Všimnul jsem si toho už napodzim, ale nestihnul vyzkoušet, až dneska.
V podzemním parkovišti OD Chodov postavili boxy na uschovu kol, celkem 4, do každého se vejdou dvě kola. Poplatek za box je 5 Kč za hod, čas je omezen, teď si nevzpomenu jestli na 3 nebo 4, pak poplatek drsně roste. Zvolíš box, naházíš mince, zadáš svůj PIN a box se otevře, strčíš kolo, a zabouchneš, jednoduché jak facka.
Není to určeno k celodennímu parkování, ale na krátkodobé vyřízení nejnutnějšího ve Stověžaté ideální, na metru, kolo v bezpečí.
Zajímalo by mě, jestli i jinde v Praze, či jinýh městech něco podobného je, protože evidentně praktická věc, pro nás, vidláky...
Jo, jako jinde ve světě, i na Chodově se už objevila spousta možností dobití smartfouna, takže rychlonabíječka v kapse se dnes vyplatí a je to celkem řešení i pro tuláka obydlenou Evropou.
Něco podobnýho, ale ne tak vymakanýho, instalovali u nás před Globusem, ale viděl jsem je i v monarchii. V Yorku, asi kvůli historickýmu rázu města, jsou trochu zpozdilí. :-)
To není totéž, ani trochu podobné.
Jde o to, že pokud nechceš ponechat kolo lapkům, musíš ho bytelně přivázat k něčemu pevnému, odstrojit vše, co se dá sundat, a přesto, nemáš, zvlášť u dražších kol jistotu, že když jo neukradnou celé, alespoň ti ho neodstrojí, a takové osazení třeba Ultegra, stojí kolem 30 tisíc a stačí jen klíč a imbusák...
Strčit kolo do plechového kurníku, kde je před lapky kryto a chráněno, je služba, za kterou si rád zaplatím, pokud je obnos přijatelný.
V Hradci už to je delší dobu, na asi 120 kol a na rozdíl od Prahy to je za 5 Kč na celých 24 hodin, pak teprv to je za víc, ale o tom už se tady psalo.
Jo, to je ta obludnost, co žere peníze dańových poplatníků, jak se přes palec dá spočítat.
Pamatuji se, na debaty, kde mě bylo vysvětlováo, že se to nejen uživí ale i zaplatí.
Tak to při 5 koruně nikdy....
Zdá se, že se ten obludný krám podařilo prolobovat do dalšího města:
http://litomericky.denik.cz/zpravy_region...
Tady už přiznávají, že na stavbu jdou dotace. O dotacích na provoz nepíší, ale to přijde.
I v principu je určení věže a těhle boxů jiné.
Věž slouží lidem, co dojedou na vlak (popř autobus) kolo odloží na celý den, a pak se vrací. Tedy dlouhodobé uložení.
U boxů jim spíš jde o to, abys tam kolo dlouho nenechával, odevzdal jim prachy v obchoďáku a mazal pryč. Tak jak jsem nagooglil, jsou první tři hodiny za 5Kč/h dále (max) 12 h už po 30 kč/h, pak penalizují 500 Kč.
Takže to, že náhodou to je u metra je od nich zřejmě celkem nežádoucí bonus. Když jsem googlil, našel jsem, že i tuhle věcičku někdo profi vyrábí, a píše tam, že to má i zásuvku na dobíjení mobilu.
Toho jsem si všimnul na Chodově taky, píší tam něco o zásuvce uvnitř boxu, hledal jsem ale nenašel jsem jí. Možná jsem slepej, možná tam není nainstalovaná. Na dobíjení mobilu asi nepraktické, ale na dobíjení elektrokola by to bylo dost fajn, to jistě.
Jak moc se to využívá neumím posoudit, nejsem tam tak často. Včera nebyla obsazená ani jedna kóje. Ale to tam bylo i dřív, bylo tam stání pro kola, ale taky věčně prázdné.
Poměrně nepraktické je, že na boxi zvenku nepoznám, je-li obsazený nebo ne, musím k tomu displeji, chtít dát uložit kolo, a pak mi to teprve zřejmě napíše "sorry jako". Taková červená žárovička, jsem obsazený, by celkem ušetřila trochu času.
Vím, že asi před rokem někdo tady něco o podobných kurníkách na kolo psal, že by chtěl rozjet výrobu, jestli tohle je výsledkem nebo nikoliv, netuším.
V Praze, kde je cyklistů jako šafránu, by to mohlo fungovat.
Ad: zásuvka v boxu. Máš ji nafocenou na druhém obrázku v úvodním příspěvku.
Jsem slepý, já to nevidím ani na obráxku, ale věřím ti, příště to prohlídnu zevrubně a zjistím, jestli do toho jde i proud...
No přeci úplně nahoře v tom boxu.
Tyhle boxy, co jsou v garážích, mají možnost nabíjení elektrokol.
Stejné boxy jsou i venku před vchodem, tam se ale elektrokolo nabít nedá, tam je jen USB.
Máš recht, já čuměl po stěnách nenapadlo mě koukat nahoru.
To je mírně nepraktické, pro baterii, protože to chce vozit delší kablík, ale zaplať pánbůh za to. Jsem zvědav, kdy to cyklouni a elektrocyklouni objeví, protože je to praktická věc, za 3 hoďky je nabito do plnejch
No, nevím, já v tom kolo nenabíjela, protože jezdím za svý, ale připadá mi, že to umístění je rozumné. Prostě zdířky na elektriku integrované nahoře, pod nimi přihrádka na ty divajsy, co bys chtěl nabít...no a kus káblíku na nabití baterky, to je detail.
Jinak, na tom odkazu na výrobce si najdi mapu, kde už to je. Naposled instalovali v Berouně, rozmáchli se docela velkoryse. Placeno městem z nějaké dotace na něco jiného, nicméně mě osobně to nevadí, jak si to udělali.
http://berounsky.denik.cz/zpravy_region...
Já už na baterie taky pár let nejezdím ale pro nabíjení by zásuvka jistě byla dobrá spíš u země.
Ono nestrkáš kánl rovnou do batetie, ale používá se nabíječka, to není adaptérek jako na mobil, ake mrcha, co váží kolem kila,podle typu baterie. A ta má na jednom konci káblik do sítěa ba druhém do baterie, pokud nedosáhneš, musíš vozit prodlužovačku. A to přitomhle elegantním řešení by byla trochu škoda.
Si pod to kolo podstavíš špalek, když máš krátký káblík, no.
Normálně lidi berou do hospody celou baterku, když mají holt krátkej šlauch:-))
Dobrej nápad, ať si s sebou elektrocyklisti vozej špalek.
