Zdravím,
ráda bych pořídila nové kolo na výlety s cyklosedačkou. Předpokládám, že jezdit budeme po zpevněných cestách, žádný velký terén. Mám ale dost omezený rozpočet, cca 10.000Kč. Byl by někdo ochotný napsat mi z čeho mám vybírat a tipy, na co si dát při výběru pozor? Nebráním se ani bazarovému kolu v dobrém stavu (na výšku 165cm). Díky!
Dobrý den, omlouvám se ,že neodpovídám na Vaši odpověď, ale mám taky problém,blíží se Vánoce a rád bych koupil dětem nějaká výborná kola. Lehká a aby se dětem skvěle jezdilo. Děkuji za odpověď.
Jsem zvědavý, kdy sem dá někdo reklamu na nej-nej kolo. :-)
Jak jsou děti velké a kolik do toho chceš dát peněz?
mám dvě děti jednomu je 8 a druhému dítěti je 9 a co se týče peněz tak do 20-25 tisíc za obě kola.
Hmm, cenově to je naprosto ok, zcela jistě do 20 tisíc za obě, jediný problém u těch dětských kol vidím v tom, že kola pro dětičky jsou děsně těžká. Konkrétní značka - vpodstatě libovolná z kamenného cyklokrámu, dneska jsem koukal na dětské spešly a kellyse, hezké, ale těžké, totéž platí i pro další značky :-)
podívej se na cyklospeciality.cz ,jsou tam ultra lehká kola pro děti, konkrétně kola FROG , WOOM a EARLY RIDER.
:-))))
Taktika vylepšena, už tu nemáme dva nové nicky, odpověď a otázku ve stejný den. Ale jinak pořád stejně "nenápadné".
alda alias alešek? :-D
asi už si u nich dlouho nikdo nic neobjednal :-D
Na Aukru jsem teď ženě koupil náhradu za ukradené kolo. Za 4,5tis zachovalou Meridu osazenou Aliviem. Teď je toho spoustu a před zimou to nikdo nekupuje, tak je to levný, ideální čas na nákup.
Určitě MTB 26", větší tuhost i z levných materiálů, sedačka a tím těžiště může být níže, i tak to s Tebou bude mávat. Krom toho je jich spousta levně v bazaru a je na ně spousta levného příslušenství.
Na ježdění se sedačkou z vlastní zkušenosti doporučuji festovní zadní ráfek a náboj (děcko přes rantl či díru nezvedne zadek, a až bude mít dvacet kilo, je to dost rána) - i za cenu nového zadního kola na zakázku (ca 2000 korun).
Co nejlehčí převod, při Tvé výšce a zřejmě odpovídající váze dělá děcko třeba 20-25% váhy toho, co vezeš. Stačí sedmikolečko, vyrábí se sedmikolo 13-32 zubů.
Také jsou vhodné slušné a dobře seřízené brzdy (stačí kvalitní véčka). Pro ježdění v provozu silný zvonek na rozhánění chodců z dálky (je značně nekomfortní brzdit a rozjíždět). Výhodou je ocelový rám, do tenčích trubek a menšího slopingu vejde větší rámová brašna (vezeš toho třikrát tolik než na výlet bez dítěte a nemáš k dispozici nosič).
Na zbytku moc nezáleží, aspoň to Alivio, aby to chodilo spolehlivě.
Na první pohled na aukru:
http://aukro.cz/horske-kolo-znacky-superior...
http://aukro.cz/mtb-kolo-superior-modo-815...
http://aukro.cz/kolo-26-maxbike-m500-vel-ramu...
http://aukro.cz/horske-kolo-acstar-alper-sx-24...
http://aukro.cz/apache-santa-fe-vel-m-ucet...
Je potřeba ověřit velikost rámu, na Tvou výšku to bude bývat kolem 15-17".
Myslíte že má smysl kupovat dětem dražší kolo?
Jak starým dětem?
