Někteří z Vás jste možná už tuto kauzu zaznameli. Jedná se o to, že Radní Prahy 1 chtějí zakázat jízdní kola a koloběžky v pěších zónách od 10:00 - 18:00. Cyklisté celou dobu nevadili, bohužel se po zákazu segwaye podnikatelé přeorientovali na elektrické koloběžky. Problém můžou být i velké skupiny…
To je od radních jistě chytré - správný cyklista jezdí do práce na kole a zařezává od 9:00 - 19:00, takže se ho to nedotkne.
Druhé možné řešení je, že zakážeme pohyb turistů 00.00 - 23:59.
:-)))
Mě to přijde cajk. Pěší zóna je pěší.
Shrnuto, díky tradiční neschopnosti Magistrátu může být s vaničkou vylito i dítě .
Není to jen věc Prahy 1 , je to tradiční přístup Prahy a dokonce i politiků ze stran, od kterých by se to moc nečekalo, viz třeba akce na náplavce dlouhodobě blokující cyklisty schválené třeba i zelenými :(
Prostě Praha a laviny turistů....
Většina podstatného byla již řečena zde( i v debatách)
http://prahounakole.cz/2017/05/kauza-pesi-zony...
a zde
http://prahounakole.cz/zpravicky/pripravuje-se...
Drazí pražští cyklisté,
nešiřte zbytečnou paniku, jezděte pouze v těch pěších zónách, kde je to povoleno dodatkovou cedulkou, berte ohled na pěší, dodržujte pravidla a mějte na paměti, že my cyklisté nejsme ke kolu přilepeni Kanagomem a kdykoliv je to potřeba, můžeme s kola slézt.
Pak bude jistě vše v pořádku:-))
Kdyby jen přilepeni, existuje i pověra, že pravověrný cyklista do roka a do dne zhyne bídnou smrtí , když se nohou na cestě z bodu A do bodu B dotkne země :)
Ostatně některé pěší zóny jsou pro cyklisty ještě nehostinnější než leckterá páteřní cyklostrasa či přilehlá komunikace.
Kdyby se jednalo jen o Staroměstské náměstí a Královskou stezku, tak bych nijak neprotestoval. Tudy se stejně po 9 hodině jezdit pro nával chodců nedalo. Ale skrze Prašnou bránu na náměstí Republiky jsem projížděl často a rád. Jel jsem po silnici, ale nyní mne tam už pustit nebudou chtít. Přitom po chodníku nejezdím, chodce neohrožuji ani neproháním a netroubím na ně. Tato oblast je i uprostřed dne celkme volná a půjezdná. Přesto tam nebudu moci.
To se mi nějak nezdá, Prašný brána je normální jednosměrná silnice, tam přece není pěší zona, ta je značená až v Celetna a to cca až 20 metrů za odbočkou na Ovocný trh ?
Kdo ti řekl, že tam nebudeš moct?
No viděl jsem mapku, kde to bylo zavřené také od kolejí na náměstí Republiky po Prašnou bránu. Teď je tam kus slepé ulice před Repre a končí to 3 schůdky na chodník pěší zóny, který končí kolejemi tramvaje. Na té mapce to bylo zavřené pro kola celé. Zkusím to najít.
Zkus, prosím, třeba se s tím dá pořád něco dělat.
http://www.auto-mat.cz/petice-zony/
Jedna mapka http://prahounakole.cz/2017/05/kauza-pesi-zony...
Tam to je celé náměstí Republiky.
Ale viděl jsem někde ještě jinou mapku s trochu jiným rozsahem právě kolem té Prašné Brány.
Pokud tam můžou jet auta, ale nesmí kola, tak je to dobře pošahaný :-)
Takže se jedná zatím o "údajné" informace?
Nejspíš proto, že zatím neexistuje.
Zde z usnesení Rady městské části Pha1:
"... ukládá Odboru dopravy Úřadu MČ Praha 1, jako věcně příslušnému SSÚ, připravit návrh řešení uvedené problematiky možnou časovou regulací (10:00 – 18:00) jízdy kol a koloběžek v NEJKRITIČTĚJŠÍCH místech pěších zón na území MČ Praha 1, uvedených v příloze tohoto usnesení uložené v OVO. Současně ukládá předložit trasy možných objízdných tras, je-li to v jednotlivých případech možné. Po projednání v Komisi dopravní a v Komisi pro bezpečnost a prevenci kriminality, předložit výsledný materiál k projednání Radě MČ Praha 1"
Ostatně již v současnosti se třeba přes Karlův most přes den jezdit nedá, jednak je tam zákazová značka, a i kdyby nebyla, byl by to totální nesmysl řítit se tam na kole. Stejně další lokality narvané turisty k prasknutí. Pokud budou tyto lokality navrženy objízdné trasy, jak uloženo radou, bude jedině dobře:-))
Příkopy v některých hodinách , obzvlášť odpoledne v úseku kolem Zlatého kříže a to i vzhledem k tamní ,totálně ošlapané a kluzké dlažbě, jsou celkem dost o cykloústa( přesto občas tam někteří jezdí na kolech jako když hrají ruskou ruletu).
