Vnimam to jako zajimavou myslenku, rozhodne zajimavejsi pocin nez bezbrehe nekonecne hadani se jen o moc u koryta nasich politiku:
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/476381...
Veškeré zásahy státu jsou akorát na dvě věci. Stát má být maximálně tak správce cyklostezek a tím jeho poslání v této věci končí.
Tak proc nespojit prijemne s uzitecnym? Cistsi vzduch, mene aut, vice cyklistu, co ucini cestou do prace neco positivniho pro sve zdravi a jeste dostanou prispevek na dopravu. Pokud mohou pojistovny podporovat zdravy pohyb a sport nebo zamestnavatele, nerozumim, proc by tak nemohl cinit i stat a predchazet tak chorobam obyvatel tim, ze je podpori sybolicky fin. prispevkem na zdravou dopravu.
jj, to je rozumny. Zamestnance ostrouha na danich, aby jim ty prachy (ocistene o zvysene administrativni naklady) zas castecne vratil ve forme premie za cyklistovani.
Prerozdelovanim k totalnimu blahobytu :-))
Zaměstnavatel má lidi slušně platit, a ne distribuovat benefity.
Vždycky jde o to, nějakým způsobem obejít daně (včetně povinného pojistného, které je kurva vysokou daní).
Konatelé dobra se nakapsují, stát osuší hubu a zaměstnsnec má pocit, že něco dostal grátis.
Co je kurva státu do toho, jak se dopravuji do zaměstnání?
Mne jako obcanovi je uplne jedno, kdo mi ty penize legalne da, pokud to nastavi tak, ze to bere z dani vsech je to pro me prispevek pro zdravi nas vsech a z meho pohledu, pokud tak jako tak platit dane musim, je lepsi, pokud mi stat prispeje na kolo nez na levnejsi chlast a chlebicky papalasum v poslanecke kantyne.
Jistě, ať si všichni trhnou nohou, hlavně když JÁ se napakuji na jejich úkor.
Ať mi někdo dokáže, jak je jízda na kole ve velkých městech zdravá - dýchání zplodin, prach...!
Přímo tě vidím jak jedeš nahoru Radlickou do Butovic v koloně za autobusem a dýcháš ten svěží jarní vzdoušek. :-)))
Ja si stat nevymyslel, ale soudim, ze stat by se mel o sve obcany zajimat i jindy nez jen o volbach, kdy politici potrebuji hlasy. Jinak totiz nevim, proc bych je mel volit a proc by ten stat tu vlastne mel byt. Pak mi totiz nejak unika smysl celeho statu.Pokud tu neni kvuli obcanum a pro ne a nema se o ne starat ani zajimat, pak proc tu je? Sam pro sebe?
No a já si myslím, že chůze je stejně zdravá a navíc co zplodin a nerostných surovin se ušetří, když se nebudou vyrábět kola:-))
A pokud někdo bude jezdit i na nákup a pořídí si kargo kolo, tak bych mu těch 19 centů rovnou strhla z DPH. Prostě přijde k pokladně, ukáže tachometr a má to v kapse. Chdec s taškou na kolečkách samozřejmě vytáhne krokoměr:-))
To je hezké, proč ne.
Ale jak k tomu přijdou ti, co chodí do práce pěšky, když budou pozitivně diskriminováni pouze cyklisté?
Chodci mohou kolo tlacit, pokud se jim nechce slapat a maj narok taky.:-))))) Tak ci tak cini dobro svemu zdravi, tak si to zaslouzi take!;-) Ale vazne, aktualne tu mluvime o Holandsku a tam na kole jezdi snad i psi a kocky.:-)
No právě, že mluvíme o Holandsku, kde na kole jezdí "snad i psi a kočky":-))
Jak je tedy pomocí dvacetikoruny dostat z aut?
Prostě, ti, co ty tři-čtyři kilometry (to se u nás normálně chodí) jezdí na kole dnes, dostanou zítra dvacku za kilometr.
"Průměrný Holanďan ujede každý rok na kole 300 cest, které ve výsledku představují 900 km."
https://www.nakole.cz/clanky/1337-proc-chteji-v...
Tak když tam tak jezdí, proč to ještě sponzorovat z daní ostatních, a nemusí to být jen chodci....
Pokud by sis precet clanek poradne, tak jde o to dostat na kola jeste par dalsich...
