klimatizace na svoje cesty nedokážu představit.
Tak to rozhodně!
Dokonalejší podmínky, lepší vybavení, novější nástroje, hodnotnější pomůcky ale broušení charakteru ani duševní či tělesný rozvoj dítěti nezajistí. To všechno se buduje (rodičem) daleko náročněji, déle a za většího úsilí a na výbavě a použitých pomůckách při tom vůbec nezáleží…
Obdobně jako cestovatelské vjemy, načerpané hodnoty a prožitky nebývají odvislé od vybavení (typu klimatizace). Ze zkušenosti spíš naopak: čím pohodlnější podmínky, tím víc se ztrácí vnímavost a prožitky.
Jasně, v tomhle se naprosto shodneme! Jen našemu malýmu je 5 měsíců a tak o nějakých prožitcích (kromě toho že to houpe) nemůže být řeč...
Aby to nevyznělo jinak: já tady neobhajuji neodpružení ani nehaním jiné podobné „vychytávky“. To vůbec ne!
Rád bych ale naznačil, že podstata v nich není. ..
Jistěže odpružení vozíku, snížení jeho váhy, dětské funkčí prádlo… jsou pro takovouto jízdu výhody, ale z pohledu PODSTATY docela malé. A bývají i drahé…
Pro (předpokládám) většinu hrají „nějakou“ roli pořizovací náklady a většina z nás získává prostředky výdělkem. Víc vychytávek (a že těch oblastí zájmů dnešní děti mají požehnaně!) znamená větší přísun peněz a ten bývá dost často doprovázen větším úsilím při jejich získávání. Ze zkušenosti plně prohlásím, že odpružený vozík ani bavlněné tričko žádnou újmu dítěti nezpůsobí. Nejsem ale až tak přesvědčen o tom, jestli dítěti nepůsobí nějakou újmu to, že vidí svého rodiče jen, když mu onen (obden) stihne „dát dobrou noc“ (neboť rodič se od rána do večera v dobré víře snaží pro potomka zabezpečit všechny ty životní „nezbytnosti“).
Jakmile člověk „najednou“ získá za někoho (a ještě svého!) odpovědnost, tak se mu přirozeně snaží zabezpečit ty „nejlepší“ podmínky. Také jsme u prvního potomka pořizovali kopici věcí, o kterých jsme byli přesvědčeni, že bez nich se bude špatně vyvíjet či bez nich bude nějak trpět… (občas někde něco z toho najdu na půdě a kroutím hlavou…) S každým dalším dítětem toto padá a člověk cítí, že to, co může dítěti nejvíc dát, není ve věcech, ale někde jinde…
Čas, který se tomuto prckovi PLNĚ věnuje, se v žádném případě nedá kompenzovat prkotinami typu „odpružení“ …
( U starších dětí už je to potom maličko jiné) .
Zpět k mému prvnímu příspěvku v této linii:
Veruu, pokud tě nic neomezuje, je odpružení dobré. Pokud jej ale na vozíku mít nebudeš, nic dramatického se neděje. Záleží spíš na tom, jak dítěti jízdu podáš a jak jej při tom „zapojíš do děje“.
Případně se mohu ještě opakovat, že nejlepší je, si obojí vyzkoušet a pak posoudit, jestli ten rozdíl za to „stojí“. Pokud možnost zkoušky není, vol dle svého úsudku třeba z těchto diskusí…
I v tomto pohledu na vec se shodneme. Ja pochopitelne nemam za sebou tolik zkusenosti s vychovou jako Ty. Nicmene od narozeni maleho se snazime s manzelkou nepodlehnout marketingovym atakum vyrobcu zbozi pro deti a ridit se "selskym rozumem". Plne s Tebou souhlasim, ze nejdulezitejsi je dat diteti (rodine) cas. Jenze v dnesni dobe je to hodne tezke... Ale to jsme trochu odbocili od tematu.
moc díky!!!! :-) Věra
Ahoj, nevim, jestli si mrkla na fotky, které tu mám. Je to nesetříděně, ale docela dobře je vidět prostor a je vidět i kufr. Třeba ti to pomůže. http://picasaweb.google.com/StanLucy/Vozik#
Dobrou volbu!
krásný fotky :-)
znáte někdo taky jednomístnou variantu chariotu??? U nás už dalšího potomka neočekáváme (alespoň doufám) - tenhle je už třetí :-) (starší sourozenci jsou 11 a 9 let). Nejčastěji chodíme pěšky - vandry příp. vyšší hory a budeme používat treking set + in-line set. Zavazadlový prostor se nám samozřejmě hodí co největší, protože spacák, karimatku... s sebou nějak dostat potřebuješ :-) Po asfastkách se moc nepohybujeme (bydlíme na vesnici a nakupovat jezdíme autem). Dají se na chariota (jedno jestli Cougara nebo CX - ideálně varianta pro 1 dítě) nějaké věci navěsit???
