reklama

V brzdy

Mají paralelogramová véčka proti véčkům klasickým kromě ceny nějaké nevýhody?

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: abernathy

Re: V brzdy

     

Jsou o 140 g těžší. Takže vybavení XT s para má zrruba stejnou hnotnost jako LX bez. 140 g je asi tak menší hlt piva, snad to takové omezení není. :')

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

A funguje para lineárně až do obrždění špalků na hloubku drážek dejme tomu 1 mm? Koukám se na obrázek a nelze to z toho zjistit.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: abernathy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

To je tak minimální změna , že se tím vůbec nezabývej

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Dan
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

potrebuju slovnik

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: mdk
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Obrázkovej? .. http://cycle.shimano-eu.com/media/images...

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

jo dik! :)

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (nezaMDK)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

To byla první věc kterou jsem měnil na horskym kole, aniž bych dojezdil ty staré obyčejné. Jsou nesporně lepší. Paraleogram je o tom že síla je přenášena kolmo na plochu ráfku, zatímco u obyčejných zhruba pod uhlem 30stupňů a tak se rozkládá na kolmou a.... => paraleogram má mnohelm lepší přenos síl.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Dan
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Přenos (rozklad) síly je u paralelogramových stejný, jako u obyčejných Véček. ?Výhoda? je jen v rovnoběžnosti špalku s bokem ráfku. No nevim. asi si počkám až na brzdy Šimáno+ABS.

Dane, porovnáváš asi brzdy Cantilever a Véčka.
Cantilever fakt stály za velký kulový.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: PepikW
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Obávám se že každý mluvíme i jiném rozkladu sil. Mluvím o síle mezi brzdným segmentem (špalkem) a ráfkem. U běžných brzd Cantilever a běžné V musíš udělat spojnici mezi špalkem a kloubem čelisti. Síla je kolmá na tuto spojnici. U paraleogramu se díky kloubovému mechanismu síla přenáší kolmo na plochu ráfku. Jinak pokud byly brzdy Cantilever správně seřízeny (a to nebylo přo použití prefabrykovaných vahadel) tak teoreticky brzdily téměř stejně jako běžná Véčka Ale díky pružnosti materiálu vahadel a napojení v čelistích byly v praxi horší.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Dan
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Nemas tak docela pravdu,obycejny vecka maji bod otaceni v ose cepu co je na ramu kdezto s paralelogramem ho muzes soupnout nekam jinam,cimz se zmeni i rozklad sil.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

JO to mam na mysli. Díky :-)

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Dan
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

.. hm. Ta složka síly kolmá na ráfek se tedy využije na brždění. A co ta druhá složka (ta rovnoběžná s ráfkem)? Tak se spotřebuje na co? Nadnáší celé kolo? Nemůže to potom celé vzlétnout, pokud by brzdy byly nešťrastně seřízené?

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Ne ta tě zaráží do země. Tak že se zahrabeš jako krtek

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Dan
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Myslím, že to máš stejně nešikovně seřízený. Když síly kolmé na ráfek jdou z obou stran proti sobě, tak se vyruší a nic z toho. A nakonec ti zbyde jen ta síla do země. Leda kdyby byly čelisti seřízené nesymetricky, tak by se to dalo využít k zatáčení.

To já to mám seštelovaný tak, že při brždění tlačím na brzdové páky k sobě, tedy dozadu. A právě tahle síla směřující dozadu mě brzdí. To je přece jasný, žádný marný tlačení na ráfky. :')

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Tlač si na co chceš, hlavně, že zachováš hybnost :-)

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Ai.)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

No já to mam seštylovaný na to zahrabavání. Trochu reju asfalt, ale to není už můj problém.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Dan
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

...zatímco u běžných brzd se špalíky pohybují po kruhové dráze s otočným bodem v místě uchycení čelisti brzdy na čepu vidlice, pak u "para" brzd je pohyb brzdových špalíků směrem k ráfku, i jejich přitlačení k bokům ráfku naprosto přímočarý. Umožňují to právě paralelogramová raménka s dvěma klouby. Lineární přítlak špalíků k bočním plochám ráfku zvyšuje účinnost přenosu brzdné síly...

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: abernathy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

to fakt ? myslel som , ze vtom vyrazny rozdiel nie je.svojho casu som zo svojho kola odmontoval vecka a dal tam cantilevery co podla mnohych krok dozady, ale brzdilo to prekvapivo dobre.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Jurki
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Je to citace z knihy I. Hrubíška Horské kolo od A do Z.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: abernathy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

I u "para" se špalík pohybuje po kruhové dráze a střed otáčení je blíž k ráfku, jen ho ten mechanismus drží stále ve stejné poloze - rovnoběžně s ráfkem, takže se sjíždí naprosto rovnoměrně (teoreticky). Ale to je jedno pro výslednou sílu - kolmou k ráfku, ta je přeci rovnoběžná se silou, kterou lanko stahuje obě páky brzd, čili jednozvratná páka (pár stupňů odchylky se dá zanedbat, na rozdíl od cantilevrů - 30-50st).
Lineárně působí jen "Hydry".

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: PepikW
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Chtělo by to asi nákres. Takhle to nemá smysl.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Dan
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Stačí tohle foto: http://cycle.shimano-eu.com/media/images...

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: PepikW
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Hezký no. ty mam na kole. Ale mysle jsem¨schematický načrt, ze kterého by bylo jasné jak se síly rozkládají. Když budu mít čas udělam načrt a pošlu mailem co mam na mysli

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: Dan
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Ještě doplnim. Paralelogram neni dvou, ale čtyřkloub.
Jinak dřív jsem měl Centriky s podobným rozkladem sil jako Cantilever, a taky v pohodě brzdily. Ale zase když jsem dal Véčka na dětský kola, tak holky ubrzdily i dlouhé prudké klesání. Tam to znát bylo.

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: PepikW
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

Jo. Špalík zůstává ve stejné rovině. Takže při lehkém brždění i při větším přitlačení dosedá na ráfek vždy celou rovnou plochou, což je asi dobře. Bez para se to tam tak trochu žvejká..
Už jsem se začínal obávat, že ten paralelogram je k ničemu, tak jsem to musel prozkoumat v reálu. :')

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: V brzdy

     

takže je myslím má smysl vyměnit ty obyčejné za "para" je poznat vyšší brzdný účinek?

[ Zpět ]
Datum: 30.06.2006
Autor: james74
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

432 cyklistů (6 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024