Když jsem tam jezdil denně a tak nějak jsem přirozeně zgravitoval k odpolednámu objíždění pěšího centra zhruba po tramvjaových trasách Vodičkovou/Jindřišskou nebo přes Národní. Na horským kole o dost lepší než se nervovat mezi kolonami turistů. I na tom cyklopruhu co je od Panské po Masarykovo n. si člověk musí dávat secsakramentskýho majzla, v lidech to moc není aby se podívali doleva když tam chodí...
Takhle to vypadá velice rozumně, je otázka co z toho nakonec vyleze.
Nejspíš nezbývá než využít možnosti nějakých připomínek a pak počkat na výsledek.
Kdyby tam vyznačili třeba čárami na zemi koridor, tak to by snad taky bylo řešení, ne? Tak jako to je v jiných městech v zahraničí.
To by se "naši" cyklisté museli chovat jako zahraniční a slézt v zákazu. Když se chovají jako horníci za Gottwalda - "Já jsem cyklista a kdo je víc!", tak se nemohou divit tvrdé reakci. Stačí si připomenout reakci zde na fóru a reálné chování cyklistů Na Kampě.
Negeneralizoval bych, v centru potkávám cizí řečí mluvící skupinky jedoucí po chodníku.
Obávám se, že by se to respektovalo podobně jako dělené stezky jinde v Praze…
Tohle vyhánění cyklistů z nejužšího historického centra je jen nejjednodušší způsob jak bojovat proti firmám, které půjčují turistům různá vozítka na ježdění po centru Prahy. Turisté je částečně nezvládají, částečně koukají po okolí a nevěnují se tomu, kudy jedou a částečně si to půjčují skupinky rozjívených mladíků, kteří na tom blbnou. Výsledkem je, že ulicemi s hustým provozem chodců se protlačují skupiny těchto "cyklistů".
Zakázali segwaye, pořídili si elektrické koloběžky. Zakážou koloběžky, pořídí si něco jiného.
Se skutečnými pražskými cyklisty tohle opatření nemá nic společného, jen je postihuje společně se všemi ostatními. Prostě radnici Prahy 1 jsou tradičně nějací cyklisté zcela jedno a nějaké jejich poškození je netrápí.
Na Staroměstském náměstí a Královské cestě je většinu dne tak narváno lidmi, že se tudy stejně moc jezdit nedá. Nějaké koridory malovat na zem je zcela zbytečné. Ti chodci stejně koukají po okolí a nějakých čar na zemi si ani nevšimnou. Chodí zcela náhodně a neregistrují jako překážku nic menšího než je auto.
Škoda je spíš těch okolních ulic, kde ještě jezdit šlo.
To negativní daň za to kde se žije a pracuje.
Tak chuligána jako jsi ty bych mezi chodce rozhodně nepouštěl :o)))))
Tak zrovna od tebe to sedí :)
Jsem tě viděl jet na kole
Drazí obyvatelé Prahy 1, naučte své zastupitele, aby prováděli opatření se znalostí věci, ne bez ní. Pak jistě nikoho nenapadne dělat tuhle věc.
Pamatuji si, někdy v 70tých letech, byla značka se zákazem vjezdu cyklistů přes centrum Prahy už někde v Karlíně. Takže jen tak dál..
No fotku nemám. Ale dokonce mě tam zastavil policajt, vlastně příslušník SNB. A otočil mě.
Já jen, že v té době jsme přes centrum jezdil také, ale nic takového nepamatuji. A jak to bylo v Karlíně už nevím vůbec.
Tak já jsem v těch sedmdesátých letech na kole po Praze jezdil a nikdo mne v tom neomezoval. Je pravda, že na Václaváku jsem asi na kole nebyl, ale po Vinohradech a Smíchově jsem jezdil.
Jestli ono to nebude tím, že Vinohrady ani Smíchov nejsou mezi Karlínem a centrem.
Také pamatuji ty doby a neuvědomuji si, že by platil zákaz jízdy kol v centru.
Ono to nebylo IN a neexistovaly neziskovky, které z toho žijí a kalí vodu cyklojízdami apod.
V tý době toho nebylo....
Třeba kola.
Nedávno jsem se v diskusim ( na Prahou na kole )setkal s argumentem, že v té době značka zákaz vjezdu všech vozidel " neplatila pro kola", protože v té době byli cyklisté údajně " pod rozlišovacím prahem zákona " :)
A od té doby ten cyklista tu značku vnímá tak " že pro cyklisty " tak docela neplatí" :D
Takže je možné, že k "zadržení a otočení příslušníkem SNB" došlo na základě obyčejné značky B1 :)
Tady to máte v reálu
http://www.prague-escooter-tours.com/en/
Ty jsem viděl v pondělí u Národního, dokonce bych řekl že tu asiatku přímo, ale napřed jelo takových 5 koloběžek s tlustými koly, jako od kolečka a pak tak po pár minutách tři toho typu z tvého linku.
Ty tlustokolky na silnici normálně mezi auty s rychlostí aut cca 40kou .... čili věc kterou bych na chodník nepustil ani náhodou....
Jinak klasika, snadno dohledatelná, snadno lapitelná a pruditelná forma podnikání, ale městská policie raději kontroluje v Podolí na páteřní cyklostezce , jestli lidi nejedou na kolech " nebezpečně skrz benzínku" a magisrát Praha se zapojí tím, že polepí půl Prahy mrakem zákazových značek....