Ahoj všem. Věra
Ahoj, musim souhlasit s joudou nebo třeba s k.vl, je to něco za něco. Můžeš si být jistá, že vždycky budeš mít málo místa na to množství krámů, co člověk bere sebou, když má děti. Do hor na tůry - jednoznačně krosna na záda, za předpokladu, že budete dělat přestávky a dítě se protáhne. Vozík, je jedno který, se na tůry moc nehodí - to je marketing. Myslím ale opravdu špatný terén, něco jako fotka, jak stoupám na Blatenský vrch. Pochopitelně to jde, ale nadřeš se. Ke kufru - čím sportovnější vozík ( CX nebo Cougar) tím méně místa na zavazadla. To je jasný. Máme CX2 také proto, že kufr u CX1 je opravdu malej. A myslet si, že to při tůře navěsíte, to je velká, ale opravdu velká nouzovka. Kdo někdy narval kufr ví, že se pak převrací dozadu a vůbec to není sranda. Mám za sebou hodiny pochodů s plným vozíkem, kufr i předek a je to opravdu záhul. A to i v těžkém terénu, kořeny, spadlé stromy ... Nedovedu si představit, že navěsim na vozíke nějaké další vybavení a vyrazim. Vidím to u vás, za předpokladu, že podmínkou je bruslení, na Cougara nebo CX, na vás nechám jestli 1 nebo 2 místnou verzi. Dle mého je totiž Chariot jediný vozík, se kterým můžeš bez obav bruslit. 2 místá verze je pochopitelně míň skladná, ale dítě má víc místa na hračky, dají se k němu přidat nějaké věci a vozík tak vyvážit. Dáváme třeba dopředu vedle nohou vodu, sice se zatíží přední kolo a tím se trochu stíží zatáčení, ale to při pochodu až tak neva. Hlavně ale je proti CX1 slušnej kufr. Říkám slušnej, není to náklaďák.No a co se nevejde, dáme na záda do batohu. Běžně tam ale dáme dvoje brusle a chrániče, dětské pro syna máme v batohu nebo vepředu ve vozíku. Jestli máte dost místa, ideáně suchou garáž ( nemusíte skládat vozík do paneláku) - což asi na vesnici ne :-) ) a neřešíte moc finance, jďěte do CX2. Pár kilo navíc a pár centimetrů není problém - bude za to slušný kufr, výborné bruslení a luxusní svezení pro dítě s dostatkem místa na běžné pochody a lehčí terén. Horší terén bude dřina s každým vozíkem.
... a zase mi to nedá...
Věřím, že jsi se svým vozíkem spokojen a chceš svou "radost" sdělit dalším a to je dobře.
Ale rčení typu "jediným vozíkem, se kterým..." už skoro zavání komerční presentací, byť tě z ní vůbec nepodezírám (a vím, že to pramení čistě z tvého "nadšení"...
Budu-li ale věcný, tak mi není jasné, z čeho takto usuzuješ.
Budu-li opět vycházet ze své zkušenosti, tak bruslení s "klasickým" čtyřkolovým kočárkem jde docela v pohodě (tedy mám zkušenost jen asi se třemi modely). Tyto kočárky reagují citlivěji na "zdvih" (když se mírně zatlačí na rukojeť, tak jdou přední kolečka dost rychle nahoru, což je vlastně jejich princip při zatáčení). Nevím, jestli to bylo opotřebováním či konstrukcí, ale tyto kočárky mi vždy "táhly" do strany (a nic moc se s tím nedá dělat). Když píšu, že to s nimi jde, tak to opravdu jen jde. Naproti tomu bruslení s "jakýmkoliv" vozíkem je minimálně o třídu výš. Snad všechny mají ve předu jedno kolečko a opravdu nemám zkušenost, že by takovýto vozík někam "táhnul". Věřím, že tu a tam nějaký kus může mít výrobní vadu, která se projeví vychýlením toho předního kolečka. Vzhledem k tomu, že u většiny z nich je přední kolečko osazeno v nějaké (byť skládané) vidlici, tak se dá úplně jednoduše utažením zrektifikovat tak, aby bylo s těmi zadními rovnoběžné (obdobně jako se dá upnout nába u kola tak, aby se ráfek "trefil" mezi špalíky, pokud dojde k problému a zrovna chybí šroubováček na seřízení postavení špalíků). Řekl bych, že poloha zátěže (dítěte) ve vozíku výrazný vliv na uchylování jízdy ke straně nemá.
