Byl bych rád, kdyby se zkušení uživatelé podělili o své zkušenosti a těmi méně zkušenými. :-)
Právě před chvílí jsem exportoval asi 8 tras na následující prodloužený víkend (ne všechny pojedu, některé jsou záložní varianta) a dostal jsem se do situace, že v navigaci jsem měl na pohled 8 stejných souboru a až podle mapy jsem je musel popsat. Přitom jsem samozřejmě v počítači měl jednotlivé soubory pojmenované.
Je to normální nebo se to dá nějak obejít, aby se zobrazil i nějaký název a na první pohled bylo jasné, co která trasa znamená?
Asi záleží co přesně máš za mašinku ;-) Třeba můj Oregon 650 to sice defaultně ukládá v podobě těch klikyháků (datum + čas), ale potom se to přímo v něm dá dodatečně v pohodě přejmenovat.
Pokud to ta Tvoje neumí, tak ten příslušný GPX soubory natáhnout v počítači do MS nebo BC, případně nějaké utilitky, tam to přejmenovat a nacpat zpátky do Garmina...
A opravdu ne, pouhá změna jména souboru to neřeší, to info je přímo v něm ;-)
Mám Oregon 300.
Samozřejmě si to můžu v navigaci dodatečně pojmenovat, jak chci. Ale myslel jsem to tak, že soubor zkopíruji včetně názvu.
Tak teď Ti nějak nerozumím...
jj, taky jsem s tím bojoval. Řešení je jednoduché.
Soubor před nahráním do navigace v nějakém manažeru otevřeš klávesou F4 pro editaci a vložíš tam svůj název trasy, který se ti potom objeví na seznamu tras. Na obrázku (pokud se povede vložit) je to to "16 03 26 Sobkovice".
Před úpravou mezi těmi menšítky, většítky, lomítkem a dvojím "name" nebylo nic.
Jé, Ubuntu, z tebe by měl můj potomek radost stejně jako ze své babičky, ta ho také používá.
Moje máma na něm jede taky :-)
nějaký tip na jednoduchou aplikaci pro android (i když pro blackberry 6 by byla lepší :-), která by dokázala vést podle gpx trasy, náhodou nemáš? :-)
mapu bych nepotřeboval, stačila by čárka s naklikanou trasou a bod, kde zrovna jsem :)
....to slyším poprvé :-O Já plánuju převážně na GPSies a pojmenovaná trasa se po stáhnutí jako gpx soubor zobrazí a uloží i s pojmenováním (Garmin Oregon 450)vždy.
1)Na portále mapy.cz : na volbu začátku a konce používej kontextové menu „Naplánovat trasu odtud” a „naplánovat trasu sem”. Kontextové menu vyvoláš pravým tlačítekm myši.
Až budeš se zobrazenou trasou spokojený, použij volbu „Exportovat GPX”. Vznikne soubor export.gpx .
2) V aplikaci Garmin BaseCamp: Kliknout na knihovnu „Moje sbírka” a založ „Nový seznam”, který můžeš pojmenovat podle libosti. Klikni na nový seznam.
V menu aplikace BaseCamp Soubor > Importovat (vyber soubor export.gpx).
Naimportovaný soubor je ve tvaru „track” a má typicky jméno „1” (podle prvního trackpointu)ale potřebuješ ho ve tvaru „route”. Klikni na importovaný soubor. V levé horní části přejmenuj název na nějaký logičtější. V dolní části klikni na „Vytvořit trasu…” a na dotaz na maximální počet pomocných bodů zadej hodnotu 240 (Tvůj Oregon umí max. 250). U vzniklé route použij profil aktivity = přímý.
Abych za prašných dní zbytečně nepoškrábal displej, vozím s sebou plastové, dotykové pero.
Do trubky od řidítek jsem napchal takovou tu umělohmotnou pěnu a do ní zapíchl to pero, takže ho mám stále po ruce, spíš tedy pro složitější, mnoha-dotykové operace.
Na displej hlavně ještě před prvním šáhnutím dávám ochrannou folii (kupuju na Ali pro NTB, nebo tablet a nastříhám). Jak se jednou displej podře, už je to nafurt. Folii po čase vyměním a pořád je to jako nový.
Tu fólii dáváš na Garmina? Já jsem si myslel, že většina Garminů má odporovou dvojitou dotykovou fólii, která se prstem promačkává na sebe. Přes tu se snad ochranná fólie nedává. Nehledě k tomu, že větší problém než poškrábání je asi vymačkání té odporové vrstvy.
Ty novější modely mají už kapacitní vrstvu ;-)
A ten kapacitní touchscreen funguje i v dešti? Já jsem loni jel v Alpách v bouřce dolů, Garmin měl display celý zalitý vodou a skrze 1..2mm vrstvu vody jsem to v pohodě ovládal. Samozřejmě kapacitní touchscreen je citlivější a dovoluje dvojhmaty. Asi je vždy něco za něco.
