Ahoj,
koupil jsem si na jezdeni do prace starsi kolo (asi dlouho nejezdilo) a predni vidlice se zda, ze jde na doraz. Oznacena je CAPA T6 RST, jak vypada je videt na prilozenych obrazcich. Mohl by mi nekdo poradit, jestli se jedna o vzduchovou, nebo prozinovou vidlici a pripadne jak ji uvest do provozuschopneho stavu?
(sorry za laickej dotaz, na kole moc nejezdim a tohle je moje prvni kolo s odpruzenou predni vidlici)..
Diky
Stan
Pružinovka. Na doraz znamená co ? Že nasedneš a ona se úplně zamáčkne? Nebo že se ani nehne ?
Jestli jí chceš nějak prospět, tak shoď lanko od brzdy a vyndej kolo. Zespod je v každé noze inbus šroub. Vyšroubuj a nohy vycukni. Uvidíš, jestli je tam pružina v pořádku, jestli není nějak pokroucená nebo zlomená a taky jestli je tam čistá vazelína - nebo černý mazut, případně kostka margarínu. Humus oškrabat, otřít, namáznout vazelínou, nasadit zpátky. Jestli není nic viditelně odřeného a jestli po složení nemá vidlice znatelné vůle v nohách, tak jezdi. Pokud je něco víc poškozeného, nebo jsou tam větší vůle, případně nějaká vydojená pružina, hoď vidli po psovi a kup novou. Tyhle se nerepasují, koupí se za tisícovku nové.
Ty inbusy povol a klepni do nich paličkou. Pak teprv vyšroubuj úplně.
Pokračuj dle rondova návodu ...
Správná připomínka. Tím se to tam uvolní. Důrazný, ale rozumný rány. Netemovat, jen odrazit.
Tim na doraz bylo mysleno, ze kdyz na kolo sednu, tak vydlice zajede dovnitr a temer nepruzi. Nebylucuju ani fakt, ze bude jedna z pruzin praskla. Kupoval jsem kolo od nejakeho mladeho kluka a ten mi tvrdil, ze se tam dava olej, tak mel koukam o jeji funkcionalite podobnej prehled jako ja ;o)
Na doraz? Pokud je všechno ostatní, podle rad kolegů, v pořádku, tak asi budeš vážit víc než na co jsou stavěny pružiny ;-) Do tohohle vehiklu tady asi ale těžko seženeš tvrdší, nehledě k tomu, že to vyjde skoro na polovinu ceny fungl nové vidle v téhle kategorii...
Mas pravdu, se svejma 95 kilama jsem opravdu hrosik:o)
Tak to zase není váha, která by měla pružiny stlačit na doraz.
U normální vidle ne, ale tyhle levné RST snad mívaly defaultně péra tak do 80kg, pak se už musela vyměnit za tvrdší...
Nebo řešení jak u staré dobré Dacie. Do měkkých pér dát jeden až dva tenisáky a hnedle bylo pneumatické pérování. A u stotřicítky jsem taky dělal podložky pod péra, abych netahal vejfuk po zemi.
A o kolik se to dalo tou podložkou zvednout? 2..3 cm?