Ono jde zřejmě o to, že ty zásuvky jsou určené k dobíjení těch elektrohraček, a ne akumulátorů ekola. Pokud ovšem mají sloužit k nabíjení akumulátorů, pak jejich umístění navrhoval někdo, kdo má s ekoly podobnou zkušenost jako ty.
Jindřichu, mají to prostě uděláno tak, že je tam jeden integrovaný panel na nabíjení, připravený na dvě varianty.
Pokud je ten box napojen na solární panel, tak to pouští jen do USB. Ale když to třeba přemístí (což jde velmi snadno) a napojí na rozvodnou síť, tak to můžeš použít pro nabíjení baterky ekola. V tom je ta variabilita:-))
Jo, pak místo špalku prodlužovačku, a bude to fungovat, i když při troše snahy, to mohlo jit bez ní.
Ale to mě tak netrápí. Pro mě limitující je skutečnost, že netuším když vyjedu, jestli bude nějaký box volný, nebo ne. Pro praktické využití je to pro mě "totální" limit. Pri projíždce, ok, bude, nebude, nešť.
To, že než si pohraji s displejem, že se nedozvím, jestli je box volný je celkem maličkost, co se dá řešit snadno, šlo by samozřejmě řešit i to zamluvení si boxu, softwarem.
Prostě připojím se na aplikaci "můj cyklobox" objednám na určitý čas a zaplatím kartou předem.
Na internet tyhle boxíky stejně budou muset být připojeny, kvůli Andrejovi.
Jinak raději pojedu na Veteránovi a zamknu ho k zábradlí.
A nechtěl bys od toho už nějak moc, předem si to zamlouvat stání pro kolo po internetu? Vždyť je to jen bouda pro kolo a ne stůl s obsluhou v hospodě.
Takhle, vem to tak. Jedu do Prahy, potřebuju si tam něco vyřídit. Na silničcce to v Praze moc extra lábuž není, tak zajedu na Chodov, tam kolo připoutám v podzemní garáži k zábradlí, přezuju se, a jedu do centra metrem. Vždycky jsem se vrátil ke kolu v naprosto nedotčeném stavu, protože zdálky i zblízka působí nepříliš vábně (statně i ty jsi se poškleboval tý barvě).
Bylo by fajn jet na Zelenáčovi, pčeci jenom sviští líp, ale toho tam zamčenýho bez dozoru 3 hodiny mám strach nechat. Tenhle Box je pro mě ideálním řešením.
Má to ale to ALE. Co když přijedu, a všechny boxy budou obsazené? Budu to riskovat a zamknu ho jen tak k zábradlí? To raději vyjedu na Fialovém ďáblu.
Taková jednoduchá appka by můj problém vyřešila snadno. Vyjíždím, vím že budu za hodinu u boxíku, tak si oředobjednám box na tři hoďky, zaplatím, a jedu v klidu bez starosti, jestli kolo schovám nebo ne.
Ono to není až tak složité takovou apku zprovoznit a byl by to výrazný bonus pro uživatele. Když teda už ty krámy budou kvůli tomu EET on-line tak jako tak.
Navíc, taková appka by celkem dobře umožnila on line sledovat využití boxíků a tím efektivně pracovat na jejich rozmísťování. Nedělal jsem žádné výpočty, ale pravděpodobně, při té jejich drsné cenové politice, by se to mohlo snad i zaplatit. Jen třeba u té zásuvky na dobíjení elektrokol by tam chtělo dát asi nějaký ten turniket na bůra, to by asi technický problém nebyl. A podle atraktivity a obsazenosti by pružně šlo i stanovovat cenu za použití boxíku podle časů, nebo i dní. Není důvod aby boxík stál přes noc prázdný, třeba by se někomu hodilo tam strčit kolo jen na noc, bez brutálních příplatků za překročeníé času, ve vyhrazebém časovém limitu.
Možností je řada, pokud už to jednou je na té síti.
A to vše za bůra na hoďku?
Na letišti si můžeš online objednat parkovací místo. Ale musíš zaplatit celodenní sazbu. Takže když to uděláš online nezaplatíš 590 ale jen 540 Kč. Což se ti vyplatí v případě, že hodláš stát na normálním krátkodobém letištním parkováni bez online rezervace 11 hodin. To bys pak na tom online celodenním parkovném ušetřil celých rovných 10 Kč:-))
Co do toho motáš letiště, to je úplně něco jiného a s věcí to vůbec nesouvisí.
Pokud je ten krám jednou připojen na internet, a to musí, nebo bude muset být
(zřejmě teď už je to nějaké vachrlaté, protože to bere hotovost aniž by to vydávalo jakékoliv strvzenky, 30 litrů pokuty, ono je to přejde pomáhat cyklounům :-))
tak už je to věc jen softwaru, který by snad nemusel být až tak složitý.
Funguje to na vlaky, autobusy, vstupenky do divadla, na Eifellovku, všechno si můžeš objednat, zabookovat předem, a předem i zaplatíš, žádný objev Ameriky.
Věc která funguje, tak proč by nemohla fungovat na rezervaci času v boxu. Abys po sobě nerezervovala třeba 8x3 hodiny po pětikoruně a nezablokla si box pro sebe natrvalo bez progresivní platby lze snadno softwarem ošetřit.
Říkám, já bych byl pružný i v sazbách, tam kde je velká poptávka, tedy nejen lokality ale i určité hodiny a dny, ceny bych zvyšoval a tam kde je nízká zase snižoval, aby docházelo k finamnčně optimálnímu využití boxů. A když by přesto poptávka rostla, přistavím další, a tam kde se to nerentuje, je zruším.
Možná to nevíš, ale takhle pružně pracují třeba s cenama benzínu na čerpadlech na něměckých dálnicíc. Mění se v průběhu dne, v noci, když jsi odkázaná jen na to dálniční čerpadlo, tě pěkně osolí. Ono to nejsou žádné drastické výkyvy, ale v těch objemech i centy hrají roli.
Všechno by se muselo propočítat, ale on-line informace jsou vždy o dost pružnější, než když tam jednou za týden přtijde strejda vybrat kasičku...
Ajta!
A už tu máme třicet litrů pokuty:-))
Tak ještě jednou dvakrát to vzpomeň a můžeš se s boxy rozloučit nadobro:-))
Třeba si bude moc zažádat o prominutí, jako já.
Mě poníženou supliku sepsal účetní, přeposlal jsem to bez toho abych to četl, moh bych se nasrat víc než za 30 litrů.
