Potřeboval jsem se striktně držet trasy. Dám ji tedy do baťůžku, doma nahraji a na kole v režimu bez internetu pustím navigaci. Projíždím dědinou, pro jistotu koukám na displej a na křižovatce tvaru Y se nestačím divit. Správně je mírně doleva, já odbočím mírně doprava a během 50mm se trasa přeplánovala a místo údolím mne vede do kopců. Pak jsem to zkoušel a vypad to jako standard.
Nejsem si jist, Seznam navigaci na kole moc nepoužívám protože mi přijde, že má velkou spotřebu energie, ale asi je to od doby kdy lze i v off-line režimu hledat kudy jet.
No není to dokonalá, ale při tom množství dat se není co divit.
Pokud chcete striktní trasu tak si zadejte více bodů na mapě. A hlavně vše zkontrolovat před vyjetím.
Používám jí občas v autě a zrovna tohle rychlý přeplánování je skvělý.
Na kole a pěšky mi stačí "stopování", případně si trasu připravit a zobrazit, ale nenavigovat! Vidim pak červenou trasu, kudy přibližně jsem si to plánoval a zelenou stopu kudy jsem to vzal ve skutečnosti.
Jedině co mi vadí na mobilní mapě seznamu je, že si nemůžu stopy doma upravit, třeba když se v údolích ztratí signál a hodí mi to "přímku" - viz obrázek, nebo když zapomenu stopování ukončit. Ale to se dá přežít :o)
Nějaký GPX editor by nepomohl?
Asi jo, ale zatim mě to tolik netrápí :o)
Pokud se potřebuješ striktně držet trasy, tak hotovou trasy vyexportuješ jako GPX a pak zase naimportuješ zpět, tím se z toho stane stopa a tu to pak ukazuje jak je. Sice to pak nevydává povely, prostě jedeš podle čáry na mapě.
Přeplánování trasy není nic špatného. Jen mne zarazilo, že neupozorní, že přepočítává a po jednom špatném odbočení to hned člověka místo údolím žene na kopec.
V tomto konkrétním případě jsem vzhledem k některým členům potřeboval rychle zkontrolovat povrch a převýšení a nevím proč jsem žil v domnění, že když si to naplánuji v PC, tak mě to na tom okruhu bude držet.
Ale tohle dělá každá navigace. Když nejedeš podle původní trasy, tak ti to nabídne hned jinou k následujícímu průjezdnímu bodu.
Když chceš mít jistotu, že tě navigace povede jen kudy ty chceš, tak musíš použít víc pevných průjezdních bodů. Při přejetí tě potom navigace otočí a bude stále vracet na původní trasu.
ale když je to navigování po naplánované trase z batůžku, tak to není normální...chybí volba: automaticky přepočítat trasu ano/ne )-:
Tahle volba tam není. V běžné navigaci můžeš přepočítání zakázat, trvale povolit nebo povolit na dotaz.
Já to myslel tak, že to dělá každá navigace, kde je povoleno přepočítání.
Jak se to vezme. V mém případě při jízdě na kole i cesta je cíl, trasu si plánuji dle nějakých kritérií, zejména je to vyhnutí se frekventovaným silnicím, ale podle situace i zbytečné přejíždění kopců, chci jet kudy sem si natrasoval a přeplánování mi vadí, takže když sjedu, tak se chci vrátit a ne aby mi to bylo přeplánováno po silnici I. třídy.
Proto mi přijde lepší nenechávat se jen navigovat, ale jet podle mapy (třeba s vyznačenou plánovanou trasou) a rozhodovat se operativně.
Však jo, proto to dělám jak sem psal výše, trasu z Plánování vyexportuji jako GPX, znovu naimportuji a uložím do batůžku čímž se z toho stane "ruční měření". To pak na telefonu zobrazím a jedu podle čáry na mapě, nic se nepřepočítává.
Mně ta čára, podle které mám jet strašně překáží, protože překrývá označení té silnice či stezky, po které to vede. Stejně se musím stále operativně rozhodovat kudy pojedu, poněvadž to plánování jen podle mapy z domova není žádná velká záruka průjezdnosti. No a pak nečitelnost toho podkladu silně vadí. Proto tu trasu vyznačuji jen průjezdními body, které se zobrazí na mapě. Naviguji sám a ty body jsou pomocí. Nechávám si malovat stopu průjezdu. Za mnou to už nevadí a pomáhá to.
To je jen otázka pečlivosti toho plánování, koukám do mapy, případně do vícero map, na letecké snímky a do Strava Heatmap jak moc se po té cestě jezdí (akorát je potřeba si dát pozor aby to nebyla trasa nějakého enduro závodu) a málokdy mě něco zaskočí. Pečlivě trasu naplánovat zabere nějaký čas, ale je příjmené nemuset na každém třetím rozcestí studovat mapu. Že čára zakrývá názvy ulic a čísla silnic mi nevadí, k ničemu mi nejsou.
