Česká firma vyhrála tendr na nákup služebních elektrokol pro Evropský parlament.
Tak jsem si v tom konfigurátoru naklikal docela střídmé krosové kolo bez zvlášních drahých výmyslů. Mělo jen zadní nosič bez brašen, kotoučové brzdy a pevnou vidli a slušné pneumatiky ono se jim cena vyšplhala na 33000Kč. Připadá mi, že to mají drahé. Zřejmě přirážka za ten konfigurátor a také firma zvyklá na vyšší cenovou hladinu módních retro městských kol.
Zkusil jsem ještě nakonfigurovat úplně to nejodřenější trekové kolo s Alivio vybavením a V brzdami bez jakéhokoliv příslušenství a pevnou vidlí a cena mi vyšla na 19 895 Kč. Rám je chrommolybdenová ocel a základní váha kola je 13,9kg. Garantovaná nosnost je 160kg, což je zase docela pěkné. Přesto mi to bez dalších záruk a doporučení pro nejnáročnější dálkovou expediční turistiku přijde poněkud drahé.
No jo, to víš, mastěj tam ceny pro úředníky EU. Ti na cenu koukat nemusí, zvlášť když to ani nejde z jejich kapsy.
Takové kolo bych nechtěl ani zadarmo, jinak vyhrála česká montovna:-)
No, on je problém koupit rámový set pro aku za sedlovou tyčí, protože pro moju nechcu baterku na nosiču.
...pro tebe (jako náruživého cyklistu) to musí být drahé (na naše platy), ale pro euroúředníky těch 1200€ je asi třetina platu- ty bys nebral zadara kolo ve výši 1/3 tvého platu?
Nojo, ale ty jejich stránky, kde jsem to nakonfiguroval, jsou určené českým cyklistům. To nejsou stránky pro poslance Evropského parlamentu, ani pro naše spoluobčany bydlící západně od Aše.
Citybikes fandím. Už jen proto, že to je jedna z mála firem, která nabízí městská kola, nákladní kola atp. V zemi, kde lidi chápou kolo jako sportovní nářadí a méně jako dopravní prostředek je to super. Jinak Evropský parlament si z nás stejně dělá srandu s tou cenou. Tohle jsou pro ně drobné. Co ušetří na kolech, tak mnohonásobně promrhají. Ani se nedivím, že od nás některé země tu naši demokracii nechtějí importovat. :)
Jak píšeš, přejme další české firmě účast v mezinárodních tendrech a veřejných zakázkách. Je to o prosazení značky, která dělá krásná retro funkční kola. Osazení podle libosti, libový design, co jsem slyšel tak i jezdivá kola. V případě ceny je to o preferencích. Někdo utratí podobné peníze za vyhřívané sedačky v BMW, někdo bude pět let vesele jezdit na funkčním esteticky ladném elektrokole. Lidi peníze mají, jen je blbě utrácejí. A kdo na elektrokole nejel, nepochopí.
Docela bych rád viděl tahle kola po nějakém čase v provozu. Nedělám si iluze o 5 letech, stačil by 2. rok provozu :-)
Vše je jen o kvalitě elektrokomponent. Cyklokomponenty předpokládám nakonfigurovali kvůli ceně na alivio, pevná vidle. Baterie taky dostupnější 10Ah, takže obtloustá sebranka z EP se bude vozit po rovině 25km jinak za své. V Belgii jezdí na kole všichni a podle toho vypadá infrastruktura a legislativa. Tam je cyklista víc než řidič. A tudíž by se mohli přizpůsobit i ostatní národy zastoupené v této instituci. A přenést do své země.
Bože chraň, jen to ne.
Když vidím mnohé naše kolaře co dokážou a jak se mnozí chovají, tak bych snad šel dobrovolně odevzdat řidičák.
Proč musí být někdo víc než jiný. Proč si nemůžou být rovni se vším všudy?
Rovnost, to by myslím mohlo stačit. Zatím jsme u nás v jiné váhové kategorii vzdálení od sebe v poměru váhy cyklisty a auta.
Od kdy se rovnost nebo nerovnost měří poměrem váhy, to je nějaká novinka od nového roku?
