Imbecilní způsob zábavy
https://www.novinky.cz/krimi/477426-vtipalci...
Párkrát za rok přes ten most jedu a už asi 2 x v noci. Doufám, že než tam zase pojedu, že jim mezitím někdo a dá pořádných pár facek.
A je to tady - omezení vjezdu cyklistů do centra
https://praha.idnes.cz/cykliste-znacky-praha-1...
Nejvíc mě ale štve, že si za to cyklisti můžou sami.
10-17 ? :)
Tak to vůbec nechápu, největší návaly tam jsou kolem 17-20 té hodiny, kolikrát nejde ani projít s kočárkem natož projet na kole :)
Popravdě osobně mi to asi nic moc nedělá, ráno jezdím centrem kolem 7,30-8,00 a odpoledne bezpečně po 17, spíš okolo 17,30 a o víkendu nemám sebemenší důvod lézt do centra Prahy s kolem :D
Pro mě je důležitější, že to neudělali jako při prvním pokusu, kdy značky proti segwejářům jsou už na Chodově či Kačerově :)
Je to banda idiotčíků, dotují srazy motorkářů kteří se kolonují centrem v tisícových houfech a na druhou stranu nejsou schopni legálně zaříznout turistické vejvařovny s elektrokoloběžkami a elektrosamohyby a místo toho jdou po všem co se hýbe.... Prostě ano a topka makají...
Popravdě nazvat toho šmejda, šmejdy vtipálky je nehoráznost.
Doufám, že je chytí a dostane se jim nejenom páru facek, ale i účtu od pojišťovny a trestního stíhání.
Jj, prachy vždy na prvním místě, ať to stojí co to stojí, klidně i rozesraný celý svět kvůli jednomu...(doplňte si sami) :-(
https://zpravy.idnes.cz/spojene-staty-kojeni...
Zajímavé na tom je, že všichni zůčastnění včetně Ekvádoru a i "toho jednoho"( ten o tom i tweetnul) popřeli :)
Nemluvě o tom, že stejnou formulaci!" dejte ženám více možností" vehementně prosazovala i Obamova administrativa a republikáni byli i tehdy, co ochránci tradic, spíš proti umělému kojení...
Navíc zrovna USA je jedna ze zemí, kde jsou " kojící organizace" velmi silné a většinou jsou spíš na straně tradic, tedy republikánů.
No a když si pak člověk přečte, že v rámci mezinárodních programů pro " podporu kojení" jsou USA největším donátorem peněz do těchto programu......
Nezapomeň, že paralelně probíhá kampaň "Nasazení psí hlavy Trumpovi"
Mě na tom nejvíc baví to, že když Obama žádal, aby většina států NATO zvýšila výdaje dle závazků NATO, jinak že USA se stáhnou z EU tak mu to nikdo nevěřil a klidně mu dali Nobelovu cenu míru. Obama pak stáhl z Evropy polovinu vojáků a 2/3 techniky a Evropské státy začaly hudrat, co to stojí peněz je nahradit :)
Byla to Obamova administrativa, která přesunula část ze zbylých evropských amerických sil do Pobaltí, nadšeně následována Německem s obrněnými vozy osazenými košťaty místo kulometů, čehož si všiml i ruský tisk :)
Vzpomene si někdo, že Obama roku 2010 poslal Národní gardu na hranici s Mexikem a nikomu nevadilo, že to pak na nákladech stálo 1,35 miliardy dolarů ročně :)
Dneska tam chce Trump postavit plot za fixní platbu 10 miliard a všichni jsou z toho auff :)
Tak pro rozesírače světa je každá záminka dobrá. Ředitelství zeměkoule je holt ve Washingtonu.
Zastánci spikleneckých teorií to tak vidí. Jiní mají zase svého Boha na nebesích ...
... musí to tu někdo řídit před příchodem Mesiáše. Alláh (sám) na všechno nestačí
Že tě hanba nefackuje, futrále všech dehonestátorů! :-)))
Jak "před příchodem"? Vždyť už jich tu je ...
I tady v diskusi několik :o)
Měl-li bych volit mezi Washingtonem a Moskvou, pak to první. Nejlepší variantu ale nastínili J. Polák s O. Hofmanem v Návštěvnících - Centrální mozsek lidstva. :-)
Volba mezi Washingtonem a Moskvou? Nebyla by nejlepší možnost, kdyby to nebyla ani Moskva ani Washington ?
Například v Muži z vysokého zámku nebo velmi dobré českém cyklu od Františka Novotného Dlouhý den Valhaly to je nakonec jen výběr mezi nacistickým Berlínem a nebo císařským Tokiem, ve kterém Tokio pořád tak nějak vychází lépe.
Obecně bych se úvahami Washington Moskva vůbec nezatěžoval neboť Moskva za posledních 250 let nepřicházela, pro normálního člověka, v úvahu prakticky nikdy( nemluvím o lidech, ale o politice :)
No samosebou, jak jen jsem mohl zapomenout na milovaný Pchjongjang. Musím zase jít na Vróbelovu přednášku v Pektusanu.
Taky jsem zapomněl, z historického hlediska malý český člověk vlastně ani nezná jinou alternativu než být zalezlý v něčí prdeli a být někým řízen.
Aby byla zachována rovnováha, která světu +- chybí, bych byl pro druhou možnost.
Ale BEN, tedy centrální kompjůtr řídící chod světa (Č.Vejdělek: Návrat z ráje) by také nebyl k zahození
kolegyňka měla ráno pravdu, dneska je to tady samý debil, blbeček, debil, blbeček,... :-D
všechno vysvětlovat na desetkrát
že ty ses jí svěřil s výpovědí!?
o té už ví od pondělka, i o tom, že původně jsem ji chtěl podávat příští leden. jen teď to momentální nálada a podmínky na vedení poněkud uspíšili
Takže jsi nevyměkl? Jaký byl kšeft minulý víkend?
Kdepak, dneska jim to dorazilo poštou. Kupodivu žádná reakce. V týdnu docela slušně a sobota mě zaskočila. 8 tisíc jsem měl tak před vánoci, teď bývalo do tisicovky.
Tržba do tisícovky ?? Kdo to dotuje ? Co je to za charitu ?
Jako v sobotu v červenci. To je tu slabý měsíc, nikdo ve městě není. Jinak je to lepsi ;-)
Pravda, učitelky žerou na Jadranu žraloci.
Žraloky. Nebo aspoň ploutvovou polívku.
Dotaz: Malá se sice vzdala ministerské funkce, ale dál zůstává poslankyní - chápu to tak správně? To jako znamená, že na úrovni poslance může být prase, které (byť částečně) opálilo diplomky a tak získalo podvodem titul? Tohle mě dost vadí!
Čeká, až jí za projevenou servilitu seženou nějakou trafiku. Taky je nesypou z rukávu, prej se zpřísnil dozor nad tímhle nešvarem. :-)
Ale prd, jen se to nedělá pro tři "odstoupené" najednou.
Poslancem fakt může bejt skoro kdokoliv (nejlepší asi byla svého času Sládkova družina negramotů). Tam na ničem nezáleží, stačí se vetřít na kandidátku, nebo umět vykecat lidem do hlavy díru.
řekl bych, že podivně získané akademické tituly jsou v české (nevím jak je to jinde) standard už dlouho.
Takže koho zajímá nějaká poslankyně MCV Malá (Master of Ctrl-C,Ctrl-V ).
Tím neříkám, že je to správné.
Je to tak, protože poslanec je neodvolatelný a pokud se sám nevzdá mandátu, tak není šance jak se ho zbavit jinak než ho jako stranu příště nezvolit.
Je málo lidí, kteří mají v osobním vlastnictví AK-47 a příslušné (ostré) střelivo
Milošek jeden kousek vlastní, jenže střelivo má jen na novináře. A jen na ty veřejnoprávní ...
Ale třeba bys ho ukecal :o)
Dle často zveřejňovaných fotek jeho choti se zbraní v ruce si myslím, že ten mstivý pán z hradu ho už nemá...
S fólií se "ftipkuje" nejen v Ústí...
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/553348...
Minule dvě a teď další 2 vyasfaltované cesty s turistickými trasami krásným prostředím. Těch asfaltek je v Orlických horách čím dál víc.
Jestli to půjde tímhle tempem dál, tak mám obavy, že ještě naše vnoučata se budou prohánět po červené hřebenové bunkrovce na inlajnech :-(
To je smutný důsledek toho bohatnutí. V Rakousku je už skoro každá polňačka asfaltová a u nás to už také začíná. To v Polsku na Mazurech najdeš ještě mnoho vedlejších silnic bez asfaltu. Jsou široké na dvě auta, ale jen šotolina a písek. Bývá na nich slušná roleta, takže na kole nic moc. Projíždějící auta jezdí rychle, odhazují kameny a vyrábí oblak prachu.
Peklo na zemi, kolem Prahy se to rozlézá doslova jako mor, co jsem jezdil krásně sjízdné polní cesty má teď na začátku modrou destičku se znakem EU a popisem, že dotační program a blablabla a je to celé asfalt.
Místo toho aby cyklostezka šla vedle stávající silnice tak se holosečí pokácí " náletové a zplaněné" dřeviny kolem tradiční polní stezky aby se tam pak fláklo pár desítek tun asfaltu, betonových obrubníků a místo špendlíků, švestek, jabloní, třešní či hrušní se tam prsknou nějaké platany, sakury nebo javory.
Loni takhle zdevastovali cestu ze Zelenče do Lázní Toušeň s tím, že z toho udělali " cyklovelodálnici" zapojenou do sítě pro lidi, kteří potřebují na kole dojet z Amsterodamu do Minsku , kde jako zázrakem přežilo cca 900 metrů šotoliny, tam je pak zábava sledovat lidi, co tam přijedou na bruslích, ti si ovšem stěžují, takže tomu dávám rok-dva než tam vjede parta euroasfaltérů....