Kristepane. Třicet let po převratu si fakt někdo stále myslí, že stát dokáže udělat něco smysluplného?
Porad lepsi nez stavet capi hnizda.
Zamykam toto tema. Nezda se, ze by se setkalo s jakymkoli pochopenim. Necht si kazdy jezdi kam chce, jak chce, s kym chce a za co chce. Hlavne zdravi a hezkou nedeli vsem!;-)
proč? není to škoda?
Tak jsem ti to Bruco odemknul, pokud myslis..... procti to a pokud z toho budes mit dobrej pocit, ktery me tedy z te diskuze nejak moc nevychazel, tak muzes pokracovat v diskutovani. Nehci delat zadneho cenzora, ale pokud by se to nejak rozjelo s kopce, tak zamknout to mohu klidne vzdycky. ;-)
Preji prijemnou zabavu.;-)
Myslíš, že odlišné nebo trochu jiné názory než máš ty jsou důvodem k zamezení diskuze? Pokud si to myslíš, tak netuším proč si to sem vůbec dával a zakládal tohle téma když nechceš znát i jiný názor. Přece sis nemyslel, že tomu budou všichni jen tleskat a tvrdit, že to je úžasný a dokonalý nápad co je potřeba podporovat.
Mozna je to tim, ze jsem cyklista, mozna je to tim, ze mam rad kolo a mozna z toho duvodu, jako se buduji cyklostezky a i jinak podporuje doprava, mozna proto me to zaujalo a dal jsem to sem - na server o kolech. Kam jiz nahlizim a chodim od roku 2003-4??? a kde se takova temata bezne resivala zapalenou diskusi. Samozrejme, nazory mohou byt ruzne, ale staci se podivat do top hlasu a je jasne, ze vetsina diskutujicich je proti takove myslence. A pro me diskuze neni to smest to ze stolu a hromadne to odsoudit ci nechat se natahovat na pranyr jen proto, ze mne se ta myslenka libi resp. pripada zajimava. Proto je ta moznost tema zamknout, pokud se diskuze zmeni napr. ve strelbu na zivy terc. Ale jak jsem jiz psal, myslenka nenadchla, tak o cem dal diskutovat??? Jeste vice se v tom stourat klacikem?
Taky jsem cyklista a už pár let se tady taky vyskytuji a občas sem dám i nějaký svůj názor, ale nikdy by mě nenapadalo, že s ním budou všichni nějak nadšeně souhlasit a už vůbec ne mít kvůli tomu nějaké ublíženecké a dotčené pocity.
A to, že nejvíce lidí v top hlasu má výhrady proti tomu nápadu znamená jedině to, že ho nepovažují za ne moc dobrý nápad a mají k němu výhrady a také píší jaké.
To, že myšlenka nenadchla několik lidí ještě neznamená, že by se o ni nemuselo diskutovat.
Diky za objasneni. Ted jiz konecne vim, ze diskutovat k tematu dnes znamena, neodporovat vetsine, hlavne nemit "ublizenecke nazory" pokud top hlasy neguji jakekoli plus cehokoli v tematu a nechat si dle chuti prilezitostne sem tam nekoho si ulevit. Pritom vsem zive diskutovat a nalezite si to uzivat. V tom pripade diky za podobne nastavena pravidla diskuzni kultury, ale ta me fakt nelakaji a unika mi smysl podobne ladenych diskuzi. Ale diskuzni kultura tohoto zrnka tu v pocatcich serveru nebyla ba mela tehdy uplne jiny nadech - takovy pratelsky, vtipny, konstruktivni k veci a celkove se da rici jednim slovem-fajn. I proto vznikla alespon dle meho dojmu potreba nakolackych srazu - ti lide se proste chteli poznat i osobne, protoze chteli, aby to "fajn" mohli prozit i v realu s realnymi lidmi - ne jen virtualne. A pokud sem chodis tak dlouho, jak rikas, nepochybne to musis pamatovat a muzes srovnavat se mnou...
Co se pamatuju, tak diskuse je po celá léta stále stejná, jednou víc a jednou míň vyhrocená, ale každou chvíli to tady jiskřilo a stále občas jiskří. Některé výměny byly a jsou ostřejší a některé hodně ostré a někdy to je v pohodě a s humorem.