Nevím, v dešti jsem s tím venku ještě nebyl... A ve vaně jsem to taky s sebou ještě neměl O:-)
Ty trefíš do vany bez navigace?!?
A máš vůbec doma vanu?!? :o)))
Jo, je to jak u navigaci v aute, tuka a ryje se do displeje. Akazdej ten rejpanec pak uz je tam nafurt. Folii mam na vsech tehle hrackach a funguji bez problemu. Poskrabou se, vymenim. A porad je to jako nove. Tuhle folii mam i na tachaku na kole. Po case se to "plexi" poskrabe a oslepi. S folii ani nahodou.
Zeptám se asi jako blbec. :-) Jak to mám udělat, aby trasa v navigaci ukazovala správně začátek a konec?
Trasy naplánuji v Mapy.cz a překopíruji do navigace. Ale každá taková trasa má v navigaci na začátku označení "koncový bod" a na konci "začáteční bod".
Normálně jsem to řešit tak, že jsem před uložením trasu obrátil a pak vše fungovalo ke spokojenosti. Až do posledně, kdy jsem otočil původní poslední dovolenkovou trasu do Varšavy. Ta se přeplánoval úplně jinudy, asi 5km oklikou. Nic přijemného.
Jak to tedy udělat jinak (správně) aby trasa měla správný směr a nemusel nic obracet?
Já používám stejný způsob, nic jsem neobracel a trasa byla vždy tak jak jsem ji naplánoval. S tímhle jsem se ještě nepotkal. Ale je fakt, že už tak půl roku jsem používal pouze trasu jako prošlou stopu bez navigování. Budu to muset vyzkoušet jestli se něco změnilo v mapách.
Jsem zvědavej co na to ostatní co tohle používají.
Teď jsem to otestoval, v mapách vytvořil trasu, uložil ji do garmina, zadal navigovat a jet a normálně mě to najelo na začátek, tak jak jsem naplánoval.
Nenapadá mě jak a proč to máš jinak.
Myslím, že už vím jak to je s tím otočením trasy, alespoň s jednou možností.
Když se při otevření mapy zadá do vyhledávání nějaká adresa (bod zájmu) tak to vyznačí na mapě a pak když se zadá "plánování", tak tento bod označí jako "cíl" a po zadání a pak teprv se zadává místo startu (začátku trasy). Pak je nutné trasu obrátit pomocí šipek vpravo dole pod itinerářem trasy. Po obrácení směru je možné trasu exportovat do navigace a bude správně ukazovat začátek trasy kde ho chceme mít.
Já tenhle postup nepoužívám. Při plánování trasy začínám hned na "plánování" a do pole start si vyznačím skutečný výchozí bod trasy. Pak už se nemusí nic obracet a po transportu trasy do navigace je začátek trasy kde ho chceme mít.
Nic jiného mě nenapadá, jak by mohlo k otáčení dojít.
Smiř se s tím, že Garmin je slušnej tachometr.
Jako navigace stojí za po rd.
My víme, že ho nemáš rád a také ho nepotřebuješ. Na ježdění po asfaltu s elektrárnou na krmení všech těch tvých online hejblat ti mnohem lépe vyhovuje veliký vodotěsný mobil.
Já mám toho Edge 1000 a věřil jsem tomi dost, ale zklamal.
I kdybych tomu odpustil všechny nedostatky, když naviguje vydrží 8 hodin, a pak zdechne. OK, leckterý mobil dřív, ale tenhle Edge nejde nabíjet za jízdy, prostě ten držák to neumožní.
Jinak, pochopitelně, koncepce 10 let zastaralá, včetně rozlišení displeje, ovládání na draka, každej vodotěsnej smartfoun za polovinu ceny umí víc a udělá lepší službu.
Jestli malý nebo velký displej není podstatné, podstatné je, že Garmin je hardwarově zastaralý šrot a sw taky stojí za prd.
Dobrý cyklokomputer, ale na dlouhé cesty, kde se potřebuješ na místě rozhodnout, kam dál, je nepoužitelný.
Popis produktu, specifikace:
Profesionální cyklopočítač s vysoce citlivým GPS přijímačem, barometrickým výškoměrem a bezdrátovými technologiemi WiFi, ANT+ a Bluetooth pro připojení čidel a mobilních telefonů, barevný 3“ dotykový displej; funkce: virtuální partner, intervalové i zónové tréninky, pokročilé plánování tras i tréninků, alarmy, záznam osobních rekordů, výpočet spálených kalorií na základě změn srdečního tepu, automatické nastavení času a časové zóny; jednoduché ovládání, výdrž až 15 hodin při zapnuté GPS, možnost datového propojení s kompatibilními a chytrými telefony, odolnost proti vodě, předehraná cyklomapa Evropy a v balení turistická mapa ČR v měřítku 1 : 10 000. Balení obsahuje hrudní snímač tepové frekvence, nový typ snímače rychlosti a nové čidlo kadence.
