Pokud se tomu dá věřit, tak do méně strmého až středního kopce (v testu 6%) zase tak moc nezáleží, jestli máte středový pohon nebo převodový. I bych tomu věřil. Podle mého názoru je to tím, že v takovém kopci se dá udržet slušná rychlost a i převodový náboj jede v poměrně efektivně. Co vy? Věříte? :)
https://www.youtube.com/watch?v=RAahBoU2wx0
Ale jo, taky si myslím, že střeďák je dobrý hlavně do prudších kopců,tam kde se využijí lehké převody a jede se pomalu, třeba jen 8km/hod.Mě by třeba nebavilo stoupat do kopce po silnici v mírném stoupání mezi auty jako v tom testu (tady např.silnice ze Štěchovic na Slapy, nebo naopak od Slapské přehrady, kde místo pozvolného kopce serpentinami po silnici jedu po lesní asfaltce z Třebenic na Homoli),ale radši bych to střihnul po lesní cestě,kde mě žádná auta nesmrdí,ale zase to stoupání je prudší,tam by asi nábojový motor nestíhal.Bylo by zajímavé srovnání,kdyby druhý test se stejnými koly byl právě nějakou lesní cestou do prudšího kopce se stejným převýšením.
Hezké, ovšem ty dojezdy jsou fakt slabota.
Ten sám test se středovým by vyšel s trojnásobným dojezdem:-)
Ovšem elektrokolo nestavím jen ne 6% kopečky, co se stane když potkám 12% krpál?
Motor nejspíše uvařím:-)
Tak že závěr: za mně je středový nejlepší do kopců všech sklonů, přímý na rovinky.
Máš pravdu,dojezd žádná sláva,sice to na kopec vyjede,ale už nesmí přijít další kopec, protože baterka je na dně.A asi by mě taky štvalo,kdybych kvůli motoru musel vybírat pozvolné táhlé kopce a musel šlapat po silnici mezi auty,místo toho,abych to střihnul za závorou pěknou lesní cestou, kde je to stoupání ale mnohem prudší.Na střeďáku stačí přeřadit na lehčí převod a jede se dál, s nábojákem by nezbylo nic jinýho,než slézt a jít pěšky vedle kola...
JE to jinak. V rámci toho testu bylo srovnání i se středovými motory. Snad první byl nějaký středový, druhý nějaký nábojový a pak se to různě promíchalo. Takže pokud se jim dá věřit, tak žádné trojnásobně dojezdy za těchto podmínek.
Ano pro toho, kdo jezdí častěji prudké kopce dejme tomu nad 15%, tak je středový jasná volba, ale dost lidí prostě v Alpách nejezdí.
Ve videu žádný středový vidět nenní.
Kolega má bafanka 350W a na bateri 10Ah Vyjede na pustevny (z Rožnova 13km 6%) a k tomu po rovině ještě 25km:-)
Po rovině může mít nulovou spotřebu, protože to ústavě za svy.
Jiná ti testování zahrnovala prý i stredaky. Je o tom někde i článek, ale nemůžu ho najít.
Nejede jen za své jelikož je taky tělesně postižen na jednom kyč. kloubu.
Na rovinky není potřeba žádný motor. :) Smysl pedelec elektrokola je v kopcích. Středový je univerzál, ale není důvod proč by byl lepší v mírném stoupání oproti nábojovému motoru. V mírném stoupání totiž všechna elektrokola pojedou přes 20 a s účinností není problém.
Pánové, aby se vám lépe diskutovalo tak připojuji tabulku s vypočítanou průměrnou spotřebou - jak bylo řečeno v testu tak - se 100% asistencí.
Podle různých pramenů bývá cca 20-25 Wh/km při váze jezdce 75 kg. Co dalších 10 kg váhy to min. o 5% kratší dojezd - to také cca sedí.
Tyjo super. A uměl bys doplnit, jaké kolo z té tabulky má jaký středový a nebo převodový?
To je pouhá teorie váha moc velkou roli až tak nehraje jelikož 110kg borec může mit větší sílu v nohach než 90kg borec a to je rozhodující.
To je rovněž teorie, v praxi spíše půjde o jedince s BMI větším než 25, tedy o žok sádla, který se již neuveze. Ostatně to dokládá mnou uvedená tabulka - hmotnější jezdci měli vyšší spotřebu energie, protože tělíčko jaksi nepracovalo, na rozdíl od mladého a lehkého Mirka.
