Podobných témat s prosbou o radu při výběru kola tu bylo už hodně. Já to taky zkusím. Moje holka touží po novém kole a našla si toto:
http://www.mojekolo.cz/lapierre-audacio-100...
... to je nějaký dlouhý odkaz!
Mně se moc nelíbí :)
Prosím místní odborníky o vyjádření, jestli to je nějaké dobré kolo.
Osobně bych teda za 20 až 25 tisíc vyhlížel buďto druhou ruku, nebo výprodeje. Sám jsem koupil výprodej za dvoutřetinovou cenu, takže ve výprodeji by za dvacku už mohla být docela přijatelná Tiagra. Akorát že nebude už takový výběr.
Rozprodávají se i málo jetá testovací kola. Tam je to ale ještě víc o štěstí a informovanosti.
Tohle kolo má dost slabý osazení, osmikolečko je sanováno trojpřevodníkem.
Jako vždycky, použitelné nějak bude, dvacku bych za něj ale asi nedal, hledal bych alternativní řešení.
Já silnici nejezdím, ale mé povrchní znalosti a vkus by volili decathlon. Myslím, že je to v poměru cena / výkon dobrý kup.
http://www.decathlon.cz/cs/p/8377261_silnicni...
Ještě dámský canyon - https://www.canyon.com/cs/road/endurace...
Ten zdůrazněný zvonek ve výbavě kola mě docela pobavil :-)
Tak ono celkové ty popisy kol u Decathlonu (i samotná kola) jsou dost k pobavení. Ale zas když je člověku smutno, tak si může zvednout náladu :-D
Nebo takový leták z Hervisu s jejich "mistocenami" a těmi koly v nabídce.
Ale tam prý měli nějaké slusne silnicky Fuji. Prý.
Zkusím mimo téma, ale co je na kolech z decathlonu k smíchu? Myslím, že za ty peníze jsou docela fajn. Vybíral jsem nové kolo a kdyby tohle bylo ve 29, tak bych do něj i šel, akorát vyměnil převodník.
http://m.decathlon.cz/cs/p/8366869_horske-kolo...
https://www.koloshop.cz/jizdni-kola-silnicni...
O tisicovku levnejsi a o radu vys ;-)
Ale i ten claris pry neni spatny.
Ahoj, nejsem odborník, jen se podělím o svoji zkušenost.
Jestli jsou na kole komponenty z řady Claris, Tiagra nebo Dura Ace je vcelku putna, pokud nesedí velikost rámu a není pohodlný posed.
Předloni jsem kupoval Ivě silničku. Přečetl jsem spoustu příspěvků na Bike-forum.cz, podle doporučované metodiky - viz link..
https://www.competitivecyclist.com/Store...
Tak jsem změřil požadované rozměry a vypadl mi výsledek - velikost rámu 56. No a pak jsem hledal. Dal jsem si limit 20000 Kč, komponenty od řady Shimano 105, nějakou pěknou "holčičí" barvu :-) a začal hledat. Nová kola byla všechna přes limit. Tak jsem šel po bazaru.
První test byl na kole od kluka z Kolína. Velikost rámu byla 52 a Ivě to bylo pocitově malé. I ten kluk byl menší postavy. Ale kolo mělo závodní geometrii.
Pak jsem narazil na tuhle silničku - viz foto. Byla to bazarovka, cca 3 sezóny jetá Merida Road Rice. Geometrie měla být podle údajů výrobce spíše pohodlnější. To mi vyhovovalo, kolo není za závodění, ale na svižnější svezení. Nemělo ani škrábaneček, včetně pedálů 105 a treter bylo za 18000. Takže i cena supr. Ale Ivě je pocitově velké, už jsem tam dal i kratší představec, ale pořád to není ono. Stěžuje si na bolesti za krkem, pokud teda jedeme 70 a víc km. A tď jsem u "jádra pudla". Ať si dcerka vygooglí nějakého prodejce, který jí umožní vyzkoušet kolo před koupí. Nebo zkuste sehnat někoho, kdo má silničku odpovídající velikosti a umožní třebas víkendové svezení. Můžu sem dát i nějaké tipy, ale to by mi místní etická komise omlátila o hubu :-). Až bude mít v tomto jasno, pak hledat kolo ve svém cenovém limitu.
To dělají ty podivné páky co má Iva na beranech... ;)
Jo, ty na tom mají svůj díl.... :-)
Trochu mi z toho vyplývá, že jezdí v zásadě s rukama dole, takže jí bolí za krkem a úchop na brzdách ji přijde nepřirozený pro zápěstí.