Jindro, nekoupil jsi navigaci, nýbrž cyklopočítač. Kdybys místo toho koupil nový model outdoor navigace, nejspíš bys byl spokojen, já nedávno koupil motorkářskou, vyzkoušel jsem ji na své osamělé cestě do Heilbronnu a zpátky, jsem s ní náramně spokojený.
Teď mě tak napadá, když už jsi byl v Heilbronnu a nechtělo se ti dál, měl jsi ještě 35 km popojet na západ a věnovat celý den prohlídce technického muzea v Sinsheimu. Líp by se ti jelo zpátky. Určitě bys nelitoval.
Znám ho, je vidět z dálnice z autobusu, ale na to jsem neměl trochu si to užít, spěchal jsem zpátky domů vybrečet se manželce na rameni, letos jsem ňákej nalomenej, připosranej :-( Musím si to nějak srovnat v hlavě...
Sinheim je videt z dalnice.
Vím o tom museu léta.
Ale co bych tam kurnik delal?
V Passau je největsi museum ceskeho skla na svete, pojedes tam kvuli tomu?
Zrovna ten Sinheim je dost zajímavý.
Také jsem jela podívat do Bernu na výstavu Van Gogha, do Vídeňské Albertiny na výstavu impresionistů nebo do Drážďanského Albertina na Degasovu tanečnici.
Když to někoho zajímá, tak proč tam nezajet?!?
Jo, a v Albi je barák plný Toulouse-Lautreca a v Giverny Monetova zahrada s leknínovými jezírky...
Ale moc českého na tom není, narozdíl od toho muzea v Pasově, a blíž než Sinheim :-)
No, tak můžu bejt rád :-)
Za 14 litrů to umí totéž co hodinky za dvojku, a navïc i naviguje.
Ostatní Garmin modely jsou jen horší, tak chceš řešit? Navigaci?
Tak tu Edge má nejlepšï, z Garminů.
Nemohu doporučit, ale každý ať si nakládá se svými prachy dle uvážení.
Hele, jel jsem dneska dolu podél Rhony, tedy po dálnici, zdá se že i ta státovka bude průjezdná, nápor bude asi ve čtvrtek a pátek.
Trochu se stojí pod Lyonem u Vienne, tam ještě není dálnice tak stojí i státovka.
Lepší by bylo, myslím, přejet v Lyonu na pravý břeh a brát to okreskou. Na čas to vyjde stejně, ale furt jedeš, místo otravného popojíždění. Jsou tam fajn městečka, řetězové mosty. Na státovku na druhém břehu bych to dal už někde u Montélimaru. A pak dolu na Avignon, státovka z Orange na Nimes je zasekaná. Z Avignonu na Auiges-Mortes a pak Sète, je na co koukat.
Dávej bacha, Holanďani co za sebou táhnou chaty na kolečkách jsou všude. .
Nejsem specialista na Garminy, ale že by měl přístroj, který je výrobcem definován jako cyklopočítač, lepší navigační software a databázi, než přístroj určený prioritně pro navigaci, navíc od stejné firmy, to se mi moc nezdá. Ta navigace na motorku byla dražší, než tvoje Edge, Garmin prodává i navigace pro kamiony, karavany a podobně...
Edit.: Nápor ve čtvrtek a v pátek proč? Nápory bych čekal nejdříve v pátek kolem půlnoci...
U motorkových navigací si prý nechávají zaplatit za extra odolnost vůči vibracím, pádům. Prý. A taky, že na motorku je všechno dražší, daň z luxusu. :-)
To mi říkal ten pán z Garmina taky a taky že je lidi často kupují i do Off-roadů.
Fakt je, že je těžká jak prase, přitom baterii má malou, ta moc neváží, takže na té odolnosti asi něco bude.
Spíš by mne ale zajímalo, jestli má Edge a ta moje motorkářská navigace stejný navigační software a schopnosti.
Třeba se pletu, ale pořád si myslím, že kdyby Jindra býval byl koupil třeba toho novýho Oregona, mohl být mnohem spokojenější.
https://www.garmin.cz/garmin-oregon-750t-pro/78549
sw je stejny
Jindra nechce Ordegona, neno jinou 15 let starou trosku.
Fakt mo dnes staci jen mobil
Pro navigování po silnici se sadou powerpacků v brašnách máš jistě pravdu. S jízdou a navigováním v terénu nemáš zkušenosti a přesto zevšeobecňuješ na všechny případy.
Teď jsem se vrátil po týdnu z ježdění po polňačkách. Jezdil jsem podle stařičkého Oregona a celkem spokojenost. Když jsem potřeboval podrobněji studovat mapu, tak jsem vytáhl mobil s mapy.cz. Ale navigovat s ním celý den by baterie nevydržely a na řídítkách v terénu by ten mobil dost trpěl. Garmin je na to stavěný.
Také zevšeobecňuješ svůj způsob "navigace" na jediný možný. Ne každý chce jezdit jen podle šipky, kterou mu bude ukazovat robot.
