Kolegové,
potřeboval bych radu od zkušenějších přestavbářů. Provedl jsem amatérskou přestavbu s následující konfigurací – zadní motor Q128C, ŘJ S12S, displej K-LCD3, PAS KT –V12L, baterie 48v, 17,25Ah. Po zapojení (displej, plyn, Hall sondy, PAS, odpojovač brzd, motor, chybí pouze snímač rychlosti) jsem zjistil, že motor se netočí, na displeji se nezobrazuje stupeň přípomoci, okénko je prázdné. Neví někdo, kde by mohla být chyba? Děkuji.
P.S.Doufám, že to není způsobeno chybějícím snímačem rychlosti.
Já mám displej LCD5 a pokud se po zapojení zobrazí 0 nejde pas ani plyn musí se horním tlačítkem nastavit jakákoliv úroveň pasu a pak vše funguje,snímač rychlosti tam je také neinstaluje se extra. Snad ti neposlali LCD3 na 72v to by mohl být problém.
Mrkni se na hlavní stránku BMSBATTERY úplně dole je návod na ten displej.
Displej je skutečně na 48V, návod na něj mám dokonce v češtině, po zapojení se mi nezobrazuje v políčku přípomoci vůbec nic, ani nula, políčko je prázdné.
Nevím to jistě ale někde jsem zaznamenal že bez zapojeného snímače rychlosti to nefunguje.
Je to ovšem bez záruky:-)
Nějak tomu nerozumím.Nemáš zapojený snímač rychlosti-proč? Na schématu zapojení Ř.J.je hned první konektor zleva snímač otáček. Mám sice Q128H ale myslím, že kabeláž bude stejná,nebo Q128C ho nemá?
Já když to poprvé intuitivně zapojil, tak to hned vše jelo i s pasem. Skus se tady zaregistrovat a zeptat, jsou tam opravdu machři.
http://www.pedelecs.co.uk/forum/
Musíš do sekce soupravy pro přestavbu elektrických kol. Tam se podobné problémy už řešily.
Dík za doporučení, zkusím se tam podívat.
V popisu motoru Q128C na stránkách bmsbattery je uvedeno, že motor má zabudován snímač rychlosti. Nyní jsem si ale vzpomněl na jednu věc, PAS senzor jsem kupoval u Šikuly a až po jeho dodání jsem si všiml, že má jiný konektor než odpovídající konektor na ŘJ, tak jsem si u něho nechal vyrobit krátký přechodový kablík, pokud by napojení v přechodovém kablíku nebylo adekvátní, asi by ten PAS nefungoval.
Už jsem prošel více než polovinu stránek na pedelecu s přestavbami, zatím jsem na nic co by mi pomohlo nenarazil. Protože jsem některé věci kupoval u Šikuly (PAS, půlplyn), tak jsem to také mailově s nimi konzultoval, překvapilo mě jejich tvrzení, že ne každý PAS funguje s každou ŘJ, že s tím mají takovou zkušenost. Dokonce tvrdili, že mají 3 druhy ŘJ a ke každé mají zvláštní PAS, a nejsou zaměnitelné. Myslím, že máš taky S12S, jaký máš k tomu PAS? Jinak jsem všechno zkontroloval, na všech výstupech z ŘJ ( PAS, plyn, brzdy, speed senzor) je příslušné napájecí napětí (5V), samotný PAS i plyn fungují (dávají změnu napětí při otáčení). Při kontrole Hall senzorů, při otáčení motorem jedním směrem a to pouze proti směru jízdy se na senzorech mění napětí, při otáčení po směru jízdy však se neděje nic, napětí zůstává konstantní. Je možné, že je problém v tom, protože na trubce, kde jsem našel to video s kontrolou Hall senzorů, se mi zdálo, že tam senzory reagovaly na otáčení oběma směry, což se mi zdá logické. Ještě jeden drobný dotaz, z návodu displeje (LCD3) českého ani anglického jsem nepochopil, zda symbol brzdy má být zobrazen na displeji vždy a zmizí při brždění nebo naopak, že není vidět a objeví až při použití brzdy.