Hlavně ale by předně mělo platit, že vodič vede vozík a ne aby byl bruslař tím vozíkem veden...
Opakuji, že nemám zkušenost s vozíkem, který by nešlo obsluhovat jednou rukou (v podstatě jedním prstem). Jistěže jsem těch modelů moc nevyzkoušel, ale rozhodně bych žádný neprohlásil jako nevhodný či dokonce nebezpečný pro bruslení !
(hovořím o kolečkovém bruslení, pohyb na ledě je zase o něčem jiném...)
my moc nebruslíme :-) ale díky
Ahoj, máte někdo zkušenosti s brzdou u croozra na inlinech? Stále zvažuju jaký vozík croozer, burley, cougar, cx, stojí ty prachy za to? Vydrží dítko i ve dvou, třech letech ve vozíku? Moc děkuji za jakékoliv zkušenosti a postřehy.
Ahoj! Přestože mám Croozera 535 , i když brzdu na přední kole nemám a nikdy jsem ji nepotřeboval, bo nejezdím na inlinech, tak si troufám tvrdit, že Croozer je na jízdu s inliny zbytečně těžký a bytelný. Na takový účel bych volil skutečně ten nejlehčí vozík na trhu, abych se " v ruce" zbytečně nedřel s kily navíc, které mi budou k ničemu. Croozer má velice bytelný rám - nárazníky a celkový základ tohoto rámu jsou kvůli maximální bezpečnosti dětí z oceli - což tento vozík sice posouvá mezi velice bezpečné při případném převrácení za vysoké rychlosti - pravda, může se to hodit i na inlinech třeba..., když by Ti vozík nedopatřením ujel - ale spíše pro tahání za kolem, kde nějakých pár kilo navíc neřešíš. Pokud bych to měl tlačit fakt spíš v ruce a používat zejména pro tento jednostranný zájem s předpokladem sporadického přepravování vícero věcí v zavazadlovém prostoru (max. tak svačinku atd.) či taháním ta kolem, tak bych volil asi ten Chariot možná i nějaký hodně lehký Burley.
Díky, plánuju in-liny i kolo, takže ten chariot bude asi nejlepší. :)
Já bych s tímto hodnocením až tak nesouhlasil. Pokud se týká váhy, tak je třeba počítat ne s tou „pohotovostní“, ale „celkovou“ (vozí se většinou plný vozík) a tam při cca 30 kg už ty tři kila rozdílu mezi konstrukcemi vozíků takovou roli nehrají. Zejména ale: bruslení se běžně odehrává plus minus na rovině a v naprosté většině na dobrém povrchu, takže potřebná síla na vodorovný posun je minimální a na hmotnosti vlastně skoro nezáleží. Váha vozíku začíná „hrát roli“ ve stoupáních, ale soudím, že kdo se vydá bruslit do členitějšího terénu, tak je na tom většinou bruslařsky tak dobře, že ten výše uvedený rozdíl moc nepozná. Pokud nemluvíme o ťapkání za vozíkem s bruslemi na nohou, ale opravdu o bruslení, tak z pohledu bruslaře očekávám, že vozík by měl mít především stabilní konstrukci, dobrá ložiska, větší kola (vyplétaná!), malý odpor v pláštích a pokud možno co nejnižší těžiště a dobrou stabilitu (občas je zapotřebí v rychlosti udělat manévr – např. vyhnout se z dálky neviditelné díře - a na rozdíl od kola je přitom síla přenášená na vozík vedena shora). Nerad bych „sklouznul“ k porovnávání „ten anebo ten“, ale z tebou uvedených dvou modelů vidím vhodnost pro bruslení obráceně. Rozdíly jsou ale tak malé, že to „nestojí za řeč“ .