Já naviguju většinou mapou (papírovou - často si vytisknu jen potřené listy i v různém rozlišení) a mobilem (moc se mi líbí MapFactor Navigator)- obvykle ho použiju ke zjištění, kde přesně sem, a pak se zorientuju podle mapy větší papírový, nebo k určení směru (a pak jedu stejně podle svého plus mínus udaným směrem :) ). Jinak Ď za tohle vlákno, ušetřilo mi dost peněz, uvědomil jsem si, že by mi Garmin byl na nic... (ale nic proti těm, co ho využijí).
Je to marketingová bublina, celej Garmin.
Fakt, hardwarově i softwarově deset let zpátky.
A to včetně těch údajných cyklopočítačových funkcí.
Jinak, k A7, Sluneční dálnici.
Pátek je jasnej, nemusím vysvětlovat, a proč ne o půlnoci ale mnohem dřív, protože Paříž to zabalí po obědě, a jedou na jih.
Proč máš čekat víc problémů ve čtvrtek, spíš než ve středu, vysvětlím.
Holanďané, Belgičané, Němci plus ostatní nefrancouzi ví, ž v pátek odpoledne se stává ze Sluneční dálnice parkoviště, po protože Frantíci jedou na jih.
Tak vyjedou o den dřív, aby se zácpám vyhnuli.
A způsobí masakr ve čtvrtek.
Ideální, pokud jedeš na jih, je po-st. Pokud jedes na sever ut-ct.
V letní sezoně.
Cervenec/Srpen nejsou dobre nikdy
Dík za info, to je tedy věda, my nakonec asi vyrazíme vychytrale až v pátek ráno, máme v plánu jet to minimálně tři dny, tak to jsem zvědavý, tedy, jak dopadneme :-)
Proboha, posuň to na neděli!
Pátek protrpíš v Německu, kromě Holanďanů s karavany ještě jezdí kamiony, a v sobotu budeš poskakovat Francií, i kdybys dal těch 80 éček za dálnici.
Fakt si nedělám srandu.
Neděle je dobrá, protože profrčíš Germanií bez kamionů a pondělí je nejlepší den pro cestu Frankrajchem na jih.
3 dny je tak akorát, já jel 4, ale níž až pod Valencii. Je tu vedro o trochu drsnější než doma, ale žádné extrémy, prostě jsko vždy
Tak by mě moc zajímalo, jestli si už dojel, a jaké to o tom víkendu bylo a jak sis to užil.
Dnes jsme na 40C,zítra prý bude tepleji.. :-=
Tady bylo celé dopoledne příjemných 25 stupňů a odpoledne asi 28. Po těch vedrech paráda a chládek. Ráno jsem se dokonce probudil zimou, poněvadž jsem byl málo přikrytý.
Dnes Garmin uvedl do prodeje nový model cyklocomputeru s navigací Edge 1040 a Edge 1040 Solar. https://www.garmin.com/cs-CZ/p/731136/pn/010...
Zvlášť model solar je zajímavý - má solární sklíčko, které umožňuje přístroji částečné dobíjení.
Pěkné, umí dost, ale solár pro oživení baterie za 4 tisíce není málo.
Za ty peníze... ho rozhodně nepotřebuju.
Ten solar přes sklíčko je taková "cena útěchy". Mám hodinky Garmin Fenix 7 Solar, a jestli celodenní slunění jim přidá 2% baterie,je to moc. Solár u Edge podle recenze vy měl být malinko výkonější, ale zřejmě jen theoreticky
Údaje od Garminu je lépe konfrontovat s nezávislejšími zdroji:
https://www.cyclingweekly.com/products/garmin...
nebo
https://www.dcrainmaker.com/2022/06/garmin-edge...
Dobré je, že jako 1030 mají možnost připojit externí pwb, tedy věc, kterou můžeš a nemusíš vozit, podle délky trasy. To je základní plus protistarším verzím.
Další plus je konektor typu USB C.
Drobná vylepšení navigace a připojení.
Nic, co by mě přesvědčilo, že to chci.
Používám Garmin Edge 130 - na kole, koloběžce i při pěší turistice.
Zajímalo by mě, jestli někdo umí jednoduše dostat GPX do tohoto Garmina.
Postupuji takto:
1. GPX vytvořím na mapách seznamu.
2. Jdu na web https://connect.garmin.com/
3. Naimportuju trasu do Edge 130. Ne fyzicky, pouze se přiřadí k tomuto přístroji.
4. Nabídne se nějaký exe, který o sobě tvrdí, že GPX fyzicky přenese do navigace. Neudělá ale nic, vyzkoušeno na více PC.
5. Opouštím tedy PC/MAC a jdu do apky v mobilu. Tam se GPX přeneslo.
6. Znovu se pokusím dostat GPX do navigace, tentokrát z mobilu. Vybídnu apku, aby znovu přiřadila GPX k přístroji a přenesla ho.