A teď budu čekat, jestli mi prominou, že u mě bylo vše v pořádku, ale v zákoné lhůtě jsem jim neohlásil, že je všechno v pořádku.
Pokuty v tisících jsou neúčinné, chce to začít rovnou od 30ti, všichni kradnú
Na chudý lidi musí být přísnost! Jen to dělá disciplínu a znáš přece jak dopadnou vojáci bez disciplíny... Pak bys nemohl jezdit přes Karlák. Ještě bys měl být tomu finančáku vděčný. :D
Můj správce daně, tedy bezprostřední úřad, je fajn, teda ty dámy tam. Pokyn "chovat se jako prase" přišel zezhora.
Protože těch "hříšníků" budou tisíce, po 30 tisících, to už nějakou pětku hodí. A taky naserou dost voličů, skoro jako by to byl záměr...
Hlavně prosím tě, než ty "hříšníky" zahlásíš někde na ministerstvu, tak si přečti:
112/2016 Sb. par 12 Tržby vyloučené z evidence tržeb:
-prodej zboží či služeb prostřednictvím prodejního automatu.
P.S. Na veřejném záchodku taky účtenku nežádej:-))
To je teda šlendriján, snad to dá Andrej do kupy,
Jinak stvrzenku mi musí vydat i automat, protože když při služební cestě zaparkuji auto, platím v automatu parkovné, možnost tisku stvrzenky tam je, dám to do nákladů. Podobně chci dát do nákladů i parkovné za kolo, a odečíst si DPH. Stvrzenku to vydat musí umět, soudím.
Jinak neobtěžuj se na mě s čísly vyhlášek, číst to nebudu...
Tvoje představa, že by ti mělo být všechno k dispozici 24 hodin denně on-line, je bezesporu velmi pokroková. Proč tolik nadáváš na Babiše? Vždyť on chce úplně to samé, co ty.
Dovolím si znovu postovat příspěvek, který mi Jindra smazal.
Už je to dávno, ale byl to Jindra, který se tu bil v prsa a napsal památnou větu: "Hluboce s Vámi nesouhlasím, ale budu se bít za to, abyste svůj názor mohl projevit."
Než mi příspěvek smazal, měl pět plusových bodů, nebylo v něm nic sprostého, vulgárního, ani oplzlého.
Pokusím se, aby bylo opakování alespoň v principu stejné:
Pochválil jsem ho, jaký je pokrokový, když chce, aby mu byly 24 hodin denně k dispozici všemožné služby on-line.
A zeptal jsem se ho, proč tolik nadává na Babiše, který chce v podstatě to samé. (to je všechno, děkuji za pozornost :-)
Dobře, ponechám ti tady ten tvůj zbytečný osobní útok, který se ani zdaleka netýká problematiky cyklistických boxů na Chodově, ani úschovy kol obecně.
Nechť si každý udělá závěr sám.
Děkuji :-) vlastně co to plácám, ty bys měl děkovat mně, že jsem ti umožnil napravit tvou, jistě neúmyslnou, chybu :-)
Problém je v tom, že to obchodní dům Chodov provozuje jako službu pro své zákazníky a ne jako PR cykloparkoviště pro Středočechy, kteří dojíždějí do Prahy :) Také si myslím, že když to dávají za bůra jako bonus zákazníkovi, tak to asi k síti ani připojené mít nemusí. To vykáží stejně jako to všimné za úklid na záchodcích. Tam se také vybíra "do klobouku" a Burešovy účtenky nedávají.
Je mi to jasné, P+R to není už díky té progresivní sazbě. Ale na druhou stranu, co když tam pojedu na kole utratit své kapesné, a ono prd, budka obsazená. Tak na Chodov nepojedu a bude.
Správnej cykloaktivista by se měl ozvat, parkování auta je tam na dvě (možná tři) hodiny zdarma, ale za kolo platíš už od první hodiny...
Na ty hajzlbáby si doufám Andrej posvítí, slíbil 18 miliard, a ty se jistě válej na těch hajzlících :-)
Jo, když chceš kolo parkovat v boxíku, tak si připlať. Když si ho přivážeš ke klandru, tak to máš zadarmo dokonce furt, ne jen tři hodiny:-))
Budeš si asi muset vozit na kole vlastní cykloboxík:-))
Tak se vrátíme k podstatě věci.
Boxíky jsou dobrá věc, pro mě cenově přijatelná, s tím problém nemám. Problém je ten, že boxíků je jen pár, na Chodově snad celkem 8, a nevím, jestli až dojedu na určené místo, boxík bude k dispozici.
Tenhle problém řeší zřejmě každý, kdo uvažuje o využívání takového boxíku.
Tak mě napadlo, že kdyby se udělala nějaká apka, mohlo by se všechno, mimo jiné, obsluhovat on-line, zvýšit tím uživatelský komfort a kromě toho získávat velmi cenné informace o využití boxíků, které by umožnili efektivnější výběr parkovného a rozšíření služby.
V dnešním světě celkem banální záležitost.
Nějaké rádoby vtipné úvahy, o tom jak bych si to představoval za 5 korun tady nejsou na místě.
Trochu věc vylepšit, zdokonalit, a nemusela by být dotovanou záležitostí, ale mohla by si na sebe vydělat.
Já samozřejmě náhradní řešení mám, nemusím si s sebou tahat vlastní box, když bude boxík, plnej, zajdu za klukama od myčky, dám jim na pivo, a oni mi Zelenáče pohlídají, zatímco budu pryč....
Nemyslím si, že je to blbej nápad, ani extrémně nákladnej.
Poradím ti snadno naprogramovatelnou appku, v Práglu snadno realizovatelnou. Nebude sice úplně zadara, ale spolehlivá službička holt něco stojí.
Vezmeš nějakej svůj vyřazenej, ale přesto funkční telefon, vrazíš do něj simku s minimálním kreditem, pro udržení funkčnosti. Pak schrastíš nějakého bezdomáče z okolí Chodova. S ním se dohodneš, kolik krabicáků od tebe bude chtít měsíčně za držení pohotovosti.
No a pak před odjezdem z Perly ho aktivuješ, ať očíhne, jestli je nějaký box volný a když jo, ať ho i bez kola zamkne. A až přijedeš, máš kolo kam ubytovat.
Náklady nevelké, jistota úměrná výběru bezdomáče (to umíš) a ještě někomu uděláš radost...
Rondo, to je přeci debilovina, a ty to víš.
Prostě jako by si někdo dělal před 10 lety srandu z toho, že bude možné si kupit přes mobil, z pohodlí domova, jízdenku z Montpellier do Paříže i s kolem na 6.července na 7:35, a že si bude ve vagónu moci vybrat sedadlo.