Když já jezdím hodně po polňačkách a nejrůznějších cestičkách. Tam žádná čísla nejsou, ale je veliký rozdíl, zda ta cesta je namalovaná plnou čárou, přerušovanou nebo je jen vytečkovaná.
No a naplánovat to takhle detailně, to bych se připravil o kouzlo navigace, hledání a rozhodování. Jen bych jel jako robot podle pokynů jiného robota.
Občas dokonce s přáteli vyrazíme jen podle papírových map a navigace necháme doma. Má to své kouzlo.
Taky někdy jezdím polňačkami a lesňačkami. Jakou čárou to je mě zajímá ve fázi plánování, pokud sem to vyhodnotil jako sjízdné a naplánoval si to tudy, tak mě pak za jízdy zajímá ta červená čára po které jedu. Každopádně na mapy.cz se jakž takž dá spolehnout na ty plné čáry, to pak většinou je rozumně sjízdné, ty přerušované jsou dost nespolehlivé, cesty jsou často zaniklé a zarostlé vegetací, proto konzultuji ještě s dalšími mapami a leteckými snímky a heatmapou.
Někdy si to detailně naplánuji, někdy se rozhoduji operativně, to je podle situace a nálady, obojí má svoje, ale vlákno začalo tím, že tazatel měl potřebu mít trasu striktně naplánovanou.
To mi navigace mapy.cz udělala zradu takovou, že když jsem sjel z plánované trasy tak ani necekla a když jsem přijel na křižovatku která protínala mou plánovanou trasu tak mě poslala zpátky na start. Přestal jsem ji tehdy důvěřovat a od té doby si mou důvěru nezískala. Jako mapy ovšem pořád dobrá.
To se stát může, ale není problém se podívat kudy dál vede a když to není úplně jasné, tak stačí trasu vypnout a znovu zapnout a už zase jde jak má.
Seznamácká mapa a navigace jsou docela dobrý, často používám a žádný problém.
Když tady řešíme seznamácké mapy. Jde v mobilní verzi zapíchnout někam vlastní bod a ten poslat jako odkaz? Já to nenašel, ale třeba jsem to přehlédl. Potřeboval jsem označit "tady se sejdeme" a nakonec jsem to musel vyřešit před OsmAnd.
Podržíš prst v mapě, vyskočí bublina, tapneš na ní na další obrazovce vybereš sdílet.
Díky. Hledal jsem nějaké menu ve stylu zadání odkud/kam.
Mapy.cz jsou super i když mají nějakou tu chybičku.
Ale co mě štve je posuvník na boku - mění zoom. Dost často o něj zachytím když procházím mapu.
Druhá věc - co tam chybí je azimut na bod, případně by tam byla super kompasová stránka jako má Garmin v turistických navigacích.
Sice by to tam mohlo být, ale mám dojem, že bys to využíval asi ty a možná tak dalších deset lidí :-)
Kolik klidí dnes využívá kompas nebo dokonce busolu a ví co to je azimut a jak se počítá a dovede to využít. I když sice vím o co jde, ale určitě bych to nepoužil, není mi to k ničemu. Navigace mě určí trasu podle cesty nebo v přímém směru a je mi celkem šuma fuk jestli to je 15 nebo třeba 165 st. :-)
Ti co provozují orienťáky a pohybují se v terénu, tak nejspíš tyhle mapy nepoužívají.
První verze ten posuvník neměla a bylo to horší.
Zoomovat jednou rukou gesty prstů moc dobře nejde.
Mě tedy vyhovovala víc tlačítka +/-, nějak mi víc vyhovuje zoomování v pevně daných intervalech, kdy mohu snadno reprodukovat preferované přiblížení. Ten posuvník nepoužívám, gesto s přibližováním a oddalováním prstů taky ne. Používám dvojdotek jedním prstem pro přiblížení o úroveň, dotek dvěma prsty pro oddálení o úroveň. Nazoomuji si na maximální přiblížení a pak podle situace o jednu nebo dvě úrovně oddálím.
Když se bavíme o mapy.cz. Jsem v lese, mám GPS souřadnice pramene, který není vyznačen v mapě.
Jak ty GPS souřadnice do mobilu zadat?
Příklad:
Pramen Pod Sokolím kameňom
N48.90547° E17.912°
N48°54.328' E17°54.72'
studnička, vydatná.
PS: zdroj pramenů, přístřešků atp pro SR: turistickamapa.sk . Nutno dostatečně přiblížit, aby bylo možno dát zatržítko „prameny“.
Prostě zadat do vyhledávacího pole, ve webové verzi to funguje, tak snad i v aplikaci.
Taky jsem si tohle myslel, ale v mobilu se mi to nedaří zadat.
