Zřejmě tam máš (asi shimánovské?) šestikolečko. A na to je dělaná i šířka zadní stavby.
Předělat to nejde, protože tam nový výplet s 11kovou kazetou šířkově nenandáš.
Nechápu, proč chceš na "starou plečku" dávat novou sadu. Co tím získáš, když to nejdůležizější - rám a kola - zůstanou stejné?
Pokud je rám ocel, šla by zadní stavba roztáhnout. Počítej, že budeš muset minimálně přeplést zadní kolo a může být i problém s uchycením bovdenů řazení. Taky brzdy nemusí sedět, záleží, jaké máš teď čelisti. Vysoké nebo nizké?
Osobně bych se na to vykašlal a koupil celé kolo. Klidně i bazar.
Ze šestikolečka to "roztáhnout" na 11kovou kazetu???
Nesmysl!
:-)
Já jsem teda nikdy tohle neměl důvod študovat, takže dotaz - měl jsem za to, že i se šestikolem má silniční nába těch 130 mm. Rám starého favouše jsem musel dost pracně rozcapit pro MTB nábu 135 mm, ale to bylo asi o těch nezanedbatelných 5 mm.
Každopádně bych teda na starou lundru 105 nerouboval. Teda, pokud by to nebyl nějaký festový Reynolds, nebo něco podobného. Jinak se díky kroutivosti kol a rámu ani náhodou nevyužije potenciál tý stopětky.
Jak psal Jarda, pořídit modernější. A když budeš chtít fajnovější, ale neutrácet moc, tak tu novou sadu 105 přestrojit na nějaký bazar s ojetou Tiagrou nebo Sorou. Ale pořídit k tomu slušný ráfky a přeplejst. Každej kouká na přehazky a tvary převodníků - ale kola jedou...
Ptoč? tím ji leda zkurvíš.Ta sada je možná dražší než to kolo .Tak proč tohle.
Jde o to mít super kolo, ale neprovokovat moc lapky, kteří vědí celkem prd jakej je rozdíl mezi 105kou a Ultegrou, poznaj jen nový kolo od veterána.
To byl můj dúvod
Stejný problém jsem řešil taky.
Jde to tak jaksi jen napůl. Vyměníš spolehlivě jen brzdové čelisti. Řazení v pákách a přehazovačka by zřejmě šla vyměnit taky, ale do vidlí napereš tak 7 koleček, tedy v novém ráfku. Potřebuješ jemnější odstupňování?
Já ani ne.
O klikách mě ani nenapadlo přemýšlet.
Jo a ráfky, ty se vyplatí taky vyměnit, ty staré silničky měly měkčí a těžší než jso ty nové, dvoustěnné. Navíc jsem zjistil, že alespoň ty moje ráfky byly hodně mělké a nové pláště mi z mich na stranách občas vyskočili a udělala se boule.
Nejsem si jist, jak moc bys získal výměnou brzdových čelistí, snad jen jednodušší uvolnění a lepší seřizování. Já do toho nešel.
Vyměnil jsem ráfky, přední nábu, bowdeny a lanka, sedlo a zbytek ponechal origoš. Řazení na rámu časem přejde tak do krve, že na jiných kolech tam podvědomě sahám, i když je na řídítkách.
Je ale otázka, co to má za starou silničku. Jestli nějaké fávo, tak ty brzdy nečenžne ani náhodou.
Jasně, to už jsme řešili u Veterána, a jak mají dlouhé páky, nebrzdí...
Možná by pak bylo lepší se kouknout po nějaké starší silničce s rámem na krátká účka. Tenhle můj Pažout mě přišel na 2800 i s poštovným a fakt to není vůbec blbé kolo, na to stáří...
No vida, tak uz jsi ho koupil. Bylo to snadne jak jsem tehdy tvrdil, ze to nebude velky problem? A kdyz to srovnas s tim Favoritem, na cem se ti jezdi lepe? Je teda mozne, ze uz jsi o tom nekde tady psal, ale ja toho tady moc nectu, tak sory.