A nahoře ji to nejspíš přijde trochu dlouhé a pozice na brzdách ji neumožňuje ovládat dobře páky.
Navíc bych se nedivil, že v zásadě nepoužívá střední úchop, protože ji nepřijde stabilní, a přitom také nedrží berany v zásadě dlaněmi dopředu, zezadu nahoře, protože ji to neumožňuje rychlé brzdění.
Všechno tohle dohromady nejspíš znamená, že jezdí zaseknutá v jediné pozici, a kolo ji přijde neohrabané a velké.
Pomohlo by otočit podložky nad představec a snížit řídítka, spolu s ještě kratším představcem by se pozice řídítek dostala dolů o cca. 3-4cm, a donutilo by ji to používat hlavně horní úchop na pákách (dotáhnout), a zároveň střední (lepší pohyb na horním oblouku), a na protivítr a spurty ji to umoží ještě rychlejší aerodynamickou pozici.
Jinak zajímalo by mne kolik měří na výšku a jestli má dlouhé nohy, ale v zásadě silnice by měla být krátká minimálně na rozvoru, takže pokud je to spíše dlouhé kolo a tudíž méně agilní do zatáček, tak to se nevylepší.
Jinak když se podíváš na profíky, tak většinou každý má rozdíl sedlo/vršek řídítek cca. 10 a více cm, přináší to lepší ovladatelnost řízení a větší agilnost ze sedla - upright pozice jde proti tomu a přináší nemotornost.
Pokud se časem přiměje k tomu že bude jezdit více bez držení (víc to nechá na setrvačnosti předního kola), otevřou se jí nové možnosti.
Pak možná zjistí že pokud drží berany uprostřed, snižuje ji to čelní odpor a jede stejně rychle jako kdyby měla ruce na dolních obloucích, ale přitom mnohem pohodlněji.
Nicméně bude jí rozčilovat absence brzdových páček při držení u představce - řešením je používat cyklokrosové přídavné páky, které ji přinesou komfort plného ovládání její silničky při každém úchopu, a pak se možná i odhodlá nadhazovat předek i zadek a přibržďovat si přitom malíčky, není to jen z mé hlavy, v Anglii jsem viděl holku na takovém kole.
Dík za obšírný rozbor. Ale tohle není úplně náš případ. Naše společné ježdění na silničce se blíží tomu, co ukazuje na videu z přiloženého odkazu p. Štěrba.
https://www.youtube.com/watch?v=RfV8FDaCBDg
Škoda, že jsem na něj narazil až po koupi té Meridy.
No co, když posed nedoladím, tak Meridu prodám a pořídim Ivě něco vhodnějšího. Chybami se člověk učí.
Profíci maj řidítka níž jednak kvůli aerodynamice, zadruhý jsou zvyklý od malička ohýbat záda a za třetí šlapou větší silou, což zdvihá trup, takže ruce nenesou takovou část tíhy trupu, jako by měl odobnou pozici turista.
Je zásadně špatně pro turisty a rekreační jezdce pokoušet se napodobovat výkonné sportovce. Posez na kole musí být podřízen způsobu využití kola. Pokud ty kalkulačky jsou dělané pro chlapa na sportovní jízdu a podle toho si koupí kolo děvče na kochačku, výsledek je takový jaký je.
A ještě drobnost. Pokud bych pořizoval silničku znovu, tak bych šel do řazení Campagnolo. Tam je to jasné, páka řadí nahoru, palec dolů. Shimano to má děsně matoucí, "velká nebo malá" všechno na jednu stranu... :-)
Já mám shimano a taky mám tu legrační malou packu. Dřív ji mívala jen st2200 a Sora, teda už je Sora s dvoupackou a malý cudlik má myslím jen claris.
Ale ono se asi dá zvyknout i na tu dvoupacku, co mají vyšší rady. Jen v zimě v tlustých rukavicích to musí být opruz.
Ale Campa by se mi taky líbila, ne že ne :)
Když sem tenkrát kupoval znova silničku, chtěl jsem campu (vždy jsem měl shimano, teda po favoritu ;o)), ale pak jsem si přečetl jak jsou nižší řady campy špatný a 105 je perfeltní a dneska má bowdeny pod omotávkou.
No vidíš, to bych o té Campě neřekl. Popravdě vím jen o jednom klukovi, co vozí na silničce Campu Veloce, ale ten si nestěžuje.