Přišel´s (byl registrován) dva roky po Martisovi. Jak tedy víš, že diskuze probíhaly vždycky stejně?
Oni (vy) ti "noví" vždy upravují diskuzi k obrazu svému, tu k lepšímu, tu k horšímu (říkal Heky "já už ´sem takovej, musíte mě takovýho brát") ...
Nejseš první a určitě ani poslední, kdo se nějakým nápadem netrefil do vkusu většiny a když se nedočkal nadšeného potlesku, začal tvořit závěry o úrovni zdejší diskuse ;-)
třeba palmič :-D
A co lidé, co pracují zcela nebo částečně z domova? Ti by touto logikou měli dostávat odměnu za to, že se pro ně nemusí budovat silnice, chodníky, cyklostezky, dotovat veřejná doprava atd.
Nevim, podej pripominku k navrhu, treba bude zapracovana a zohlednena.
U nás třeba město vynakládá několik milionů na vybudování nových parkovišť - u nemocnice, u nádraží, v centru... Těch pár korun, co vyberou za parkovné, tohle nemůže nikdy zaplatit.
Je to vlastně taková skrytá dotace pro automobilisty.
Jelikož auto nemám, příjde mi to zbytečné mrhání penězy.
Nejsou peníze spíš stroje, než hrady? Nevím jistě, teprve vstávám a snídám, ale tohle mě zatahalo za očiska...
Máš něco k věci nebo jen hledáš mouchy?
Každopádně by bylo dost divné, kdyby těm parkujicim za to parkování ještě platili. Třeba 19 centu za hodinu, kdy auto nejede ale stoji, což je zcela jisté ekologické.
To byla reakce na Joa.
Měl bych dostávat odměnu za to, že pro mě parkoviště stavět nemusí.
Tak, tak. Všichni dostanou za něco odměnu.
Možná jde o priority - pokud je motorismus přebujelý, logicky dává větší smysl podporovat cyklistiku a ne auta?
V Nizozemsku je podpora cyklistiky na vysoké úrovni, presto tam bují automobilismus. Koukni na data a uvidis.
Chceš tím říci, že podpora cyklistiky je k ničemu, zatímco stavění parkovišť má pozitivní efekt?
Chci tím říct, ze když najizdi moc aut do města, je dobře budovat P+R parkoviště. V tom se dokonce shoduju i s cykloaktivisty:-)
Ovšem nepovažují za morální platit lidem za to, ze zaparkuji na parkovišti, stejne jako za to, ze jedou dal na kole nebo jdou pěšky, nebo dokonce vůbec nevyjedou a zůstanou doma.
Já považuji za morální podporovat jedince, kteří se přepravují ekologicky. Pro lidi, co pracují z domova, to vždy neplatí, Jindra...
A ma již Nizozemska vlada vyřešeno, jak bude lidem ty kilometry na kole počítat?
Nevím, Nizozemská vláda možná předpokládá, že většina lidí podvádět nebude.
No možná. Ja osobně bych považovala za nemorální, nechat si státem platit za jezdeni po cyklostezkach, které mi stát postavil. Mela bych pocit nepatricnosti vůči tem, kteří ne ze své vlastni viny na kole jezdit nemohou. Mela jsm kolegu, který musel jezdit do prace taxíkem, protože už ani MHD to nezvladal fyzicky ale hlava mu fungovala porad skvěle.
Karel Gott prý nemůže jezdit tramvají od toku 1962...
Od kterého roku jsi přestal tokat ty?
A znají dobří holubi třeba jméno Stephen Hawking, nebo se jen vraceji do diskuse, kterou opustili?
Taky nesměl do tramvaje, aby ho fanynky neumuckaly?
Na to bych mohl reagovat, že bych považoval za nemorální jezdit autem po ulici, smrdět a prášit lidem pod nos. To je furt dokola, nemá to cenu. O jízdě po cyklostezkách v článku nic nepíší, jestli se nepletu.
To opravdu o tu dotaci na pracovní cyklokilometr tolik stojis, ze bez ni do prace na kole nevyjedes? Ja v letě do prace, a taky jinam,
na kole jezdim, ale kdyby se prolatlo, ze Bureš dává dotaci na pracocyklokilometr, tak bych jízdu do prace vypustila. Stejné by mi zůstalo dostatek nedotovanych cyklocilu.