Pochybuju, že by se ti líbila rovnost bez ohledu na hmotnost.
Cyklista o váze 100 kg s kolem si nikdy při střetu nebude rovný s 1200 Kg autem s řidičem. V případě ČR by stačilo povinné zpětné zrcátko, povinná pravidelná kontrola kola a kvalitně upravená vozovka kolem kanálů. Pak se bavíme o bezpečnosti na vozovce
Co to má společného s rovností účastníků provozu?
V osobáku taky nebudeš hmotnostně rovný proti 40 tunovému kamionu.
A cyklista má mnoho výhod proti autům a zvlášť proti náklaďním.
Neříkej, že by sis přál stejnou rovnost cyklisty a osobáku, to bys určitě nechtěl.
Také ten osobák si s kamionem moc rovný není, třeba tehdy, když se mu kamion rozhodne nedat přednost
Cyklista musí ve společnosti aut jet mnohem opatrněji a více předvídat i za ostatní, než řidiči těch aut vůči němu. Když se něco semele, tak mu jde o zdraví a ne o trochu pomačkaný plech. Ta auta toho poměrně často zneužívají.
Když se přede mnou motá namazanej, nebo neosvětlenej, bezdrže, s taškama na řidítkách, nebo jen s hlavou v oblacích cyklista, tak taky musím myslet za něj. Baz ohledu, kdo by skončil na márách, viděl jsi někdy řidiče, který by ho chtěl srazit ??
Takový zoufalý "cykloaktivistický" klišé a slint. Šmarja už s tím skončete, medvědi...
...já sice neviděl řidiče, co by chtěl srazit cyklistu "s hlavou v oblacích", ale na vlastní kůži zažívám na cestách u nás a na Slovensku celkem často řidiče co míjí cyklistu jakoby byl vzduch a neviděli ho(lízají mu pedály a tlačí do škarpy)- kamionisti tě předjíždí, když jede v protisměru auto a vzduch. pytel s tebou mává jak s hadrem. Toto se mi ale- kupodivu- nestane za hranicema(a je jedno kde). To- že tak nejezdíš coby řidič ty neznamená, že tak nejezdí jiní- takže "skonči s tím slintem"..:-(
Taky už jsem párkrát seděl na kole a tuším jak to chodí. A že mě v životě pár blbců "vopískovalo" ? Mám z toho dělat vědu ? Pár kapsářů by mělo zálusk na moji šrajtofli. Mám proto nechat vyklidit náměstí, když tudy chci projít ?
Nebavíme se snad o porušování předpisů a pravidel jednotlivými účastníky, ale o rovnosti v pravidlech a předpisech k účastníkům provozu.
A to si myslím, že bys rovnost jako cyklista rozhodně nechtěl, nebo snad ano? Já určitě ne.
Já ti rozumím, ale já píšu o rovnosti fyzické a skutečné. Takové té o předjíždění cyklisty z plné rychlosti bez ubrání plynu na běžné silnici před zatáčkou do které není vidět. Prostě to ten řidič riskne, buď to v pohodě vyjde, nebo toho cyklistu trochu stlačí. Nic se vlastně neděje.
Přesně to samé to dělají i cyklisté cyklistům na úzkých cyklostezkách... i to je jeden z důvodu, proč je kolikrát lepší silnice než vedlejší cyklostezka..
Pravdu díš, na cyklostezkách panuje anarchie. Jsou objektivně nebezpečné chováním uživatelů. Sice tě tam nezabijí, ale hubu si nabiješ dostatečně. To mezi auty panuje většinou řád a pravidla.
Ale to už je porušování pravidel a to je něco jiného a tam se o nějaké rovnosti vůbec nemůže mluvit, nebo spíš by se mělo mluvit o rovnosti v předpisech.
Totéž je obráceně, pokud se na šrot ožralý kolař namotá pod auto a řidič aby ho nesrazil, tak to strhne třeba do přikopu a pomlátí se a kolař v klidu odjede, tak to taky chceš mluvit o nerovnosti? Co třeba nedání přednosti cyklistou, jízda po chodníku a ohrožování chodců, apod., pořád nerovnost nebo rovnost?