Celkem ubohé, Rondo
Stejně reálný, jako to blokování boxu na dálku. Boxy jsou jen čtyři, čtyři maníci si hodinu předem zablokují boxy a ostatní utřou. Bude z toho mrtvá popelnice. Protože na tu hodinu do tvého příjezdu už tam nelze nikoho pustit. Co kdyby do hodiny nevypadnul.
Když si zablokuje box na 11:45, tak v 8:46 už tam nejde pustit nikoho na 3 hodiny, v 9:46 nikoho na dvě hodiny a 10:45 nikoho na hodinu. O těch, co by tam chtěli strávit 4 a víc hodin ani nemluvě:-))
No jo, ale ani v 8:46 tam nemůžeš pustit nikoho na hodinu. Nemáš žádnou záruku, že nepřijde až za čtyři hodiny. Kolo to na ulici samo vyplivnout nemůže.
No a proto by si musel zaplatit celodenní taxu:-))
Jinak by ta appka musela umět vyparkovat v příslušném čase zaparkované kolo a postavit ho bokem někam ke klandru:-))
Jenže ta taxa by musela být reálná, tržní. A to už by bylo výrazně levnější si tam sfrknout tágem :-)
Ostatně soudím, že ta symbolická pětikoruna na hoďku se tam hází jen proto, aby to blázni nezneužívali. Aby si z legrace nezabrali prázdný box, ke kterému nemají důvod se už vracet, protože do něj nic neuložili:-))
Rondo, vždyť když tam dojedou čtyři maníci, a to kolo si tam strčí, ostatní taky utřou.
Nejde o to jen booknout, ale i zaplatit. Progresivní sazbu lze zachovat, abys nebooknul celý den pak lze ošetřit softwarově také.
Vysvětluji, že efektivnímu využití boxů braní ta nepředvídatelnost. Prostě dojedu tam, a zjistím, že mám smolíka. Drahé kolo tam u zábradlí nenechám. Tak tam raději ani nejedu, boxíky jsou prázdné, a moudrá hlava z toho usoudí, že to cyklisté nechtějí a nevyužívají.
A navíc je to dotováno.
Využít stejného principu na bázi tržní, by znamenalo jen o kousínek to posunout tím směrem k skutečné službě a ne pseudoslužbě.
Ano, může se stát, že si někdo předplatí box a nakonec ho nevyužije. Ale to je dočista fuk, protože ten prostor už je placený. Udělám si statistiku s požadavků na rezervaci, zjistím, že poptávka vysoce převyšuje nabídku, a přistavím dalších 10 boxíků, to parkoviště to unese.
Zřejmě z tohoto důvodu se předem nedozvíš (zelené/červené) světýlko, jestli je box volný ale musíš k tomu ovládacímu panelu a zeptat se.
Jinak by provozovatel vůbec nevěděl, jestli o to zájem je nebo ne. Koukneš zdálky, svítí červeně, a to že kdyby svítilo zeleně bych ho tam strčil, se nikdo nedozví.
Prostě jen malinkatý krůček ze služby, která mi je poskytována náhodně a nespolehlivě, udělat službu s plným využitím času toho zařízení.
Nemusí to vydělávat, stačí když se to zaplatí, pak už je to výhra.
Ještě jsem četl pochybnosti, o tom, že se nebude dodržovat režim, někdo tam kolo nechá déle než má zaplaceno, a podobně a tím to celé rozhodí.
To je známá věc ze všech půjčoven, lze snadno ošetřit významnou finanční sankcí v případě nedodržení zaplaceného času.
Jištěno právě tou kreditní/platební kartou, jako když si půjčíš třeba auťák.
Pro případ, že by přestože, přes výraznou finanční sankci, se případy, že je čas nedodržen stávali (a stávat se mohou, nějaká nehoda, zdravotní problém, apod) nechal bych si jeden boxík v záloze volný, jako nouzový, abych nenasral zákazníka, kterému je šumák, jestli ten před ním platí penále, on chce uložit kolo)
Ještě nějaké pochybnosti?
Tohle by mohlo fungovat u dostatečně velkého počtu boxů a skutečně tržní ceně za službu. Něco jako když si předplatím bydlení na druhém konci Evropy. A tři dny předem je stornopoplatek 100%. Prostě jde jen o kšeft a je jedno jestli někdo bydlí, nebo zůstane cimra prázdná.
Na rozdíl od toho jde v tomhle případě primárně o lákadlo za symbolickou cenu "dotované" z tvojí útraty ve kšeftě. Tudíž jim vůbec nejde o tvoji cestu na kole s úschovou na jistotu.
Čili kdo dřív přijde, ten dřív mele.
Řešením by bylo zřídit komerční úložiště kol jako svůj kšeft, pak by s tímhle bookováním určitě nebyl problém. Akorát si teda vůbec nejsem jistej zájmem za ty nepokřivený ceny.
Jinými slovy, snažíš se pro svoji potřebu zdokonalit něco, co pro tvoji potřebu nebylo zřízeno a je pro zcela jiné účely dotováno ;-)
Jindra:
Z mé strany ohledně této služby žádné pochybnosti nevyvstaly. Pochybnosti máš ty a já myslím, že když se spojíš s výrobcem nebo OC Chodov jako provozovatelem, tak to určitě doladíte.
Možná bys mohl pro začátek požádat, aby hned při vjezdu do garáží bylo návěstí o obsazenosti cykloboxů a upozornění, že třeba v těch, co jsou venku před vchodem ještě místo je. Prostě stejně, jako je to s auty, když je parkoviště obsazeno, rozsvítí se nápis "Obsazeno". A ten v tom auťáku je na tom rázem stejně jako ten s tím kolem:-))
A o tom, že ten cyklobox ví, že je obsazený, jak je obsazený a kdy je obsazený i bez připojení na internet, a že z toho lze tahat data a statistiky o využití, není nejmenší pochyby:-))
Nevím Rondo,
nepočítal jsem to, nevím kolik stojí box, ani žádná jiná data nemám.
To že zaplacené nevyužiješ, není třeba penalizovat, prostě nevyužitá služba, jako když si koupíš jízdenku bez možnosti vrátit.
Pak penále za překročení času, musí být nastaveno rozumně, Chodov tam má 500 Kč za každou hodinu po 12té, do 3 hodin 5Kč, pak skok na 30.
Penalizace musí být rozumná, aby tě neodradila (nestihneš, zaplatíš 30 litrú? Tak to ať si strčej za klobouk).