Ano taky mámS12S a s Q128h vše jelo hned.Na dalším kole jsem si vyměnil starou ř.j. právě za tuhle a chtěl dodělat i pas a také mě to nejelo. Volal jsem do Tišnova a řekli mě to stejné co tobě, že je lepší kupovat vše od jednoho prodejce nebo v sadě- tam je to již odzkoušené. No a já ten pas koupil na ALIEXPRESU. Tak jsem objednal další u BMSBATTERY co se mi už osvědčil a vše funguje jak má. Toto je on
https://bmsbattery.com/parts/570-eight-poles...
Problém odhalen, bylo to v brzdovém senzoru (HWBS), po jeho odpojení od ŘJ motor běží, i s tím jiným integrovaným PASem. Senzor byl zřejmě neustále ve stavu zapnutém a tím blokoval motor, nevím ovšem, proč tomu tak bylo. Buď u toho senzoru závisí na směru zapojení na brzdové lanko, což se mi zdá málo pravděpodobné nebo je tam problém s přehozením jednotlivých vodičů, což se mi zdá taky divné, protože obojí, jak senzor tak ŘJ, mám od BMS.
Super, tak jezdi, testuj- na jakém kole to máš, kolik vážíš, kolik to jede atd...a pak se poděl a podrobně- popiš svoje poznatky.
Vyrazil jsem na první vyjížďku, vzhledem k nedostatku času však pohříchu velice krátkou (cca 2km, rovina), poznatky jsou zatím velice kusé. Motor má velice silný tah (zdá se mi až příliš) i na stupeň 1, možná, že se to dá regulovat nastavením na displeji, zatím nevím jak, měl jsem pocit, že přípomoc motoru je stále stejná a že motor se snaží udržovat stejnou rychlost bez ohledu na rychlost šlapání. Motor je dosti hlučný a při zrychlování či spínání motoru se hluk výrazně zesiluje (až nepříjemně), doufám, že to není nějakou vadou motoru. Ještě jsem zjistil problém s plynem, motor na otočení plynu reaguje a běží ale cca po 5vt se samovolně vypne i když plyn stále držím otočený.
V "PEDELCU" jsem našel nastavení KT LCD3 nastavení napájení.Uživatel si také stěžuje na velkej výkon na 1 stupeň pasu.Je to v sekci soupravy pro přestavbu elektrických kolna straně 10
Myslím, že se vše dá nastavením displeje pořešit i ten plyn. Já zvolil jednoduší displej a jeho nastavení mě plně vyhovuje. Nelíbí se mi ta hlučnost motoru, chválí ho mimo jiné i pro jeho tichý chod. Já když někoho dojíždím tak o mě vůbec neví. Plyn je upřednostněn před pasem, tak že když někoho potřebuji předjet a jedu na 1pas vemu za plyn předjedu a zas jedu jen na 1pas.Ten plyn se po 5vt.vypínat nesmí, možná nestíhá baterka a proto vypíná nebo je to tím nastavením v displeji. Jestli vypíná i bez zátěže, je to v nastavení. Mrkni na 10stránku zde
http://translate.google.com/translate?depth=2...
Dík za odkazy. Provedl jsem dle nich některé úpravy parametrů na displeji, konkrétně P3 jsem nastavil na 1 (simulace torzního snímače), C4 nastavil na 2 (postupné přidávání výkonu do 25km/hod po rozjezdu na šlapání), na C5 snížil max.proud na polovinu nominální hodnoty ŘJ a pomocí C14 jsem snížil intenzitu asistence na nejnižší hodnotu. Došlo ke dvěma výrazným zlepšením, chod motoru se výrazně ztišil a to i při akceleraci a plyn běží stále, nevypíná se samovolně jako dříve. Zatím je to vše vyzkoušeno na stojanu v garáži, venkovní zkoušku budu moci provést bohužel až koncem příštího týdne, dám pak vědět, jak to dopadlo.
Bude s tebe PROFÍK¨:-)
Všechno je v háji, dnes odpoledne jsem zjistil, že nám nějací syčáci vykradli garáž včetně diskutovaného elektrokola. Tak můžu začít znova.
No to je tedy smůla, to mě mrzí...:-(
To je teda mazec, doufám, že jsi měl garáž pojištěnou.