Je to tak. Ale mí známí 60+, co jezdí na trekových kolech, nechtějí asfalt vůbec opustit. To raději oželí ve 30 stupních horka potenciální koupání na konci nezpevněné lesní cesty, než by opustili hladkou asfaltku. Jsme prostě různí a jim se asfaltová stezka náramně líbí. Je to hodně o druhu kola, šířce pneumatiky a stavu karpálních tunelů v ruce.
Druhá stránka mince je v tom, že většina těchto "asfalteček" je základově ošizená, takže při vyšší rychlosti na asfaltu člověk dost často narazí na hrby od kořenů :)
Jinak jsem měl dojem, že většina lidí na trekových kolech šotolinu nebo polní cestu v pohodě projede a právě pro tuto příležitost mají treky:)
Hm já mám spíš dojem, že trek je to universální kolo, které jim zbylo ve výběru. Silničku nechtějí, protože je hůře ovladatelná, méně pohodlná a nechtějí jezdit rychle. Horáka nechtějí, protože je těžký a má na silnici na nepříliš nafouklých pneumatikách větší valivý odpor. Také nechtějí jezdit do terénu. Fittnes kolo je jen taková trochu jiná silnička a GrawelBike je z jejich pohledu totéž. Tak jim zbude ten track = universální kolo pro normální nezávodní a neterénní jezdění. No a protože jim to po asfaltu jezdí líp a netřese jim to rukama, které jim díky zablokovaným karpálním tunelům postupně chromnou, tak se toho asfaltu drží jako klíště. (Výrok o karpálních tunelech se týká věku 60+.)
fittnes, grawelbike, track :-))))
promiň :-D
A to, že horák je těžký si přišel kde a jak? Je maximálně stejně těžký. A slušná odpružená vidle na horáku je mnohem šetrnější k rukám a tělu cyklisty než méně citlivá na treku.
Hovořím o kolech okolo 15000Kč. Tam ten trek vychází pak lehčí.
V našich lesích se taky asfaltuje o 106. Nejen Česká silnice do Zadních Jetřichovic, ale i normální lesní cesty ve Sněžnickém polesí. Chápu hlavní vývozní ve velkém stoupání, ale některý vedou jen do zapadlýho kouta u hranic. Ledažeby se připravovala nějaká záškodnická činnost v Sasku ...
S tou jsme se už dávno vypořádali. A s pérákama a americkým broukem taky. Na nás si nepřijdou.
Díky bohu, kua co to kecám, diky Eu za asfalt, bez něj bych byl v prdeli:-)
Jasně, zcela chápu. Staří a nemocní ten asfalt z pochopitelných důvodů preferují.
Když já tak miluji jet po uzoučké pěšince šíře 30 cm jen pro kolo :)
Máš na kole namontovaný šípový pluh na odhazování překážejících pěších turistů?
Nemám, prostě se s těmi pěšáky pozdravím a dohodneme se na uvolnění pěšinky. Pak si navzájem poděkujeme a rozejdeme se.
jojo tam to znám... prdel byla když to stavěli - u státovky asfalt a oslavná tabule s tim UE hnusem... tak jsem to tam napálil na žiletce.. to bylo překvápko, když asfalt náhle (mimo dodhled ze státovky) končil ve vzostlé řepě.... Hezkou tlamu jsem tam hodil.
Za bolsana se takhle stavely nebo opravovaly okresky na vesnicich. Vzdycky dopredu se vedelo, kam pojede Strougal nebo jinej vrchni papalas obdivovat obilne klasy tesne pred zacatkem zni (kazdorocni ritual v hlavnich zpravach). Tak se nove vyasfaltovala okreska k tomu mistu a jeste za zatacku, kam dohledla kamera CST.
Vyjimkou byly pripady, kdyz kousek dal mel nejaky okresni nebo krajsky papalas dacu, tak se s tim svezl usek az k odbocce do lesa.
Silnice Křivoklátem se dláždila v roce 1958. Do té doby tam byla šotolina.
"Nahoře", cca od hospy Nad hradem a k místní tabuli byl asfalt.
A od té místní tabule až do vzdálenosti cca 2 km před Lány byla také šotolina (šířka na dva osobáky).
Asfaltovalo se v roce 1960
Líným dětičkám už výrobci vycházejí vstříc
https://apache-bike.cz/cs/katalog/kategorie...
paníze nesmrděj´
Kdes byl před měsícem, kdy tu kdosi prodával dětská elkola s tím, že mu nějak zbyly z prodejní akce či z čeho...
Tady https://www.nakole.cz/diskuse/25047-prodam...
Kde já asi mohu být o letních prázdninách?
Na dače, přeci ...
Vytočil mně mobil co mně při hledání zařízení bluetooth přeprogramoval klavesnici a myš. Na klávesnici fungoval jen entr, na myši kolečko jen jako lupa. Vypnutí snímačů ani restart PC nepomohl. Zlom nastal až jsem z mobulu odstranil ta dvě neznámá zařízení. Kua to mně fakt vytočilo.
A taky mně vytočil debil a bezmozek na elektrokole který předjížděl značnou rychlostí dítě v té zatáčce na protejším přehu. Nechybělo moc a ten idiot mně smetl do řeky, ja jel zespoda a on mně vpálil do mého pruhu. To dítě pochytilo ede mne pár šťavnatých nadávek bo jsem byl na toho hajzla elektrikáře dobře vytočen.
https://mapy.cz/turisticka?x=18.1375499&y...
Nikdo to sem nedával, tak dodatečně...
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/556681...
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/479257-v...
Hnus fialovej :-((( Na druhou stranu, celkem potěšilo, že jejich policie se s těma šmejdama vůbec nebabrala a vyřešila to "na místě", a jednou pro vždy... Kromě toho jednoho, no :-/
Obrázek z ranního Londýna.
Někdo projel skrz cyklisty a chodce aby nakonec narazil do zátarasů chránících Westminster.
Policie to šetří jako terorististický útok
https://www.bbc.com/news/uk-45180120
https://www.express.co.uk/news/uk/1003109...
https://www.theguardian.com/uk-news/video/2018...
Ještě že nás tu Babiš, Zeman a Okamura chrání před těmi hroznými musulmany. Nebýt jich, tak bychom před nimi už museli uprchnout nejlépe na Sibiř. :D
Chtěl bych tě vidět, jak tyhle kydy říkáš těm sraženým lidem...
Ale já to neříkám těm sraženým lidem, jestli jsi si toho nevšiml. Dokonce jim to ani říkat nechci. Já bych tě chtěl zase vidět třeba na měsíci :p
Brahma ma dnes rýpavou tak ho omluv.
Zateměný mozek je sviňa:-)
Me spis prijde, ze je v dobrem rozmaru. Zajizdi novy material, ale nepodeli se.
Nene, nejdřív musím dorovnat vidli na favoritu ještě od té bouračky. Ve vyšší rychlosti je to nestabilní a nemohu pustit řídítka, poněvadž to táhne do strany. Ale na to potřebuji trochu víc času a hlavně měřit rovnat tu vidli v kuchyni na stole a ne se tam prát s manželkou u vaření.
A až pak začnu kupovat motory. No a také je otázka, zda v září kupovat baterii, když jí manželka skoro rovnou odstaví na zimu. No a také jsem čekal, jestli se neobjeví nějaká nová zkušenost s dovozem těch motorů z Číny. Našel jsem výměnné bronzové kolečko na výměnu za silonové dovnitř toho motoru, ale zatím se k tomu nikdo nevyjádřil.
Tak jsem to trefil. Testovaci jezdec :-)
No hlavně když tobě ten mozek jen jiskří průzračností.
Ale ti to trvalo:-) Njn zataženo:-)
Vytočilo + přímo nasra.o: v poslední době jsem byl s Ane 3 x v obchodě - kupovali jsme boty, knihu + nějakou halenku. A vždycky při placení dotaz "chcete plastovou tašku?" Nechtěli jsme, máme jich doma plno, nač platit 2 - 4 Kč za další. Takže nám dali knihu/boty/halenku do ruky a maucta. Tak jsem chtěl, aby nám to zabalili pěkně postaru, posocialisticku - do papíru nebo papírového sáčku. Ovšem na to nejsou zavedeni...
Máš pravdu, úplně jsem na to zapomněl. Položilo se to složené na arch balicího papíru, zabalilo se to a převázalo provázkem.
To se ale nasíráš kvůli blbostem.
Navíc knížky jsem balit nikdy nepotřeboval, hned jsem si je začal v autobusu/vlaku číst. ;)
Prosím tě, co je to za obchod kde si koupíš jak knihu, tak boty i halenku ??? A kde dají ti jen do ruky :)
Knížky i boty kupuji celkem pravidelně a pokaždé na požádání zabalí a boty dají do příslušné krabice,jen s halenkami nemám zkušenosti :)
Asi Ho-Či-Min márket. Snad v každém knihkupectví knihy normálně balí do papíru ...
ten baličák je totiž jednak dražší než igelit a druhak šíleně řeže do ruk. proto to nikdo už nepoužívá ;-)
Strčit to do pytlíku je samozřejmě mnohem jednodušší, než dobře zabalit balíček. Při troše šikovnosti se pořezat nemusíš. Ono se to vrátí až ty igelitky konečně zakážou. To bude zase poprask, že nám EU zase něco zakazuje. Naše nejcitlivější národní bohatství "Bezmezné používání polyethylénových pytlíků". :D
To není o nějakém zákazu, ale o ochotě lidí, osobně mám už 6 let stejnou síťovku a pytlíky poctivě recyklujeme :)
To je hezké, ale globálně to moc nefunguje. Co funguje je to, že pytlík, který nevyrobíš, nemůžeš ani zahodit.
Je to tak, ale zaměstnanci továren na pytlíky by ti jistě "poděkovali" - asociále :o)
Lidi jsou prasata... posekali i nás příkopy a hned je vidět, kolik lidí mělo potřebu vyhodit pytel s odpadky ....
víš co je legrační, dokud byly "zadarmo", tak je chtěl každý a na každou pytlovinu.
teď tu mám pod pultem ještě ty "zadarmo", co mi centrála odepsala loni v prosinci. normálně by to byla zásoba tak na měsíc až dva... ale když za ně mají lidi platit blbou korunu až dvě, podle velikosti, tak najednou ta zásoba leží a nikdo ten sáček zas tak nutně nepotřebuje. protože koruna je strašně moc peněz...
ten zákaz byl dobrá věc, ne že ne.
i tak to někteří kryplové kradou v potravinách ve velkém :-D
No, jak se to vezme. Na spotřebu to asi bude jedno, protože zas stouply (alespoň myslím) nákupy sáčků do odpadkových košů...
