Mám problém u devětadvacítky: pokaždé po ujetí cca 2000 km se povolí ta závěrná matice u kazety. Několik nejmenších pastorků je sólo, ty tam začnou při jízdě "čvachtat" a ten nejmenší, 11-ti zubý, má tendenci ožvejkat konec výstupků na ořechu, na které se kazeta navléká. Nikdy nic neutahuju na krev, vždy dostatečně, ale s citem. Teď, když se mi to povolilo před 2 tisícema km, tak už jsem se nasr.l a utáhnul to vší (!!!) silou. Myslel jsem, že to bude ok. Nicméně včera to vzadu zase začlo čvachtat a dneska jsem opět musel utáhnout. Ode dneška s sebou v batůžku vozím klíč na kazetu, a navíc preventivně po tisíci km sundám zadní kolo a překontroluji.
Nicméně - na jiných kolech se mi tohle nikdy nestalo, tam prostě dám novou kazetu a pak ji zase až vyměním po jejím ojetí, mezi tím se mi nikdy sama nepovolí.
Čím to teda je, že na jednom kole to takhle blbne a dá se s tím něco dělat? :-)
Teda Aine, míval si lepší páteční témata...
Je množný, že závit bude asi malinko nepřesný a volnější. Asi to bude chtít zkusit zalepit závit, to by mohlo pomoct.
Taky se mi časem povoluje, pastorky pak maj malou radiální vůli a při záběru to skřípe. To bylo, než jsem přišel na to, co se za tímhle zvukem skrývá!
Utahuju to už taky natvrdo, až to úplně lupne. A stejně se to povolí.
Sešli, teda nesešly se Ti tolerance na ořechu a na kazetě.
Jediná cesta dat dohromady správný ořech a kazetu.
Dotažení patřičnou sílou může pomoct - síly se přenesou třením.
(tvarový styk viditelně nefunguje)
TJ výměna ořechu. A vybrat ten nejlepší z např 10 kusů
Díky za názory. Zkoušet nějaké jiné ořechy teda nemíním, jednou tam mám zapletené kolo a kupovat jiné jsou vyhozené peníze.
Lelku - když ten závit (po odmaštění) napatlám takovým tím modrým lepidlem a utáhnu - dokážu to potom zase někdy povolit? Nemám s lepením šroubů v závitech žádnou zkušenost.
Občas lepím řemenice na hřídelku motoru. Používám Loctite, takovej ten gelovej. Pro sundání pak stačí řemenici ohřát.
Normálně to povolis, nebo se dá použít teflonova páska na vodoinstalace. Odmastovat netřeba, spíš naopak
Lepidla závitů jsou různě snadno rozebiratelná. I to tzv. nerozebiratelné se sice dá urvat, ale blbě.
No a slušná, funkční lepidla nejsou nijak laciná.
Ořech můžeš vyměnit i bez vyhazování nebo přeplejtání kol. Pro solidní nábu je to náhradní díl.
No jo, vyměnit jen ořech, tohle mě nenapadlo.
Dneska se na to podívám, díky za vaše rady :-)
...to se mi zdá skoro nemožné- pojistná matka se utahuje určitým momentem(z hlavy nevím), ale povolit se nemože, jsou na ní a na posledním pastorku jemné drážky co do sebe zapadnou. Po utažení se matka nemá jak povolit- jediná síla púsobící na ořech (přes pastorky na drážkách) je střihová, do boku nemá co matici vyviklat. Jedině, že by "seděla" na závitu křivo a tímpádem se nezajistila...Já po lehkém dotažení nechám 3-4x "cvaknout" přes zoubky a nepovolilo se nikdy nic.
Však taky píšu, že se s tím setkávám poprvé, na ostatních mých kolech se to neděje :-)