No to je smutný,toho já se také obávám, a tak si beru baterku domů,abych aspoň něco případně zachránil,ale řešení to není....
To sice naštve, ale na druhou stranu teď už víš jak na to a půjde ti to líp, rychleji a bez zkoušení :-)
Myslíš, že si přesrane hrât na elektrikâře a koupí Bosche?
,
Neudělâ to, bude si nyslet, že je chytrej, a ušetřï.
Sleduj vývoj u Komety.
A sčïtej. Prožil jsem to sâm, ale oni si myslï, že kecám.
Jâ jezdím, oni furt něco řešï :-)
Jj, ty, na rozdíl od Zd1, jezdíš jenom proto, že ti Bosche ještě neukradli - to je tak složité pochopit?!
Zd1 je oběť krádeže a pošklebovat se mu, že bude vše znovu kupovat a stavět je dost nehorázné! Myslíš, že kdyby tam měl Bosche, tak by mu ho tam nechali?
A Kometu už také nech na pokoji a skousni konečně to, že "ženská" je úspěšnější než ty - velký guru přes e-kola.
Ona ten svůj speciál úspěšně dokončí k obrazu svému, a za třetinové náklady v porovnání s tím tvým Boschem. A to nezapočítávám ty dvě další - předražené - baterky!
Obecně to tak složité k pochopení není, on to však využil k tomu, aby si kopnul do někoho, kdo má na věci jiný názor než on a to dokonce za situace, kdy nemá vůbec žádné povědomí o tom, co toho druhého vedlo k tomu, že zvolil svůj postup. Další takový zamindrákovaný frustrát je lelek, který mé situace využil k témuž. Nejdříve mě napadlo, že oba jejich příspěvky smažu, pak jsem si řekl, že je tady schválně nechám, aby ti, co to eventuelně budou číst, si udělali obrázek o tom, jací jsou to troubové.
Jsi pochopitelně naštvaný a citlivější. Oni to určitě nijak zle nemysleli a tebe specielně více naštvat nechtěli. To je jen takové všeobecné rýpání. Nám je tě všeobecně líto. Skoro každý už to někdy zažil, že věc, která tam měla být, tam už není a nebude.
Podívej se pozorně na jeho text, vždyť je to jedna arogantní sprosťárna za druhou. Nechápu, kde se bere v některých lidech tendence stále druhým vnucovat své názory a pokud dotyční mají na věc svůj vlastní názor (opřený o vlastní priority) a nejednají podle jejich moudrých rad, tak to nejsou schopni strávit a, implicitně, je označují za hlupáky ( viz „myslí si, že jsou chytří“). Třeba ti „hlupáci“ prostě nemají peníze na to, aby si mohli koupit nejen toho boše ale nové elektrokolo vůbec, anebo to jednoduše vzhledem k způsobu využívání toho kola považují za zbytečné. Neví o tom vůbec nic, ale to jim nebrání v tom, aby se do nich arogantně naváželi. Srovnej to s přístupem třeba kormika či luba, kteří když viděli problémy druhého, tak mu snažili pomoci radou. Nejsem apriori naštvaný z té krádeže, koneckonců to není první kolo, které mi ukradli, ale z chování takových lidí.
Přečti si pořádně co jsem napsal a nebuď hned nasranej na ty co ti nic neudělali.
Když se nedokážeš ovládat a naštve tě všechno co je napsaná aniž bys četl, tak sem nepiš co tě potkalo.
No, do lejna je lepší nešťouchat, ono pak více smrdí!
Nojo, ale ty jsi nešika a profesionální smolař. My si poradíme... :D
HWBS funguje len v jednom smere spávne. Vyplýva to z jeho konštrukcie.
Zprovozňuji sadu z bmsbattery Q128H, Lcd3,S12S,14S Lipo a motor mi při šlapání po chvilce vypne a rozjede se až přestanu šlapat a začnu znovu. Tak nevím, čím by to mohlo být. P1 214 atd. Nastavil jsem i výkon na polovinu a dalsi parametry a dela to pořád.
Prvni myslenka - ze RJ kvuli vetsimu napeti roztoci motor rychlej nez omezeni max rychlosti a kvuli tomu vypne proud.
Jaky limit rychlosti nastaven v RJ?
