Setkali jste se při svých cestách po Praze s poškozeným asfaltem, chybějícím značením, či jinou komplikací, nebo naopak vás napadlo nějaké zlepšení? Na koho, na jakou organizaci se však obrátit?
Toz setkali ste sa aj mi mo Pragl s poskozenym asfaltem a s tym ze mozete hulakat jak chcete a neslysyju vas... Posunme to dal ... mame na vic. Doufam...
Tak jsem tam cvičně hned využil ohledně trvajícího problému s Vyšehradem , který byl oficiálně neprůjezdný pro cyklisty a dostal nové značení, které z tamní silnice skrz cyklisty opět vyloučilo.
Tak uvidíme co bude a hlavně jak to bude fungovat :)
Ale odepsal mi automat " Dolínek"
Hmmm, a ještě začátkem prosince o Nepteche tam ofiko cyklostezka vedla.
To si tedy vůbec nejsem jistej, bavili jsme se o tom na Prahounakole a ani jejich mapa tam cyklostezku neměla vedenou a dle archivních snímků byla celá silnice od příkopu před Táborskou branou až po Cihelnou bránu značená jako pro cyklisty ( a ostatní účastníky provozu) neprůjezdná....
na kole můžeš všude,značka nic neříká, neumí mluvit, je jen otázkou zda to člověk zvládne, např sjezdy po schodech,atd
na Vyšehradě jsem nikdy z kola neslez!
Hmmm, a možná právě díky takovým jako ty, tam tu cyklotrasu zrušili.
Pokud dodržuješ předpisy, tak ani na kole nemůžeš všude.
U obou vjezdů na Vyšehrad je zákazová značka B01 - zákaz vjezdu všech vozidel. Možná se mýlím, ale počítám do toho i kola.
Bývala tu cyklotrasa, takže průjezd pro kola, ale ta je zrušena.
Takže pokud se chceš chovat jako účastník provozu, pak s kolem na Vyšehradě nemáš co dělat.
Asi mi řeknete, že jsem připosr..., ale jsem toho názoru, že buď budeme jezdit podle pravidel a pak si může cyklodoprava určovat nějaké podmínky. Nebo se prostě budeme držet toho, že s kolem můžu všude, ale pak budeme třískat pumpičkou o stůl zcela zbytečně...
Značka B01 - Zákaz vjezdu všech vozidel je běžně nadužívána a proto se všeobecně na ni kašle.
Nejen v Praze, ale taky u nás na Valašsku se s ní setkávám často kde opravdu není nutno, kde by stačila značka Zákaz vjezdu motorových vozidel. Například do lesa na lesní asfaltce, důvod zakázat vjezd cyklistům tam není žádný, nekontroluje to nikdo a taky tam všichni jezdí.
Prostě zbytečné nařízení, zbytečný bezdůvodný zákaz a tak to nerespektuje vůbec nikdo. Další příklady by se našly velmi snadno a byla by jich dlouhá řada, jenže proč to rozmazávat? Když to nikdo nevymáhá, nekontroluje a nepokutuje se to nemá cenu se tím vůbec zabývat a tak se tím ani já nezabývám a jezdím si tam prakticky denně v klidu a pohodě.
V Uhříněvsi jsme to nechali předělat protože ji flákli i na novou malou silnici pro zemědělce( vvyasfaltované částečně z polňačky při vzniku navazující cyklostezky( za peníze na cyklodopravu) a důvod proč se na to nevykašlat byl jasný.
Pokud by totiž, na takto proznačené cyklotrase, nějakému cyklistovi něco stalo, tak by na té značce mohl někdo pěkně otočit a třeba snížit náhrady z pojištění, nebo rovnou dát pokutu cyklistovi...
a kolikrát už se tam ta značka ztratila? :-))
U nás na dědině máme něco podobného:
https://www.brnaciprobrno.cz
Tak v této doporučované aplikaci se radní Dolínek
zavazuje, že odpoví do 30 ti dnů. Dal jsem jim podnět (umístěný zákaz vjezdu cyklistů na dříve veřejně užívanou cestu), je to již několik měsíců a odpověď žádná
S panem Dolínkem mám stejnou zkušenost. Rovněž jsem mu posílala dotaz (pěkně podle z. 106, aby se nemohl na nic vymlouvat) a pro jistotu v kopii i na vedoucí jeho sekretariátu a více jak 2 měsíce absolutně žádná reakce.
já bych řekl, že je všude stejné. tady ve Zlíně taky dostat na něco odpověď z města...
Mě nakonec odpověděli ( na výše uvedený podnět ohledně cyklistů nahoře na Vyšehradě) tím, že sorry, ale že to je tím, že tam jezdí tramvaje, je tam skála a řeka, ale že se v dohledné době chystá nějaké řešení v podobě snad lávky kolem skály :)
Napsal jsem jim, že reagují na úplně jiné místo, které v mém podnětu nebylo a ať se laskavě vyjádří k tomu, ale už nereagovali...
Asfalt chybí leckde, zato cedulí začátek/konec cyklostezky je všude dost.....
Treba na Michelské, 10 cyklistů denně, na jednoho připadají 2 značky.
Chce to mít firmu na značky, a pak pár známých cykloaktivistů.
Značek víc než stromú pak jako prd...