Proto se používají poměrové ukazatele, aby se eliminovaly podobné vlivy - viz druhá tabulka kde je rozdíl spotřeby cca +/- 10%, tedy v rámci statistické chyby.
Ja s tím mám na rozdíl od tebe zkušenost.
I když jsem kdysi vážil 148Kg tak přesto jsem kopec vyšlapal vlastní silou což třeba má žena 75kg šla pěšky.
Totéž se dělo s kamarády kteří jezdili jen občas na rozdíl ode mně, který jsem jezdil denně celoročně.
Proto tvrdím že směrodatná je kondice a né váha.
Jenže pro větší váhu potřebuješ v kopci vyšší výkon. Jednomu bude stačit 200W a silnější člověk musí mít třeba 300W a pak jedou stejně. Takže je to dost o váze přece.
Ten silnější to dodá vlastní silou i váhou tlaku do pedálu, k čemu mně bude váha 70kg když nebudu mít v nohách sílu? Viz moji netrénovaní přátelé slabí jak čajičci.
Byvaly časy kdy jsem na křižovatce zabral a praskaly mně špice na straně kazety, jelikož jsem tam nechal zařazen těžký převod.
Je to hlavně o síle a trénování málo již o váze.
Správně, nechtěl jsem se odvolávat na teorii, ale nejde to: zkrátka chci-li přemístit těleso o vyšší hmotnosti do stejné vzdálenosti (výšky) musím logicky vykonat větší práci a tomu odpovídá vyšší spotřeba energie. Je pak na kondici jezdce zda jí pokryje ze svých svalů, či z baterie.
To celou dobu tvrdím že to je o kondici a síle jezdce, pár pater výše mně to vyvracíš:-)
Bobe, celou dobu se bavíme o tabulce s výsledky testu. K ní jsem psal, že tělíčka hmotnějších jezdců to nedala a byla tedy vyšší spotřeba z baterie.
Ty jsi gigant, ale to - podle mne - neplatí pro většinu hmotnějších spoluobčanů. To by jezdili bez motoru a nesháněli silnější motory. Neber vše tak osobně, pak se s tebou lépe diskutuje.
Jo ja ti rozumím, proto taky říkám že ten test o ničem nevypovidá.
Jak už jsem někde uvedl tak testoavat by měl jeden jezdec všechna e-kola a za stejných podmínek.
Pak by se tomu dalo věřit a taky by to byly přesnější údaje.
Promiň, ale nesouhlasím. Aby výsledky byly srovnatelné, tak by ten samý jezdec musel podat stejný výkon v pondělí jako v pátek, stejně tak ráno jako odpoledne, stejný při první jízdě jako při desáté. O proměnlivosti počasí raději pomlčme.
Tady pomůže pouze statistika - dostatečné množství pokusů a příslušné výpočty - dostaneme průměr a odchylku a to zcela vyhoví.
Konkrétním testům lze vytknout malý počet pokusů a skutečnost, že se zaměřili na nic neříkající údaj - dojezd - místo toho, aby vyhodnotili průměrnou spotřebu. Jak vyplývá ze mnou uvedených tabulek je spotřeba na 1km v obvyklých mezích (24,82 Wh/km a 23,16Wh/km) - viz naše diskuze dříve a údaje z různých pramenů (např. ebike.ca, evbike.cz apod.).
A ještě jedna úvaha - aby se dostal jezdec o hmotnosti 75kg na vzdálenost 10km s převýšením 100m musí vykonat určitou práci (Wh). Ta práce je stejná při jízdě se středovým motorem, jako s nábojovým - že ano? Jak tedy prokázat výhodnost toho, kterého řešení - podobným "testem" asi ne!
Souhalsit fakt nemusíš, ale nicméně je to tak, proto piši za stejných podmínek. A do těch podmnínek patří vše co jsi sám vyjmenoval.
Je ale rozdíl s jakými převody tu práci vykonáváš. Jednoduše přímý motor na středový nemá a nikdy mít nebude ve všech směrech, s tím se smiř:-)
Proto jsem podmínky vyjmenoval, protože možnost jejich opakovatelnosti je iluzorní a hovořil jsem o statistice.
Já nejsem zastánce jednoho, či druhého řešení, každé má své výhody a nevýhody, záleží více na tom v jakém terénu se chceš pohybovat.