Teď sem si otevřel forum na mobilu v prohlížeči Opera, vykopíroval souřadnice co si napsal v příspěvku výše a vložil do vyhledávacího pole aplikace Mapy.cz a vyhledalo mi to bod kdesi poblíž vrcholu Ikriská stejně jako na PC
Teď sem si otevřel forum na mobilu v prohlížeči Opera, vykopíroval souřadnice z hormího řádku co jsem napsal v příspěvku výše a vložil do vyhledávacího pole aplikace Mapy.cz
výsledek (nemohu najít snímek obrazovky)tak popisuji
nahoře vyhledávací řádek: vlevo šipka doleva (vrací zpět), pak zkopírovaný údaj a vpravo od ně křížek (zavírám)
Nic nenašlo, níže od vyhledávacího řádku jen bílá prázdná obrazovka kde max.mohu zobrazit klávesnici
Asi jsem tupější, ne všechny aplikace jsou pro mne, nainstaloval jsem si Locus.
Již neřešme, díky
Normálně zkopíruješ jeden řádek, ne oba, otevřeš mapy.cz a do vyhledavacího řádku zadáš vložit, a odeslat a ukáže tu to bod na mapě.
Pro snadnější zkopírování jsem si ty údaje co si sem poslal mailem a opak už normální postup.
https://www.zive.cz/clanky/mobilni-mapycz...
Bohužel došlo i na "nemobilní" verzi.
Místo baťůžku je "Místa a trasy" Když na to kliknu, tak místo zobrazení uložených tras vyskočí hláška "nelze načíst data", stejně tak mi zmizely všechny uložené stopy.
Tohle si jim nějak nepovedlo. Hlavně u tras v baťůžku mi to vadí - měl jsem tam naplánovaných několik výletů a plán celé letošní dovolené, celkem asi 30 tras, na plánování kterých jsem ztrávíl opravdu hodně času.
Ať jsou do prdele s takovou inovaní!
Po přihlášení dám - moje mapy - aktivity. Je tam všechno jako dřív v batůžku, jen méně přehledný poněvadž s fotkama. Ještě kouknu na nastavení.
Na mobilu totéž.
Ja to tam mám taky všechno.
Taky se mi předchozí provedení líbilo víc a pro mě bylo přehlednější, ale je tam všechno co bylo.
Současná nová verze má výhodu, že je možné trasy uspořádat a natřídit do mnoha samostatných složek.
Jinak se snad nic nezměnilo.
Už mi to taky jede. Konečně.
Ale je problém u trasy, která je plánovaná částečně pro kolo a částečně pěšky (zkrátka na nějaké cesty nejde kolo dostat, hlavně v zahraničí). Tam se zobrazí každá část zvlášť, ač to dřív byla jedna trasa a mezi body se dal přepínat druh pohybu.
Aha, tak tohle jsem nezkoušel. Pokud je někde i jen malý úsek jen pro pěší, tak mám celou trasu v režimu pěšák.
Na kilometry i převýšení to vyjde nastejno, tak co?
Právě proto, že v tom není rozdíl, tak jsem to ani nezkoušel v průběhu trasy měnit. Taky podle toho vypadá seznam projetých tras, kdy jich mám přes polovinu "prošlých" o délce mnoha desítek kilometrů místo projetých.
A protože jsem se vždycky spíš držel toho, že inteligent zvládá chaos, tak jsem tohle zatím moc neřešil :-)
Začnu plánovat jako cyklo a ke konci zjistím, že nějaký úsek nejde naplánovat jako kolo, ale jen jako pěší. Když bych to pak měnil dodatečně, tak mě to celou původní trasu přeplánuje, což nechci. A znovu to dělat také ne.
Všechny takhle plánované výlety se uložily jako složky a rozkouskovaly se podle druhu pohybu.
Ano, tohle je zásadní změna k horšímu, již nelze měnit dopravní prostředek a jeho nastavení samostatně po úsecích.
V aplikaci i web verzi mají možnost nahlásit chybu, tak to všichni využijme, čím víc lidí to nahlásí, tím spíš se tím budou zabývat.
A naděje, že by tam najednou byla možnost "tenhle úsek neplánuj, naklikám si to z přímek sám", ta tím zhasla, když už ani nejde měnit dopravní prostředek.
Takže když je v podkladech nejspíš chyba, vymyslí to podobnou ptákovinu
https://mapy.cz/s/2EELR
bez možnosti ruční korekce.
Hlavně, že Batůžek se mění na Moje mapy. Asi to slovo bylo málo cool.
A to je důvod proč pokud nejedu pouze po silnici, tak od začátku používám pouze režim "chodec", pak není problém.
