Ahoj,
mám problém (zase).
Koupil jsem nové blatníky na svou cyklokrosku, protože staré dosloužily.
něco takového - http://www.kupkolo.cz/blatnik-orion-48-mm_z977/
jenže, když nasadím přední, tak se mi pod něj nevejde kolo :-D
na šířku do vidlice je to v pohodě, ale s pláštěm smartsam 700x35 prostě drhnou. jako by byly víc zahnuté na menší průměr kola.
tak řeším, co s tím, protože v tomto počasí jezdím každý den mokrý a špinavý jak prase.
žel vůbec netuším, co zač byly ty původní
nemáte ozkoušené nějaké funkční?
Díky
Mám podobné a ještě jsem musel dráty zkracovat jak byly dlouhé.
Vyzkoušené mám tyhle.
http://www.koloshop.cz/blatniky-trekingove-28-...
Plášť 35-622 se v pohodě vleze a ještě je okolo dost místa.
Nemáš krátké vzpěry? Jinak si nedovedu vysvětlit, kde by mohl být problém.
ty oriony vypadají úplně stejně - stejný způsob přichycení těch vzpěr.
problém je v tom, že vevnitřku v tom blatníku je plastové udělátko, do kterého se zasunují ty vzpěry. a je přes celou šířku, takže snižuje "světlost" toho blatníku, nebo jak to nazvat.
když blatník chytím šroubem nahoře na vidli, tak oba dva konce blatníku (myšleno na délku) sedí skoro na plášti. a vevnitř ten plášť chroustá o ty udělátka.
prostě jakoby ten blatník stočili na menší výšku pláště
Ty Oriony jsem měl kdysi na krosu a vlezl se do nich plášť o šířce 42mm.
Pokud jsou vzpěry dostatečně dlouhé, tak by možná šlo nahřát blatník horkovzdušnou pistolí a trochu ho zformovat.
Stačí zahřát v vařící se vodě. Pak se dají pěkně formovat.
Plán A: výměna za větší. Prodejce by s tím neměl mít problém.
Plán B: přetvarování blatníků pod horkou vodou a výroba delších vzpěr z drátu čtyřky.
širší už mi pak zas neprolezou vidlí, už jsem na to koukal
nejsem si teď jistý, jestli to není poplastovaný hliník, tam by ta horká voda asi moc nepomohla :(
vzpěry mám dlouhé až až
PAK NEZBÝVÁ, NEŽ OJET TEN PŘEDNÍ PLÁŠŤ :)
Hliník by mel jit snadno ohnout,ale je náchylny na deformaci.
Hliník se ale odstěhoval do Humpolce!!!
Nicméně patří mu budoucnost...
Ale prdlajs, budoucnost patří aluminiu!
njn, nerezne. A navíc ani zřetelně nekoroduje.
:-)))
Ale zato nějak oxiduje, ne?
Zkus jiný, milý Lojzo, milý Lojzo... :-)
Orion je třeba lehce dotvarovat, oblouk mají trochu menší. Vzpěry to v pohodě udrží. Pár jsem jich montoval :)
K tvarování - používám horkovzdušnou pistoli s regulací,(úprava šířky v užší zadní stavbě, popř.když je třeba trošku místa pro přesmyk a opíral by se o blatník) a neohřát moc, jinak se ten plast zbortí.
Pro srovnání Orion vs. Olympik ( stříbrný, úchyt kov)
http://www.qishop.cyklomax.cz/Blatniky/blatniky...
Ještě doporučuju u předního blatníku posunout (přenýtovat)vrchní úchyt, spodní hrana se posune dolů a pochytá to víc bordelu. (lze i nastavit blatník zástěrkou)
vidíš, to je nápad. ten předek je opravdu docela dlouhý, a kdybych ten úchyt o třeba 2 cm posunul, tak bych blatník dostal dole víc od kola a mohlo by to fungovat.
jak se vrátím z dovči, tak to zkusím odvrtat. díky ;-)
Také ti mohli omylem prodat blatníky na průměr 26"
Je to opravdu na treka 28".