7. Napíše, že GPX bude přeneseno při příští synchronizaci
8. Synchronizaci je nutné spustit ručně z Edge
9. Synchronizace proběhne, ale GPX se nepřenese. Občas je to ještě okořeněno půlhodinovou aktualizací Edge.
10. Opakuji synchronizaci tak dlouho, dokud se GPX nepřenese. Nevzpomínám si, že by to někdy bylo za kratší dobu, než jedna hodina.
11. GPX se přenesla. Otevírám šampus. Ale pouze jedna trasa (jedno GPX). Když chci více GPX, mám smůlu. Jedině původní smazat a absolvovat celý postup znovu s jiným GPX.
Pro srovnání totéž se starým Garmin e-Trex 10
1. GPX vytvořím na mapách seznamu.
2. Připojím kablík do USB a přenesu GPX, kolik se jich vejde
A to je dost dobrý zařízení když to nemá přenos dat kabelem a jen přes mobil.
Přenos a uložení jen jedné trasy je docela šílený, to bych nejspíš v hospodě vyměnil za pár piv a šel si do bazaru koupit něco staršího a funkčního.
Nedovedu si představit nemožnost si naplánovat a připravit do navigace třeba 20 tras, nebo před jednou vyjížďkou si připravit třeba tři varianty pro různé situace.
Je to naprostá katastrofa ve všech směrech. A stála přes 4000,- Kč. Kupoval jsem ji jedině proto, že je malá. Dá se nosit jako hodinky a drží na řídítkách.
A nepomohlo by znovu nainstalovat systémový software nebo tam nainstalovat nějakou vhodnější aplikaci? V nabídce jich mají víc než hodně.
Teď nerozumím. Jaký systémový SW?
V PC/MAC nic nainstalováno nemám.
V mobilu je jejich apka, o jiné nevím.
A v navigaci je firmware. Ten klidně přepálím, ale nevím kterou verzí a jestli to bude k něčemu. A taky je zde velmi reálná možnost, že to navigace nepřežije.
Asi se blbě vyjadřuju, myslím to co umožňuje, že to má správně chodit. Může být, že je to nějak nabourané. Na jednom z předchozích zařízení jsem musel také na radu servisu garmina přeinstalovat na starší verzi a pak znovu na novou a zase to chodilo jak mělo.
Prostě downgradovat firmware (pokud to ovšem dovolí), pak udělat kompletní reset do výchozího stavu, pak provést update na nejnovější verzi... ;-)
Přesně takhle jsem to chtěl říct, takže jsem se zase až tak blbě nevyjádřil :-)
Musím si chytrou větu někde poznačit, mohla by se časem i hodit :-)
Takhle se musí šaškovat jen s těma GPX nebo se vším?
Já jenom, že podle návodu se po připojení k počítači ukáže jako další jednotka, na kterou se pak dají soubory normálně kopírovat/mazat...
A nematláš to zbytečně s tím jejich Connect programem, který je především potřeba k online synchronizacím, cloudovým službám apod.? Oni pak mají i web stránky, kde si ty svoje trasy můžeš zobrazovat na mapě, prohlídnout statistiky atd.
To ale asi už dávno víš...
Já se o nic většího, než je naládování GPX nepokouším. Ale celkové ovládání toho zázraku je hrozné.
Po připojení kablikem se to opravdu chová jako další jednotka. Ale netuším, kam ty soubory nahrát a v jakém formátu.
Můžeš sem vystavit screenshot adresářové struktury toho vehiklu?
Dodám, ale momentálně jsem v práci a o víkendu na cestách.
Asi se ty GPX musí nahrát do adresáře Garmin/NewFiles ;-)
Akorát může ještě nastat problém s tím, že existují dva druhy těch GPX, a to "stopa" nebo "trasa". Oba se chovají trochu jinak, podle jednoho se dá dokonce navigovat, ten druhý naopak ukazuje pouze čáru na mapě...
Samozřejmě se to dá mezi sebou konvertovat, jsou na to nástroje.
Asi, nebo určitě?
Mluvil jsem s člověkem z Garminu a ten taky tápal. Podle něho musí být soubory v nějakém interním formátu, GPX neumí. Ani takové, ani makové.
A když jsem se pokusil najít v navigaci nějaké GPX, nenašlo to nic.
Vzhledem k tomu, že po nahrání těch GPX souborů z počítače se ta potvora musí ještě zrestartovat, tak předpokládám, že ten adresář je jenom rádoby "dočasný". Nějak si to odtamtud načte, převexluje do sobě srozumitelné podoby (třeba to i pak někam ukládá, ale už jinam a v jiném nestandardním formátu), a pak to z toho NewFiles smázne...
Vyzkoušej to s klasickým GPX, který Ti vyplivnou Mapy.cz, po naklikání nějaké trasy, podle mně by to mělo fungovat.
To by stálo za pokus. Napíšu, jak to dopadlo.
Jardo, si génius. Funguje to přesně tak, jak si předpokládal. Díky moc. :-)
Normálně přenesu kablíkem soubory GPX (a může jich být více) do Garmin\New Files.