Neco si musi nazelenali politici nechat v zasobe na pristi kampan. Vystrilet vsechen prach naraz by byla chyba :-)
Nedávno jsem kupoval v Sainsbury's mrážo zeleninovou směs a pokladní se mě taky ptala, chci-li igelitku. Co je na tom k rozčilování, kasírky to mají nařízeno, zrovna jako pozdrav.
Copak pytlíky, ale soudruh Filip, to je větší vzpomínka na pěkně postaru, posocialisticku.
Se divim , že do toho nezamotal Banderovce, Fašisty a Židozednáře z Wall Streetu. Blbec!
Furt zkousej, kam az muzou a furt pritvrzujou. A protoze si nikdo nedovoli je poradne okriknout, tak se jednou dockame zas na Letny Stalina.
Kdo by je měl okřikovat, když předseda vlády je od STB?
Leda že by tam amíci natočili remake "Ztratili jsme Stalina", tak by tam mohli postavit frontu ze dřeva a juty.:-)
Mě zaujalo tvrzení jednoho analytika, že soudruh Filip bojuje se " stalinistickým křídlem" a je pod jeho tlakem...
A zase vytočilo: před dvěma týdny jsem koupil novou zadní blikačku, drahá jak prase byla, dobíjecí, fakt daleko viditelná. Dneska ráno - cca ve 4:15 hod, úplná tma ještě - cestou do práce na E55 zhasla. Celkem průšvih, ono na tý E55 to jezdí už brzy. Naštěstí jsem měl na sobě reflex vestu, takže jsem vidět byl.
A co mě vytočilo? No jednak ta blikačka, zítra ji půjdu reklamovat, ale hlavně moje blbost: dodržuji pravidlo, že jedna blikačka = žádná blikačka (právě kvůli tomu, kdyby jedna zhasla), vždycky mám zapnutý dvě - a večer jsem jednu dobíjel, ráno jsem ji zapomněl nahoře v bytě a z garáže jsem se už pro ni nechtěl vracet. No prostě moje blbost :-)
To mas z toho, ze vymejslis nejaka hi-tech reseni a pak musis furt dobijet. V osvedceny "smartce" vydrzi dve mikrotuzky hodne dlouho a vozit dve nahradni u naradicka taky neni problem. To cele za par korun. Viditelnost bezvadna. Sice to neni laser, co vypali oci cele kolone za tebou (a pak te oslepeni prejedou), ale videt jsi dobre, navic ze vsech stran stejne.
Ona ta 1W Smartka dokáže při nějakém rázu upadnout a nechat ti na kole jen zadní dekl. Pojišťuji to stahovací páskou a stejně tak jednou za dva až tři roky kupuji novou.
Mě se spíš stalo, že když jsem ji dal za sponu do oka brašny, že vyskočila celá, čili to mám zajištěný liščí smyčkou, ale nikdy si mi Smartka nerozdělila na dva kusy, to jsi musel mít špatný kus nebo špatně zacvaklé, jezdím s tím koleje, obrubníky, náplavku i dlažbu ve Vodičkově a nikdy se to nerozpadlo...
Mám tuhle: https://www.kupkolo.cz/zadni-blikacka-force...
momentálně od SMART a 1W led, ale pouzdro je stále stejné. Celý systém včetně baterií je součástí toho oddělitelného předního krytu. Na holém zadním krytu jen držák. Já to mám přidělané napevno k zadnímu nosiči, takže se na to přenáší natvrdo všechny rázy od kola. Když projedu tvrdě nějakou dírou, tak ten ráz překoná sílu těch paciček, které to drží pohromadě a upadne to. Na nosiči mi zůstane jen ten zadní dekl. Také se projeví to, že to mám na Favoritu s natvrdo napumpovanými 3.5cm plášti. To je úplně jiná situace než na balonech od horáku.
já mluvil o týhle , v životě se nerozpadla...
https://www.dookie.cz/zadni-blikacka-smart-rl...
Ta křidélka, co to drží, vypadají pevně. Až mi to zase upadne, tak koupím něco jiného. Ale mám vyrobený ten zadní držák na přišroubování na nosič a toho je mi líto. Zatím, když to upadne, koupím novou, sundám ten zadní kryt a nacvaknu ji na původní kryt na držáku. Přes bliknu mám ještě pojistný pásek, ale žádná velká jistota to není.
Jo a také ta moje má jen jednu výkonovou ledku a dvě obyčejné. Když jedeme na noční výlet, tak stačí izolačkou zalepit tu jednu výkonovou ledku a mohou za mnou jet další kola. Ta výkonová by jim vypálila zrak.
a pokud je chyba v tom tvém zadním krytu, tak se ti situace nezlepší...
To máš pravdu. Ale prohlížel jsem ty zámečky lupou a připadají mi v pořádku. Spíš to není dělané na takovou váhu a zrychlení a také na na vodorovnou montáž. Všude na obrázku je to namontované svisle s tou výkonnou ledkou nahoře. Já to mám na zadku nosiče vodorovně. Příště už vyrobím nový držák na novou bliknu a tu budu vybírat nejen podle výkonu, ale také robustnosti pouzdra. To jsem zvědav, kde mi nechají tu bliknu rozebírat a posuzovat kvalitu zámečků?
Ono to nedrží i když to mám namontováno jinak než v návodu :):):):)
Žádný návod neexistuje. Nevím čemu se směješ.
https://www.nakole.cz/diskuse/25079-co-vas...
:)
To co je přiložené jen zobrazuje, jak se použijí dodávané držáky. Jak se ty bajonety spojí a přidělá se to na rám. O orientaci po montáži tam není ani zmíňka. Je to spotřební zboží, takže nějaké technické podmínky neexistují.
krásně se to zacykluje, většina zboží je snad spotřební, nebo ne ? :)
Přesnou stejnou zkušenost, jak píše Brahma, mám i já. Montáž podle návodu.
ja vozim vsude tuhle
https://www.bike-sport-shop.cz/svetlo-zadni...
To kupujes nejake repliky z trznice, ne ? Vozime je na trekovi, horakovi i ziletce. Nejaky problem jsem zaznamenal jen pri primem zasahu. Ale ten by nevydrzela zadna lampa.
Ne je to originál Smartka. Jen je namontovaná vodorovně a na vyrobeném pevném držáku přišroubovaném na zadní nosič.
Já už takhle stratil dvě. Ale je to asi proto, že ji vozím stále nacvaklou. Tak po 2-3 výměnách bateriií se asi zobáčky tak opotřbí, že se to pak na větším drncáku rozpůlí. Vozím ji stabdartně na sedlovce a když mám na nosiči brašny, tam mám ještě jeden držák z boku na vzpěře nosiče.
Ok, já ty smartky (jedno i dvoučočkové) používám. Tahle je moje první (a asi i poslední na USB) - fakt mě zaujala, jak to je (i oproti tý smartce) silný světlo :-)
Pro podobné případy, že přestane fungovat, vozím v brašně jednu rezervní nouzovou malou blikačku.
Když jsem ztratil blikačku poprvý na kořenech klánovickýho lesa, tak jsem pak měl problém dojet domů za tmy. Tak jsem začal vozit ještě jednu.
Mám pro tenhle případ v přilbě vzadu malou bliknu, je to malá věcička, ale bliká slušně....
Jo blikna ve přilbě je dobrá záchrana.
Dneska při návratu ze Středozemě nás napadlo podívat se navečer jak to vypadá na Miladě. Dost hnus, do Berzdorfskýho jezera to má fakt daleko.
Ale museli jsme projet skrz ústecký Předlice.
Dřív jsme tudy projížděli docela často, ale tak pět let jsem tam nebyl. Bylo to dost děsný vždycky, ale teď už je tahle čtvrť naprosto odepsaná. Domy jsou postupně "namátkově" bourány, u ještě stojících rostou ze střech stromy. Někde i z oken. A všude početné hloučky místních opálených domorodců a hromady odpadků.
Ona je ta totální devastace během pár let vidět i ze street view:
Google 2012, tak si to pamatuju https://dopice.sk/lOb
Mapy.cz 2017
https://dopice.sk/lOa
Tak tohle asi čeká za pár let i centrum našeho městečka, nejdřív Podmokly, potom i Děčín :o(
Asi na "starý kolena" začnu poslouchat hudbu - orlíky ...
Škoda, že mě nezaměstnává nějaká neziskovka, hned bych ti důkladně vysvětlil, že se na to špatně díváš.
Jak se musí asi cítit ti lidé, když musí v takovém bordelu žít?
To mě taky napadlo, občas se mezi polorozbořenými troskami vyskytuje opravený dům a v sousedství i několik slušně vypadajících ulic.
Ocituju z vládní Agentury:
"Předlice ... Tato část města je takřka ze sta procent obývaná romským obyvatelstvem. Počet obyvatel lze, vzhledem k situaci, která zde panuje, jen obtížně zjistit. Nicméně odhadujeme, že může jít přibližně o 2000 až 3000 osob. Naprostá většina obyvatel je bez legálního pracovního poměru"
Pak tam ještě mají čtvrti jako Nový Svět (s Matiční), Střekov, Krásné Březno, Mojžíř ....
Co máš proti břízkám na střeše ?
Cyklista za jízdy bleskově okradl stařenku s chodítkem, vzal jí kabelku
Pořádný šok nejspíš utrpěla devětaosmdesátiletá seniorka, která si ve Vysokém Mýtě vyšla na procházku za pomoci chodítka. U církevní budovy v blízkosti jednoho z vysokomýtských sadů ji za bílého dne okradl cyklista.