Já se tedy nepotřebuji s ničím smiřovat. Opět jsi zcela zbytečně osobní.
P.S. Nábojové motory jsou i s převodovkou, která eliminuje nevýhody při pomalé jízdě. Dost důležité je naučit se s e-kolem jezdit, abys motoru vyhověl.
No, vzhledem k charakteristikám přímáků by se pak muselo pro každé stoupání udělat dost extra testů, protože spotřeba se u nich odvíjí i od otáček, které jejich krouťák nemusí udržet ani při proudu 10C baterie.. Na kousnutí v kopci jsou extra háklivé, u střeďáku podřadíš a jedeš dál.
Spotřeba nemusí proto odpovídat fyzikálnímu výpočtu předpokládané vykonané práce, ale docela hodně ho vynásobit.
Dolož své tvrzení.
Uváděné testy kol v tab.1 mají vesměs nábojové motory, kola v tab.2 středové. Průměrná spotřeba je 24,82Wh/km, oproti 23,16Wh/km. Tedy žádný n-násobek, ale pouze +7%. Vzhledem k rozdílným podmínkám obou testů lze považovat údaje za rovnocenné.
Možná sis nevšiml, ale i kola s nábojem mají více pastorků a dokonce i trojtalíř, na rozdíl od většiny střeďáků. Jsou také nábojové motory s převodovkou i pro vyšší výkony.
Přesně tak. V mírném i středním kopci, kde díky výkonu motoru a pohodovému šlapání člověk udrží slušnou rychlost, tak nábojový bude celkem účinný.
Více jak 6% kopec 11km jede borec se střeďákem se spotřebou 5,4Wh/km, To je tedy značný rozdíl oproti sportovci co jede v údajném testu se spotřebou 24,3Wh/km.
Co ty na to?
http://www.nakole.cz/diskuse/20497-dlouhe...
Potřeboval tak 350 až 400W a patrně většinu z toho dával ze svého. Makal.
Na tom není nic divného, ten 11km kopec jede cyklista za reálných podmínek s minimální asistencí, test byl záměrně "na doraz" se 100% asistencí.
Víš prd jen se domníváš.
No píšou to tam.
Tvrdí něco o minimální asistenci toho borce s boschem a přitom neví s jakou asistenci to jel.
V tom testu kdyby dali menší asistenci tak ten motor jim po chvíli chcípne nebo se zavaří proto jeli na 100%.
Omyl, jen logicky uvažuji - kdyby jel s plnou asistencí, tak má spotřebu 20-25Wh/km. Má-li jen 5,4Wh/km tak logicky jede jen s částečnou asistencí a zbytek je jeho "bílé sádlo".
No a otom to je že středový je usporný protože to utáhnou převody.
Přímy pokud spadne pod 12km/h končí, to u středového nehrozí a rozjede se i v kopci což přímý nedokáže.
Tramvaj se ti taky rozjede do kopce, viz trať na Barrandov, to je tuším 6%.
Jo ta ale má na to výkon i přislušný proud což ty na elektru nemáš.
Pokud to v kopci napřed nerozjedeš vlastní silou tak končíš a jdeš pěšo. Znám to moc dobře z období když jsem vlastnil přímý 2kW motor.
Kdežto se středovým se rozjedu kdykoliv a v jakemkoliv kopci i bez šlapání.
Přestaň do nekonečna omýlat jedinou výhodu středového motoru. To se zde neřeší.
Jistě je středový motor modernější a lepší řešení, má ovšem také své limity. Vzhledem k jednotalíři má Bafang vždy převod do rychla, takže i ten v kopci jednou končí.
Já mám nábojový motor s převodovkou 1:5 a jezdím i menší rychlostí než je rychlost chůze (12:5=2,4km/h) a nemám problém, motor nehřeje! Navíc mám trojtalíř 42-32-22 a pastorky 13-34 takže mu mohu výrazně pomoci při převodu do pomala - jen se mi již kolo staví na zadní! Na plyn ho rozjedu i do kopce, občas to dokonce proklouzne. Navíc mě tato sada stála cca 12.000Kč včetně baterie 36V/10Ah. Za to nepořídíš ani samotného Bafanga a o baterii se ti jen zdá.
Přestaň tu do nekonečna omílat ten svůj sračkový vařič:-)
V kopci to bez vlastního rozšlapání nerozjedeš i kdyby jsi se na hlavu stavěl:-)
Zaspal jsi dobu, bafang má už i dvoutác a navíc tu není jediný.
