reklama

ekolo - horske, 250w

Ahoj,

shanim horske elektrokolo popr. prestavbu klidne i bazarovou tak aby bylo kolo legalne provozovatelne na silnicich tj. s omezenim 250w.

Potrebuji s tim jezdit do prace 8km pres les kde se prekonava cca 300m prevyseni po nezpevnenych cestach sterk / lesni pesina.

Baterii bych urcite rad videl co nejnize kvuli usekum 10% stoupani kterych je po ceste nekolik (napr. na ramu misto bidonu).

Myslite ze bude vhodnejsi pohon zadniho kola nebo motor stredovy u klik ? Z pohledu toho terenu a z pohledu spolehlivosti ?

A maji legalne provozovana elektrokola tlacitko kterym lze dostat plny vykon z toho motoru (samozrejme s omezenim na 25km/h) ? Co jsem videl tak klasicke prestavby a levne modely funguji v tom nastaveni ze clovek musi prislapavat jinak motor nepomaha - do tech stoupaku by se hodilo mit k dispozici plny vykon tam tech 250w stejne nebude 100% stacit na vahu ~95kg.

U toho kola mi jde o to jak prekonat rychle 8km v lese abych se do kopcu blizil tem 25km/h. Cipovat to nechci, jednou do me na kole najel na krizovatce maly moped a kdybych mel nelegalni kolo byly by z toho opletacky...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: martinw

Re: ekolo - horske, 250w

     

kdyz nad tim premyslim vlastne nehledam kolo na sport ale spis 250w elektromotorku ktere obcas pomuzu do stoupaku :)

Ja jezdim rad na klasickem horskem kole ale obcas jsou dny kdy potrebuji byt brzo doma a tam je to ekolo velmi dobre vyuzitelne.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: martinw
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Vaše zadanie si protirečí, ja by som na Vašom mieste upustil od tých 250W. Potrebujete poriadny výkon aby jazda bola taká ako si predstavujete. 250W na to určite nestačí. Navyše v lese je každému jedno koľko kW tam máte a na ceste väčšinou stačí neprovokovať a nerobiť nehody. Zvážte si čo je pre Vás dôležitejšie.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: Lubo990
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

berte to tak ze stalych 250w a me obcasne slapani je pro me dostatecna 'rozumna' rychlost. Bez elektrokola jedu 30min tam a cca 60minut zpatky - kdyz to srazim na polovinu 15min tam a 30min s mou klidnou pomoci v kritickych usecich tak je pro me ok, samozrejme si musim takove kolo nekde pujcit a zkusit si to ale jestli muzete pomoci s temi dalsimi otazkami tak budu rad.

Cilem me cesty je vlakove nadrazi okolo je husty provoz, semafor, krizovatka tam se civilizaci nevyhnu - pres 250w nejede vlak.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: martinw
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

250W je jen relativní pojem. Kup si e-kolo s motorem yamaha a budeš mít regulerních 450-600W.
Těch takzvaných 250W je jen nominální výkon a nikoliv špičkový, který činí více jak dvojnásobek nominálu.
https://www.akumo.cz/haibike-sduro-hardnine-3-0...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: Bobbob
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Když to chceš řešit přestavbou a ne kupovat komplet elektrokolo, tak pro motor není limit 250 w, ale můžeš mít motor do 1 kW. Jediné co by se mělo na silnicích a stezkách dodržet je maximální rychlost 25 km pro pomoc motorem.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Přesně tak, na tuhle alternatívu jsem si nevzpoměl, je to semnou už špatné:-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: Bobbob
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

dekuji velmi dobra pripominka :)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: martinw
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Myslim ze MAC12T v zadnim kole (4kg)/QQ128 s malym RPM (3kg) a lipo baterka 36-48V5Ah (1-1.5kg) klidne bude stacit na 8km vylet v terenu s 10% kopci.
Limit 25km/h lze jednoduse nastavit nejen na RJ/LCD, ale taki i pomoci spravne zvoleneho napeti baterky.
Jeste lehci sadu do 10% kopce v terenu nedoporucil bych.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

MAC je moc drahej a špatně se shání. Tento potřebuje 48v 201RPM a jede jen 26km/m víc nedá, zato za něho můžeš zapřáhnout ještě žebřiňák.
https://bmsbattery.com/45-48v

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: kormik
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Nějak to nevyšlo repete

https://bmsbattery.com/ebike-kit/351-bafang...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: kormik
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Nebo tohle, skoro to same:) Dekuji za dokaz.
Pokud zapojit jen 36V - tak to bude skoro jen 250W, ale do kopce pojede vpohode.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Při celkové hmotnosti (jezdec, kolo, zavazadla) 120kg, soupání 10% a požadované rychlosti 20km/h, je potřeba cca 750W výkonu.
S výkonem 250W pojedeš s tím nákladem a do stoupání sotva 7km/h.