Okradená a zaskočená seniorka se brzy vzpamatovala a ihned se obrátila na policisty. Ti po intenzivním pátrání podezřelého muže dopadli a nyní ho podezírají z krádeže.
Nyní ho podezírají z krádeže, neuvěřitelná fráze neslučitelná se zdravým rozumem ...
https://pardubice.idnes.cz/zlodej-cyklista...
To napsal nějakej pěstitel podezřeně (osmundy). Čeština se furt vyvíjí, to je neslučitelně nabíledni. Co naděláš.
Emocne je to neslucitelne se zdravym rozumem - formalne a pravne to slucitelne je. Dokud ho neusvedci, je to jen "sprosty podezrely". A usvedci ho az po uzavreni spisu, i kdyby tu uradenou kabelku drzel po celou dobu vyslechu v ruce. Proste jen formalita. Netreba se vzrusovat.
Je to formální a toho zloděje jasně odsoudí a brzy zavřou. Kabelka není krabice od vína s miliony.
Možná by to spíš patřilo do "vtipů":
https://zpravy.idnes.cz/vyznamenani-ste-vyroci...
Taky to může bejt případ pro Chocholouškův ústav. Ale tipuju spíš na recesistu. Nebo v ANO vyhlásili soutěž o nejloajálnějšího soukmenovce.:-)
Ba ne. Verim tomu, ze ten Makrlik je ochotny Babisovi verejne stahnout trenyrky a narvat mu hlavu mezi pulky.
Není on nakonec z Loyoly? Že je tak loyjální.
Teď jsem se krátce podíval na živý přenos ze Sněmovny - probíhá debata, jestli si poslanci zvýší platy, a to dosti podstatně. Piráti jsou proti. Proti nim se postavil kdo? No přece ódesácký profesionální flákač, plzeňský právník Benda...
S jeho tatíkem jednou udělal Reflex v jejich bytě rozhovor, byl to chytrej chlap, ale nechal se nafotit v červenejch trenclích a do půl těla. Domácí prostředí. :-)
To mě taky vytočilo, když jsem si to četl a pak pozorujíce pod oknem z práce stavební ruch, nevím proč mě napadla taková šílená až morbidní věc. Jak by se asi tento superdarmožrout vyjímal dole mezi těma snědejma šlachovitejma maníkama, co tam rubou do země a předělávají nějaký potrubí. Úplně živě jsem si ho představil jak tam bezradně stojí s tou sbíječkou, bílá neforemná tvarohovitá postava s brejličkama, v těch prasečích očičkách panická hrůza z fyzické práce, rosolovité panděro visící přes trencle a křičí o pomoc a prosí kolemjdoucí, aby ho vrátili zpátky do sněmovny.
Jo teď mě tak napadá, že v týhle vizi možná hraje nějakou roli ta fotka starýho Bendy v trenkách.
Pevně věřím, že ten mínus sem plácnul nějaký můj"fanoušek" a ne fanoušek toho vyžírky, děsí mě představa, že by se ho někdo zastával.
Ufff, to jsem se zase nasral :-(((
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/pres-100...
Seřezat obuškama a naházet zpátky přes ten plot, dobytek jeden :-( Jestli tomuhle říkají žádost o azyl, a ti naši evropští pitomci to asi tak berou, tak už fakt nevím jak tuhle zvěř tady chtějí usadit a ukočírovat :-/
Buď se tady budou chovat slušně, jinak ať táhnou odkud přišli :-(
Pred chvili mne pobavil vstup reporterky CRoPlus ve Spanelsku. Mluvila prave o situaci v Ceute.
Kdyz dosla k tomu, ze na dvojtem sestimetrovem plote je nahore ostnaty drat, o ktery se nekolik (pry z tech vice jak stovky jen pet) zranilo, tak pry nejaky odpovedny spanelsky ministr uvedl, ze v zajmu humanity bude sice plot ponechan, ale ta ostnata cast vhodne upravena.
Me z toho vychazi, ze po uprave bude z plotu sportoviste pro migranty. Kdo prokaze fyzickou zdatnost a preleze, bude uvitan v Unii :-)
Zase se to treba uz obejde bez chemickych zbrani (nehasene vapno a kyselina z autobaterii, plus vykaly)
Mně to moc humorný nepřijde :-/ Jednou tu máme nějaká pravidla, tak by se měla dodržovat... Resp. hlavně ti příchozí, kteří tu chtějí žádat o pomoc. Ale nééé, jich se to asi netýká, jejich první projev na území EU je takovéhle násilí a vynucování si svých požadavků, fuj :-(((
Nakonec to dobře dopadlo https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/481394...
Takže přece jenom sportoviště. Přelezou, zakřepčí si - a na večeři jsou zas doma...
Jasně, ti pomlácení a poleptaní policajti/vojáci s Tebou budou určitě souhlasit :-/
Předpokládal jsem, že v tom snad ironii poznáš...
Ale oni předem věděli, že se jim to může stát a je i dost vysoká pravděpodobnost, že stane. Tohle nebylo poprve, děje se to tam už po mnoho let a dost často.
Problém je v tom, že doposud po překonání plotů tam všichni zůstali a tak to stále zkoušeli. Tohle je snad poprve co je takhle houfně vrátili zpátky za plot.
Ono to vrácení také určitě nebude zadarmo, myslím, že to bude dost drahá záležitost.
tahle kolobrndářka, cca před hodinou jsem jí málem vstoupil pod kola, anžto si to neviditelně, neslyšně, neodrážejíce a s telefonem v ruce , hnala do mírného kopce Jemnickou +-30km/h .
Vůbec nebyla vidět a o kus dál slezla aby "dotelefonovala". Tak jsem si ji cvaknul.
Fakt neslyšně? Kolem domu mi tu rajtují na té samé čtyři výrostci a řve to jeko kráva. Tak pištivý zvuk jsem ještě neslyšel.
Hele jako slyšet to nebylo, kousek za zády jsem měl, přes proluku hlavní ulici ( 40 metrů?) a nic mě nevarovalo. Možná to lehce bzučelo když jsem se za ní díval...
Kdoví, kde ti bzučelo, když jsi se za ní díval.
Faktem je že to jede šíleně rychle a hluku to v té rychlosti moc nenadělá, ono to spíše "řve" když to jede pomalu.
Kdo jí pozná podle zadku, ať se přihlásí k identifikaci.
Počínání některých jedinců.
Před krátkou dobou na odpočívce v Bělovci na cyklo trase 22 postavili stojany s celou šíří nářadí na opravu kola, 12 ks klíčů, šroubováků, kleště a pumpu.
A co myslíte, že zbylo. Pokud hádáte, že jen stojan, tak bohužel správně :-(
Stojan je dost bytelný a jinak než jako železo nepoužitelný, tak zřejmě chvíli vydrží. Myslím, že z něho bude docela dobrý památník na zhovadilost a zkurvené povahy některých lidí.
A čemu se divíš, vždyť estebák bureš říká dokola, "všeci kradnů":-)
A má pravdu předseda:-)
Tak před rokem jsem viděl podobnou krabici na Vršovický se znakem "lékárničky pro kola". Nemyslím si, že je tam ještě kompletní, pokud ji někdo pravidelně neudržuje.
Vím o jednom stojanu na kterém je už docela dlouho komplet nářadí, nechybí ani jedno a také pumpa s tlakoměrem je v pořádku.
Snad radši ani nebudu prozrazovat kde to je :-)
Schováváš ho před nenechavci na zahradě?? :D
Je fakt, že takhle volně dostupné docela kvalitní nářadí a ještě funkční pumpa není k vidění ani ve Švajcu nebo v Rakousích. Tam když je nářadí, tak taky uvázané a ještě přístupné jen nějak od 9 nejvých do 17 hodin, protože je pod trvalým dohledem obsluhy lanovky, zpravidla na konečné.
Nářadí pro štelování lyžařského vázání na konečné lanovky je celkem běžné.
Dneska jsem na jeden koukala na Vltavské - bez nářadí...
Velice mne zlobí hloupá móda pražských řidičů nepoužívat směrová světla. Pro cyklistu je to zdrojem buď hloupého zdržení, kdy dávám na křižovatce nebo kruháči přednost autu, které mi před nosem uhne a já jsem už dávno mohl jet, kdyby s ten pitomeček namáhal zmáčknout ten vypínač.
Dnes mne to ale ohrozilo. Stál jsem na křižovatce vpravo vedle aut a čekal na zelenou, abych mohl jet doleva. Na této křižovatce tvaru T se točí doleva i z pravého řadicího pruhu (Praha Dvorce). Před první dvě auta jsem se necpal, poněvadž blikala doprava a zbytečně bych je brzdil při odbočování. (Před zelenou předbíhá zelená šipka na odbočení vpravo.) Třetímu autu za mnou co neblikalo jsem jasně ukázal rukou, že budu točit doleva. K mému zděšení při rozjezdu mne ten pitomeček rychle skoro předjel a hodil mi nefalšovaný pravý hák. O blinkry ani nezavadil. Kdybych mu tam vjel, což jsem chtěl udělat, tak mne smetl. Přitom stačilo, aby blikal, vůbec bych se mu tam necpal.
Tahle móda není jenom pražská.
a nejenom automobilistická a nejenom na silnicích,minimálně polovina lidí na cyklostezkách se vůbec neobtěžuje mávnout do strany, když předjíždí nebo odbočují či mávnout rukou když se rozhodnou na místě a uprostřed cyklostezky zastavit, kolikrát už jsem takhle gumoval .
Bohužel je i mrak těch, kteří mají třeba potřebu dávat blinkry nebo signalizovat změnu směru " jen když za nimi nebo kolem nich někdo je" o čem oni " mají vždy perfektní přehled" a jinak neblikají a nesignalizují protože " když oni nikoho nevidí tak je to zbytečné".
A to už vůbec nemluvím o další sortě lidí, kteří blinkr hodí v časovém úseku moment odbočení- v půlce odbočení " protože signalizovat dopředu jejich úmysl jim přijde zbytečné. Následováni jsou malou částí řidičů, kteří blikají " pořádně" a klidně dvě ulice před jejich odbočkou...