Ja jsem svůj střeďák pořídi za 8tisíc + baterie za 5tisíc ale s kapacitou 15Ah.
Nevím co tě žere že se tak čílíš.
On ten střeďák nemá limit jak tady nesmyslně trousíš.
Jen se to musí umět na tom jetdit, ne kecat o něčem co jsi nezkusil.
V tom případě musíme ty testy prohlásit za irelevantní a ty kopce vyjet se stejnou celkovou hmotností jen přípomocí v hladině určitých konstantních rychlostí např 3-5-8-10-12-15km/hod. Pak budeme mít jen "čistou" spotřebu. Z tohoto pohledu totiž nemáme argument nikdo, jen tady běžnou hádku.
Jakou hádku? Všichni jistě známe výhody a nevýhody jednotlivých řešení a jejich limity.
Pokud ale prohlásíš, že nábojový motor má v reálném provozu násobně vyšší spotřebu než středový, tak bys to měl umět doložit. Násobně je minimálně 2x, nikoliv o 7% - rozumíme si?
Pro praxi mne nezajímají nějaké teoretické rozbory o "čisté spotřebě", ale hodnota průměrné spotřeby podle terénu, abych mohl odhadnout reálný dojezd. V tom jsou i tak jednoduché testy dostatečně vypovídající.
Tady máš jasný příklad z realného provozu
http://www.nakole.cz/diskuse/20497-dlouhe...
To není jen 7% rozumíme si?
Jenež on většinu odšlapal sám. Schválně jaká vychází spotřeba do stroupání 7% tobě? Vím, že nešlapeš a že to bdue tedy vyšší hodnota, ale dej to k dobru, protože to bdue užitečnější než se odvolávat na to, že někdo maká a má malou spotřebu.
Ano oproti borci co si to odšlapal tak ja mám do 6% kopce jistě více ale není to více než mají ti borci v testu. Je to něco mezi 16-20Wh/km.
A jakou rychlostí jedeš?
Něco mezi 14-18km/h
Koukni se zde a pak poreferuj:-)
http://www.nakole.cz/diskuse/20497-dlouhe...
Odpověď je zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/20495-zajimavy...
Když to počítám a porovnávám tak u prvního co ujel 15,4km na 400Wh to dělá 26Wh/km.
Takové spotřeby nedosáhnu u svého středového ani když jedu 8% stoupák a to nešlapu.
Ten co ujel 22,2 km je na tom se svou bateri téměř shodně jako ten výše uveden na 540Wh to dělá 24,3Wh/km.
400Wh-15,4km = 26Wh/km
409Wh-17,7km = 23,1Wh/km
412Wh-18,7km = 22,0Wh/km
418Wh-20,4km = 20,5Wh/km
540Wh-22,2km = 24,3Wh/km
Takovýhle test je úplně k ničemu. Podmínky pro jednotlivá kola se tolik lišily, že z něj nelze nic vyvozovat.
Tak tak, měl to testovat jeden jediný jezdec a to vždy za stejných podmínek.
Tady je podobné video z testu v Krkonoších : https://www.youtube.com/watch?v=mmgw9ZFgAxA
To není test ale dost pochybná reklama:-)
No ono to jsou všechno v podstatě reklamy na Agogs,že :-)Ten test by měl smysl,kdyby byly použity kola různých pohonů, při stejné kapacitě baterie testované jezdci stejné váhy a stejného výkonu ve stejném kopci.
To není test, ale úchylnost. Zvlášť úžasný je závěr, že Jakub sportovec na MTB dojel po 37 km zcela vyčerpán z Pomezek přes Lví důl na Janovu bd. (jde to 16 km).
Tohle jezdím celkem běžně a samozřejmě několikrát víc, sportovec určitě nejsem a o vyčerpání se vůbec nedá mluvit.
Když něco kritizuješ, tak je dobré alespoň naznačit, jak se mělo správně postupovat.
Šlo o "amatérský" test, různá kola s různými jezdci jela ve stejný okamžik (viz video) stejnou trať, co se ti tedy nelíbilo? Vše se dá změřit, resp. vypočítat, nebo snad ne? Průměrná spotřeba na vykonanou jednotku délky je v obvyklých mezích a dává jistou korelaci mezi hmotností jezdce, resp. jeho výkonností. Co chceš více? BTW - není větší duchařina, než předpovídání dojezdu!