Jo, jde o nepokřivené ceny, nemusí to vydělávat, je to služba zákazníkům, ale nemělo by to žrát peníze.
Muselo by se to celé spočítat, promyslet, vzít do úvahy připomínky, co když. Pak lze projekt navrhnout, protestovat a případně i komercializovat. Nehodlám provozovat cykloboxy, jen jako potenciální uživatel, který má malinko zkušeností s rezervací lecčehos přes internet, nabízím k zvážení vylepšení.
Vysmívat se a blábolit z cesty umí každá tchýně.
U hradecké věže jsi se pozastavoval nad efektivností (kdo to vlastně zaplatí), tady u toho ne ?
Cena samotných boxů, plocha, elektrika, elektronika, net, údržba mechanická i elektronická... Byla by to raketa, že by si o tu bednu nikdo ani kolo neopřel.
Fakt mám pocit, že jsi tady v tom případě maličko mimo, chceš sice reálnými prostředky, ale optimalizovat pro svoje potřeby něco, co není pro tvoje potřeby zřízeno a placeno.
Hele zlato, tu tchýni si nech od cesty, ztrácíš tím zbytečně čas na studium faktů (nicméně je to tvůj čas:-))
http://www.cyklomesta.cz/cms_soubory/aktuality...
Podle té specifikace bys v letošním roce měl dostat appku, která ti zobrazí umístění a aktuální obsazenost:-))
Ano Rondo, u hradecké věže mě celkem jednoduchou úvahou vyšlo, že si to na sebe nemůže vydělat, nejen že se stavba nezaplatí nikdy, ale že bude muset být dotován i provoz.
Ukázalo se, že jsem měl pravdu, i když mě mnozí přesvědčovali, že jsem úplně blbej, a že neumim počítat. A ukazuje se, že v tom byla i nějaká levárna, viz poslední informace.
U těhle kurníků mě to hned tak jasné není, na první pohled se zdá, že to nemusí být žrout dotací a že by se to mohlo nejen uživit, ale i generovat možná nějaký zisk. Ovšem jako kvalitní služba cyklistům, nikoliv show pro voko "koukejte, my pro ty pumpičky taky něco děláme".
A služba, kterou lidé potřebují a využijí, ať klidně generuje zisk. Zdá se mi, že mmezi krasoduchy je tohle slovo řazeno mezi sprosté. Ale ze zisku se platí daně a teprve z těch daním lze něco dotovat.
Prostě projekt kurníků k pronajmutí, by pokud by byl promyšken a dobře realisován, by nemusel nutně být ztrátový.
To u té věže je jasném jen to tak nebylo presentováno.
Zainvestujte 10 mega, ročně pak dejte mega na provoz, a zajistíme uložení cca 120 kol denně.
To je naše nabídka,
A pak už je na zastupitekstvu, jak rozhodne. Zdá se, že se přidali zastupitelé v Přerově a Litoměřicích. Naopka v Hradci je jedna věž navíc, vyhozené prachy a čí, to se teď dohadujď.
Čili ano, dle potřeby ti může správce toho zařízení ležáka vyparkovat. Dostává o tom SMS zprávu. No a až si zase po dvou dnech vzpomeneš, kde jsi nechal svůj majetek, tak ti stroječek na základě identifikace sdělí, kde kolo máš a kde a kdy si ho můžeš vyzvednout:-))
Tak zpátky na začátek - jako zřizovatel dám víc jak čtvrt mega za kurník pro čtyři kola (nepočítám už s dalšími náklady)
A budu chtít vyjít vstříc závodníkovi na zelenáčovi z Perly. Takže zřídím appku na zabookování na určitou hodinu. On si dá v devět ráno požadavek, že v jedenáct tam dorazí. Takže mu sice ten čas od devíti do jedenácti taky naúčtuju, ale mám v bedně zavřený jen vzduch a bedna tím pádem neplní svou primární funkci, jen zabírá místo. A kdo nežije appkama a přijede k zabouchnutému prázdnému boxu, odjede nasr..štvanej k blízkému kandelábru a tam si kolo na půl hodiny zamkne a bude doufat, že ho ještě někdy uvidí.
Držet kvůli tomu ještě jeden další prázdný box, co kdyby..., to už je asi vůbec finanční harakiri :-) To si může dovolit možná Hillton při mnohatisícových cenách za noc v pokoji.
Lanna:
Takže je vidět, že moje úvaha šla správným směrem, prostě normálni řešení, tak to ještě doplnit o předbookování a vystaráno.
Prostě ty to musíš nejdřív zatratit, vysmát se tomu, a pak nagooglit.
Já se zamyslím, a mám to hned.
Ty se pak oklikou přesvědčíš, že nápad dobrej.
Tak kdo je tu vlastně hlupák?
Jindro, čoveče, ty jsi fakt neuvěřitelnej, ty snad ani nejsi skutečnej, ty musíš být vymyšlenej:-)))))
Nemám, vidím plechovou budku na 4 kola, doma mám plechovou budku na kolo taky, bez elektroniky, stála mě 7 tisíc.
Tak si tipnu, kolik taková budka může stát, odhaduji 60, ake do výpočtu přes palec dávám 100, jednak se to líp násobí a pak je tam nějaká provozní režie, opravy atd..
Co je špatně?
Kolik budka stojí, já to nečet bo jsem se přesunoval vozem z Perly do Karlsruhe a zitra už Francie...
Tak nejdřív ti najdu zdířku, kam ten šlauch vetknout, protože ty ho nevidíš, pak ti najdu specifikaci včetně ceny, kterou si nepřečteš, a nakonec mě obviníš, že já to kritizuju a zesměšňuju:-))
Řekni sám, zda bys tomu věřil, kdyby ti to někdo povídal?
:-))
Jo a mezitím ještě stihneš nenápadně mávat třiceti táci pokuty, bo nečteš ani zákony:-))
Rondo, spravne, zpatky na zacatek.
Ty budky uz stojí. Investice proběhla, prachy jsou fuc, nevim jest ctvrt mega, odhadoval bych tu jednu sadu koji tak na 60 litru, ale nemam informace.
Ale, zdá se, nejsou dost vyuzivany. Proc? Kvuli te petikorune? Spis ne. Za sebe vidim duvod v tom, ze uzivatel nemuze spolehnout na to, ze budka bude volna. Nachazim reseni, ktere je rychle a efektivni. Proste premyslim, jestli by se nedalo nejak zaridit, aby si to na sebe vydelalo.
