Stavim mestske kolo do prace,zadni naba bude s torpedem bez kabelaze.
Mam si nekomplikovat zivot a dat klasicke jednorychlostni torpedo anebo "experimentovat" a sahnout po dvourychlostnim torpedu.
Tady mam dve moznosti:
1)zakopavaci Sturmey Archer
2)zcela automaticky sram (zalozen na odstredive sile v zavislosti na otackach.
Dvourychlostni naba ma pomer asi 1,3
Postav si singla s brzdama...na torpedu akorát do někoho vlítneš.
;)
????? a proč jako??
a ty jezdíš na torpédu?
Párkrát jsem to měl půjčené. S brzděním jsem problém neměl, ale štvalo mě, že si na křižovatce nemůžu natočit šlapky jak potřebuju.
Muzu se zeptat proc ?
Slabe brzdi nebo smyk ?
Celé dětství jsem jezdil RMX20 a šlajfoval zadek, jedno léto jsem ani nedělal nic jiného než to vždy rozmakal co to šlo a pak zaťápnul, s cílem nejdelšího smyku.
Prodleva v brzdění, brzdí jen zadek, rasuje zadní gumu, na křižovatce pořád zvedat zadek a nastavovat kliky...atd.
Se svým způsobem jízdy bych se s torpédem po městě nikam nedostal, a skončil bych v lidech, nebo v autě. Asi tak obden brzdím stoje na předním kole, před 14 dny jsem potkal na stezce v zatáčce 2 koně, kdybych neměl přední brzdu, tak bych nemohl udělat ten manévr co jsem udělal a sice napřed vybrzdil rovně, místo abych šlajfoval zadkem ven ze zatáčky, smýknul jsem zadek dovnitř zatáčky a pak se předkem zařadil na svou stranu...to je jen příklad.
Můžete namítnout že přizpůsobím styl jízdy stavu vozidla...což funguje, ale na takovém kole se špatně a pomalu jezdí - viz nadhození zadku na obrubník apod.
Vrátil jsem se do té doby nedávno, když měl bratrancův syn asi 6, koupil mu celkem zánovního pionýra, protože si vzpomněl na svá mladá léta.
Pionýr měl samozřejmě buchlou přední vidlu, jak jinak - kvůli torpédu - to měly kromě ohnuté sedlové trubky skoro všechny.
Jelikož se jevil skoro nový mechanicky, udělal jsem revizi konusů, torpéda atd.
A pak jsem se na tom lehce projel, co vám mám povídat, vyhozený čas a energie...
Na SA jsem jezdil. Vcelku příjemné, funkční a bezporuchové.
Prosim,mohl byste mi Vase zkusenosti popsat trochu blize - jak dlouho jste to pouzival a jak to brzdilo.Pry i razeni je občas loterie.
Ale koncepci mi to nejvic vyhovuje.
Dekuji
Klasické jednorychlostní torpédo není špatná volba, když se zkombinuje se silnou přední brzdou. Mám vyzkoušený buben+dynamo S-A X-FDD a funguje výborně, jenom pro těžké 28" kolo není úplně adekvátní, chtělo by to spíš XL-FDD.
S dvojrychlostním torpédem neporadím, mám zkušenosti jenom s třírychlostním a to už má bowden.