Prostě netolerance, nesoudnost a kašlání na ostatní...
Tak u cyklistu je to uplna klasika. Hradec je odjakziva cyklisticky mesto - ale o tehle vymozenosti dobra polovina kolaru snad nikdy ani neslysela, vetsina z druhe poloviny se neobtezuje.
Takhle jsem onehdá u kruháku sledoval, kolik cyklistů při vyjíždění z kruháku ukazuje odbočení a byla jich odhadem tak čtvrtina.
Copak z kruháku, to už by byl luxus. Horší jsou ti, co odbočují z hlavní doleva. Jedeš za nima, klidně bys je předjel, ale z nejistého vrávorání a nervózního ohlížení odhadneš, že co nevidět stylem kamikaze strhnou řidítka vlevo. V lepším případě jim nervy nedovolí odbočit, i když ten kamion za nimi už zastavil, a zdekují se doprava ke krajnici a zastaví.
Prima jsou taky ti, co jedou po stezce na hlavní a najednou bez ukázání odbočí doprava zase na stezku. A ti troubové naproti stojí a čekají, i když klidně mohli odbočovat vlevo, nebo ti z vedlejší by stihli vyjet na hlavní. Holt, ohleduplnost se moc nenosí. Tak snad karma...
Ryba smrdí od hlavy
I policejní sbor jde "zapomětlivcům" příkladem. Bez houkačky či zapnutého majáku využívají "právo přednostní jízdy" (a blikač by je zdržoval)
Tak na tohle snad nepotřebuje normální člověk policajta. I když je fakt, že fůra lidí si myslí, že některá pravidla a povinnosti jsou na silnicích jen kvůli těm policajtům :-/
Nějak nechápu, proč si nestál uprostřed pruhu nebo vlevo, když si chtěl zatáčet doleva.
Já to tak dělám - právě kvůli vlastní bezpečnosti, aby mě nesejmul takový blbec.
Pravda, uprostřed pruhu to moc ohleduplné vůči autům za mnou není, ale vlevo do pruhu bych se postavila naprosto bez problémů.
Ovšem už se mi také stalo, že jsem chtěl odbočit doleva, najel jsem si ke středu, aby se vpravo kolem mne dalo projet a nějaký magor najel vpravo ode mne a hodil tam blinkr doleva.
Horší, když tam nejsou ani pruhy, ani semafor.
Denně absolvuju jednu takovou v Olomouci. Křižovatka tvaru Y, vlevo je hlavní, vpravo vedlejší. Jedu z té vedlejší, odpoledne tam stojí řada aut třeba 200 metrů. Blikat začínají někteří až blíž ke křižovatce. Až na konci se teprve vlezou dva osobáky vedle sebe.
Posunuju se zprava podél té řady až dopředu (jen výjimečně pomůže chodník) a doufám, že jich bude co nejvíc odbočovat doleva.
Kdo si ke konci rozmyslí, že pojede vpravo, má místo a obvykle opouští křižovatku dřív. Pokud to zrovna neblokuje kamion. V tom případě zastavuju za ním. Jinak dojedu až dopředu vedle auta, aby bylo pořád místo k odbočení vpravo.
Doleva sice nevidím, ale spoléhám, že řidič není sebevrah. Nic moc pocit, proto když už se rozjede, snažím se být rychlejší. Když se rozjede se zakvílením gum, je jasné, že se nemusím už vůbec omezovat a hledět opravdu zabrat.
No, zatím ta každodenní stejná cesta nudná není.
Včera se cestou vyskytl bezmozek předjíždějící v zatáčce úplně naslepo autobus. Když si mě všiml, trochu se zavlnil, já jsem mohl jen přibrzdit - a stihl to těsně. Jsou tam svodidla, tak jenom hádám, jestli bych se vešel, jet tam o vteřinu dřív.
Nezešedivěl jsem z toho, prostě nezbývá, než věřit, že šance potkat víc takových je pořád mnohem menší, než třeba potkat lehokolo.
Pokud tam ovšem nejezdí ten samý denně...
Asi stárnu, já se těmhle místům začínám snažit vyhýbat. Raději předělám cestu do práce, než každodenně přistupovat na tuhle ruskou ruletu. Ve městě je naštěstí skoro vždycky nějaká jiná varianta.
Rozumím tomu správně, že tam jsou před křižovatkou dva řadící pruhy, levý doleva, pravý doleva i doprava s vyklizovací šipkou doprava? Tys chtěl odbočovat doleva, ale postavil ses do pravého pruhu vpravo vedle aut?
Ano přesně tak. Ta auta už tam tvořila dlouhou šńůru a já tam najel během červené zprava a podjel všechna auta, která neblikala doprava. Předpokládal jsem, že když ten za mnou nebliká doprava, že pojede jako já doleva a ještě jsem mu pro jistotu rukou jasně ukázal, že chci doleva. No nestačilo to.
Ta křižovatka je obrovská, takže když odbočujeme oba doleva, tak jedu vnějším obloukem a nikoho neomezuji. Kdyby při stání v řadicím pruhu před křižovatkou blikal a ukazoval kam hodlá jet, tak bych se vedle a před něj nestavěl, ale až za něj.
Předpokládám snad správně, že jsi celou tu dobu, cos tu šňůru aut podjížděl škvírou zprava, neměl vystrčenou levou ruku a nekradl jsi jim zrcátka? Vystrčil jsi ji pravděpodobně až když jsi byl vedle inkriminovaného auta.
No a kdyby se on v té chvíli chytil za hlavu, panebože ja neblikám jako ten cyklista, a vyhodil by blinkr, tak bys to tou škvírou vpravo zase odcouval za něj?
1. Já mám na kole docela pěkné zrcátko s panoramatickým sklem. Já bych ten blinkr určitě viděl, protože zvláště tady to sleduji. Dokonce ani v okamžiku toho háku, když už byl přede mnou neblikal.
2. Když náhodou stojím před autem, co má ten blinkr doprava, tak mu na tu jeho vyklizovací šipku vpravo rukou pokynu, aby jel, že já stojím a mám nohu na zemi. Ale to nebyl ten případ, už tam dávno byla zelená pro všechny a já se rozjížděl.
2. Když byl za mnou, tak ho ani ten blinkr neopravňoval mě předjet a dát mi pravý hák, když patrně dobře věděl, že budu točit doleva.
Určitě ho nic neopravňovalo tě ohrozit, to je bez diskuse.
Já osobně bych se asi v tvé situaci, kdy chci odbočit vlevo po vnějším oblouku, nepokoušela podjíždět auta zprava a tam někde na kraji zastavit kdesi mezi nimi, ale normálně bych se zařadila doprostřed pravého pruhu a v okamžiku přejíždění oné křižovatky bych vzala ten vnější oblouk. Chápu sice, že to podjíždění aut vpravo (se zvýšenou opatrností) je pro cyklisty lákavé, ale myslím, že má cenu jenom v případě, že bys odbočoval taky vpravo.
Přeju ti, aby se ti jezdilo dobře, nikdo tě neohrožoval a abys ohrožení nechodil "v ústrety":-))
Jet doleva z prostoru mezi těmi pruhy nejde, protože by tě už ve křižovatce podjížděla auta točící doleva z pravého pruhu. Ocitla by ses mezi dvěma řadami rychlejších aut.
Dříve ta křižovatka měla řazení levý pruh doleva a pravý doprava. Ale poněvadž pokračování nábřeží vlevo je frekventovanější a je dvoupruhé a ta křižovatka se ucpávala, tak to změnili na oba pruhy doleva a pravý i doprava. Tím vznikl tento paradox. Pokud to někdo nezná, tak si myslí, že v pravém pruhu se jede jen vpravo a proč by tedy blikal a řešil nějaký konflikt.
To je těžké, když si ani nerozumíme v terminologii:-))
Píšu: "...normálně bych se zařadila doprostřed PRAVÉHO pruhu", tedy v případě, že bych chtěla brát ten vnější oblouk doleva.
Promiň, píšeš to jasně.
Když to podjetí je zrovna na téhle křižovatce cesta, jak jet hned na 1. zelenou a ne až na 3. a další. A také kdybych blokoval auta odbočující vpravo na vyklízecí šipku, tak by se asi řidiči zbláznili.
Tak si vzpomínám, jak mě tu ti theoretici školili, jak se mám u Musea řadit na magistrále, abych vyhověl dopravním předpisům, a já hajzl se řadil a doposud řadím tak, abych průjezd tou křižovatkou přežil :-)
To by si možná udělala, kdyby si někdy, náhodou v městském provozu na kole jela.
Ale ty jezdíš jen verbálně, chytáš za slovíčko, a školíš.
Teď vážně mám, jako Šíravík, pochybnosti, jestli ještě prudíš, nebo už vysíráš.
To já pochybnosti nemám. Já jsem si jista.
Vysíráš:-))
Rikavalo se : "Roztrhejte si obcanky"
Ted uz to holt nejde.
Tak si je aspon podrapejte ;-)
Proč?
Mě stačí se zařadit doprostřed pravého pruhu. Dnes, stejně jako před šesti týdny:-))
Pichopitelně, pouze theoreticky :-)
Pichopitelně, slovo theoreticky v češtině neexistuje:-))
jen mě chtěla upřesnit o co jde, tedy jestli prudí nebo.....
:-)
Přesně tak.
Chtěla jsem tě jen upřesnit, že před těmi skoro dvěma měsíci jsem prakticky jela na kole prostředkem pravého pruhu.
Čas ovšem pokročil k podzimu a tmě, takže teď už jedu na kole prostředkem pravého pruhu pouze teoreticky.
Je to tak v pořádku?
v té mé ano
https://www.databazeknih.cz/knihy/theorie-a...
Už mi dorazili pedály, čekám jen až přestane foukat, tyhle Zelenáče snad tolik neponíží.
https://www.bike-eshop.cz/pedaly/pedaly-shimano...
Urovni ne, ale kombinaci je to teda masakr :-))
Co takhle kombinace klasickeho silnicniho klecoveho pedalu s klipsnou (retro) ? To by nebyla takova rana na oko.