P.S. nejsem agent Agogsu !!! a jejich kolo si nekoupím!
Já jsem dobrovolný agent amatér za Focus. Nějak mě tahle značka sedí. Ale to video s Agogsy jsem sem dal, že to bylo v rámci nějakého širšího testu se stredaky. Na videu jsou bohužel jen ty Agogsy. Škoda. Zkusím najít ten článek.
Tak to je úplně zřejmé, ne.
Kdyby měl mít test nějakou vypovídací hodnotu, musel by na tom sedět pořád ten samý člověk a šlapat pořád stejným výkonem, tedy měli by používat wattmetr. A i tak to nebude test porovnavající elektrické systémy, ale test porovnavající celá kola.
Statistika je mocná čarodějka, dá ti reprezentativní hodnotu s definovanou odchylkou - nemusíš se trápit s dodržováním prakticky nesplnitelných podmínek. Nám technikům zcela stačí, že něco má hdnotu X +/- delta.
Věřím jen statistice kterou si sám zfalšuji:-)
Ani jeden středový
https://www.google.cz/search?q=elektrokolo...
https://www.google.cz/search?q=elektrokolo...
https://www.google.cz/search?q=elektrokolo...
https://www.google.cz/search?q=agogs+tracer...
https://www.google.cz/search?q=agogs+uphill&...
Na videu ne, ale v testu ano.
http://www.ebike.cz/test-jizda-pouze-dokopce/
Tady je ten článek. Ve výsledcích je vidět že stredaky se misi v tomto případě s prevodaky.
Docela zajímavé tvrzení navzájem se vyvracející:-)
Maximální kapacita baterie neznamená vždy nejvyšší dojezd. Elektrokola s největší kapacitou 615Wh se umístila až na 3. a 4. místě testu, přičemž vítěz – ekolo s pohonem Binova Flow a baterií 576Wh vyjelo trasu celkem 3x a ještě mu trochu kapacity zbyla. V obecné rovině ale platí, že vyšší kapacita znamená vyšší dojezd a proto pokud plánujete na elektrokole jezdit dlouhé trasy, je dobré volit typ, který disponuje vyšší kapacitou baterie (tedy 500Wh a více).
Test o ničem nevypovidá.
Elektrokolo by měl testovat jeden jezdec a to za stejných podmínek.
Kdyby to jela snimi třeba Sabliková tak je nechá všechny daleko za sebou i bez motoru a proto je to o síle a výkonu především v nohách.
Tak že neměli motory dle normy EU
"Jeden výjezd trasy trval přibližně 35 minut, kdy motory pracovaly na nejvyšší výkon, tedy mezi 500 až 800 Watty. Zde se projevila v loňském testu u dvou motorů závada způsobená přehřátím motoru. Teplotu jsme kontrolovali při pauze po každém výjezdu a letos zátěž „přežili“ všechny testované systémy. Nicméně při jízdě v letních parnech a na slunci doporučujeme dát sobě i motoru pravidelný oddech, protože dlouhodobé přetěžování a vysoká teplota snižují jeho životnost i účinnost."
Kapku delší kopec a motory by uvařili.
To se mně se střeďákem nestane aby se mně přehřál i v parném létě:-)
https://ride.sk/recenzia-sportoveho-panasonic-u/
A tady je test kola se špičkovym převodovým motorem KTM Panasonic. Je tam zmíněn nějaký test, kde tenhle pohon vyhrál dokonce nad stredovymi pohony. A já říkám, že do kopce do nějakého sklonu, proč ne.
Ja bych řekl ze udani dojezdu bez udani prumerne rychlosti nemá zadnou cenu.
Na svém kole v 6% kopec na rychlosti 10 km/h projedu rekneme 100km na jedno nabiti (10h...), ale na rychlosti 30km/h jen 5-10km.
Coz znamena, ze ten cyklist, který mel mensi rychlost kvůli mensimy vykonu mel by mit vetsi dojezd.
Myslim ze v ten 6% kopec zadne kolo nejelo 25km/h...
Podívej se do základů fyziky - práce.
