To je otázka, co?
Tak např. Milan Slanec (co provádí tunning vidlic) uvádí, že kolo postavíme na zadní, necháme volně padnout na předek a tlumení by mělo být nastaveno tak, aby přední kolo neskákalo jako míč, ale zůstalo na zemi jako když pustíme na zem hroudu hlíny (cca takhle nějak).
Tolik teorie.
Ovšem praxe je podle mýho jiná: při jízdě je celé kolo (tedy i přední kolo s vidlicí) zatíženo vahou jezdce (70 - 80 - 90 kilo), a ta ho přitiskne zpátky na zem hned po překonání překážky. Aspoň já jsem k tomuhle poznání došel. Jezdím Foxe Floata, RX Rebu, RX Recona a Epicona (a i jednu vzduchovou MTB Sentůrku, co má jenom pružení a žádné tlumení), a je úplně jedno, jestli šroubem dole na noze vidlice nastavím "rychle" nebo "pomalu" (zajíc - želva) nebo cokoliv mezi tím. I když tam dám ten pomalý návrat (želvu), tak to žehlí terén jako při nastavení zajíce.
Mám teda 90 kilo, možná že někdo 70ti kilovej by tam ten rozdíl poznal, nevím.
Co vy na to? Není to tlumení jenom obchodní blbinka, aby to bylo složitější (a tím i dražší) než by to mohlo být, i když se stejným výsledkem?
:-)
Tak určitě. A tlumiče na autě jsou ještě zbytečnější, protože auto má přes tunu. A na STK se kontrolují jen kvůli lobby výrobců tlumičů, aby tě donutili kupovat si nové tlumiče :-)
A kdo jel nekdy na mrtvejch tlumicich, tak vi, ze je to jen lobby tutove :-))
Ale já nemluvím o tlumičích na autě, nýbrž o tlumení vidlice na kole. Pochopils to? Se mi zdá, že ne... :-)
Na kole je ze stejneho duvodu, jako na aute, na motorce, na vlaku...
třeba na lodi se dávají fendry, aby se neodřely nátěry na trupu. Tak jestli ono to na vidlici bicyklu ty tlumiče nejsu ze stejného důvodu. :-p