Odpojím navigaci. Neříká nic, jenom pár sekund nereaguje a displej zůstává ve stavu nabíjení.
Pak se přepne do normálního režimu, restart nepotřebuje. A trasy jsou tam. Zázrak. :-)
GPX z NewFiles zmizí.
Ted by mě ještě zajímalo, jak jednoduše smazat všechny trasy najednou. V adresářích.
A kde jsou skutečně projeté trasy, které zaznamenává navigace.
Ale to už jsou drobnosti, bez kterých se obejdu.
No, zrovna na to o NewFiles a následném restartu jsem natrefil na nějakém zahraničním webu ;-) Ale tu omáčku (a i ty nepřesnosti) jsem k tomu pak zplodil už já ;-)
Ohledně mazání všech tras najednou momentálně nevím...
Projeté trasy taky teď netuším, zkus ale prolézt všechny adresáře, možná tam někde natrefíš na soubory TCX nebo spíše FIT.
Večer se mrknu na svůj Oregon. Je to sice trochu jiná kategorie, ale tyhle základní věci by to mohlo, možná, mít podobné.
Je fakt, že jsem nikdy pořádně nezkoumal jak ta krabička s daty opravdu zachází... Vždycky jsem nejdříve tu čerstvě projetou trasu uložil pomocí funkce v menu, z toho pak vznikl soubor GPX, případně i FIT.
Takže kam a jak si to trasu ukládá předtím než dojde k jejímu konečnému uložení do mnou určeného souboru fakt netuším...
No, tak jsem se k tomu dostal až teďka, promiň...
Aktuální projetou, ale ještě NE-uloženou, trasu si ten můj Oregon ukládá do adresáře "g:\Garmin\GPX\Current\" do souboru, kupodivu :-), Current.gpx.
Po jejím uložení se pak objeví nový soubor GPX v "g:\Garmin\GPX\". Mně to bez ptaní udělalo soubor "Prošlá trasa_2022-06-17 18.48.04.gpx". Dá se to dodatečně přejmenovat...
Při tom ukládání se mně to ještě ptalo, jestli chci tu aktuální trasu smazat... To pak vymaže ten soubor Current.gpx, ale ten nový tam samozřejmě už zůstane.
Když nedáš vymazat, tak ty další nově prošlé trasy se stále připojují do jedné trasy.
Zacina nova era moji navigace. Dlouho lezela v zastrcenem supliku, kteremu jsem se vyhybal obloukem. Myslenka na krizovou cestu ladovani Garmina me vedla k tomu, ze jsem ji pouzival jen v nezbytnych pripadech.
Abych spalil mosty s minulosti a zrusil vsechny neblahe asociace, nasadil jsem na Garmina silikonovy obal jine optimisticke barvy a pln nadeje hledim do budoucnosti.
Je krasna, je jina a jiste spolu zazijeme mnoho dobrodruzstvi. A po Jardovi pojmenuji syna nebo dceru. :-)
Den prozreni jsem si zapsal ozdobnym pismem do kalendare a kazdym rokem o pulnoci tohe dne ucinim magicky ukon.
nestačil by pes?
takhle, kdo si myslíš, že je vždycky šťastný když tě vidí?
Dcera???
Syna nemám....
Zkoušel jsem to s Terezkou - koupil jsem ji krásnou bundu. Ale moc to nefungovalo. :-(
Tak se od té doby raději držím při zemi.
>>>Dcera???
Mám kamarádku a říkáme jí Jarda.
Jmenuje se snad Jaroslava nebo Jarmila, to nevím. Letenku jsem jí ještě nekupoval. Tam vždycky pravda vyplave na povrch. :-)
Nevím, jak to má konkrétně 130, mám Edge 530.
Projeté trasy jsou v složce Historie. Ale po ukončení jízdy a uložení se také automaticky přes BT uloží do telefonu do Connectu (jde i přes Wifi) a z něho do Connectu PC v počítači.
Přenášení tras vytvořených v Mapy:cz z mobilu:
- otevřu trasu v mobilu
- dám exportovat
- vyskočí hláška Export GPX
- dám otevřít
- otevře se Connect
- vyberu druh trasy, je dobré asi 15s počkat, někdy to jde třeba až na podruhé,
- trasa se otevře v Connectu, než ji uložím, tak ji pojmenuji nebo se dají zadat další údaje
- uložit (kliknu na hotovo)
- odeslat do zařízení (tečky vpravo nahoře)
- zobrazí se zařízení nastavené v Connectu
- potvrdím
- trasa se nahraje do navigace, je to automatické, ale když to chci rychleji, můžu i synchronizovat ručbě
Ale to jsem ti psal hned že přenos kabelem je na dvě kliknutí a otázkou pár vteřin.
Z tvé reakce jsem měl dojem, že to nemá možnost přenosu dat kabelem.