Ano, Ano:)
Cim vic rychlost - tim vic odpor vzduhu. Ale samotna práce na stoupani je stejna:)
Dokud nemají jezdci měřák tepu, na výstupu z motoru měřák, tak je vše o subjektivním pohledu všech jezdců. Všichni se snažíme co nejvíc šlapat, správně řadíme, nikdy nejedeme na pětku a neladíme software. Čím se na elektrokole jezdí víc, víc se lenivý, lidé motorizaci zneužívají jako motorku a pak jsou dojezdy malé. Baterie jsou nastaveny více na bezpečnost než na výkon a to samé motory. Zadní motory jsou žravější při malé rychlosti, minimální lidské pomoci a v malých otáčkách. Jinak jsou schopny držet rychlost, dynamiku. Vcelku pro turistickou jízdu bez prudkých kořenových mokrých pasážích, je vhodný zadní nábojový motor. Lenivci jen točí nohama a malá výstupní rychlost celého celku mu nevadí.
Jasně ten test nebyl zcela ideální, ale snaha byla! Takže stejná hmotnost všech pomocí nějaké zátěže do brašen, dále držení dohodnuté rychlosti. Problém bych viděl v tom, že maximální přípomoc ku výkonu jezdce u jednoho systému může znamenat třeba 2:1 a u jiného třeba 3:1. Další vliv má samozřejmě obutí. Tohle všechno by měli zohlednit. Ale ať už ten test je přesný jak chce, tak celkem věřím, že v těhle běžných kopcích kolem 6 až 8% středový pohon nevítězí nijak dramaticky.
Souhlas, při nižších rychlostech pár procent plusmínus, při vyšších rychlostech to bude víc ve prospěch střeďáku a snad lehce "dramatické" v strmějších kopcích s kombinací težkého terénu.
Tam kde díky výkonu udrží vyšší rychlost, tak to naopak bude vyrovnanější. Tam kde rychlost padne pod 15 a nebo dokonce pod 10, tak bude výhoda mít středový.
Ono je to všechno tak nějak popletený, netestovali se jen motory, ale celá kola, tedy i řídící jednotky, baterie, různé průměry kol, z tohohle nemůže vyjít žádný seriozní závěr.
Každý elektromotorek má nějaké optimální otáčky, při kterých má maximální výkon s minimální spotřebou.
A pak jde o to, jej udržet v chodu poblíž těch optimálních otáček.
U přímého nepřevodovodového motoru to lze jedině tak, že kolo musí jet určitou rychlostí. Pokud tu rychlost nezvládnu (nestačí motor nebo nemám sílu šlapat) stává se z motoru topítko a energie z baterie místo aby se změnila v mechanickou se mění v tepelnou, nekdy až k uvaření celého zařízení....
Tenhle nedostatek řeší převody, a pak už jde o to, jak chytře mají zpřevodováno, jak mají naprogromovánu přípomoc a jestli se ten co na tom jede trefí do těch optimálních otáček. Nějaký budík (jako ten cykloanalyst) by měl umět jezdci ukázat, jestli jede na správný převod a správnou rychlostí tak, aby ten motorek se točil v optimálních otáčkách.
Porovnávat strejdu na skládačce s trekem nebo horákem, a každý má jiný motor, každý jinou baterii, řídící jednotku a ostatní elektroniku, výkonnost, váhu?
Myslím si, že to ani nebylo cílem.
Cílem bylo vyslat do světa zprávu: "všechna elektrokola, co naše firma prodává, jsou skvělá....."
V kopci 6 až 8% by se právě s příšlapem i na pedelec kole měla nechat udržet slušná rychlost. Ano je to o tom provozovat motor v účinných otáčkách. Já to u pedlecu s nábojovým motorem odhaduji tak na rozmezí od 15km/h.
Jinak nepochybuji o tom, že v prudším dlouhém kopci to vyhrává středový pohon, ale je to zase něco za něco. U středového je tou cenou hlavně komplikovanost, ikdyž v případě systémů jako je Bosch tak zvládnutá dobře.
V čem vidiš tu komplikovanost?
Myslím technickou komplikovanost, tedy že to je složitější technické řešení s více součástmi a řešeními. Inženýři se museli vypořádat s větším množstvím problémů a nějak je vyřešit. Nutně je to tedy složitější než nábojový motor ať už převodový a nebo přímý. Ale je to daň za to, že člověk může mít dobrou účinnost i do prudkého kopce. Jestli se to vyplatí je pak otázka toho, jak často tak prudké kopce, že mi spadne rychlost pod 15km/h.
