reklama

Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

Prosím o vysvětlení v čem je lepší (resp. horší):
1. přední náboj (+ vidlice) na tzv. pevnou osu oproti staré klasice na normální rychloupínák,
2. vidlice s tapered krkem oproti vidlici s rovným krkem 11/8".
Ptám se proto, že jezdím oboje dvoje a nějaký přínos (zápor) jednoho vůči druhému nepozoruji. Není to tedy jenom "obchodní" tah?
A ještě jeden dotaz: co to je tapered krk u vidlice víme - prostě dole je ten krk širší, nahoře užší průměr. Teď - co jsem začal trochu více sledovat tapered vidlice - jsem zjistil, že v nabídce tapered vidlic u některých značek, resp. modelů, je udávána délka toho zkosení. Znamená to, že vidlice s tapered krkem už se dělají v různé délce toho úkosu?
Tak když se najde někdo kdo to ví... :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: Airline

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

Předpokládám, že to co napíšu, pro tebe nebude nic nového.
Pevná osa se používá kvůli tuhosti celého předního kola. Pevná osa vytvoří s vidlicí uzavřený obdélník zatímco s rychoupínákem je vidlice vlastně jen obrácené účko.
Nemám s tím zkušenosti z vidlic a klasických kole, ale něco málo jsem o tom slyšel v lehokolovém světě. U odpružených tříkolek s 26" zadním kolem bývá tuhost zadní stavby celkem zásadní problém. Při agresivní jízdě do zatáček zadní kolo prostě uhýbá, což je cítit i v řízení. Azub tento problém na svém 26" Triconu tento problém vyřešil právě použitím pevné osy. Z recenzí leze vyčíst, že to doopravdy problém řeší. Tricon má zadní stavu stranově tužší oproti konkurenci.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: snilard
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

Pro pohodovou jízdu a jen akademický terének to bude mít význam podobný, jako tlumení na vidlici.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: ronda
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

Zrovna od Tebe jsem očekával něco jiného než takovouhle pitomost... akademiku :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: Airline
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

Že pro našince nemá žádný význam jestli rychloupínák nebo pevná osa a že to nepoznáme.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

     

No ale je to přesně tak. Rychloupínák pro normální jízdu doteď stíhal a bez problémů stále stíhá. Pokud nepojedeš pořádný dávky, tak rozdíl jen těžko pocejtíš.
Nebo jak by sis to představoval napsaný ?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 08.11.2017
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

565 cyklistů (10 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024