Akorát, že se musí vědět kam co nahrát ;-) V návodu tohle ale vůbec není, jak jsem tak zběžně koukal. Garmin prostě nutí lidi používat především ten jejich Connect...
Já konkrétně jsem se mu vždycky snažil pokud možno vyhnout, protože je to taková příšerná neohrabaná obluda. Hlavně mu vždycky všechno strašně dlouho trvalo :-/ Což sice nemusí být nutně problém toho programu, ale v průběhu let mně to štvalo u několika různých krámů od Garmina, takže bych to nakonec stejně svedl na něj...
Také ho nepoužívám a když jsem doma u počitače, tak jedním kliknutím stáhnu trasu do jednoduchého MapSoursu a druhým kliknutím do navigace, záležitost dvou vteřin.
Když nejsem doma a MapsSours není, tak to přenesu napřímo do navigace, ale abych pak tu trasu snadno našel, tak musím otevřít soubor a přepsat název trasy na nějaký svůj, protože při přenosu to přiřadí svoje označení, co se blbě hledá v množství tras co tam mám.
Perly, kterými se Garmin blýskl v této navigaci.
Automatické vypínání. V modu navigace se během jízdy celá navigace vypne. Hodí hlášku a asi 15s odpočet a pokud nezareaguji, mám smůlu. Tohle dělá každou půlhodinu. Kdo bude usilovně hledat na netu, přijde na to, jak tuhle perlu vypnout. Ale s některou další aktualizací se zase sama zapne.
Zoom mapy. Odklonil jsem se od trasy a čára zmizela. Tak bych rád změnil měřítko. Ale ouha, jak na to? Ono to jde, ale přijít na to není jednoduché.
Když jedu, tak jedu a nemám zájem zabývat se slabomyslnýmy duševními pochody "odborníků" z Garminu. :-(
Na druhou stranu ale musím uznat, že když ta navigace funguje a nic po ní nechcu, jede se podle ní dobře. Až tedy na tu výdrž, celý den nevydrží. :-(
Abych nezapoměl. Perla č. 1 je pro mě nabíjení této navigace.
Je večer, postavím stan a jdu spát. Nejdříve ale připojím k powerbance elektronické vehikly, aby se přes noc nabily.
Mobil, foťák a navigaci Garmin Edge 130.
Mobil je ráno nabitý, foťák taky ale navigace je zcela vybitá. Večer nebyla, ráno je. Záhada.
Problém je v tom, že navigace se v noci opravdu nabije. Ale v tu chvíli přestane odebírat šťávu z PB a ta se logicky vypne. Slavný Garmin se ale nevypne a do rána se vybije na nulu.
Takže nezbývá, než se v noci budit a kontrolovat stav nabití. A ve vhodný okamžik milého Garmina vypnout.
Tak ono tohle zařízení není primárně určené jako běžná navigace, ale je to pro sportovní tréninkové účely.
Zřejmě bys potřeboval a mnohem lépe využil běžnou navigace a tenhle "tréninkový" speciál.
Máš pravdu, není to navigace ale cyklopočítač s navigací.
Ale navigovat to má umět.
Větší navigaci od Garminu mám. Ale potřeboval jsem něco menšího o velikosti hodinek.
Upřímně řečeno, když jsem tuhle navigaci koupil poprvé, tak jsem ji po týdnu zase vracel. Tehdy jsem vůbec nepřišel na to, jak do ní naládovat trasu.
Asi po roce problémů s větší navigací jsem tu malou koupil podruhé. To už jsem věděl, jak na to.
Další už kupovat nebudu, doufám. Určitě ne od Garminu. :-(
Zkus ty hodinky.
Mám Fenixe 7, fakt umí všechno co navigace, a navíc už měří i slušně tepovku na zápěstí, předchozí verze dávaly hausnumera.
Navigovat taky umí, a mapy to má co si zamaneš.
Pro mě to má zásadní problém, nevidím na nich nic, nestačí brejle, potřeboval bych lupu, ale mladší oko si poradí...
A k čemu to tedy máš, když na to nevidíš? Aby ti vibrovaly, když ti někdo volá na mobil?
no, ty číslíčka přečtu, mapy ne.
Ty hodinky zobrazují nejen volání, ale i sms, emaily, zpravy z whats upu a telegramu, podle toho, co si nastavíš. Potichu, zavibrováním zápěstí. To se občas hodí, ale to samé dá i navigace,když ji s hodinkama spáruju, tak na kole nic moc výhoda.
Tichý budík.
Ten se hodí když ve 2 v noci vyjíždím do Německa, Soňu to nebudí.
Pak ten fit počítač, když hlídáš příjem a výdej, pomáhá to při motivaci. Jako všechny ty fitnes náramky, ale protože 7ky vylepšili to snímaní tepovky, strefuje se to slušně do kalorií.
Jako záznam cesty. Zaznmenávat polohu to vydrží na nabití pár dní, nehrozí, že ti vypadne záznam protože v navigaci došla baterka. Spárovano s Relife to sází na trasu i fotky, mám velmi slušný cestovní deník automaticky.