Mě taky připadá motor v zadním náboji jako podstatně jednodusší řešení.
Nevadí mu dlouhý kopec,vadí mu prudký kopec, kdy neudržím 12 km/h a víc, pak motor sténal.
Já bych přes všechny výhody převodů do toho šel hrubou silou, mít šanci z toho dostat 2 kW, a vyletím všechno a když se stroj udrží v optimu,nebude to ani tolik žrát.
Pak kdyby už konečně zvládli tu plynulou rekuperaci, jako motorovou brzdu, mohlo by to při sjezdu z kopce dolů zase něco vrátit.
Onota takovém přímemmotoru bez hallů vlastně není co rozbít...
Kromě těch levných motorů, se kterými máš zkušenost ty nebo Bobbob, tak jsou i docela kvalitní věci. Tohle se líbí mě https://ride.sk/recenzia-sportoveho-panasonic-u/ . KTM mělo záměr vytvořit pohon, který spojí výhody Bosche a BionX a já myslím, že se jim to i podařilo. Pak jsou kvalitní přímé jako BionX nebo Neodrives. Tam je zase vyhoda, že je to absolutně tiché. Maximální výkony tam jsou většinou kolem 650W a je třeba říct že to je znát a že to stačí. Ale samozřejmě nábojový bude mít vždy limity ve stoupání, ale jak často jezdíme kopce nad 15%? :) Ty v Andoře asi jo.
V Andoře to nebylo tak drsné, jen ten kopec je šíleně dlouhej, 38 km furt jen do kopce, převýšení asi 1800 metrů.
Tam by se to možná nechalo vyjet i s tou kilowatou, ale sežralo by to 3 baterie.....
Ono, když je kolo nezatížené, tak asi i ta kilowata napřímo stačí, vyjel jsem z Nové Živohoště nahoru jako prd, teda máknul jsem si, ale vyletět takovej kopec rychlostí 15 km/h je sen každého papouška....
Horší je to, když je zatížené, nebo za sebou táhneš vozejk. Tam prostě už tu rychlost neušlápneš, a tlačit drsnej kopec kolo s elektromotorem a se zapřaženým vozíkem je docela otrava a také značná fyzická zátěž.
Ty převody a střeďáky jsou fakt elegantní řešení, když k tomu přišlápneš svých 150W, výrazně motoru nepomůžeš.
Když mám páčku na doraz, a teče mi tam 1200W, tak je mých 150W proti tomu směšných, prostě ty strmé kopce v případě přímého motoru táhne vlastně jen ten motor, i když ty dřeš jako kůň....
Zajímavá je ta věc té spotřeby, jak na tom jsou ty střeďáky v porovnání se silným přímým motorem.
Ono je fakt klidně možné, že je to velmi podobné....
ne "nepomůžeš" ale "nApomůžeš" u těch střeďáků...
řek bych, že řešíte dávno vyřešené, dojezdy cca 100km i v terénu :)
viz: http://bultacobrinco.com/
české za rozumný peníze http://www.novakola.cz/galerie.php
Tady je ale řeč o elektrokolech né o elektromotorkách:-)
a to se pozná podle čeho ?:) převody a vše ostatní má jako kolo + výkon na motoru a i výdrž. dál už je to jen o tom, nakolik je jezdec zdatný a chce-li si dát do těla nebo se vozit....stroje už to dovedou-toto je teprve svoboda, kdy záleží jen na něm,kde chce jezdit a JAK :)
Pozná se to podle toho že tohle na cyklostezku rozhodně nesmí. Výkon několikanásobně přesahující 1kW. Dle mého nezachován charakter jízdního kola (speciální rám).Montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech. Legislativa http://www.evbike.cz/EVbike-a-legislativa/
a kola se středákem nemají zásah do rámu ? viz Bosch :)))
No mají a legislativně je to asi v pořádku. Jestli by tímto bodem legislativy prošly ty tvé motorky tak to nevím . Můj pocit je že už je to příliš.
no právě - jsme zase u ekonomiky, ne že to nejde udělat či že to nic nevydrží... ale že někteří to prostě neumí udělat a tak potřebují svazovat pravidly, aby i oni mohli prodávat...není nad volný trh, takhle jen brzdí vývoj:)
Souhlas, jedná se o dodatečný zásah což v tebou uvedeném případě není a není tomu tak ani u bosche.