A jestlize dokonce i v cyklistickém Holandsku je potřeba cyklistům platit, aby vlada mohla splnit svůj závazek ujet o tři miliony cyklokilometru víc než loni, tak lze pouze konstatovat, ze cyklistika narazila na své neprekrocitelne limity.
Za to úřadování mi žádná dotace nestojí, letos si ani kilometry nepíšu, na kompjůtru mám dvacet tři tisíce, ale kdy jsem naposledy měnil baterku, netuším. Ale stejně si dovolím ti oponovat, jestliže dokonce i v cyklistickém Holandsku zvažují, že je potřeba cyklistům platit, možná moc dobře vědí, co činí :-)
Patrne naznali, ze se na kole jezdí tak špatne, ze je potřeba za to platit. Nebo proste si jen dali závazek, kolik toho na kole najednou a zaplatí si na to žoldáky:-))
Co Skot zahodí, to Holanďan sebere :-)
Co to placam tři miliony? Tři miliardy! Tři miliardy krát 19 centu!
Jarda psal jen o P+R parkovištích?
Cim vic parkovist, tim min aut v pohybu.
V HK, kdyz jsem bydlel v centru, tak zavedli v prvni fazi omezene bezplatne parkovani od 18 do 7 rano. Takze abych neplatil za odstavene auto, tak jsem za stejny prachy odjel zaparkovat do prace a nejel jsem na kole.
On někdo někde podporuje auta?
Teda kromě té slepé vývojové větve elektroaut.
Vzhledem k nekoncepční nepodpoře cyklistiky jako takové u nás, by závazek podpory byl dobrý jako základní páka nátlaku k vymáhání, aby konečně začali třeba modernizovat vlakáče nebo vedle každé krajské silnice apod. začali stavět cyklopruhy. Zatím se akorát asfaltem a betonem zalívá krajina silnicemi a parkovišti bez výchovy řidičů, kteří davově tupě podléhají přirozeným sklonům k zácpám. Jako že se staví jen prostory pro zácpy...
Jinak Martisi čteš divný web,na mé gusto :-)
Souhlas. Pokud peníze do podpory cyklistiky, tak ke zlepšení podmínek pro "dopravní ježdění". Ne v nějakých platbách cyklistům za ujetý kilometr. Administrativní náročnost by to musela beztak prodražit nejmíň na dvojnásobek.
Turisticky zajímavé trasy se pomalu ale jistě budují (a je to samozřejmě fajn), ale pokud bych chtěla jet na kole do práce, byl by to spíše zážitek pro otrlé...
Nemluvě o tom, že by se na silnicích finálně viditelně nic nezměnilo, ale spousta lidí by u nás měla najednou vykázáno tisíce cyklo-kilometrů na cestách do práce či na úřady práce :)
Když si vzpomenu, jak se léta zmítali tvůrce soutěže Do práce na kole v tom, jak vlastně počítat a verifikovat najeté kilometry až to nakonec sklouzlo prakticky v online sledování ( a ani to určitě není pro šikuly neprůstřelné :).
Navíc představa, že bych zaměstnavateli poskytl průkaznou informaci jak trávím další dvě až dvě a půl hodiny pracovního dne a kudy jezdím a kde zastavuji, by mě vůbec netěšila.
A jak by pak se mnou řešili, že když pršelo, že jedu kus cesty metrem či vlakem, jestli by z toho nakonec nebyl nějaký přestupek, nebo dokonce příležitost pro nějaký nový oddělení našeho skvělého státního beřňáku , které by na to kleklo...
Prostě je načipujou, chceš dotaci, dojdi si pro čip.
Před čipovací stanicí se budou tvořit ve frontě pořadníky, neměj strach :-)
to bude naklonovaných čipů :)
jj, do práce to mám cca 22 km. Teď dojíždím autem až na místo. S dotací bych parkoval už po 21 km v blízké vesnici, sundal kolo ze střechy a zbývající kilák za 4,18 € docyklistil. :-)
Jseš na sebe moc drsnej :) 1 km přitom by stačil nejbližší roh...
Přijíždím pozdějc, tam už bude obsazeno ostatními "cyklisty".
Včera nebo tak jsem četl, jak bruselští zase vylepšují svět, jakože by se měl do aut povinně instalovat dejchák, aby ožrala nenastartoval.