Pokud se týká té brzdy, tak osobně zastávám názor (na rozdíl třeba od manželky), že by měl být bruslař schopen (jakkoliv manévrovat a…) zastavit vozík a nemělo by to být tak, aby se on sám zastavoval pomocí vozíku ! Nejsem ale proti aktivní brzdě, určitě dost pomůže, ale zkušenost s ní nemám. U velkých měst, kde je jedna profláknutá bruslařská cesta, kam se vždy v sobotu vyvalí všichni místní rádobybruslaři, do toho děti s odrážedly, důchodci na procházku, pejsci na vodítku (anebo třeba prasátka – co je to teď za módu exhibovat na ulici s pekingským čuníkem na vodítku ???), rozesmátí skejťáci, svištící borci na horských kolech apod., tak tam může být brzda velice vhodná; otázkou je, zda má nějaký smysl se do takových míst vůbec pouštět …
Jinak temperament a chování dětí je natolik rozdílné, že nelze říci, jestli zrovna toto nebude chtít ve třech letech z vozíku vylézat. Každé je jiné (doma mám srovnání např. s jízdou v lodi; některé v roce a půl v pohodě vystačí si s krmením rybiček, házením dřívek… , některé bylo v lodi skoro neudržitelné). Obecně bych ale řekl, že rodič má docela velký potenciál na usměrnění dítěte a zatraktivnění pobytu ve vozíku, aby byl příjemný a dítě minimálně „jakž-takž“ bavil.
Pro "pobavení" přidám malou poznámku k tomu, jak jsi hovořil o tom " ujetí vozíku v nedopatření".
Kdyby se mi to samotnému nestalo, tak bych skoro nevěřil, že je to (proti přirozeným reflexům rodiče) možné…
Způsobeno - samozřejmě mou blbostí- proběhlo to zhruba takto:
… s vozíkem jsem dojížděl mladší dcerku, která už na bruslích trochu „uvadala“, tak jsem ji chtěl trochu „roztáhnout“. Chytil jsem ji levou rukou za ruku (pravou jsem vedl vozík) a zabral… Je na toto docela zvyklá, aby neupadala do nevrlosti, tak to tak děláváme a běžně a takto také vyjíždíme všechny větší kopce. Tentokrát ale nějak zaškobrtla a začala padat. Chtěl jsem ji v jízdě vytáhnout zpátky, ale (z mně neznámého důvodu) jsem nějak nezvládnul sevření vozíku a ten mi vyklouznul z ruky. Normálně by ho člověk v klídku dobruslil, ale jak jsem se po něm snažil ještě natáhnout, tak jsem si zřejmě dcerku nějak navlekl pod nohy (anebo mi vyklouzla a spadla tam)…
Výsledkem bylo to, že já byl na zemi, dcerka byla na zemi a společně s na kole jedoucí manželkou (a dalšími spoluvýletníky) jsme bezmocně sledovali, kterak vozík ve velice solidní rychlosti pokračuje svou cestou dál, tak jak jsem ho nasměroval (mírně ke straně). Silnička zde vedla v asi čtyřmetrovém náspu, což bylo nakonec spíš štěstí, neboť byla vybavená svodidly; ne klasickými, ale byly to jakési betonové sloupky, mezi kterými byla natažena ocelová lana. Ta lana místy zub času již dávno přehryzal, ale v tom místě, kde (asi po 30 metrech) valící se vozík opustil cestu, naštěstí ještě lana držela a docela v pohodě jej zachytila.
Myslím, že prcek to odnesl jen probuzením, dcerka odřeninou a rodiče lehkým „šokem“ při pomyšlení…
Toto byla (a pevně doufám, že i bude!!) jediná mnou prožitá nebezpečná situace s bruslemi a vozíkem…
Ahoj, ale já s tebou souhlasim. Nemyslim si nijak kategoricky, že CX je to nejlepší. Ale našim potřebám vyhovuje nejlíp. Rozhodně žádná reklama a protěžování a už vůbec né nadšení - to opadlo po první projížďce. :-) Ale když to vemu celkově, tak mi to na CX prostě vychází. Konstrukce, stabilita, jednoduchost ovládání, brzda, jednoduchost výměny setů atd. Ale je pravda, že zdaleka ne všechny vozíky jsem prubnul. Klasický kočárek, jedno jestli
3 nebo 4 kolka je, myslím, nouzovka. Už proto, že prostě není na sportování určený. Určitě s ním něco odjedeš, ale myslím, že na nějaké pravidelné bruslení to není. V Německu jsem četl nebo viděl v TV, už nevim, pořad nebo článek a právě na téma sportování s běžným kočárkem a doporučení bylo rozhodně ne. Nevim, kdo ten pořad platil, ale vypadalo to docela uvěřitelně.