Taky mas asi vyhodu, ze moc neklopis zatacky. Ziletka ma dost nizko stred a skrtnout pedalem neni problem. A touhle lopatou uz vubec ne.
S klipsnama jsem si užil svoje, děkuji, už ne.
Ty nášlapy byly ideální, ale ty podělaný kotníky.....
S těma platformama jsem jezdil na elektrooři a připadají mi jako takové nejlepší z nabízených řešení, mám k nim i botky. Noha neklouže, ale sundat ji není problém.
A poslední dobou mám pocit, že furt jen sesedám a nasedám, uvidím co to udělá.
Asi neklopím, problém jsem ještě neměl, nikdy.
Já bych ty klipsny zkusil. Je to lepší než bez nich a když nebudeš mít tretry s kufrem, tak tu nohu v pohodě vytáhneš stejně jako to rozepneš z nášlapů. Jen to budeš tahat dozadu a nebudou tě bolet kotníky. I povolená klipsna funguje lépe než žádná klipsna. Zrovna s bolavými klouby by bylo vhodné šlapat co nejspojitěji a kruhově. S obyčejnými šlapkami jsi odsouzen jen "šlapat měchy".
jj, pri slabsi "sebekontrole" to svadi k tomu slapat prostredkem chodidla, v horsim pripade styl "Chaplin". - Znam jednoho, co se strasne divil, jak to najednou jede do kopce a na strece, kdyz z Chaplina presel na SPD.
Nesnaž se na švihu dávat řeč s partou žiletkářů. Ti by tě mohli umlátit pumpičkami ...
Mě všichni ujedou, o to strach nemám
Těmi malými z kapsy to už nedokáží. To by se musel předvádět nějakým retro žiletkářům s pořádnými pumpičkami zaháknutými do rámu.
Dneska po nem muzou hazet bombickama.
... to by ovšem bylo značně nekorektní!
To může být účinné, ale k pumpičkáři patří klasická dlouhá pumpička. To je ten správný nástroj na řešení cyklistických sporů. Mohl bych jí Jindrovi dočasně půjčit na sebeobranu :)
Použiju taktiku naučenou Pod ledem:
"přece bys nepraštil brejlatýho kripla"
Opacil bych taktikou "z Pod ledu" : "Na toho jedinyho si troufnu !"
Jak to tu čtu, tak už to jsou jen takové zmatené cyklobáje, staré pověsti cyklistické :)
V zásadě se švihalo šlahounem k pumpičce , ten se tím totiž nepoškodil a dobře se držel.
V dobách, kdy se pumpičky v peletonu vozily, by nikdo pumpičku roztřískat neriskoval .....
Jsou pěkné, ale úplně na jiné kolo. Jo a pořiď si k nim ještě chrániče holení :-)
Jako vtip by to bylo dobré, ale bohužel je to fakt:
https://zpravy.idnes.cz/zdenek-skromach-cssd...
Byla to sice dřina, ale nakonec práci našel. Při naší nezaměstnanosti se vnucuje paralela :
https://youtu.be/_5sK7kwlULw?t=4825
Kolo v opravě, takže dnes cesta pěšky + MHD , to už by mě vytočilo dost, ale na Budějovické sednu do autobusu směr Vyskočilova a zaujal mě tak 35-45 let fousatý chlapík, kterak nás podjíždí " šlapajíc na totální rovině kašpárka" a projel asi 5 aut před námi červenou hned na té křižovatce 4 proudovek Budějovická-Oblrachtova- Vyskočilova no rozjeli jsme se asi za 15 vteřin a o kus dál ho vidím projet červenou Vyskočilova Bítovská a také červenou Vyskočilova- sjezd z 5. května , přitom jel pořád prakticky krokem ale " furt". Dole v podjezdu pod 5. Května si další červenou netroufl ale bylo vidět, že mu někdo něco z okna auta vysvětluje na což reagoval fakáčem.... prostě typický dement a přesně kvůli takovým nás cyklisty nemají rádi...
Neuvěřitelné video " takycyklisty" v Praze.
https://www.youtube.com/watch?v=Y7p3ILUw598
Naprosto nechápu, jak může takhle bezohledně někdo jezdit...
Tohle ještě ušlo. Uhnul, přišlápnul, rozhlížel se, udržoval kontakt. Viděl jsem daleko bezohlednější ignoranty.
Chudák majej.
Někdo mu přišil prdel k sedátku a přilepil ťapky k šlapkám.
To je barbarství takto týrat nevinou lidskou bytost.
No hlavně nechápu důvod toho jednání. Proč jel v protisměru, když mohl klidně jet správně? Aby viděl tu tramvaj proti sobě, kdežto na tu za sebou by se musel bez zrcátka ohlížet?
Na tom není nic k chápání. To je prostě kromě tělesného postižení v podobě siamské srostlice s kolem, navrch ještě mozková nedostatečnost.
Mně to přijde jasné. Věděl o tramvaji za sebou a nechtěl ji brzdit a proti nic nejelo...
A proto skočil do té zastávky mezi ty čekající lidi těsně před protijedoucí tramvají, projel na těsno kolem fronty do směnárny atd... s přehledem :(
Kurňa, na co si v tym Práglu furt stěžujete? A pak že je Brno plný sluníčkářů - houby! Tohle udělat někdo ve Štatlu, tak je po něm jak po žabě. Tady je šalina bůh a glajze prorok...
Docela mě překvapilo, že na vylepování letáků se dá naroubovat zákon proti terorismu se sazbou 2-10 let ( podněcování a schvalování terorismu) .
Myslel jsem si totiž, že Česko má na takovéto blby celkem účinný a přiměřený paragraf se sazbou 1 rok ( obecné podněcování a schvalování trestného činu se to tuším jmenovalo) a nemusí trestat lidi s pitomým názorem roky vězení stejně jako pachatele závažných trestných činů...
Říkám si také , že v tomto případu schvalování zabití konkrétních lidí a nechutné urážení jejich památky mohou pozůstalí, armáda ( nebo prostě lidé naštvaní takovým hnusem) toho pitomce žalovat.
Nejhorší na těch případných 2-10 letech kriminálu je, že psali, že ten pachatel je zhruba ve věku jednoho místního, zjevně duševně nemocného diskutéra s podobnými názory a taková sazba pro něj by mi přišla opravdu přehnaná ...
Prostě mi to přijde nepřiměřené a bojím se, že je to první kapka pro to, aby vyjádření politického, byť skutečně odporného názoru, bylo trestáno zákonem určeným pro skutečné teroristy..
Ty si ty letáky četl? Myslím, že ani nebyly nikde zveřejněné, alespoň ne nějak šířeji.
Ono hodně moc záleží na obsahu těch letáků a od toho se pak odvíjí ta kvalifikace jeho trestního stíhání. To, že tam je sazba do 10 let vůbec neznamená, je dostane. Klidně může dostat i méně než dolní sazba a tak dostane podmínku.
Pokud někdo v textu schvaluje terorismus, těžko ho stíhat za nějaký obecný trestný čin, když je tady speciální trestný čin. Speciální má vždy přednost před obecným a ten se použije až teprve tehdy když není speciální.
Letáky jsem viděl na netu, je to špína a hnus.
Na druhou stranu když si přečtu prohlášení mluvčí Policie ČR ( mjr. Mgr. Andrea Zoulová), že muž je vyšetřován na svobodě a přitom mu hrozí až 10 let ?
Prostě od dob " schvalování atentátu 1942 " , obuškového zákona ze srpna 1969 ( č. 99/1969 Sb. z 22. srpna 1969 o některých přechodných opatřeních nutných k upevnění a ochraně veřejného pořádku) nebo souboru mimořádných bezpečnostních opatření z roku 1989 jsem trochu nervózní z věcí, které nadstandardně trestají za vyjádření názoru i když v tomto případě názoru blba.
Představ si, že někdo udá, že tady někdo blábolí a říší bláboly o terorismu, že převrací na ruby realitu a tvrdí, že neútočili teroristé, ale vlády nebo dokonce náš mezinárodní obranný pakt.
Jinými slovy takový člověk " přísně vzato dle zákona " napomáhá skutečným teroristům a kryje skutečný terorismus a tak mu za to hodí několik let natvrdo ?
O to mi jde, sice mi neználkové, psychopati, bloudi a nebo rovnou řečeno hlupáci lezou na nervy , ale hodit je do jednoho kotlíku s teroristy ?
Mno uvidíme kam to povede.
Němců je 80 milionů nebo tak nějak.
Proč kurnik já musel vyfasovat za parťáka zrovna toho svýho debila...
Od jedné hodiny sedím doma, ani jsem si nepustil rádio abych nepřeslechl zvonek, kontroluji jestli mám telefon na signálu a teď mi přijde od PPL mail, že se marně pokusili u nás doručit zásilku. Kdyby to bylo poprvé, ale to je s těmito dopravci skoro pravidlo. Zajímavé je, že Česká pošta umí doručovat bez potíží.
Česká pošta je na doručování výborná. S PPL u nás taky nemám problém, je přímo vzorná a doručí zásilku třeba v 6 večer, jak se domluvíme, ale řekl bych, že to bude spíš tím, že u nás doručuje můj soused :-))
Tentokrát jsem se ale už fakt dožral a pro příště si připravím několik upozorňovadel abych si ověřil, že u těch domovních dveří opravdu byl. Mám vážné podezření, že k nám do ulice ani nezajel, natož aby vystoupil a došel ke dveřím.
Pošťáci alespoň hodí do kastlíku cedulku, tady je to tvrzení proti tvrzení.
Vypůjč si na ten den fotopast, nebo přidělat záznamovou kameru a budeš mít jistotu jestli byl nebo ne.
No nevím, v týhle zemi máš problémy už když natočíš zloděje nebo ničitele tvého domu při akci natož si natáčet doručovací firmu, to by byla pokutěnka :)
Když to nikde nepoužiješ a hlavně nezveřejníš, tak nebyla. Když si neděláš trvalý záznam, jen a pouze toho jednoho půldne aby doručovací firmu dotlačil do kouta, tak je to povolené. Když bys s tím záznamem se domáhal náhrady , tak je to v pohodě a povolený důkaz. Nesmí se to ale nikde zveřejnit.
pravděpodobně by jsi to stejně musel uvést už na objednávce.