Jenom poznámka, pokud tě mapa někde nechce pustit v režimu kolo (nebo auto), tak to vůbec nemusí být chyba v podkladu, ale oni poměrně rychle aktuálně zapracují uzávěry silnice a pak tě to tím úsekem nepustí, pokud tam je zákaz vjezdu pro uzavírku.
Už jsem s mapami na podobná témata vedl několik diskusí a vysvětlování. Asi z deseti "nevpuštění" byla jen jedna chyba, kterou hned opravily, ostatní byly přechodné zákazy.
Pokud někde narazíš na to, že tě někudy trasa nepustí, tak jim to napiš, když to bude chyba, hned to opraví.
No, ale ani jako chodce tě nepustí, pokud tam nemají zakreslenou cestu (která v reálu ale je, nebo když to chceš střihnout "volně"). Já to vždycky řešil naklikáním trasy funkcí "měření".
Jo tohle je workaround, bohužel v režimu chodec to zase často pro kolo plánuje nevhodně, takže pak je potřeba daleko více ručních zásahů do trasy a můžeš přehlédnout, že tě to pošle někam, kde mají kola zákaz.
Nebo jsou na cestě dva schody. :-)
S tím jsem se taky setkal. Že kolo do těch schodů vynesu, nikoho nenapadlo.
Při plánování tras v zahraničí se setkávám s tímhle problémém docela často. Na mapě i v realu je cesta, na kterou mě jako kolo nechtějí pustit. A včera mě naopak mapy vedly přes areál fabriky ve Zlíně, kde je vstup zakázán (podle panoramy).
Aspoň, že další chybu, na kterou jsem narazil, už opravyli.
Některé trasy, hlavně starší - 3 a více roků, byli najednou v modu auto a ne kolo.Teď už je to v pořádku.
No, fakt super, Seznamáci se asi definitivně posrali. Všechny naplánované trasy z/v baťohu jsou v prdeli, nejde je ani vyexportovat do gpx.
Sorry jako, ale ať jdou do prdele, čuráci.
Prosím, napište jim VŠICHNI, co si o nich myslíte (přes "nahlásit chybu"). Na rozdíl ode mne můžete případně i vynechat sprostá slova... :)
Už jsem psal odpoledne. Místo sprostách slov naštěstí jen tečky.
Taky mám všechny trasy rozjebaný na kousky. Rozlišujou dokonce silniční a horský kolo, debilové.
Teď detailně procházím jednotlivé trasy a to co provedli, je fakt na pořádnou facku.
Krom toho rozkouskování, tak co mě naštvalo, že ty dosud naplánované trasy to změnilo a přetrasovalo podle jejich přiblblého algoritmu. Když je systém horské kolo, tak to přetrasuje jen po značených cyklotrasách, nebo chodec turistická, tak jen přísně po turistických stezkách bez ohledu na to, že to bylo předtím jinak.
Takže nejde spolehnout na to, že to bylo naplánované a musím je znovu projít, a změnit režim na pěší - krátké a jedině tehdy to trasuje podle toho co chci já. Bohužel pak navigace neroutuje trasu a musí se jet jen podle pevné linky.
Přidám se k ostřejším kritikům, aby se v mapách měli nad čím zamýšlet.
No, ještě že běžně neplánuju a používám jen stopování, to snad zůstalo beze změny.
Záznam trasy se nezměnil, to zůstalo. S tím by asi nebylo tak snadné aby něco udělali, naštěstí, jinak by to tentokrát asi taky dokázali.
Docela bych uvítal, aby byla možnost jednotlivé trasy rozdělovat nebo naopak spojovat, jak sám potřebuju.
Funguje vám stopař?
Výsledek dnešního záznamu je spojnice startovního a cílového bodu.
Funguje - dnešní:
https://mapy.cz/s/2EZBa
Je nám líto, ale takovou aktivitu tu nemáme.
Nojo, ono se musi ve stope prepnout na "sdilet". Tak uz?
Ano, super, to můžu zrušit Endomondo:-)
Další zkouška a opět jen přímka mezi výchozím a cílovým bodem.
Ach jo. :-(
Něco děláš špatně a nebo něco máš špatně nastaveno na mobilu. Mně nefungovalo endomondo a tak jsem musel povypínat všechny možné usporné ptákoviny na mobilu. Dělalo mně to to samé, body byly spojeny přímkou.
Je potřeba povypínat všechny úspory a u aplikace povolit běh na pozadí. to kde přesně se bohužel liší mezi verzemi Androidu a někdy i mezi výrobci.
Běh na pozadí mám povolený. Něco jsem ještě přenastavil přímo pro aplikaci Mapy.cz.
Dřiv mi to ale chodilo.
Jdu dělat další zkoušku.
Čumím, i ty už máš smartfoun? :-)
V lednu jsem přesedlal z Windows na Android.
Dík, už to jede.
Nejspíš špatně nastavený spořič.
Funguje a dobře.