Já mám problém s "atypickou" vidli, úchyty tam nejsou na standardních místech a mezi pláštěm a vidli je na výšku necelý centak a půl. Je to prostě málo světle + tlusté gumy a problem je na světě.
Ale koukal jsem teď, že když ten úchyt posunu o 5 cm dopředu, tak už to bude OK.
Budeš zbytečně vrtat dvakrát. Posuň to natolik dopředu, aby čučelo dopředu míň jak polovina současného stavu (to bude o víc jak o 5 cm). Se koukni na tu fotku, tam čumí na stříbrném dopředu jen kousek, a na novém černém blatníku je to skoro třikrát víc.
A až pojede rychle z kopce, tak mu bude voda stříkat ze předu blatníku do obličeje.
Na silničkách jsme z toho důvodu nastavovali blatníky i v přední části.
Tyhle blatníky Orion jsem dával na rám z Favorita a vpředu byl taky problém, aby to nedrhlo o plášť 37-622.
Bylo s tím dost práce, ale nepamatuju jaké - od pohledu to už není poznat. Akorát že úchyt k vidlici je zezadu a vpředu je blatník narvaný až k brzdě.
Chtěl jsem nechat předek dost dlouhý a zároveň nesundávat ten plastový konec, co dobře vypadá, takže to vyšlo sotva pár mm nad pláštěm. Dole jsem délku vyřešil zástěrkou.
Ahoj,
Kdyz jsem pred lety montoval blatniky na sve kuryrni kolo, jelikoz to byla silnicka, neslo to.
Na prednim blatniku jsem musel odvrtat uhelnicek, serezat vrchni konec ze stran az zbyl jen takovy tenky jazycek, ktery se mi vesel do vidle nad pneu, a pajkou jsem do nej navrtal 2 otvory a pritahnul pres korunku vidlice ziptie paskama.
Na spodni vzpery jsem musel dat plastove objimky velikosti cca. 1cm, co se pouzivaji pro odrazky na zadni stavbu, a ve vetsine koloshopu se vyhazuji. Moje vidla totiz nepocitala s navarkama.
Zadni se pod brzdu nechtel vejit, takze jsem jej v tom miste rozrezal, a predni cast prichytil ziptie, a dole klasicky sroubem.
Zadni cast uz nemela na cem drzet a tak jsem ji zarezal aby sedela na celisti zadni prepakovane brzdy, a na toto rameno jsem ji opet pritahl ziptie paskama.
Vypadalo to perfektne, protoze oba blatniky kopirovaly radiusy kol, akorat po 3 mesicich jezdeni v zimnim bordelu mily blatnik vyhloubil do zadni celisti pekny vryp. Nicmene pouzivam ji dodnes.
Kdyz se nejaky ziptie utrepal, vozil jsem nahradni. Sranda byla ze se blatnik kroutil jak jsem brzdil.
Dnes uz vozim blatniky pridelane gumovyma paskama, protoze jsem zjistil, ze pochytaji bordel uplne stejne, u predniho stejne blbe -takze navleky, nebo sacky jsou nutnost.
Ale kdyz jen dojizdim, moc nezatacim, a nejsou slejvaky, je to vpohode.
Blatnik s hlinikovou folii uvnitr se da vetsinou dobre tvarovat kdyz do nej nalijes horkou vodu, a chvili ji prelivas ze strany na stranu v miste ohybu, akorat se lze u toho lehce oparit, takze doporucuju minimalne gumove rukavice.
Sorry, nemam na phounu diakritiku.
;)
tak blatníky už blatníkují. teda aspoň přední.
díky moc za rady.
přenýtoval jsem vrchní úchyt o 10 cm dopředu (naštěstí ty kleště nejsou moc drahé :-), jak radil iiki a předek, který trošku škrtal, jsem na chvilku pichl do hrnku horké vody a pak dotvaroval.
takže už mi snad do bot a všude okolo nepoteče :-)
teď už jen ten zadní, ale zase až budu mít čas