¨
Něco jako " pozor, vaše doručení/nedoručení může býti monitorováno k tomu určenými záznamovými prostředky"
:)
Nojo, ale tady je cíl natočit, že tam žádná doručovací firma nebyla. :-)
Já si to nechávám doručovat Českou poštou, ale nechávám to rovnou v úschově na poště. Dostanu SMS a mail, že je to už na poště a až budu mít čas, tak si to vyzvednu. Než hlídat někoho, kdo to stejně nechce doručit, jen hodí lístek do schránky a večer to stejně nejde vyzvednout, poněvadž je to v doručování, tak to takhle vyzvednu rovnou sám.
Jenze jsou obchody, kterym se s Ceskou postou matlat nechce a maji vyhodnou smlouvu jen s PPL. Tam se nedomluvis.
A nebo jsem narazil na shop, kde postu sice meli, ale jen jako nadstandard, takze PPL za stovku, balik postou za dveste. Ber, nebo nech bejt...
To já bych klidně i ty dvě stovky dal kdybych měl na výběr mezi PPL a ČP, ale neměl jsem.
U nás hází pošťáci oznámení "Zásilka nebyla doručena z důvodu uzmačení dveří". Schránky máme za jedinými uzamykatelnými dveřmi . Čip od dveří přitom pošta má.
Zrovna vcera jsem objednaval nejake oleje do auta a firma co to vzdycky posilala pres PPL, ma na strankach upozorneni, ze s PPL byly caste problemy, ztraty a poskozeni baliku, nedoruceni - a ze presli na Geis.
Před pár lety jsem si z Hobbykingu objedna dve aku 22.2V/5Ah. Jelikož mě to chtěli přivést meti 10 - 14 hodinou a tak jsem si to nechal poslat do práce. Sekretářka balíček převzala a vůbec jí nebylo divný, že tam není adresa firmy ale moje, včetně mojí adresy domů, kam jsem to chtěl původně dodat. Když jsem se po zásilce na PPL scháněl, tak mě řekli, že zásilku dodali. Tak jsem začal u nás ve firmě pátrat a nakonec jsem našel zásilku u sekretářky.
PPLka nám měla dodat balíček včera. Dnes v půl třetí napsala, že dodá v pondělí. Přitom je balík od včerejška v Říčanech, čili první vesnici za Prahou.
Teda co to říkám. První město za Prahou:-))
tam snad už není ani mezera :)
Nedvězí je ještě Praha a okolní ulice " Říčan" taky :)
Praha-Vychod není Praha.
I když tam bydlí dost praźáků. V Praze zase bydlí půl Moravy a skoro celé Slovensko.
Tak si vyber.
Nedvězí ale není Praha východ :) Nedvězí je ještě Praha !
Říčany jsou už Praha-východ..
Tak ja pujdu trosku proti proudu. Vcera odeslano, dnes PPL doruceno :-)
Podobně, 7.9. Sportovniobchod přijal moji objednávku a dnes dopo mi ji GLS doručila.
Říčany jsou naše správní metropole :-)
U nás PPL funguje, ČP naopak.
Pošle ráno SMS kdy přijede, a trefuje se plus minus 30 minut
ČP se nenamáhá mě balík dorucit, i kdyz cely den doma, podari se jim do kasliku propasovat oznameni ze "nezastizen" a musim na postu.
Proto ČP nikdy nepoužïvám Asi to bude velmi regionalní záležitost.
ať mě ta pošta nesere, nebýt schopná po týdnu vůbec odeslat doporučený dopis
https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-...
mínusák pracuje u české pošty? :-D
hele, co s tím mám dělat? reklamaci už jsem tam poslal a ticho po pěšině. a paní, co měla balíček dostat, začíná být poněkud nervózní..
Ne poprve, mě vytočil velkoobjemový kamion s pískem, který jede devadesátkou proti větru a mizí z něj písek v kilech za vteřinu (určitě nepřeháním). Vždycky, když mě takový předjíždí, čekám pískovou sprchu a jednou za čas to přijde, bylo to už i horší.
Pak odbočoval do vsi, tak jsem chtěl napřed za ním, ale pak mě to přešlo.
Kromě toho, že bych chtěl dělat potížístu a psát si číslo, tak vlastně nevím, jestli něco porušoval.
Jestli třeba neměl jet pomaleji (kdyby foukalo tak o 20 km/h míň, možná by se tolik nesypalo, ale předpokládám, že měřič relativní rychlosti větru se běžně nevozí),
nebo třeba nemít to tak vrchovaté, nebo zakryté plachtou, nebo co já vím, třeba je to úplně normální.
Normalni to urcite neni. Nejspis by slo o nezabezpeceny naklad. Ale jak by se neco takoveho dokazovalo, buch sud...
Nejlip by asi zabralo mu lopatku toho jemneho pisku nasypat do trenek a poslat ho pesky domu.
Mám dojem, že tyhle sypký náklady se mají zakrejvat plachtou. Anebo aspoň bagrák by měl vědět, že nemá sypat takový čepice.
Majitelé lesů žádají stát o dotaci proti následkům rizika v podnikání
„I vlastníci v zatím nepostižených oblastech nejsou již v některých případech schopni zobchodovat své dříví, a to ani za cenu sníženého zpeněžení,“ dodal Pernica.
... a čeština pláče ...
Je tady někdo další, koho uspořádání toho sloganu vpravo nahoře tahá tak strašně za oči jako mně? :-O
To máš z toho, že čteš kdejakou blbinu :-)
Včera kráva nebeská v piksle, která mě málem smetla, když se vysírala v Čelákovicích od Billy (uhejbal jsem až na vjezd do benzinky) a dnes její příbuznej, pro změnu vůl jak zábradlí (taky v piksle), kterej se pokusil o to samý, ovšem na kruháku v Satalicích - zřejmě si myslí, že přednost nemá ten, kdo je na kruháku, ale má okolo sebe víc plechu, zosráň zasranej.
Dlouhodobě mě vadí zneužívání cyklopruhu v Klecánkách. Loni tam stály před stánkem lehátka. Nyní jsou alepoň těsně vedle, takže hosté mají v cyklopruhu jen nohy. Ale zato zase tam postavili kontejner na objemný odpad. Pokud by tam někdo nepozorný jel, tak do toho může v klidu vletět, jelikož značení či odrazka žádná. V době, kdy jsem se tam včera pohyboval, tak tam ještě parkovalo auto, jenž je vidět o poznání lépe, než kontejner, ale taky tam nemá co dělat. Alespoň že konečně opravili ten tankodrom v přilehlém lesíku.
Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/90540...
Já myslím, že podstata problému je v tom, že věci o kterých mluvil, v instanbulské úmluvě nejsou.
Místo toho aby po něm někdo chtěl, ať mu to ukáže, kde je to tam napsané, končí to hysterickým osočováním.
Ostatně známe to i z tohoto webu. Taky se nám to občas tady přihodí.
Ale zase je hezké, že když se jedná o feministky, tak je katolický kněz hoden veřejného zastání, obvykle jsou líčeni jako pedofilové a nenažranci.
Počkáme uvidíme, co zatím víme je to, před čím třeba istanbulská dohoda v Evropě zatím nechrání je ženská obřízka, z Německa si desetitisíce dívek " zajedou na prázdniny" do Holandska či Francie a přestože všechny tyto tři státy mají už ratifikováno, tak to německé dívky prakticky vůbec nechrání a to asi i díky tomu, že se jedná o praxi jiné kultury, která nás jak se říká tak trochu obohacuje :(
Pokud vím, tak svobodně hovořil. No a v době, kdy se podává trestní oznámení i na "kočku v mikrovlnce", již, bohužel tento institut ztratil svoji váhu.
Je to naprosto zbytečný humbuk kolem ničeho a takové prkotiny jako je nějaké oznámení. Zbytečné se nad tím nějak pozastavovat nebo se dokonce nějak pozastavovat.
Denně je podáváno tisíce různých a občas i nesmyslnějších oznámení a nikdo se nad tím nepozastavuje.
Tak jako je právo na svobodu projevu, tak je také právo každého podat trestní oznámení. Po desítky let se občas řeší jestli tohle právo nějak omezit, ale vždy se dojde k závěru že to je nesmysl. Je ovšem na policii, její odpovědnosti, odbornosti a schopnosti si zdůvodnit, že takové oznámení hned po přečtení "zahodí" jako blbost. Ovšem to vyžaduje také zastání a oporu u vedoucích pracovníků policie a především státních zástupců.
Jenže dost často se ukáže, že v mnohastránkovém oznámení plném prkotin je jedna dost zásadní věta a pak je nutné se tou větou zabývat. Jenže aby to bylo pro bulvár zajímavé, tak se vybere, že se policie zabývá "prkotinou", ale už se pomine, ta jedna podstatná věta.
Hysterie, jako by ho opravdu zavřeli. Trestní oznámení ještě neznamená, že bude mít opravdu problémy se zákonem.
No hlavně je vidět, že trestní oznámení se stalo úplně běžnou věcí, možná by nebylo od věci kdyby orgány v případě odložení trestného řízení požadovaly nějaký poplatek od toho kdo to zbytečně či účelově podal... třeba by pak zbylo víc prostoru pro potírání skutečných zločinů(ců):)
Tohle už se řešilo snad před 40 lety a pak ještě jednou nějak před 20 lety jestli by nebylo dobré zavést "kolky" na oznámení, podobně jako je kolek (poplatek) v občanských a obchodních řízeních a bez zaplacení se řízení nezahájí.
Jenže když se to pořádně rozebere, tak se vždycky dojde k závěru, že to nejde, že by to bylo proti smyslu trestního zákona a ochrany osob a majetku. U trestního oznámení nějaké podobné podmínky není možné zavést.