Pres palec pocitam, 10 hodin vyuziti budky (ja bych umoznil za zvyhodnenou taxu i nocni ulozeni) po 5 Kc, 50 korun z budky, ze 4 budek 200 denně, pokud by se podarilo dobre zharmonizovat obsazenost, ale to se nepodari. Sacuji tedy na 50% uspech, tedy 100 denne vyberu.
Za rok, pocitejme vyuziti 200 dni, to dela 20 tisic Kč. Pocitejme, ze ta soustava 4 budek stojí 100 tisic. Za pet let mam porizovaci cenu budek doma. Zivotnost budky odhadneme na 10-12 let. Jiste, je tam nejaka rezie, ale zda se mi, ze pri takhle jednoduchem vypoctu, by i za tech 5 Kc za hodinu by se ty budky mohly uzivit.
Samozrejme, ne jenom v jednom obchodnim centru, ale jako sit, po celem meste. Kratkodobe uloziste kol, relativně mobilni a flexibilne premistitelné.
System, co se ufinancuje a pri dobre cenove polirice vydela. Do budky si nebudes ukladat plecku, takze proc 5 kc a ne 10, nebo rovnou 20. To za pisoar v Praze platis bura.
Takze jisty prostor tady je, kdyby se to dobre propocitalo.
Jinak, zcela spolehlivě, bez budek a techniky, by fungovala ohrádka s jedním hlídačem. Kolo si sám zavěsíš na hák, vezmeš číslo a mažeš, jako u kabátu v šatně. Ne 4, ne 8 ale desítky kol, hlídač by si vydělal, zákazníci by byli spokojení a cena by mohla být velmi podobná.
Nemusíš objednávat, hák navíc se najde. To u obchoďáků. Jinde je bezobsluhové řešení výhodnější.
Proste ty cisla pres palec vzato, mi naznacuji, ze by to slo i bez dotací, kdyz by se vyjednal symbolicky pronajem toho placku pro koje, coz by mohl obchodak nebo mesto unest
Odhadoval by 60 litrů, ale nemá informace:-))
Znovu bych rád zdůraznil, že ta bouda na Chodově neslouží a nikdy neměla sloužit jak PR parkoviště pro Středočechy, nýbrž je to bonusová služba pro návštěvníky obchodního domu. Ti to zaplatí ve svých tržbách a nějaké bookování místa dopředu je pro obchoďák zcela nevýhodné. On tam potřebuje hlavně pohyb zákazníků a to, zda si tam budeš moci určitě uložit své kolo je pro ně zcela nezajímavé. Na té boudě nevydělávají a vydělávat nechtějí. Naopak prázdná bouda = není zákazník = nekupuje. No a to je pro ně jasně špatně.
Což ovšem neznamená, že by snad nějaké PR-cyklo parkoviště s boudama nemohlo u nádraží vzniknout. Ale to řeší elegantně bikesharing. Cyklo-PR parkoviště u metra pro dojížděče na kole do Prahy, kteří dál chtějí jet metrem mi přijde tak trochu blbost. Proč nejedeš na tom kole dál?
Ano, nemělo by to tak být, ale tím že je to na metru je to side efekt. Stejně hako parkoviště grátis OC často využiju abych si v Praze něco vyřídil. V cizině tohle občas řeší tím, že tě to ven pustí na zaplacenou účtenku z nějakého obchodu. Tak ošetřují abys sis ze sluzny zákazníkům nedělal parkoviště grátis.
Ale něco by se hodilo, a něco, co se týká spíš dražších kol a elektrokol, takže s tím lze v ceně parkovného kalkulovat.
Já, kdybych byl managerem OC, tak tam v té garáži, vedle myčky, zřídím rychloservis kol spojený s placeným uložením kola, a v sezóně točím slušné prachy.
Jo, Bike Sharing je fajn, ale Strida je lepší!
Tak si to přečti! Neboj se, nepsala jsem to já - zlá tchýně semetrika. Napsal to výrobce těch boxů.
Ostatně ani nevíme, zda to mají na Chodově koupený nebo pronajatý.
Podívej se, kolik stojí tahle věc se čtyřmi boxy v základní verzi. Jeden box na dvě kola. Za bůra na hoďku.
(Jo a to mě napadlo. Vejdou se do toho dvě kola, když sebou vemeš kámoše, tak ušetříte 50 procent:-))
Jindro, když myslíš, že to není tou pětikorunou, že nejsou plně využívané, tak proč není plně využívané bezpečné ukládání kola za 5 Kč na 24 hodin v Hradci u nádraží a téměř vůbec není využívané bezpečné uložení kola u obchodního centra Futurum.
A to v Hradci mají všichni a vždycky jistotu, že se s kolem vejdou, nikdo nemusí předem si nic zamlouvat, prostě přijedeš, uložíš a jdeš pryč na jak dlouho chceš a časově nejsi nijak omezený.
Po 2 letech plné funkčnosti parkování kol si myslím, že problém je v té pětikoruně. Myslím, že mnoha lidem by dělalo problém dát i jednu korunu. Nechápu to ale je to tak.
Přitom snad všem těhle lidem nedělá problém jít 2 x týdně do hospody a nechat tam třeba 10 kč tuzéra.
Lelku, to neumím posoudit, je-li 5 Kč moc.
Na Chodově, v tom místě, kde jsou ty budky, vždycky byl stojan na kola a vždycky jsem tam byl sám. Teda stálo tam jen moje kolo.
Jen jedinkrát za 3 roky tam bylo ještě jedno.
Myslím si, že jde v zásadě o dva zásadně odlišné způsoby využití kola.
V tom Hradci (a leckde jinde) se kolo používá jako dopravní prostředek. Lavino a rychle se někam přepravit.
Tady v okolí Prahy je kolo určeno spíš k zábavě, a vídám tu kluky na fakt dost drahejch kolách.
Myslím si, že se o možnosti těch budek moc neví, nebo to druhé, nemáš jistotu, že bude volná, tak to ani nezkoušíš.
Pětikoruna u návštěvníků OC Chodov bych jako limit spíš neviděl.
Když budeš té láska, Lanno, prozraď mi, za kolik ho prodávají, ať to nemusím číst.
Jinak, to, že někdo za něco chce určitou cenu, neznamená to, že to skutečně takovou cenu má.
Nemusíme chodit daleko, za kolik prodal Babiš Babišovi Profrost? :-)
Jestli můžu já ?
Čtvrt mega v základu, plus doprava, montáž, přivedení elektriky, úprava terénu, následná údržba a správa. Ve tvém případě ještě čarování s netem. To než by se zaplatilo i po desetikačce za hodinu při plném vytížení, tak by z toho byla hromádka prorezlýho šrotu.
