Zdravím, chci se Vás na něco zeptat, uvažuji o koupi silničního kola, tak pod 20 tisíc. A chtěl bych se zeptat jestli byste mi poradili, které z tehlech silničních kol je nejlepší podle Vás, které byste mi doporučili, abych si koupil, které jsou třeba kvalitní a jsou dobře zpracovány, které mají kvalitní díly, a na kterých se nejlépe jezdí? Nemám ještě zkušenosti s těmito kolami a tak Vás prosím o radu, které bych si podle Vás měl koupit. A nebo které podle Vás je nejlepší, i mimo tenhle seznam kol do 20 tisíc Kč. Děkuji předem za Vaše rady.
Tady je seznam kol:
Specialized Allez E5 Sport (2016)
https://m.heureka.cz/jizdni-kola/specialized...
Speciallized Allez E5 Sport (2017)
https://m.heureka.cz/jizdni-kola/specialized...
Giant Defy 3
https://jizdni-kola.heureka.cz/giant-defy-3-2015/
Merida Ride 200
https://jizdni-kola.heureka.cz/merida-ride-200...
Merida Scultura 100 (2017)
https://m.heureka.cz/jizdni-kola/merida...
Focus Cayo Al Sora
https://jizdni-kola.heureka.cz/focus-cayo-al...
Když už umíš mazat, klidně se zeptám ještě jednou - kolikrát to téma ještě chceš založit? :-D
Za prvé, smazal jsem tvou odpověď, protože tvá odpověď nesouvisí s mou otázkou na kterou jsem se v téhle diskuzi ptal..
Tak proč bych na ni měl odpovídat.. chtěl jsem jen poradit, pomoct s výběrem, a ne číst stupidní odpovědi některých lidí kteří nemají nic jiného na práci než jen psát debilni odpovědi které vůbec nesouvisí s mou otázkou..
A za druhé, kdybys nebyl tak blbý a díval se pořádně, tak bys zjistil, že tohle téma tu mám jen jednou..
Nemám za potřebí se dál bavit s takovými lidmi jako jsi ty..
Jednou?!?
https://www.nakole.cz/diskuse/24801-pomoc-pri...
https://www.nakole.cz/diskuse/24800-prosim-o...
https://www.nakole.cz/diskuse/24799-silinicni...
Co vás tak prudí? Pokud nemáte co odpovědět, a nebo nechcete, tak vlákno jednoduše skryjte.
Vynech Specialized a Cannondale, pokud nebudou v nejake vyrazne sleve a ostatni Meridy, Gianty, Focusy a dalsi se snaz najit nekde v kamenne prodejne a alespon se na ne posadit. Ta kola jsou vybavenim vetsinou jak pres kopirak. Drobne rozdily muzou byt v proporcich ramu. Ale to jinak laicky, nez "osahanim" stejne nezjistis. Co chces opravdu presne stejne budes vedet az u sve druhe silnicky.
Co máš proti Cannondale, u nás je mor kol Specialized, co nikde jinde nejezdí. . :-)
Platíš za značku, co garantuje kvalitu. A platíš dvojnásob, protože dobrá značka, to je jisté. .
Zkus si pročíst (prohlédnout) tohle
https://www.bikeradar.com/road/gear/article...
Pokud bude chtit kolega vyplaznout sedesat a vic, nebo natrefi na slevu ze sedesati na ctyricet, tak nic proti. U dvacku mu to z uz tak "hubeneho" rozpoctu ukousne nejmin buro na znacku a o to bude mit osizene kolo. Nic vic v tom neni.
Pokud by jsi byl někde od německé hranice, tak bych vážně doporučil rozhlédnout se tam :) Nebo přes Ebay.
Je sice trošku blbá doba, sezona už začala, ale slevy tam nejsou kosmetické...
Ted jsem třeba na Ebay viděl nového Felta
Felt Z 75 Disc 56ku s disk brzdama komplet na 105ce za 897 eur v Chemnitzu, u nás bych řekl, že ho neseženeš pod 30 tisíc...
Jak ti vyhovuje geometrie jednotlivých kol? To je mnohem důležitější, než osazení.
Nikdo neznáme tvoje tělesné parametry, ani to jaké máš od kola požadavky. To se pak špatně radí.
Pod 20 tisíc silniční kolo koupit nelze, stejně jako v Lídlu fakt nekoupíš slušný drez.
Geometrie seriově vyráběných kol je udělána tak, aby to šlo nastavit, na skoro každou postavu, asi jako u konfekčního oblečení, prostě stačí zkrátit nohavice nebo rukáv (dělají se větší, protože neproudloužíš).
Tak místo té geometrie, (tu mají na míru závodníci, a ne za 20ku) bych se soustředil hlavně na to osazení.
Samozřejmě, vybrat správnou velikost, ale jinak jde o 3 body, co musí mít správné vzdálenosti, a geometrie rámu s tím sice souvisí, ale pokud si koupíš "konfekční" 54ku, půjdou ty 3 bkdy nastavit stejně vždy.
Je jesné, že v ceně do 20, to nebude kdovíjaká raketa, ale něco se sehnat dá. I když osobně bych raději vybral něco jetého z bazaru.
S tím nastavením to máš jinak. Zjednodušeně bych to napsal takto: máš kola závodně/sportovní a pak turistická(endurance).
Závodní mají delší rám, nízkou hlavovku, aby byla řídítka dostatečně nízko.
Turistická naopak kratší rám a hlavovou trubku vysokou, kvůli pohodlí, compakt řidítka.
Ze závodáka turistu neuděláš, to fakt ne.
Podívej se u nějaké větší značky, jak mají modely rozdělené podle jednotlivých řad. A to nejen podle ceny nebo materiálu rámu.
To mi tedy vysvětli, jak se na jednom trojúhleníku rámu a vidlici udělá ta konfekční geometrie, která se dá každému přizpůsobit. To co píšeš je blbost. To přizpůsobení spočívá v nepřizpůsobení kola, ale přizpůsobení jezdce.