Mám děti obě dobře přes dvacet a vydělávající. Těm už bych radila spíše dobré a dražší kolo. Vydrží i deset let.
U malých dětí pozor na tu váhu:-))
Někdo už má děti i v předdůchodovém věku a tam už se to moc nevyplatí.
Záleží na tom:
1. věk dětí
2. kolik toho nejezdí a jestli je to vůbec baví
3. jestli vlastním, nebo cizím
4. kolik vyděláváš
5. jestli jsou hodné, nebo zlobiví parchanti
Děti mají 9 a 14 let, jezdíme poměrně často :-)
Jestli často a baví je to, tak nad čím váháš ? S mizerným kolem je to časem přestane bavit, solidní kolo zájem podpoří. A jestli prachy nejsou problémem, nebo se dá trochu ušetřit na nové plazmici, nebo novinkových smartfounech, tak jasná volba.
Já teda děckám, dokud rostou, kupuju použitý z inzerátů a dají se tam občas najít kvalitní kola za dobrej peníz. Dětská kola mají většinou nalítáno nula nula nic, většinou mají jen kosmetické vady - oděrky.
Přesně. Když si to člověk oservisuje sám, koupíš 16" za petikilo, 20" s přehazkou za litr a nejlepší kup byl 24" author otriskany za 900 korun. Dostal nove pedály, lanka, řetěz, lanka, zadni plast, gripy, nejvic odřené misto jsem zakryl retroreflexní fólií a za celkem asi 1700 plus praci má mladý luxusní mtb. Za rok mu budu sotva stačit...
Podívejte se na cyklospeciality.cz je to speciálka na dětskou cyklistiku, mají obchod v Brně,Praze a ČB, já beru kola vždy a výhradně jen od nich
A jak si můžeme objednat přímo z tvé prodejny?
Asi Vám ty kšefty moc nejdou, když si nemůžete dovolit normální placenou reklamu.
Platíš kreativcovi minimální mzdu, že vymejší tak debilní slogany ?
Tak díky ČB mám blízko, zkusím se tam zajet podívat :-)
Taky mám jednu prodejnu blízko, ale po tom, co tu předvádí blbečci za traparny, jsem se tam podívat nešel už z principu. A o nějakém nakupování si můžou nechat zdát obzvlášť
Ano, bohužel... taky mám jednu prodejnu blízko a byly doby, kdy jsem tam známé i posílala; jednou dokonce osobně zavedla.
Ale na tak nepokryté "dělání z lidí blbce" jsem pak začala být alergická.
Ber to jako mentální "otužování" před volbama....
Kolik kol do roka pro sebe koupíš?
Má smysl kupovat kvalitní a lehké kolo. Dražší být nemusí.
"Lehké" bych zdůraznil. Jakákoliv manipulace s nepřiměřeně těžkým kolem děti spolehlivě otráví a od většího zájmu o cyklistiku dovede odradit. Stačí i "jen" celkem běžná situace, kdy musí zastavit a vytáhnout kolo na obrubník nebo přes spadlý kmen (atd.), protože vyjet/přejet to prostě ještě neumí.
Osobně tohle upřednostňuju před řadou jiných věcí. U běžných kol pro děti bych třeba klidně zrušil odpružené vidlice - v rodičovsky přijatelných cenových relacích na ta kola stejně většinou nedají nic extra, k tomu malá váha jezdce... myslím, že víc toho vychytá kvalitní plášť. Ušetřená váha je zrovna na předku kola dost poznat.