Je ten problem pri rozjizdeni do kopce?
Staci zmensit obvod kola do 10", a pak vubec neresit omezeni rychlosti.
Druha myslenka, ze smer PAS sensoru je spatny, zkuste tocit pedali opacnym smerem. Bude se tocit motor normalne? Pokud ano, tak otocite magnet v PAS sensoru a hotovo.
Pokud vse nefunguje, ja bych vyskousel: jinou RJ, jiny PAS/plyn.
Ja mam s BMS battery Q100, ktery nefunguje az s 4 RJ, kazdy krat ruzny problem:(
Rychlosti to asi nebude, mám tam tu max.asi 72, otočeným pásem,asi taky ne. V sobotu při 20stupnich jsem najezdil asi 25km i kopce, vše se zdálo v pořádku, až na občasné vypínání motoru, pri snizeni vykonu na polovic uz nevypinal,baterie 54V. V neděli 26stupnu, 57,5V začal vypínat už po 100 metrech, pak po chvíli přestal reagovat pas a tempomat nevypinal,tak jsem na něj,ale už po 13km se v v ní spálil tranzistor, asi byla málo chlazená rozevřené brašničce v rámu. Taky se mi zdá, že ta řídící jednotka to nezvládá, hlavně při tom vyšším napětí.
A je velký problém nemít tu řídící jednotku v brašničce? Nevím sice jaký je používaný vstupní výkon, ale už jen 250W topidlo v plátěném obalu... Tipl bych to na tepelnou ochranu ŘJ.
No jasně, příště už jedině na dobře chlazeném místě.
Tak v brasnicke jsem jednu RJ uvaril i na 12A trvale do kopce. A baterka byla jen 36V.
Pri 54V staci i 8A, a RJ rozhodne bude davat vice!
Ale jiny RJ mam dobry, i pri odberu 500W jsou vpohode v plastovem obalu ci drevene krabicce.
Mozno staci vymenit srot tranzistory za dobry ci koupit lepsi RJ.
tak jsem koupil tuhle řídící jednotku http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky... s přepínačem rychlosti a zítra zkusím zapojit a vyzkoušet, Vypadá podobně jak ta větší, má už také očka na šroubky a ne jenom ty konektory banana, ale je menší, snad bude stačit.
Tak dneska s tou novou ŘJ to všechno hned fungovalo na první pokus, ani jsem nemusel žádný drát přehazovat. Takže PAS, plyn i tempomat fungovaly správně. Najel jsem asi 30km po okolních kopcích a jednotka umístěná volně v rámu hned za rizenim byla většinou vlažná, akorát v kopcích teplá tak do 40 stupňů při 29 venkovních stupních. Motor byl na konci jízdy taky vlažný.Na první rychlost do kopce bere 9A a musel jsem dost prislapavat, na dvojku 11A a to již mne vytáhlo nahoru prakticky samo. Na trojku to bralo přes 15A, ale tak velký kopec jsem nejel,abych to musel použít. Vše při 54V.No a po rovince není problém dosáhnout 40km,h. Takže velká spokojenost s motorem a teď už i ŘJ.
Skvele. Spravna RJ dela dobrou praci:)
A jakou máš prosím Tě celkovou hmotnost jízdní soupravy? Tady ty HUBové motory nepovažuju zrovna za trhače kopců.
Hmotnost horáka 26 zatím bez odpružené vidlice je stejná jak ostatních elkol 20kg plus baterie až třikrát 3,5kg, případně nabíječka s prodluzkou 2,5kg. Dlouho jezdím s bafangem 250w středovým a tento motor se porovnává s obdobnou 750w a zatím nemám důvod tomu nevěřit.
To je moc dobrá zpráva,budeš spokojenej. Já mám s tímto motorem od loňska najeto něco přes 2200km a zatím velká spokojenost. Je dokonce o chlup lepší než moje 2 Bafangy i když to bude asi sinusovou 25A řídící jednotkou kterou oni nemají, ale jsou zase lepší v kopcích při malé rychlosti kolem 8km/h kde se Q128H už trápí.
Podle rychlosti jakou dosahuješ na rovině usuzuji, že jsi pořídil motor také jako já na 36v. Tak ať se daří...