V posledních měsících jsem se naučil hodinkama i platit. Nelovíš karty nebo mobil z kapsy, nezadáváš pin, pípne to a zaplaceno. Pinem jsou karty pochopitelně v hodinkách zajištěny, ale ten zadáš jen jednou, když je máš na zápěstí. Pk už vědí, že jsou na tvé ruce a pin nechtějí.
Mapy jsou asi jedna z mála funkcí, co na hodinkách, a vlastně ani na garminí nabigaci, nepoužívám.
He, málem jsem zapomenul na jednu z nejčastěji používaných funkcí: najdi můj mobil.
Prostě si ho s hodinkama prozvoníš, i když je v tichém režimu. Na mobilu mi chybí funkce - najdi moje hodinky :-)
No nepřesvědčil jsi mne. Koupil jsem si krásné nové ručičkové hodinky. Zjistil jsem, že už stopky ani vteřinovou ručičku ani den v týdnu nepotřebuji. Tak to ukazuje hodiny a den v měsíci a stačí to. Na zbytek je lepší mobil.
https://www.hodinky-365.cz/blog/garmin-fenix-7...
Ty hodinky toho umí opravdu hodně, já ti napsal co využívám. Na ty zprávy na zápěstí jsem si zvyknul už se Sony Smartwatch, ale ty vývoj zarazily. Holka je zase jako všichni mladý na jabko, a taky k tomu má jablkový hodinky snad přes ně i telefonuje, to Garmini zatím neumí.
Soňa nosí mobil v kabelce, a obvykle ho neslyší, takže když je někde v trapu, jediná šance jak se jí dovolat je před hodinky, že jí třepou se zápěstím.
Ale na tohle asi nejsou potřeba Garminy, stačí nějaký smartwatch za pár tisíc.
Hmm, ten Garmin se asi už opravdu zbláznil... Hodinky, kde jejich ceny začínají na 17k Kč a končí až na skoro 33k, to snad nemyslí vážně :-O
Za to pořídím už opravdu slušný notebook, resp. pěkný lehký ultrabook, např.... A bude to mnohem užitečnější krám než pitomé hodinky...
Akorát si ho nedám na zápěstí, no :-)
Kromě obtížně použitelných map je cena hlavním nedostatkem všech hraček od Garminu.
Prostě USA moloch firma, tak jako Apple a další. Věci od nich nikdy nebyly za "normální" ceny...
Tak držíc se úvodní otázky, jsem zažil, kdy borec z garminu vyexportoval gpx a poslal mi ho. Ale jak ten soubor načíst naimportovat v appce mapy.cz prosím Vás? Na webu jednoduše, ale jak v poli na mobilu v appce, když nejsou data na webový provoz?
načteš to snadno v mapy.cz
V Nástroje a Import v GPX.
To vypadá, že to mobilní aplikace ještě neumí... Možná ale po přihlášení by mohla. Je tam funkce "Moje mapy", třeba by to zvládlo i trasy/stopy...
Nezvládlo.
Experimentálně jsem odpojil mobil od dat a zkusil jsem otevřít gpx soubor. Nabídlo mi to jen možnost otevřít to v OsmAnd, aplikaci mapy.cz ani jsem nijak nepřesvědčil.
Spousta funkcí mapy.cz funguje jen s daty. Ale základní navigace na stažené mapě jde vždy i offline a to je to hlavní.
doporučuju si stáhnout do mobilu Totalcommander pro Android. Lze v něm dělat vlastní asociace.. a pokud se drobet maličko s Androidem rozumíš, tak tímto vyřešíš spoustu bugů, který prostě holt vzhledem k roztříštěnosti verzí a nadstaveb jsou.
TC v mobilu mám, ale aplikace mapy.cz to prostě naimportovat neumí. Jediná cesta je otevřít si web mapy.cz, tam soubor naimportovat, pak ho uvidí i apka. Ale pro tuto chvíli potřebuji data.
návod. Pustíš TC, dš asociace, nové asociace. příponu podle souboru a pak vedel řádečku příkaz je dvojitá šipka...ťuknutím by se ti měl otevřít seznam všeho, co lze asociovat. Tam si najdeš mapy.. pokud mají mapy víc odkazů, vyzkoušíš je postupně. Třeba se některý chytne. Já takhle bojoval s MapFactorem. Na vyšším androidu OK, na nižším nic.. tohle pomohlo.
Díky, tuhle funkčnost TC jsem neznal. Nicméně aplikace mapy.cz se mi v tom seznamu neukázala, jen mapy od google, bikemap, osmand, apod. Netuším jak to funguje na androidu, třeba ta aplikace umí TC říct něco jako: neumím přijmout žádný parametr a nezobrazí se v takové nabídce, protože aplikací se nabízí hodně, ale některé nikoliv.
Děkuju za pochopení a uklidnění, takže přihodím ještě OsmAnd do mobilu pro "jistotu" :-D