Ale silnička už je předělaná na "fitnessku" s rovnými řidítky. Zítra ji jedem vyzkoušet, na odpoledne jsem pro Ivu připravil lehkou stovečku :-)
Rovna riditka vyzaduji trochu vzprimenejsi posez. Jinak bych se obaval pri vaze na ruce, ze budou trpet zapesti, bez moznosti prehmatnout.
No, na treku vydrží celej den. Jak nastavit základní posez na kole asi vím. Tak jsem silničku/fitnessku nastavil podle posezu na treku (použil jsem delší představec a otočil sklon). Pravda, řidítka má asi o 1.5cm níž. Bohužel už pod ně nemůžu dát žádné podložky, chtělo by to jiný úhel představce. A kvůli možnosti přehmátnutí jsem namontoval krátké rohy.
Zkus posunout sedlo dopředu, možná i koupit sedlovku s rovným zámkem, případně i tento otočit dopředu. Kratší posez je na pomalejší jízdu pohodlnější.
Jak si na to zvykne, bude jezdit delší trasy pravidelnějším tempem, tak si pravděpodobně řekne o posun sedla zase 1-2cm zpátky dozadu.
Tak na bike-foru musíš mít minimálně 105 a na hořáků Deore a výš i na roční nájezd 200 km kolem domu :D
Ony i ty nižší rady nějak fungují. Holt je to "plastovejsi", ne tak rychle, chce to třeba častěji seřídit, ale práci to odvede.
Jasně, mít ty prachy, tak jdu taky do Deore a výš, nebo na tu 105 na silnicce, ale když je nemám, tak dobře poslouží i Acera nebo ten Claris. Nebo ještě starší 2203, co mám třeba já už čtvrtým rokem (a bez nějakých problemu).
Bral bych to obráceně - proč nepořídit alespoň Tiagru nebo Alivio (případně i výš), když se za ty prachy dá - proč riskovat za stejný peníze případný budoucí problémy se slabší řadou.
Jasně, pokud peníze jsou, tak je škoda jít zbytečně dolů. Pokud ne, tak i ta nižší ráda udělá svou práci.
Já mám na svém najeto cca 20 tisíc, možná něco přes, ale zatím i ta nejnižší ráda jede bez nějakých problemu.
až doslouzi a půjde do sberu, tak uvidím. To stejně asi nesezenu, takže buď tam nacpu barendy nebo půjdu do sory či clarise. Podle toho, co se podaří sehnat líp.
Děkuji VŠEM!
Čím víc se tím člověk zaobírá, tím je to náročnější.
Tím "nelíbí" jsem myslela hlavně neuniverzálnost kola. Na silničním to už nebude na nějaké singltreky :) Silničku holce rozmlouvat nechci, ale bude to chtít nějaký čas na výběr. Možná dřív dojde na upgrade horského.
A co pak vzit nejakou cyklokrosku? Kdyz obuje uzke plaste, tak silnicarum stacit bude, a nebo muze obout neco sirsiho kolem 700x40, a pak se vyblbne i na polnackach a v lese ;-)
http://www.mojekolo.cz/gt-grade-sora-womens-2/
http://www.axit.cz/K141619_Maxbike_namur.html
http://www.axit.cz/K134062_Maxbike_wendel.html
Tak od Lesa království přišla nedávno krabice a horské je skoro nové.
Jinak se holce líbil Brucův nápad s cyklokroskou a já jí ještě ukážu nová řidítka Ivy.
"Prosím místní odborníky o vyjádření, jestli to je nějaké dobré kolo."
Ano, je to dobré kolo. Možná lepší než to moje. Aby bylo úplně suprovní, mně by se víc líbilo zelené nebo modré a ne bílé ale když nebude zelené ani modré, tak bílé kolo taky dobré.
Ke kolu musí být dobré taky nohy cyklistovy, v tomto případě dobré nohy cyklistčiny. Pokud nebudou cyklistčiny nohy dobré, nebude dobré ani kolo. Je to v nohách a ne v kolu. Chce to tréning co nejdřív, proto dlouho nevybírat a koupit kolo co nejdříve i kdyby bylo k dostání jen to bílé. Pošli nám tu fotku kola s fotkou nohy cyklistčiny, ať můžeme fundovaněji posoudit.
Bílé je krásné, pořídil jsem Soně taky bělouše, karbon, tiagra, 1250 eur.
Pěkné kolo, to už teď budete na Paříž jezdit ve dvou :-)
Kolo pěkné, ale nastavení toho sedla je děs běs.
To má skloněné proto, aby se mu to lépe věšelo na zábradlí u hospody :D