Prosím o radu, jak změřit rozměr kola a jaké číslo nastavit do cyklo computeru SIGMA 1200, číslo musí být čtyřmístné. Děkuji
Tak když počkáš do zejtra, tak doma mrknu do návodu. Mám takovej dojem, že se tam zadává obvod kola v cm, ale raději se ještě mrknu aby to bylo stopro.
Pokud to má být čtyřmístné, tak to spíš ude v mm...;-)
Pokud to má být čtyřmístné, tak to spíš bude v mm...;-)
Jasně "c" místo "m"
tedy jak píše Jarda obvod kola v mm.
Jsou různé metody, jak změřit obvod kola. Výpočtem (3,14 krát průměr), odvalením celého obvodu po rovině s označením výchozího a koncového bodu a nebo změřením obvodu svinovacím metrem nebo pásmem. Podle mého názoru je ale zbytečné a v konečném výsledku stejně nepřesné nastavovat obvod kola s milimetrovou přesností. Proto bych dal na konec rozměru nulu.
Mám stejnou Sigmu a hodnoty mám tyto:
I - pro rozměr 40-622 (700x38C) - 2163 mm
II - pro rozměr 40-406 (20x1.50) - 1468 mm
měřeno na 3 otáčky
http://www.sigmasport.de/en/allgemein/showdatei...
rozměr---26x 1,5 -2026
26x 1,6 -2051
26x1,9- 2089
26x 2,0 - 2114
tyto rozměry jsou ze Sigmy BC 800, ale myslím že budou platit i uté tvé.
V jedné diskuzi mě tu debatující dostali, že se moc držím tabulek a mám víc zkoušet ;-) Tak teda zrovna u obvodu kola se tabulek nedržím návodu a měřím. Metod je několik, mě se osvedčilo na kolo nalepit pásek a změřit jeho délku. Je to na mm přesné. Pro každý typ pláště to vychází jinak, takže není nad tuto metodu.
ja mam podobny styl, mozna jeste presnejsi, i kdyz je otazka, jestli je takova presnost potreba :) .
Nahustim plast na hodnotu, jakou pouzivam nejcasteji a poznacim jej treba kridou, carku oznacim i na zemi. Pod normalne zatizenym kolem ujedu treba dve otocky kola, zmerim. (A v tomto pripade vydelim dvema. Cim vic otacek, tim presnejsi). A mam to, muj kilometr je presnejsi treba o pul metru nez u me zeny :))) .
Takže na 1 000 km je rozdíl díky této odchylce na vašich computerech 0,5 km.Hm, taková nepřesnost už musí být znát....:)))
A kdyby, nedejbože, měli na každým kole tacháč jiný značky, tak se nedopočítaj. :-))) Nejlíp nastaví obvod kola v úřadu pro normalizaci a měření. :-)
Předloni jsme s kamarádem dělali pokus. Oba máme Cateye, on Tomo XC a já Enduro 8. V té době měl nějakého 7 let starého Velamose "polohorské", takže i pláště měl trochu nestandard... Po 20km jsme se oba koukli na budíky a zjistili, že hodnoty se lišily jen o 20m...;-)
Cim presnejsi tim lepsi :-) Ja kdyz to nastavoval, tak to byla komeedia :-D Na zem jsem natahl provazek, abych mel presne rovnou drahu, na plast udelal carku, oznacil misto startu na zemi, nesedl, moja me pridrzovala za sedlo abych neklickoval, udelal 5 otacek, zmeril, vydelil 5 a hotovo :-) Kdysi jsem to udelal jen tak odhadem, jedna otacka, na kole jsem pri mereni nesedel a potom jsem se divil ze to mam do prace o pul kilaku bliz nez obvykle... asi jsem nasel zkratku :-D
Takže mám před sebou návod na Sigmu 1200 a je to tak, že v režimu "SET WS" nastavíš obvod kola v mm, to je to čtyřmístné číslo. Pokud budeš chtít ještě vědět jak se dostaneš k tomu nastavení, tak řekni.
tady se to již řešilo