Je to stejné jako s těmi skleněnými automatickými věžemi v Hradci. Oboje se při stávající ceně parkování nemůže vyplatit. Někdo to musí dotovat. Buď z veřejného rozpočtu jako službu obyvatelům, nebo ze soukromého rozpočtu jako službu zákazníkům. Nějaké bukování po internetu a s apkou do mobilu to jen prodraží bez všeobecně rozumného smyslu.
Ale zajímalo by mne, kde je to parkování jednoho kola je dražší. Jestli je to v té skleněnné věži, která je sice dražší, ale zase pojme více kol, nebo v jednodušší bedně pro cca. 6 kol. Spočetl bych to, ale už jsem stratil vstupní data o cenách.
Díky rondo, mně se od té lásky být nechtělo. Dostal vše, co chtěl, a to na stříbrném podnosu. Něco z toho dokonce smazal:-))
Nemám čas zásobovat dědky čísly, Velikonoce na krku, jehně naloženo v bylinkovém lůžku, kopřivy natrhány, šiju s vnoučaty látkové zajíce a zdobím vejce různejma technikama.
Ještě, že už to ta havěť konečně zalomila:-))
Hm zásobovat dědky čísly... To by mne zajímal průměrný věk zdejších aktivních diskutujících :D
Nemám nižádné nutkání cpát tady komukoliv jakákoliv čísla. Jsem jen zlá tchýně, semetrika a blbec k tomu, nikdo ode mne nemůže nic chtít a čekat:-))
Tradice, přátelé, tradice! Kdysi bývalo dobrou tradicí myslet. Kde jsou ty časy?
Tak necpi, ale pak se s nima neoháněj, právě teď a tímto, se projevuješ jako to co píšeš.
Hezké ráno z Côte d'Azure :-)
Dík Rondo, čtvrt mega je safra dost, i za zahradní domek, je to jejich prodejní cena, a chtějí na každém vydělat 150 procent.
https://www.biano.cz/produkty/zahradni-domky-2...
Horní hranicí pro určení předpokládané veny budou asi ty levnější mobilhome (zateplení a socialky zjevně netreba)
http://www.marvel-mobilnidomy.cz/nabidka-domu/#...
V případě garáží na Chodově žádný základ, žádná elektroinstalace, domek foukneš do zásuvky.
Možná si to stojí za to prohlídnout zblízka, jak to vypadá, a pak posoudit přijatelnost cenové nabídky.
Jejich plán, při této ceně, evidentně počítá s dotacemi, a je na to nastaven, já, svým selským rozumem, vymýšlím model, který se ufinancuje, jen tak. Jinak HW pro pripojení na net stojí pakatel a sw se dá taky naprogramovat za rozumbou cenu. Nikoliv ovšem pro stát, tam lítají rakety, za ty nejblbější databáze, páč ouřadové kradou jako straky.
Ono je to tak se vším, dotované ČSD konkuruje RegioJet bez dotací, pokud se na věc začneš dívat očima investora, co má za sebou stát nebo bohatou firmu počítáš jinak, než malý soukromník, co si na to musí vzít úvěr.
Pokud Brahmo, neizolovanou plechovou budku prodávají za čtvrt milionu, tedy v ceně dvojnásobně tak velkého,izolovaného mobilhomu určeého k celoročnčmu bydlení, nelze se dopočítat a bez dotací to nepůjde.
Naopak, nejlevnější jak pro Hradec, tak pro obchodní centrum, je jedna místnost, kterou určím jako úschovnu a důchodce, nebo student jako dozor. Na hák ať si to každý pověsí sám.
Má to tu výhodu, že investice prakticky nulová a maximální flexibilita. V týdnu cyklouni nejsou, u obchoďáku, tedy nehlídám. Na nádraží možná naopak.
Pro mě, z vašich vývodů vyplývá, že moje obava, že nenajdu volný box je neopodstatněná, tak mohu do Prahy klidně na zelenáčovi, s tím, že budu mít pro jistotu pajcku v kapse pro vrátného, který, kdyby náhodou bylo plno, mi kolo pohlídá.
Škoda, že celjem rozumné projekty vždy dojedou na nenažranost a touhu po rychlých prachách, a ty z normálního byznysu neplynou, jen z dotací a subvencí.
Jindra - za tebou původně předpokládaných 60 tisíc bych stěží viděl ten ovládací elektronický a mincovní modul. To nebude nic laciného, musí-li to být na profesionální a bezpečné úrovni, aby to opravdu spolehlivě fungovalo. A taky aby to jen poťukáním na klávesničku neotevřel kdejakej ňouma a neukradl kola.
Zaizolovaný celoroční mobilheim za 125.000,-Kč ???
http://www.celorocnimobilheimy.cz/
Jindro,
mobilní aplikaci, kdy bude možné rezervovat box předem připravujeme, bude záležitost na každém provozovateli, zda se ale následně přihlásí.
Zda jsou boxy volné uvidíš i na mapě.. máme betaverzi.. brzy bude...
Super počin, snad přestane i konečně i mrznout, abych mohl nasednout a vyjet to zkouknout.
Myslíš, že vybudování parkoviště pro osobní auta se městu zaplatí?
Bral bychto jako veřejnou službu občanům.
Záleží na tom, jestli jde o parkoviště na volné ploše, patřící městu, nebo parkovací dům.
Zrovna k nám Pod led chodí kluk, kterému patří dvě parkoviště v Praze, a slušně z toho žije.
Město jej tlačí k tomu, aby z toho udělal P+R s limitovanou cenou, ale nabízí pro něj velmi neatraktivní finanční podmínky,takže nedohoda.
Je to služba "některým" občanům, jde o to, kolik těch "některých" je a jsou-li náklady úměrné společenskému profitu.
U té hradecké věžese zdá, že věž u nádraží plní svoji funkci, zatímco jiná, zeje prázdnotou.
Smutné je, že to co bylo z počátku vydáváno za podnikatelský projekt,co se uživí (tu debatu tady najdeš) byl domluvený kšeftík mezi tím podnikatelem a někým z města.
Tyhle boxíky platí(snad) to obchodní centrum, tak je to v pořádku.
Vůbec, tak by asi město mělo fungovat. Ne dotovat tyhle věci z obecního, ale přinutit ty, kteří tyhle megaobchoďáky na okraji města staví, aby provozovali P+R parkoviště,aj třeba budky pro kola, za svoje, stejně jako je normální a vyžadovaný bezbarierový přístup.
Tedy, z logiky věci, úschovny kolu nádraží by měly provozovat ČD, neboť jim to láká cestující.
Ale u nás je to fuk, páč ČD žijž taky z dotací....
