Již pár let jezdím s tímto pomocným motorem a tak mě napadlo, že by mohlo podobně postižené zajímat, jaké se vyskytují problémy a jak se dají řešit. Vím, že i ostatní mívají s motorem občasné problémy a doufám že se připojí a sdělí své zkušenosti.
Zašpinění vzduchového filtru - motor začné hůře táhnout - vyperu v roztoku jaru a vody, nechám vysušit a lze opět použít.
Filtr měním při výměně oleje.
Olej používám cca 20 motohodin.
Problém s výkonem motoru - Nedostatek paliva - prasklá benzínová hadička - vyměnit.
Motor nečekaně v tahu zvyšuje otáčky - u mě sjetá spojka - výměna.
Poslední dobou mě trápí, že motor po nějaké době jízdy ztratí výkon, a to do zhasnutí - prozatím pomohla výměna palivového filtru a hadičky v nádrži.
Praním se v papírovém filtru zalepí póry
Pohon kola origo třecím válečkem nebo bastl řetězem?
Je škoda, že sis prvně nezjistil jaký vzduchový filtr honda gx 35 má, pak bys zjistil, že se občas doporučuje tento úkon provést.
Pohon kola je originál, řemenem a řetězem.Ideální by byl převod pouze řemenem, ale to bych pak nemohl použít na zadním kole dvě rozety a možnost jejich řazení.
https://www.aliexpress.com/item/30Pcs-lot-Air...
Origo bastl řetězem i řemenem. :-))
Spíše bych řekl, "momentální originální vývojová etapa konstrukce" "bastl" je slovo , které ve mě evokuje že dělám něco o čem nepřemýšlím a náhodou to vyjde.:-))
K poslednímu problému - není to náhodou typicky fichtlácký problém ucpaného zavzdušnění ve víčku nádrže (nebo jak to máš řešené). V nádrži pak úbytkem paliva vznikne podtlak a palivo nedotéká do karbu.
U hondy je nádrž pod motorem a palivo je nasaváno, takže stačí trošku větší odpor, nebo větší potřeba paliva a nastane problém. Filtr jsem vyměnil, odzkoušel a jede. Pokud se problém objeví znovu, bude to pravděpodobně zaneseným karburátorem.
Sbírám zkušenosti po majitelích stejného motoru a proto mě taky napadlo, založit toto vlákno.
V poslední verzi vestavby mám motor trvale pootočený cca o 45°, tj. nádržkou lehce nahoru a "olejem" lehce dolu.
A já se ptám: Nebude to mít časem vliv na funkci (např. mazání)? Jako křovinořez to pracuje ve všech polohách...
Nemělo by, pokud v motoru je předepsané množství oleje. Vrtulka na hřídeli pak dělá olejovou mlhu a ta maže. Já množství oleje kontroluji co 10h a musím dolévat co 20-30h a celý měním co 50h. 5W-40. Za těchto podmínek trvalý provoz motoru, byť 45 stupňů nakloněn, by neměl být problém
Taky myslím, že by to nemělo mít vliv. Pro jistotu bych se zeptal přímo u prodejce těchto motorů, jestli na takto trvale uložený motor to nebude, nebo bude mít vliv. Možná to je napsáno v návodu.
...jestli bych neměl občas spadnout, abych změnil polohu (-:
Padat nemusíš, stačí salto.
45°je docela dost, ale motor Honda GX 35 je stavěný tak, aby pracoval ve všech polohách, tedy při sekání trávy. Jelikož sání benzínu je děláno tak, aby byl benzín nasáván v každé poloze a mazání je rozstřikováno pohyblivými částmi motoru, opravdu by neměl být problém s jeho funkcí.
asi takhle...tím se ale přiznávám, že je to gx25 )-:
Pokud tam máš patřičné množství oleje a olej neubývá, tak bych se toho sklonu nebál.
za jak dlouho se Ti sjela ta spojka?