U trestního oznámení je na rozdíl od občanského nebo obchodního ochrana osoby proti které je oznámení, že nesmí být nepravdivé se záměrem dotyčnému způsobit nějaký postih a problémy.
No, ono by taky bylo blbý, kdybys viděl, jak vykrádaj sámošku a musels poslat kolkované oznámení.
To je ale úplně něco jiného, to není trestní oznámení. O tom není řeč a nikdy ani nebyla.
Tak sorry, já myslela, že se bavte o trestním oznámení a jeho případném zpoplatnění.
http://www.policie.cz/clanek/postup-pri-podani...
Přesně to v tom tvém linku popisují cituji doslova, aby jsi zase "nemyslela" :) :
No, ono by taky bylo blbý, kdybys viděl, jak vykrádaj sámošku a musels poslat kolkované oznámení.
a cituji tvůj link :
Linku 158 volejte, pokud jste obětí nebo svědkem trestného činu, je ohrožena bezpečnost osob, majetku a veřejného pořádku nebo máte-li podezření na jakoukoliv formu terorismu. Je rovněž možné volat na jednotné číslo evropského tísňového volání 112
Ten můj link pojednává o způsobech jak a kdy podat trestní oznámení, aspoň z nadpisu mi to tak připadá, ale Lelek tomu určitě rozumí líp.
Přesně tak a přesto se dál děsíš kolků :)
No, a když se ukáže, že do té sámošky lezli nezletilci...
https://www.nakole.cz/diskuse/25079-co-vas...
Ale nešť, já už před sámoškou nebydlím, ať si to řešej jiní.
Nezletilci nemohou vykrást sámošku ? :)
Takže trestný čin spáchaný nezletilcem není trestný čin ? Nezletilý nemůže nikdy být pachatelem trestného činu ?
Takže taková řešení nezletilých pachatelů jako jsou ochranná výchova, obecně prospěšné práce, propadnutí věci nebo kupříkladu jsou protiprávní ?
Tak to jsou opravdu novinky :)
šlo to dvojmo, tak jsem jedno smázl
To je přece úplně nepodstatné a naprosto vedlejší kdo a proč tam leze, klidně to může být i majitel a pořád může kdokoliv oznámit co vidí a co se děje a je to v naprostém pořádku, pokud to je skutečnost.
To ale opravdu není žádné trestní oznámení ve smyslu trestního řádu, ale oznámení podle zákona o policii nebo občanského zákoníku a v tom je velký rozdíl.
To ano, ale to co v ty uvádíš není trestní oznámení, ale pouhé oznámení toho co se zrovna děje.
Trestní oznámení je něco jiného, tím se podává podnět k prošetření (zahájení řízení) zpravidla konkrétní osoby a nějaké skutečnosti, co někdo někde udělal a co by mohlo být trestné.
Přesně
a chtěl jsem ti jen dát plus bod a přehmátl jsem do mínusu... :(
"Už se to řeší několik let a výsledek je velké lejno" https://moneymag.cz/magazin/10654-stejny-obal...
"Stejný obal, jiné složení" v titulku, ale článek o něčem jiném. Kde najdu ten test s výsledky?
On obalů není do detailu stejný, stejny je jen půodle názvu výrobku a barevným provedením, ale určitě se obal liší právě v tom vypsaném složení a gramáži :-)
Jenže to se musí číst a ne jen koukat na obrázky.
Průser je pokud by vše včetně popisu bylo stejné, ale obsah by byl jiný - horší kvality.
Blbé je pokud norma umožňuje pod označením sardinky prodávat i něco co se se jim podobá, to by asi být nemělo.
Vtipná rada "Jenže to se musí číst a ne jen koukat na obrázky." do jednoho centimetru se nacpe popis v deseti jazycích a i lupou je makačka najít ten český. Navíc tentokrát testovali nejlevnější zboží a případě např. nejlevnějšího tuňáka v konzervě si u nás odnesete v konzervě naprostou sračku. Často čtu v diskusi že lidi radši nakupují v němcích a nákup je vyjde stejně nebo levněji, ale kvalita je o level výše, tak kde do prdele zakopaný pes.
Kde je zakopaný pes?!?
Lidi se zajímají jen o cenu a pak se diví, že mají lednice a spíže plný sraček...
Pak mi přijde poněkud směšné, když si ztěžují, že to nemá chuť jakou to mívalo.
Zkrátka, kdo je chytrý, určitě nekupuje výrobky Clever a podobné sračky, které jsou z produkce prodejních řetězců.
Synovy kočky upřednostňují konzervy Clever pred granulemi, jsou schpny se tím "masíčkem" i přežrat (a pak ho vyzvracet)
Ovšem podle článku neporovnávali výrobky stejné, nebo ve stejných obalech, ale pouze obdobné a to konkrétně ty nejlevnější.
No, nekup to, když je to tak levný! A pak si stěžuj, že máš místo sardinek šproty ... což je třeba u polskýho výrobku logický, když v Baltu ty pravý sardinky nejsou ...
Nevim jak to dnes přesně je, ale šproty se prodávaly, ale bylo to na konzervě napsané že jde o šproty v ...
Pokud ale je možné pod označením sardinky prodávat šproty, tak to to je už docela velký podraz na lidi.
Hergot, teď jsem na ty šproty dostala chuť. Za chvíli kvačím do obchodu, tak se po nich poohlídnu.
Rohlíček s máslem a šproty... Ten Pavlovův reflex je ale sviňa :o)))
U nás se "sardinky" obecně berou jako malý rybičky natlačený jak sardinky v plechovce. A to už odedávna, žádnej výmysl impérialismu :o)
https://www.hame-eshop.cz/balticke-sardinky-v...
Složení: šprot obecný (Sprattus sprattus), rostlinný olej, jedlá sůl
Myslím, že nejde o odpad, ani o klamání.
Tomu se vyhni.
Ať v konzervě, nebo na grilu :-)
Naprosto spolehlivý spouštěč ataky pakostnice.
Kdybych ještě věděl co to je ta ataka pakostnice ...
Aha - dna (to tedy taky neznám ...
Ale gůgl našel že:
"Některé druhy ryb a mořských plodů, jako jsou krevety, humři či úhoři se podle revmatologa a profesora medicíny Scotta Zashina z univerzity v Dallasu mohou jednou za čas jíst. Jiné, jako jsou sleď, tuňák, ančovičky či sardinky, by lidé trpící dnou neměli jíst vůbec."
Takže nejen šprotům :o)
Sardinky, makrely, ančovičky, šproty na tuty.
Tuňáka nemohu potvrdit, v sushi je ho tak málo, že asi problém neudělá.
Jiná dietní doporučení taky nemohu potvrdit, zato u těch prvně jmenovaných je to jistota.
Asi i lidé, co nemají zvýšenou hladinu purinû v krvi by se neměli těmahle potvorama systematicky ládovat, protože asi moc extra pro organismus nebudou.
Dlabej Purinol a pak se můžeš šprotama ládovat podle libosti. Kdyby i ostatní choroby šly léčit takhle elegantně.
No, taky všechno nevykreje, mám ho doma hromadu, ale nežeru to.
Dávám si fakt bacha na některé věci, specielnę tyhle rybí pochoutky, a ataku jsem neměl už asi šest let.
Tím alopurinolem vykrejvám jen situace "spouštěč" tedy situace kdy očekávám vyšší fyzickou zátěž kombinovanou se stresem.
Ano, kdyby se vșechno dalo takhle ošéfovat jako ta dna.
Nojo, když ho nebereš, tak se nediv. Používáš ho jen na odvrácení ataky, ale škodlivá je ta vysoká hladina kyseliny močové, která se ukládá do ledvin a kloubů a vazů. To je to, co ti poškozuje klouby a ne až ten bolestivý zánět při atace dny. To je už jenom důsledek a nikoliv příčina. V důsledku svého odporu k užívání léků se sám poškozuješ.
https://www.zijtekvalitne.cz/zasobniky-na-leky...
:-)
To fakt není nic pro mě.
Ale přece je sardinka krapet něco jiného. Asi by bylo solidnější kdyby to bylo už v názvu a než až ve složení.
U tlačenky se také musí v názvu rozlišovat pokud je z drůbežího masa.
Stačí těch několik popsaných příkladů, podstatné je že po stížnosti u EK v roce 2016 je výsledkem "pravidla zakazující dvojí kvalitu potravin na vnitřním trhu EU by MOHLA začít platit od ledna 2020", to slovo MOHLA může taky znamenat nasvatéhodyndy, hezká práce eurokomisařky Věry Jourové.
Řekl bych, že směrnice se bude týkat "shodných" výrobků, né toho co popisuje článek.
Mimochodem, neni to tak dlouho, co testovali snad Nutely a naše byly "kvalitnější".
Navíc až to začne platit, tak také nastane ráj jednoty/unifikace chuťi , čili spíše ráj pro některé výrobce.
Chutnají vám nějaké sušenky, příchuti, pečivo, máte rádi nějakou hořčici, kečup nebo salámek ?
Pokud váš oblíbený produkt někdo vyrábí pro nějaký národ kde je víc lidí než u nás s jinou oblibou chuti nebo složení než chutná vám, tak si od roku 2020 výrobce " pod tlakem zákona" vybere tu nejjednodušší cestu " shody" a chuť malého národa jednoduše zařízne :)
Myslím, že to potěší i pana Andreje ...
Zas na druhou stranu by to mohla byt prilezitost pro mensi a zacinajici vyrobce. Moloch at vali eurokecup, lokal muze delat neco lokalniho, aniz by ho moloch valcoval.
I kdyz si spis myslim, ze moloch proste jen natiskne ruzne barevne etiketky pro ruzne trhy s nejakym jednoticim prvkem a pojede dal tu svoji.
Lokal nakoupí od molocha polotovar, dochutí a ... "naše chuť" je na krámě
Přesně tak to už dělá Andrej ...
Přece není problém dát výrobku nějaký mírně odlišný název a doplnit ho souslovím - původní receptura :-)
https://www.dtest.cz/clanek-6557/srovnani-levne...
https://www.dtest.cz/clanek-6624/srovnani-levne...