Na těch vybranejch bůrech asi ne, ale v širších souvislostech, skrz nájmy, zaměstnanost, daně a další faktory určitě.
Když je box plný, svítí nad ovládacím boxem obsazeno.. červeně...
Zásuvka je nad přihrádkou z plastu... venku je jen USB , v garážích i 230 V
Jo tady je ten výrobce
https://bikesafebox.cz/
Jinak k té Hradecké cyklověži, asi to bude mít ještě nějaké dohry....
http://hradec.idnes.cz/odkup-cykloveze-radnici...
http://hradec.idnes.cz/hradec-kralove-zrusil...
Nejspíš budou podobně jako v mnoha jiných případech když se něco nedomyslí nebo se dělá spíš impulzivně.
Toho způsobu parkování bezpečného ukládání kol by bylo škoda. Pokud u nádraží místo věže udělají třeba to podzemní uložení za stejných podmínek, tak je to celkem jedno. Hlavně aby to bylo. Podobně by to bylo hodně potřeba v centru města. U obchodního centra to bylo šlápnutí vedle, to se dalo docela očekávat, tam tu věž postavili právě spíš impulzivně než s rozvahou.
U nemocnice by bylo potřeba kdyby nejdřív vyřešili parkování aut nejakým opravdu velkým podzemním úložištěm. Už je to v okolí nemocnice příšerné. Provizorně než by šoupli parkoviště pod zem by asi dost pomohlo placené parkování, které by alespoň trošku omezilo neúnosný počet aut.
No, ono nešlo tak o "impulzivní" jednání jako o kšeft. Udělám vám "za své" mustr věž když mě slíbíte, že si jí za 3 roky koupíte za trojnásobek stavebních nákladů, a objednáte si u mě další věže, a bude to vejvar jako prase, protože "cyklo je in".
Jinak je to vopičárna.
U toho nádraží to zřejmě funguje, četl jsem někde že mají rekord 2000 kol za měsíc, což je tedy 66 kol denně, tedy zhruba polovina kapacity věže, v rekordním měsíci, což není tak špatné, ale i tak se zdá, že je to 2x naddimenzováno. Bezpečně uložit 60 kol denne do nějakých kurníků u nádraží by asi nic hezkého taky nebylo, ale zřídit kolárnu s obsluhou na 60 kol by asi takový problém nebyl, a asi by to vyšlo męsto odost levněji, než habaďůra, a hlavně, dá se to zřídit i zrušit rychle.
Tyhle boxíky z Chodova jsou pro nádraží zjevně nepoužitelné.
Neznám podobnou služby z Německa ami Francie, ve Francii zrušili úsvhovny zavazadel na nádražích vůbec, nejen kola ale ani kufr si tam nenecháš. To proto, aby jim někdo do skřínky nezamknul krabici semtexu.
Pokud jde o parkování ve špitále, v Krči je zpoplatněno a dost významnou sumou. Sice to efektovně omezuje vjezdy do areálu, ale na druhé straně je to dost drsné, vůči imobilním seniorům, co ve špitále převažují.
trochu na vysvětlení doplním. Postavení první věže na kola bylo promyšlené a tam má věž plné využití. Domníval jsem se, že bude využívané ještě víc, ale problém je, že hradečáci po mnoha letech krádeží kol všude možně a žádném zabezpečení si pořídili pro ježdění do skol, práce a na nádraží také plečky, že se nikomu nevyplatí je ani krást na železo. Proto to taky pořád ve městě a v okolí nádraží vypadá jako někde na šrotištích.
To impulzivní postavení věže se týká té druhé u nákupního centra Futurum, tam to byl nesmysl a kola tam fakt nedává téměř nikdo. Když tam je 5 kol, tak to je hodně.
V hradecké nemocnici uvnitř je parkování také zpoplatněné. je to udělané dobře, první půlhodina je zdarma, takže dovést a odvézt někoho je bezplatné, pak už se platí a hodně moc.
Jde ale o parkování kolem nemocnice, které je bezplatné. Kolem nemocnice je teoreticky dost volných parkovacích míst, kde by všichni zaměstnanci a většina těch co jdou do nemocnice mohli celkem dobře zaparkovat.
Jenomže je dost velký problém, že uvnitř města je parkování všude zpoplatněné a Hradec dnes má v podstatě pouze jediné parkoviště pro dojíždějící, které stojí pár korun, další parkoviště jsou dost placené. A tak dojíždějící využívají zbývající volná a neplacená parkovací místa po okraji města a těsné okolí nemocnice spolu s některými obchoďáky k nim patří.
Když někdo přijede třeba v 9 k nemocnici na nějaké vyšetření, tak je bez šance se s autem vejít. A tam by velké podzemní parkování bylo nutné. Rozhodně mnohem víc než další věž pro kola, protože tolik lidí na kole do nemocnice zase nejezdí.
Hm, to je dost vostrý.
V situaci, kdy já musel do špitálu, mě to, jestli zaplatím stovku nebo dvě bylo fuk, ale když jsem se trochu zdržel, a fakt ne z kratochvíle, byla to u brány pak docela raketa, tak jsem si říkal,že ti málo mobilní po svejch, jsou braný dost zkrátka.
Jinak "plečky" jsou řešením naprosto univerzálním a celosvětovým.
Já to osobně zažil na chirurgii v Thomayerce. Ale zase tak hrozné to nebylo, nebo jsem z té ambulance vlastně rychle vypadl.
Jinak vozím mizerně pohyblivou tchýni po doktorech, ale ta má invalidní průkaz a já mám na ní invalidní placku na auto, když jí vezu. No a s tou plackou nejen nic neplatím, ale můžu jí odvézt až před vchod daného vnitrobloku nemocnice a také někde poblíž zůstat parkovat. S tou invalidní plackou je to skutečně pohoda, kterou ovšem tihle mizerně chodící invalidé opravdu nutně potřebují.
Na té chirurgii jsem to zažil, čéče, já to i napsal...
http://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25...
Pak už jsem tam autem byl jen jednou vloni, a to bylo na hodiny a nemohl jsem to tušit..
U nás na nádraží máme boxy, které si pronajmeš na celý rok :)
To je služba !
A to ještě v prvních , ovšemže neúspěšných, kolech aukce boxů omezovali nabídku jen na místní, tedy na lidi, kteří se na nádraží dostanou celkem snadno i bez kola :)
To byl přístup!
To jsem četl, jak to nakonec dopadlo?
Chtěli za to raketu, jestli se doběe pamatuju
Co nebude k věci, smáznu.
Běžte si hnojit jinam.