Tak to vím úplně přesně. Po 469 hodinách.
to mi nepřijde tak málo...
Při průměrné rychlosti 20 - 25 km/hod (někdy i víc, jek znám Zdeňka), je to celkem slušná vzdálenost.
Neměl jsem motohodiny od počátku, ale zhruba stejně jako Zazvurovi, ale je fakt, že to bylo hodně ovlivněno motorovými převody. Myslím že nyní by měla vydržet mnohem déle. Když jsem s pomocným motorem začínal, tak jsem měl jen jeden převod a to se postupně upravovalo na současných deset. Bohužel mi odešel v PC HD a s ním i tabulka převodů, takže ti nejsem schopen odpovědět, zda těch deset převodů bylo 100% jiných, nebo se některé kryly. Chceš li, můžu ti napsat převody od motoru po zadní kolo a můžeš si to spočítat.
Tak výměna filtru nepomohla a z práce jsem si téměř celou cestu do kopce poctivě odšlapal. Hledám dál.
Prečitaj Tu: https://www.dumachalupa.cz/forum/auto-a-moto...
Plus ešte niečo pre ďalších záujemcov okolo motorových prevodov:
www.bimoto.pl
Stalo se hned na začátku problému. Nejjednodušší řešení by byla návštěva servisu, ale chci být připraven na prpblém kdekoli na cestě.
A tady http://www.motokola.cz v sekci technický popis "v češtině". Jen pro nás, co jsme se učili rusky. Ale nenaučili.
Popsanou závadu bych (bez záruky) přičetl zapalovací soustavě.
Zapalování funguje, to jsem vyloučil jako první.
Kdysi dávno, Jawa 50 typ 05 (dvousic Pionýr).
Našlápnout šel a jel ... dokud se neohřál. Grrrrrrrr a vymalováno. Počkat, až zchladne a pak zase jel (do zahřátí).
Zapalování bylo v pořádku, mělo "pouze" malou chybičku ...
Podľa toho čo si tu napísal, som sa dnes pýtal mechanika čo opravuje aj takéto motory (od krovinorezov po profi kosačky)tak:
1.pozrieť filter v nádržke paliva-často nečistoty a usadeniny z biozložky v palive
2.Nastavenie ventilov aspoň každé 2 roky, podĺa frekvencie používania.
Toto jenajčastejšia porucha.
Filtr jsem vyčistil jako první úkon. Ventily byly seřízeny na přelomu léta a podzimu.
Dnes jsem namontoval vyčištěný karbec, zítra uvidíme, zda je závada odstraněna. Dám vědět, jak to dopadlo.
Asi si sa dočítal aj to, že ten molitan na vzd. filtry má byť jemne naolejovaný.
Ano,četl, ale po létech zkušeností to není až tak nutné.
Měl jsem po několika sezónách trochu podobný problém s křoviňákem. Membrány a těsnění v karburátoru byly takové podivné (a tím asi krapet vázlo i nasávání benzínu).
Chctěl jsem je vyměnit, ale sada byla jen o padesát korun levnější, než komplet karbec. S novým maká jako nový.
Mne vyšel na čtyři stovky, ten tvůj je za litr. Takže bych asi případně vyhlížel tu sadu membrán.
Ten můj na Ali vyjde do 200,-, akorát čekací doba je delší, než u nás, ale za ten rozdíl si rád počkám.
Ako to dopadlo s motorom?
Prozatím špatně, zkouším dál.
Závada odhalena.
AV, omluvám se. Měl jsem za to, že když svíčka hází patřičnou jiskru a zapalování bylo proměřeno, tak zapalovací soustava bude v pořádku. Bohužel nebyla. Chyba byla v modulu zapalovací cívky, kdy při jejím zahřátí na určitou teplotu přestával modul postupně pracovat.Každopádně vylučovací metoda odhalila jediné špatné místo. Možná jsem ani nemusel nechávat čistit karburátor, ale po pěti letech provozu mu to určitě neuškodilo.