Před pár lety jsme shodou okolností pořizovali zhruba ve stejné době kola pro synovce a neteř, oba stejný ročník narození. Synovec dostal od rodičů "drsňácké MTB", s futuristicky vypadajícím rámem, odpruženým předkem a velezubatými plášti. (Poradit si nedali). Já jsem se jako bezdětný strýček praštil přes kapsu a neteři koupil kolo spíš ve stylu cross/trek, s pevnou vidlí a celkem klasicky vypadajícím rámem... na pohled trochu nuda. Ovšem příjemně lehoučké (to jsem při výběru kola pro hubenou osmiletou holčičku sledoval jako jednu ze zásadních věcí). Nejdřív záviděla neteř synovci, jaké má atraktivně a efektně vypadající kolo. Pak si je na výletě z legrace na nějakou dobu vyměnili a od té doby závidí spíš synovec neteři. Možná jim došlo, že z toho, jak to kolo vypadá (což je jinak pro děti hodně důležité kriterium), má člověk při jízdě celkem houby požitek, páč na sebe stejně nevidí, ale to, jak ochotně nebo neochotně to kolo jede (aj.), pozná skoro na každém metru... :)
Tak tak. Jenže tohle neplatí jen u dětí, ale i u mnoha "dospělých" cyklistů. Kolik člověk potká rádoby drsňácky vyhlížejících cyklistů na MTB s plášti se vzorkem do nejdrsnějších blátivých podmínek, kteří se prohánějí výhradně po asfaltových cyklostezkách. Dokonce jsou mezi nimi i tací, kteří se vyhýbají jakýmkoli kopcům, či nakloněným rovinám vůbec - a to jsou přitom jejich duraloví oři naladěni převody právě pro kopcovité terény.
U mnohých hraje prim prostě více image, nebo jsou to prostě a jednoduše vopičáci, kteří musí mít to, co většina;-)
I dětské kolo může mít funční odpruženou vidlici.
Kupoval jsem mladému 24" a vybral bazarového Authora. Původní cena okolo 10 tisíc, koupil jsem ho za 5. Ve slušném stavu. A co mě překvapilo, že odpružená vidlice opravdu fungovala!
Zdvih měla asi 60mm a nebyl až takový problém dostat jí na doraz.
Jen nevím, jestli to tak bylo už od výrobce nebo iniciativa původního majitele. Tipoval bych spíš na to druhé.
Proč musí být dětské kolo lehké?
Když mu koupí tohle, tak mu to pojede skoro samo. :-))
http://www.amulet.cz/detska-kola/e-team-air
Trochu mimo mísu, ale do debat, jestli elektrokolo pro dítě nebo ne, se určitě pouštět nechci. Jen jedna věc, zpět k té hmotnosti. S dětmi různého věku jsem už najezdil celkem dost a mám docela napozorováno, jak s koly manipulují. Taky jak rychle někdy dovedou za nepříznivé kombinace okolností ztratit chuť v tom pokračovat. Elektrokolo možná hezky pojede, ale pokud se jede na výlet, ne na závod nebo na trénink start-cíl bez zastavení, tak nejde jen o snadnost jízdy, ale patří k tomu i všelijaké zastavování, rozjíždění, občas větší pauza, kdy je to kolo potřeba někam odložit, rozumně opřít (pokud možno tak, aby hned zase nespadlo), nebo položit (ale to se pak musí zase zvedat)... nemluvě o tom, co jsem už zmínil dřív - normální dítě neprojede všechno, ať už technicky, nebo že si zrovna nevěří... případně když je to prostě "moc do kopce" :), takže potřebuje mít možnost kolo v pohodě kousek vést. To vše pokud možno bez toho, aby zápasilo s nepřiměřeně těžkým krámem. Nezapomeňme, že stejná objektivní váha je pro drobnějšího člověka relativně / subjektivně větší (coby podíl hmotnosti tělesné a hmotnosti toho krámu, s kterým má člověk hýbat).
Hm hm, koukám na tu stránku, ale zmínku o hmotnosti toho kola jsem našel jen jednu, že prý je nízká. No ale mě by zajímala nějaká konkrétní hodnota. Pokud nejsem jen slepý - proč ji tam neuvádějí? Pokud tam někde dobře zastrčená přece jen je - proč je tak dobře zastrčená? :)
Nechci nic špekulovat, ale fakt by mě zajímalo, kolik to kolo teda váží.
P.S. jo aha, tak vedle u NE-elektro verze hmotnost uvádějí: 11,4 kg.