https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html

Osobně bych doporučil hotové kolo se středovým motorem.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.09.2018
Autor: guwavi
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: ekolo - horske, 250w

     

To mohu jen potvrdit, i když s jistou malou modifikací. Mám "hotové kolo", tedy komerční se zadním nábojovým motorem na 48V a přepínáním z nominálního výkonu 250W na 350W. Motor má dávat při off-roadovém modu těch nominálních 350, ale maximum má právě 750W. No a při celkové váze 100 kg (kolo 25 s bagáží, jezdec 75) jsem jel do kilometrového stoupání 14% rychlostí 18-20 km. Tedy jde to i s nábojovým motorem.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.09.2018
Autor: Benshot
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Mlčky předpokládám, že motor má převodovku a volnoběžku.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.09.2018
Autor: vysočina
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Nahlas potvrzuji, že motor má převodovku a volnoběžku a zadní kolo devítikolečko.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.09.2018
Autor: Benshot
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Děkuji.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.09.2018
Autor: vysočina
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Pokud povrch cesty (asfalt) dovoluje jet takovou rychlostí (20km/h) a motor má na takovou rychlost do kopce dostatečný výkon, tak je nábojový motor celkem efektivní. Ale někde na lesní cestě, když vzhledem k terénu rychlost ve stoupání poklesne třeba na 10km/h, už to nejsou pro nábojový motor vhodné podmínky pro efektivní chod. Pak se spíš uplatní středový, je asi univerzálnější.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.09.2018
Autor: guwavi
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: ekolo - horske, 250w

     

Pokiaľ ten "zlý" úsek nie je dlhší, nábojovému motoru to nevadí, a pokiaľ to nie je hodne strmé alebo veľmi ťažko prejazdné, dá sa to vyšliapať na ľahkom prevode s pár sto wattmi bez nejakého prehriatia alebo iných problémov. Samozrejme 100kg jazdec bez pedálovania rýchlo skončí.
S príšľapom sa dá ísť aj s nábojovým motorom pekne pomaly do kopca, skúšal som to nie tak dávno, a keďže mám computer ktorý mi ukazuje príkon aj teplotu motora vidím či je to OK alebo nie. Problém je ísť rýchlosťou 10km/h pri príkone 1kW, ale to sa len tak bežne nedá dosiahnuť a normálne nie je tak dôvod jazdiť dlhšie...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.09.2018
Autor: Lubo990
Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Celkem jsem s výše zmíněným kolem se zadním nábojovým motorem vyjel řadu lesních pěšin i s kamínky a příčnými kořeny, i když "efektivní chod" nedokážu posoudit. Prostě to slušně jelo i nižší rychlostí, cca 12-15 km/hod. Podotýkám, že tam mám torzní senzor.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 28.09.2018
Autor: Benshot
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Kolega je ryzí teoretik a nerozlišuje přímé motory a motory s vestavěnou převodovkou.
Mám ještě kolo s nábojovým motorem s převodovkou a skutečně není problém jet do slušného kopce rychlostí 12-15 km/h. Mám senzor otáčení a je to totéž - člověk se s tím musí naučit jezdit, poslouchat motor a vyhovět mu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 28.09.2018
Autor: vysočina
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: ekolo - horske, 250w

     

Já tomu věřím, mám své oblíbené místo na rybách, kde při zpáteční cestě jedu lesní cestou asi 400m většinou stále rozrytou od prasat se stoupáním kolem 12% a místama i více. Mám zařazen lehký převod a jedu rychlostí 8-12km/h.Když jsem kontroloval teplotu motor i ř.j. byly jen vlažné. Váha celkem kolem 150kg a proto se snažím vždy vše sníst,vypít a vychytat všechen šrot :-) Nedávno jsem svezl i 7kg kapra a motor si stím poradil. Motor mám Bafang BPM 500w/48v převoďák.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 28.09.2018
Autor: kormik
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Parťáky, parťačky, čím víc tím líp

včera
Pro výlety i cestování na kole i bez kola. Víc lidí = víc zábavy, nápadů, možností. Sólojízda je trochu nuda.…

Hledám: Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v Atlas

29.12.2024
Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v pohoří Atlas. hledáme partnera na kolo. jedeme 1500-1800 km autem.…

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

328 cyklistů (8 přihlášených)

Napříč Českem aneb tak trochu jiná dovolená

V sobotu dopoledne přijíždíme s mou drahou ženou do Vyššího Brodu - do známého města na jižním okraji Šumavy.…
JohnyB | 27.12.2024

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024