Takže když to shrnu, postupně jsem zkoušel jednotlivé díly. Po neodstranění závady jsem původní díl vracel zpět a měnil další díl, dokud motor nezačal opět fungovat. Náhradní díly jako Karburátor, palivový filtr, palivové hadičky, svíčka, modul zapalování,popř. spojku není problém vozit sebou a kdykoli při poruše vyměnit. Trošku horší výměna je u spojky, ale i to se dá na silnici zvládnout. Doufám, že moje problémy a toto vlákno odpovědělo i dalším vlastníkům Hondy GX 35 na některé otázky.
Nemůžeme všichni vědět všechno. Však jsem tu závadu tipoval "bez záruky".
Řemeslo už 50 let nedělám.
Na Pionýru blbnul kondenzátor (ten na tomhle motoru nejspíš není). Vozil jsem pak s sebou náhradní, ale už jsem ho nevyužil.
Ano, máš pravdu nemůžeme všichni vědět všechno, i proto jsem chtěl znát názory a zkušenosti jiných. Je fakt, že jsem před založením vlákna některé věci vyzkoušel. Něco jsem věděl, něco poradili jiní. Pro mě bylo důležité postupovat postupně. Špatné na tom je, že stejnou závadu vyřešili jiní výměnou karburatoru. Nicméně alespoň víme, že to nemusí způsobovat jen karbec. Každopádně jsem se ti omluvil s radostí.
"... vyřešili jiní výměnou ..."
Kamarád měl trabanta, nového. Začala mu blikat kontrolka nabíjení, jel do servisu - "To je jasný, to dělá dynamo!" Vyměnili, dojel domů (cca 10 km) a kontrolka začala blikat. Jel zpět: "To bude relátkem ..." výměna, už cestou domů se kontrolka rozblikala.
"Víte co, přijeďte po neděli, to se vrátí elektrikář z dovolené ..." Elektrikář sundal víčko relátka, lehce přihnul kontakt a ... a bylo opraveno.
Ne každý servisní mechanik ví a (hlavně) umí.
Máš to tady zasraný, chtělo by to propláchnout, vyčistit a promazat.
Když jsem si před chvíli zapnul PC s tím, že mrknu co je tady nového, nestačil jsem se divit. Tak jsem začal pěkně shora, než jsem narazil na tvoji oprávněnou připomínku.:-))
Co takhle hodit foto dílů cos měnil. Ale doufám, že s mými 10 motohodinami mi to letos nehrozí.
Od doby, kdy jsem začal používat Hondu GX35 2014 jsem vyměnil:
1) pravidelně olej - používám 10W - 40, po ujetí max. 20 motohodin
2) společně s olejem, vyprání, nebo výměna filtru (suchého, bez oleje)
3) palivovou hadičku sací - prasklina nad nádrží 2018
4) odstředivá spojka - 2018
5) lanko plynu - každou zimu
6) seřízení ventilů - 2018 na podzim
7) vyčištění karburátoru ultrazvukem (1/2019 možná zbytečně)
8) výfuk - před týdnem (2/2019)
9) zapalování - vadné (2/2019)
Díly, jako svíčka,karburátor, filtr paliva, vratná palivová hadička, válec, píst+kroužky, ojnice, rozvodový řemen, ventily apod. jsou původní.
Při hledání poslední závady jsem jezdil bez plastového krytu a nepozoroval jsem nějaký vliv na jízdní vlastnosti (dokud se motor nezahřál na teplotu, kdy přestalo fungovat zapalování).
Další zkušenost. Dnes cestou z práce mi praskla pružina spojky. Naštěstí úlomek nic nezablokoval, tak jsem bez problému dojel domů, akorát spojka měla snahu zabírat i na volnoběh. Při minimálním zvýšení otáček byla ihned v záběru.