Ovšem to ostatní platí, nesplňuje to kriteria pro provoz na veřejných komunikacích.
Všude v civilizovaném světě jsou nějaká pravidla pro to, co je ještě kolo a co ne. To je celkem pochopitelná věc.
Tak pokud nacpou do rámu takové polomotorky 2 až 3kWh, tak proč ne. Ale na pedeleku se bavíme o bateriích třeba 500Wh.
Tohle už je takové zvěrstvo, ani jízdou ani vzhledem to kolo nepřipomíná, a vlastně ani nechce připomínat.
Takže web "na motorce" by byl adekvátní pro debaty.
Má to šlapky a cyklosedlo, ale taky mě to už nespadá do definice kola. Na kole se převážně šlape. Tohle je už spíš elektrická mopedokroska.
Mám zkušenost jak s pohonem v zadním kole které vlastní manželka,tak se středovým pohonem Bosch které vlastním já sám.Obě kola jsem testoval na trase Pelhřimov Křemešník a zpět.Trasa 13,9Km s převýšením 280m.Manželka má akumulátor 468w a já mám 400w.Trasu jsem jel maximální pomoc.Na svém kole tedy středovém pohonu Bosch active jsem do vybití baterie ujel celkem 38km a na manželky kole jsem ujel do vybití akumulátoru 51km.Vážím 95Kg a místy stoupání dosahuje 12%.
Jedinou výhodu středového pohonu vidím v tom že má větší výkon pro jízdu těžkým terénem,ale pro mě jako výletníka je mnohem příjemnější pohon v zadním kole a nákupu mnohem dražšího pohonu Bosch lituji a znovu bych ho nekoupil.Jediná výhoda dražšího systému je v nabíjení kdy je prázdný akumulátor plný přibližně za 3h a levnější manželky je plný za 6-7h.
Já mám zkušenost s přímým bezkartáčovým motorem, s přetíženým kolem na vzdálenosti 1000 km Rozvadov-Paříž.
Z této zkušenosti vyvozuji, že vhodnějším je středový motor, ono totiž nikdy člověk neví, kdy kolo bude potřebovat přetížit.
Pokud někdo uvažuje o vzdálenostech, 10-15 kmm pak je fuk co máš, stačí bezmotorové odrážedlo...
kilo - mili- metry? Nebylo by jednodušší napsat jenom metry bez těch předpon?
Jednodušší by bylo se zdržet komentáře když se někdo uklepne, průměrně inteligentní čtenář ví o co go, navíc odbíháš od tématu jak to rád pranýřuješ a gumuješ gumo.
V momentě kdy uvažuju o častém převážení nákladu za překonávání převýšení, nebo už tak činím, tak je přípomoc výdycky dobrá bez ohledu na vzdálenost.
Podle mě je budoucnost ve středových pohonech, hlavně do terénu.
Já mám teda motor do výpletu předního kola 350W od EVBIKE ale nemůžu si stěžovat.
http://www.evbike.cz/EVBike-Wheel-Kit/Sady...
Vyjel jsem co jsem potřeboval. Jsem spokojenej a dojezdy mám rozhodně vyšší než 25 km jako na videu.
Dal bych přednost MP Edge 500W při 48V
Jaká náhoda že všude kam vlezeš propaguješ evbike:-)
Že by reklamička zadara?
Tady ale už víme že evbike prodává šmejdy:-)
Viz
http://www.nakole.cz/diskuse/20729-ev-bike...
ale za rozumnou cenu :-))
Šmejd za rozumnou cenu je ale ve výsledku hodně předražený.
Hlavně se nehodí k tomu přímému motoru. Hodně prodejců ukazuje třeba E-bike s motorem Magic Pie 4 + aku do rámu (třeba i E-pohon) Akorát ,že ten akumulátor do rámu (od E-pohonu) má maximální kontinuální proud 20A. Takže pokud má baterka 50V +-,tak má pouze příkon 1000W. Rozhodně se nehodí pro stavbu E-motorky pro lenivce,nebo invalidu. Kde bude motor odvádět prakticky práci za jezdce.A životnost takového zatěžovaného akumulátoru bude nic moc. Proto mám těžké LIFEPO
Mě se to náhodou líbí. Na mírnější terén jako asistence proč ne. Jednoduché, tiché, spolehlivé. Nemá se na tom moc co pokazit.
To by mně ani nenapadlo