Pobavila mě debata pod tím, která ukazuje národní kreativitu, jako foukne střízlivý kolega, každá hospoda bude mít svého foukače, apod.
Originální řešení ovšem představoval nápad, před konzumací si nafouknout balónek, a pak při startu ho pšouknout do dejchák.
Tak můžou koumat dál, ti napravovatelé světa.
Jediné rozumné řešení je už konečně ty lidi od toho volantu vyhnat a přenechat řízení strojům. Už aby to bylo. Sednu do auta a zřetelně vyslovím kam chci jet a začnu se věnovat něčemu zábavnějšímu, než je řízení.
jj zřetelně Turnov - Trutnov... :-)
Zřetelně proneseš, že chceš vystoupit a hacknutý stroj tě nepustí. Nedovolí ani otevřít okýnka.
Vyražení okna ihned nahlásí jako vloupání PČR, která bude ihned (strojově, jak jinak) konat.
Skvělé vyhlídky ...
https://www.youtube.com/watch?v=NMS2VnDveP8
Co jsem tak o tom četla, tak nejen v Holandsku již delší dobu MOHOU (ale asi nemusí) firmy svým zaměstnancům proplácet cestovní náhrady za cesty do a z práce bez ohledu na to, jakým dopravním prostředkem se zaměstnanec dopravuje.
Konkrétně v Holandsku je to 19 centů za kilometr, osvobozeno od daně. Firma může samozřejmě proplácet i víc (třeba skutečné cestovní náklady), ale pak už je to zdanitelný příjem.
Jak to chce dělat stát to netuším, ale je možné, že ten článek na novinkách je nějak pokroucený:-))
Oni na ten socialismus dojedu jednou všichni...
Tyhle hrátky z daněma jen škodí, zatěžují jak firemní tak státní administrativu.
19 centů asi uhradí PHM, nehradí amortizaci.
No, na litrů benzínu se ale stát taky nakapsuje.
Nevím, jak je to ošetřeno teď, ale v dávnch dobách, když se jezdilo stopem a bylo potřeba vyplnit cesťák, dalo se uvést způsob dopravy "pěšky", propláceli to (když to přesahovalo nějaký kilometry) paušálem v ceně druhé třídy vlakem. Takže jsem běžně vykazovala cesťák z Brna do Prahy "pěšky", stopem to bylo rychlejší jak autobusem či vlakem.
Běžně se jezdilo svým autem, ale protože to nebylo povolený, tak se k proplacení vykazoval vlak 2. třídy.
My nemáme ani "pěšky" :/
bych tam práskl letadlo nebo loď a neřešil to :-D
Vidím tam jednání, tak by mě docela zajímalo, jaké náklady mi asi vzniknou, když dojdu na jednání s protistranou pěšky :)
Obecně vzato, když bych šel na jednání v pracovní době pěšky, tak jsem pořád normálně placen v hodinové, nebo manažerské mzdě nebo ne ? Čili paradoxně můžu zaměstnavatele delší procházkou stát něco navíc, protože bych nepracoval ale " šel" :D
Není nad dobře placenou procházku a když by byla s prémií za každý krok, tak to by bylo pochodujících úředníků :-))
Já mám teda pocit, že se tady nemluví o náhradách za pracovní cestu, ale o proplácení nákladů na dojíždění do práce.
A tam mám pocit, že náš stát (v článku se mluví, že by to měl proplácet stát) zná jakousi dávku na mobilitu, což je, myslím, příspěvek pro zdravotně postižené ve výši asi 400 Kč/měsíc.
Pak ještě existuje jakýsi sociální příspěvek "na dopravu", ten se snad hradí dlouhodobě nezaměstnaným, když si konečně najdou práci, kam je potřeba dojíždět.
Že by ale stát evidoval jak, kdo, kam, jak daleko a na čem dojíždí či dochází do práce, a podle toho by vyplácel "cestovné", o tom nevím a koneckonců to považuju za naprostý nesmysl.
Pobíral jsem kdysi, někdy před rokem 2000, celé dva roky od zaměstnavatele jako benefit příspěvek na tramvajenku, roční kupon.
Prostě nám ho proplatili, pak údajně nastaly nějaké problémy s daněním, tak to zase zrušili.
Rozhodně to bylo fajn :)