díky!!! :-) teď ještě mít štěstí na někoho, kdo ho prodává :-) myslím, že jsi mě přesvědčil a bude to Chariot
Ahoj, a odkud jseš? Případně se koukni na www.dvepludve.cz a tam si najdeš prodejce z tvého regionu, případně na internetu, vozíky docela frčí a tak je prodává kde kdo. Zkus jít po akcích typu, plaťte v hotovosti a dostanete, např. cykloset zdarma. To měl kdysi Fiala v Praze, nevím, jestli to pořád platí. Když tak mrkni sem http://www.quickshop.cz/velofiala/kategorie.php...
Hodně štěstí a ať Vám vozík dobře slouží, jedno který nakonec vyberete!
Ještě oprava importér s kontakty na prodejce ve tvém regionu je zde http://www.dveplusdve.cz/ Omlouvám se chybu! :-) S.
to ano. Měla jsem na mysli "bazarový" vozík tak rok jetý.... :-) Ale nakonec to vypadá, že skutečně skončíme v 2+2. Ahoj a díky za všechny odpovědi.
Ahoj, my si pro naše účely vybrali CX2. Máme 9letou dcerou, 20ti měsíčního syna a čekáme mimino. Chci sportovat, ale jsem rekreační sportovec a po větších dětech mám i klasický kočár. Měla bych na Stana konkrétní otázky, líbili se mi i jeho fotky a diskuse. Když se vozík složí je tam nějaké udělátko na zajištění, aby držel složený nebo si to musím svázat? Máme ho týden, tak to nemám ještě všechno vyzkoušený. Jaký používáte prosím fusak? K čemu slouží popruh na zavazadlovém prostoru? Při cyklistice asi madlo nesundáváte, že? Pokud bych ho chtěla sundat dá se někam chytře zastrčit stejně jako joggingový set nebo místo něho? Jsou to sice takové hloupůstky, ale celkem to usnadňuje život. Díky za reakci.
Ahoj, večer budu mít čas a rád odpovim. S.
Tak jsem tady o trochu dřív, než jsem si myslel. :-)
Rozložení - když se složí a někam ho položíte, zůstává složený. Žádné udělátko na to není třeba.
Madlo - nesundaváme ho při jízdě na kole, ani to nejde, je napevno spojené s vozíkem lankem od brzdy. Sundaváme ho jen v autě, pak musí ležet na vozíku nebo někde okolo, kam vás pustí lanko.
Popruh - jestli myslíš ten na levé straně s okem na chycení, tak to je na zvýšení bezpečnosti při bruslení a nebo při pohybu někde v prudkém klesání - stoupání. Navlékneš ruku a když upadneš, vozík neujede. Maximálně Tě potáhne sa sebou ! :-)
Fusak - nevím, co je to za značku, asi nějaký noname. Někde ho koupila žena. Plně nám vyhovuje. Jestli si budeš přát, můžu zjistit podrobnosti, případně kontakt a také ho pořádně nafotit, kdyby si chtěla inspiraci.
Tak to je asi vše, jsem rád, že tu je někdo další s CX2, užívejte si ho, určitě budete spokojeni. Odkud jseš? Třeba bychom se mohli někde potkat. Když budeš potřebovat nějakou další radu, klidně napiš, rád pomůžu.
Standa
Odpružení je jasnaćka - DOGY z webu www.odpruzeni.cz. Máme a jsme nadseni, uz ho maji i vsichni nasi znamy, kdo maji Croozery. Nevidime duvod investovat o tolik penez navíc do Chariota.
Tři prakticky stejné příspěvky v jednom tématu? :-o
Rád bych se zeptal na rozdíly mezi vozíky CX a Cougar od Chariotu.
Ahoj, tak v rychlosti CX je proti Cougaru komfortnější, vypolstrovaný, odepínatelné boky pro větrání - důležité. Jiné madlo, brzda v základu. Vše se dá vyčíst na www.dveplusdve.cz Spíš řeš na co ho budeš používat, jak často. Měj se, Standa